Dit sowieso doen. Slachterofferhulp heeft in de verhalen die ik hier ken indirect (o.a. een meisje dat op stap zomaar geslagen is) voor behoorlijke schadevergoedingen gezorgd. Ook een manier om hem nog een hak te zetten zodat je dat wat los kunt laten.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:25 schreef Slapshot het volgende:heb je ook met hem gesproken over slachtofferhulp?
Moet je wel weten om wie het gaat?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:44 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Heftig verhaal.
Dit sowieso doen. Slachterofferhulp heeft in de verhalen die ik hier ken indirect (o.a. een meisje dat op stap zomaar geslagen is) voor behoorlijke schadevergoedingen gezorgd. Ook een manier om hem nog een hak te zetten zodat je dat wat los kunt laten.
Sterkte.
Euw....ja...dat is wel een vereiste inderdaad. Lezen LaB...quote:
Dus bestaat er wel degelijk zinvol geweld. Waarom zeg je dit dan? (Politiek correct.)quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:14 schreef beestjuh het volgende:
Zinloos geweld. Zo'n rare uitdrukking vond ik dit, want al het geweld, met uitzondering van jezelf of je naasten verdedigen, is in mijn optiek zinloos.
quote:
Doe normaal manquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:32 schreef shifto het volgende:
Vrouw achter het stuur...Maar wat een hufter, laten we hopen dat hij een keer de verkeerde tegen komt.
Ben je ongesteld ofzo? Doe effe normaal joh.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:56 schreef Zweetteef het volgende:
Gewoon niet aanstellen zulke dingen gebeuren
Nou, blijkbaar had ie toch minder haast aangezien ie toch nog de tijd had om te remmen, de bestuurdster achter hem tot stoppen te dwingen en gelijk zn vuisten te gaan gebruikenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Maar die gast ging naar hetzelfde feest als jij?
Tevens kan ik me niet voorstellen dat mensen zo opgefokt zijn dat ze zoiets doen... En helemaal niet bij een vrouw. Maar ik snap de frustratie van zo'n gast wel....
Het ook wel erg vervelend als mensen zo langzaam rijden terwijl iemand erachter zit die misschien wel haast heeft. Ga dan gewoon 80 rijden denk ik bij mezelf. Even buiten je verhaal om want wat je overkomen is is gewoon bizar en laf gedrag. Verkeerde moment, op de verkeerde plek (in jouw geval)
Dat snap je niet? Wat snap je niet aan een maatschappij wat altijd een % gestoorden heeft. Je komt dat soort mensen helaas nou om de zoveel tijd tegen. Is het niet in het verkeer, dan wel in een kroeg of in een voetbal stadion.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:01 schreef gianni61 het volgende:
ik snap niet hoe mensen zo opgefokt kunnen worden in het verkeer om uit te stappen en iemand te slaan. en al zeker een vrouw..
Nee inderdaad. Een gebroken neus en hersenschudding is niks. Hoezo ziektewet, gewoon weer aan het werk!quote:Op zondag 9 maart 2014 02:46 schreef SugeLucky het volgende:
vreselijk om te horen.
echter gaat het om een klap. ik heb ook een aantal keer een klap of meerdere klappen gehad, niet altijd met een aanleiding. om hiervoor in de ziektewet te gaan en slachtofferhulp in te schakelen lijkt me wat overdreven.
je mag je zelf best (voorzichtig) een schop onder je reet geven om weer gewoon lol te gaan maken. de kans dat je zo'n idioot nog een keer tegen komt is uiterst klein.
Uhhuh..quote:Op zondag 9 maart 2014 02:46 schreef SugeLucky het volgende:
vreselijk om te horen.
echter gaat het om een klap. ik heb ook een aantal keer een klap of meerdere klappen gehad, niet altijd met een aanleiding. om hiervoor in de ziektewet te gaan en slachtofferhulp in te schakelen lijkt me wat overdreven.
je mag je zelf best (voorzichtig) een schop onder je reet geven om weer gewoon lol te gaan maken. de kans dat je zo'n idioot nog een keer tegen komt is uiterst klein.
Dat is het andere uiterste maar hoe zij het omschrijft(icm de schrijfstijl, vooral de laatste alinea) snap ik wel dat iemand dat als overdreven zouden kunnen zien...dat is het naar mijn mening ook wel een KLEIN beetje (niet het letsel en de gebroken neus, maar de manier waarop ze er zelf mee omgaat)....maarja dat is nogal persoonlijk hoe iemand ermee omgaat en verwerkt.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:53 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Een gebroken neus en hersenschudding is niks. Hoezo ziektewet, gewoon weer aan het werk!
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:17 schreef trigt013 het volgende:
Wat een vervelende situatie, veel sterkte gewenst.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:19 schreef awiebo het volgende:
nare situatie en kut ervaring TS.
Kusjes.![]()
[ afbeelding ]
Kan slecht tegen zulk soort mensen.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:03 schreef 2NutZ het volgende:
Best erg om te lezen.
Sterkte.
Kan er niet meer van maken.
Dank je wel voor jullie lieve woorden.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb geen tips of adviezen voor je, maar wil je wel heel graag veel sterkte wensen.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Praten helpt zeker wel, sterker nog, volgens mij is dat een van de beste manieren om ermee om te leren gaan.
Lukt dat niet goed met vrienden of familie, dan zou ik op zoek gaan naar een praatgroep?
Praten met mensen die ook slachtoffer zijn geworden van zinloos geweld zal misschien ook best verhelderend zijn, hoe gaan zij ermee om bv. ?
Dat is sowieso niet iets om je voor te schamen ofzo trouwens...
Mijn ouders zijn superlief voor me, ik eet voorlopig thuis omdat ik anders geen hap door m'n keel krijg, en mijn vader neemt me op sleeptouw voor kleine klusjes op de boerderij zodat ik wat afleiding heb. Over vrienden heb ik de, helaas velen welbekende, conclusie moeten trekken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:29 schreef blondetrien het volgende:
Sterkte, TS. En onthoud dat het echt helemaal niet erg is om je zo te voelen. Hopelijk kan je de draad snel weer oppakken.
Praten lijkt me inderdaad het beste, misschien zelfs met mensen met soortgelijke traumatische ervaringen? Dus inderdaad een praatgroep ofzo? Dan kun je je ei kwijt én zien hoe zij er mee omgaan.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:25 schreef Slapshot het volgende:
Je bent bij de dokter geweest, heb je ook met hem gesproken over slachtofferhulp?
Slachtofferhulp heeft me vrijdag gebeld, naar aanleiding van mijn aangifte. Er is kennelijk een schadefonds waaruit geput wordt wanneer de dader niet te achterhalen is (en het lijkt me niet het type dat zichzelf uit wroeging aangeeft). Schrale troost maar ik zeg er geen nee tegen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:44 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Heftig verhaal.
[..]
Dit sowieso doen. Slachterofferhulp heeft in de verhalen die ik hier ken indirect (o.a. een meisje dat op stap zomaar geslagen is) voor behoorlijke schadevergoedingen gezorgd. Ook een manier om hem nog een hak te zetten zodat je dat wat los kunt laten.
Sterkte.
Nee dus.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:26 schreef Scorpie het volgende:
Hebben ze die teringlijer wel te pakken gekregen?
Wat is er toch mis met een goeie ouderwetse middelvinger? Maar erg verstandig van je, dát had ik ook moeten doen en mocht ik dit ooit weer meemaken, hoop ik dat ik zo wijs wel ben. Helaas heb ik de sterke neiging mensen aan te spreken op asociaal gedrag maar misschien dat ik dat bij deze heb afgeleerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:32 schreef muhahaha het volgende:
Ooit 1 keer meegemaakt, verkeersakkefietje waarbij de ander besloot om fysiek verhaal te komen halen. Wij zagen de bui al hangen en kozen toen het hazenpad. Erg naar dat dit je is overkomen. Beterschap!
Een vrij tengere vrouw ook nog, en deze man was zo te zien en voelen geen onbekende in de sportschool. Onvoorstelbaar ja, dat je je dan zo moet laten gelden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:01 schreef gianni61 het volgende:
ik snap niet hoe mensen zo opgefokt kunnen worden in het verkeer om uit te stappen en iemand te slaan. en al zeker een vrouw..
Het was er zo eentje die het voor de rest verpest ja.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Was het een blanke Nederlander?
Dat soort tuig mogen ze van mij afmaken
En dan mijn lief oud vehikeltje total loss? Wie weet wat ie dan had gedaan?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Conclusie: TS had even flink op de rem moeten gaan staan om hem te laten weten dat ze zijn gedrag niet accepteert.
Er werd aan de weg gewerkt en ik mocht er maar 50! Laat jij je dan wel opjagen, met het risico dat je je rijbewijs kwijt bent als je geflitst wordt?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Maar die gast ging naar hetzelfde feest als jij?
Tevens kan ik me niet voorstellen dat mensen zo opgefokt zijn dat ze zoiets doen... En helemaal niet bij een vrouw. Maar ik snap de frustratie van zo'n gast wel....
Het ook wel erg vervelend als mensen zo langzaam rijden terwijl iemand erachter zit die misschien wel haast heeft. Ga dan gewoon 80 rijden denk ik bij mezelf. Even buiten je verhaal om want wat je overkomen is is gewoon bizar en laf gedrag. Verkeerde moment, op de verkeerde plek (in jouw geval)
bezig blijven en afleiding helpt meestal wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 08:03 schreef beestjuh het volgende:
Mijn ouders zijn superlief voor me, ik eet voorlopig thuis omdat ik anders geen hap door m'n keel krijg, en mijn vader neemt me op sleeptouw voor kleine klusjes op de boerderij zodat ik wat afleiding heb. Over vrienden heb ik de, helaas velen welbekende, conclusie moeten trekken.
Gelukkig bestaan er bikkels net als jij. Die met een gebroken neus, na een best traumatiserende ervaring gewoon weer aan het werk gaan. "Een beetje zinloos geweld, Daar moet je je niet zo druk om maken."quote:Op zondag 9 maart 2014 02:46 schreef SugeLucky het volgende:
vreselijk om te horen.
Niet zo hard. Gewoon even een tik op de rem, ter waarschuwing.quote:Op maandag 10 maart 2014 08:03 schreef beestjuh het volgende:
En dan mijn lief oud vehikeltje total loss? Wie weet wat ie dan had gedaan?
Nee laten we even voorop stellen, dat onder aan de streep, jij hoe dan ook, in je gelijk staat en correct gehandeld hebt.quote:[b]Op maandag 10 maart 2014 08:03 schreef beestjuh
[..]
Er werd aan de weg gewerkt en ik mocht er maar 50! Laat jij je dan wel opjagen, met het risico dat je je rijbewijs kwijt bent als je geflitst wordt?
Waarom je zo opfokken? Wat dan als er een 45-km-autootje vóór hem had gereden met een bejaarde erin?
straks weer verder
Is dat "grenzen van aanranden en verleiden"?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 06:32 schreef Mishu het volgende:
Ik herken het heel erg, heb zelf onlangs een aanranding meegemaakt met geweld en de klachten die jij beschrijft had ik ook.
Huisarts heeft me toen met ptss klachten doorgestuurd voor emdr therapie en daar ga ik nu naar toe om het beter te kunnen verwerken
Maar alles wat je voelt en denkt is heel normaal na zo'n heftige gebeurtenis
Erg volwassen als je weet dat ik er emdr therapie voor moet volgen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 06:53 schreef seasushi het volgende:
[..]
Is dat "grenzen van aanranden en verleiden"?
Ik ga écht niet het risico lopen om geflitst te worden voor een of andere klapjosti die zich niet aan de snelheid wil houden of 5 minuten eerder van huis had moeten vertrekken, wat een onzinquote:Op maandag 10 maart 2014 20:35 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Nee laten we even voorop stellen, dat onder aan de streep, jij hoe dan ook, in je gelijk staat en correct gehandeld hebt.
Maar je ziet dat iemand haast heeft en zit te knipperen, dan denk ik rij dan ook even door ipv met zo'n slakkengang over een weg te gaan die normaal 80 is terwijl er geen werkzaamheden zijn. Maar dat is puur hoe ik denk. Ik laat me dan wel opjagen ja denk ik, puur uit sociaal oogpunt door IETS sneller te gaan rijden. En niet precies met 60 km per uur door te tuffen, als je 65/70 was gaan rijden was het waarschijnlijk al heel anders. Maar even voor jouw gevoel is hoe ik denk fout en hoe jij denkt juist objectief gezien.
Nee dan niet want die kan niet harder.
Ach gut, meisje tochquote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:06 schreef Mishu het volgende:
[..]
Erg volwassen als je weet dat ik er emdr therapie voor moet volgen.
Oordeel niet over dingen waar je niks van weetquote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:27 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ach gut, meisje toch![]()
Ik vind heus wel dat jij volgens juridische termen aangerand bent, maar ik vind het beledigend voor TS dat jij jouw situatie maar op wat voor wijze dan ook gelijk wil stellen aan het geweld dat TS is overkomen.
Volgens mij noemen ze dit aandachtshoerig gedrag.
Alleen dat zelfingenomen toontje gaan mijn nekharen dus al van overheid staan. Alsof het altijd om 5 minuten eerder van huis weggaan gaat...sommige dagen kom ik terug van m'n werk, eet ik super snel, moet ik door naar en klant voor m'n eigen bedrijf. En dan rij ik al super snel van mn werk naar huis.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ik ga écht niet het risico lopen om geflitst te worden voor een of andere klapjosti die zich niet aan de snelheid wil houden of 5 minuten eerder van huis had moeten vertrekken, wat een onzin
En dan nog is het totale waanzin om te verwachten van andere mensen de wet voor jou gaan overtreden, met alle eventuele gevolgen van dien. Mensen als asociaal zien omdat zij niet de wet overtreden is echt de omgekeerde wereld hoor. Maar je hebt gelijk, dit is redelijk offtopic.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Alsof het altijd om 5 minuten eerder van huis weggaan gaat...sommige dagen kom ik terug van m'n werk, eet ik super snel, moet ik door naar en klant voor m'n eigen bedrijf. En dan rij ik al super snel van mn werk naar huis.
Als ze zijn nummerbord had dan hadden ze die gast ook wel gepakt lijkt me.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:24 schreef Manono het volgende:
Sjezus, wat een droeftoeter.
Jammergenoeg zijn er types die hun karakter op medemensen botvieren omdat ze te lame zijn om verantwoordelijkheid voor hun eigen shit te nemen. Krijg iets waar de dokter niet bij kan en geniet van je kutleven denk ik dan.
Kop op girl
En anders kan je zijn nummerbord altijd nog ff posten![]()
Wat is er mis met jou?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:35 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Nee laten we even voorop stellen, dat onder aan de streep, jij hoe dan ook, in je gelijk staat en correct gehandeld hebt.
Maar je ziet dat iemand haast heeft en zit te knipperen, dan denk ik rij dan ook even door ipv met zo'n slakkengang over een weg te gaan die normaal 80 is terwijl er geen werkzaamheden zijn. Maar dat is puur hoe ik denk. Ik laat me dan wel opjagen ja denk ik, puur uit sociaal oogpunt door IETS sneller te gaan rijden. En niet precies met 60 km per uur door te tuffen, als je 65/70 was gaan rijden was het waarschijnlijk al heel anders. Maar even voor jouw gevoel is hoe ik denk fout en hoe jij denkt juist objectief gezien.
Nee dan niet want die kan niet harder.
Jij bent in dat geval de aso, niet die ander(en)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Alleen dat zelfingenomen toontje gaan mijn nekharen dus al van overheid staan. Alsof het altijd om 5 minuten eerder van huis weggaan gaat...sommige dagen kom ik terug van m'n werk, eet ik super snel, moet ik door naar en klant voor m'n eigen bedrijf. En dan rij ik al super snel van mn werk naar huis.
Maar even voor jullie gevoel, zit ik in deze fout TS niet. Andere discussie dit, punt.
Ja dat zei ik zelf ook al he!?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij bent in dat geval de aso, niet die ander(en)![]()
Prima dat jij dat vindt. Ik vind je asociaal en onfatsoenlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:28 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik ben een baaassssss...dan mag dat
Is het natuurlijk uiteindelijk ook. (En egoïstisch)quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Prima dat jij dat vindt. Ik vind je asociaal en onfatsoenlijk.
Ik vraag me ook af waar dit heen moet als men zo gaat denken. Zelfs de bedrijfsarts vond dat ik dom bezig was door me aan de regels te houden en niet aan de kant te gaan dan wel mijn autootje op heur staartje te trappen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:10 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
En dan nog is het totale waanzin om te verwachten van andere mensen de wet voor jou gaan overtreden, met alle eventuele gevolgen van dien. Mensen als asociaal zien omdat zij niet de wet overtreden is echt de omgekeerde wereld hoor. Maar je hebt gelijk, dit is redelijk offtopic.
Thanks! Ik heb vandaag mijn tweede intakegesprek bij een psycholoog en die dacht hier ook aan. Ben benieuwd, vooral omdat door dit gebeuren ook wat andere onverwerkte trauma's hun lelijke kop op komen steken. Zal er voorlopig nog niet klaar mee zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij bent in dat geval de aso, niet die ander(en)![]()
@TS
EMDR kan in dit soort gevallen nog wel eens uitkomst bieden... heel veel sterkte!
Als je bij werkzaamheden 30 km te hard rijdt, wordt dat toch als 60 km gezien? Dag roze papiertje. Is mij het risico niet waard nee.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
als ze flitsen kun je NOOIT je papiertje kwijtraken
Zo hoop ik ook dat karma hem in komt halen en klem zet zoals hij bij mij deed, ja. Helaas weet ik slechts de eerste twee letters van zijn kenteken, en hopen dat hij nog zoiets flikt zodat ze mijn ervaring daaraan kunnen koppelen gaat me te ver, dat gun ik niemand.quote:[quote]Op woensdag 12 maart 2014 00:24 schreef Manono het volgende:
Sjezus, wat een droeftoeter.
Jammergenoeg zijn er types die hun karakter op medemensen botvieren omdat ze te lame zijn om verantwoordelijkheid voor hun eigen shit te nemen. Krijg iets waar de dokter niet bij kan en geniet van je kutleven denk ik dan.
Kop op girl
En anders kan je zijn nummerbord altijd nog ff posten![]()
Toch erg dapperquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:38 schreef Seikcid het volgende:
Niet in de slachtofferrol proberen te kruipen. Makkelijk gezegd maar dat is wel de 'truc'.
Ik spreek uit ervaring, hoewel ik niet zo passief was ben ik toen ik 17 was in elkaar geslagen door meerdere mannen in een cafe. Een paar dagen later zat ik in hetzelfde cafe, inclusief het neuskapje wat ik moest dragen. De tyfus voor ze.
En was een heftige ervaring hoor, afgevoerd met ambulance, overal politie etc. Op een bepaalde manier ben ik 'gewoon' verder gegaan. Met inderdaad die enigszins scheve neus als herinnering.
Nou ja, naar omstandigheden dus heel behoorlijk. Behalve een loopneus heb ik toch iets leuks aan het gebeuren overgehouden. Misschien dankzij de hersenschudding en een beetje shock durfde ik eindelijk werk te maken van die jongen, die ik al een tijdje leuk vond, en naar wiens feestje ik die avond zou gaan. Dat moest ik wel zelf doen want hij was zo verlegen, maar dat bleek ie alleen maar te zijn omdat hij mij ook niet uit zijn hoofd kon zetten. Van die timiditeit is dus niks meer over en we zijn heel gelukkig met elkaar.quote:
Ondanks alles toch leuk om dit te horenquote:Op woensdag 9 april 2014 09:58 schreef beestjuh het volgende:
Door reacties als die van deviezeman, welke ik ook in het dagelijks leven heb mogen ervaren, dreigt mijn fragiele vertrouwen in de mensheid helemaal te verpulveren. Gelukkig kan ik wel tegen een stootje, ik knap snel op, ik móet want gun het die kerel niet dat ie mijn leven stuk maakt, maar de samenleving staat nogal wankel als men dit soort mensen ruim baan gaat geven uit angst. Ik ga in ieder geval nog steeds niet aan de kant voor aso's en zal dat hopelijk nooit doen, daar heb ik desnoods nog zo'n tik voor over...
[..]
Ik vraag me ook af waar dit heen moet als men zo gaat denken. Zelfs de bedrijfsarts vond dat ik dom bezig was door me aan de regels te houden en niet aan de kant te gaan dan wel mijn autootje op heur staartje te trappen.
'k Heb mijn deel aan tactloze opmerkingen toch wel voor de kiezen gehad, zoals een collega die een brandwondje had en letterlijk zei, dan kun je nog beter op je bek geslagen worden. Toen voelde ik m'n gal wel even borrelen. Ben benieuwd of hij ook nachtmerries heeft van ontploffende kroketjes, of op straat constant om zich heen moet kijken omdat hij om elke hoek kroketjes verwacht.
[..]
Thanks! Ik heb vandaag mijn tweede intakegesprek bij een psycholoog en die dacht hier ook aan. Ben benieuwd, vooral omdat door dit gebeuren ook wat andere onverwerkte trauma's hun lelijke kop op komen steken. Zal er voorlopig nog niet klaar mee zijn.
[..]
Als je bij werkzaamheden 30 km te hard rijdt, wordt dat toch als 60 km gezien? Dag roze papiertje. Is mij het risico niet waard nee.
[..]
Zo hoop ik ook dat karma hem in komt halen en klem zet zoals hij bij mij deed, ja. Helaas weet ik slechts de eerste twee letters van zijn kenteken, en hopen dat hij nog zoiets flikt zodat ze mijn ervaring daaraan kunnen koppelen gaat me te ver, dat gun ik niemand.
[..]
Toch erg dapper
Ik rijd paard en heb geleerd dat je, als je eraf lazert, er gelijk weer op moet klauteren anders durf je het nooit meer. Hoe moeilijk ook, dit probeer ik zeker te doen.
Daags na de mep ben ik, met bibberende knieën, dat wel, weer achter het stuur gekropen en heb ik over diezelfde weg gereden. Met wederom een bumperklever, dat was een erg angstig moment en heb even flink gehuild en geschreeuwd daarna, maar ik moest er toch doorheen.
In de weken die volgden ben ik, met blauw oog en kapje, "gewoon" mijn boodschappen gaan doen, op mijn werk langs geweest, gaan winkelen want da's altijd een goede troost (doch 't was geen pretje om in de passpiegel te kijken), met geheven hoofd want ik gun het hem verdomme niet dat ik thuis zit te kniezen. Het lijkt nog steeds een nachtmerrie, die eerste weken. Die geschokte gezichten, want gelukkig is het niet normaal om er als vrouw zo toegetakeld bij te lopen. Bij elk hard geluid de grond onder m'n voeten weg voelen zakken tot full-blown paniekaanvallen toe, mezelf oververmoeien omdat ik álles en íedereen in de gaten moest houden, steeds weer dat verhaal afdraaien, maar inderdaad, de tyfus voor hem. Het lijkt te hebben geholpen want ik kan nu alweer redelijk functioneren, al ben ik nog wel onzeker en emotioneel en kan ik alleen lieflijke dingen kijken op t.v. Elke vorm van geweld heeft een enorme impact, dan zie ik het meteen weer gebeuren. En hoewel ik zelfs bij de aangifte heb gezegd dat hij 'zonnebankbruin' was omdat ik niet wil stigmatiseren, en tegen de meeste mensen geen woord rep over zijn herkomst, word ik nu woest als ik weer eens iets over die bepaalde groep medelanders hoor of lees, en dat vind ik serieus héél erg.
[..]
Nou ja, naar omstandigheden dus heel behoorlijk. Behalve een loopneus heb ik toch iets leuks aan het gebeuren overgehouden. Misschien dankzij de hersenschudding en een beetje shock durfde ik eindelijk werk te maken van die jongen, die ik al een tijdje leuk vond, en naar wiens feestje ik die avond zou gaan. Dat moest ik wel zelf doen want hij was zo verlegen, maar dat bleek ie alleen maar te zijn omdat hij mij ook niet uit zijn hoofd kon zetten. Van die timiditeit is dus niks meer over en we zijn heel gelukkig met elkaar.
EMDR gaat je helpen, maar je hebt zelf ook nog veel te doen als het een berg oud zeer betreft. Ik ben al 3 jaar aan het opruimen en nog lang niet klaar. Maar de goede dingen helpen ook om het positieve te zienquote:Op woensdag 16 april 2014 12:45 schreef beestjuh het volgende:
Lief dagboek
Zo af en toe een dag waarop alles me teveel lijkt laat me des te dankbaarder zijn voor dagen als vandaag, waarop ik ervan overtuigd ben dat ik nu wel sterk genoeg ben om korte metten te maken met zowel dit incident, als mijn verleden. Het was niet geheel en al mijn schuld, hoe de dingen zijn gelopen, al dringt dat maar langzaam tot me door.
Me koesterend in het zonnetje, ben ik blij dat ik ondanks dit alles nog genieten kan van een sliert baby-eendjes, of een vriendelijk woord van de buurman, of elk ander klein teken dat het leven zo slecht niet hoeft te zijn. Die waardeloze dagen moet ik dan even voor lief nemen, al staat zelfs dan mijn lieve paard te trappelen om mijn zorgen weg te dragen.
*zweeft verder*
3 jaar al...quote:Op woensdag 16 april 2014 19:50 schreef zomertje het volgende:
[..]
EMDR gaat je helpen, maar je hebt zelf ook nog veel te doen als het een berg oud zeer betreft. Ik ben al 3 jaar aan het opruimen en nog lang niet klaar. Maar de goede dingen helpen ook om het positieve te zien
Ik heb geen andere keus, het is nogal aanwezig allemaal. Maar ben wel op de goede weg gelukkig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:55 schreef beestjuh het volgende:
[..]
3 jaar al...Wat goed dat je vol blijft houden. Ik hou in ieder geval met het ergste rekening. Wil niet dat dit me over 10 jaar of nog later weer in de billen komt bijten.
Bemerk dat het me wel heeft veranderd. Eergister moest ik met de bus, wat ik niet heb gedurfd sinds die klap op mijn snoetje, en natuurlijk reden er geen treinen dus was het waanzinnig druk. Er stapte een oudere man in, en meteen grepen de mensen op de voorste zitplaatsen naar hun smartphone, om hem maar te kunnen negeren. Normaliter had ik die aso's (jonge gasten die gewoon op hadden moeten staan voor die meneer, die zich al trillend met twee handen vastklampte) op dat walgelijke gedrag aangesproken, nu was ik gewoon bang. Boos ook, op die gasten, maar eigenlijk vooral op mezelf. Diepe teleurstelling omdat er kennelijk iets heel moois in mij stuk is gemaakt. Hopelijk valt het nog te repareren.
Daarnaast heb ik allerlei andere blokkades die zich tussen de lakens opwerpen. Ook jammer in een prille relatie. Ik had al niet veel vertrouwen in mezelf of in de mensheid, toch iemand gevonden die mij niet zal kwetsen, zo blij, maar onbewust geloof ik er klaarblijkelijk nog geen reet van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |