Daar lijkt het wel op...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:05 schreef PLAE@ het volgende:
Dit is de nieuwe tactiek? Wat mannetjes in het rond laten schieten in het Oosten zodat je daar ook in kunt grijpen?
Ik denk niet dat Rusland direct daar wat mannetjes rond laat schieten, dit is gewoon logisch gevolg na al de opgelopen spanning van de afgelopen tijd. Beide kanten laten zien dat ze geweld niet schuwen, het komt Rusland uiteraard goed uit maar ik denk niet dat ze hier direct verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:05 schreef PLAE@ het volgende:
Dit is de nieuwe tactiek? Wat mannetjes in het rond laten schieten in het Oosten zodat je daar ook in kunt grijpen?
Nee inderdaad, de zelfverdedigingstroepen op de Krim waren ook een logisch gevolg van de situatie die zich in Kiev ontwikkelde (in theoriequote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:18 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rusland direct daar wat mannetjes rond laat schieten, dit is gewoon logisch gevolg na al de opgelopen spanning van de afgelopen tijd. Beide kanten laten zien dat ze geweld niet schuwen, het komt Rusland uiteraard goed uit maar ik denk niet dat ze hier direct verantwoordelijk voor zijn.
Die zelfverdedigingstroepen waren juist geen logisch gevolg, het tegenovergestelde zelfs. Wat er vanavond is gebeurd kon je gewoon op wachten (mensen hadden dit scenario gisteravond al voorspeld in dit topic), uiteraard is er door de acties van Rusland wel het fundament voor gelegd daarom ook dat ik het woord direct expliciet vermeld.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:19 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Nee inderdaad, de zelfverdedigingstroepen op de Krim waren ook een logisch gevolg van de situatie die zich in Kiev ontwikkelde (in theorie).
Voorspeld of lezen er Russen mee? Fok is dus medeplichtigquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:26 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Die zelfverdedigingstroepen waren juist geen logisch gevolg, het tegenovergestelde zelfs. Wat er vanavond is gebeurd kon je gewoon op wachten (mensen hadden dit scenario gisteravond al voorspeld in dit topic), uiteraard is er door de acties van Rusland wel het fundament voor gelegd daarom ook dat ik het woord direct expliciet vermeld.
Nu durf ik niet meer te postenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Voorspeld of lezen er Russen mee? Fok is dus medeplichtigMurica, kom er maar in bij Fok headquarters!!
Noord-Korea kan ook constant dreigen z'n atoombom te gebruiken, maar dat houdt dan niet in dat de VS door de dreiging Noord-Korea zijn zin gaat geven. Sommige dingen moet je gewoon voorkomen met de afschrikwekkende kracht van het eigen leger.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
* als de pro Russen worden aangepakt door de pro Ukraïne mensen valt Poetin binnen want de russen moeten worden beschermd.
* als de autoriteiten niets doen tegen de provocaties, zoals gisteren in Donetsk, valt Poetin binnen want Kiev is de controle kwijt dus de Russen moeten worden beschermd.
* als het Westen openlijk een stap in Ukraïne zetten valt Poetin binnen want dan moeten de Russen beschermd worden...
Het lijkt erop dan dat de enige manier waarmee kan worden voorkomen dat Poetin binnen valt is om hem zijn zin te geven (waardoor hij in feite toch ook in Ukraïne terecht komt). Verder kan ik geen scenario's verzinnen die niet vroeg of laat leiden tot een interventie van Rusland.
Er mag gelijk een nieuwe coup komen. Die nazi's moeten ze gewoon uit de nieuwe interim-regering smijten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:18 schreef Polyfemos het volgende:
Een referendum wordt ongrondwettelijk genoemd, maar een coup plegen en de regering vervanging door een stel nazi's gesteund door de VS is wel grondwettelijk?
Welke groep het is had eigenlijk niet uit moeten maken me dunkt, maar deze nazi's gaan denk ik hun eigen padquote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:22 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Er mag gelijk een nieuwe coup komen. Die nazi's moeten ze gewoon uit de nieuwe interim-regering smijten.
Rusland geeft geen ene moer over nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 03:02 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo nieuwe coup er moeten gewoon verkiezingen komen.
Gezellig clubje zo te zien....quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:06 schreef DeJori het volgende:
Lelijk zijn ze wel, die vrinden van Poetin:
[ afbeelding ]
Dus rusland heeft dat ding neergeschoten? ?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:27 schreef theNull het volgende:
twitter:evanwhitney twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 19:24:35AFP Report: Russia claims U.S. military drone brought down over #Crimea: http://t.co/lgflMPhZqE reageer retweet
Kon zo uit een foute hollywood film komen..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:06 schreef DeJori het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, ALS dit waar is dan is dat van beide kanten niet slim en ongeoorloofd. De VS mag uiteraard niet zomaar het luchtruim van Rusland schenden (oorlogsdaad?), maar van Rusland is het niet verstandig om de drone dan maar uit te schakelen (alhoewel ze dat recht wel hebben).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus rusland heeft dat ding neergeschoten? ?
Wanneer kreeg Noord-Korea zijn zin eens niet dan ? Ze krijgen zelfs voedselhulp van de VS ...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:13 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Noord-Korea kan ook constant dreigen z'n atoombom te gebruiken, maar dat houdt dan niet in dat de VS door de dreiging Noord-Korea zijn zin gaat geven. Sommige dingen moet je gewoon voorkomen met de afschrikwekkende kracht van het eigen leger.
Is de Krim nu Russisch luchtruim dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:05 schreef QBay het volgende:
[..]
Tja, ALS dit waar is dan is dat van beide kanten niet slim en ongeoorloofd. De VS mag uiteraard niet zomaar het luchtruim van Rusland schenden (oorlogsdaad?), maar van Rusland is het niet verstandig om de drone dan maar uit te schakelen (alhoewel ze dat recht wel hebben).
Dit inderdaad..last time I checked was de Krim Ukraïns grondgebied. Verder nog nieuws hier (was even pp tickets scoren #firstworldproblems)quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:40 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Is de Krim nu Russisch luchtruim dan?
rofl wat doet die gigantische lurch rechtsachterquote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:06 schreef DeJori het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf morgen wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:40 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Is de Krim nu Russisch luchtruim dan?
Het is een tijdelijke regering gekozen door het volk. Mensen kunnen binnenkort weer opnieuw stemmen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:18 schreef Polyfemos het volgende:
Een referendum wordt ongrondwettelijk genoemd, maar een coup plegen en de regering vervanging door een stel nazi's gesteund door de VS is wel grondwettelijk?
Dan heeft Rusland ons iets van 50 keer de oorlog verklaard se afgelopen jarenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:05 schreef QBay het volgende:
[..]
Tja, ALS dit waar is dan is dat van beide kanten niet slim en ongeoorloofd. De VS mag uiteraard niet zomaar het luchtruim van Rusland schenden (oorlogsdaad?), maar van Rusland is het niet verstandig om de drone dan maar uit te schakelen (alhoewel ze dat recht wel hebben).
quote:We are sure it is just coincidence - and awkward combination of luck and suspicious timing - but Vedomosti reports that Viktor Zubkov, the Chairman of Russia's massive energy monopoly Gazprom, dumped his entire stake in the company just a few weeks before Vladimir Putin crossed the red line. Gazprom shares have dropped 25% in the last 3 weeks so his timing was impeccible.
http://www.zerohedge.com/(...)ussia-invaded-crimea
En wat heeft zij nou weer fout gedaan dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef LelijKnap het volgende:
Houd iemand trouwens Putin zn dochter in de gaten? Lijkt me wel handig om haar te kunnen oppakken wanneer nodig.
van maxima hebben we geleerd dat een dochter niet verantwoordelijk gehouden mag worden voor haar vaders daden, toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef LelijKnap het volgende:
Houd iemand trouwens Putin zn dochter in de gaten? Lijkt me wel handig om haar te kunnen oppakken wanneer nodig.
Ik wil maar zeggen, -niet dat het er tot zal komen-, dat ze als een verzekering kan dienen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef Fides het volgende:
[..]
En wat heeft zij nou weer fout gedaan dan?
Uiteraard, maar ze zal wel net de pech kunnen hebben een 'middel' te worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef Chazr het volgende:
[..]
van maxima hebben we geleerd dat een dochter niet verantwoordelijk gehouden mag worden voor haar vaders daden, toch?
Dat de rellen, de doden, de inval allemaal voorzien en gepland warenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Wat wordt er gesuggereerd?
Dat snap ik, maar hoe is er geld verdiend? En zeg je nu dat de rellen door Rusland opgezet zijn ipv de EU?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef Chazr het volgende:
[..]
Dat de rellen, de doden, de inval allemaal voorzien en gepland waren
Bhaha, we leven niet meer in de tijd van de Grieken en Romeinen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik wil maar zeggen, -niet dat het er tot zal komen-, dat ze als een verzekering kan dienen.
Ik zie juist meer en meer paralellen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef Fides het volgende:
[..]
Bhaha, we leven niet meer in de tijd van de Grieken en Romeinen.
De oligarch heeft op een ineterssant moment zijn aandelen gedumpt. De gedachte dat Putin zich terug zal trekken / zijn plannen niet door zal zetten vanwege de kelderende koers gaat dus niet op.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar hoe is er geld verdiend? En zeg je nu dat de rellen door Rusland opgezet zijn ipv de EU?
Ik.snap 'm. Thanks!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:09 schreef Chazr het volgende:
[..]
De oligarch heeft op een ineterssant moment zijn aandelen gedumpt. De gedachte dat Putin zich terug zal trekken / zijn plannen niet door zal zetten vanwege de kelderende koers gaat dus niet op.
Alle gelekte tapes (Nuland, Paet) komen waarschijnlijk uit het Russische kamp, dus nee ik suggereer niet dat de rellen door de Russen zijn georganiseerd. Maar ze hadden er wel weet van, wat aantoont dat er niets spontaans was aan de hele gang van zaken.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:19 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Nee inderdaad, de zelfverdedigingstroepen op de Krim waren ook een logisch gevolg van de situatie die zich in Kiev ontwikkelde (in theorie).
Die drone vloog toch gewoon over Krim (Oekraïne) ?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:05 schreef QBay het volgende:
[..]
Ja, dat zijn echt zaken die uniek zijn voor de Klassieke tijd én nu, en verder zelden voorkwamenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zie juist meer en meer paralellen.
- Welvaart
- Decadentie
- Machtsgeilheid
- Seksuele immoraliteit
- Brood en TvoH
Als verzekeringsmiddel in een situatie die er (wrs) niet van zal komen zei ik. Zo van, hey je kan hier geen bom gooien (of wel) want...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:15 schreef Fides het volgende:
[..]
Ja, dat zijn echt zaken die uniek zijn voor de Klassieke tijd én nu, en verder zelden voorkwamen![]()
Kom op hé, als je denkt dat je een dochter van een staatshoofd van een ander (veel groter en sterker) land kan gijzelen om iets gedaan te krijgen moet je je echt laten nakijken.
Dan droppen ze tenminste geen atoombom op Nederland. Het is putins persoonlijke kwestie om oorlog te voeren, dan maken we het ook persoonlijk. Kan hij gaan nadenken wat belangrijk is voor de wereld. Die putin heeft totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel nu.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik wil maar zeggen, -niet dat het er tot zal komen-, dat ze als een verzekering kan dienen.
Dat bedoelde ik dus ja. Zeggen we: ze kan in Parijs zitten, of Londen, of Berlijn, of Nyc. Fan van Russisch roulette? Have funquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan droppen ze tenminste geen atoombom op Nederland. Het is putins persoonlijke kwestie om oorlog te voeren, dan maken we het ook persoonlijk. Kan hij gaan nadenken wat belangrijk is voor de wereld. Die putin heeft totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel nu.
Anno 2014quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:30 schreef Chazr het volgende:
Krant van vandaag uit de Krim. Stem Ja voor Rusland, staat er. Plaatje lijkt rechtstreeks uit het communistische tijdperk te komen.
[ afbeelding ]
Niets, maar op zich is het wel handig, want dan kan Poetin gedwongen worden de slechtste dingen niet te doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef Fides het volgende:
[..]
En wat heeft zij nou weer fout gedaan dan?
Dat sowieso, maar nazi's die verkiezingen mee-organiseren oogt gevaarlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 03:02 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo nieuwe coup er moeten gewoon verkiezingen komen.
quote:Russian FM: arrest of neo-Nazis in Kharkov is a beginning of anti-extremist actions
MOSCOW, March 15, 10:24 /ITAR-TASS/. The arrest of neo-Nazi gunmen in Kharkov is expected to mark the beginning of large-scale actions to neutralize and bring extremists to justice, the Russian Foreign Ministry's envoy for human rights, democracy and the rule of law, Konstantin Dolgov, said in his blog on Twitter on Saturday.
Nobody has cancelled Ukraine's international obligations for counteraction against racism, racial discrimination and xenophobia. The obligations must be fulfilled, he noted.
Russian diplomat also said that Bandera structures in Ukraine must be outlawed as those inciting ethnic hatred.
On Saturday morning, the Kharkov region's police chief Anatoly Dmitriyev said the operation to detain Right Sector gunmen, who had opened fire and seized hostages in Kharkov, was completed. About 30 people were detained.
As was earlier reported, two people died and a policeman and one more person were wounded in clashes between Kharkov residents and Right Sector gunmen. Submachine gun fire was opened from the Right Sector headquarters. They also used stun grenades and Molotov coctail bottles.
http://en.itar-tass.com/russia/723660
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:25 schreef firefly3 het volgende:
Putin heeft nu al vele miljarden gekost, inclusief in zijn eigen land dankzij zijn tere kleine egootje dat aangetast is. Zelfs Merkel staat sterker in haar schoenen. Wil je oorlog voeren? Doe dan niet zo stiekem. Beetje je eigen schepen laten zinken tegen het kleine leger van Oekraïne
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-133821.htmlquote:Doden bij rellen in Oekraïense stad Kharkov
Volgens de politie zijn de slachtoffers een pro-Russische militant en een voorbijganger. Er vielen ook vijf gewonden, onder wie een politieagent.
Schietpartij
Volgens een eerste reconstructie van de feiten zouden de pro-Russische manifestanten vrijdagavond samengekomen zijn in het centrum van Kharkov, waar ze vanuit een wagen beschoten werden. De manifestanten zouden vervolgens de wagen gevolgd zijn en gezien hebben dat de inzittenden een gebouw binnenliepen waar zich de lokalen bevinden van een rechtse radicale groepering. Toen de manifestanten het gebouw probeerden binnen te dringen, openden de Oekraïense nationalisten het vuur.
De ordetroepen kwamen snel ter plaatse en het kwam tot opstoten tussen de agenten en de nationalisten, die zelfs drie mensen een tijdlang gijzelden. Uiteindelijk werd een dertigtal personen van de twee groepen opgepakt.
Referendum
Sinds de verdrijving van president Viktor Janoekovitsj in februari, zijn in het Russischsprekende oosten en zuiden van Oekraïne steeds vaker opstoten van geweld tussen aanhangers van de vroegere regering en nationalisten. Donderdag kwam nog een 22-jarige pro-Oekraïense manifestant om het leven in Donetsk.
De spanning stijgt bovendien in de aanloop naar het referendum van zondag op het schiereiland Krim. Moskou heeft al gezegd dat ze het resultaat van het referendum - naar alle verwachting 'pro' aansluiting bij Rusland - zal erkennen. De Verenigde Staten daarentegen noemen de volksraadpleging op de Krim onwettig.
Daar hebben we de internationale gemeenschap voor.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:43 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar nazi's die verkiezingen mee-organiseren oogt gevaarlijk.
Hij is een slechte leider die nu zeer slecht voor het volk is, in plaats van samen te werken toont hij zwakte door eigenwijs te zijn in plaats van te praten over eventuele ongegronde angsten voor het russisch volk in Oekraïne. Anno 2014 is het een wereld van samenwerking. Doe je daar niet aan mee, maak je het een persoonlijke kwestie gevoed door je tere zieltje.quote:
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als verzekeringsmiddel in een situatie die er (wrs) niet van zal komen zei ik. Zo van, hey je kan hier geen bom gooien (of wel) want...
quote:Ukraine’s ambassador to Iran says some Ukrainians believe that if they had not given up the country’s nuclear bombs in a 1994 pact, Russia would not have invaded Crimea.
In an interview with Iranian Students’ News Agency, Ambassador Oleksander Samarskly said that Russian President Vladimir Putin disregarded the Budapest Memorandum on Security Assurances by sending forces into Crimea because Putin believes that Russia “did not sign an agreement with Ukraine’s new government.”
The agreement guaranteed that the United States, the United Kingdom and Russia would respect the territorial integrity of Ukraine if it gave up its nuclear weapons, which in 1994 was the third largest stockpile in the world. Former President Victor Yanukovych, who was politically aligned with Russia, fled Kiev last month after mass protests and an interim government is in place.
Samarskly said, “Now, some analysts and strategists in Ukraine believe that if they would have kept those nuclear arms, an event like this would have not happened.”
In the interview, he also admitted that he was concerned about the decrease in economic relations between Iran and Ukraine in light of the crisis in Ukraine and Iran’s closeness to Russia. He also criticized Russia for not delivering Iran’s order of S-300 missiles despite Iran having already paid for it.
Pro Oekrainse en Pro Russische door elkaar?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:24 schreef theNull het volgende:
Moskou:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, wel een heel bijzonder beeld.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pro Oekrainse en Pro Russische door elkaar?
Toont aan dat het eigenlijk allemaal reuze meevalt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:37 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Ja, wel een heel bijzonder beeld.
Tweede geval van opzettelijke vergiftiging met TCDD (dioxine), eerste zaak was vergiftiging van twee secretaressen in een chemisch bedrijf in Wenen in 1997. Het gif was waarschijnlijk in één van de labs geproduceerd, de dader is onbekend.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:22 schreef Chazr het volgende:
Vergeet Joeschenko niet, de tegenspeler van Janoekovich in 2004
[ afbeelding ]
Grappig hoe eenvoudig je foto's interpreteert ter bevestiging van je eigen wereldbeeld en hoe vatbaar je bent voor propaganda. Ik zelf heb er geen oordeel over geveld. Het kan van alle hoeken zijn opgenomen en ik was er zelf niet bij.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toont aan dat het eigenlijk allemaal reuze meevalt.
Hierin vergis je je, mensen hebben duizenden jaren oorlog gevoerd. Ze zijn nu enkel iets voorzichtiger omdat oorlogen destructiever zijn dan vroeger. Maar oorlogen zijn nog lang niet de wereld uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij is een slechte leider die nu zeer slecht voor het volk is, in plaats van samen te werken toont hij zwakte door eigenwijs te zijn in plaats van te praten over eventuele ongegronde angsten voor het russisch volk in Oekraïne. Anno 2014 is het een wereld van samenwerking. Doe je daar niet aan mee, maak je het een persoonlijke kwestie gevoed door je tere zieltje.
Mijn post was cynisch, mr: obviousquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Grappig hoe eenvoudig je foto's interpreteert ter bevestiging van je eigen wereldbeeld en hoe vatbaar je bent voor propaganda.
Ook als je het op zo'n manier bedoelt ben je vatbaar. Het werkt namelijk beide kanten opquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn post was cynisch, mr: obvious
Nee, maar ik ben verder ook niet geïnteresseerd in je pseudo intellectuele geneuzel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ook als je het op zo'n manier bedoelt ben je vatbaar. Het werkt namelijk beide kanten op
Ook in het Syrie topic val je op met rare opmerkingen en meningen zonder ondergrond.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben verder ook niet geïnteresseerd in je pseudo intellectuele geneuzel.
Ik mag je gewoon niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ook in het Syrie topic val je op met rare opmerkingen en meningen zonder ondergrond.
Hier zit je ook iedereen te trollen, ik reageer niet meer op je:quote:
Aww.. trollen in klaagbaak, ut is toch wat !quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hier zit je ook iedereen te trollen, ik reageer niet meer op je:
KLB / israel provoceert, media hapt
(test)quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Grappig hoe eenvoudig je foto's interpreteert ter bevestiging van je eigen wereldbeeld en hoe vatbaar je bent voor propaganda. Ik zelf heb er geen oordeel over geveld. Het kan van alle hoeken zijn opgenomen en ik was er zelf niet bij.
Oh kijk, de kneuzenbrigade is er ook bijquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:28 schreef ChickenMan het volgende:
Nog meer fotos van Moskou.
http://ph.livejournal.com/37735.html
Anarchisten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Geen oorlog tussen volkeren; geen vrede tussen klassen staat er volgens mij... Commies?
quote:2:44pm GMT: Ukraines military scrambled aircraft and paratroops on Saturday to repel an attempt by Russian forces to enter a long spit of land belonging to a region adjacent to Crimea, Ukraines defence ministry said.
Units of Ukraines armed forces today...repelled an attempt by servicemen of the armed forces of the Russian Federation to enter the territory of Kherson region on Arbatskaya Strelka, a ministry statement said. This was repelled immediately.
It said the Ukrainian military used aircraft, ground forces and its aeromobile battalion in the operation. The territory in question is a long spit of land running parallel to the east of Ukraines Crimea peninsula, now controlled by Russian forces.
quote:2:37pm GMT: Unian news agency that Russian helicopters landed near a gas distribution centre in Arabatskaya in the Kherson area. Russian troops set up checkpoints and stopped cars.
The agency reports that Ukrainian armoured personnel carriers, loaded with paratroopers moved to intercept the Russians. They have yet to report what happened next.
quote:2:19pm GMT: UKRAINIAN MILITARY REPELS ATTEMPT BY RUSSIAN FORCES TO ENTER REGION ADJACENT TO CRIMEA-UKRAINES DEFENCE MINISTRY
Hij is er zelf niet bij, en als dochterlief net de dag ervoor spontaan besluit terug te gaan naar rusland heeft hij wel het perfecte doelwit om een bom te droppen. Zo'n klap komt de rest van de wereld niet snel te boven.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:17 schreef firefly3 het volgende:
Wat ik ook zeer onvolwassen en onverantwoordelijk vind, is dat putin niet de nucleaire top bijwoont. Je bent pas een kerel als je er zelf ook aanwezig bent en oprecht vriendelijk tegen Obama kunt zijn, ook al heb je meningsverschillen over politieke kwesties. Daarom is het ook gevaarlijk dat zo'n kerel de macht heeft om atoombommen te lanceren, iemand die zelfs op sociaal niveau niet zo ver is om gewoon vriendschappelijk om te kunnen gaan met andere wereldleiders. Heel de Krim kwestie is ontstaan door 1 onvolwassen persoon.
Dat zou een behoorlijke escalatie zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef meth1745 het volgende:
Kiev claims it repelled Russian troops in south Ukraine
The defence ministry says soldiers repelled a Russian attempt to infiltrate its territory beyond Crimea.
http://www.theguardian.co(...)ore-crimea-vote-live
[..]
[..]
[..]
Dat lijkt me niet heel erg realistisch...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hij is er zelf niet bij, en als dochterlief net de dag ervoor spontaan besluit terug te gaan naar rusland heeft hij wel het perfecte doelwit om een bom te droppen. Zo'n klap komt de rest van de wereld niet snel te boven.
Neuh, daar is het nog lang niet genoeg voor geescaleerd. Het viel me gewoon op hoe zeldzaam gunstig de gelegenheid zou zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet heel erg realistisch...
Het lijkt mij duidelijk dat Rusland het al als grondgebied ziet en vanaf morgen is het dat ook.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die drone vloog toch gewoon over Krim (Oekraïne) ?
Dat heel hard roepen (niet jij maar Rusland) maakt dat nog niet waar hè...zou wat zijn als iedereen zo van staat zou kunnen wisselen...referendum is volstrekt irrelevant voor de vraag tot welke staat de Krim behoortquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:07 schreef QBay het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk dat Rusland het al als grondgebied ziet en vanaf morgen is het dat ook.
Mwoah, het scenario zal op zich doorgedacht zijn...staan toch (Noorse?) raketten rondom de top? Ik weet alleen niet of die een Topol-M uit de lucht kunnen tikken...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Neuh, daar is het nog lang niet genoeg voor geescaleerd. Het viel me gewoon op hoe zeldzaam gunstig de gelegenheid zou zijn.
Normaal zit iedereen verspreid over de wereld met de eigen comfortabele bunkers en communicatielijnen in de buurt.
quote:'Oekraïense troepen weren inval Russen af'
Oekraïense troepen hebben voorkomen dat Russische militairen een strook land ten oosten van de Krim konden binnendringen. Dat maakte het Oekraïense ministerie van Defensie zaterdag bekend.
Foto: AFP
Bij de operatie in het gebied zouden onder meer Oekraïense vliegtuigen en grondtroepen zijn ingezet. De poging van Russische militairen het gebied te betreden ''is onmiddellijk afgeweerd'', aldus het ministerie.
Het parlement van Oekraïne heeft zaterdag het parlement van de Krim, nu nog officieel een autonoom deel van het land, als ontbonden verklaard. Het geldt als een symbolische daad aan de vooravond van het referendum waarin de bevolking van de Krim kan stemmen of het schiereiland zich wel of niet bij Rusland aansluit.
In Kiev stemden 278 van de 450 afgevaardigden voor het ontbinden van het parlement in Simferopol. Het parlement van de Krim heeft het schiereiland eerder al onafhankelijk verklaard van Oekraïne en wil zich aansluiten bij Rusland. Interim-president Alexander Toertsjinov van Oekraïne heeft de ontwikkelingen in de Krim veroordeeld en ''ontoelaatbaar'' genoemd.
Frankrijk
Als Moskou de situatie in de Krim niet laat de-escaleren, zal Frankrijk overwegen de militaire samenwerking met Rusland op te schorten. Dat meldde president François Hollande zaterdag. In dat geval zou onder meer een deal over vliegdekschepen ter waarde van 1,2 miljard euro op de lange baan kunnen worden geschoven.
De Verenigde Staten en de Europese Unie komen naar verwachting maandag met een lijst van Russische functionarissen van wie de tegoeden bevroren worden en visummogelijkheden worden beperkt. Met dergelijke maatregelen hoopt het Westen Rusland ertoe te bewegen de Oekraïense regio de Krim met rust te laten.
Door: ANP
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |