abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137561276
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:33 schreef Guard het volgende:
Trouwens ook nog een mooi vest gekregen van onze "gastheer" (verzekeraar Zurich)
http://www.decathlon.nl/mouwloos-vest-visibility-id_8227082.html
Lekker dingetje, maar voor vandaag een beetje overkill (of ik had er geen ander shirt onder aan moeten trekken :P)

Was trouwens sowieso erg fijn vandaag bij Zurich, prima ontvangen in hun gebouw aan de Muzenstraat.
auto in de parkeergarage daar, broodjes, fruit, koffie, sportdrank etc etc.
Wij kregen van te voren een of ander mutsje, was ook niet helemaal nodig :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 9 maart 2014 @ 21:49:23 #52
50430 Yuki
Student Midwife
pi_137561611
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:43 schreef Cynic het volgende:

[..]

Wij kregen van te voren een of ander mutsje, was ook niet helemaal nodig :')
Kan wel nuttig zijn met felle zon :Y

Ik ben echt blij met de extra-gratis-pro-tip van Swets en ET. Dat gratis shirt van Adidas is the bomb! O+
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_137561617
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
1e 5km in 28:00
2e 5km in 28:08
3e 5km in 27:49
4e 5km in 27:45
Mag in de OP als uitleg voor het begrip "negatieve split". _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2014 @ 21:50:45 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137561714
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Splitje dan :P
pi_137561806
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oplopend schema tussen 5 en 10 kilometer, duidelijk verkeerd ingedeeld.
Jack does it in real time...
  zondag 9 maart 2014 @ 21:52:56 #56
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137561865
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:52 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Oplopend schema tussen 5 en 10 kilometer, duidelijk verkeerd ingedeeld.
Ik wilde m niet maken :D
F means you're fucked
pi_137562119
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:49 schreef Yuki het volgende:

[..]

Kan wel nuttig zijn met felle zon :Y

Ik ben echt blij met de extra-gratis-pro-tip van Swets en ET. Dat gratis shirt van Adidas is the bomb! O+
De tips in het krantje van de run (krijg je altijd een week eerder met de post) had nog als tip om je vrijwel helemaal met vaseline in te smeren, dat was ook wel een goeie
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_137562220
Toch nog klein verslagje van vandaag... ;( >:) :6
Ik heb moeite met kleine verslagen, mijn vriendin vind het ook verschrikkelijk.. :P

OPENEN OP EIGEN RISICO! 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 maart 2014 @ 21:59:17 #59
50430 Yuki
Student Midwife
pi_137562324
Holy shit, Jero! Niet alleen lange afstanden, maar ook lange verslagen!
Die lees ik straks voor het slapengaan ;)

quote:
Beste Yuki,

Bedankt voor je inschrijving voor de de 5 van VORM.
Woei! *O*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_137562349
Die acht seconden zijn prima te verklaren. Direct na de start moest Swets natuurlijk een beetje uit het gedrang zien te blijven. Aangezien je die eerste minuut toch een ander energiesysteem aanspreekt is dat helemaal niet erg. :P
  zondag 9 maart 2014 @ 22:02:24 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137562567
paar weken terug nieuwe schoenen gekocht, lopen heerlijk maar nu is de tong van de schoen los.
Mailtje gestuurd over garantie etc en dit is de reply....hoezo burocratie....

quote:
Hi Ruud,

Thank you for the email and pictures. I have forwarded your email and
pictures to our Retail Manager who is contact with Altra International.
He will investigate with the supplier, and I hope to have an answer for
you by the end of the week.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_137562657
DeeBee erg goed gelopen, inderdaad ontzettend vlak! _O_ Nu lekker uit die dip klimmen en weer wat vaker hier komen ;) . Top gedaan!

Gogo, jammer dat het niet helemaal goed ging. Wel een erg goede eerste 5km! En een verstandig besluit om wat rustiger te lopen ^O^ . Die temperatuursverhoging kan rare dingen met je doen.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:05:38 #63
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137562832
Leuk om te lezen Jero, en tof om dat zo te kunnen delen!

Ik lig lekker in bed, trots te zijn op 1:04:53 netto *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 9 maart 2014 @ 22:09:10 #64
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_137563065
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:57 schreef Jero_nimo het volgende:
Toch nog klein verslagje van vandaag... ;( >:) :6
Ik heb moeite met kleine verslagen, mijn vriendin vind het ook verschrikkelijk.. :P

OPENEN OP EIGEN RISICO! 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk verhaal, ik heb de 18 kilometer gedaan in 2,5 uur.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:12:56 #65
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_137563284
Conditioneel en kracht allemaal super bij mij en hardlopen ging ook prima alleen merkte ik bij zo'n 12-13 kilometer toch wel dat ik deze afstanden niet zo vaak loop en de afgelopen tijd bijna helemaal niet heb hardgelopen. Echt extreme kramp in mijn kuiten. Even doorheen gebeten en de laatste 6 kilometer maar afgemaakt. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_137563656
Vrijwel alle voortekenen waren goed. Ik werd daar zelfs een beetje nerveus van. Het leek een beetje te gaan als tijdens mijn tweede rijexamen, lang geleden. Ik wilde toen wegrijden vanaf het terrein van het CBR, toen mijn examinator mij vroeg of het soms handig was om de auto eerst te starten. Daarna ging het zo goed dat ik er zenuwachtig van werd. Ik zou weleens kunnen gaan slagen. En dat gebeurde dan ook. Niemand doodgereden, dat is voldoende in Rijswijk en omgeving.

Na mijn hopeloze bruggenloop begon ik direct aan het schema voor de CPC. Drie maanden met vrijwel alleen maar fijne trainingen volgden. Natuurlijk moest er soms hard gewerkt worden. Soms in een zondvloed, vaak met veel wind. Soms met gezellig gezelschap. Vaak alleen met een mp3-speler.

In januari liep ik een PR op de 15k. De CPC-testloop van 15k met veel wind en zand ging heerlijk. Een lange duurloop met trailelementen door het fabelachtige Meijendel maakte me gelukkig, Het vertrouwen was groot. Vorig jaar lukte het niet om onder de 2 uur te lopen, maar dit jaar zou het gaan lukken.

Ik at en dronk goed in de voorbije week.
Ik sliep zelfs goed.
Vanochtend werd ik wakker en voelde ik positieve wedstrijdspanning.
Ik had er zin in en ging een stuk of 10x naar het toilet.

Op het Malieveld was het druk en de hoeveelheid modder was circa 90% minder dan vorig jaar. pijll had mij een sms gestuurd waar we elkaar zouden kunnen treffen. En zo geschiedde. Wat op zich opvallend was, want ik had mijn telefoon niet meegenomen en las zijn sms pas 's avonds na thuiskomst.

pijll jammerde wat over een aantal nachten met spelletjes en hoofdpijn en zou geen aanval doen op zijn PR van 1:49. Hij vroeg wat mijn plannen waren. Dat was vrij simpel: minder dan 5:38 min/km lopen en vooral niet te hard van stapel hollen. Ik weet het, 5:40 is genoeg voor een sub2, maar vorig jaar mat mijn Garmin 21,25. pijll wenste me succes, dat was te snel voor hem.

De start was 5 minuten eerder dan aangegeven. Zelfs nog eerder dan vorig jaar. Ik stond redelijk vooraan in vakkie C en dit keer verliep de start vele malen soepeler dan vorig jaar. Al na 1,5 km zag ik dat het gemiddelde tempo onder de 5:38. De kilometertijden zakten naar waardes rond 5:25 en toen merkte ik dat het niet lekker voelde.

Ik liep met een maat van mij (niet pijll) die uiteindelijk op 1:51 zou uitkomen en na 3 kilometer zei ik tegen hem: "het gaat helemaal niet lekker, verd****". Hij ging er toen vandoor en ik zag hem pas weer om vijf uur op het Malieveld.

Toch bleef het gemiddelde op 5:29 zitten. Prima. Bij de eerste drinkpost zou ik even op het gemak water en aa-drink nemen, ik had voldoende speling. Dat was op de Oude Haagweg, waar mijn zus mij zou aanmoedigen. Zij woont in Den Haag en ik keek dus de hele Oude Haagweg tussen de mensenmassa waar zij stond. Dat was niet prettig om te doen met die zon recht in de giechel, maar ik wilde haar toch graag zien.

Natuurlijk stond ze helemaal aan het einde van de Oude Haagweg. Ik zag haar wel. Riep haar naam. Zij zag mij niet. Het tempo bleef goed, maar inmiddels had pijll mij bijgehaald. Ik dacht nog: "dit is geen goed teken".

Mijn rechterheup begon steeds meer pijn te doen. Ik kon er nog mee doorlopen, maar het irriteerde me. De motivatie werd minder en ik kreeg steeds meer zin in de tweede drankpost. Het was warm, maar ik vond het te doen. Het felle zonlicht vind ik altijd vervelender.

Intussen stak er een dame over met een maaltijdsalade. Vlak voor mijn neus. Ik noemde haar een trut, wat mij op een reprimande kwam te staan van pijll. Ik hoopte maar dat dat niet zou betekenen dat mijn aanstaande PR niet erkend zou gaan worden.

Bij drankpost twee wederom water en aa-drink. Wederom een km-tijd die dan even naar 5:55 ging. Nog steeds niets aan de hand. We kwamen halverwege door in een tijd die ons naar een sub2 zou brengen.

De heup deed nog wat meer pijn, maar ik voelde lichte misselijkheid opkomen. Die laatste beker aa-drink viel niet goed (nu gaat Fok! gesued worden door aa-drink). Ik had er nu helemaal geen zin meer in en ineens spookte door mijn hoofd dat ik ook kon uitstappen. Binnen tien seconden gaf ik daaraan toe.

Ik wenste pijll succes en ging op zoek naar een tram (om mee terug te reizen naar het Malieveld, voor de duidelijkheid). Ik vond een halte op de Laan van Meerdervoort. Ik moest drie kwartier wachten. Toen kwam er een harington op wielen waar ik mezelf in perste. Waarschijnlijk hadden mijn medepassagiers wel last van mijn zweetlucht. Ja sorry hoor, ik heb 11,7 km hardgelopen en ben toen afgedropen. Om 17:00 kwam ik aan op het Malieveld. 25 minuten later dan ik er had willen finishen.

Op het Malieveld haalde ik mijn tas op en pakte de trein. Ik moest een nieuw treinkaartje kopen, want mijn retourtje was door het zweet ongeldig geworden. De trein zat hutjemutje vol met hardlopers die allemaal blij zaten te vertellen over hun prestaties. Erger nog: we konden in eerste instantie niet weg omdat er geen machinist was. Ja, het was zo'n dag.

Enfin, ik baal natuurlijk ontzettend en het is dan verleidelijk om allerlei excuses op te voeren, maar het is gewoon gegaan zoals het niet moest. Ik hou me maar vast aan de geslaagde trainingsperiode en neem nu een tijdje volstrekte rust totdat de heup pijnvrij is. Ik heb er net wat ijs opgelegd, de aanhechtingspeesjes voelen draderig aan, heel vreemd..

Ik ben kapot en heb niet eens een HM gelopen.
pi_137563668
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Conditioneel en kracht allemaal super bij mij en hardlopen ging ook prima alleen merkte ik bij zo'n 12-13 kilometer toch wel dat ik deze afstanden niet zo vaak loop en de afgelopen tijd bijna helemaal niet heb hardgelopen. Echt extreme kramp in mijn kuiten. Even doorheen gebeten en de laatste 6 kilometer maar afgemaakt. :D
Haha, lekker hoor! Maar mooie tijd! ^O^
Was een erg leuke dag vandaag, goed geregeld allemaal! Wij hadden alleen 1 opstopping bij de bandenstapel, maar daar mocht je even later ook omheen, om het rek althans.
Maar wij hebben gewoon even gewacht, natuurlijk wel alles doen! :)
pi_137564156
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:18 schreef Zwabberhark het volgende:
SPOILER
Ik ben kapot en heb niet eens een HM gelopen.
Meester van de verslagen! _O_ Heb weer genoten van je verhaal en af en toe een traantje weggepinkt, soms van het lachen, soms van het huilen. Ik voel met je mee!
Maar de volgende keer komt het helemaal goed en ga je alles en iedereen ownen! ^O^
pi_137564218
Heftig verslag Zwabberhark en verschrikkelijk vervelend dat het vandaag zo tegen zat! :(

Al klinkt het wel alsof je echt geblesseerd bent zo, want dit klinkt niet lekker. Dus het uitstappen was uiteindelijk wel het verstandigst, maar geeft je wel een ontzettend rotgevoel...

Wel goed in de gaten houden deze klachten, want peesklachten enzo zijn erg hardnekkig soms. Heb je ongemerkt je aantal km's per week toch wel flink opgeschroefd in de afgelopen maanden? Want juist omdat je zo in vorm bent, belast je jezelf soms wel in een keer een stuk meer.
Jack does it in real time...
pi_137564541
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:26 schreef DeeBee het volgende:
Heftig verslag Zwabberhark en verschrikkelijk vervelend dat het vandaag zo tegen zat! :(

Al klinkt het wel alsof je echt geblesseerd bent zo, want dit klinkt niet lekker. Dus het uitstappen was uiteindelijk wel het verstandigst, maar geeft je wel een ontzettend rotgevoel...

Wel goed in de gaten houden deze klachten, want peesklachten enzo zijn erg hardnekkig soms. Heb je ongemerkt je aantal km's per week toch wel flink opgeschroefd in de afgelopen maanden? Want juist omdat je zo in vorm bent, belast je jezelf soms wel in een keer een stuk meer.
Valt wel mee, alleen de laatste twee maanden 150 km. Maar dat is per week 5-10 km meer dan het gemiddeld was.

Hoe mijn heup nu voelt doet me inderdaad verzuchten dat het nog verstandig was ook om uit te stappen en niet alleen een kwestie van mentale uitputting van de laatste maanden.

Van de positieve kant: dit is voor mij de enige manier om een beetje te voelen hoe topsporters zich voelen. Niet door te winnen (duh), maar door een keiharde DNF op het palmares te zetten -O-
pi_137564610
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:24 schreef Jero_nimo het volgende:Maar de volgende keer komt het helemaal goed en ga je alles en iedereen ownen! ^O^
Dit is bijna net zo'n grappige opmerking als die pijll maakte op mijn FB over mijn startnummer (heel vilein, maar heel leuk).
pi_137564778
Jeetje zwabber! Je voorbereiding was dan ook te mooi om waar te zijn.
pi_137564791
Mijn zus op whatsapp:

"Ik zag iemand als een pandabeer. En een vrouw die echt strompelde. En een overdreven Spanjaard. Wie van deze drie was jij?"
pi_137565177
Zwabber, ik had vorig jaar op 21 april een DNF met een hamstringblessure op de 10km van de Hilversum City Run en ik voelde me zwaar k. Nog geen half jaar later liep ik in ongelooflijk zeikweer in Eindhoven mijn eerste M en ook nog binnen 4 uur. Niet dat ik je nu wil pushen om een najaarsmarathon uit te zoeken, maar je ziet dat wat nu voor jou een dal is, binnen een paar maanden een hoogtepunt kan worden.

En wat DeeBee zegt.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:41:28 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137565236
* YUR heeft ook 2 DNF's op zijn naam staan :Y
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')