SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
zoooo middagje knutselen, maar de fiets is weer klaar voor het nieuwe siezoen.. Nieuwe ketting, cassette, stuurlintje, biba, buba.. ready to go
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik heb net hele doos binnen gekregen. Hoelang zijn binnenbanden houdbaar? Heb er geloof ik 24 ofzo gekocht. Of 30. Iig grootverpakking.En m'n pedaaltjes zijn binnen, Look Keo Max. En 4 4000S buba's.
![]()
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
thanks. Diegene met dat fluoricerende jack bleef bij ons. Die andere was een wielrenner/hardloper/baanrenner/mtb'er maar die kon het niet bijbenen. Terwijl hij sterker dan ons 2 was
Hij liet het twee keer lopen. Tsja, helaas pindakaas dan.
Was trouwens een kerel die koek at en het plasticje zo wegsmeet. Dus ik en die afvaller zeggen tegelijkertijd iets als "Doe niet zo aso en stop het in je zak". Komen we hem na een stop weer tegen, dus die afvaller zegt iets als "Ja, we zullen er geen grappen meer over maken maar echt netjes was het niet"
Excuse me? I only speak English unfortunately
Vet grappig hoorOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ha, ik heb al tripel tripels op. tijd voor nummer 4!
Ik heb de documenten die nodig waren voor de verzekering van je lading van de week nog bezorgd bij de rederij.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef Oksel het volgende:
Overigens is m'n alibabaoopsiewoopsie frame verstuurd. The seller has shipped your order.![]()
Dan komt alles goed!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb de documenten die nodig waren voor de verzekering van je lading van de week nog bezorgd bij de rederij.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ha, ik heb al tripel tripels op. tijd voor nummer 4!![]()
![]()
Kan ik er nog 6 drinken voordat ik meer aankom dan afvalquote:
Ken die tocht ja, collega van me heeft aantal jaar geleden meegereden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:43 schreef kanovinnie het volgende:
DDX? http://www.ijsselmeerronde-assendelft.nl/
Is echt tocht voor gezelligheid volgens mij, want echt tempo zit er niet in met 18 uur fietsen.
Geen idee ook of ik zo'n starttijd van 0:00 zou overleven, kan niet op commando vantevoren slapen nml.![]()
Dat zijn inderdaad twee punten de het voor mij moeilijk maken. Start dan om 6 uur 's ochtends of om 8 uur 's avonds ofzo. En ik zou het ook irritant vinden om supertraag te fietsen de hele tijd. Dan doe ik het liever met een groepje mensen die ik ken of waar ik het tempo van weet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:19 schreef ddx het volgende:
[..]
Ken die tocht ja, collega van me heeft aantal jaar geleden meegereden.
Is echt tocht voor gezelligheid volgens mij, want echt tempo zit er niet in met 18 uur fietsen.
Geen idee ook of ik zo'n starttijd van 0:00 zou overleven, kan niet op commando vantevoren slapen nml.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Precies de 2 punten waarom ik dus niet ga meerijden.
KOM a8 guisweg is alweer ingepikt trouwens, nu flink sneller gezet.![]()
Zo. Lekker gefietst. Met fraumuzas lekker in een haerlemsch café uit eten t.g.v. ons 10 jarig jubileum, en daarna lekker aan de toog nog ff een afzakkertje. Imperial Black IPA gaat er goed in na een rondje fietsen en een biefstuk.
Oh en we hebben een puppy (noem het maar oefenen)..![]()
![]()
Lekker hoor! Zit al een stuk minder vinnie op die fiets dan de vorige keer dat ik naast je mocht fietsen!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
die zijn met z'n tweeen gegaan. Kunnen wij ook wel doenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:24 schreef ddx het volgende:
Precies de 2 punten waarom ik dus niet ga meerijden.
KOM a8 guisweg is alweer ingepikt trouwens, nu flink sneller gezet.
PICS van de puppyquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:13 schreef muzas het volgende:
Zo. Lekker gefietst. Met fraumuzas lekker in een haerlemsch café uit eten t.g.v. ons 10 jarig jubileum, en daarna lekker aan de toog nog ff een afzakkertje. Imperial Black IPA gaat er goed in na een rondje fietsen en een biefstuk.
Oh en we hebben een puppy (noem het maar oefenen)..![]()
Hoogstens een jaar. Met een beetje mazzel 1,5 jaar maar die dingen beginnen dan uit elkaar te flikkeren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:14 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net hele doos binnen gekregen. Hoelang zijn binnenbanden houdbaar? Heb er geloof ik 24 ofzo gekocht. Of 30. Iig grootverpakking.En m'n pedaaltjes zijn binnen, Look Keo Max. En 4 4000S buba's.
Dat wordt veel lekrijden Okkie!![]()
Ok als ik terug kom van de voetbal wil ik pics zien.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:57 schreef muzas het volgende:
We krijgen r vanmiddag. In bruikleen (vandaar oefenen) ze gaat over een weekje weer terug.
![]()
Ik heb trouwens wel een hoop waaier gereden gister!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ha, gister effe dat wielrenblad door zitten bladeren bij die maat. Natuurlijk even het RIH stukje gelezen. Staat er achterin iets over welke spullen je altijd bij je moet hebben. Onderandere een minitool. We waren het met elkaar eens, die heb je nooit nodig onderweg.
Vanmorgen zit er opeens een slinger in mijn linkercrank, is die bout los getrild en zat mijn crank los
Zijn jullie nu serieus over die bibas?
Verder iemand hier ervaring met een ventielverlenger waarbij je de kern uit de ventielen er niet uit hoeft te schroeven?![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 10:58 schreef Oksel het volgende:
Tom, lulverhaal man, haha. Bibas zijn jaren houdbaar mits droog en donker bewaard.![]()
![]()
Net 2x lek gereden, gvd. Erg handig dan, 58mm velgen. Moet dus gewoon ventielverlengers hebben die op elke biba kunnen. Zonder dat je die kern eruit moet schroeven, want die Bibas komen er steeds minder.![]()
Of gewoon lange ventielen kopen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ga vanaf nu gewoon weer met minder weer op mn Shamals of cosmics elites rijden, waar elke biba in kan. Heb cassettes en banden zat, dus kan eenvoudig dan een andere set steken.![]()
Het was vandaag en gister echt bar weer ja. Zelden zo slecht gehad.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:09 schreef Oksel het volgende:
Ga vanaf nu gewoon weer met minder weer op mn Shamals of cosmics elites rijden, waar elke biba in kan. Heb cassettes en banden zat, dus kan eenvoudig dan een andere set steken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Koop dan ook 80mm bandjesquote:Op zondag 16 maart 2014 11:08 schreef Oksel het volgende:
Net 2x lek gereden, gvd. Erg handig dan, 58mm velgen. Moet dus gewoon ventielverlengers hebben die op elke biba kunnen. Zonder dat je die kern eruit moet schroeven, want die Bibas komen er steeds minder..![]()
Want je bent daar toen in je vacansoleil pakje even gaan dinerenquote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Oksel het volgende:
1 voordeel: lek rijden voor een restaurant die in de Lekker staat :pOm 10 uur sochtends
![]()
![]()
Alsof een restaurant alleen maar diners aanbiedt. Dat jouw favo snackbar pas om 2u opengaat kan ik ook niet helpen. Koffie en verse broodjes van t ontbijtbuffet. Ken je de Lekker überhaupt? Vast niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want je bent daar toen in je vacansoleil pakje even gaan dinerenOm 10 uur sochtends
![]()
Ontbijtbuffetquote:Op zondag 16 maart 2014 11:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
Alsof een restaurant alleen maar diners aanbiedt. Dat jouw favo snackbar pas om 2u opengaat kan ik ook niet helpen. Koffie en verse broodjes van t ontbijtbuffet. Ken je de Lekker überhaupt? Vast niet.
Ik woon niet in Turkije hoor.![]()
Met z'n Chinese nepfiets iemand pauper noemenquote:Op zondag 16 maart 2014 11:26 schreef Oksel het volgende:
Dat je denkt dat alleen goedkope kuthotels in Turkije ontbijtbuffets hebben zegt genoeg, pauper.![]()
![]()
![]()
Ja, want ik heb inderdaad geen ander. Sterk argument. En doen alsof je bij Noma hebt gegeten is helemaal kansloos.![]()
Dat maak jij ervan. Maar schelden en anderen afzeiken is toch t enige waar jij goed in bent, dus echt boeiend is t niet. Kom je de volgende keer op de meet? Willekeurig welke. Als jij er bent, ben ik er. Iemand met zo'n grote bek online schud ik graag de hand.![]()
Overigens afgeven op iemands zn spullen terwijl je zelf niet beter hebt.. niet echt sterk. En iemand dik noemen met een vetpercentage van 18% is ook niet echt sterk. Je bent weinig in vorm vandaag Knut, ouwe snackbarganger.![]()
Vervelend, maar die kern kan er altijd uitgeschroefd worden. Alleen kun je wel eens 2 tangetjes nodig hebben wanneer ze kenker vast zitten. Dus met hoge velgen een ander zadeltasje monteren......... Oei!quote:Op zondag 16 maart 2014 11:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Had er 2 bij me.. en ventielverlenger, maar niemand biba met kern die eruit kan.
En die biba's blijven jaren houdbaar hoor. Laat je niet in de maling nemen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Volgens mij is Mallorca nu echt vergeven van de wielrenners
Bij mijn wielen zaten er wat bij (shimano rs80 c50). Heb even gekeken maar er staat niks op.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef Oksel het volgende:
Kent iemand ventielverlenger die op Bibas kan met vaste kern?Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
45%? Dan val je toch achterover.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.cyclelivemagaz(...)anuppia-steil-genoeg
![]()
![]()
En je moet dezelfde weg weer naar beneden, kun je halverwege remblokjes gaan wisselen.![]()
Daarom worden schijfremmen aangeraden. Damn. Daar kom ik echt niet naar boven.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb je dat van Gerrit? Je moet ze dan wel om de twee maanden insmeren met vaseline. Anders drogen ze uit en vallen ze uitelkander!quote:Op zondag 16 maart 2014 10:58 schreef Oksel het volgende:
Tom, lulverhaal man, haha. Bibas zijn jaren houdbaar mits droog en donker bewaard.![]()
Dan kan je net zo goed Willemswerf op fietsen.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.cyclelivemagaz(...)anuppia-steil-genoeg
![]()
![]()
![]()
![]()
De baan in Alkmaar is in de bocht 43 graden. Daar kom ik niet tegenop. Fietsend niet, lopend niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
45%? Dan val je toch achterover.
En je moet dezelfde weg weer naar beneden, kun je halverwege remblokjes gaan wisselen.![]()
Ja naar beneden dat doe ik ook iedere dag man.quote:![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |