abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:04:10 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137461361
Zoals veel voorspeld zal er een Derde wereld oorlog uitbreken.

De Burger oorlog In Syrie werden al meer als eens als een aanleiding gegeven.

Noord-Korea liet begin vorig jaar ook de gemoederen hoog oplopen door het contact met Zuid-Korea te verbreken.

Nu de gemoederen in de Oekraïne hoog oplopen zou dit ook wel eens een aanstichter kunnen zijn.
Wat denken jullie zal dit de reden zijn voor WW3?

Nou wil ik wel even buitensluiten dat ik dit topic heb aangemaakt, met de reden dat WW3 onvermijdelijk is.

Ook lijkt het me interessant om te weten natuurlijk wie tegen wie gaat vechten.

is het wat ik zelf denk.
Rusland
China
Noord-Korea
+ overige

Tegen de rest van de wereld ( met uitzondering van Zwitserland die dankzij die pokke bende weer geld gaat binnen harken)

En Wat gaat Nederland / België doen, vooral in Nederland zijn de Meningen behoorlijk Verdeeld en al helemaal hier op Fok over het conflict wat nu groeit in de Krim.
Welke kant gaan we kiezen of stellen we ook Neutraal op, en heeft het wel nut aangezien, Beide partijen Atoom wapens heeft en Nederland ook (paar in geheim opgeslagen)

Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_137461510
Het zal wel weer loslopen.
Google is your friend, abuse your friends
  Forum Admin donderdag 6 maart 2014 @ 21:08:28 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_137461640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:06 schreef Metalfrost het volgende:
Het zal wel weer loslopen.
Dat denk ik ook. Geen enkel al dan niet zijdelings betrokken land heeft zin en de financiën voor een oorlog.
pi_137461672
Rood tegen blauw dus?
ADHD-C
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:09:06 #5
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_137461683
Bekijk het positief: in kansen.
pi_137461746
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Geen enkel al dan niet zijdelings betrokken land heeft zin en de financiën voor een oorlog.
Is een oorlog juist niet zeer lucratief en gewoon een verdienmachine?
ADHD-C
pi_137461988
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:09 schreef FF_Serieus het volgende:
Bekijk het positief: in kansen.
He bah, zweefbabbel :{
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:16:45 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137462167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:10 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Is een oorlog juist niet zeer lucratief en gewoon een verdienmachine?
Ik heb zo het gevoel dat de VS juist loopt te bitchen vooral omdat ze denken dat misschien hun Oorlogs economie weer aan de praat te krijgen.
Aaan de ene kant hebben ze wel aardige punten aan de andere kant erg dreigende taal.
De Russen daarentegen doen liever en gaan erna pas praten
De VS struikelde over de Troepen verplaatsing terwijl dit wel legitiem was, het aantal Russische militairen dat er aanwezig mag zijn is 25.000 dat aantal is het nog niet.
Plus ik snap hun kant wel degelijk dat ze willen opkomen voor hun oude stukje grondgebied en de mensen die juist zo graag weer bij rusland willen horen.

Het nadeel van dit alles is dat de Politica in de regio alvast ver op het referendum vooruit zijn gegaan.

Ik las ook in het NWS topic dat Russische bommenwerpers voorzien werden van Nukes , of dit waar is....
pi_137462359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

He bah, zweefbabbel :{
Ik vind `zweefbabbel' een geweldig woord. Net als geilneef, huppelkutje en irritatiefactortje.
pi_137462647
Sorry, maar wat de fuk heeft de Krim-crisis te maken met de hele Arabische wereld?

Bij een WO hoeft niet de hele wereld mee te doen fyi.
I feel kinda Locrian today
pi_137463148
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:23 schreef starla het volgende:
Sorry, maar wat de fuk heeft de Krim-crisis te maken met de hele Arabische wereld?

Bij een WO hoeft niet de hele wereld mee te doen fyi.
Maar het heeft wel invloed op de gehele wereld en vooral in deze kapitalistische tijd zal het alleen maar erger worden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:32:26 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137463329
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Syd het volgende:

[..]

Maar het heeft wel invloed op de gehele wereld en vooral in deze kapitalistische tijd zal het alleen maar erger worden.
Israël bijvoorbeeld.
Irak bestookte Israël in de eerste Golfoorlog in de hoop dat zo het hele midden oosten in brand kwam te staan.
pi_137463948
Om een oorlog te beginnen is massa-organisatie nodig, dat kan op minstens vier manieren; via politieke organisatie, via een revolutie, via hele intense angst situatie (terreur, instorting systeem of het uitbreken van een burgeroorlog), of via een periode van sterke wisselende emoties (wat dit jaar zou kunnen gaan gebeuren, want er hangt veel in de lucht)

Zolang je dus doorziet wat er kan gebeuren kan er weinig tot niets gebeuren want dan zie je het al aankomen (maar soms zie je dingen niet aankomen, ineens ontstaat er een nieuwe situatie)
Er kunnen geen legers worden gevormt als mensen zich niet in beweging laten zetten door angst, terreur, onzekerheid, of zelfs euforie (het probleem is een meerderheid die verandering willen en zich gaan organiseren en roeren, of een massa emotie, of tot een werden gemeedt door jaren psyoorlog, m.a.w in een Shutter Island (film) situatie belanden, een net dat zich langzaam sluit)

Veel beweging in een bevolking kan uiteindelijk oorlog gaan betekenen, blijven zitten waar je zit betekent een huidige situatie behouden, ook al wil je die niet, dat is zoiets als op de Krim, een angstige situatie door militaire aanwezigheid, zou men hier ook kunnen gaan doen op een dag, waar je dus niet moet intrappen (als je wel wat wilt doen in zo een situatie is gewoon die militairen en politie uitleggen waarom zij richting de burger werden gedirigeerd, meestal om te intimideren, angst te zaaien, zodat er verzet ontstaat, dus organisatie. Psychologische oorlogsvoering en angst kan dus leiden tot een oorlog.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:45:39 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137464097
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:42 schreef Synthercell het volgende:
Om een oorlog te beginnen is massa-organisatie nodig, dat kan op minstens vier manieren; via politieke organisatie, via een revolutie, via hele intense angst situatie (terreur, instorting systeem of het uitbreken van een burgeroorlog), of via een periode van sterke wisselende emoties (wat dit jaar zou kunnen gaan gebeuren, want er hangt veel in de lucht)

Zolang je dus doorziet wat er kan gebeuren kan er weinig tot niets gebeuren want dan zie je het al aankomen (maar soms zie je dingen niet aankomen, ineens ontstaat er een nieuwe situatie)
Er kunnen geen legers worden gevormt als mensen zich niet in beweging laten zetten door angst, terreur, onzekerheid, of zelfs euforie (het probleem is een meerderheid die verandering willen en zich gaan organiseren en roeren, of een massa emotie, of tot een werden gemeedt door jaren psyoorlog, m.a.w in een Shutter Island (film) situatie belanden, een net dat zich langzaam sluit)

Veel beweging in een bevolking kan uiteindelijk oorlog gaan betekenen, blijven zitten waar je zit betekent een huidige situatie behouden, ook al wil je die niet, dat is zoiets als op de Krim, een angstige situatie door militaire aanwezigheid, zou men hier ook kunnen gaan doen op een dag, waar je dus niet moet intrappen (als je wel wat wilt doen in zo een situatie is gewoon die militairen en politie uitleggen waarom zij richting de burger werden gedirigeerd, meestal om te intimideren, angst te zaaien, zodat er verzet ontstaat, dus organisatie. Psychologische oorlogsvoering en angst kan dus leiden tot een oorlog.
Of gewoon landje pik, in dit geval..
spierballen vertoon :P
pi_137464129
Het is allemaal de schuld van Vitali Klitschko, was lekker blijven boxen idioot :')
pi_137464592
Gezien de gruwelen van de vorige wereld oorlogen lijkt me dat men koste wat kost een derde wereldoorlog wilt voorkomen.

Dus ik zie het persoonlijk nog niet zo snel gebeuren, en de EU zal vooral dreigen en met eventuele sancties tegen Rusland schaden ze zichzelf ook mee. Verbaast me wel dat de EU nog geen sancties tegen Amerika genomen heeft, want die zijn al zo vaak andere landen binnen gevallen.
pi_137465014
De TT moet in het Engels omdat dat gewichtiger klinkt?
pi_137465068
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja en varkens kunnen vliegen.
I feel kinda Locrian today
pi_137465412
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:03 schreef starla het volgende:

[..]

Ja en varkens kunnen vliegen.
Zo wat een intelligente bijdrage! petje af.

Maar goed kom eens met wat discussievoer als jij denkt dat de wereldoorlog tussen Amerika en Rusland totaal geen invloed zal geven op India en China ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 22:20:32 ]
pi_137467606
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:08 schreef LazyDave het volgende:
Rood tegen blauw dus?
Nooooooo!!! :+

Maar ik denk dat 'wereld'oorlog wel mee zal vallen.

Ja, Rusland zet steeds een klein stapje qua uitbreiding invloed, maar nee, het zal nooit een meerdere-landen oorlog worden. Georgië (oosten Zwarte Zee), nu dus de Krim (noorden Zwarte Zee), het zal mij niets verbazen als ze in Roemenië, Bulgarije en Turkije al druk aan het kopen zijn om de Zwarte Zee helemaal van hun te maken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_137468896
Weet je waar ik wel benieuwd naar ben; de rol van Snowden. Sinds die vent in Rusland zit heeft Rusland wel een grotere mond gekregen, heb ik het idee. Kan het mis hebben natuurlijk. Maar, feit is; hij zit er. Feit is; hij heeft informatie over de VS die geheim is.

Sowieso lijkt hij mij een belangrijke pion is deze ophanden zijnde oorlog.
pi_137469154
Het zal allemaal wel meevallen uiteindelijk. Denk niet dat Rusland zoveel risico's gaat lopen met 'the Krim'.
★★★
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:24:54 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137469347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:14 schreef Scrummie het volgende:
Weet je waar ik wel benieuwd naar ben; de rol van Snowden. Sinds die vent in Rusland zit heeft Rusland wel een grotere mond gekregen, heb ik het idee. Kan het mis hebben natuurlijk. Maar, feit is; hij zit er. Feit is; hij heeft informatie over de VS die geheim is.

Sowieso lijkt hij mij een belangrijke pion is deze ophanden zijnde oorlog.
goeie Scrum :D
hij zat er ook al te tijden van de Syrië crisis ..
En toen had Rusland er ook al stokje voor gestoken :{ hmmm interessant.
pi_137469573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

goeie Scrum :D
hij zat er ook al te tijden van de Syrië crisis ..
En toen had Rusland er ook al stokje voor gestoken :{ hmmm interessant.
:)

Klopt wat je zegt. Dubieus.

Lees nu dit artikel ff snel door: http://www.thepeoplesview(...)-pass-the-laugh-test
Worden ook interessante punten aangesneden.
pi_137470316
Briljante actie eigenlijk van de VS. Stage een 'whistleblower' die Amerika's grootste geheimen bezit, zet een hele reeks interviews klaar met de Guardian enzo. Spannend verhaal erbij, en de pers duikt er op. De hele wereld weet ineens wie Snowden is en wat hij weet. Plant hem in China, die 'helpen' hem wel en proberen de info te bemachtigen, en krijgen al snel wat ze willen. Ze sturen hem door naar Rusland, om te kijken of die er meer uit kunnen trekken, en ook Rusland krijgt alle info die ze maar willen. Rusland en China hebben plannen voor meer macht in de wereld, en willen Amerika kapot maken met de kennis die ze nu denken te hebben. Amerika weet al langer dat China en Rusland samen sterk staan en vooral China economisch sterker word. Hoe kan je ze beter weer klein krijgen door van ze van binnenuit langzaam kapot te maken?

God, wat spannend :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')