quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:08 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat ligt toch helemaal niet bij elkaar in de buurt?
ligt ong 2400 km van elkaar afquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:08 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat ligt toch helemaal niet bij elkaar in de buurt?
Maar goed, het was het waard. Wij sliepen op die rode boot dat tot hostel was omgebouwd. Prachtige stad, zeker met sneeuw.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:14 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja toen ik naar Stockholm vloog met Ryanair moest ik ook een tijdje in de bus zitten.
Ik sliep in een hostel in de drottninggatan, leuke stad inderdaad. Vasa museum was ook zeker de moeite waard. Die zweden konden in ieder geval hun vermiste schip weer snel terugvinden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar goed, het was het waard. Wij sliepen op die rode boot dat tot hostel was omgebouwd. Prachtige stad, zeker met sneeuw.
Ehh, ik klik het "hot topic" van donderdag 13 maart aan en ik word geconfronteerd met foto's van "brokstukken" die zondag 9 maart zijn gespot, woensdag 12 maart zijn geanalyseerd en donderdagochtend de 13e als niet van het vliegtuig geclassificeerd...quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:12 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ik kijk alleen nog maar naar avherald,com.
Je meot even weten hoe je die site leest. Stukje in het geel is de update van vandaag, rest is ouder nieuws.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehh, ik klik het "hot topic" van donderdag 13 maart aan en ik word geconfronteerd met foto's van "brokstukken" die zondag 9 maart zijn gespot, woensdag 12 maart zijn geanalyseerd en donderdagochtend de 13e als niet van het vliegtuig geclassificeerd...
Weet je het zeker?
quote:On Mar 13th 2014 two Vietnamese aircraft reached the position identified by SASTIND but did not find any debris scanning the area for about 3 hours. China's head of government ordered Chinese ships to the position to "try harder" to find the debris identified by the satellite images. The head of China's Civil Aviation Authority (CAAC) stated, that the SASTIND satellite images show smoke and floating objects, however, "at this time the CAAC can not confirm these objects are related to MH-370" (editorial note: media reports converted this statement into "the debris is not from MH-370").
Van chronologische volgorde heeft die site iig nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Je meot even weten hoe je die site leest. Stukje in het geel is de update van vandaag, rest is ouder nieuws.
[..]
toch 1 van de meest betrouwbare sites zonder speculatie. Was ook gebleken tijdens AF447.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:20 schreef eight het volgende:
[..]
Van chronologische volgorde heeft die site iig nog nooit van gehoord
Ik zie de update nu idd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:21 schreef MartijnA3 het volgende:
Za
[..]
toch 1 van de meest betrouwbare sites zonder speculatie. Was ook gebleken tijdens AF447.
Dus van: "niets gevonden" wordt door de media doodleuk : "is niet van MH370" gemaakt. Dat gaat dus om die drie stukken in een straal van 20km die in "dezelfde richting" als het boorplatform gespot waren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Je meot even weten hoe je die site leest. Stukje in het geel is de update van vandaag, rest is ouder nieuws.
[..]
Jij wel zo te zien?quote:
Die satellietfoto's zijn van 9 maart, dat is dus maar één dag later.quote:
ja, typen op de ifeun is moeilijk, maar goed foto's zijn van 1 dag laterquote:
Ik denk dat hun berichtgeving ook wel een goede afspiegeling is van hoe hun interne onderzoek verloopt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik vaag. Ik dacht inderdaad 01:21 gelezen te hebben maar dacht dat het later was bijgesteld naar 02:40?
Dat is het probleem met deze zaak. Ik denk dat onze OP vele malen beter is dan de berichtgeving van de autoriteiten, maar het blijft updaten, aanpassen, etc.
Boven de indische oceaan ga je natuurlijk niet laag vliegen, toch geen radar. Diego Garcia heeft wel een hele goeie militaire radar trouwens. Met een gunstige straalstroom zou Somalie net gehaald kunnen worden maar dan moeten ze nog wel eerst langs de yanken van Diego Garcia zien te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:33 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Behalve als ze laag vlogen, dan zijn de motoren niet fuel-efficient.
Je moet ook rekening houden met wind, regen, luchtdruk etcquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:30 schreef niels0 het volgende:
Even kijken. Dit is ongeveer de route die ze na radar loss hadden moeten volgen (Ik heb een dag later dezelfde vlucht gevolgd):
IGARI BITOD TSN ANLOC LKH CRA SOSPA VEPAM ENBOK CH BEKOL YIN BEMAG LIG LKO HOK ZHO WXI VYK HUR ZBAA
Dat is 2357,4 zeemijl. Met een snelheid van 440 knopen is dat 5 uur en 21,5 minuten vliegen.
Dan hebben ze nog minimaal een half uur brandstofreserve extra.
Laten we 'ns kijken hoe ver ze zouden komen in westelijke richting.
Proberen we Diego Garcia.
IGARI LEKIR NKW
2106,5 zeemijl. Met 440 knopen in 4 uur 47,2 minuten.
Lukt dus makkelijk.
Als je een beetje goed navigeert over de 40e breedtegraad komt dat helemaal goed. Er loopt daar ook een jetstream.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je moet ook rekening houden met wind, regen, luchtdruk etc
Ja, of dat, of bewuste dwaalsporen. Het is echt heel vreemd dat ze constant informatie geven en dan ineens honderden kilometer verderop gaan zoeken, en dan weer terug, en dan weer 4 uur verder, oh nee, toch niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:33 schreef eight het volgende:
[..]
Ik denk dat hun berichtgeving ook wel een goede afspiegeling is van hoe hun interne onderzoek verloopt.
Niemand lijkt de regie te hebben.
Amerikaans*quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:40 schreef gijsman het volgende:
Diego Garcia is een Britse luchtmacht basis, als ze daar geland zouden zijn dan hadden de Britten hun mond wel open gedaan.
Ik denk eerder dat de Chinezen erachter zitten dan de Amerikanen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:41 schreef gijsman het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Garcia
Waarachter?quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Chinezen erachter zitten dan de Amerikanen.
Zou best kunnen. Reuters bericht hierover:quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, of dat, of bewuste dwaalsporen. Het is echt heel vreemd dat ze constant informatie geven en dan ineens honderden kilometer verderop gaan zoeken, en dan weer terug, en dan weer 4 uur verder, oh nee, toch niet.
Na 158 uur mag er toch wel wat bekend zijn, zou je zeggen....
quote:COMMUNICATION DEFICIT
[...]
Ministries often meet requests for information or interviews with silence.
"There was a lot of confusion on the first and second days of this incident," a senior Malaysian defense official with knowledge of the operations told Reuters.
"A lot of permissioning, especially when you start sharing information with other ministries in government. I admit there is a lot of bureaucracy and we were slow."
Malaysia's response has been overseen personally by Prime Minister Najib Razak, who put his cousin - the defense and acting transport minister Hishammuddin Hussein - in charge of day-to-day operations and interaction with the media.
"This is unique what we are going through," Hishammuddin told reporters at a Wednesday news conference, batting away their complaints over a lack of transparency. "Coordinating with so many countries is not easy."
CONFUSION FROM START
The confusion began hours after the flight vanished from air traffic control radar early on Saturday morning. Malaysian Airlines initially said the plane lost contact at 2:40 a.m., two hours after its departure. Hours later, it corrected the time to 1:30 a.m.
As details emerged that some passengers had boarded the flight using stolen passports, Malaysia's home minister was quoted by state news agency Bernama as saying that two men travelling on Italian and Austrian documents had "Asian faces".
That was denied by Hishammuddin, and the muddle deepened when Malaysia's aviation chief attempted a confusing analogy with the black Italian footballer Mario Balotelli.
The men turned out to be Iranians who were not suspected of being connected with the disappearance of the plane.
On Tuesday, police displayed pictures of the two in which their legs appeared exactly the same, sparking speculation of a cover-up. Police later said this was a photocopying error, according to local media.
National police chief Khalid Abu Bakar flatly denied a statement by the aviation chief that there were five passengers who checked-in for the flight and did not board. Malaysia Airlines later clarified there had been four passengers who did not show up at the airport for the flight.
Perhaps the greatest confusion was generated by the Malaysian military's revelation on Sunday that the plane may have turned back from its scheduled path off Malaysia's east coast before disappearing.
Officials did not give more details on the suspected "turnback" until Wednesday, leaving a gap that was filled by speculation the government was hiding something and doubts over whether the search was being conducted in the right place.
On Wednesday, officials confirmed they tracked an unidentified aircraft into the Malacca Strait, hundreds of miles and off the opposite coast from where the jet went missing.
Bowers, the Southeast Asia specialist, said Malaysia's apparent mishandling of the situation could have long-term strategic consequences in a region where China's economic and military might is growing rapidly.
"They have no maritime domain awareness and it doesn't look like they have a strong command and control structure and they're not well coordinated with friends. Sadly, that's what the MH370 situation demonstrates," he said of Malaysia.
"It's not good and it fits in with the narrative I believe is forming in Beijing that China should and needs to take control."
The frequency of news conferences given to hundreds of reporters now massed at a hotel next to the international airport has dwindled sharply since the first day. The delayed briefing on Wednesday evening was the first to give details on the search operation in two days.
volledig artikel:http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2C0A420140313
Vind ik ook waarschijnlijker. Ze kunnen over zee buiten de radar om China bereiken en ergens in de middle of nowhere landen en de wellicht kostbare vracht buitmaken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Chinezen erachter zitten dan de Amerikanen.
Als ze om zijn gevlogen, via Myanmar of een ander land met een dubieuze status, zijn ze volgens mij zo veilig binnen het Chinese luchtruim, ze hadden natuurlijk ook via het westen kunnen vliegen, maar wellicht is dit een afleidingsmanoeuvrequote:Op donderdag 13 maart 2014 18:45 schreef niels0 het volgende:
[..]
Vind ik ook waarschijnlijker. Ze kunnen over zee buiten de radar om China bereiken en ergens in de middle of nowhere landen en de wellicht kostbare vracht buitmaken.
Hoe denk je dat het gaat als dat uitkomt? "China berooft 154 van zijn eigen mensen (+een groot deel Maleisiërs die gewoon Chinezen zijn)"quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:45 schreef niels0 het volgende:
[..]
Vind ik ook waarschijnlijker. Ze kunnen over zee buiten de radar om China bereiken en ergens in de middle of nowhere landen en de wellicht kostbare vracht buitmaken.
Wie weet waar ze het vliegtuig voor willen gebruiken, wat er in het vrachtruim ligt inderdaad, maar bovendien is het nog maar zeer de vraag of die mensen daadwerkelijk dood zijn inmiddels zo.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het gaat als dat uitkomt? "China berooft 154 van zijn eigen mensen (+een groot deel Maleisiërs die gewoon Chinezen zijn)"
Denkutnie.
Ofwel gedecpmpresseerd bewusteloos doorvliegen en neerstorten ofwel kaping ergens in Myanmar, denk ik.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:41 schreef gijsman het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Garcia
quote:Diego Garcia is een eiland (een atol) dat behoort tot de Chagosarchipel. Deze groep eilanden zijn deel van het Brits Indische Oceaanterritorium, buiten de cyclonenzone. Hier ligt een Amerikaanse basis, die tijdens de Koude Oorlog uitermate geschikt was om de Sovjet-Unie in de gaten te houden.
Als gevolg van de speciale militaire status werden alle oorspronkelijke bewoners van het eiland tussen 1967 en 1973 onder dwang verbannen. De meesten werden gedeporteerd naar Mauritius, maar ook naar de Seychellen. In 2000 werd de juridische verbanning ongedaan gemaakt, maar het eiland behield zijn militaire status.
Tegen 2016 zal de huurtermijn van het Verenigd Koninkrijk op het eiland zijn afgelopen, maar toch wordt de Archipel al opgeëist door zowel de Seychellen als Mauritius. De totale oppervlakte van het gebied beslaat ongeveer 60 vierkante kilometer.
Er dat is de spijker op de kop, NATUURLIJK gaat dat niet uitkomen! (mocht het zo zijn) en mensen die dat claimen (mocht het zo zijn) worden mogelijk gelynched of weggezet als conspiracy theorists.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het gaat als dat uitkomt? "China berooft 154 van zijn eigen mensen (+een groot deel Maleisiërs die gewoon Chinezen zijn)"
Denkutnie.
quote:
Tis een Amerikaanse basis op een Brits eilandquote:Mauritius sought to regain sovereignty, lost to the UK in 1965, over the Chagos Archipelago. Between 1968 and 1973, the Chagossians, then numbering about 2,000 people, were expelled by the British government to Mauritius and Seychelles to allow the United States to establish a military base on the island.
Ja, dat kan je volhouden in je eigen land met propaganda, maar niet in een internationale wereld.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:50 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Er dat is de spijker op de kop, NATUURLIJK gaat dat niet uitkomen! (mocht het zo zijn) en mensen die dat claimen (mocht het zo zijn) worden mogelijk gelynched of weggezet als conspiracy theorists.
Prima man de Amerikanen hebben er een basis. De EIGENAREN zijn de Britten, of liegt de wikipedia pagina?quote:
fixed.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:51 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
[..]
Tis een VSAmerikaanse basis op een Brits eiland
Michael Ross: Was Malaysia Airlines Flight MH370 headed for Asia’s Twin Towers?quote:
Ik zal proberen zo min mogelijk over te komen als een conspiracy freak, bear with mequote:Op donderdag 13 maart 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat kan je volhouden in je eigen land met propaganda, maar niet in een internationale wereld.
Inmiddels kan je op 20 meter resolutie (weet nog steeds niet hoe je nou uitzoomt) meezoeken op de oceaan...
Bovendien is er een Nederlandse aan boord. Komt er uit Nederland een beetje behoorlijk nieuws en updates en speculaties enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |