Zo'n vaart zal het niet lopen, aangezien de privacy-wetgeving op dat gebied al aardig dichtgetimmerd is. Ik denk dat het gewoon standaard opt-in zal blijven, iets anders is vrijwel onmogelijk juridisch gezien.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nu is het nog een test-fase, straks wordt het (for the time being) opt-in, en voor je het weet is het opt-out of is dat helemaal geen optie meer....
ING kan iig al niet garanderen dat het altijd opt-in blijft.
Maar los daarvan blijf ik erbij dat een bank dit niet hoort te doen, ergens toen het idee langskwam had iemand het in de kiem moeten smoren omdat het niet integer is.
En toch durft er bij ING niemand te garanderen dat het opt-in blijft.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het niet lopen, aangezien de privacy-wetgeving op dat gebied al aardig dichtgetimmerd is. Ik denk dat het gewoon standaard opt-in zal blijven, iets anders is vrijwel onmogelijk juridisch gezien.
Ze garanderen ook niet dat ze overeind blijven, dat je geld niet geskimmed kan worden, en wat dan ook. Garanties afgeven moet je nooit doen, vanuit zakelijk oogpunt.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch durft er bij ING niemand te garanderen dat het opt-in blijft.
Een bedrijf is het allang niet meer, sinds het ondersteund moest worden door de belastingbetalende Nederlander.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan stap je toch over van bank?
Het is een commercieel bedrijf, niet een publieke instelling zonder alternatief.
Daarom zei ik al: normvervagingquote:Op maandag 10 maart 2014 15:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoh misschien zit ik te dicht bij het vuur om er een nuchtere kijk op te hebben af en toe vanuit een perspectief van buiten de bankenwereld. Maar ik heb hetzelfde met Google bijvoorbeeld, daar heb ik dan weer een godsgruwelijke hekel aan. Maar aangezien ik alle werkwijzen ken zie ik bij banken het probleem dan weer niet echt. Maar daarom zei ik ook, ik begrijp je wel.
Maar toch moeten we er maar vertrouwen in hebben dat dit systeem geweldig en top is en iedereen die er kritisch over is heeft blinde paniek. Dat is een beetje voorbarig vind je niet?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze garanderen ook niet dat ze overeind blijven, dat je geld niet geskimmed kan worden, en wat dan ook. Garanties afgeven moet je nooit doen, vanuit zakelijk oogpunt.
Het zal iig de intentie zijn overeind te blijven, daarbij kun je dat nooit garanderen, maar niet kunnen/willen garanderen dat dit systeem altijd de keuze van de klant blijft is echt heel erg naar.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze garanderen ook niet dat ze overeind blijven, dat je geld niet geskimmed kan worden, en wat dan ook. Garanties afgeven moet je nooit doen, vanuit zakelijk oogpunt.
Dat is inmiddels al jaren geleden, en de staat heeft er miljarden mee verdient. Zie het als succesvolle belegging van je.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een bedrijf is het allang niet meer, sinds het ondersteund moest worden door de belastingbetalende Nederlander.
http://www.communicatieon(...)t&utm_medium=twitterquote:Vertrouwen in banken bereikt dieptepunt
Nederlanders oordelen over banken niet mild. Meer dan de helft (51 procent) geeft aan dat hun vertrouwen in het bankwezen de afgelopen twee jaar (sterk) is gedaald.
Dat blijkt uit onderzoek van het platform mijngeldzaken.nl.
Opmerkelijk is dat ook verzekeraars weinig vertrouwen genieten van consumenten. Ruim de helft van alle Nederlanders (57 procent) vindt dat banken de consument onvoldoende instrumenten geven om de geldzaken goed te regelen.
Het belangrijkste doel van bankmedewerkers is volgens 62 procent van de respondenten eerder het verkopen van eigen financiële producten en niet de klant van goed advies voorzien. Dat blijkt ook in de praktijk: 52 procent van alle Nederlanders met een lening zou, met de kennis van nu, liever voor een andere lening kiezen dan die zij eerder hebben afgesloten.
Aan wie vertrouwen Nederlanders hun geldzaken het meest toe?
1. Zichzelf
2. Onafhankelijk financieel adviseur
3. Familie
4. Bank
5. Vrienden/kennissen
6. Verzekeraar
7. Hypotheekwinkels
8. Websites
- See more at: http://www.communicatieon(...)sthash.rfGDNzIl.dpuf
Inderdaad, dat is het risico van externe Javascript inladen.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:52 schreef poemojn het volgende:
Wat betekent het eigenlijk voor de vereisten aan je pc en internetverbinding als ING ads toont bij je internetbankieren? Ik neem aan dat die ads net zo gevoelig zijn voor misbruik door trojans/wormen als de gewone ads?
2012: sinowal verspreidde via nu.nl http://tweakers.net/nieuw(...)smet-met-trojan.html
en kun je zo'n ad zo inrichten dat je bij de bankgegevens van de gebruiker kunt die op dat moment internetbankiert en voor die ad geselecteerd is (bijv omdat hij elk jaar een bepaald bedrag uitgeeft bij dealers van luxe automerken)?quote:Op maandag 10 maart 2014 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is het risico van externe Javascript inladen.
Dat was ook mijn eerste gedachtequote:Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef Molurus het volgende:
Is dit niet gewoon een 1 april grap die wat aan de vroege kant is?
Gelukkig heeft ING zoals we allemaal wel weten en onberispelijke reputatie op het gebied van ICT. Alleen bij het online bankieren wil dat nog niet geheel uit de verf komen. Terwijl ze er meer dan genoeg onderhoud aan plegen.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:52 schreef poemojn het volgende:
Wat betekent het eigenlijk voor de vereisten aan je pc en internetverbinding als ING ads toont bij je internetbankieren? Ik neem aan dat die ads net zo gevoelig zijn voor misbruik door trojans/wormen als de gewone ads?
2012: sinowal verspreidde via nu.nl http://tweakers.net/nieuw(...)smet-met-trojan.html
Krijg je voor een nieuwe carriere als hacker ook kinderopvangtoeslag denk je?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:31 schreef Ferdo het volgende:
Gelukkig heeft ING zoals we allemaal wel weten en onberispelijke reputatie op het gebied van ICT. Alleen bij het online bankieren wil dat nog niet geheel uit de verf komen. Terwijl ze er meer dan genoeg onderhoud aan plegen.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:13 schreef Ringo het volgende:
De ING heeft het begrip schofterigheid sowieso nieuw elan gegeven.
Ik ga gewoon vanaf nu altijd bij 1 automaat pinnen en alles cash uitgeven...quote:Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Als ING klant zou ik maar niet te vaak met je pinpas betalen bij de snackbar of fastfood keten, voor je het weet is je data verkocht aan je zorgverzekeraar en krijg je een premieverhoging. :/
ING
Doe ik meestal al, dan kan je veel beter je uitgaven in de hand houden en skimmers geen kans geven.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:03 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon vanaf nu altijd bij 1 automaat pinnen en alles cash uitgeven...
De domheid in deze post...quote:Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Als ING klant zou ik maar niet te vaak met je pinpas betalen bij de snackbar of fastfood keten, voor je het weet is je data verkocht aan je zorgverzekeraar en krijg je een premieverhoging. :/
ING
Vergeet het "het is handig om niet alleen uw TAN-codes, maar ook uw wachtwoord te kunnen ontvangen op uw mobiele telefoon" security gat niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:22 schreef Tijn het volgende:
Dit + dat rare "contactloos betalen" zorgt ervoor dat ik zeker ga kijken naar alternatieven. Ik ben altijd wel tevreden geweest met de ING, maar dit kan echt niet.
Het laatste.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de indruk dat ING nogal ongelukkig omgaat met de media, of zijn ze echt zo dom?
De maatschappij zal er nooit op zitten te wachten dat een bank opeens voor advertentiebureau gaat spelen. En al helemaal niet als ze die advertenties verkopen op basis van data die is aangeleverd door *betalende* klanten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het eerste. Maatschappij is na het NSA debacle helemaal niet klaar voor zoiets.
Lees ik hier nu: "Laten we het rustig afwachten tot de storm is gaan liggen, dan voeren we het alsnog door"?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het eerste. Maatschappij is na het NSA debacle helemaal niet klaar voor zoiets.
Ik zou mijn account verplaatsen naar een andere bank als mijn bank dit zou doen, en hoop dat iedereen dat doet. Instellingen als banken (maar ook anderen) moeten maar eens leren dat het mijn data is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
De maatschappij zal er nooit op zitten te wachten dat een bank opeens voor advertentiebureau gaat spelen. En al helemaal niet als ze die advertenties verkopen op basis van data die is aangeleverd door *betalende* klanten.
Nee, net zoals de maatschappij er niet op zat te wachten op cookies. Of op het kopen van producten via internet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
De maatschappij zal er nooit op zitten te wachten dat een bank opeens voor advertentiebureau gaat spelen. En al helemaal niet als ze die advertenties verkopen op basis van data die is aangeleverd door *betalende* klanten.
Voor de PROEF ja. Wat daarna gebeurt is onbekend.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee, net zoals de maatschappij er niet op zat te wachten op cookies. Of op het kopen van producten via internet.
Nu doen we niet anders.
Ik zal het 1 keer uitleggen.
ING heeft enorm veel data met betrekking tot betaalgegevens. Zij gaan pakketten aanbieden aan diverse bedrijven waarin zij de mogelijkheid krijgen om een advertentie te richten op een bepaalde doelgroep. Oftewel, bijv. Sport 2000 wil een leuke voetbalschoenen aanbieding gaan doen. Zij geven dan bij ING aan een doelgroep aan die zij willen benaderen, bijv:
Leeftijd: 20-40
Die afgelopen 5 jaar in de maand september een paar voetbalschoenen heeft gekocht tussen de 70 en 100 euro.
Woonachtig in provincie Drenthe
Dan gaat ING zoeken in de database en koppelt terug: op basis van deze criteria kunnen wij een doelgroep aanbieden van 7620 klanten aanbieden. Om hier 1 advertentie naar te sturen betaalt u ¤2410.
NB:
1: De groep die aangeschreven mag worden moet dat EXPLICIET aangeven via een OPT-IN. Oftewel, je moet specifiek aangeven dat je benaderd wilt worden voor relevante aanbiedingen.
Ja, dus je kan niet controleren of de ING de waarheid spreekt over hun aantallen...als adverteerder ben je natuurlijk gek als je dat doet.quote:2: Het sportbedrijf krijgt nergens gegevens, ook niet geanonimiseerd. Ze krijgen alleen te zien wat ze moeten betalen voor welke doelgroep (die ze zelf uiteraard wel bepalen)
Natuurlijk gaat de ING dit wel verplicht maken, net zoals ze dat doen met de pinpasbetalingen. Het is geen rocket science.quote:3: Voor als je denkt: och, ING gaat dit binnen 2 jaar verplicht maken met een opt-out... Natuurlijk niet.
Die mensen weten ook wel dat dat commerciële zelfmoord is en dan 80& van de klanten dan naar ABN gaan (want het merendeel van de klanten is gewoon onwetend vee blijkt maar weer).
Denk je dat werkelijk? Het is een voorbode van wat komen gaat; de ING gaat zich niet meer met de core business bezig houden (het stabiel houden van hun betaalplatform) waardoor er minder klantgericht gaat werken en men meer geld wil verdienen aan de klant zelf door het doorverkopen van gegevens.quote:4. Dit is een experiment. Men kijkt dus of het vanuit de bedrijven goed werkt, maar zal ook de klanten benaderen om te vragen hoe zij er over denken. Vanuit daar worden dan volgende stappen genomen.
Dat is dan helemaal het issue ook niet. Die betaalgegevens gebruiken om NOG MEER geld te verdienen over de rug van de klant die al moet BETALEN voor een dienst, dat is het issue.quote:5. Denk aub niet dat een ABN of SNS opeens vredelievende bedrijven zijn die je betaalgegevens nergens opslaan.
Het lijkt er verdacht veel op.quote:6. Ik werk niet bij ING
Wat een domme, kortzichtige en vooral onjuiste vergelijking, mijn hemel. De ING heeft helemaal NIKS te maken met privacy gevoelige informatie zoals mijn betaalgegevens, sterker nog, ik betaal ze EXPLICIET om die gegevens vertrouwelijk te gebruiken. Straks gaan ze die niet alleen in de uitverkoop gooien, we hebben ook nog eens geen keus.quote:Om iets te vergelijken, als jij je registreert bij Xboxworld, een nieuwe rekening opent bij ABN of je aanmeldt voor de nieuwsbrief van Bol.com: dat zijn dingen waar je meer privacy opoffert dat bij dit. Dit is een beetje alsof je gaat huilen dat je in de lokale krant een advertentie ziet van een lokale bakker en denkt dat die bakker jouw gegevens heeft gekocht en jou via de krant zit te benaderen.
De gedachte van de ING is dus onschuldiger dan een gmail adres of Instagram account.
Dan moet je wat meer nadenken.quote:Serieus, ik snap gewoon niet de paniek.
Hou toch alsjeblieft je mond. De ING verdiende vorig jaar meer dan 2 miljard euro zonder die klantendatabase. Je argument is invalide.quote:Het verdienmodel van ING ligt in de klantendatabase,
De klant is helemaal niet belangrijk. Als hij daadwerkelijk zo belangrijk was geweest hadden ze wel wat meer geld tegen hun online betaalsysteem gegooid om dat eens fatsoenlijk in de lucht te houden.quote:dus klant is belangrijker dan derde bedrijven (tot bepaalde hoogte uiteraard).
Dan begrijp je de kerntaak van een bank niet. Na de crisis hebben de banken geroepen dat ze zich weer gaan richten op hun nutsfunctie en de klant centraal zouden gaan stellen, want het was duidelijk dat de financiële sector ontspoord was geraakt. En wat doet ING vervolgens? Een advertentiebureau oprichten op basis van de transactiedata van hun klanten. Kortom, ze hebben niets geleerd en zijn nog steeds gericht op het bedenken van "creatieve" plannetjes om een extra centje te verdienen ipv de dienstverlening prioriteit #1 te maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Serieus, ik snap gewoon niet de paniek.
Daarom Piratenpartij stemmen, zij snappen dat bedrijven per definitie criminelen zijn die uit zijn op jouw gegevens om door te verkopen. Zo`n ING die met dit soort dingen komt mogen dan gewoon keihard aangepakt worden, directeuren zoals Hans verdwijnen dan gewoon voor jaren de cel in, en terecht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Lees ik hier nu: "Laten we het rustig afwachten tot de storm is gaan liggen, dan voeren we het alsnog door"?
Dit soort dingen moet de maatschappij nooit willen, niet zonder grondwettelijke bescherming van jouw data.
Sterker nog, bij FB en Gmail staat het gewoon in de voorwaarden. Waar staat het bij ING in de voorwaarden, dat men je data mag minen voor eigen winst?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan begrijp je de kerntaak van een bank niet. Na de crisis hebben de banken geroepen dat ze zich weer gaan richten op hun nutsfunctie en de klant centraal zouden gaan stellen, want het was duidelijk dat de financiële sector ontspoord was geraakt. En wat doet ING vervolgens? Een advertentiebureau oprichten op basis van de transactiedata van hun klanten. Kortom, ze hebben niets geleerd en zijn nog steeds gericht op het bedenken van "creatieve" plannetjes om een extra centje te verdienen ipv de dienstverlening prioriteit #1 te maken.
Bovendien: een account bij Instagram of GMail is gratis. Je begrijpt dus dat je als klant je data overdraagt in ruil voor een service, zodat Google of Facebook of wie dan ook met jouw data geld kunnen verdienen ipv dat jij direct voor je account hoeft te betalen. Dat is fair en square, want voor niks gaat de zon op. Maar in dit geval gaat het om data die is verkregen uit *betalende* klanten. Je betaalt de ING voor je rekening en vervolgens slaan ze hier nog een extra slaatje uit door je te gebruiken voor advertentiedoeleinden. Dat is echt volstrekt onacceptabel.
Ja, daar zat ik ook al over na te denken. Ik zit net te kijken op de site van ING, maar ik zie zo 123 niet eens algemene voorwaarden staan. Iemand een idee?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, bij FB en Gmail staat het gewoon in de voorwaarden. Waar staat het bij ING in de voorwaarden, dat men je data mag minen voor eigen winst?
Beiden in feite. Hun media-omgang is dramatisch. Het lijkt werkelijk alsof ze geen flauw idee hebben hoe mensen op hun uitspraken gaan reageren - en dat al jaren lang.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de indruk dat ING nogal ongelukkig omgaat met de media, of zijn ze echt zo dom?
Dit komt vaker voor, kijk hoe belabberd Putin omgaat met de westerse media mbt de Krim. Als hij een goed bureau had ingeschakeld dat zijn persvoorlichting doet en mooie dikke persmappen samenstelt was de berichtgeving ook anders geweest.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:36 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Beiden in feite. Hun media-omgang is dramatisch. Het lijkt werkelijk alsof ze geen flauw idee hebben hoe mensen op hun uitspraken gaan reageren - en dat al jaren lang.
Dat ze hier niet van leren en maatregelen nemen (al was het maar een Telegraaf tokkie inhuren om te vragen hoe die het bericht hoort) is een teken van domheid die verder gaat dan wereldvreemdheid.
Putin doet het tot dusver uitstekend. De Krim is van hem en niemand gaat daar iets tegen doen. De media gaat alweer verder naar de nieuwste gebeurtenissen rondom Bieber.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit komt vaker voor, kijk hoe belabberd Putin omgaat met de westerse media mbt de Krim. Als hij een goed bureau had ingeschakeld dat zijn persvoorlichting doet en mooie dikke persmappen samenstelt was de berichtgeving ook anders geweest.
Leuk, de simpele schreeuwlelijkerds reageren ook.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1. Voor de PROEF ja. Wat daarna gebeurt is onbekend.
[..]
2. Ja, dus je kan niet controleren of de ING de waarheid spreekt over hun aantallen...als adverteerder ben je natuurlijk gek als je dat doet.
[..]
3. Natuurlijk gaat de ING dit wel verplicht maken, net zoals ze dat doen met de pinpasbetalingen. Het is geen rocket science.
[..]
4. Denk je dat werkelijk? Het is een voorbode van wat komen gaat; de ING gaat zich niet meer met de core business bezig houden (het stabiel houden van hun betaalplatform) waardoor er minder klantgericht gaat werken en men meer geld wil verdienen aan de klant zelf door het doorverkopen van gegevens.
[..]
5. Dat is dan helemaal het issue ook niet. Die betaalgegevens gebruiken om NOG MEER geld te verdienen over de rug van de klant die al moet BETALEN voor een dienst, dat is het issue.
[..]
6. Het lijkt er verdacht veel op.
[..]
7. Wat een domme, kortzichtige en vooral onjuiste vergelijking, mijn hemel. De ING heeft helemaal NIKS te maken met privacy gevoelige informatie zoals mijn betaalgegevens, sterker nog, ik betaal ze EXPLICIET om die gegevens vertrouwelijk te gebruiken. Straks gaan ze die niet alleen in de uitverkoop gooien, we hebben ook nog eens geen keus.
[..]
8. Dan moet je wat meer nadenken.
[..]
9. Hou toch alsjeblieft je mond. De ING verdiende vorig jaar meer dan 2 miljard euro zonder die klantendatabase. Je argument is invalide.
[..]
10. De klant is helemaal niet belangrijk. Als hij daadwerkelijk zo belangrijk was geweest hadden ze wel wat meer geld tegen hun online betaalsysteem gegooid om dat eens fatsoenlijk in de lucht te houden.
De ING veegt hun reet af met hun klantenbestand, het interesseert ze geen zak.
Winstmaximalisatie door uitverkoop van gegevens in combinatie met een dramatische dienstverlening op online vlak geeft allang weer dat de ING moreel gezien een criminele boevenbende is die eigenlijk alleen nog maar bestaat omdat ze het voor elkaar hebben gekregen zo groot te worden dat ze altijd maar gered moeten worden als ze weer eens op epische schaal de boel verneuken.
Tel daarbij op dat de ING opeens hun core business verlaten en in de advertentiemarkt stappen en je kan je als klant zijnde wel bedenken dat ze een gigantische FUCK YOU doen naar de klant. Alleen mensen die niet even zelf nadenken over de gevolgen hiervan of te dom zijn om die gevolgen te begrijpen nemen het op voor die bank.
Hoog tijd dat we die bank opdelen en daarna stuk voor stuk keihard failliet laten gaan, de wereld is beter af zonder deze criminelen.
Denk nou even 5 minuten na. 5 minuten maar. Echt. De proef wordt gedaan met klanten die zich vrijwillig aanmelden. Hoe groot acht jij de kans dat ze dan klanten krijgen die er niet op zitten te wachten?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Leuk, de simpele schreeuwlelijkerds reageren ook.
Anyway, ik heb het even genummerd zodat ik wat makkelijker kan reageren.
1. Juist ja. En als deze proef oplevert dat de klanten er totaal niet op zitten te wachten (wat best een mogelijkheid is gezien de panische reacties overal) gaat ING dit natuurlijk direct doorvoeren. Dat dan het merendeel van de klanten naar andere banken vertrekt maakt ze absoluut niets uit.
De informatie over krantoplages is publiekelijk beschikbaar, Analytics is ook gewoon te raadplegen, alleen wil de ING een soort geheimhoudingsplicht gaan nastreven, zie je het al voor je? Denk nou eventjes, gewoon, eventjes, 5 minuten na hoe dat zou moeten gaan werken.quote:2. Zo werkt adverteren in kranten ook. Zo werkt Google AdWords ook. Maarja de bedrijven die adverteren op AdWords zijn natuurlijk ook ontzettend dom.
Denk eens na. Uiteraard is dit compleet inclusief rapportages zodat bedrijven ook kunnen zien en meten of het resultaat heeft.
Het werkt commercieel juist heel goed; de ING gaat er grof geld aan verdienen en de mensen die bij de ING zitten zijn te laks of vinden het te moeilijk om op te zeggen en over te stappen (wat nog steeds een heel gekut is). Wat zeg je, marktwerking, concurentie enzovoorts? Ja leuk, maar de ING kan niet failliet gaan . Leuke concurrentie dus. Wederom, 5minuutjes nadenken. 5 minuutjes. Meer vraag ik niet gast, kom op.quote:3. Zie 1. Als dit commerciëel niet werkt zou het zelfmoord zijn dit verplicht door te voeren. Dan heb je geen klantenbestand meer.
Je hebt gelijk, het zijn advertenties die ze verkopen. Mijn god, de domheid die uit je posts komt. Steeds.Maar.Weerquote:4.. De core business van ING is het stabiel houden van een betalingsplatform? Wow jij snapt het echt niet.
Ja, want overstappen is een eitje natuurlijk, concurrentie is er gewoon en de ING kan gewoon omvallen. Steeds....maar....weer.....die....onzin....van....jequote:Als je niet klantgericht bent door gegevens door te verkopen (dat doen ze niet) heb je uberhaupt geen klantenbestand meer waarvan je gegevens wilt verkopen.
Je hebt gelijk, men gaat adverteerders inzicht geven , dat is iets heel andersquote:5. Zie 4. Als je klanten massaal vertrekken heb je geen betaalgegevens om te verkopen. Dat is niet echt een strategie die je lang vol kunt houden. Oja had ik al gezegd dat er helemaal geen klantgegevens worden verkocht?
En dat is echt de meest domme opmerking die je hebt gemaakt, en je hebt er tot nu toe al aardig wat op je naam staan.quote:6. Mijn punt is: de mensen die nu opeens keihard zitten te roepen om privacy zijn slecht geïnformeerd en hypocriet.
Godverdomme, hij doet het gewoon, hij doet hetzelfde als al die andere idioten en debielen, hij maakt de FB en Google vergelijking. Hij doet het gewoonquote:Hebben je wel door dat je je aandacht helemaal op de verkeerde partij richt? Jouw data is allang in bezit van Google en Facebook die het gewoon door kunnen verkopen.
Lekker relevant.quote:ING is een bank die jouw spaargeld gebruikt om te investeren in wapenfondsen. Daar slagen ze niet in, raken bijna failliet en moeten worden gered met belasting.
Nog meer onzinnige en irrelevante opmerkingen. Hoe bevalt dat nou, dat stropoppengedoe wat je hier probeert te doen en keihard faalt? Niet zo best denk.quote:Oftewel, jij betaalt belasting om je eigen spaarcenten te redden. En dan vervolgens pas klagen als ING een kleine proef aan het doen is. Hoe hypocriet ben je dan. Er zijn tientallen zaken die je aandacht verdienen.
Als je niet snapt dat die opt-in straks geen opt-in is, dan moet je echt even naar het ziekenhuis gaan. Ik kan je dan namelijk op een bordje geven dat je lijdt aan een zeer ernstige ziekte die blijkbaar de werking van je hersenpan aantast.quote:7. Zucht. Ze worden niet verkocht, dat is wettelijk niet toegestaan. En het is opt-in. Als je dat niet snapt is er weinig hoop voor je.
Weer de stropop die echt niemand, maar dan ook niemand een fuck boeit. Beter ga je gewoon met inhoud komen in plaats van je zinloze oneliners.quote:8. Zie 6. Focus je op meer duivelse dingen ipv je aluhoedje bij een onschuldig project uit de kast te trekken.
En iemand die niet snapt dat de ING een systeembank is die niet om kan vallen moet ik serieus nemen? Laat me alsjeblieft niet lachen, ga terug naar school, lees je even in in de materie en kom dan proberen weer op niveau te discussieren, want wat je nu voor redenatietactiek gebruikt is gewoon ronduit beschamend en lachwekkend te noemen. Ik ken Downies die beter kunnen nadenken als jij.quote:9. Je had al eerder bewezen dat je geen idee hebt van het verdienmodel of de core business van de ING. Ik zal het even uitleggen: de ING belegt al onze spaarcentjes in veilige en onveilige investeringsfondsen om zo porberen van heel veel geld nog veel meer geld te maken door enkele
percentage winst te boeken met deze beleggingen. Oftewel, het merendeel wat ING gebruikt om geld te verdienen is niet hun eigen geld, maar het geld van de klanten. Als die klanten besluiten hun geld van de rekening af te halen is de bank gedoemd failliet te raken, zie IceSave. Alhoewel ik bang ben dat je nog niet in staat bent dat te begrijpen gezien je commentaar.
1.3% niet heel veel noemenquote:10. De site van ING heeft een downtime van 1,3%. Dat is niet heel veel, maar zeker te hoog. Maar dat jij loopt te beweren dat ING geen fuck geeft om hun klanten omdat ze 1,3% van het jaar online niet werken is een nogal voorbarige conclusie. Zie ook punt 9.
Ohja en ING verlaat core-business? Hoe kom je daar nou weer bij? O wacht laat me raden: het is één van die geniale vermoedens van je. Try again kid.
En hij doet het gewoon weerquote:Maar ach, het leed is al geschied. ING is een boevenbende ja. Ik zou snel met je Gmail account inloggen op Facebook om al je vrienden te informeren over het leed dat ING heet.
Alsjeblieft niet zeg, Twitter staat al vol met domme figuren zoals jijquote:Anyway, nogmaals mijn mening over dit hele gebeuren:
Een bank heb je nodig, maar dat hoeft niet specifiek ING te zijn. Als dit wordt doorgevoerd vertrek ik naar ABN. Simpel zat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:59 schreef macca728 het volgende:
Mensen die dit vergelijken met Google en Facebook...
Een bank heb je helaas nodig, Google en Facebook weten niet wat je koopt, waar je koopt, hoeveel schulden/spaargeld je hebt enz enz.
En Google en Facebook kun je afschermen, kost niet zoveel moeite hoor.
Leer eens begrijpend lezen. Na deze test worden de meningen gepeild wat men er van vond. Klanten vinden dit niks > ING kapt met het experiment. Best simpel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk nou even 5 minuten na. 5 minuten maar. Echt. De proef wordt gedaan met klanten die zich vrijwillig aanmelden. Hoe groot acht jij de kans dat ze dan klanten krijgen die er niet op zitten te wachten?Zeg me dat je trollt, want anders ben je na 1 zin al totaal compleet op je bek gegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |