Dat mag niet eens.quote:
Been there, done that. Peen enkele peuk volstaat. Trok m'n hele huis in.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:49 schreef hottentot het volgende:
Hoeveel moet zij dan wel niet roken dat jij er last van hebt?
Zou wel een mooi stukje jurisprudentie opleveren: rechter verbied roken in eigen huis. 😄quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:49 schreef hottentot het volgende:
Mijn complimenten trouwens, i.p.v. de buurvrouw gelijk de politie op haar dak te sturen, of zin krijgen in wraakacties, of je verhuurders inschakelen, kijk je of je het zelf eerst op kunt lossen zonder haar dingen te willen verbieden.
Veel andere topicstarters kunnen er een voorbeeld aan nemen.
![]()
LOL,quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zou wel een mooi stukje jurisprudentie opleveren: rechter verbied roken in eigen huis. 😄
Zal mij benieuwen hoe ver je komt, juridisch gezien. Nou heb ik daar geen verstand van, maar zal ongetwijfeld iets mogelijk zijn. Als dat wel het laatste redmiddel natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
LOL,
Klopt helemaal, maar we zien geregeld echte "beauty's" voorbij komen.
Zou wel gevolgen hebben denk ik, dan kan ik meteen wat verzinnen zodat mijn cv ketel niet meer de rooklucht van de kachels, allesbranders, hoefd te ademen van de buren?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zou wel een mooi stukje jurisprudentie opleveren: rechter verbied roken in eigen huis. 😄
Dit geven op dr verjaardag als kleinigheidje, ze kosten niets meer namelijk. Hopelijk vindt ze het wat.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:57 schreef hottentot het volgende:
Misschien moet je je buurvrouw een e-sigarette geven TS.
Tot hier ging het topic goed.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:36 schreef piratenrat het volgende:
huur woning vraag de woningbouw is mischien dat die kunnen zeggen dat ze alleen buiten mag roken
WGR / stankoverlast - wat kun je er juridisch tegen doen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:49 schreef hottentot het volgende:
Mijn complimenten trouwens, i.p.v. de buurvrouw gelijk de politie op haar dak te sturen, of zin krijgen in wraakacties, of je verhuurders inschakelen, kijk je of je het zelf eerst op kunt lossen zonder haar dingen te willen verbieden.
![]()
Dat laatste. Bijvoorbeeld een soort Brise-azijndispenser die een paar maanden meegaat. Of gemalen koffiebonen op een schaaltje. Mar in elk geval iets wat ik niet dagelijks of wekelijks hoef te vervangen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:45 schreef Atmoz het volgende:
Aan wat voor structurele oplossing was je aan het denken?
Iets wat geld mag kosten? Ventilatie, afzuiging, overdruk creëren misschien?
Of meer "grootmoeders-tips" zoals met dat azijn?
Dank je wel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:49 schreef hottentot het volgende:
![]()
Wat is een rookdingetje?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:00 schreef Leonoire het volgende:
Er zullen kieren zijn tussen jouw en haar woning.
Uitzoeken waar die kieren zitten en die afsluiten zal al veel schelen. Oud huis zeker?
Doe als meester visserin overleg met de buurvrouw een rookdingetje langs de verdachte plekken halen en dan tegelijkertijd boven kijken waar het misgaat
Ik ben blij dat je erom kunt lachen, maar het gaat natuurlijk om overlast. De rechter zal ook weleens gewichtheffen, harde muziek of pianospelen in eigen huis hebben verboden. Zo revolutionair lijkt me dat niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:57 schreef hottentot het volgende:
Misschien moet je je buurvrouw een e-sigarette geven TS.
Ja, goed idee. Ik zal het eens voorleggen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:20 schreef Saisai het volgende:
[..]
Dit geven op dr verjaardag als kleinigheidje, ze kosten niets meer namelijk. Hopelijk vindt ze het wat.
Het probleem is het grootst als ze op balkon rookt, want dan komt het rechtstreeks mijn slaapkamer in, via het raam dat ik daar altijd open heb staan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:36 schreef piratenrat het volgende:
huur woning vraag de woningbouw is mischien dat die kunnen zeggen dat ze alleen buiten mag roken of dat hun een oplossing weten
Als je meer dan één probleem hebt in huis is verhuizen een goede optie?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:57 schreef Snowballed het volgende:
Misschien is verhuizen wel een goede optie voor TS...
K&W / Zonwering - wat is verstandig?
Je hebt je best gedaan. Hoe vind je dat zo snel?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
WGR / stankoverlast - wat kun je er juridisch tegen doen?
Nee.. maar in dit geval leek me een diepe kelder wel een goede optie eigenlijk...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:58 schreef Federer-fan het volgende:
Als je meer dan één probleem hebt in huis is verhuizen een goede optie?
Nou, dan geef je het wel snel op. Hoop niet dat je dat ook doet als het je eigen huis betreft.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee.. maar in dit geval leek me een diepe kelder wel een goede optie eigenlijk...
Mag toch hopen dat je weet wat sarcasme is. Maw: hij bedoelt het niet serieus. 😊quote:Op zondag 9 maart 2014 13:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, dan geef je het wel snel op. Hoop niet dat je dat ook doet als het je eigen huis betreft.
Ow, sorry.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat je weet wat sarcasme is. Maw: hij bedoelt het niet serieus. 😊
Ik woon dan ook op 500 meter afstand van mn buren.. en middenin het weiland...quote:Op zondag 9 maart 2014 13:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, dan geef je het wel snel op. Hoop niet dat je dat ook doet als het je eigen huis betreft.
Dat is beter dan naast elkaar in zo'n opgepropt flatje. Drenthe/Groningen?quote:Op zondag 9 maart 2014 17:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik woon dan ook op 500 meter afstand van mn buren.. en middenin het weiland...
Wie hebbn hier gain last van mekoar...
Grunn it is...quote:Op zondag 9 maart 2014 17:39 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is beter dan naast elkaar in zo'n opgepropt flatje. Drenthe/Groningen?
Dat heb je goed bekeken dan.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik woon dan ook op 500 meter afstand van mn buren.. en middenin het weiland...
Wie hebbn hier gain last van mekoar...
Er zijn ook wel nadelen hoor... voor je ergens bent, ben je ff bezig... eten bezorgen kan bij maar liefst 2 (enorm slechte) restaurants.. aardbevingen met schade.. ingesneeuwd raken (eigen laantje) etc etc..quote:
Ja, snap ik. Dat van dat bezorgen had ik me nooit gerealiseerd. Geen Domino's Pizza dus?quote:Op zondag 9 maart 2014 19:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er zijn ook wel nadelen hoor... voor je ergens bent, ben je ff bezig... eten bezorgen kan bij maar liefst 2 (enorm slechte) restaurants.. aardbevingen met schade.. ingesneeuwd raken (eigen laantje) etc etc..
Geen domino's pizza... maar ik maak ze zelf ook veel beter..quote:Op zondag 9 maart 2014 19:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Dat van dat bezorgen had ik me nooit gerealiseerd. Geen Domino's Pizza dus?
Maar vast niet erger dan bij die ontwerper Tom Ford. Ik las een keer in een interview met hem dat zijn oprijlaan zo lang is dat hij er met de auto veertig minuten(!) over doet om van zijn voordeur naar de openbare weg te komen.
Dat vind ik knap. Maak je ook de bodem zelf? Recepten zijn welkom.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Geen domino's pizza... maar ik maak ze zelf ook veel beter..![]()
Ik ken het probleem. Eind 2012 most ik de helft van een tennisbaan sneeuwvrij maken.quote:Nee zo gek is t ook niet.. maar ff met de hand sneeuwschuiven kost je zomaar een uurtje als je hard doorwerkt..
Da's wel waardeloos ja.quote:
Ohja.. en je bent ook de lul als je iets overkomt.. (ik lag dus achterin de tuin met een gescheurde meniscus en mn telefoon lag binnen....)
Niets knaps aan hoor.. Ik eet eigenlijk nooit uit potjes of zakjes...quote:Op zondag 9 maart 2014 20:14 schreef Federer-fan het volgende:
Dat vind ik knap. Maak je ook de bodem zelf? Recepten zijn welkom.
Doet me denken aan dat programma van Discovery: http://www.discovery.com/tv-shows/alaska-the-last-frontierquote:Op zondag 9 maart 2014 19:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er zijn ook wel nadelen hoor... voor je ergens bent, ben je ff bezig... eten bezorgen kan bij maar liefst 2 (enorm slechte) restaurants.. aardbevingen met schade.. ingesneeuwd raken (eigen laantje) etc etc..
Pro-tipquote:Op zondag 9 maart 2014 20:16 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Niets knaps aan hoor.. Ik eet eigenlijk nooit uit potjes of zakjes...
CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #19
Lol.. nee nou eehm... zo erg is t ook weer niet...quote:Op zondag 9 maart 2014 20:33 schreef cvboer het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat programma van Discovery: http://www.discovery.com/tv-shows/alaska-the-last-frontier
Niet knap dat je zelf een pizza maakt; knap dat hij lekkerder is dan pizza's van Domino's.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:16 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Niets knaps aan hoor.. Ik eet eigenlijk nooit uit potjes of zakjes...
Bedankt.quote:
Tja das ook een kwestie van smaak he..? Ik ga er vanuit dat er bij Domino's wel wat smaakversterkers op zitten...quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Niet knap dat je zelf een pizza maakt; knap dat hij lekkerder is dan pizza's van Domino's.
[..]
Bedankt.
Ja, is ook zo. Maar ik eet al 23 jaar elke week een pizza van Domino's.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja das ook een kwestie van smaak he..? Ik ga er vanuit dat er bij Domino's wel wat smaakversterkers op zitten...
Geen dank, eet smakelijk alvast...![]()
Elke week? De laatste keer dat ik pizza heb gehad was ergens in oktober 2013 ofzo..quote:Op zondag 9 maart 2014 21:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, is ook zo. Maar ik eet al 23 jaar elke week een pizza van Domino's.
Oh die gewoontes heb ik ook wel.... Ik eet elke week patat van Gerrit...quote:Op zondag 9 maart 2014 21:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, is ook zo. Maar ik eet al 23 jaar elke week een pizza van Domino's.
Ja, een tijdlang twee keer per week.quote:
quote:De laatste keer dat ik pizza heb gehad was ergens in oktober 2013 ofzo..
Wie is Gerrit?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh die gewoontes heb ik ook wel.... Ik eet elke week patat van Gerrit...![]()
We gaan naadloos over naar culinair.quote:
U snapt best wat ik bedoelquote:
De plaatselijke patatboerkar...quote:
Het is ff schaft...quote:
Vast niet. Dan zal de rechter eerst moeten vaststellen dat er echt sprake is van zware 'overlast', en niet een TS die alles wat hem niet bevalt als 'overlast' beschouwd. Lijkt me totaal geen haalbare kaart.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:38 schreef cvboer het volgende:
Zal mij benieuwen hoe ver je komt, juridisch gezien. Nou heb ik daar geen verstand van, maar zal ongetwijfeld iets mogelijk zijn. Als dat wel het laatste redmiddel natuurlijk.
Nou, stankoverlast is een beter woord. Dat was gewoon niet uit te houden. Dat van die sigaretten in vergelijking daarmee erg mee, maar die curry/knoflooklucht van mijn benedeburen was verschrikkelijk. En dan de hele dag, want ze kookten 's ochtends en die lucht bleef de hele dag hangen in mijn woonkamer, hal en slaapkamer.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vast niet. Dan zal de rechter eerst moeten vaststellen dat er echt sprake is van zware 'overlast', en niet een TS die alles wat hem niet bevalt als 'overlast' beschouwd. Lijkt me totaal geen haalbare kaart.(Zie ook dat topic over de etenslucht van de buren naast/onder hem)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |