Hier dus ook een gezin van 3 maar vaak ook 4 als mijn vriend in Nederland is,quote:Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef Mickytjuh het volgende:
Pff, gezin met drieen, we doen luxe boodschappen en halen voor 50 euro per week bij de supermarkt en groentewinkel en daarnaast nog voor 10 euro brood bij de bakker, dus voor 60 euro per week boodschappen...
Wij eten minstens 6 van de 7 dagen groente, aardappels/rijst en vlees. Dat noem ik gezond.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef nightsleeper het volgende:
Zoveel is dat toch niet voor een gezin van 4? Voedseluitgaven voor mij en mijn vrouw zijn iets van 600 per maand en dat is dus maar voor twee personen.
Dat zou natuurlijk veel goedkoper kunnen als we concessies zouden doen op de kwaliteit van ons eten. Maar dat willen we sowieso niet. Gezond eten is ontzettend belangrijk, en dat is nou een keer veel duurder dan de standaard rommel uit de supermarkt.
ik kom op 75 euro p/w uit voor mijzelf en ik ken er die op 100+ zitten.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef Mickytjuh het volgende:
Pff, gezin met drieen, we doen luxe boodschappen en halen voor 50 euro per week bij de supermarkt en groentewinkel en daarnaast nog voor 10 euro brood bij de bakker, dus voor 60 euro per week boodschappen...
Ik zal ook niet ontkennen dat het kan.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik kom op 75 euro p/w uit voor mijzelf en ik ken er die op 100+ zitten.
In sommige landen ga je veel vaker uit eten. In Nederland geef ik ook zeer zeker niet meer dan 70 euro uit per week aan voedsel, maar in Hong Kong at ik minstens 3x per dag buiten, en hield ik een budget aan van zo'n 15 euro per dag, dus tja, reken het dan maar uit als je met meerdere personen bent...quote:Op zondag 9 maart 2014 20:24 schreef snakelady het volgende:
Hoe kan je in vredesnaam over de 300 euro per week wegvreten? ik doe iedere week voor tussen de 50 en 70 euro aan boodschappen we we hebben geen een dag honger, iedere dag verse groentes, fruit en vlees op tafel.
Ik zou het nog niet weg kunnen eten met mijn gezin al zouden we het proberen.
eten is eerste levensbehoefte, daar ga ik dus niet op bezuinigen of stad en land afrijden voor aanbiedingen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:39 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik zal ook niet ontkennen dat het kan.
Ik zeg alleen dat het niet hoeft.
En dat je voor de prijs geen consessies hoeft te doen op kwaliteit.
Doen wij ook niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eten is eerste levensbehoefte, daar ga ik dus niet op bezuinigen of stad en land afrijden voor aanbiedingen.
zo lang je er geen stress van hebt is het oke, tochquote:Op zondag 9 maart 2014 20:41 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Doen wij ook niet.
Een supermarkt, markt voor groente, bakker voor brood.
deze boi snapt. al is dat helaas ook niet al te lang vol te houden.quote:
dit dus, goed eten is nou eenmaal prijzig.quote:
Dat is nu juist het gekke, wij eten haast geen rommel, ik kook zelden met pakjes, normaal gezien altijd gewoon verse ingrediënten. Er gaat hier heel veel fruit doorheen, 5x in de week vlees bij het avondeten.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef nightsleeper het volgende:
Zoveel is dat toch niet voor een gezin van 4? Voedseluitgaven voor mij en mijn vrouw zijn iets van 600 per maand en dat is dus maar voor twee personen.
Dat zou natuurlijk veel goedkoper kunnen als we concessies zouden doen op de kwaliteit van ons eten. Maar dat willen we sowieso niet. Gezond eten is ontzettend belangrijk, en dat is nou een keer veel duurder dan de standaard rommel uit de supermarkt.
Zeker, maar ik denk dat ons financieel voordeel zit in ons drinken...quote:Op zondag 9 maart 2014 20:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo lang je er geen stress van hebt is het oke, toch
Wij ook vrijwel altijd verse groente, in de winter winter groente, in de zomer zomergroente. Nu bijvoorbeeld Pastinaak en wortels vaak in de kast liggen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is nu juist het gekke, wij eten haast geen rommel, ik kook zelden met pakjes, normaal gezien altijd gewoon verse ingrediënten. Er gaat hier heel veel fruit doorheen, 5x in de week vlees bij het avondeten.
Nu zijn wij geen snoepers, dus ik koop zelden chips, koekjes en snoep, alleen soms voor de kinderen.
Wel koop ik mijn verse groentes op de markt of bij de Lidl. Ook koop ik daar mijn vlees omdat het gewoon goed vlees is, kip van de markt is heerlijk, ook brood, kaas en andere verse dingen.
eerder andersomquote:Op zondag 9 maart 2014 21:03 schreef Peunage het volgende:
Interessante shit TS, dit soort vergeljjkingsplaatjes. Mag je vaker posten
Maar inderdaar, al die ijsberen die wekelijks opgevroten worden
VAG? Volkswagen Audi Group?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:39 schreef datismijnmening het volgende:
Voor 50 euro in de week eten?
Knaag je alleen maar VAG ofzo? Met blikgroente?
Van die dingen word je toch schijtziekquote:Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef Spatieloos het volgende:
Ik eet elke dag 10 euro aan pistache nootjes
Dat is al 70 per week!
Elke keer je klauwen openhalen aan die schillen, die dingen halen letterlijk het bloed onder je nagels vandaan.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:44 schreef eend112 het volgende:
[..]
Van die dingen word je toch schijtziek
Elke keer weer vette handen
Maar ja, in Hong Kong kun je dan ook voor weinig geld ergens goed eten. Dat zal je in Nederland, zeker niet in steden, tegenkomen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In sommige landen ga je veel vaker uit eten. In Nederland geef ik ook zeer zeker niet meer dan 70 euro uit per week aan voedsel, maar in Hong Kong at ik minstens 3x per dag buiten, en hield ik een budget aan van zo'n 15 euro per dag, dus tja, reken het dan maar uit als je met meerdere personen bent...
Met zijn 2'en is dat dan dus al snel (2x 7 dagen x15euro = ) 210 euro euro per week.
Juist niet, ik denk twee dagen AVG, voor de rest rijst, pasta, wraps enz.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:39 schreef datismijnmening het volgende:
Voor 50 euro in de week eten?
Knaag je alleen maar VAG ofzo? Met blikgroente?
Per dag 100 euro? Dus zo'n 3000 euro per maand? Waar maak je dat in vredesnaam aan op of woont je vriendin met 20 man in een huis en roken ze allen en zijn het alcoholisten?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:43 schreef datismijnmening het volgende:
Ik denk dat er bij mij thuis per dag 50 euro aan boodschappen uitgaan.
En bij mijn vriendin thuis denk ik het dubbele
Klopt, maar dat bedoel ik dus ook. Hier in NL eten we eigenlijk zelden buiten, dus eigenlijk halen we alles gewoon via de supermarkt in huis, en dan kun je het redelijk goedkoop redden.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:55 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar ja, in Hong Kong kun je dan ook voor weinig geld ergens goed eten. Dat zal je in Nederland, zeker niet in steden, tegenkomen.
Gewoon eten, zonder drankquote:Op zondag 9 maart 2014 22:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Per dag 100 euro? Dus zo'n 3000 euro per maand? Waar maak je dat in vredesnaam aan op of woont je vriendin met 20 man in een huis en roken ze allen en zijn het alcoholisten?
Maar dat wordt toch hartstikke eentonig?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Juist niet, ik denk twee dagen AVG, voor de rest rijst, pasta, wraps enz.
En ook zowat altijd verse groenten, of het moet een keer erwtjes zijn, dat vinden de kinderen lekkerder uit pot.
Vastquote:Op zondag 9 maart 2014 21:43 schreef datismijnmening het volgende:
Je moet de schuld aan die indianen geven.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:51 schreef trovey het volgende:
met al die gezinnen die ijsbeer eten blijft er inderdaad geen ijsbeer meer over.
Lijkt me niet echt normaal.quote:
Ligt aan jouw perceptie van normaal natuurlijk. Bij ons thuis houdt iedereen van lekker, goed, gezond, gevarieerd en "bijzonder" eten, dus dat mag best wat kostenquote:
Rijkeluiskindjequote:Op zondag 9 maart 2014 22:59 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ligt aan jouw perceptie van normaal natuurlijk. Bij ons thuis houdt iedereen van lekker, goed, gezond, gevarieerd en "bijzonder" eten, dus dat mag best wat kosten
's ochtends havermout of brood en 's middags bruin brood met kaas, ham, vlees of iets zoets als ze op school zijn in de middag, als ze thuis zijn wentelteefjes, salade, tosti, gekookt of gebakken ei of iets anders lekkers.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:50 schreef capricia het volgende:
snakelady:
'S middags standaard brood?
En eten jullie ook andere granen dan alleen tarwe en rijst? Want zoals ik het lees is het best eenzijdig.
En vijf dagen in de week vlees, lees ik. Is ook wat eenzijdig. Mss wat vaker vis of andere eiwit-bronnen als variatie zoeken?
Ik denk dat als je echt gevarieerd wilt eten, je budget omhoog zal moeten.
Hoe is dat in vredesnaam eentonig? Je kan ten eerste met aardappelen veel meer doen dan alleen koken, je kan het ook bakken, poffen, grillen enz.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Maar dat wordt toch hartstikke eentonig?
vis moet je niet eten man is radioactief jatogquote:Op maandag 10 maart 2014 00:04 schreef Myrr het volgende:
Kaas van de marktwinkel, groente en fruit bij de groenteboer, yoghurt, brood en dat soort crap uit de biowinkel, vis vers tussen de ijsblokkies vandaan, vlees (biologisch) gewoon uit de supermarkt. Twee personen. Het verschilt heel erg wat we per week uitgeven, de ene week makkelijke gerechten en de andere week volop vis.
Rijst haal ik per 30 kilo voor een euro of 30-40 maar daar doe ik dan wel echt vier maanden mee dus dat compenseert weer.
De ene week is het 30 euro en de andere week is het 60 euro maar we eten altijd gezond en heel gevarieerd.
Haha jij bent radioactief maat.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
vis moet je niet eten man is radioactief jatog
Wat over blijft gaat naar je ooms, nichten en neven zeker?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:05 schreef Cinderellaaa het volgende:
Ik kom uit een typisch buitenlands gezin, waarbij er voor 6 personen wordt gekookt, terwijl we eigenlijk een 3 personen-gezin zijn.. zo kunnen eventuele gasten ook mee eten enzo..
Ook hebben wij altijd ontzettend veel groente- en fruitsoorten en snacks in huis, dus bij ons lopen de bedragen wel behoorlijk op qua voedsel.
Ik denk dat er wekelijks toch zo'n 200 a 250 euro wordt uitgegeven aan eten.
Als ik in mijn eigen huisje ben is 50 euro per week voldoende, maar dan kook ik dus alleen voor mezelf.
Klopt ja, er wordt geen eten weggegooid in ieder geval. Het gaat of naar familie of naar de burenquote:Op maandag 10 maart 2014 00:07 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wat over blijft gaat naar je ooms, nichten en neven zeker?![]()
Althans, toen ik bij m'n schoonmoeder woonde hetzelfde verhaal (alleen dan geen 200 euro), en alles dat overbleef na de tweede dag ging in plastic bakken de straat door.
Mwah, 50-70 Euro voor het hele gezin is wel weer erg weinig. Ik kijk niet zo naar het bedrag maar meer naar wat je eet (gezond of niet qua samenstelling) en of dat het aantal calorieën in verdhouding is tot het activiteitsniveau en de lengte (dat kan een factor 3-4 schelen).quote:Op zondag 9 maart 2014 20:24 schreef snakelady het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan je in vredesnaam over de 300 euro per week wegvreten? ik doe iedere week voor tussen de 50 en 70 euro aan boodschappen we we hebben geen een dag honger, iedere dag verse groentes, fruit en vlees op tafel.
Ik zou het nog niet weg kunnen eten met mijn gezin al zouden we het proberen.
Omdat één gezin niet representatief hoeft te zijn voor een heel land.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:28 schreef Spatieloos het volgende:
Waarom komt Duitsland zo laag uit voor zo'n rijk land?
Dan zou ik stoppen met koken als ik 50¤/p.d. aan eten kon verbrassen.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:43 schreef datismijnmening het volgende:
Echt wel, die mensen moeten de gevangenis in.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:02 schreef nietzman het volgende:
Echt kut man, welvaart. De pijn, de pijn.
quote:Op zondag 9 maart 2014 20:44 schreef THEFXR het volgende:
in de meeste landen, kan je toch gewoon zelf op vlees en vis jagen, dus dat hoeft je dan niet uit de super te halen.
Dat beweer ik nergens, maar als je leest dat zeker 30 tot 50% van het eten wat we produceren weggegooid wordt, is dat toch erg zonde en bovendien nergens voor nodig.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Echt wel, die mensen moeten de gevangenis in.
Goed lezen, per week.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:57 schreef HSG het volgende:
Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om $700,- per maand aan eten uit te geven (Noordwegen)?![]()
Dat is per week.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:57 schreef HSG het volgende:
Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om $700,- per maand aan eten uit te geven (Noordwegen)?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |