abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137438214
Wat ik me afvroeg...

Mag de NS, en in de trein dus een BOA, je vasthouden in de trein als je ergens bijvoorbeeld stilstaat op het spoor, niet op een perron o.i.d?

Tijd terug was namelijk de trein defect en stonden we stil bij zoetermeer (niet op het station). Stonden al een uur stil toen ik zoiets had: fuck it, ik stap uit en laat me ophalen.

De conducteur liet me vanzelfsprekend er niet uit midden op het spoor omdat dit mijn veiligheid in het geding kan brengen. Dat staat ook zo in de AV van de NS.

Máár....volgens de wet (artikel 282 wetboek van straftecht) mag dat niet.

En de wet gaat boven de AV (namelijk geen wet).

Als ik compos mentis ben, en het gevaar inzie, welk recht heeft de NS dan nog mij in de trein te houden tegen mijn wil?

BvD!
I feel kinda Locrian today
pi_137438234
mmm compos mentis lekker hoor
pi_137438237
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 07:55 schreef zarGon het volgende:
mmm compos mentis lekker hoor
:P
pi_137438248
Misschien trouwens iets meer voor WGR?
pi_137438297
Je mag niet lopen op het spoor, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Als je in de trein stapt, weet je dat er een kans is dat je er niet uit kan bij een storing.
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:15:08 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137438390
Je ziet het verkeerd, hij houdt je niet vast in de trein maar hij verbied je om het spoor te betreden in verband met veiligheid.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137438404
Het land waar het spoor op ligt is zowieso privé terrein dus mag je daar niet zomaar komen.
Daarnaast ben je ook compost mentos accoord gegaan met de AV.

Als je het op de spits drijft heb je mischien wel een kans maar de kans dat zo'n drijving je een levenslange ban bij de NS oplevert is natuurlijk ook aanwezig. Je hebt dan namelijk bewezen dat je niet accoord gaat met de AV dus hoeft de NS je niet meer te vervoeren.
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:17:13 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137438405
:') wat een vraagstuk zeg
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:38:55 #9
17061 mvt
blame Canada
pi_137438615
Hoe wil je die trein uit als de deur niet open kan?
We were to understand there would be pie and punch?
pi_137438678
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:16 schreef Kumerian het volgende:
Het land waar het spoor op ligt is zowieso privé terrein dus mag je daar niet zomaar komen.
Daarnaast ben je ook compost mentos accoord gegaan met de AV.
Een AV kan nooit, hoe vaak je ook je vinkje heb gezet, boven de wet gaan.

Daarnaast kun je de vraag van TS ook opschalen naar hoe lang mogen ze me "vasthouden"? Stel dat er na 2 uur nog niets gebeurt, of na 5 uur? Dat het gevaarlijk is op het spoor is geen argument, als, vaak enige/grootste gebruiker op dat spoor kan de NS zelf zorgen voor tijdelijke veiligheid natuurlijk.
Een vliegtuig wat kapot bij de startbaan staat kan ook niet uren lang de passagiers vasthouden, ondanks dat een vliegveld zo mogelijk nog gevaarlijker is om op rond te lopen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137438818
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:38 schreef mvt het volgende:
Hoe wil je die trein uit als de deur niet open kan?
Waarom zou de deur niet open kunnen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137438824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daarnaast kun je de vraag van TS ook opschalen naar hoe lang mogen ze me "vasthouden"? Stel dat er na 2 uur nog niets gebeurt, of na 5 uur? Dat het gevaarlijk is op het spoor is geen argument, als, vaak enige/grootste gebruiker op dat spoor kan de NS zelf zorgen voor tijdelijke veiligheid natuurlijk.
Een vliegtuig wat kapot bij de startbaan staat kan ook niet uren lang de passagiers vasthouden, ondanks dat een vliegveld zo mogelijk nog gevaarlijker is om op rond te lopen.
Waarom heb ik dan ruim een uur op het vliegveld in een vliegtuig "vast" gezeten omdat er geen gate beschikbaar was vorig jaar januari?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_137438842
quote:

[..]

In de wet staat vast wel dat je niet op het spoor mag lopen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:57:40 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137438878
quote:

[..]

dat een vliegveld zo mogelijk nog gevaarlijker is om op rond te lopen.
_O-
pi_137438905
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

In de wet staat vast wel dat je niet op het spoor mag lopen.
correct. boetebedrag is volgens de boetebase van OM 140,-
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:00:21 #16
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137438915
Best een interessant vraagstuk.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:59 schreef Salatrel het volgende:

[..]

correct. boetebedrag is volgens de boetebase van OM 140,-
Wat is de relevantie daarvan? De trein staat op het spoor. Als je uitstapt sta je (meestal) naast het spoor.
2000 light years from home
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:07:47 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_137439010
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:00 schreef Merkie het volgende:
Best een interessant vraagstuk.

[..]

Wat is de relevantie daarvan? De trein staat op het spoor. Als je uitstapt sta je (meestal) naast het spoor.
quote:
Openbaar vervoer
Op of langs de spoorweg lopen

Het boetebedrag wordt:
¤140
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_137439126
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 07:55 schreef starla het volgende:

[..]

:P
Even realistisch gedacht eh: wie zou er verantwoordelijk moeten zijn als er slachtoffers vallen op het spoor - nadat men uit de trein is gestapt?

Er zitten tientallen mensen in zo'n trein. Als zij allemaal kunnen en mogen uitstappen wordt dat een chaos en bestaat de kans dat bij gevaar niet effectief ingegrepen kan worden.

Ik denk dat het dus niet te maken heeft met het compos mentis (mmm lekker hoor) zijn van een enkele individu, maar gewoon risicomanagement is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 09:20:50 ]
pi_137439898
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:17 schreef kanovinnie het volgende:
:') wat een vraagstuk zeg
Ik vind het niet zo'n vreemde vraag. Ik heb ook eens 2,5 uur in een sprinter vast gezeten na een zelfmoord. Liep gewoon een weg langs het spoor. Na 5-10 min liepen er hulpverleners rond de trein. Ik snap dat we er niet direct uit konden, maar na 30-60min moet er wel iets geregeld kunnen zijn om via de achterkant van de trein er uit te kunnen. Leuk detail is dat ik al ruim anderhalf uur onderweg was en er geen wc's in de trein waren. Ik heb me toen ook afgevraagd wat er wel/niet mag en wat nog redelijk is.
pi_137440099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo'n vreemde vraag. Ik heb ook eens 2,5 uur in een sprinter vast gezeten na een zelfmoord. Liep gewoon een weg langs het spoor. Na 5-10 min liepen er hulpverleners rond de trein. Ik snap dat we er niet direct uit konden, maar na 30-60min moet er wel iets geregeld kunnen zijn om via de achterkant van de trein er uit te kunnen. Leuk detail is dat ik al ruim anderhalf uur onderweg was en er geen wc's in de trein waren. Ik heb me toen ook afgevraagd wat er wel/niet mag en wat nog redelijk is.
Heb ik ook ooit gehad. Het was allemaal niet zo heel erg als er een wc was... En stel je voor dat het zomer is, iedereen dorst heeft en er een paar moeten plassen? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137444656
quote:
6s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb ik ook ooit gehad. Het was allemaal niet zo heel erg als er een wc was... En stel je voor dat het zomer is, iedereen dorst heeft en er een paar moeten plassen? :{
Mensen hebben dorst en mensen moeten plassen... Ik zie geen probleem hoor.
pi_137447453
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mensen hebben dorst en mensen moeten plassen... Ik zie geen probleem hoor.
Pis is zout dus krijg je meer dorst. Net als drinken uit de zee. Ik zie juist extra problemen ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:33:30 #23
17061 mvt
blame Canada
pi_137449070
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zou de deur niet open kunnen?
Waarschijnlijk geeft op zo'n moment de machinist ze niet vrij, dus als je er uit wilt, hoe wil je er dan uit. Behalve door een noodsysteem te gebruiken = boete
We were to understand there would be pie and punch?
pi_137455081
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:33 schreef mvt het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geeft op zo'n moment de machinist ze niet vrij, dus als je er uit wilt, hoe wil je er dan uit. Behalve door een noodsysteem te gebruiken = boete
Goh
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:46:22 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137455260
Gewoon gaan toch? Er zit toch maar ongeveer 1 conducteur per 100 meter trein ofzo, en bovendien laten ze zich toch nooit zien als er iets aan de hand is want stel je voor dat ze vragen van reizigers moeten beantwoorden. Zoek een deur uit waar de conducteur niet in de buurt is en trek die noodontgrendeling los. En dan wegwezen, ik denk niet dat ze je achterna komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137655492
Hoe dan ook ik vind het wel een interessant iets wat de ts aanhaalt.

Dat je de trein niet uit mag is begrijpelijk maar als men je bij wijze van 3 uur 'vasthoudt' op grond van het AV dan is het zo gek nog niet als feiten en omstandigheden aangeven dat het veilig is dat je dan gewoon kunt uitstappen. Helemaal als het midden in de zomer is en bloedje heet is.(uitgaande dat je niet in een tunnel met de trein stilstaat maar ergens in open land)

Interessante case om eens uit te proberen en kijken wat een rechter ervan zegt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 13:44:37 ]
pi_137659744

Hebben alle treinen dit nog, zonder raampje ervoor?
.
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:09:54 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137659773
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:44 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook ik vind het wel een interessant iets wat de ts aanhaalt.

Dat je de trein niet uit mag is begrijpelijk maar als men je bij wijze van 3 uur 'vasthoudt' op grond van het AV dan is het zo gek nog niet als feiten en omstandigheden aangeven dat het veilig is dat je dan gewoon kunt uitstappen. Helemaal als het midden in de zomer is en bloedje heet is.(uitgaande dat je niet in een tunnel met de trein stilstaat maar ergens in open land)

Interessante case om eens uit te proberen en kijken wat een rechter ervan zegt.
Is dit echt die kutkick waard?
pi_137672696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is dit echt die kutkick waard?
Is 6 dagen tegenwoordig al een kutkick? Jezus zeg..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:19:00 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137672799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Is 6 dagen tegenwoordig al een kutkick? Jezus zeg..
Loop zijn pohi eens na.
pi_137680508
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Loop zijn pohi eens na.
Bijna in elk STA-topic. In het 's-Hertogenboschtopic kotst iedereen hem ook uit.
  † In Memoriam † donderdag 13 maart 2014 @ 00:05:32 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137681165
Starla-topic :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137683293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:05 schreef 2cv het volgende:
Starla-topic :')
Ja, die blijven uitdagend voor jou om inhoudelijk op te reageren hè? :') :D
  donderdag 13 maart 2014 @ 07:45:32 #34
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137683508
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:09 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Hebben alle treinen dit nog, zonder raampje ervoor?
Ik zit nu toevallig naast precies zo'n ding, maar er zit wel een glasplaatje voor. In andere materieelsoorten ziet het er weer anders uit, maar voor zover ik heb gezien wel altijd afgeschermd.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  FOK!fotograaf donderdag 13 maart 2014 @ 12:37:36 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137690102
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:45 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik zit nu toevallig naast precies zo'n ding, maar er zit wel een glasplaatje voor. In andere materieelsoorten ziet het er weer anders uit, maar voor zover ik heb gezien wel altijd afgeschermd.
Altijd ja. Overigens wens ik je veel plezier met het uit de trein gaan als er geen toestemming is. NS krijgt fikse boetes als mensen te lang in de trein zitten en toch houden ze je langer vast. Zou het toevallig te maken hebben met feiten als het aarden van de bovenleiding, het zoeken naar lichaamsonderdelen (bij springers), het verzorgen van een goede aftocht en het zorgen van de juiste materialen en mensen om uit de trein te komen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_138192193
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Altijd ja. Overigens wens ik je veel plezier met het uit de trein gaan als er geen toestemming is.
Welke conducteur moet jou gaan pakken? Ze zijn bezig met andere zaken en ze zijn te traag. Zelfs met een hutkoffer onder je arm loop je ze er nog uit.
  FOK!fotograaf donderdag 27 maart 2014 @ 22:03:39 #37
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138243931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:43 schreef noutie het volgende:

[..]

Welke conducteur moet jou gaan pakken? Ze zijn bezig met andere zaken en ze zijn te traag. Zelfs met een hutkoffer onder je arm loop je ze er nog uit.
Lees ook de rest van mijn bericht eens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')