en klinkt als niet lekkere appeltaart.quote:Op maandag 7 april 2014 20:04 schreef djkoelkast het volgende:
Klinkt als: verkeerde appels en/of te kort koud laten staan na het snijden en bekanelen en besuikeren.
Elstars, gesneden en op keukenpapier laten lekken. Daarna kaneel en suiker door gehutseld en in de vorm gedaan.quote:Op maandag 7 april 2014 20:04 schreef djkoelkast het volgende:
Klinkt als: verkeerde appels en/of te kort koud laten staan na het snijden en bekanelen en besuikeren.
Hij is wel lekkerquote:Op maandag 7 april 2014 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
en klinkt als niet lekkere appeltaart.
Heeft de appeltaartbakster trouwens te weinig suiker door het deeg gedaan, of heeft zij margarine gebruikt?
Volgende keer andere appels nemen, direct na het snijden kaneel en suiker erbij, als het écht te nat wordt vlak voor het vullen van de taart afgieten. En de krentjes (ik neem liever rozijnen) lekker lang wellen, of even een half uurtje in heet water als je het vergeten bent.quote:Op maandag 7 april 2014 20:16 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Elstars, gesneden en op keukenpapier laten lekken. Daarna kaneel en suiker door gehutseld en in de vorm gedaan.
[..]
Hij is wel lekker
Deeg is ok prima, alleen teveel vocht van de appels.
Heerlijkquote:Op maandag 7 april 2014 20:21 schreef Myraela het volgende:
Taart nummer twee voor morgen is klaar.
[ afbeelding ]
Zo nat was het niet van te voren, toen hij uit de oven kwam, lekte het eruit en dat heb ik eruit gegoten. Was een mengel van gesmolten suiker/kaneel/appelsap. Krenten zijn ook lekker zacht hoor. Ik heb lichte basterdsuiker voor het deeg gebruikt.quote:Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgende keer andere appels nemen, direct na het snijden kaneel en suiker erbij, als het écht te nat wordt vlak voor het vullen van de taart afgieten. En de krentjes (ik neem liever rozijnen) lekker lang wellen, of even een half uurtje in heet water als je het vergeten bent.
Je eistrijksel bovenop is een stukje bruiner dan de rest van het deeg, vandaar de vraag over de suiker of de margarine.
Aardbeien konden zoeter, dan zou ik de aardbeien ook groter laten. Nu maar wat plakjes gesneden, zit een lekkere laag vanille custard onder.quote:Op maandag 7 april 2014 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk
Beetje rijpe en lekkere aardbeien?
Die chocoladetaart, is dat met ganache bovenop?
Wat ik altijd doe:quote:Op maandag 7 april 2014 20:16 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Elstars, gesneden en op keukenpapier laten lekken. Daarna kaneel en suiker door gehutseld en in de vorm gedaan.
[..]
Hij is wel lekker
Deeg is ok prima, alleen teveel vocht van de appels.
Custard zelf gemaakt?quote:Op maandag 7 april 2014 20:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aardbeien konden zoeter, dan zou ik de aardbeien ook groter laten. Nu maar wat plakjes gesneden, zit een lekkere laag vanille custard onder.
De chocoladetaart is een rand van een hard deeg, met een vulling die te vergelijken is met een chocolade truffels. Enorm machtig denk ik, eerder deze week een chocoladetaart gemaakt in een meer cake-versie. En dat vind ik altijd een beetje saai.
Mooie mopjesquote:Op maandag 7 april 2014 16:55 schreef Isegrim het volgende:
Mijn kardemommopjes:
[ afbeelding ]
Ik had Lyle's Golden Syrup gebruikt ipv poedersuiker, omdat ik geen poedersuiker had. Werkt prima. Ik vind ze erg lekker!
Klopt, dan gaan de hotte en de suiker pas hun werk doen als je het zo doet en klotst het vocht er tijdens het bakken uit.quote:Op maandag 7 april 2014 20:26 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Zo nat was het niet van te voren, toen hij uit de oven kwam, lekte het eruit en dat heb ik eruit gegoten. Was een mengel van gesmolten suiker/kaneel/appelsap. Krenten zijn ook lekker zacht hoor. Ik heb lichte basterdsuiker voor het deeg gebruikt.
Het was mijn eerste appeltaart en ik heb gewoon een recept ongeveer gevolgd
Lekker en dubbel lekkerquote:Op maandag 7 april 2014 20:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aardbeien konden zoeter, dan zou ik de aardbeien ook groter laten. Nu maar wat plakjes gesneden, zit een lekkere laag vanille custard onder.
De chocoladetaart is een rand van een hard deeg, met een vulling die te vergelijken is met een chocolade truffels. Enorm machtig denk ik, eerder deze week een chocoladetaart gemaakt in een meer cake-versie. En dat vind ik altijd een beetje saai.
dat is toch gewoon maïzena met vanille en zulks?quote:Op maandag 7 april 2014 20:58 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Banketbakkersroom klinkt lekkerder dan custard, dat komt uit een pakje.
Hoe kom je erbij dat ik geen boter heb gebruikt? Of bedoel je dat er bij de appels ook nog boter had gemoeten?quote:Op maandag 7 april 2014 21:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, dan gaan de hotte en de suiker pas hun werk doen als je het zo doet en klotst het vocht er tijdens het bakken uit.
volgende keer lekker boter gebruiken en hier gegeven tips meenemen als je wilt.
Maar als hij lekker was, is dat het alllller belangrijkste natuurlijk
Je negeerde twee keer mijn vraag, vandaar de (blijkbaar te vroege) conclusie die ik trok over boterquote:Op maandag 7 april 2014 21:37 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik geen boter heb gebruikt? Of bedoel je dat er bij de appels ook nog boter had gemoeten?
Natuurlijk neem ik de tips mee, er is nog veel ruimte voor verbetering.
Sorry, niet gezien! Voelde me vast te aangevallen om goed te lezen.quote:Op maandag 7 april 2014 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Je negeerde twee keer mijn vraag, vandaar de (blijkbaar te vroege) conclusie die ik trok over boter
Nee geen boter bij de appels.
Snufje zout bij de appels is trouwens ook lekker, haalt de smaak omhoog
quote:Op maandag 7 april 2014 20:21 schreef Myraela het volgende:
Taart nummer twee voor morgen is klaar.
[ afbeelding ]
Custard maak je met melk, room en veel eierenquote:Op maandag 7 april 2014 20:58 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Banketbakkersroom klinkt lekkerder dan custard, dat komt uit een pakje.
quote:Op maandag 7 april 2014 22:25 schreef Ramonia het volgende:
Dit is m'n eerste post, ik was al een tijdje aan het meelezen, nu toch ook maar een account aangemaakt![]()
En dit zijn natuurlijk gevulde koeken! Vond ze zelfgemaakt echt 100x lekkerder dan uit de winkel, minder zoet en veel meer amandelsmaak. Maarja, dat is met zelfgebakken dingen wel vaker zo
[ afbeelding ]
Wow, die zien er goed uit (ook al vind ik gevulde koeken echt helemaal niet lekker)!quote:Op maandag 7 april 2014 22:25 schreef Ramonia het volgende:
Dit is m'n eerste post, ik was al een tijdje aan het meelezen, nu toch ook maar een account aangemaakt![]()
En dit zijn natuurlijk gevulde koeken! Vond ze zelfgemaakt echt 100x lekkerder dan uit de winkel, minder zoet en veel meer amandelsmaak. Maarja, dat is met zelfgebakken dingen wel vaker zo
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |