abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:31:41 #201
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137463274
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Ohja want die Soldaten in de Krim zijn pro Russische milities die hun uitrusting in de winkel hebben gekocht. Rot toch op man.
Over welke soldaten heb je het nu eigenlijk? Die van de video waar een paar oekrainse soldaten met 2 vlaggen aan kwamen lopen? Zoiets heet ten eerste een incident en ten tweede hadden ze geen bord bij zich met 'wij zijn zonet met de helikopter uit rusland gekomen'. Mischien waren het wel troepen die allang daar op locatie waren, mischien waren het troepen van crimea zelf. Weet jij het? Wie weet het nu werkelijk eigenlijk, we weten meer over de figuren in kiev dan van die vier gefilmde soldaten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137463278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Weet niet waarom je mij hierin quote maar het lijkt me dat het krim zelf tracht bij rusland te horen, rusland heeft altijd laten weten dat het niets wil annexeren, het lijkt mij erg erg erg sterk dat poetin hier positief op antwoord, het lijkt mij veel waarschijnlijker dat hij gewoon af wacht op de landsverkiezingen en daarna meer geneigd zal zijn te onderhandelen met kiev over het krim als vazalstaatje.
oh ik denk laat ik eens een stukje plakken dat kant nog wal sloeg. Maar oké dat ging erover dat er als de Krim een referendum mag dat Georgië dat ook zou moeten mogen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 21:32:50 #203
8781 crew  Frutsel
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:34:03 #204
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137463422
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:29 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom het of/of moet zijn...wat ik heb meegekregen de afgelopen weken en maanden is dat iedereen die in de Ukraïne aan politiek doet in meer of mindere mate boter op zijn hoofd heeft. Poetin heeft zijn geopolitieke doelen en zal ver gaan om die veilig te stellen. Ik weet, denk ik, genoeg om me niet uit te spreken voor welke partij dan ook... Ik vind het vooral sneu voor de mensen, of ze nu op de Maidan stonden, of op de Krim of in Donetsk, die op welke manier dan ook een beter leven willen. Dit soort spelletjes wordt over hun rug gespeeld en zij zijn vaak de eerste slachtoffers...
Ik heb nooit gezegd dat de 'doelen' van poetin enkel het beschermen van het krim was overigens, ik heb altijd uitgelegd dat er infrastructuur is in oekraine, en zowel sociale als economische verdragen waar poetin in zit. Dat niet zomaar door een fascistische club ongedaan laten maken is het totaal plaatje. Dat poetin dat er niet bij zegt is enigzins onhandig, maar zou hij dat wel doen dan weet ik niet of het westen dat zou laten gaan om het niet tegen hem te gebruiken in de media zoals het westen al sinds snowden tekeer gaat.
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 21:34:16 #205
8781 crew  Frutsel
pi_137463433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De hele wereld behalve jij me dunkt, jammer dat jij hier hele dagen het niveau omlaag zit te halen met je onzin.
en toch zullen er mensen zijn die in deze niet de zijde van het Westen, de EU of de Oekraine kiezen, ook op Fok... en gelukkig mag dat....
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:34:19 #206
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137463436
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:26 schreef DeJori het volgende:
euHvR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 18:00:27 EU reiterates commitment to signing Association Agreement with #Ukraine. Also with #Moldova & #Georgia no later than end of August. reageer retweet
Stond het Associatieverdrag met Georgië en Moldavië al langer op het programma?

Edit: Al gevonden :)
Nog twee landen met de facto onafhankelijke landen binnen het internationaal erkende grondgebied (Zuid-Ossetië, Abchazië en Transnistrië).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137463438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Nee die hebben ze aan Rusland gegeven in ruil voor een waarborging van hun territoriale integriteit. |:(
Nu je het zegt - ik heb eigenlijk nog nergens in de media de mogelijke precedentwerking van dit gebeuren gezien. Welk land gaat nou ooit nog instemmen met het opgeven van kernwapens of chemische wapens o.i.d.?
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:34:41 #208
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137463449
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De hele wereld behalve jij me dunkt, jammer dat jij hier hele dagen het niveau omlaag zit te halen met je onzin.
Nou laat de filmbeelden maar zien waarop rusland oekraine binnentrekt dan.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:34:43 #209
192592 SureD1
------------------------------
pi_137463450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En die hebben ze, heb jij al russische soldaten oekraine zien binnentrekken? Ik niet, en niemand anders net zo goed .
Die 'gewapende mannen van onduidelijke afkomst' moeten wel zorgen dat mocht het tot gevechten komen, ze heel snel het Russische vlaggetje uit hun zak halen en op hun mouw plakken, anders is hun status onder de Geneefse Conventies helemaal niet zo duidelijk...

Het idee achter onderscheidingstekens en uniformen is onder andere het feit dat het inzetten van troepen aan spelregels gebonden is waar staten voor verantwoordelijk zijn. Het inzetten van anonieme troepen lijkt mij een behoorlijke 'overtreding' van deze spelregels...
pi_137463530
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die 'gewapende mannen van onduidelijke afkomst' moeten wel zorgen dat mocht het tot gevechten komen, ze heel snel het Russische vlaggetje uit hun zak halen en op hun mouw plakken, anders is hun status onder de Geneefse Conventies helemaal niet zo duidelijk...

Het idee achter onderscheidingstekens en uniformen is onder andere het feit dat het inzetten van troepen aan spelregels gebonden is waar staten voor verantwoordelijk zijn. Het inzetten van anonieme troepen lijkt mij een behoorlijke 'overtreding' van deze spelregels...
Als ze vechten zonder vlaggetje, dan mag je ze toch zonder proces op Guantanamo Bay opsluiten?
pi_137463566
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:25 schreef Frutsel het volgende:
Oekraine heeft geen nukes toch?
Als het goed is heeft Oekraïne in de jaren 90 alle Sovjet kernkoppen die het in het bezit had teruggestuurd naar Rusland.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_137463568
Anonieme mensen die met geweren rondlopen zijn toch terroristen? Hoe komen ze aan die russische pantservoertuigen? Lijkt wel carnaval
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137463581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en toch zullen er mensen zijn die in deze niet de zijde van het Westen, de EU of de Oekraine kiezen, ook op Fok... en gelukkig mag dat....
Er is een wereld van verschil tussen niet een zijde kiezen en gewoon de hele dag onzin lopen propageren, dus ga toch gauw weg met je oogkleppen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:37:14 #214
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137463592
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:36 schreef firefly3 het volgende:
Anonieme mensen die met geweren rondlopen zijn toch terroristen?
Behalve als ze in kiev rondlopen he.
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 21:37:48 #215
8781 crew  Frutsel
pi_137463630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:36 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Als het goed is heeft Oekraïne in de jaren 90 alle Sovjet kernkoppen die het in het bezit had teruggestuurd naar Rusland.
Key, thx... en ik neem aan dat de Russen ze goed geteld hebben :P
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:38:04 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137463652
Frappant (maar niet onverwacht hoor) weer trouwens dat een volksverrader als van rompuy even doet alsof hij namens alle europese volkeren spreekt.
pi_137463654
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Behalve als ze in kiev rondlopen he.
In Kiev zijn al heel lang demonstraties geweest zonder wapens, totdat er mensen gedood werden. Toen werden er pas wapens ingezet.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:38:39 #218
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_137463688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En die hebben ze, heb jij al russische soldaten oekraine zien binnentrekken? Ik niet, en niemand anders net zo goed .
Right, de hele wereld ziet dat er Russchie militairen de Oekraïnse bases bezetten en blokkeren, en jij gaat het op semantiek gooien door te zeggen dat het leger niet het land in is getrokken. Het is toch niet normaal dat een buitenlands leger gewapend en al de bases van een ander soeverein land blokkeert? Of beweer je hier echt te zeggen dat jij gelooft dat het niet Russen zijn, maar lokale milities? Want dat bevestigt weer dat je Russische propaganda voor zoete koek slikt.

En je gelooft ook dat Poetin de actie steunt om de Russen in de Krim te beschermen... Werden die gelyncht dan? Samen met het hypewoord 'fascisten' zou je denken dat er in de Oekraïne concentratiekampen zijn opgezet waar Russen naar gedeporteerd werden. Heb ik wat gemist?

En is het ook normaal dat de president ineens de staatskas heeft leeggeplunderd?
Ik vind het echt bizar dat je zonder enige kritiek op Rusland de gehele propaganda slikt.

Heb je uberhaupt ergens kritiek op aan de kant van Rusland, of is het voor jou echt allemaal zwart/wit?
Ik heb geen signature.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:39:08 #219
192592 SureD1
------------------------------
pi_137463725
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Als ze vechten zonder vlaggetje, dan mag je ze toch zonder proces op Guantanamo Bay opsluiten?
Ze zouden door de andere partij zomaar tot 'unlawful' of 'irregular combattant' bestempeld kunnen worden. Die term kennen de Geneefse Conventies an sich niet, maar het geeft aan dat deze mensen geen status hebben onder die Conventies en dus ook geen krijgsgevangenen zijn. de regering Bush gebruikte die aanduiding inderdaad voor vermeende terroristen die in Guatanamo Bay werden opgesloten.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:39:14 #220
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137463732
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:26 schreef DeJori het volgende:
euHvR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 18:00:27 EU reiterates commitment to signing Association Agreement with #Ukraine. Also with #Moldova & #Georgia no later than end of August. reageer retweet
Stond het Associatieverdrag met Georgië en Moldavië al langer op het programma?

Edit: Al gevonden :)
Erg democratisch een akkoord tekenen net voor de verkiezingen... https://en.wikipedia.org/(...)ntary_election,_2014
Anti-Turkije
pi_137463748
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou laat de filmbeelden maar zien waarop rusland oekraine binnentrekt dan.
Zoek zelf maar.
pi_137463751
Jezus EU, grijp gewoon keihard in. Het is verdomme onze veranda. Tijd voor één EU leger trouwens ook.
pi_137463779
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:39 schreef kurk_droog het volgende:
Jezus EU, grijp gewoon keihard in. Het is verdomme onze veranda. Tijd voor één EU leger trouwens ook.
Nergens voor nodig.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:40:18 #224
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137463793
quote:
:') :')
Anti-Turkije
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:40:38 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137463807
quote:
Nee dank je.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')