Zo afgaand op jouw verhaal zou ik zeggen dat het je eigen fout was en de andere auto een toegestane actie uitvoerde. Je had ook eerder naar links gekund om in te voegen namelijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:21 schreef Mexiceau het volgende:
Jongens misschien weten jullie dat; een turborotonde (waarbij je op 2 rijstroken beide rechtdoor kan) neem ik altijd op de rechter rijstrook (plaats op de weg) als ik de 2de afslag moet nemen. Gisteren had ik een achterligger die mij aan het bumperkleven was en volgde mij op de rechterrijstrook om net zoals ik de 2de afslag te nemen (ze had de linkerrijstrook kunnen nemen als ze me zo nodig wou inhalen).
Bij het naderen van de verdrijvingsvlak besluit zij vòòr mij in te voegen op de linker rijstrook en mij in te halen. Hierdoor moest ik een noodstop maken op het verdrijvingsvlak. Die actie is toch niet toegestaan of wel?
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien niet een directe weg-gerelateerde irritatie... Maar ik heb sinds kort een app van het dichtstbijzijnde tankstation bij mij in de buurt (Tango) en gisteravond stond ie dus voor euro95 op 1,62 de liter. Kijk ik vanmorgen weer, want ik wilde gaan tanken...staat ie opeens op 1,68 !!!
Gewoon 6 cent omhoog in een nachtje?? Holy crap! Is dat normaal? Ik heb mijn rijbewijs nog niet zo lang dus weet niet of dit soort grappen vaker voorkomen, maar ik vond het wel een bizar verschil in een nachtje tijd
Scheelt dikke knaken manquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
HAHA shit, stom dat ik dat niet wistthanks! Nou, dan ga ik donderdag wel tanken, kan nog wel een paar dagen op een kwart tankje leven denk ik
Dat heb ik nooit gezegd "man" ... maar 't tankstation is letterlijk 800 meter van mijn huis af en de komende dagen hoef ik mn auto toch waarschijnlijk nauwelijks te gebruiken, met dit mooie weer ga ik liever fietsen.. Op een tankbeurt van 50 euro scheelt het wel bijna twee liter benzine. Dus ja, why not.quote:
Pff ik ken het gevoel.quote:
Mens reed al 2 stoplichten voor me. Bij de andere wegen was er geen kans om het fosiel in te halen omdat iedereen er rechts voorbij ging. Die haalden het stoplicht ook gewoon.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:01 schreef kingtoppie het volgende:
Ik haal liever niet rechts in, maar als de situatie stom genoeg is heb ik daar gewoon schijt aan hoor.. Alsof het gevaarlijk is ook..
Ik vind het soms wel erg stom dat als je net lekker opgetrokken hebt tot +-70 dat er dan een bus het noodzakelijk vindt om dat gaatje toch maar even dicht te gooien vanaf die zijweg.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:10 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Mens reed al 2 stoplichten voor me. Bij de andere wegen was er geen kans om het fosiel in te halen omdat iedereen er rechts voorbij ging. Die haalden het stoplicht ook gewoon.
7 fckn seconden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:50 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Pff ik ken het gevoel.
Vandaag kwam ik een oma tegen die natuurlijk links gaat staan bij een stoplicht. Om vervolgens op een weg waar je 80 mag, 40 te gaan rijden. Ik er natuurlijk rechts voorbij maar, net als de 3 auto's achter me. En ze ging niet eens linksaf bij het stoplicht, nee gewoon doordraven als een zombie.
Gelukkig niet meegemaaktquote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind het soms wel erg stom dat als je net lekker opgetrokken hebt tot +-70 dat er dan een bus het noodzakelijk vindt om dat gaatje toch maar even dicht te gooien vanaf die zijweg.
Over het algemeen ben ik blij met voorrang voor een bus, maar als het om 1 auto gaat dan vind ik hem ervoor knallen een beetje treurig.
Stamp dan ook gewoon rustig op de toeter als dat wel gebeurt.
Mwa ik denk niet dat je er zin in had de rest ervoor te zienquote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
7 fckn seconden.![]()
Dat het rete irritant is, staat buiten kijf
Filmpje duurt 31 sec....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Mwa ik denk niet dat je er zin in had de rest ervoor te zien
Ik ging er niet van uit, ze reed al 2 stoplichten links. En daarnaast is onnodig links plakken ook een overtredingquote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Filmpje duurt 31 sec....
En het is nog gevaarlijk ook en dan kan die linksplakker wel een oen zijn, de rechts inhaler is daar toch echt verantwoordelijk voor. En je wist niet dat die oen niet links af zou gaan bij het volgende verkeerslicht
Dat weet ik en wat doet dat er toe? Je bent ineens niet meer verantwoordelijk voor je eigen handelen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik ging er niet van uit, ze reed al 2 stoplichten links. En daarnaast is onnodig links plakken ook een overtreding
Ik neem er ook de verantwoordelijkheid voor als ik er een boete voor krijg of een ongeluk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat weet ik en wat doet dat er toe? Je bent ineens niet meer verantwoordelijk voor je eigen handelen?
Als je nu het hele filmpje had geupload, had dat jouw daad meer kracht bijgezet
Dat is vaak wel te overzien hoor, rechts inhalen hoeft niet asociaal te zijn, en gevaarlijk? De mensen die hun spiegels niet gebruiken op de snelweg zijn gevaarlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:57 schreef opgebaarde het volgende:
maar is dat niet asociaal, dat omdat jij je irriteert jij een gevaarlijke manoeuvre uithaalt waar je anderen in meeneemt en zelfs de oen behoorlijk irriteert. Net zoals in sport, is de één er wat beter in dan de ander. Sommigen vinden van baan wisselen wat enger dan anderen en zullen wat meer tijd nemen. Je mag best wat rekening houden met de ander ipv alleen aan jezelf te denken en rechts inhalen is een stuk gevaarlijker dan zo'n josti die vervolgens wel drie keer nadenkt voordat hij of zij iets zal doen (zoals naar rechts gaan terwijl 200 meter verder een vrachtwagen tuft)
Als je die gedachte nou brengt naar dat grijspaleis, heeft niemand een probleem meer. Als je autorijdt weet je gewoon wanneer iemand niet de intentie heeft opzij te gaan, dat heet anticipatie. Als je autorijden eng vindt, moet je jezelf niet op de weg begeven.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:57 schreef opgebaarde het volgende:
maar is dat niet asociaal, dat omdat jij je irriteert jij een gevaarlijke manoeuvre uithaalt waar je anderen in meeneemt en zelfs de oen behoorlijk irriteert. Net zoals in sport, is de één er wat beter in dan de ander. Sommigen vinden van baan wisselen wat enger dan anderen en zullen wat meer tijd nemen. Je mag best wat rekening houden met de ander ipv alleen aan jezelf te denken en rechts inhalen is een stuk gevaarlijker dan zo'n josti die vervolgens wel drie keer nadenkt voordat hij of zij iets zal doen (zoals naar rechts gaan terwijl 200 meter verder een vrachtwagen tuft)
Eensch. Als ik weer terug naar rechts ga kijk ik ALTIJD snel even in mijn rechterspiegel en over mn rechterschouder, hoort er gewoon bij vind ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is vaak wel te overzien hoor, rechts inhalen hoeft niet asociaal te zijn, en gevaarlijk? De mensen die hun spiegels niet gebruiken op de snelweg zijn gevaarlijk.
het verkeer wordt er een stuk gevaarlijker op met lui zoals jij en pizza_boom en het gaat gewoon bewust. Al die korte lontjesquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:15 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Als je die gedachte nou brengt naar dat grijspaleis, heeft niemand een probleem meer. Als je autorijdt weet je gewoon wanneer iemand niet de intentie heeft opzij te gaan, dat heet anticipatie. Als je autorijden eng vindt, moet je jezelf niet op de weg begeven.
Net als zij wel rekening mag houden met de rest van het verkeer. Zij houdt meerdere auto's en het verkeer op. Als er hier iemand aan zichzelf denkt is het dat vrouwtje.
Kort lontje? Nee hoor, totaal niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het verkeer wordt er een stuk gevaarlijker op met lui zoals jij en pizza_boom en het gaat gewoon bewust. Al die korte lontjes
En je schat mij als chauf verkeerd in
Pizza_boom een kort lontje? Jij bent echt de troll van de week hier. Als ik iemand hier nog nooit heb kunnen betrappen op rare uitspraken is het pizza wel. In tegenstelling tot ene opgebaarde...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het verkeer wordt er een stuk gevaarlijker op met lui zoals jij en pizza_boom en het gaat gewoon bewust. Al die korte lontjes
En je schat mij als chauf verkeerd in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |