Haha eigenlijk niet nee, bijna een jaartje geriatrische psychiatrie heeft haar duidelijk een vrolijker mens gemaaktquote:
Het geldt wellicht voor de meeste wel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Haha eigenlijk niet nee, bijna een jaartje geriatrische psychiatrie heeft haar duidelijk een vrolijker mens gemaakt
Mijn post, wat doe je.quote:
We wachten vol smart op jouw pareltje.quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
We wachten vol smart op jouw pareltje.
Dan praat je over moeder de vrouw die huisvrouw was en zo een oogje in allerlei zeilen kon houden.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:31 schreef Lollertrolle het volgende:
De huizenprijzen waren betaalbaar en NL was niet zo overbevolkt als dat het nu is.
De sociale controle was beter, want iedereen kende elkaar in het dorp en kattenkwaad uithalen kon je dus beter niet doen. Tegenwoordig heb je vandalisme om het vandaliseren.
Ik mis de tijd dat vrouwen huismoeders waren en niet perse carrière wilden maken. De vaste lasten kunnen betalen met 1 salaris.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan praat je over moeder de vrouw die huisvrouw was en zo een oogje in allerlei zeilen kon houden.
Eerst was het de emancipatie, dat was natuurlijk wel goed dat de vrouwen konden kiezen of ze welquote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:28 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Ik mis de tijd dat vrouwen huismoeders waren en niet perse carrière wilden maken. De vaste lasten kunnen betalen met 1 salaris.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan praat je over moeder de vrouw die huisvrouw was en zo een oogje in allerlei zeilen kon houden.
Gewoon de luxe van een eigen tandarts hebben (oké moest hem delen met zijn andere patiëntenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar de tandarts was vroeger een rampschooltandarts zonder verdoving
![]()
zou je je nu niet meer voor kunnen stellen, en dat waren nog échte drilboren ook
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]had ik niet eens gezien
mazzelpik met je eigen tandartsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon de luxe van een eigen tandarts hebben (oké moest hem delen met zijn andere patiënten) maar wel mee moeten met de hele klas voor diegenen die wel naar de schooltandarts moesten en dan
doen als ze opgeroepen werden.
Ik zit nu bij zijn opvolger...zijn zoon....ik was een erfstuk toen vaders met pensioen ging.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
mazzelpik met je eigen tandarts![]()
Was écht drama hoor...ik was als de dood...
Dan moet je je toch ook oud voelenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zit nu bij zijn opvolger...zijn zoon....ik was een erfstuk toen vaders met pensioen ging.
Ik begon heel jong bij die tandarts, was 3 of 4.....goed excuus hè?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:29 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Dan moet je je toch ook oud voelen
Kun je wel naar zijn jonge knappe rijke gezichtje kijken terwijl hij naar je boezem staartquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik begon heel jong bij die tandarts, was 3 of 4.....goed excuus hè?Nu ben ik jonger dan mijn tandarts.
Nah, is een blondje, val ik niet zo op.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:40 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Kun je wel naar zijn jonge knappe rijke gezichtje kijken terwijl hij naar je boezem staart
Waren ze nieuw toen je ze kocht?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:13 schreef sumo het volgende:
Mijn fiets was vroeger beter dan nu. (m'n auto trouwens ook)
Mijn fiets wel, maar die is nu (zo'n 15 jaar later) afgeschreven. De auto heb ik net weer ingeruild omdat deze mankementen ging vertonen. Dus hoe langer ik iets heb hoe slechter de staat is.quote:
Ligt eraan welk vroeger je in gedachten hebt. Want het grootste deel van vorige eeuw ging alles gestaag beter, denk aan het Kinderwetje van Van Houten en de Leerplichtwet en de jaren 60 en 70, waarin de bomen de hemel in groeiden. In de jaren 90 kwamen de waarschuwingen dat de jeugd van toen de eerste generatie was die met verslechteringen te maken zou krijgen ipv verbetering (verbetering als in: arbeiderskinderen die konden gaan studeren). Toen kwamen ook de eerste waarschuwingen over structureel vernielen van het onderwijs. En nu hebben we steeds meer hoogopgeleiden gelardeerd met de verhalen over studenten die beginnen met een taalvaardigheid op het niveau van een goede groep-8'er.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:25 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Vroeger was alles beter, behalve de toekomst.![]()
Nee, niet alles ....quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:53 schreef hottentot het volgende:
Vroeger was alles beter word er vaak gezegd. Maar is dat echt zo?
Maar wel gezellig, even langs de bibliotheek, gelijk even over de markt en als kind een stapel stripboeken onder de arm mee terug naar huis.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:28 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Nee, niet alles ....
Vroegâh hadden we bijvoorbeeld geen Internet. Hoeveel moeite het kostte om de meest eenvoudige informatie in te winnen was echt ongelofelijk.
Ja, ja, je moest eerst naar de bibliotheek om een receptenboek op te halen, nu heb ik binnen een halve minuut het gewenste recept. En zo kan ik nog wel honderd voorbeelden noemen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar wel gezellig, even langs de bibliotheek, gelijk even over de markt en als kind een stapel stripboeken onder de arm mee terug naar huis.
Tevens vind ik dat hoewel het wel veel meer werk was om de informatie te vinden, je wel meer leerde over het onderwerp door de info echt te zoeken. Nu lezen we meestal wiki en nemen maar aan deat de info correct is.
Toen las je een encyclopedie of een boek van een auteur waar je waarschijnlijk nog nooit van gehoord had en nam je maar direct aan dat die info correct was.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:37 schreef hottentot het volgende:
Nu lezen we meestal wiki en nemen maar aan deat de info correct is.
En wat verdiende je toen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:05 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Vroeger was de benzine 1 gulden 68, dat was een betere prijs dan nu.
De doodsteek voor alle huis-aan-huis encyclopedie colporteursquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Vroeger had je geen Googel en dat is toch verdomde handig, of niet dan?
Eens.quote:Op donderdag 20 maart 2014 05:48 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ja, ja, je moest eerst naar de bibliotheek om een receptenboek op te halen, nu heb ik binnen een halve minuut het gewenste recept. En zo kan ik nog wel honderd voorbeelden noemen.
Internet is voor mij de meest belangrijke innovatie van de 20e eeuw.
Toen kon je nog van die hele dure series met encyclopedieën kopenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De doodsteek voor alle huis-aan-huis encyclopedie colporteurs(lang geleden dat ik er één gezien heb en ik ben niet eens 40+ )
Klopt, internet moet je ook erg selectief gebruiken. Ik gebruik alleen 'het positieve'.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens.
Overigens is het ook één van de slechtste, want de bagger die er allemaal op staat en die mensen wel voor waar aannemen...
Eerlijk is eerlijk, ik ook.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En wat verdiende je toen?
Ik verdien in euro's meer dan toen in guldens.
De langzame boor....ik heb er een angst voor de tandarts aan overgehouden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar de tandarts was vroeger een rampschooltandarts zonder verdoving
![]()
zou je je nu niet meer voor kunnen stellen, en dat waren nog échte drilboren ook
En ik denk vele met jou...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:40 schreef geevee het volgende:
[..]
De langzame boor....ik heb er een angst voor de tandarts aan overgehouden.
Nou ik mocht niet drinken hoorquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:42 schreef Seduzione het volgende:
Wij mochten drinken toen we 16 waren. Tegenwoordig mag je vrij weinig op je 16e.
Ik hoor nu dingen die ze nog jonger doen, dan toen ik 16 was.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:42 schreef Seduzione het volgende:
Wij mochten drinken toen we 16 waren. Tegenwoordig mag je vrij weinig op je 16e.
Ja dat komt denk ik ook omdat steeds minder mag van de regering. Vroeger was het veel meer de verantwoordelijkheid van de ouders.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:09 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik hoor nu dingen die ze nog jonger doen, dan toen ik 16 was.
Als ik die gedaan zou hebben zou ik nu nog niet kunnen zitten en stonden mijn oren de andere kant op.
Ben het met je eens dat de verantwoordelijkheid van de ouders is verschoven, door meerdere oorzaken. Maar de regering denkt het niet, ze dwingen het af. Eerst wordt er gestimuleerd dat vrouwen meer moeten gaan werken. Vervolgens is men het leven daarop in gaan richten. Inmiddels moeten (in veel gevallen) beide ouders blijven werken om voldoende inkomsten te kunnen generen En zijn de normen en waarden van toen aan het vervagen.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:11 schreef Seduzione het volgende:
[..]
Ja dat komt denk ik ook omdat steeds minder mag van de regering. Vroeger was het veel meer de verantwoordelijkheid van de ouders.
Tegenwoordig denkt de regering steeds meer dat zij plaatsvervangende ouders zijn lijkt het wel. Alhoewel de mentaliteit van jongeren ook wel heel erg veranderd is.
Dat is helemaal niet ouderwets. Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:30 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de verantwoordelijkheid van de ouders is verschoven, door meerdere oorzaken. Maar de regering denkt het niet, ze dwingen het af. Eerst wordt er gestimuleerd dat vrouwen meer moeten gaan werken. Vervolgens is men het leven daarop in gaan richten. Inmiddels moeten (in veel gevallen) beide ouders blijven werken om voldoende inkomsten te kunnen generen En zijn de normen en waarden van toen aan het vervagen.
Misschien heel burgerlijk en ouderwets, maar de normen en waarden van toen vond ik zo slecht nog niet.
Hè,hè, hè, dat klopt. Het was rond 1985 dat ik op het strand van Scheveningen voor het Carlton Hotel op zo'n meter of 10 van Vanessa (Breukhoven) lag.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:42 schreef Eleiko het volgende:
Vroeger lagen de vrouwen nog wel eens (half) naakt op de ligweide bij het zwembad (je weet wel: die openlucht baden die inmiddels bijna allemaal opgedoekt zijn) of op het strand. Dankzij de smartphones met camera's en internet is dat helaas verleden tijd.
Toen ik met mijn brommertje begon te rijden was een liter super bezine nog maar 60 centquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:05 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Vroeger was de benzine 1 gulden 68, dat was een betere prijs dan nu.
Denken dat er hedendaags geen goede muziek te vinden isquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:31 schreef Lollertrolle het volgende:
Ow en, muziek was geen bagger zoals het de afgelopen 15 jaar geweest is....
Jij reed voor WO II al brommer?quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:37 schreef barthol het volgende:
[..]
Toen ik met mijn brommertje begon te rijden was een liter super bezine nog maar 60 cent
Nee, dat was zo rond 1969quote:
Dat ben ik met jou eens... die digitalisering heeft een heel groot nadeel.... domme mensen hebben ineens meer te zeggen en blijken ineens een niet zo kleine groep meer te zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:14 schreef Iwanius het volgende:
Vroeger was zeker niet alles betere maar hadden de mensen volgens mij wel meer ruggengraat en een socialer gevoel t.o.v. elkaar.
Dat doet me denken aan een ongeval dat al weer een tijdje geleden plaatsvond. Tiener met hoofdtelefoon stak zonder op of om te kijken over op een busstation. Hij werd door een bus geraakt en overleed ter plekke. Tot mijn verbazing kreeg de hele school psychische bijstand.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:14 schreef Iwanius het volgende:
Vroeger was zeker niet alles betere maar hadden de mensen volgens mij wel meer ruggengraat en een socialer gevoel t.o.v. elkaar.
Wat kostte in 1970 en in 2011quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En wat verdiende je toen?
Ik verdien in euro's meer dan toen in guldens.
Elke keer als ik die merkwaardige term "sociale media" tegenkom, denk ik aan het asociale individualisme van op je mobieltje rommelen terwijl je in gezelschap bent en aan een paar honderd vrienden hebben, met de samenhang van los zand.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 01:54 schreef Iwanius het volgende:
Precies. Het saamhorigheidsgevoel was toen groter. Tegenwoordig met al die sociale media,iPhones en bijbehorende headsets is men zo gefocust op het eigen wereldje dat men geen oog meer heeft voor wat er om hen heen gebeurd.
quote:
Riksbios zegt me niets. Wel dat je tijdens de film gewoon kon roken en dat er geen pauzes waren tijdens de film.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:17 schreef Eleiko het volgende:
- Vroeger had je de riksbios.
- Vroeger was men minder preuts v.w.b. naakt.
Die preutsheid heeft de islamisering ook een handje in.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:17 schreef Eleiko het volgende:
om maar een voorbeeld te noemenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:17 schreef Eleiko het volgende:
(...) alle dingen veranderen in een dialectisch proces (Hegel)quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:05 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Die preutsheid heeft de islamisering ook een handje in.
Het feit dat iedereen overal pics maakt en je binnen 30 seconden met je blote tieten op het i-net staat als je topless aan het zonnen bent op het strand heeft denk ik een veel grotere invloed.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:05 schreef Teslynd het volgende:
Die preutsheid heeft de islamisering ook een handje in.
Ja, maar het werd al eerder ingezet doordat men her en der niet meer veilig was gewoon op straat waar discriminatie maar één kant op schijnt te kunnen werken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het feit dat iedereen overal pics maakt en je binnen 30 seconden met je blote tieten op het i-net staat als je topless aan het zonnen bent op het strand heeft denk ik een veel grotere invloed.
Dat is idd al heel lang geleden begonnen ja, maar dat heeft niet zo zeer met preutsheid te maken, maar meer met het rigide denken in de Westerse wereld vwb "lichamelijke integriteit". Dat is extreem doorgeschoten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik hoorde van iemand in Australië dat je daar andermans kind eigenlijk helemaal niet aanraken mag en dat geldt ook voor de kleuterjuffen. Klein kind valt en brult? Verbaal sussen. De helende hand over de zere knie is er verboden.
Het is een van die rare zijwegen van preutsheid, met als bochten orthodoxie en ontsporingen binnen de sexuele vrijheden. De moderne mens klapt dan blijkbaar volledig dicht bij gebrek aan overzicht.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is idd al heel lang geleden begonnen ja, maar dat heeft niet zo zeer met preutsheid te maken, maar meer met het rigide denken in de Westerse wereld vwb "lichamelijke integriteit". Dat is extreem doorgeschoten.
Kan me een verhaal herinneren wat een Amerikaanse (oudere) vrouw me ooit verteld heeft (zeker 20 jaar geleden al) die ook kleuterjuf was geweest en die kreeg van zo'n kutkoter van 5/6 (?) te horen toen ze een schouderklopje gaf "Don't touch my private parts".Destijds lachte ik me suf om dat verhaal en nu heb ik zoiets van tsja....die kant gaan we dus op met z'n allen. Ziekelijk imo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |