Dus jij vind Twitter een betrouwbare bron?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:00 schreef starla het volgende:
[..]
Zo,ik heb uit hele betrouwbare bron (e.g. Twitter) vernomen dat de Russen nu Kiev binnenvallen en een staatsgreep doen.
Zoek maar op Kiev.
volgens twitter zijn alle beroemheden al 3x doodgegaan en staan de russen al in mijn achtertuin.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:00 schreef starla het volgende:
[..]
Zo,ik heb uit hele betrouwbare bron (e.g. Twitter) vernomen dat de Russen nu Kiev binnenvallen en een staatsgreep doen.
Zoek maar op Kiev.
Ze zijn er altijd wel het eerst bij. Maar je kan er nooit vanuit gaan dat het klopt met Twitter. Het is altijd even wachten op een bevestiging.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
volgens twitter zijn alle beroemheden al 3x doodgegaan en staan de russen al in mijn achtertuin.
hey kerel laatste dagen jammer dat je weg gaat , wou nog even melden dat je een top mod was.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:47 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ze zijn er altijd wel het eerst bij. Maar je kan er nooit vanuit gaan dat het klopt met Twitter. Het is altijd even wachten op een bevestiging.
Thanks man!quote:Op zondag 9 maart 2014 03:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
hey kerel laatste dagen jammer dat je weg gaat , wou nog even melden dat je een top mod was.
en jup Twitter heeft zo zijn voordelen maar heel veel nadelen.
Het is hier rustig, maar in Oekraine alles behalve. Ik gok op nieuwe ontwikkelingen na het weekend (referendum is zondag dacht ik).quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:34 schreef Lavenderr het volgende:
Het is al een paar dagen tamelijk rustig, dus we kunnen voorzichtig hopen dat WW3 misschien afgewend is.
Ja, het is natuurlijk een kruitvat, kan elk moment weer de vlam in slaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is hier rustig, maar in Oekraine alles behalve. Ik gok op nieuwe ontwikkelingen na het weekend (referendum is zondag dacht ik).
Hoop ik met je mee natuurlijkquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk een kruitvat, kan elk moment weer de vlam in slaan.
Maar ik hoop gewoon dat een oorlog bezworen kan worden.
Is China momenteel niet redelijk neutraal in het hele gebeuren?quote:Op maandag 10 maart 2014 01:25 schreef theguyver het volgende:
Poetin is geen domme gozer, Tsetjenië is een soortgelijke situatie en nee ik keur het niet goed, maar in tegenstelling tot dat is deze regio juist erg Russisch gezind de lokale Regering ( zo noem ik het maar heeft het besluit genomen in de Krim) denk dat dit ook in overleg was met Rusland zelf, al hadden ze Veel beter kunnen wachten, Ik denk ook niet dat het Rusland om heel Oekraïne gaat meer om de regionen die daadwerkelijk pro Russisch zijn.
Poetin Pakt het slim aan aangezien het in de VS slecht gaat Economie ligt op zijn gat en het volk is zeer verdeeld ( zie Syrië ) zal mij niks verbazen dat Snowden ook het een en ander heeft doorgespeeld en dat Rusland de kans zag gewoon om grondgebied wat ze verloren hebben bij het uiteenvallen van de Sovjet Unie gewoon weer in nemen.
Het antwoord van de EU en VS word gewoon uitgelachen door de Russen.
Zie het als Poker de VS en Eu bluffen en Rusland heeft gewoon de beste kaarten, en steun van China.
quote:Dit gedoe zal ff aanmodderen Rusland zal zijn zin krijgen en binnen kort gaat het weer om een andere oud Regio van Rusland.
En ze komen er ook nog eens mee weg.
Op veel Punten geef ik Rusland gelijk maar ik begrijp de zorgen, en denk niet dat Rusland het niet verder zal laten komen als dat.
Polen en andere regionen die eerder bij de Eu willen komen dan naar Rusland toe willen.
BNW / the Krim the beginning of WW3! ¿quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:17 schreef SanMarcoo het volgende:
Aangezien er nog geen centraal topic voor is open ik er bij deze een.
Ja, dat zal wel uitgebreid besproken worden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:46 schreef DemonRage het volgende:
Op 24 en 25 maart zitten er vanalles gezellig bij elkaar in Den Haag... denk dat de crisis over de Krim dan niet ongemoeid zal blijven.
Daar zou je best eens gelijk ik kunnen hebben. Poetin zal niet blij zijn met de 11 miljard die de EU aan Oekraïne heeft toegezegd. Was een middelvinger naar hem.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:00 schreef Scrummie het volgende:
Zeker. Putin was nog steeds uitgenodigd begreep ik. Maar iets in mij zegt dat er geen Rus Nederland in komt volgende week.
Wat maakt dan dat dat referendum de aanleiding zal zijn?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:25 schreef Scrummie het volgende:
Maandag word de dag. Of zondag avond/nacht al gok ik.
Hm, hoe bedoel je die vraag?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:26 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Wat maakt dan dat dat referendum de aanleiding zal zijn?
Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat de Derde Wereldoorlog op maandag of op zondagavond/nacht zal beginnen. Dat is vlak na het referendum. Dus hoe komt het dan dat dat zo snel achter elkaar gebeurd?quote:
Dat denk ik, omdat Rusland dan echt de Krim gaat opeisen. Al denk ik niet dat er dan gelijk WW3 begint, maar wel de start van het begin is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:34 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat de Derde Wereldoorlog op maandag of op zondagavond/nacht zal beginnen. Dat is vlak na het referendum. Dus hoe komt het dan dat dat zo snel achter elkaar gebeurd?
Jetzt geh'ts losquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:42 schreef Scrummie het volgende:
Schieten en doden in Kharkov volgens den twit en http://rt.com/news/ukraine-kharkov-radicals-attack-982/
Spanning is om te snijden in elk geval..quote:
Ik begrijp wat je bedoeltquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Spanning is om te snijden in elk geval..
kijk dit dan:
Krijg echt een raar gevoel bij die man zo, alsof je een sprongetje in de tijd maakt.
India en Pakistan?quote:Op zondag 16 maart 2014 17:57 schreef SanMarcoo het volgende:
Als er een derde wereldoorlog komt zullen er twee blokken ontstaan:
Blok 1:
NAVO
Japan
Blok 2:
China
Rusland (inc. bondgenoten)
Noord-Korea
Kazachstan
India
Pakistan
Iran
Syrie
Servie
Afghanistan (?)
Ik denk dat de VS het zullen moeten afleggen maar niet zonder slag of stoot.
Uit deze oorlog zal er 1 grote supermacht ontstaan: CHINA
China wil de supermacht worden! Maar China wint nooit alleen van de VS, daarvoor hebben ze Rusland nodig. Als de VS en China Rusland uitschakelen. Dan heeft China voorlopig geen kans om haar doel te bereiken.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
India en Pakistan?
India en China?
Wat is Afghanistan?
En over China+Rus zou ik maar niet zo zeker zijn. NAVO+ China = verzekerde win, Chibn+Rus = alles behalve zeker.
Afghanistan een land in afrika met een redelijk leger???quote:Op zondag 16 maart 2014 18:47 schreef SanMarcoo het volgende:
[..]
China wil de supermacht worden! Maar China wint nooit alleen van de VS, daarvoor hebben ze Rusland nodig. Als de VS en China Rusland uitschakelen. Dan heeft China voorlopig geen kans om haar doel te bereiken.
Afghanistan is een land in Afrika met een redelijk leger.
India en China zijn bondgenoten.
Pakistan en China zijn ook bondgenoten.
India en Pakistan vechten apart ze zijn beide waarnemend lid in de samenwerkingsorganisatie van China en Rusland.
India en Pakistan lijkt me ook niet die liggen in de clinch met mekaar sinds de Britten weg zijn daarquote:Op zondag 16 maart 2014 18:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
India en Pakistan?
India en China?
Wat is Afghanistan?
Syrië? Bestaat dat nog?
En over China+Rus zou ik maar niet zo zeker zijn. NAVO+ China = verzekerde win, Chibn+Rus = alles behalve zeker.
Met jouw opdeling wordt het gewoon einde wereld... met een China en NATO einde Rusland (wat ook heel voordelig voor China kan uitpakken).quote:Op zondag 16 maart 2014 18:47 schreef SanMarcoo het volgende:
China wil de supermacht worden! Maar China wint nooit alleen van de VS, daarvoor hebben ze Rusland nodig. Als de VS en China Rusland uitschakelen. Dan heeft China voorlopig geen kans om haar doel te bereiken.
Afghanistan is een land in Afrika met een redelijk leger.
India en China zijn bondgenoten.
Pakistan en China zijn ook bondgenoten.
India en Pakistan vechten apart ze zijn beide waarnemend lid in de samenwerkingsorganisatie van China en Rusland.
Dat kan nog steeds. Koop gewoon goud en bewaar het thuisquote:Op woensdag 19 maart 2014 06:32 schreef meth1745 het volgende:
Eerder the beginning of Cold War 2. Lijkt na Putin's toespraak wel een feit te zijn.
Was ervan overtuigd dat het zou komen, komt het toch nog onverwacht, net nu ik m'n spaargeld wou investeren.
verkeerd topic?quote:Op maandag 24 maart 2014 21:15 schreef Lavenderr het volgende:
Niet helemaal waar want:
'Zolang Rusland doorgaat met de grove schending van het internationaal recht in Oekraïne, mag Moskou zich niet aansluiten bij de G7. Dat heeft het Witte Huis maandag bekendgemaakt.'
http://www.nu.nl/buitenla(...)blijft-schenden.html
Nee, ik meende dat te begrijpen uit de post van untermensch dat hij het over de Oekraïne en Rusland had.quote:
En Afghanistan Vietnam etc etc etc de lijst is lang,quote:Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef meth1745 het volgende:
Mja, de opmerking was niet erg duidelijk, ik dacht dat hij bedoelde "Maar Rusland mag geen land inpikken. Ze doen maar"
Maar als je het leest als, "Maar Rusland mag land gaan inpikken. Ze doet maar", en hij bedoelt dat het Westen wel optrad tegen Irak maar niet tegen Rusland, dan klopt het ook natuurlijk.. Had ik niet aan gedacht.
quote:Op maandag 24 maart 2014 22:13 schreef Untermenschlich het volgende:
Ja het is gewoon belachelijk die zogenaamde morele gedachtehang in het Westen. Ik las laatst nog zo'n artikel in de Trouw. Dat ging zo van "ja maar de invasie van Iraq had te maken een humanitaire crisis etc.." Echt schandelijk is dat. Al die leugens. Tenminste is Rusland gewoon eerlijk naar de wereld toe en verhult haar acties niet achter een spinnenweb van leugens.
Opzich wel eens, maar je kan niet met droge ogen beweren dat Rusland niet liegt en eerlijk is. Ze zeggen bijvoorbeeld tegen de VS dat ze oost Oekraine niet gaan pakken, maar die 30.000 troepen ofzoiets, diverse vechtvliegtuigen staan toch niet voor niets langs de gehele grens?quote:Op maandag 24 maart 2014 22:13 schreef Untermenschlich het volgende:
Ja het is gewoon belachelijk die zogenaamde morele gedachtehang in het Westen. Ik las laatst nog zo'n artikel in de Trouw. Dat ging zo van "ja maar de invasie van Iraq had te maken een humanitaire crisis etc.." Echt schandelijk is dat. Al die leugens. Tenminste is Rusland gewoon eerlijk naar de wereld toe en verhult haar acties niet achter een spinnenweb van leugens.
Helaasquote:Op maandag 24 maart 2014 22:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Opzich wel eens, maar je kan niet met droge ogen beweren dat Rusland niet liegt en eerlijk is. Ze zeggen bijvoorbeeld tegen de VS dat ze oost Oekraine niet gaan pakken, maar die 30.000 troepen ofzoiets, diverse vechtvliegtuigen staan toch niet voor niets langs de gehele grens?
Ik ben ook niet van de huidige aanpak, en ik had het ook heel wat harder verwacht eigenlijk. Maar dat is niet alleen nu, ik vond het ook belachelijk hoe Nederland reageerde op die achterlijke Rusland situatie een aantal maanden geleden, waar die Rus op dit moment eigenlijk gewoon keihard in de cel had moeten zitten. Zo nog wel meer voorbeelden, ook met dat Pussy Riot gezeik en het homo gebeuren daar.
Ik wil geen oorlog, absoluut niet, maar je moet potverdorie ook niet over je heen laten lopen. Al zit de huidige wereldleiding gewoon zo vol met infantiele klootzakken dat het kiezen is tussen twee kwaden.
Rusland liegt niet, plus ze hebben geluk de mensen in de reggio willen ook gewoon terug zonder de troepen hadden ze ook voor aansluiting bij Rusland gestemd, de Regio heeft voor rusland veel voordelen en dat ziet de VS en Eu als een dreiging.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Opzich wel eens, maar je kan niet met droge ogen beweren dat Rusland niet liegt en eerlijk is. Ze zeggen bijvoorbeeld tegen de VS dat ze oost Oekraine niet gaan pakken, maar die 30.000 troepen ofzoiets, diverse vechtvliegtuigen staan toch niet voor niets langs de gehele grens?
Ik ben ook niet van de huidige aanpak, en ik had het ook heel wat harder verwacht eigenlijk. Maar dat is niet alleen nu, ik vond het ook belachelijk hoe Nederland reageerde op die achterlijke Rusland situatie een aantal maanden geleden, waar die Rus op dit moment eigenlijk gewoon keihard in de cel had moeten zitten. Zo nog wel meer voorbeelden, ook met dat Pussy Riot gezeik en het homo gebeuren daar.
Ik wil geen oorlog, absoluut niet, maar je moet potverdorie ook niet over je heen laten lopen. Al zit de huidige wereldleiding gewoon zo vol met infantiele klootzakken dat het kiezen is tussen twee kwaden.
Dit ook ...twitter:L0gg0l twitterde op maandag 24-03-2014 om 23:05:26RUSSIA'S KOZYREV SAYS "IT'S 11 HOUR" TO AVOID NUCLEAR CONFRONTATION ON UKRAINE CRISIS http://t.co/fmqILYsjSy reageer retweet
Als EU en VS gelijk hebben en het gaat om meer, dan trek ik mijn antwoord terug.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:11 schreef Scrummie het volgende:
Ik niet, sorry..Dit ook ...twitter:L0gg0l twitterde op maandag 24-03-2014 om 23:05:26RUSSIA'S KOZYREV SAYS "IT'S 11 HOUR" TO AVOID NUCLEAR CONFRONTATION ON UKRAINE CRISIS http://t.co/fmqILYsjSy reageer retweet
![]()
![]()
gewetensloze nepotische -edit, rustig aan-quote:Op maandag 24 maart 2014 22:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
wat is er nu weer mis met plutocratisch? En waarom mag een ander wel infantiel zeggen en ik niet randebiel. Je gaat mij niet vertellen dat je Mark een knappe man vindt!.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
gewetensloze nepotische -edit, rustig aan-
Ze weten dondersgoed wat ze doen, waarom ze het doen. Het zijn geen gasten op hun peterprincipe-positie. Uiteraard zijn de Nederlandse politici dat wel. Incapable -edit-
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:26 schreef Scrummie het volgende:
Guyvie: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wxAvVgpr Precies wat we zeiden dus
goede artikelen, idd zeer lezenswaardig en interssantquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:29 schreef theguyver het volgende:
[..]Zou het, Scrum je hebt een geweldige conspiracy opgezet
![]()
Eeentje die ook eens een keer geloofwaardig over komt en dus zeer plausible is
mee eensquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
goede artikelen, idd zeer lezenswaardig en interssant
Ik censureer jouw klootzak niet, ik censureerde plutocratische klootzakken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat is er nu weer mis met plutocratisch? En waarom mag een ander wel infantiel zeggen en ik niet randebiel. Je gaat mij niet vertellen dat je Mark een knappe man vindt!.
En waarom wordt mijn klootzak gecensureerd en niet diegene die ik verbeter/aanvul... !?
Nee ik bedoelde in dit gebeuren met de Krimm vind ik Rusland eerlijk ogen, onmeetbaar eerlijker dan het Westen bij bijvoorbeeld ten tijde van invasie van Iraq, de opbouw ervan. Voor de rest vind ik Rusland maar eng, kwa mensenrechten enzovoorts. Vreselijk.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:41 schreef Tingo het volgende:
Ik denk dat het allemaal bangmakerij is - achter deuren zijn ze allemaal goeie vrienden.
Dit is gewoon 'n deel van de hele poppenkast,imo.
Het is zeker zo dat Rusland bv grote militaire belangen op de Krim heeft en zeker ook een bepaalde angst zou moeten hebben over het verlies aan invloed.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde in dit gebeuren met de Krimm vind ik Rusland eerlijk ogen, onmeetbaar eerlijker dan het Westen bij bijvoorbeeld ten tijde van invasie van Iraq, de opbouw ervan. Voor de rest vind ik Rusland maar eng, kwa mensenrechten enzovoorts. Vreselijk.
De wereldleiding, ja wat je zegt, infantiel. Veel te veel angst altijd. Geen vertrouwen.
Tjee sterke comments schrijf jij altijd. Petje af. Wat kan ik verder zeggen? Het Westen is altijd zeer agressief geweest niet? Ook bijvoorbeeld nadat het communisme neerviel bleek dat het Westen nog juist agressiever en imperialistisch werd dan ze al was.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is zeker zo dat Rusland bv grote militaire belangen op de Krim heeft en zeker ook een bepaalde angst zou moeten hebben over het verlies aan invloed.
Ze zijn eigenlijk aan vrijwel al hun grenzen eerder aan de 'verliezende' hand en wordt steeds verder omsingelt door invloedsferen die niet noodzakelijk vriendschappelijk zijn (Ook bv het westen niet, die lijken zelfs behoorlijk aggressief te zijn als je bv ook bedenkt dat de Baltische staten, voormalig SU-grondgebied deel geworden is van de EU en hier de euro als betaalmiddel ingevoerd is, en Europa ook in de Oekraine een expansiepolitiek voert die rusland niet kan stoppen)...
Ik zie het russische handelen ook eigenlijk niet als een aggressieve expantiepolitie, maar eerder zelfs een beetje wanhopige 'verdedigings' en en 'terugslaan' maatregelen om te pogen hun zwakkere positie te corrigeren en verder invloedsverlies te stoppen of vertragen.
Militair hebben ze eigenlijk een van de weinige mogelijkheden, zeker door de militaire zwakte van de EU is het een van de weinige russische troefkaarten..
enkel, of het ook opde lange termijn succesvol gaat blijken is twijfelachtig ... of je bv nu werkelijk de Krim zou willen bezetten en lang bezet wilt houden is voor mij een vraag.
buiten de militaire basissen is de economische aarde compleet nihil en is qua energie bv geheel afhankelijk van de oekraine, en om de Krim bv de mogelijkheid te geven energie uit rusland af te nemen moet erg dure infrastructtr aangelegd worden (kabels of pijpleidingen door de zwarte zee).
Bezetting van de Krim gaat Rusland vooral veel geld kosten, ze hebben ook recentelijk aangekondigt 6 miljard dollar hiervoor te reserven op de korte termijn, maar komen daarmee ook niet erg ver.
Voor de economie is Toerisme een belangrijke factor en mochten die wegblijven zolang de situatie instabiel blijft, kan het een dure grap gaan worden voor de russen en ze daar zelfs op de lange termijn gewoon een economische nederlaag leiden... net zozeer een kostenpost en belasting als bv voor de amerikanen hun aanwezigheid in instabiele conflictgebieden een te zware financiele belasting is.
nah het viel opzich wel redelijk mee, kwa bemoeienissen het kwam weer op soom na 9/11 veel spierballen vertoon, Frankrijk wil ook weer zien dat ze van de partij zijn, Duitsland daarintegen een zeer machtig leger, houd tegenwoordig zich liever afzijdig GB is tegenwoordig ook meer van de vreedzame oplossing dat was 10 jaar geleden wel anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:07 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Tjee sterke comments schrijf jij altijd. Petje af. Wat kan ik verder zeggen? Het Westen is altijd zeer agressief geweest niet? Ook bijvoorbeeld nadat het communisme neerviel bleek dat het Westen nog juist agressiever en imperialistisch werd dan ze al was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |