abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137437491
nvm
"Pools are perfect for holding water"
pi_137441085
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:57 schreef eight het volgende:

[..]

Zie nu.nl In het artikel staat de bron vermeld. Hun nemen de term verkrachting gewoon heel breed.
ik zie het niet staan, waar staat dat?
pi_137441361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat hun definitie van Europa dan is, want Frankrijk, Duitsland en Italië hebben al 200 miljoen inwoners.
Nou ja kan best hoor. Het gaat alleen over VROUWEN vanaf 15 jaar.

Er zijn ongeveer 800 miljoen inwoners in Europa. Helft (misschien) kinderen (zowel jongens als meisjes), en dan de laatste 400 miljoen helft man, helft vrouw. Komt wel aardig in de buurt dan! :)
pi_137441595
quote:
99s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:00 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Nou ja kan best hoor. Het gaat alleen over VROUWEN vanaf 15 jaar.

Er zijn ongeveer 800 miljoen inwoners in Europa. Helft (misschien) kinderen (zowel jongens als meisjes), en dan de laatste 400 miljoen helft man, helft vrouw. Komt wel aardig in de buurt dan! :)
volgens wiki
15–64 years: 67.17% (male 154,439,536/female 152,479,619)
65 years and over: 16.81% (male 31,515,921/female 45,277,821
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_European_Union
pi_137443523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:10 schreef Casiotone het volgende:

[..]

volgens wiki
15–64 years: 67.17% (male 154,439,536/female 152,479,619)
65 years and over: 16.81% (male 31,515,921/female 45,277,821
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_European_Union
Komt toch aardig in de buurt van 180 miljoen... Misschien zijn er sinds 2006 wel heel veel vrouwen overleden :) Ennn het is een estimate :D

Dus dan nog is 180 miljoen niet een heel gek getal :)
pi_137446135
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 01:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Valse beschuldigingen komen amper voor, het traject naar een veroordeling toe is heel heftig en een vrouw wordt extreem aan de tand gevoeld. Ik heb het idee dat men(politie) hier zelfs te voorzichtig mee is. Dit aangezien er zelfs bij verkrachting zonder twijfel over de oprechtheid van het slachtoffer aangifte erg vaak afgeraden wordt omdat het traject zo zwaar is.

Al met al is 1 a 2% van de meldingen vals, dat is niet hoger of lager dan bij andere misdaden. Ik vind het altijd een nare smaak geven dat bij verkrachtingszaken er altijd die twijfel op de loer ligt. Dat maakt het voor slachtoffers alleen maar nog moeilijker om aangifte te doen.

Slachtoffers worden extra aan de tand gevoeld en het gevolg is dat er van de 24 meldingen per week bij de politie maar 3% tot aangifte komt, waarbij je mee moet nemen dat de zeer goed onderbouwde schatting is dat de werkelijke cijfers voor verkrachting 8 keer hoger liggen dan het aantal meldingen bij de politie.
Het kan niet vaak genoeg herhaald worden....

Bijzonder opmerkelijk ook, dat er ook in dit topic weer heel veel drukte wordt gemaakt over de mogelijkheid van valse beschuldigingen, maar dat deze toch wel bijzonder hoge cijfers - en dus vele slachtoffers - lang niet zoveel verontwaardiging opwekken (voor zover dat al zo is, want het begint al met TS die openlijk twijfelt).

Tja, vrouwenhaat is nog volop aanwezig, het trekt alleen steeds een ander jasje aan....
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:02:00 #257
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137446345
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Bijzonder opmerkelijk ook, dat er ook in dit topic weer heel veel drukte wordt gemaakt over de mogelijkheid van valse beschuldigingen, maar dat deze toch wel bijzonder hoge cijfers - en dus vele slachtoffers - lang niet zoveel verontwaardiging opwekken (voor zover dat al zo is, want het begint al met TS die openlijk twijfelt).

Tja, vrouwenhaat is nog volop aanwezig, het trekt alleen steeds een ander jasje aan....
Gekwetste zolderkamer Fok!kers zijn hun gebrek aan sex botvieren op het gehele vrouwelijk ras. Want als een vrouw geen sex wilt is ze of lesbisch of frigide een andere optie is er niet, dit soort neanderthaler gedachtes. er zijn nog heel veel mannen die oprecht geloven dat vrouwen die lesbisch zijn gewoon een keer goed geneukt moeten worden. Dan worden ze vanzelf hetero
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137446658
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar geef ik het idee dat ik er andersom anders over denk?

Wil zelfs wel erbij zeggen dat ik het voor mannen nog veel schrijnender vind als voor vrouwen. Waar vrouwen al fikse moeite hebben met een dader te laten veroordelen is dat voor mannen nog veel moeilijker. Dat gaat nog veel harder op als ze door een vrouw zijn verkracht.
Voor mij valt dit allemaal onder seksueel geweld en helaas worden geweldsdelicten, zeker de seksuele geweldsdelicten, veel te licht bestraft en wordt er veel te veel aan blaming the victim gedaan. De algehele mentaliteit is een stuk achteruit gegaan lijkt het wel...
pi_137447117
quote:

[..]

Heeft niet noodzakelijk met vrouwenhaat te maken. Inbraak, diefstal, joyriden.. dat zijn activiteiten waar vaak twee personen bij betokken zijn, en soms doet één ervan slechts mee uit angst, omdat ie onder druk gezet wordt of bedreigd is. Maar dat is een verdediging die meestal geen schijn van kans maakt. Bij sex is de situatie gelijkaardig, als er geen duidelijke fysieke sporen zijn die op verkrachting wijzen, dan heb je enkel de verklaring van één van de betrokkenen dat er een misdrijf is gepleegd, en de ander ontkent dit. Het is nu eenmaal een misdrijf dat moeilijk te bewijzen is.
pi_137447227
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:24 schreef meth1745 het volgende:
Heeft niet noodzakelijk met vrouwenhaat te maken.
Echt wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:02 schreef trigt013 het volgende:
Gekwetste zolderkamer Fok!kers zijn hun gebrek aan sex botvieren op het gehele vrouwelijk ras. Want als een vrouw geen sex wilt is ze of lesbisch of frigide een andere optie is er niet, dit soort neanderthaler gedachtes. er zijn nog heel veel mannen die oprecht geloven dat vrouwen die lesbisch zijn gewoon een keer goed geneukt moeten worden. Dan worden ze vanzelf hetero
Veel mannen zijn gewoon mega gefrustreerd dat ze niet zomaar een piemel overal in kunnen hangen. Dat reageren ze dan idd af op vrouwen in het algemeen, op vrouwen die zeggen verkracht te zijn, verkrachtingscijfers, feministen en vrouwen in leidinggevende posities.
pi_137447578
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

Veel mannen zijn gewoon mega gefrustreerd
Rly? Die eerste steen komt van jou?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137447611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

Veel mannen zijn gewoon mega gefrustreerd dat ze niet zomaar een piemel overal in kunnen hangen. Dat reageren ze dan idd af op vrouwen in het algemeen, op vrouwen die zeggen verkracht te zijn, verkrachtingscijfers, feministen en vrouwen in leidinggevende posities.
Onze mannenhaatster is ook weer present ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137447867
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:43 schreef eight het volgende:

[..]

Onze mannenhaatster is ook weer present ;(
Wat is eigenlijk jouw definitie van 'mannenhaatster'?

Een vrouw die een man tegengas durft te geven?
Een vrouw die problemen tussen de seksen aan durft te wijzen?
Een vrouw die durft te zeggen dat vrouwen nog steeds gediscrimineerd worden?
Een vrouw die voor zichzelf opkomt?

Of een vrouw die geen enkel positief feit in welke man dan ook kan zien omdat het een man is?

Ik zie hier op Fok werkelijk meer vrouwenhaters dan mannenhaatsters. In die laatste zin dan. Volgens sommige mannen hier is de enige goede vrouw een vrouw die naast haar werk zich achter het aanrecht bevindt en de benen voor hem spreid op zijn commando. En verder vooral haar bek houdt en 'ja en amen' knikt.
pi_137447938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:24 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Heeft niet noodzakelijk met vrouwenhaat te maken. Inbraak, diefstal, joyriden.. dat zijn activiteiten waar vaak twee personen bij betokken zijn, en soms doet één ervan slechts mee uit angst, omdat ie onder druk gezet wordt of bedreigd is. Maar dat is een verdediging die meestal geen schijn van kans maakt. Bij sex is de situatie gelijkaardig, als er geen duidelijke fysieke sporen zijn die op verkrachting wijzen, dan heb je enkel de verklaring van één van de betrokkenen dat er een misdrijf is gepleegd, en de ander ontkent dit. Het is nu eenmaal een misdrijf dat moeilijk te bewijzen is.
Het verschil in verontwaardiging tov het delict verkrachting versus het delict valse aangifte/verklaring afleggen is toch echt een haarfijn voorbeeld van onverdunde vrouwenhaat. Althans, zo denk ik erover.
pi_137448263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het verschil in verontwaardiging tov het delict verkrachting versus het delict valse aangifte/verklaring afleggen is toch echt een haarfijn voorbeeld van onverdunde vrouwenhaat. Althans, zo denk ik erover.
Wat je als grootste bedreiging voor jezelf beschouwt bepaalt waarmee je het meest identificeert. Degene die verkracht wordt of degene die valselijk beschuldigd wordt. Geen man die verwacht slachtoffer van verkrachting te worden, geen vrouw die verwacht van verkrachting beschuldigd te worden.
pi_137448438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk jouw definitie van 'mannenhaatster'?

Een vrouw die een man tegengas durft te geven?
Een vrouw die problemen tussen de seksen aan durft te wijzen?
Een vrouw die durft te zeggen dat vrouwen nog steeds gediscrimineerd worden?
Een vrouw die voor zichzelf opkomt?

Of een vrouw die geen enkel positief feit in welke man dan ook kan zien omdat het een man is?

Ik zie hier op Fok werkelijk meer vrouwenhaters dan mannenhaatsters. In die laatste zin dan. Volgens sommige mannen hier is de enige goede vrouw een vrouw die naast haar werk zich achter het aanrecht bevindt en de benen voor hem spreid op zijn commando. En verder vooral haar bek houdt en 'ja en amen' knikt.
De hele wereld is gek behalve jij...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:20:22 #267
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137448673
quote:

[..]

Vrouwenhaat :') yeah right

Maargoed ik vind deze cijfers eigenlijk niet zo schokkend. Als in dat ik, gezien de definities zoiets ook wel geschat zou hebben.
pi_137449514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:20 schreef Westerling het volgende:

[..]

Vrouwenhaat :') yeah right

Maargoed ik vind deze cijfers eigenlijk niet zo schokkend. Als in dat ik, gezien de definities zoiets ook wel geschat zou hebben.
En die definities verzin je er dan zelf even bij?
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:50:49 #269
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137449584
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En die definities verzin je er dan zelf even bij?
Heb je ergens definities van mij gezien?
Ik heb her en der mijn vraagtekens gezet. Maar dat is vrouwenhaat :D
pi_137449719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:50 schreef Westerling het volgende:

[..]

Heb je ergens definities van mij gezien?
Ik heb her en der mijn vraagtekens gezet. Maar dat is vrouwenhaat :D
Jij hebt het over DE definities.

De Pavlov reacties op verkrachting - zal wel vals zijn - zal wel achterafspijt zijn - zal wel om niet meer dan een kusje gaan - en dergelijke 'vraagtekens' doen op zijn minst respectloosheid en het niet serieus nemen van vrouwen vermoeden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:03:11 #271
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137450008
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij hebt het over DE definities.

De Pavlov reacties op verkrachting - zal wel vals zijn - zal wel achterafspijt zijn - zal wel om niet meer dan een kusje gaan - en dergelijke 'vraagtekens' doen op zijn minst respectloosheid en het niet serieus nemen van vrouwen vermoeden.
Ja ik heb het over DE definities ja. Die ik dus niet verzonnen heb, anders heetten ze wel MIJN definities.
Je vermoedens zijn voor jouw rekening, en als je je vreemde vermoedens op t internet pleurt sta je er goed mee voor lul. Met je vrouwenhaat :')
pi_137450021
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat je als grootste bedreiging voor jezelf beschouwt bepaalt waarmee je het meest identificeert. Degene die verkracht wordt of degene die valselijk beschuldigd wordt. Geen man die verwacht slachtoffer van verkrachting te worden, geen vrouw die verwacht van verkrachting beschuldigd te worden.
Elk (normaal) mens is tot empathie in staat en bezit dús het vermogen om verder te kijken.
Elk mens maakt voor zichzelf de keuze of die ook daadwerkelijk verder wil kijken.
Sommigen hier hebben duidelijk gemaakt dat zij niet verder willen kijken.
pi_137452359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:03 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Elk (normaal) mens is tot empathie in staat en bezit dús het vermogen om verder te kijken.
Elk mens maakt voor zichzelf de keuze of die ook daadwerkelijk verder wil kijken.
Sommigen hier hebben duidelijk gemaakt dat zij niet verder willen kijken.
Ik heb niet al de reacties gelezen, maar ik zag wel dat er reeds onduidelijkheid is over wat precies als verkrachting werd meegeteld. Velen denken misschien dat de Amerikaanse normen gehanteerd worden:
quote:
Another area of confusion on the date rape topic is intoxication. Bottom line, if a girl is intoxicated she cannot consent to sex and you could be charged with rape. It does not matter whether you knew she was intoxicated, it doesn’t matter if you were intoxicated too, all that matters is that she was not in a state of mind to consent and therefore it is rape. If you get a girl drunk or high and then “get together” with her you have committed a sexual assault. Again, it doesn’t matter if you are drunk or high as well. Your diminished abilities do not negate your responsibilities. A good rule to follow; if you are under the influence do not have sex. Now say you really had no idea a girl was intoxicated and that she truly appeared to be a willing partner, what then? The reality is that you could still be charged with rape if she is able to prove she was drunk or high. Your knowledge of her state may only be a mitigating factor; it does not guarantee you won’t be charged.
http://teenadvice.about.com/od/daterape/a/daterapeguysfyi_2.htm
Volgens die definitie hadden al m'n vriendinnen me kunnen aanklagen. En de one night stands zeker.

Ik betwijfel sterk dat de studie zo'n definitie hanteerde, maar kan me voorstellen dat sommigen het idee hebben dat verkrachting zeldzaam is en men die gevallen dus ook meegerekend heeft.
Voor dronken sex kan je niet veel empathie verwachten, want de meesten hebben wel eens dronken geneukt, en de volgende dag denken "oh shit!", dat overkomt mannen eveneens.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:14:27 #274
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137452560
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:06 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik heb niet al de reacties gelezen, maar ik zag wel dat er reeds onduidelijkheid is over wat precies als verkrachting werd meegeteld. Velen denken misschien dat de Amerikaanse normen gehanteerd worden:

[..]

Volgens die definitie hadden al m'n vriendinnen me kunnen aanklagen. En de one night stands zeker.

Ik betwijfel sterk dat de studie zo'n definitie hanteerde, maar kan me voorstellen dat sommigen het idee hebben dat verkrachting zeldzaam is en men die gevallen dus ook meegerekend heeft.
Voor dronken sex kan je niet veel empathie verwachten, want de meesten hebben wel eens dronken geneukt, en de volgende dag denken "oh shit!", dat overkomt mannen eveneens.
Die Amerikanen zijn helemaal gek geworden.
quote:
It does not matter whether you knew she was intoxicated, it doesn’t matter if you were intoxicated too
Emancipatie! Ongelijkheid! Mannenhaat! (even voor 1ouder)

Verder eens met je post.
pi_137457857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:06 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

Dit komt alleen niet overeen met hoe de politie handelt daar vanuit veel onderzoek, want was de vrouw dronken of onder drugs dan wordt er onmiddelijk getwijfeld aan haar claim dat ze verkracht is. De kans dat een vrouw geloofd wordt als ze zegt dronken te zijn geweest is niet zo heel groot, zelfs bij verdere aanwijzingen dat het verkrachting was wordt het dan een meer dan lastige zaak.

Komt het al voor het gerecht dan komt het voor een jury waarbij dit soort zaken stevig worden aangedikt om de vrouw in kwestie in een kwaad daglicht te stellen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')