abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137604849
Man man man. Er wordt helemaal geen data verkocht :')

En tuurlijk gaat men dit niet verplicht opt out maken. Gezien de halve volksopstand die dit oplevert zouden ze 60% van hun klanten zien vertrekken.

Ik heb het idee dat de mensen die nu het hardste lopen te bleren werkelijk geen idee hebben wat men wel en niet van je weet n.a.v. je online surfgedrag. Dit ING dingetje is wel het meest onschuldige wat er gebeurt op dit moment.
Richt je aub op wat belangrijkere dingen als je toch je privacy zo hoog waardeert.

quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Als ING klant zou ik maar niet te vaak met je pinpas betalen bij de snackbar of fastfood keten, voor je het weet is je data verkocht aan je zorgverzekeraar en krijg je een premieverhoging. :/


ING :r
De domheid in deze post... :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_137608174
quote:
8s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:22 schreef Tijn het volgende:
Dit + dat rare "contactloos betalen" zorgt ervoor dat ik zeker ga kijken naar alternatieven. Ik ben altijd wel tevreden geweest met de ING, maar dit kan echt niet.
Vergeet het "het is handig om niet alleen uw TAN-codes, maar ook uw wachtwoord te kunnen ontvangen op uw mobiele telefoon" security gat niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:41:07 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137608213
Ik heb de indruk dat ING nogal ongelukkig omgaat met de media, of zijn ze echt zo dom?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:43:13 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137608232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de indruk dat ING nogal ongelukkig omgaat met de media, of zijn ze echt zo dom?
Het laatste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137608267
Het eerste. Maatschappij is na het NSA debacle helemaal niet klaar voor zoiets.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:50:54 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137608331
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het eerste. Maatschappij is na het NSA debacle helemaal niet klaar voor zoiets.
De maatschappij zal er nooit op zitten te wachten dat een bank opeens voor advertentiebureau gaat spelen. En al helemaal niet als ze die advertenties verkopen op basis van data die is aangeleverd door *betalende* klanten.
pi_137608333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het eerste. Maatschappij is na het NSA debacle helemaal niet klaar voor zoiets.
Lees ik hier nu: "Laten we het rustig afwachten tot de storm is gaan liggen, dan voeren we het alsnog door"?

Dit soort dingen moet de maatschappij nooit willen, niet zonder grondwettelijke bescherming van jouw data.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:58:31 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137608456
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

De maatschappij zal er nooit op zitten te wachten dat een bank opeens voor advertentiebureau gaat spelen. En al helemaal niet als ze die advertenties verkopen op basis van data die is aangeleverd door *betalende* klanten.
Ik zou mijn account verplaatsen naar een andere bank als mijn bank dit zou doen, en hoop dat iedereen dat doet. Instellingen als banken (maar ook anderen) moeten maar eens leren dat het mijn data is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137611185
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

De maatschappij zal er nooit op zitten te wachten dat een bank opeens voor advertentiebureau gaat spelen. En al helemaal niet als ze die advertenties verkopen op basis van data die is aangeleverd door *betalende* klanten.
Nee, net zoals de maatschappij er niet op zat te wachten op cookies. Of op het kopen van producten via internet.

Nu doen we niet anders.

Ik zal het 1 keer uitleggen.
ING heeft enorm veel data met betrekking tot betaalgegevens. Zij gaan pakketten aanbieden aan diverse bedrijven waarin zij de mogelijkheid krijgen om een advertentie te richten op een bepaalde doelgroep. Oftewel, bijv. Sport 2000 wil een leuke voetbalschoenen aanbieding gaan doen. Zij geven dan bij ING aan een doelgroep aan die zij willen benaderen, bijv:

Leeftijd: 20-40
Die afgelopen 5 jaar in de maand september een paar voetbalschoenen heeft gekocht tussen de 70 en 100 euro.
Woonachtig in provincie Drenthe

Dan gaat ING zoeken in de database en koppelt terug: op basis van deze criteria kunnen wij een doelgroep aanbieden van 7620 klanten aanbieden. Om hier 1 advertentie naar te sturen betaalt u ¤2410.

NB:
1: De groep die aangeschreven mag worden moet dat EXPLICIET aangeven via een OPT-IN. Oftewel, je moet specifiek aangeven dat je benaderd wilt worden voor relevante aanbiedingen.
2: Het sportbedrijf krijgt nergens gegevens, ook niet geanonimiseerd. Ze krijgen alleen te zien wat ze moeten betalen voor welke doelgroep (die ze zelf uiteraard wel bepalen)
3: Voor als je denkt: och, ING gaat dit binnen 2 jaar verplicht maken met een opt-out... Natuurlijk niet. Die mensen weten ook wel dat dat commerciële zelfmoord is en dan 80& van de klanten dan naar ABN gaan (want het merendeel van de klanten is gewoon onwetend vee blijkt maar weer).
4. Dit is een experiment. Men kijkt dus of het vanuit de bedrijven goed werkt, maar zal ook de klanten benaderen om te vragen hoe zij er over denken. Vanuit daar worden dan volgende stappen genomen.
5. Denk aub niet dat een ABN of SNS opeens vredelievende bedrijven zijn die je betaalgegevens nergens opslaan.
6. Ik werk niet bij ING

Om iets te vergelijken, als jij je registreert bij Xboxworld, een nieuwe rekening opent bij ABN of je aanmeldt voor de nieuwsbrief van Bol.com: dat zijn dingen waar je meer privacy opoffert dat bij dit. Dit is een beetje alsof je gaat huilen dat je in de lokale krant een advertentie ziet van een lokale bakker en denkt dat die bakker jouw gegevens heeft gekocht en jou via de krant zit te benaderen.
De gedachte van de ING is dus onschuldiger dan een gmail adres of Instagram account.

Serieus, ik snap gewoon niet de paniek. Het verdienmodel van ING ligt in de klantendatabase, dus klant is belangrijker dan derde bedrijven (tot bepaalde hoogte uiteraard).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_137611407
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee, net zoals de maatschappij er niet op zat te wachten op cookies. Of op het kopen van producten via internet.

Nu doen we niet anders.

Ik zal het 1 keer uitleggen.
ING heeft enorm veel data met betrekking tot betaalgegevens. Zij gaan pakketten aanbieden aan diverse bedrijven waarin zij de mogelijkheid krijgen om een advertentie te richten op een bepaalde doelgroep. Oftewel, bijv. Sport 2000 wil een leuke voetbalschoenen aanbieding gaan doen. Zij geven dan bij ING aan een doelgroep aan die zij willen benaderen, bijv:

Leeftijd: 20-40
Die afgelopen 5 jaar in de maand september een paar voetbalschoenen heeft gekocht tussen de 70 en 100 euro.
Woonachtig in provincie Drenthe

Dan gaat ING zoeken in de database en koppelt terug: op basis van deze criteria kunnen wij een doelgroep aanbieden van 7620 klanten aanbieden. Om hier 1 advertentie naar te sturen betaalt u ¤2410.

NB:
1: De groep die aangeschreven mag worden moet dat EXPLICIET aangeven via een OPT-IN. Oftewel, je moet specifiek aangeven dat je benaderd wilt worden voor relevante aanbiedingen.
Voor de PROEF ja. Wat daarna gebeurt is onbekend.

quote:
2: Het sportbedrijf krijgt nergens gegevens, ook niet geanonimiseerd. Ze krijgen alleen te zien wat ze moeten betalen voor welke doelgroep (die ze zelf uiteraard wel bepalen)
Ja, dus je kan niet controleren of de ING de waarheid spreekt over hun aantallen...als adverteerder ben je natuurlijk gek als je dat doet.

quote:
3: Voor als je denkt: och, ING gaat dit binnen 2 jaar verplicht maken met een opt-out... Natuurlijk niet.
Die mensen weten ook wel dat dat commerciële zelfmoord is en dan 80& van de klanten dan naar ABN gaan (want het merendeel van de klanten is gewoon onwetend vee blijkt maar weer).
Natuurlijk gaat de ING dit wel verplicht maken, net zoals ze dat doen met de pinpasbetalingen. Het is geen rocket science.

quote:
4. Dit is een experiment. Men kijkt dus of het vanuit de bedrijven goed werkt, maar zal ook de klanten benaderen om te vragen hoe zij er over denken. Vanuit daar worden dan volgende stappen genomen.
Denk je dat werkelijk? Het is een voorbode van wat komen gaat; de ING gaat zich niet meer met de core business bezig houden (het stabiel houden van hun betaalplatform) waardoor er minder klantgericht gaat werken en men meer geld wil verdienen aan de klant zelf door het doorverkopen van gegevens.

quote:
5. Denk aub niet dat een ABN of SNS opeens vredelievende bedrijven zijn die je betaalgegevens nergens opslaan.
Dat is dan helemaal het issue ook niet. Die betaalgegevens gebruiken om NOG MEER geld te verdienen over de rug van de klant die al moet BETALEN voor een dienst, dat is het issue.

quote:
6. Ik werk niet bij ING
Het lijkt er verdacht veel op.

quote:
Om iets te vergelijken, als jij je registreert bij Xboxworld, een nieuwe rekening opent bij ABN of je aanmeldt voor de nieuwsbrief van Bol.com: dat zijn dingen waar je meer privacy opoffert dat bij dit. Dit is een beetje alsof je gaat huilen dat je in de lokale krant een advertentie ziet van een lokale bakker en denkt dat die bakker jouw gegevens heeft gekocht en jou via de krant zit te benaderen.
De gedachte van de ING is dus onschuldiger dan een gmail adres of Instagram account.
Wat een domme, kortzichtige en vooral onjuiste vergelijking, mijn hemel. De ING heeft helemaal NIKS te maken met privacy gevoelige informatie zoals mijn betaalgegevens, sterker nog, ik betaal ze EXPLICIET om die gegevens vertrouwelijk te gebruiken. Straks gaan ze die niet alleen in de uitverkoop gooien, we hebben ook nog eens geen keus.

quote:
Serieus, ik snap gewoon niet de paniek.
Dan moet je wat meer nadenken.

quote:
Het verdienmodel van ING ligt in de klantendatabase,
Hou toch alsjeblieft je mond. De ING verdiende vorig jaar meer dan 2 miljard euro zonder die klantendatabase. Je argument is invalide.

quote:
dus klant is belangrijker dan derde bedrijven (tot bepaalde hoogte uiteraard).
De klant is helemaal niet belangrijk. Als hij daadwerkelijk zo belangrijk was geweest hadden ze wel wat meer geld tegen hun online betaalsysteem gegooid om dat eens fatsoenlijk in de lucht te houden.
De ING veegt hun reet af met hun klantenbestand, het interesseert ze geen zak.

Winstmaximalisatie door uitverkoop van gegevens in combinatie met een dramatische dienstverlening op online vlak geeft allang weer dat de ING moreel gezien een criminele boevenbende is die eigenlijk alleen nog maar bestaat omdat ze het voor elkaar hebben gekregen zo groot te worden dat ze altijd maar gered moeten worden als ze weer eens op epische schaal de boel verneuken.

Tel daarbij op dat de ING opeens hun core business verlaten en in de advertentiemarkt stappen en je kan je als klant zijnde wel bedenken dat ze een gigantische FUCK YOU doen naar de klant. Alleen mensen die niet even zelf nadenken over de gevolgen hiervan of te dom zijn om die gevolgen te begrijpen nemen het op voor die bank.

Hoog tijd dat we die bank opdelen en daarna stuk voor stuk keihard failliet laten gaan, de wereld is beter af zonder deze criminelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 11:22:09 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:23:21 #186
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137611461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Serieus, ik snap gewoon niet de paniek.
Dan begrijp je de kerntaak van een bank niet. Na de crisis hebben de banken geroepen dat ze zich weer gaan richten op hun nutsfunctie en de klant centraal zouden gaan stellen, want het was duidelijk dat de financiële sector ontspoord was geraakt. En wat doet ING vervolgens? Een advertentiebureau oprichten op basis van de transactiedata van hun klanten. Kortom, ze hebben niets geleerd en zijn nog steeds gericht op het bedenken van "creatieve" plannetjes om een extra centje te verdienen ipv de dienstverlening prioriteit #1 te maken.

Bovendien: een account bij Instagram of GMail is gratis. Je begrijpt dus dat je als klant je data overdraagt in ruil voor een service, zodat Google of Facebook of wie dan ook met jouw data geld kunnen verdienen ipv dat jij direct voor je account hoeft te betalen. Dat is fair en square, want voor niks gaat de zon op. Maar in dit geval gaat het om data die is verkregen uit *betalende* klanten. Je betaalt de ING voor je rekening en vervolgens slaan ze hier nog een extra slaatje uit door je te gebruiken voor advertentiedoeleinden. Dat is echt volstrekt onacceptabel.
pi_137611485
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Lees ik hier nu: "Laten we het rustig afwachten tot de storm is gaan liggen, dan voeren we het alsnog door"?

Dit soort dingen moet de maatschappij nooit willen, niet zonder grondwettelijke bescherming van jouw data.
Daarom Piratenpartij stemmen, zij snappen dat bedrijven per definitie criminelen zijn die uit zijn op jouw gegevens om door te verkopen. Zo`n ING die met dit soort dingen komt mogen dan gewoon keihard aangepakt worden, directeuren zoals Hans verdwijnen dan gewoon voor jaren de cel in, en terecht.
pi_137611501
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan begrijp je de kerntaak van een bank niet. Na de crisis hebben de banken geroepen dat ze zich weer gaan richten op hun nutsfunctie en de klant centraal zouden gaan stellen, want het was duidelijk dat de financiële sector ontspoord was geraakt. En wat doet ING vervolgens? Een advertentiebureau oprichten op basis van de transactiedata van hun klanten. Kortom, ze hebben niets geleerd en zijn nog steeds gericht op het bedenken van "creatieve" plannetjes om een extra centje te verdienen ipv de dienstverlening prioriteit #1 te maken.

Bovendien: een account bij Instagram of GMail is gratis. Je begrijpt dus dat je als klant je data overdraagt in ruil voor een service, zodat Google of Facebook of wie dan ook met jouw data geld kunnen verdienen ipv dat jij direct voor je account hoeft te betalen. Dat is fair en square, want voor niks gaat de zon op. Maar in dit geval gaat het om data die is verkregen uit *betalende* klanten. Je betaalt de ING voor je rekening en vervolgens slaan ze hier nog een extra slaatje uit door je te gebruiken voor advertentiedoeleinden. Dat is echt volstrekt onacceptabel.
Sterker nog, bij FB en Gmail staat het gewoon in de voorwaarden. Waar staat het bij ING in de voorwaarden, dat men je data mag minen voor eigen winst?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:27:20 #189
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137611560
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sterker nog, bij FB en Gmail staat het gewoon in de voorwaarden. Waar staat het bij ING in de voorwaarden, dat men je data mag minen voor eigen winst?
Ja, daar zat ik ook al over na te denken. Ik zit net te kijken op de site van ING, maar ik zie zo 123 niet eens algemene voorwaarden staan. Iemand een idee?

[edit] Ik heb dit vodje gevonden, maar daar staat echt niks in, dat lijkt meer een veredelde handleiding: http://www.ing.nl/Images/Voorwaarden_Mijn_ING_tcm7-47008.pdf -O-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:29:19 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137611624
Er zijn leuke dingen uit te halen met dit soort ideeën.
Zoek uit wie een adverteerder is die hier gebruik van maakt
Bedrijf A gebruikt dit om zijn huppelduif te pushen
Spreek met een stel vrienden af dat je een huppelduif koopt en het boek " Meer genieten van anale sex" of "Mein Kampf"
Iedereen die nu een Huppelduif koopt krijgt dan aangeraden ook " Meer genieten van anale sex" of "Mein Kampf" te kopen.
dit soort pranks wordt op amazon nogal eens uitgehaald.
Ook leuk, je bonuspas van AH regelmatig te ruilen met wildvreemden. Wordt er eerst heel vaak pizza gekocht, vervolgens incontinentie luiers, vervolgens babyhapjes.
Niets leuker dan dit soort data te vervuilen met de grootst mogelijke onzin en datamining waardeloos te maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137611865
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de indruk dat ING nogal ongelukkig omgaat met de media, of zijn ze echt zo dom?
Beiden in feite. Hun media-omgang is dramatisch. Het lijkt werkelijk alsof ze geen flauw idee hebben hoe mensen op hun uitspraken gaan reageren - en dat al jaren lang.
Dat ze hier niet van leren en maatregelen nemen (al was het maar een Telegraaf tokkie inhuren om te vragen hoe die het bericht hoort) is een teken van domheid die verder gaat dan wereldvreemdheid.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:36:41 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137611869
Maar goed,
Betaal dus voor junkfood, tabak, drank, etc met cash, das mijn advies
Koop je porno bij een kiosk, koop dan ook een LOsservatore Romano en betaal met card
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:47:02 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137612169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Beiden in feite. Hun media-omgang is dramatisch. Het lijkt werkelijk alsof ze geen flauw idee hebben hoe mensen op hun uitspraken gaan reageren - en dat al jaren lang.
Dat ze hier niet van leren en maatregelen nemen (al was het maar een Telegraaf tokkie inhuren om te vragen hoe die het bericht hoort) is een teken van domheid die verder gaat dan wereldvreemdheid.
Dit komt vaker voor, kijk hoe belabberd Putin omgaat met de westerse media mbt de Krim. Als hij een goed bureau had ingeschakeld dat zijn persvoorlichting doet en mooie dikke persmappen samenstelt was de berichtgeving ook anders geweest.

De oorlog om Koeweit liet zien hoe die heel erg goed in staat waren de Media voor te lichten met hun kant van het verhaal en Saddam niet.

Wag the Dog kijken. Vind op alle niveaus plaats, bedrijven doen dat net zo als overheden, net zo slecht en net zo goed. Amazon kwam met een briljant verhaal over het bezorgen van pakjes met drones toen zij door de vakbonden in de media werden afgeschilderd als een heel foute werkgever. Aandacht afgeleid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137612340
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit komt vaker voor, kijk hoe belabberd Putin omgaat met de westerse media mbt de Krim. Als hij een goed bureau had ingeschakeld dat zijn persvoorlichting doet en mooie dikke persmappen samenstelt was de berichtgeving ook anders geweest.
Putin doet het tot dusver uitstekend. De Krim is van hem en niemand gaat daar iets tegen doen. De media gaat alweer verder naar de nieuwste gebeurtenissen rondom Bieber.

Contrast ING waar klanten nu weglopen en waarvan niemand het "klant centraal" mantra nu nog serieus zal nemen - als er al mensen waren die dat deden.
Wat heeft ING hiermee gewonnen ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:55:31 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137612397
Ik heb het over hoe om te gaan met de media
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137612627
Straks even naar de ING om mijn rekeningen op te heffen :W
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137621742
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1. Voor de PROEF ja. Wat daarna gebeurt is onbekend.

[..]

2. Ja, dus je kan niet controleren of de ING de waarheid spreekt over hun aantallen...als adverteerder ben je natuurlijk gek als je dat doet.

[..]

3. Natuurlijk gaat de ING dit wel verplicht maken, net zoals ze dat doen met de pinpasbetalingen. Het is geen rocket science.

[..]

4. Denk je dat werkelijk? Het is een voorbode van wat komen gaat; de ING gaat zich niet meer met de core business bezig houden (het stabiel houden van hun betaalplatform) waardoor er minder klantgericht gaat werken en men meer geld wil verdienen aan de klant zelf door het doorverkopen van gegevens.

[..]

5. Dat is dan helemaal het issue ook niet. Die betaalgegevens gebruiken om NOG MEER geld te verdienen over de rug van de klant die al moet BETALEN voor een dienst, dat is het issue.

[..]

6. Het lijkt er verdacht veel op.

[..]

7. Wat een domme, kortzichtige en vooral onjuiste vergelijking, mijn hemel. De ING heeft helemaal NIKS te maken met privacy gevoelige informatie zoals mijn betaalgegevens, sterker nog, ik betaal ze EXPLICIET om die gegevens vertrouwelijk te gebruiken. Straks gaan ze die niet alleen in de uitverkoop gooien, we hebben ook nog eens geen keus.

[..]

8. Dan moet je wat meer nadenken.

[..]

9. Hou toch alsjeblieft je mond. De ING verdiende vorig jaar meer dan 2 miljard euro zonder die klantendatabase. Je argument is invalide.

[..]

10. De klant is helemaal niet belangrijk. Als hij daadwerkelijk zo belangrijk was geweest hadden ze wel wat meer geld tegen hun online betaalsysteem gegooid om dat eens fatsoenlijk in de lucht te houden.
De ING veegt hun reet af met hun klantenbestand, het interesseert ze geen zak.

Winstmaximalisatie door uitverkoop van gegevens in combinatie met een dramatische dienstverlening op online vlak geeft allang weer dat de ING moreel gezien een criminele boevenbende is die eigenlijk alleen nog maar bestaat omdat ze het voor elkaar hebben gekregen zo groot te worden dat ze altijd maar gered moeten worden als ze weer eens op epische schaal de boel verneuken.

Tel daarbij op dat de ING opeens hun core business verlaten en in de advertentiemarkt stappen en je kan je als klant zijnde wel bedenken dat ze een gigantische FUCK YOU doen naar de klant. Alleen mensen die niet even zelf nadenken over de gevolgen hiervan of te dom zijn om die gevolgen te begrijpen nemen het op voor die bank.

Hoog tijd dat we die bank opdelen en daarna stuk voor stuk keihard failliet laten gaan, de wereld is beter af zonder deze criminelen.
Leuk, de simpele schreeuwlelijkerds reageren ook.
Anyway, ik heb het even genummerd zodat ik wat makkelijker kan reageren.

1. Juist ja. En als deze proef oplevert dat de klanten er totaal niet op zitten te wachten (wat best een mogelijkheid is gezien de panische reacties overal) gaat ING dit natuurlijk direct doorvoeren. Dat dan het merendeel van de klanten naar andere banken vertrekt maakt ze absoluut niets uit.

2. Zo werkt adverteren in kranten ook. Zo werkt Google AdWords ook. Maarja de bedrijven die adverteren op AdWords zijn natuurlijk ook ontzettend dom. :')
Denk eens na. Uiteraard is dit compleet inclusief rapportages zodat bedrijven ook kunnen zien en meten of het resultaat heeft.

3. Zie 1. Als dit commerciëel niet werkt zou het zelfmoord zijn dit verplicht door te voeren. Dan heb je geen klantenbestand meer.

4. _O-. De core business van ING is het stabiel houden van een betalingsplatform? Wow jij snapt het echt niet.

Als je niet klantgericht bent door gegevens door te verkopen (dat doen ze niet) heb je uberhaupt geen klantenbestand meer waarvan je gegevens wilt verkopen.

5. Zie 4. Als je klanten massaal vertrekken heb je geen betaalgegevens om te verkopen. Dat is niet echt een strategie die je lang vol kunt houden. Oja had ik al gezegd dat er helemaal geen klantgegevens worden verkocht?

6. Mijn punt is: de mensen die nu opeens keihard zitten te roepen om privacy zijn slecht geïnformeerd en hypocriet. Hebben je wel door dat je je aandacht helemaal op de verkeerde partij richt? Jouw data is allang in bezit van Google en Facebook die het gewoon door kunnen verkopen. ING is een bank die jouw spaargeld gebruikt om te investeren in wapenfondsen. Daar slagen ze niet in, raken bijna failliet en moeten worden gered met belasting. Oftewel, jij betaalt belasting om je eigen spaarcenten te redden. En dan vervolgens pas klagen als ING een kleine proef aan het doen is :'). Hoe hypocriet ben je dan. Er zijn tientallen zaken die je aandacht verdienen.

7. Zucht. Ze worden niet verkocht, dat is wettelijk niet toegestaan. En het is opt-in. Als je dat niet snapt is er weinig hoop voor je.

8. Zie 6. Focus je op meer duivelse dingen ipv je aluhoedje bij een onschuldig project uit de kast te trekken.

9. Je had al eerder bewezen dat je geen idee hebt van het verdienmodel of de core business van de ING. Ik zal het even uitleggen: de ING belegt al onze spaarcentjes in veilige en onveilige investeringsfondsen om zo porberen van heel veel geld nog veel meer geld te maken door enkele percentage winst te boeken met deze beleggingen. Oftewel, het merendeel wat ING gebruikt om geld te verdienen is niet hun eigen geld, maar het geld van de klanten. Als die klanten besluiten hun geld van de rekening af te halen is de bank gedoemd failliet te raken, zie IceSave. Alhoewel ik bang ben dat je nog niet in staat bent dat te begrijpen gezien je commentaar.

10. De site van ING heeft een downtime van 1,3%. Dat is niet heel veel, maar zeker te hoog. Maar dat jij loopt te beweren dat ING geen fuck geeft om hun klanten omdat ze 1,3% van het jaar online niet werken is een nogal voorbarige conclusie. Zie ook punt 9.
Ohja en ING verlaat core-business? Hoe kom je daar nou weer bij? O wacht laat me raden: het is één van die geniale vermoedens van je. Try again kid.

Maar ach, het leed is al geschied. ING is een boevenbende ja. Ik zou snel met je Gmail account inloggen op Facebook om al je vrienden te informeren over het leed dat ING heet.

Had ik al verteld dat je gegevens niet worden verkocht?

Anyway, nogmaals mijn mening over dit hele gebeuren:
Ik verwacht ook niet dat dit een succes gaat worden hoor. Ik zou er zelf ook niet aan deelnemen.
Dat komt ook wel omdat de maatschappij hier nog niet klaar voor is. Dat gedoe met de NSA is natuurlijk veel te vers om dit succesvol te maken. Of het dan marketing technisch een goed moment was om dit te brengen is zeker de vraag, maar ik denk dat ING dat vandaag in een spoedberaadje met het GMT inmiddels ook negatief heeft beantwoord.

Maar ach, ze zijn er iig actief mee bezig en komen daar voor uit. Denk dat de andere banken ook wel met iets dergelijks bezig zijn. Iedereen met big data, of dat nu een Mediamarkt of een bank is, gaat zich langzamerhand realiseren hoe waardevol big data is. Ik ben momenteel bezig om op werk een CRM project te ingegreren en wat er nu allemaal op de markt is, dat is gewoon zo fascinerend. Maar 80% van wat er mogelijk is, is nog niet wenselijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_137622177
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Leuk, de simpele schreeuwlelijkerds reageren ook.
Anyway, ik heb het even genummerd zodat ik wat makkelijker kan reageren.

1. Juist ja. En als deze proef oplevert dat de klanten er totaal niet op zitten te wachten (wat best een mogelijkheid is gezien de panische reacties overal) gaat ING dit natuurlijk direct doorvoeren. Dat dan het merendeel van de klanten naar andere banken vertrekt maakt ze absoluut niets uit.
Denk nou even 5 minuten na. 5 minuten maar. Echt. De proef wordt gedaan met klanten die zich vrijwillig aanmelden. Hoe groot acht jij de kans dat ze dan klanten krijgen die er niet op zitten te wachten? :|W Zeg me dat je trollt, want anders ben je na 1 zin al totaal compleet op je bek gegaan.

quote:
2. Zo werkt adverteren in kranten ook. Zo werkt Google AdWords ook. Maarja de bedrijven die adverteren op AdWords zijn natuurlijk ook ontzettend dom. :')
Denk eens na. Uiteraard is dit compleet inclusief rapportages zodat bedrijven ook kunnen zien en meten of het resultaat heeft.
De informatie over krantoplages is publiekelijk beschikbaar, Analytics is ook gewoon te raadplegen, alleen wil de ING een soort geheimhoudingsplicht gaan nastreven, zie je het al voor je? Denk nou eventjes, gewoon, eventjes, 5 minuten na hoe dat zou moeten gaan werken.

quote:
3. Zie 1. Als dit commerciëel niet werkt zou het zelfmoord zijn dit verplicht door te voeren. Dan heb je geen klantenbestand meer.
Het werkt commercieel juist heel goed; de ING gaat er grof geld aan verdienen en de mensen die bij de ING zitten zijn te laks of vinden het te moeilijk om op te zeggen en over te stappen (wat nog steeds een heel gekut is). Wat zeg je, marktwerking, concurentie enzovoorts? Ja leuk, maar de ING kan niet failliet gaan . Leuke concurrentie dus. Wederom, 5minuutjes nadenken. 5 minuutjes. Meer vraag ik niet gast, kom op.

quote:
4. _O-. De core business van ING is het stabiel houden van een betalingsplatform? Wow jij snapt het echt niet.
Je hebt gelijk, het zijn advertenties die ze verkopen. Mijn god, de domheid die uit je posts komt. Steeds.Maar.Weer :'(

quote:
Als je niet klantgericht bent door gegevens door te verkopen (dat doen ze niet) heb je uberhaupt geen klantenbestand meer waarvan je gegevens wilt verkopen.
Ja, want overstappen is een eitje natuurlijk, concurrentie is er gewoon en de ING kan gewoon omvallen. Steeds....maar....weer.....die....onzin....van....je

quote:
5. Zie 4. Als je klanten massaal vertrekken heb je geen betaalgegevens om te verkopen. Dat is niet echt een strategie die je lang vol kunt houden. Oja had ik al gezegd dat er helemaal geen klantgegevens worden verkocht?
Je hebt gelijk, men gaat adverteerders inzicht geven , dat is iets heel anders :') . Mijn god, de domheid die ik lees in je posts, het is bijna niet te harden. Ik ben er bijna.......pijn aan mijn ogen hier....

quote:
6. Mijn punt is: de mensen die nu opeens keihard zitten te roepen om privacy zijn slecht geïnformeerd en hypocriet.
En dat is echt de meest domme opmerking die je hebt gemaakt, en je hebt er tot nu toe al aardig wat op je naam staan.

quote:
Hebben je wel door dat je je aandacht helemaal op de verkeerde partij richt? Jouw data is allang in bezit van Google en Facebook die het gewoon door kunnen verkopen.
Godverdomme, hij doet het gewoon, hij doet hetzelfde als al die andere idioten en debielen, hij maakt de FB en Google vergelijking. Hij doet het gewoon :D mijn god, ik zit hier te huillachen. Je snapt toch zelf wel het verschil tussen een fucking bank en FB en Google of niet soms? Ben je helemaal volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard, dat je met zo`n statement durft te komen?

quote:
ING is een bank die jouw spaargeld gebruikt om te investeren in wapenfondsen. Daar slagen ze niet in, raken bijna failliet en moeten worden gered met belasting.
Lekker relevant.

quote:
Oftewel, jij betaalt belasting om je eigen spaarcenten te redden. En dan vervolgens pas klagen als ING een kleine proef aan het doen is :'). Hoe hypocriet ben je dan. Er zijn tientallen zaken die je aandacht verdienen.
Nog meer onzinnige en irrelevante opmerkingen. Hoe bevalt dat nou, dat stropoppengedoe wat je hier probeert te doen en keihard faalt? Niet zo best denk.

quote:
7. Zucht. Ze worden niet verkocht, dat is wettelijk niet toegestaan. En het is opt-in. Als je dat niet snapt is er weinig hoop voor je.
Als je niet snapt dat die opt-in straks geen opt-in is, dan moet je echt even naar het ziekenhuis gaan. Ik kan je dan namelijk op een bordje geven dat je lijdt aan een zeer ernstige ziekte die blijkbaar de werking van je hersenpan aantast.

quote:
8. Zie 6. Focus je op meer duivelse dingen ipv je aluhoedje bij een onschuldig project uit de kast te trekken.
Weer de stropop die echt niemand, maar dan ook niemand een fuck boeit. Beter ga je gewoon met inhoud komen in plaats van je zinloze oneliners.

quote:
9. Je had al eerder bewezen dat je geen idee hebt van het verdienmodel of de core business van de ING. Ik zal het even uitleggen: de ING belegt al onze spaarcentjes in veilige en onveilige investeringsfondsen om zo porberen van heel veel geld nog veel meer geld te maken door enkele
percentage winst te boeken met deze beleggingen. Oftewel, het merendeel wat ING gebruikt om geld te verdienen is niet hun eigen geld, maar het geld van de klanten. Als die klanten besluiten hun geld van de rekening af te halen is de bank gedoemd failliet te raken, zie IceSave. Alhoewel ik bang ben dat je nog niet in staat bent dat te begrijpen gezien je commentaar.
En iemand die niet snapt dat de ING een systeembank is die niet om kan vallen moet ik serieus nemen? Laat me alsjeblieft niet lachen, ga terug naar school, lees je even in in de materie en kom dan proberen weer op niveau te discussieren, want wat je nu voor redenatietactiek gebruikt is gewoon ronduit beschamend en lachwekkend te noemen. Ik ken Downies die beter kunnen nadenken als jij.

quote:
10. De site van ING heeft een downtime van 1,3%. Dat is niet heel veel, maar zeker te hoog. Maar dat jij loopt te beweren dat ING geen fuck geeft om hun klanten omdat ze 1,3% van het jaar online niet werken is een nogal voorbarige conclusie. Zie ook punt 9.
Ohja en ING verlaat core-business? Hoe kom je daar nou weer bij? O wacht laat me raden: het is één van die geniale vermoedens van je. Try again kid.
1.3% niet heel veel noemen :D gast, je bent echt he-le-maal van het padje af. Ik ken bedrijven die voor zulke downtimes failliet gaan, maar meneer de Planeteer weet te melden dat het niet zo veel is :D wat een clown ben je toch ook. Je kan niet eens de logische link leggen tussen advertenties verkopen en de core business van een bank _O-

quote:
Maar ach, het leed is al geschied. ING is een boevenbende ja. Ik zou snel met je Gmail account inloggen op Facebook om al je vrienden te informeren over het leed dat ING heet.
En hij doet het gewoon weer _O- weer de FB/Google vergelijking die al zovaak is gedebunked dat het een running gag is geworden :D mijn god _O-

quote:
Anyway, nogmaals mijn mening over dit hele gebeuren:
Alsjeblieft niet zeg, Twitter staat al vol met domme figuren zoals jij :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 17:01:39 ]
pi_137622180
Mensen die dit vergelijken met Google en Facebook...

Een bank heb je helaas nodig, Google en Facebook weten niet wat je koopt, waar je koopt, hoeveel schulden/spaargeld je hebt enz enz.

En Google en Facebook kun je afschermen, kost niet zoveel moeite hoor.
pi_137622242
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:59 schreef macca728 het volgende:
Mensen die dit vergelijken met Google en Facebook...

Een bank heb je helaas nodig, Google en Facebook weten niet wat je koopt, waar je koopt, hoeveel schulden/spaargeld je hebt enz enz.

En Google en Facebook kun je afschermen, kost niet zoveel moeite hoor.
Een bank heb je nodig, maar dat hoeft niet specifiek ING te zijn. Als dit wordt doorgevoerd vertrek ik naar ABN. Simpel zat.

Scorpie, ga eens terug naar je MBO opleiding want je reageert nergens inhoudelijk.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk nou even 5 minuten na. 5 minuten maar. Echt. De proef wordt gedaan met klanten die zich vrijwillig aanmelden. Hoe groot acht jij de kans dat ze dan klanten krijgen die er niet op zitten te wachten? :|W Zeg me dat je trollt, want anders ben je na 1 zin al totaal compleet op je bek gegaan.
Leer eens begrijpend lezen. Na deze test worden de meningen gepeild wat men er van vond. Klanten vinden dit niks > ING kapt met het experiment. Best simpel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')