abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137520174
Mooi zo.
pi_137520186
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:00 schreef starla het volgende:

[..]

Zo,ik heb uit hele betrouwbare bron (e.g. Twitter) vernomen dat de Russen nu Kiev binnenvallen en een staatsgreep doen.

Zoek maar op Kiev.
Dus jij vind Twitter een betrouwbare bron? :'). Da's dom.
pi_137520203
Hehe
I feel kinda Locrian today
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 19:05:40 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_137520265
Hey luitjes, laten we hier geen oorlog beginnen }:|
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:12:58 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137520514
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:00 schreef starla het volgende:

[..]

Zo,ik heb uit hele betrouwbare bron (e.g. Twitter) vernomen dat de Russen nu Kiev binnenvallen en een staatsgreep doen.

Zoek maar op Kiev.
volgens twitter zijn alle beroemheden al 3x doodgegaan en staan de russen al in mijn achtertuin.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_137532193
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

volgens twitter zijn alle beroemheden al 3x doodgegaan en staan de russen al in mijn achtertuin.
Ze zijn er altijd wel het eerst bij. Maar je kan er nooit vanuit gaan dat het klopt met Twitter. Het is altijd even wachten op een bevestiging.
★★★
  zondag 9 maart 2014 @ 03:43:19 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137536035
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:47 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ze zijn er altijd wel het eerst bij. Maar je kan er nooit vanuit gaan dat het klopt met Twitter. Het is altijd even wachten op een bevestiging.
hey kerel laatste dagen jammer dat je weg gaat , wou nog even melden dat je een top mod was.

en jup Twitter heeft zo zijn voordelen maar heel veel nadelen.
pi_137536647
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

hey kerel laatste dagen jammer dat je weg gaat , wou nog even melden dat je een top mod was.

en jup Twitter heeft zo zijn voordelen maar heel veel nadelen.
Thanks man! O+
★★★
  maandag 10 maart 2014 @ 01:25:32 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137570820
Poetin is geen domme gozer, Tsetjenië is een soortgelijke situatie en nee ik keur het niet goed, maar in tegenstelling tot dat is deze regio juist erg Russisch gezind de lokale Regering ( zo noem ik het maar heeft het besluit genomen in de Krim) denk dat dit ook in overleg was met Rusland zelf, al hadden ze Veel beter kunnen wachten, Ik denk ook niet dat het Rusland om heel Oekraïne gaat meer om de regionen die daadwerkelijk pro Russisch zijn.

Poetin Pakt het slim aan aangezien het in de VS slecht gaat Economie ligt op zijn gat en het volk is zeer verdeeld ( zie Syrië ) zal mij niks verbazen dat Snowden ook het een en ander heeft doorgespeeld en dat Rusland de kans zag gewoon om grondgebied wat ze verloren hebben bij het uiteenvallen van de Sovjet Unie gewoon weer in nemen.

Het antwoord van de EU en VS word gewoon uitgelachen door de Russen.
Zie het als Poker de VS en Eu bluffen en Rusland heeft gewoon de beste kaarten, en steun van China.

Dit gedoe zal ff aanmodderen Rusland zal zijn zin krijgen en binnen kort gaat het weer om een andere oud Regio van Rusland.
En ze komen er ook nog eens mee weg.

Op veel Punten geef ik Rusland gelijk maar ik begrijp de zorgen, en denk niet dat Rusland het niet verder zal laten komen als dat.
Polen en andere regionen die eerder bij de Eu willen komen dan naar Rusland toe willen.
pi_137571615
Ach, WW3 ligt wat mij betreft altijd wel om de hoek.

Carpe Diem.
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 13:34:22 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_137655209
Het is al een paar dagen tamelijk rustig, dus we kunnen voorzichtig hopen dat WW3 misschien afgewend is.
pi_137655280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:34 schreef Lavenderr het volgende:
Het is al een paar dagen tamelijk rustig, dus we kunnen voorzichtig hopen dat WW3 misschien afgewend is.
Het is hier rustig, maar in Oekraine alles behalve. Ik gok op nieuwe ontwikkelingen na het weekend (referendum is zondag dacht ik).
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 13:39:33 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_137655350
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is hier rustig, maar in Oekraine alles behalve. Ik gok op nieuwe ontwikkelingen na het weekend (referendum is zondag dacht ik).
Ja, het is natuurlijk een kruitvat, kan elk moment weer de vlam in slaan.

Maar ik hoop gewoon dat een oorlog bezworen kan worden.
pi_137655570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk een kruitvat, kan elk moment weer de vlam in slaan.

Maar ik hoop gewoon dat een oorlog bezworen kan worden.
Hoop ik met je mee natuurlijk :)

De G8 7 laat vandaag bijvoorbeeld ook weer spierballen taal zien:
http://www.zerohedge.com/(...)es-if-crimea-annexed

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 13:47:31 ]
pi_137657080
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:25 schreef theguyver het volgende:
Poetin is geen domme gozer, Tsetjenië is een soortgelijke situatie en nee ik keur het niet goed, maar in tegenstelling tot dat is deze regio juist erg Russisch gezind de lokale Regering ( zo noem ik het maar heeft het besluit genomen in de Krim) denk dat dit ook in overleg was met Rusland zelf, al hadden ze Veel beter kunnen wachten, Ik denk ook niet dat het Rusland om heel Oekraïne gaat meer om de regionen die daadwerkelijk pro Russisch zijn.

Poetin Pakt het slim aan aangezien het in de VS slecht gaat Economie ligt op zijn gat en het volk is zeer verdeeld ( zie Syrië ) zal mij niks verbazen dat Snowden ook het een en ander heeft doorgespeeld en dat Rusland de kans zag gewoon om grondgebied wat ze verloren hebben bij het uiteenvallen van de Sovjet Unie gewoon weer in nemen.

Het antwoord van de EU en VS word gewoon uitgelachen door de Russen.
Zie het als Poker de VS en Eu bluffen en Rusland heeft gewoon de beste kaarten, en steun van China.
Is China momenteel niet redelijk neutraal in het hele gebeuren?
quote:
Dit gedoe zal ff aanmodderen Rusland zal zijn zin krijgen en binnen kort gaat het weer om een andere oud Regio van Rusland.
En ze komen er ook nog eens mee weg.

Op veel Punten geef ik Rusland gelijk maar ik begrijp de zorgen, en denk niet dat Rusland het niet verder zal laten komen als dat.
Polen en andere regionen die eerder bij de Eu willen komen dan naar Rusland toe willen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 15:00:17 #91
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137657697
Ik denk dat die WW3 er alleen gaat komen als Poetin na de Krim nog meer inpikt. Enkel om die Krim geeft het Westen niet zo ontzettend veel dat het oorlog gaat voeren.
pi_137693241
Rusland gaan spiegelen:

Moskou zal het Westen met gelijke munt terugbetalen als Europa en de Verenigde Staten sancties opleggen aan Rusland.

"We zullen iedere sanctie spiegelen'', liet de Russische regering donderdag weten.

Vorige week besloot de Europese Unie tot de eerste maatregelen tegen Rusland vanwege de agressie tegen buurland Oekraïne. De Europese leiders besloten om het overleg over visumvrij verkeer met Rusland op te schorten. Ook de onderhandelingen over een nieuw algemeen handelsakkoord worden in de ijskast gezet.

bron http://www.nu.nl/buitenla(...)cties-spiegelen.html
pi_137700326
Aangezien er nog geen centraal topic voor is open ik er bij deze een.
In dit topic kan alles besproken worden omtrent de ontwikkelingen op de Krim in de Oekraïne. Ik heb een kleine snelle opsomming gemaakt om het verhaaltje in te leiden.

In dit topic staat de Krim centraal.
Een schiereiland hieronder op de kaart met geel gemarkeerd.

afbeelding

afbeelding

Na de revolutie die in de Oekraïne heeft plaatsgevonden heeft Yanukovich het veld moeten ruimen. Hij heeft uiteindelijk een plek kunnen vinden in Rusland, nabij Moskou. Door deze revolutie was het land wekenlang vervallen in een staat van wette en grenzeloosheid. afbeelding

afbeelding

Uiteindelijk duurde het geweld zo lang, en escaleerde tot zo'n hoog niveau dat zelfs ordetroepen het nut niet meer inzagen van het dienen van de belangen van de pro russische regering. Het volk in West Oekraïne was echter meer gericht op Europa, waar de rest van Oekraïne is overspoeld met Russen. De situatie was dus nog steeds verre van opgelost omdat talloze Oekrainérs in acties van de protesten in Kiëv niet hun woord vertolkt zagen.

De camera beelden van Russische kant lieten een heel andere situatie zien in Oost-Oekraine. De heldenontvangst van de orde troepen in Oost-Oekraïne sprak voor zich, en daarmee was de verdeeldheid van het volk meteen duidelijk.

nieuwe ontwikkelingen

De ontwikkelingen begonnen met een kleine actie waarbij de Russische Marine vlag werd gehesen op het parlementsgebouw op de Krim. afbeelding

De Krim

De krim is een autonome republiek op het schiereiland de Krim, in Oekraïne. De autonome republiek omvat het gehele schiereiland, met uitzondering van de marinestad Sebastopol en omgeving, en het noordelijke deel van de Schoorwal van Arabat. De hoofdstad van de Krimrepubliek is Simferopol. De republiek heeft 2.033.736 inwoners (2001) en een oppervlakte van 26.200 km².

Russen - 61,8%
Oekraïners - 22,3%
Krimtataren - 12,0%
Wit-Russen - 1,67%
Tataren - 0,54%
Armeniërs - 0,33%
Joden - 0,21%

Het is ingedeeld bij Oekraïne tijdens het Sovet bewind en bevat vele natuurlijke rijkdommen.
Een kijkje op de Militaire kaart geeft ook aan dat het Oekraïnse leger er geen legerbassisen heeft. afbeelding

Dit in tegenstelling tot de Russen, welke een" tijdelijk" verblijf huren van de Oekraïners. De Russen hebben hun zwarte zeevloot daar liggen net als andere Militair belangrijke complexen.

Na het wegtrappen van de Oekraïense president, waren direct EU parlementariërs waar te nemen welke de Oekraïners een hart onder de riem wilden gaan steken.

Verolgens werd de aandacht verlegd, van Oekraïne naar een specifiek stuk in de Oekraine, namelijk de Krim. Hier wonen veel Russen en pro-Russische Oekraïners welke het niet eens waren met de ontwikkelingen in het centrum van het land.

Hierop kwamen berichten binnen van gewapende Militanten die het parlementsgebouw van de Krim bestormden en binnentraden. Na het hijsen van de Russische vlag in het parlementsgebouw op de Krim, zagen we dit bericht.
afbeelding

-Rusland testte de militaire paraatheid in de omgeving. Dit kon maar als 1 optie worden opgevat, namelijk het binnenvallen van de Krim, of een gerichte actie naar een gebied of verbindingsweg.

Hierop waarschuwde Obama en Europa Rusland dat ze Oekraïne met rust moesten laten, en zich niet moesten bemoeien met de ontwikkelingen. Stabilisatie was nodig. Inmiddels heeft Rusland al besloten dat het zich wel openlijk wil bemoeien met de Krim, en haar nieuwe burgers wil beschermen. ( niet lang geleden heeft Rusland hier ook paspoorten uitgedeeld namelijk ) .

Inmiddels duiken er actiegroepen als de nachtwolven op alsmede andere para militaire en militaire organisaties welke het gebied tot Russisch gebied claimen. De Oekraïnse Marine is uitgevaren om niet in handen te vallen van Pro-Russische groepen.

De Russische militairen patrouilleren de straten. afbeelding

Ook het internationale vliegveld op de Krim is door de Russen bezet, naast alle belangrijke toegangswegen.

afbeelding

Gisteren is de VN veiligheidsraad bij elkaar gekomen voor spoedoverleg en hele wereld kijkt toe hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. Discussieer hier verder over de ontwikkelingen op de Krim.
pi_137700458
Krom. Krek. Krim.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_137700462
Gaat het toch mis? Een vrijwilligersleger van 60.000 man.

Maar dan vraag ik me af of men met 60.000 man vrijwilligers op kan boksen tegen het machtige Rusland.

http://www.nu.nl/buitenla(...)jwilligersleger.html
pi_137701100
Rusland heeft langs de grens inmiddels 80.000 troepen gemobiliseerd. Ik gok dat 60.000 dus niets is.. maar poe, wat een gezeik daar.
pi_137701196
De beurzen maken zich ook diepe zorgen zo te zien: http://one.iex.nl/monitor
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:43:36 #98
395200 deadprez
One more rail
pi_137701390
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:17 schreef SanMarcoo het volgende:
Aangezien er nog geen centraal topic voor is open ik er bij deze een.
BNW / the Krim the beginning of WW3! ¿
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:46:47 #99
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_137707765
Op 24 en 25 maart zitten er vanalles gezellig bij elkaar in Den Haag... denk dat de crisis over de Krim dan niet ongemoeid zal blijven.
  Moderator donderdag 13 maart 2014 @ 20:57:07 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_137708403
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:46 schreef DemonRage het volgende:
Op 24 en 25 maart zitten er vanalles gezellig bij elkaar in Den Haag... denk dat de crisis over de Krim dan niet ongemoeid zal blijven.
Ja, dat zal wel uitgebreid besproken worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')