Datzelfde rapport waarin ze dit jaar tactisch het hoofdstuk criminaliteit cijfers hebben weggelatenquote:Jaarrapport Integratie 2013 van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), dat dinsdag is verschenen.
'We gaan pas praten als jullie doen wat wij zeggen.'quote:Bedrijven moeten zich volgens het SMN niet langer laten leiden door vooroordelen en hun verantwoordelijkheid nemen. De bal voor het aanpakken van discriminatie ligt dan ook vooral bij hen, aldus de organisatie in een verklaring. "Pas dan kunnen we aan tafel en een dialoog voeren", zegt secretaris Aissa Zanzen.
Nu snap ik ook waarom die groep geen werk vindt:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
'We gaan pas praten als jullie doen wat wij zeggen.'
Mensen hebben nu eenmaal een voorkeur voor iemand die qua achtergrond meer met ze gemeen hebben, inderdaad, hetgeen voor werkgevers met een Marokkaanse (of Turks of wat dan ook) achtergrond even goed geldt als voor een Nederlandse. En verder lijkt het me nou zeker niet dat de oorzaak van dit probleem puur bij de werkgevers ligt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:08 schreef Catch22- het volgende:
Als je een hollander en een mocro kan aannemen, neemt toch geen mens die mocro aan bij gelijke kwalificaties.
Dat zullen wel weer van die commie-style-maatregelen als quota worden, neem ik aan?quote:Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher (PvdA) liet eerder dinsdag al weten dat hij binnenkort met een 'stevig pakket maatregelen' komt om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan.
Ook dat kan een rol spelen, inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:56 schreef Djeez het volgende:
Mijn werkgever heeft liever ook geen allochtonen in dienst, wegens ervaringen uit het verleden.
Dat begrijp ik dan weer niet. En dan ook minder dan Nederlanders die hetzelfde werk doen?quote:En de paar buitenlanders die bij ons werken, verdienen minder
Dat voel je op je klompen aankomen, ja. Of de verplichting voor werkgevers om een afwijzing te motiveren volgens een door een ambtenaar opgesteld schema van zeven kantjes.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:55 schreef Ferdo het volgende:
Dat zullen wel weer van die commie-style-maatregelen als quota worden, neem ik aan?
En daarmee voor...jawel, discriminatie...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat voel je op je klompen aankomen, ja. Of de verplichting voor werkgevers om een afwijzing te motiveren volgens een door een ambtenaar opgesteld schema van zeven kantjes.
Toch typisch dat het SCP, dat we met alle geweld als onpartijdig willen zien, hier effectief pleit voor een allochtonenquotum.
Verder kunnen allochtonen zelf het 'discriminatie-effect' verminderen door een eigen zaak te beginnen; o.a Turken doen dit ookquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind het een heel raar artikel. Er zijn allerlei oorzaken te verzinnen waarom de werkloosheid onder allochtonen hoger is dan onder autochtonen. Opleiding, taalachterstand, relevante werkervaring. En discriminatie. Maar je kunt niet concluderen dat de werkloosheid onder allochtonen drie keer zo hoog is OMDAT de werkgevers discrimineren. Nonsens.
In het SCP-rapport, bladzijde 15, staat zelfs letterlijk dat die kenmerken niet in de analyse zijn opgenomen.
Waarom verdienen ze dan minder? Heeft dat te maken met hun functie?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:56 schreef Djeez het volgende:
Mijn werkgever heeft liever ook geen allochtonen in dienst, wegens ervaringen uit het verleden. En de paar buitenlanders die bij ons werken, verdienen minder
Ze hebben een simpele functie, denk dat ze daarom minder krijgenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom verdienen ze dan minder? Heeft dat te maken met hun functie?
Dat. Maar bij onze vrienden met tenen van 2 meter moet het wel liggen puur en alleen aan discriminatie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind het een heel raar artikel. Er zijn allerlei oorzaken te verzinnen waarom de werkloosheid onder allochtonen hoger is dan onder autochtonen. Opleiding, taalachterstand, relevante werkervaring. En discriminatie. Maar je kunt niet concluderen dat de werkloosheid onder allochtonen drie keer zo hoog is OMDAT de werkgevers discrimineren. Nonsens.
In het SCP-rapport, bladzijde 15, staat zelfs letterlijk dat die kenmerken niet in de analyse zijn opgenomen.
Wilders heeft niks te willen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef arjan1112 het volgende:
Wilders zou de subsidie van het samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders wel willen intrekken, als ze die krijgen.
ow hij kan altijd een wetsvoorstel indienen, flink ruzie gaan maken met de andere partijen en dat op tv uit laten zenden, en de kranten er mee vol zetten..quote:
Waar wacht ie op.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:47 schreef arjan1112 het volgende:
ow hij kan altijd een wetsvoorstel indienen, flink ruzie gaan maken met de andere partijen en dat op tv uit laten zenden, en de kranten er mee vol zetten..
Verkiezingen waar ie wel wat te winnen heeft.quote:
Dat is natuurlijk een grote generalisatie die geen recht doet aan de welwillende werkgever. Hoe ironisch om dat verwijt in deze context te zien, waar het juist gaat om kritiek op het generaliseren van slecht gedrag van een andere groep.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Werkgevers moeten erkennen dat zij discrimineren bij het aannemen van personeel
Hoeveel allochtonen werken bij het SCP? :-) Denk bar weinig in de onderzoekshoek.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat voel je op je klompen aankomen, ja. Of de verplichting voor werkgevers om een afwijzing te motiveren volgens een door een ambtenaar opgesteld schema van zeven kantjes.
Toch typisch dat het SCP, dat we met alle geweld als onpartijdig willen zien, hier effectief pleit voor een allochtonenquotum.
Gadverdamme: 20 jaar geleden was het al zo "nee, ik niks gedaan! Hij gedaan!" en nu is het nog steeds zo. Bedrijven moeten iets veranderen, dan pas gaan de Marokkanen aan tafel. Maar hee, wie moet er nu ECHT eerst iets veranderen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:07 schreef slashdotter3 het volgende:
'Werkgevers moeten discriminatie toegeven'
Bedrijven moeten zich volgens het SMN niet langer laten leiden door vooroordelen en hun verantwoordelijkheid nemen. De bal voor het aanpakken van discriminatie ligt dan ook vooral bij hen, aldus de organisatie in een verklaring. "Pas dan kunnen we aan tafel en een dialoog voeren", zegt secretaris Aissa Zanzen.
Dit dus.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een grote generalisatie die geen recht doet aan de welwillende werkgever. Hoe ironisch om dat verwijt in deze context te zien, waar het juist gaat om kritiek op het generaliseren van slecht gedrag van een andere groep.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:09 schreef Twiitch het volgende:
Als Marokkanen dan toegeven dat hun opvoeding niet deugd.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:07 schreef Klokov het volgende:
Iedereen discrimineert bewust dan wel onbewust.
Bij belgen is het terecht, dat is het verschil.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:58 schreef .Masturbatron. het volgende:
het is jammer maar nederland is nou eenmaal een discriminerend kutterlandje (wel een beter land dan waar ik vandaan kom). ik ben belg en word ook tegen gediscrimineerd (op school, op de werkvloer, op kamp, tijdens sporten), blank zijn maakt niets uit, ik kan niet wachten om te vertrekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |