Een AV kan nooit, hoe vaak je ook je vinkje heb gezet, boven de wet gaan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:16 schreef Kumerian het volgende:
Het land waar het spoor op ligt is zowieso privé terrein dus mag je daar niet zomaar komen.
Daarnaast ben je ook compost mentos accoord gegaan met de AV.
Waarom zou de deur niet open kunnen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:38 schreef mvt het volgende:
Hoe wil je die trein uit als de deur niet open kan?
Waarom heb ik dan ruim een uur op het vliegveld in een vliegtuig "vast" gezeten omdat er geen gate beschikbaar was vorig jaar januari?quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een AV kan nooit, hoe vaak je ook je vinkje heb gezet, boven de wet gaan.
Daarnaast kun je de vraag van TS ook opschalen naar hoe lang mogen ze me "vasthouden"? Stel dat er na 2 uur nog niets gebeurt, of na 5 uur? Dat het gevaarlijk is op het spoor is geen argument, als, vaak enige/grootste gebruiker op dat spoor kan de NS zelf zorgen voor tijdelijke veiligheid natuurlijk.
Een vliegtuig wat kapot bij de startbaan staat kan ook niet uren lang de passagiers vasthouden, ondanks dat een vliegveld zo mogelijk nog gevaarlijker is om op rond te lopen.
In de wet staat vast wel dat je niet op het spoor mag lopen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een AV kan nooit, hoe vaak je ook je vinkje heb gezet, boven de wet gaan.
Daarnaast kun je de vraag van TS ook opschalen naar hoe lang mogen ze me "vasthouden"? Stel dat er na 2 uur nog niets gebeurt, of na 5 uur? Dat het gevaarlijk is op het spoor is geen argument, als, vaak enige/grootste gebruiker op dat spoor kan de NS zelf zorgen voor tijdelijke veiligheid natuurlijk.
Een vliegtuig wat kapot bij de startbaan staat kan ook niet uren lang de passagiers vasthouden, ondanks dat een vliegveld zo mogelijk nog gevaarlijker is om op rond te lopen.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
dat een vliegveld zo mogelijk nog gevaarlijker is om op rond te lopen.
correct. boetebedrag is volgens de boetebase van OM 140,-quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In de wet staat vast wel dat je niet op het spoor mag lopen.
Wat is de relevantie daarvan? De trein staat op het spoor. Als je uitstapt sta je (meestal) naast het spoor.quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
correct. boetebedrag is volgens de boetebase van OM 140,-
quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:00 schreef Merkie het volgende:
Best een interessant vraagstuk.
[..]
Wat is de relevantie daarvan? De trein staat op het spoor. Als je uitstapt sta je (meestal) naast het spoor.
quote:Openbaar vervoer
Op of langs de spoorweg lopen
Het boetebedrag wordt:
¤140
Even realistisch gedacht eh: wie zou er verantwoordelijk moeten zijn als er slachtoffers vallen op het spoor - nadat men uit de trein is gestapt?quote:
Ik vind het niet zo'n vreemde vraag. Ik heb ook eens 2,5 uur in een sprinter vast gezeten na een zelfmoord. Liep gewoon een weg langs het spoor. Na 5-10 min liepen er hulpverleners rond de trein. Ik snap dat we er niet direct uit konden, maar na 30-60min moet er wel iets geregeld kunnen zijn om via de achterkant van de trein er uit te kunnen. Leuk detail is dat ik al ruim anderhalf uur onderweg was en er geen wc's in de trein waren. Ik heb me toen ook afgevraagd wat er wel/niet mag en wat nog redelijk is.quote:
Heb ik ook ooit gehad. Het was allemaal niet zo heel erg als er een wc was... En stel je voor dat het zomer is, iedereen dorst heeft en er een paar moeten plassen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n vreemde vraag. Ik heb ook eens 2,5 uur in een sprinter vast gezeten na een zelfmoord. Liep gewoon een weg langs het spoor. Na 5-10 min liepen er hulpverleners rond de trein. Ik snap dat we er niet direct uit konden, maar na 30-60min moet er wel iets geregeld kunnen zijn om via de achterkant van de trein er uit te kunnen. Leuk detail is dat ik al ruim anderhalf uur onderweg was en er geen wc's in de trein waren. Ik heb me toen ook afgevraagd wat er wel/niet mag en wat nog redelijk is.
Mensen hebben dorst en mensen moeten plassen... Ik zie geen probleem hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb ik ook ooit gehad. Het was allemaal niet zo heel erg als er een wc was... En stel je voor dat het zomer is, iedereen dorst heeft en er een paar moeten plassen?
Pis is zout dus krijg je meer dorst. Net als drinken uit de zee. Ik zie juist extra problemenquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mensen hebben dorst en mensen moeten plassen... Ik zie geen probleem hoor.
Waarschijnlijk geeft op zo'n moment de machinist ze niet vrij, dus als je er uit wilt, hoe wil je er dan uit. Behalve door een noodsysteem te gebruiken = boetequote:Op donderdag 6 maart 2014 08:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou de deur niet open kunnen?
Gohquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:33 schreef mvt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geeft op zo'n moment de machinist ze niet vrij, dus als je er uit wilt, hoe wil je er dan uit. Behalve door een noodsysteem te gebruiken = boete
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Is dit echt die kutkick waard?quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:44 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook ik vind het wel een interessant iets wat de ts aanhaalt.
Dat je de trein niet uit mag is begrijpelijk maar als men je bij wijze van 3 uur 'vasthoudt' op grond van het AV dan is het zo gek nog niet als feiten en omstandigheden aangeven dat het veilig is dat je dan gewoon kunt uitstappen. Helemaal als het midden in de zomer is en bloedje heet is.(uitgaande dat je niet in een tunnel met de trein stilstaat maar ergens in open land)
Interessante case om eens uit te proberen en kijken wat een rechter ervan zegt.
Is 6 dagen tegenwoordig al een kutkick? Jezus zeg..quote:
Loop zijn pohi eens na.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Is 6 dagen tegenwoordig al een kutkick? Jezus zeg..
Bijna in elk STA-topic. In het 's-Hertogenboschtopic kotst iedereen hem ook uit.quote:
Ja, die blijven uitdagend voor jou om inhoudelijk op te reageren hè?quote:
Ik zit nu toevallig naast precies zo'n ding, maar er zit wel een glasplaatje voor. In andere materieelsoorten ziet het er weer anders uit, maar voor zover ik heb gezien wel altijd afgeschermd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:09 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben alle treinen dit nog, zonder raampje ervoor?
Altijd ja. Overigens wens ik je veel plezier met het uit de trein gaan als er geen toestemming is. NS krijgt fikse boetes als mensen te lang in de trein zitten en toch houden ze je langer vast. Zou het toevallig te maken hebben met feiten als het aarden van de bovenleiding, het zoeken naar lichaamsonderdelen (bij springers), het verzorgen van een goede aftocht en het zorgen van de juiste materialen en mensen om uit de trein te komen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zit nu toevallig naast precies zo'n ding, maar er zit wel een glasplaatje voor. In andere materieelsoorten ziet het er weer anders uit, maar voor zover ik heb gezien wel altijd afgeschermd.
Welke conducteur moet jou gaan pakken? Ze zijn bezig met andere zaken en ze zijn te traag. Zelfs met een hutkoffer onder je arm loop je ze er nog uit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Altijd ja. Overigens wens ik je veel plezier met het uit de trein gaan als er geen toestemming is.
Lees ook de rest van mijn bericht eens.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:43 schreef noutie het volgende:
[..]
Welke conducteur moet jou gaan pakken? Ze zijn bezig met andere zaken en ze zijn te traag. Zelfs met een hutkoffer onder je arm loop je ze er nog uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |