abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:09:03 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_137482906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wel grappig dat er nu minder Russen te zien zijn op de Krim dan voorheen.

[..]

http://www.deredactie.be/(...)25AFne?eid=1.1894872
Ik vermoed omdat ze zich gegroepeerd hebben rond de Oekraiense bases in plaats van dat ze door de stad kuieren ;).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:12:18 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_137483026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:07 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Al eerder door mij aangekaart, een haastige zet van Kremlin. Maar wij weten niet waar de FSB op is gestuit in Kiev. De Russen weten ook heel goed dat dit niet in hun voordeel pleit, waarschijnlijk probeert men erger te voorkomen. Gezien anglo-amerikaanse meedogenloosheid in het behalen van hun doelen (Irak, Libië en Syrië natuurlijk) is voorzichtigheid aan de Russische kant geboden.
Dat is een erg positieve benadering. Vooralsnog heeft het Kremlin er alleen over gelogen, en zijn ze dingen aan het forceren met schepen die gezonken worden, troepen die geintimideerd worden om over te lopen, en het weigeren van inspecteurs. Niet echt de handelingen van een land dat erger probeert te voorkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:12:37 #128
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137483042
Ik vond het op zich wel even interessant om dit te citeren, gezien de verwijzingen naar de VN. Uitspraken zijn gedaan in juli 2012:

quote:
“Russia’s foreign policy has always been and will remain self-sufficient and independent… it is consistent, successive and represents the unique role of our country in world affairs and civilization development which has formed over centuries. It has nothing to do with isolationism or confrontation, and provides for integration into global processes...We will continue strongly defending the United Nations Charter as a basis of the modern world order, and we will continue to push for everyone to proceed from the fact that only the United Nations Security Council has the right to make decisions in cases requiring the use of force”

— President Putin
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:14:01 #129
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137483089
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:43 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

goh. we zijn het eens!
Hij wil geen concurrentie. ;)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137483145
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 07-03-2014 15:25:51 ]
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_137483157
Overigens hoorde ik vandaag van een Oekraïnse bekende van mij dat de Krim zich stevig in de voet kan schieten met een onafhankelijkheidsverklaring , het schijnt zo te zijn dat vrijwel alle voorzieningen (drinkwater, elektriciteit en aardgas) van het Oekraïnse vasteland komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2014 14:18:37 ]
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:17:18 #132
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137483188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:16 schreef J.B. het volgende:
Overigens hoorde ik vandaag van een Oekraïnse bekende van mij dat de Krim zich stevig in de voet kan schieten met een onafhankelijkheidsverklaring , het schijnt zo te zijn dat vrijwel alle voorzieningen (drinkwater, elektriciteit en aardgas) van het Oekraïne vasteland komen.
ja dat vertelden ze gisteren bij p&w. maar goed, de russen sturen wel flesjes water.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:19:26 #133
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137483252
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:44 schreef kossikvassik het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er tegen is dat de Krim dat ooit door een Sovjet dictator van Rusland is gejat weer bij Rusland wil horen?
Zeker nu er in Kiev en regering zit die Russen discrimineert en Russische taal nog meer heeft beperkt?
In tegenstelling tot wat sommige je willen laten denken, is die taalwet nooit ondertekend door de president.

Maar op zich heb ik geen bezwaar dat de Krim zich aansluit bij Rusland, ik heb vooral een bezwaar tegen de wijze waarop. Dat zou nog wel eens een naar precedent kunnen zetten (of bevestigen). Al te lang wordt het internationaal recht verwaarloost, mede door het Westen. Misschien is het al te laat, maar ik hecht er teveel waarde aan om zomaar ten onder te laten gaan. Ik zie namelijk geen plek voor een land als Nederland in een wereld zonder internationaal recht. Niet op lange termijn in ieder geval.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:23:21 #134
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137483383
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wel grappig dat er nu minder Russen te zien zijn op de Krim dan voorheen.

[..]

http://www.deredactie.be/(...)25AFne?eid=1.1894872
Zou ze hiermee ook de vlagloze soldaten bedoelen? Anders heb ik wel een vermoeden waar de Russische soldaten heen zijn.
pi_137483397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Rusland is geweldig inderdaad!
http://en.wikipedia.org/w(...)crimes_and_terrorism
Eh, vergeef me als ik niet alle details tot in de puntjes ken, maar was dat niet een strijd tegen Al-Quaeda en moeten we misschien sinds 9/11 ietsje anders naar dit conflict gaan kijken? :?
pi_137483623
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is gewoon onderdeel van de realiteit. Als je zulke zaken niet wil zien , wat doe je dan in dit soort topics?
Wat hij doet is gewoon lomp provoceren, en heeft geen enkele toegevoegde waarde aan de inhoud van deze discussies, we weten tenslotte allemaal waar het over gaat. Maar Meneer de Communistische Zolder fetisjist weet niet beter :)
pi_137483670
quote:
Does Putin really want Crimea within Russia? Maybe not.

Just two days after Vladimir Putin insisted that Russia wasn't looking to annex the Russian-majority territory of Crimea, the script appears to have changed radically.

The Russian-engineered Crimean parliament voted today to move forward a referendum on greater autonomy from Kiev. But instead of just calling for wider local powers, the new poll, to be held on March 16, will ask the question "Are you in favor of Crimea becoming a constituent territory of the Russian Federation?"

The parliamentarians seem confident of a "yes" vote – they "unanimously" passed a resolution announcing Crimea's intention to join Russia, and declared the Ukrainian forces still in Crimean territory to be an "occupation force" who must leave or surrender.

Analysts say it's inconceivable that such a decision could have been taken without a green light from Moscow. The Russian parliament is already preparing to pass a new law as early as next week that would "simplify procedures" for an outside territory to join the Russian Federation, according to the official ITAR-Tass agency.

Some experts suggest that Mr. Putin, offended by talk in the West that likens him to Saddam Hussein and even Adolf Hitler, has decided to raise the political stakes. But they also suggest that the Kremlin may just want to demonstrate to Ukraine and the West that it commands the Crimean people's loyalty, and is unlikely to actually take the potentially world-shaking step of incorporating the little territory into Russia.

"Just because they ask to join Russia, doesn't mean Putin has to agree. He's keeping his options open," says Sergei Strokan, foreign affairs columnist for the Moscow daily Kommersant. "It's a signal. Putin isn't being inconsistent. What he said still applies, he just wants a bargaining chip in what's getting to be a very tough game."

Mr. Strokan says Crimea would best serve Russian interests by remaining nominally within Ukraine while being under de facto Russian control. Perpetually thorny issues like the status of Russia's Black Sea Fleet, based in Sevastopol, could be greatly simplified for Moscow if they fell under the authority of a local pro-Russian government in Crimea.

Pro-Kremlin analysts in Moscow blamed the new authorities in Kiev for aggravating the situation by denouncing the recent Russian-orchestrated change of power in Crimea as a "coup" and threatening to arrest the region's secessionist leaders.

"The Kiev leaders brought this on themselves by showing absolute intolerance for the wishes of the Crimean people, calling the government 'usurpers,' and so on," says Konstantin Zatulin, director of the Kremlin-funded Institute of the Commonwealth of Independent States in Moscow. "Of course that radicalized the situation. The people in Crimea decided to talk frankly, calling a spade a spade."

The move comes at a moment when tensions had seemed to be abating. In an interview with the Associated Press on Wednesday, interim Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatsenyuk insisted that "Crimea will remain in Ukraine," but also pronounced the new government willing to renegotiate the terms of its autonomy. He told the EU Thursday that the Crimean referendum is illegal, and that Russian troops on the peninsula should "pull back to their barracks."

But Putin, who recently presided over the successful Sochi Winter Games, may have been shocked by the outpouring of condemnation in the West over what he regards as a limited "police action" in a zone of traditional Russian interest.

"I think Putin is truly offended by the threats of sanctions, and people talking about him as if he were some dictator," says Fyodor Lukyanov, editor of Russia in Global Affairs, a leading Moscow-based foreign policy journal. "Putin's angry at what he perceives as Western unwillingness to even listen to his arguments. So, he's reacting to that."

One possible way out is suggested by the Crimean parliament's resolution. Deputies voted to include a second question on the referendum, asking whether Crimea should "return to its 1992 Constitution." That charter, written amid the turmoil following the collapse of the Soviet Union, declared Crimea to be an independent state within Ukraine. It was rescinded after threats from Kiev, and replaced with one that defined Crimea as an autonomous republic with some local powers but subordinate to Ukraine's central government.

"Putin's idea probably hasn't changed," says Strokan. "Joining Crimea to Russia would be nothing but trouble, and the Kremlin knows it. On the other hand, a Russian-controlled Crimea inside Ukraine, will be an endless source of leverage for Moscow over Kiev. So why give that up?"

http://www.csmonitor.com/(...)sia-Maybe-not.-video
Christian Science Monitor, meestal vrij objectief imo (ondanks de naam)
The paper has been known for avoiding sensationalism, producing a "distinctive brand of nonhysterical journalism".
pi_137483768
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:13 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]
Je kunt je afvragen waar de Amerikanen hun enorme powerprojectie-potentieel voor nodig hebben? Waar zijn ze honderden buitenlandse militaire bases voor nodig? Tegen Bin Laden? Of gebruiken de Amerikanen hun militair overwicht als leverage in politieke/economische kwesties en in hoeverre is het gewenst, zo niet moreel verwerpelijk.
Daar heb ik vanochtend een heel interessant stuk over gelezen. Het komt neer op het verschil tussen 'landstaat' Rusland en 'zeenatie' Verenigde Staten.
http://defensestatecraft.blogspot.nl
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:40:57 #139
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137483891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:50 schreef meth1745 het volgende:
Maar het was geen kwestie van oligarchen tegenover de gewone bevolking, en de oligarchen zijn niet allemaal pro-russisch.
Nee, dat klopt.

De economische belangen van de oligarchen spelen een grote rol, en de gewone bevolking is vooral speelbal van alle invloedrijke partijen.
The view from nowhere.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:42:05 #140
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137483919
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:39 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Sorry, maar op het moment dat de nazi's uit de kast gehaald worden, kan ik het niet meer serieus nemen. Dat trucje is al zo vaak herhaald, dat het mij enorm verbaasd dat mensen daar nog in trappen. Zeker aangezien mensen wel scherp op de trucjes letten die het Westen keer op keer herhaald.
behalve dan de soepnazi. verder ben ik er ook wel klaar mee.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:42:47 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_137483932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:32 schreef Terminator2000bc het volgende:

Eerdere acties van het Westen tonen aan dat de Angelsaksen tot alles toe in staat zijn in hun megalomane aspiraties. Een guerrilla-oorlog op de Krym uitgevoerd door hun west-Oekraïense nazi-collaborateurs is niet uit te sluiten.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:43:24 #142
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137483947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

man o man ga aub door ik hang aan je lippen. ben zo blij dat je mijn ogen opent. heiland. held. inspiratiebron. je bent mijn allesje
Je maakt jezelf belachelijk. Je verandert in datgene wat je andere verwijt te zijn. :{
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:43:40 #143
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137483955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:42 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
obama weer.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:44:37 #144
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137483992
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:43 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Je maakt jezelf belachelijk. Je verandert in datgene wat je andere verwijt te zijn. :{
sja. tja., maak zelf wel uit hoe ik reageer. sorry. vergaande stupiditeit negeer ik niet graag.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:46:00 #145
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137484024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Was Hilary daar niet mee begonnen?
Wie? Hilary Clinton? Lijkt me sterk. Dit soort trucjes werden al toegepast lang voordat Obama aan de macht kwam.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:47:17 #146
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137484070
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:46 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wie? Hilary Clinton? Lijkt me sterk. Dit soort trucjes werden al toegepast lang voordat Obama aan de macht kwam.
ze is er zeker niet mee begonnen maar deed vd week wel gezellig mee. moest ze later wel nuanceren. niet sterk vond ik dat. maar is meer voor de interne markt hè, die denkt alvast aan de toekomstige steun van de niet-teaparty republikeinen
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:47:45 #147
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137484088
quote:
13:34: A group of Crimean Tartars has arrived in the west Ukrainian city of Lviv. According to AFP news agency, the Tartars fled Crimea to look for security away from Russian forces.
Edit:

quote:
13:23: BBC Monitoring writes: Ukraine's 5 Kanal TV says Serbian nationalists are patrolling the streets of Crimea alongside Russian Cossacks. The TV showed one man, who was captioned as a Serbian citizen, saying that he and his brother had come to Crimea "at the request of the Russian Cossacks". It noted that the men were wearing "Chetnik badges". Serbia's Press website also reports that five self-declared members of the nationalist paramilitary Chetnik group arrived in Sevastopol earlier in the week, at the invitation of the Cossacks.
Zie dit er net bij staan. Laten we hopen dat dat niet waar is.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137484222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:47 schreef DeJori het volgende:

[..]

Edit:

[..]

En dat terwijl de vice-premier van Krym zelf een tataar is. :D
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:51:32 #149
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137484236
quote:

[..]

Edit:

[..]

jemig. dat had niemand zien aankomen denk ik. laten we hopen dat het niet waar is. of een enkele hobbyist.
pi_137484312
quote:

[..]

Edit:

[..]

Het vredelievende moeder Rusland zal deze figuren natuurlijk meteen het land uitflikkeren! :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')