Dat denk ik ook. Geen enkel al dan niet zijdelings betrokken land heeft zin en de financiën voor een oorlog.quote:
Is een oorlog juist niet zeer lucratief en gewoon een verdienmachine?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Geen enkel al dan niet zijdelings betrokken land heeft zin en de financiën voor een oorlog.
Ik heb zo het gevoel dat de VS juist loopt te bitchen vooral omdat ze denken dat misschien hun Oorlogs economie weer aan de praat te krijgen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:10 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Is een oorlog juist niet zeer lucratief en gewoon een verdienmachine?
Ik vind `zweefbabbel' een geweldig woord. Net als geilneef, huppelkutje en irritatiefactortje.quote:
Maar het heeft wel invloed op de gehele wereld en vooral in deze kapitalistische tijd zal het alleen maar erger worden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:23 schreef starla het volgende:
Sorry, maar wat de fuk heeft de Krim-crisis te maken met de hele Arabische wereld?
Bij een WO hoeft niet de hele wereld mee te doen fyi.
Israël bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar het heeft wel invloed op de gehele wereld en vooral in deze kapitalistische tijd zal het alleen maar erger worden.
Of gewoon landje pik, in dit geval..quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:42 schreef Synthercell het volgende:
Om een oorlog te beginnen is massa-organisatie nodig, dat kan op minstens vier manieren; via politieke organisatie, via een revolutie, via hele intense angst situatie (terreur, instorting systeem of het uitbreken van een burgeroorlog), of via een periode van sterke wisselende emoties (wat dit jaar zou kunnen gaan gebeuren, want er hangt veel in de lucht)
Zolang je dus doorziet wat er kan gebeuren kan er weinig tot niets gebeuren want dan zie je het al aankomen (maar soms zie je dingen niet aankomen, ineens ontstaat er een nieuwe situatie)
Er kunnen geen legers worden gevormt als mensen zich niet in beweging laten zetten door angst, terreur, onzekerheid, of zelfs euforie (het probleem is een meerderheid die verandering willen en zich gaan organiseren en roeren, of een massa emotie, of tot een werden gemeedt door jaren psyoorlog, m.a.w in een Shutter Island (film) situatie belanden, een net dat zich langzaam sluit)
Veel beweging in een bevolking kan uiteindelijk oorlog gaan betekenen, blijven zitten waar je zit betekent een huidige situatie behouden, ook al wil je die niet, dat is zoiets als op de Krim, een angstige situatie door militaire aanwezigheid, zou men hier ook kunnen gaan doen op een dag, waar je dus niet moet intrappen (als je wel wat wilt doen in zo een situatie is gewoon die militairen en politie uitleggen waarom zij richting de burger werden gedirigeerd, meestal om te intimideren, angst te zaaien, zodat er verzet ontstaat, dus organisatie. Psychologische oorlogsvoering en angst kan dus leiden tot een oorlog.
Ja en varkens kunnen vliegen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar het heeft wel invloed op de gehele wereld en vooral in deze kapitalistische tijd zal het alleen maar erger worden.
Zo wat een intelligente bijdrage! petje af.quote:
Nooooooo!!!quote:
goeie Scrumquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:14 schreef Scrummie het volgende:
Weet je waar ik wel benieuwd naar ben; de rol van Snowden. Sinds die vent in Rusland zit heeft Rusland wel een grotere mond gekregen, heb ik het idee. Kan het mis hebben natuurlijk. Maar, feit is; hij zit er. Feit is; hij heeft informatie over de VS die geheim is.
Sowieso lijkt hij mij een belangrijke pion is deze ophanden zijnde oorlog.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
goeie Scrum![]()
hij zat er ook al te tijden van de Syrië crisis ..
En toen had Rusland er ook al stokje voor gestokenhmmm interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |