abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137572587
Verwacht geen tonnen van het schadefonds, maar een stukje immateriele vergoeding, en zo goed als volledig, de materiele kosten.

Maar bovenal is het een beetje erkenning dat men je inderdaad als slachtoffer ziet in plaats van een zeikerd. Soms kan dat prettig zijn voor mensen.
Wat je vooral nodig hebt is tijd. Tijd, om al is het 500 keer je verhaal te vertellen. Hier, slachtofferhulp, de huisarts, een psycholoog,familie, de vrienden die wel blijven :') . Al moet je het dezelfde mensen 10 keer vertellen.
Elke keer dat je het verhaal kunt vertellen, zorgt ervoor dat het een heel klein beetje minder schokkend voor je wordt.
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 02:46 schreef SugeLucky het volgende:
vreselijk om te horen.

echter gaat het om een klap. ik heb ook een aantal keer een klap of meerdere klappen gehad, niet altijd met een aanleiding. om hiervoor in de ziektewet te gaan en slachtofferhulp in te schakelen lijkt me wat overdreven.

je mag je zelf best (voorzichtig) een schop onder je reet geven om weer gewoon lol te gaan maken. de kans dat je zo'n idioot nog een keer tegen komt is uiterst klein.
Gelukkig bestaan er bikkels net als jij. Die met een gebroken neus, na een best traumatiserende ervaring gewoon weer aan het werk gaan. "Een beetje zinloos geweld, Daar moet je je niet zo druk om maken." |:( Als we met zijn allen zo gaan denken, dan wordt het pas echt eng.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_137572678
als je erover praat, beleef je het opnieuw, en dan wordt de angst ervoor minder.
pi_137572785
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:03 schreef beestjuh het volgende:
En dan mijn lief oud vehikeltje total loss? Wie weet wat ie dan had gedaan?
Niet zo hard. Gewoon even een tik op de rem, ter waarschuwing.
pi_137576520
Ts aangifte gedaan?
Nummerbord genoteerd voordat hij je een knal gaf?

Heel veel sterkte maar noteer voortaan het nummerbord.

Zulks heeft mij al vaker geholpen al waren het wel ansere situaties.
pi_137576959
Voor dit soort situaties zou een dashcam een uitkomst zijn. Of liefst 2, eentje voor en eentje achter. Gezien ik regelmatig verkeershufters tegenkom toch maar eens overwegen.
Het voorkomt waarschijnlijk geen ellende, maar het is wel eens stuk makkelijker om de dader te vinden als deze en zijn auto duidelijk op beeld staan. Een cameraatje met HD-kwaliteit is tegenwoordig niet zo gek duur.

Er is inderdaad een schadefonds geweldslachtoffers. Hier kun je inderdaad je medische kosten indienen, gezien jouw verhaal is de kans groot dat deze dan vergoed wordt.
Hou ook alle telefoontjes en reizen naar artsen, slachtofferhulp, politie etc. bij. Ook de telefoon- en reiskosten als gevolg van de gebeurtenis is materiële gevolgschade.
Helaas vergoed het schadefonds geweldslachtoffers geen schade aan bijvoorbeeld je auto of kleding.

Het is aan te raden om nog enige tijd te wachten met het indienen van een schadeclaim. Je hebt tot 2 jaar na het voorval de tijd om je schadeclaim in te sturen en na het insturen kun je in principe je schadeclaim niet meer wijzigen of aanvullen, behalve voor behandelingen die nog lopen. Het zou héél zonde zijn als je nu al je schadeclaim indient en je over een paar maanden door je huisarts wordt doorverwezen naar een psycholoog om je angsten te verwerken. De kosten van de psycholoog kun je dan niet meer vergoed krijgen als je nu al de claim indient zonder iets te melden over kosten psychologie.

Het beeld van vrienden herken ik helaas ook. Aan de andere kant weet ik nu ook bij wie ik wél terecht kan. Het aantal echte vrienden wat de gemiddelde mens heeft is ook makkelijk op één hand te tellen. De rest van onze vrienden zijn eigenlijk niet meer dan 'goede kennissen'.
pi_137582449
Ik snap bumerklevers sowieso vaak niet.

Ja tenzij iemand niet de maximumsnelheid gaat en er geen inhaalmogelijkheid is. Dus bij een gescheiden 2 baans weg met dus op de andere baan tegenliggers. Dan heb ik ook wel eens de neiging erachter te gaan hangen met het idee: hallo, hier is 80/100 toegestaan, rij even wat harder.

Maar ik zie zo vaak 3 of meer baans wegen op de snelweg, plek zat om in te halen en dan haal je zelf toevallig een rij vrachtwagens in die op de meest rechter baan zit en jij in de baan ernaast. Dan komt er iemand aanstormen (meestal een kerel, een enkele keer ook een vrouw) met 180 of sneller en gaat pal op de rem achter je hangen. Terwijl ik zelf ongeveer de toegestane maximumsnelheid rij (120-140 afhankelijk wat het is).

Dan denk ik: "Heeft hij geen plek om in te halen?" maar de hele linker rijbaan (soms zelfs -banen) is vrij. Als ik een hele rij mensen inhaal dan blijft de auto achter je bumperkleven en na 10 minuten halen ze je uiteindelijk in, luid optrekkend en soms boos kijkend. Ook wanneer jezelf uiteindelijk plek op de linker baan hebt om daarnaar toe te rijden. Dan denk ik: "Wat ben je zelf een josti, je had al 20x kunnen inhalen, je kan beter boos op jezelf zijn!" 8)7
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137582895
Wat een kutsituatie.

Sterkte TS. :*
pi_137594048
quote:
0s.gif [b]Op maandag 10 maart 2014 08:03 schreef beestjuh

[..]

Er werd aan de weg gewerkt en ik mocht er maar 50! Laat jij je dan wel opjagen, met het risico dat je je rijbewijs kwijt bent als je geflitst wordt?

Waarom je zo opfokken? Wat dan als er een 45-km-autootje vóór hem had gereden met een bejaarde erin?

straks weer verder :)
Nee laten we even voorop stellen, dat onder aan de streep, jij hoe dan ook, in je gelijk staat en correct gehandeld hebt.

Maar je ziet dat iemand haast heeft en zit te knipperen, dan denk ik rij dan ook even door ipv met zo'n slakkengang over een weg te gaan die normaal 80 is terwijl er geen werkzaamheden zijn. Maar dat is puur hoe ik denk. Ik laat me dan wel opjagen ja denk ik, puur uit sociaal oogpunt door IETS sneller te gaan rijden. En niet precies met 60 km per uur door te tuffen, als je 65/70 was gaan rijden was het waarschijnlijk al heel anders. Maar even voor jouw gevoel is hoe ik denk fout en hoe jij denkt juist objectief gezien.

Nee dan niet want die kan niet harder.
pi_137601535
Heet de dader Badr?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 11 maart 2014 @ 06:32:57 #60
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137607352
Ik herken het heel erg, heb zelf onlangs een aanranding meegemaakt met geweld en de klachten die jij beschrijft had ik ook.

Huisarts heeft me toen met ptss klachten doorgestuurd voor emdr therapie en daar ga ik nu naar toe om het beter te kunnen verwerken :)

Maar alles wat je voelt en denkt is heel normaal na zo'n heftige gebeurtenis :)
pi_137607415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 06:32 schreef Mishu het volgende:
Ik herken het heel erg, heb zelf onlangs een aanranding meegemaakt met geweld en de klachten die jij beschrijft had ik ook.

Huisarts heeft me toen met ptss klachten doorgestuurd voor emdr therapie en daar ga ik nu naar toe om het beter te kunnen verwerken :)

Maar alles wat je voelt en denkt is heel normaal na zo'n heftige gebeurtenis :)
Is dat "grenzen van aanranden en verleiden"? ;(
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:06:36 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137607460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 06:53 schreef seasushi het volgende:

[..]

Is dat "grenzen van aanranden en verleiden"? ;(
Erg volwassen als je weet dat ik er emdr therapie voor moet volgen.
pi_137607505
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:35 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Nee laten we even voorop stellen, dat onder aan de streep, jij hoe dan ook, in je gelijk staat en correct gehandeld hebt.

Maar je ziet dat iemand haast heeft en zit te knipperen, dan denk ik rij dan ook even door ipv met zo'n slakkengang over een weg te gaan die normaal 80 is terwijl er geen werkzaamheden zijn. Maar dat is puur hoe ik denk. Ik laat me dan wel opjagen ja denk ik, puur uit sociaal oogpunt door IETS sneller te gaan rijden. En niet precies met 60 km per uur door te tuffen, als je 65/70 was gaan rijden was het waarschijnlijk al heel anders. Maar even voor jouw gevoel is hoe ik denk fout en hoe jij denkt juist objectief gezien.

Ik ga écht niet het risico lopen om geflitst te worden voor een of andere klapjosti die zich niet aan de snelheid wil houden of 5 minuten eerder van huis had moeten vertrekken, wat een onzin :')
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_137607543
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:06 schreef Mishu het volgende:

[..]

Erg volwassen als je weet dat ik er emdr therapie voor moet volgen.
Ach gut, meisje toch :')
Ik vind heus wel dat jij volgens juridische termen aangerand bent, maar ik vind het beledigend voor TS dat jij jouw situatie maar op wat voor wijze dan ook gelijk wil stellen aan het geweld dat TS is overkomen.
Volgens mij noemen ze dit aandachtshoerig gedrag.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:26:03 #65
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137608061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:27 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ach gut, meisje toch :')
Ik vind heus wel dat jij volgens juridische termen aangerand bent, maar ik vind het beledigend voor TS dat jij jouw situatie maar op wat voor wijze dan ook gelijk wil stellen aan het geweld dat TS is overkomen.
Volgens mij noemen ze dit aandachtshoerig gedrag.
Oordeel niet over dingen waar je niks van weet :{

Ik maak trouwens geen vergelijking wat erger is, ik merk slechts op dat ik soortgelijke gedachten en vragen in mijn hoofd heb gehad na het voorval. Waarom? Wat had ik kunnen doen etc.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:38:20 #66
400505 Seikcid
Since 1922
pi_137615268
Niet in de slachtofferrol proberen te kruipen. Makkelijk gezegd maar dat is wel de 'truc'.

Ik spreek uit ervaring, hoewel ik niet zo passief was ben ik toen ik 17 was in elkaar geslagen door meerdere mannen in een cafe. Een paar dagen later zat ik in hetzelfde cafe, inclusief het neuskapje wat ik moest dragen. De tyfus voor ze.

En was een heftige ervaring hoor, afgevoerd met ambulance, overal politie etc. Op een bepaalde manier ben ik 'gewoon' verder gegaan. Met inderdaad die enigszins scheve neus als herinnering. :P
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_137637510
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik ga écht niet het risico lopen om geflitst te worden voor een of andere klapjosti die zich niet aan de snelheid wil houden of 5 minuten eerder van huis had moeten vertrekken, wat een onzin :')
Alleen dat zelfingenomen toontje gaan mijn nekharen dus al van overheid staan. Alsof het altijd om 5 minuten eerder van huis weggaan gaat...sommige dagen kom ik terug van m'n werk, eet ik super snel, moet ik door naar en klant voor m'n eigen bedrijf. En dan rij ik al super snel van mn werk naar huis.

Maar even voor jullie gevoel, zit ik in deze fout TS niet. Andere discussie dit, punt.

[ Bericht 3% gewijzigd door DEVIEZEMAN. op 11-03-2014 22:35:57 ]
pi_137643344
Sjezus, wat een droeftoeter.

Jammergenoeg zijn er types die hun karakter op medemensen botvieren omdat ze te lame zijn om verantwoordelijkheid voor hun eigen shit te nemen. Krijg iets waar de dokter niet bij kan en geniet van je kutleven denk ik dan.

Kop op girl

En anders kan je zijn nummerbord altijd nog ff posten })

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 12-03-2014 02:42:33 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_137647216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Alsof het altijd om 5 minuten eerder van huis weggaan gaat...sommige dagen kom ik terug van m'n werk, eet ik super snel, moet ik door naar en klant voor m'n eigen bedrijf. En dan rij ik al super snel van mn werk naar huis.

En dan nog is het totale waanzin om te verwachten van andere mensen de wet voor jou gaan overtreden, met alle eventuele gevolgen van dien. Mensen als asociaal zien omdat zij niet de wet overtreden is echt de omgekeerde wereld hoor. Maar je hebt gelijk, dit is redelijk offtopic.
pi_137647229
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:24 schreef Manono het volgende:
Sjezus, wat een droeftoeter.

Jammergenoeg zijn er types die hun karakter op medemensen botvieren omdat ze te lame zijn om verantwoordelijkheid voor hun eigen shit te nemen. Krijg iets waar de dokter niet bij kan en geniet van je kutleven denk ik dan.

Kop op girl

En anders kan je zijn nummerbord altijd nog ff posten })
Als ze zijn nummerbord had dan hadden ze die gast ook wel gepakt lijkt me.
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:15:21 #71
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_138399602
Hoe gaat het inmiddels met je, Beestjuh?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:17:00 #72
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138399641
als ze flitsen kun je NOOIT je papiertje kwijtraken
pi_138400569
Onzin, ik ben mijn rijbewijs zelfs kwijtgeraakt zonder ooit geflitst te worden.
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:04:55 #74
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_138402701
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:35 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Wat is er mis met jou? :?
2000 light years from home
pi_138403451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Alleen dat zelfingenomen toontje gaan mijn nekharen dus al van overheid staan. Alsof het altijd om 5 minuten eerder van huis weggaan gaat...sommige dagen kom ik terug van m'n werk, eet ik super snel, moet ik door naar en klant voor m'n eigen bedrijf. En dan rij ik al super snel van mn werk naar huis.

Maar even voor jullie gevoel, zit ik in deze fout TS niet. Andere discussie dit, punt.
Jij bent in dat geval de aso, niet die ander(en) :r

@TS
EMDR kan in dit soort gevallen nog wel eens uitkomst bieden... heel veel sterkte! :*
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')