http://www.c-span.org/live/quote:Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef speknek het volgende:
Waar is de livestreammmm ik heb Rusland's whataboutisms gemist
Nee ze forceren niks, officieel is het nog steeds geen onderdeel van Rusland. In maart is er een referendum.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
De krim is officeel nog altijd onderdeel van het land Oekraine. De krim zou zichzelf ook kunnen afscheiden van Oekraine, zonder bij rusland te komen. Dat was eventueel ook nog een optie geweest. Nu forceert rusland iets, waar politiek gezien nog heel veel zaken besproken hadden moeten worden.
16000 militairen een ander land insturen en ze forceren niksquote:Op maandag 3 maart 2014 23:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee ze forceren niks, officieel is het nog steeds geen onderdeel van Rusland. In maart is er een referendum.
Dat boeit niet, elke grootmacht lapt dat aan zijn laars. Zoals de VS in Irak, Afghanistan en Servië.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom op zeg. Er zijn gewoon internationale wetten, dat je dit niet doet.
Je valt niet zomaar een andere soevereine staat binnen. Tenzij er een humanitaire slachting ofzo plaatsvindt.
70% stemde op de partij van Janoekovitsj, de man die eerst nog afstevende op een associatieakkoord met de EU. Op die partij stemmen, is nog wel heel wat anders dan hopen op een bezetting door de Russen en uiteindelijke aansluiting bij de Russische federatie. Welke aanwijzingen heb jij dat dat de wens is van de meerderheid van de bevolking van de Krim?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, want de regering van de Krim vroeg er om, een referendum werd verboden door de regering van Oekraïne, separatisme hard bestreden, Russisch zou geen officiële taal meer zijn en Russische TV zenders worden verboden.
70% stemde op een pro-Russische partij. https://en.wikipedia.org/(...)ntary_election,_2010
Ze forceren niets? Ze zijn gewoon een soeverein land militair binnen gevallen.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee ze forceren niks, officieel is het nog steeds geen onderdeel van Rusland. In maart is er een referendum.
Nee, want er zit geen humanitair doel aan. Het doel was om de taliban weg te krijgen net als Saddam omdat die de Amerikaanse belangen bedreigen.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:22 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
Misschien had dat succes ook gewoon niet kunnen plaatsvinden in Afghanistan en Irak, dus het was beter geweest als de VS daar gewoon weg was gebleven.
Het is friet.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:22 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ok, ik houd op. Als je alleen maar statements wil maken zonder toelichting, prima, maar dan is dit een patat/friet discussie. Tijd om de laatste Walking Dead aan te zetten.
Het is overigens patat.
Gaap.... Er is geen ultimatum.... Zowel Oekraïne als Rusland ontkent dat.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef sonnyspek het volgende:
Morgen maar even extra vroeg me bed uit om te kijken (en nog wat voor school) wat er met het ultimatum is gebeurd.
Verwachtingen?
Als ze niets forceren hoeft men ook niet met duizenden militairen binnen te komen.. Kom op zegquote:Op maandag 3 maart 2014 23:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze forceren een referendum die er anders niet mocht komen.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:26 schreef speknek het volgende:
[..]
16000 militairen een ander land insturen en ze forceren niks
Bron dat Oekraïne dat ontkend?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gaap.... Er is geen ultimatum.... Zowel Oekraïne als Rusland ontkent dat.
Is net bevestigd live in de UN meeting.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gaap.... Er is geen ultimatum.... Zowel Oekraïne als Rusland ontkent dat.
Of met behulp van VN-troepen. Misschien heeft overste Karremans nog wat tijd...quote:Op maandag 3 maart 2014 23:27 schreef Basterds het volgende:
[..]
70% stemde op de partij van Janoekovitsj, de man die eerst nog afstevende op een associatieakkoord met de EU. Op die partij stemmen, is nog wel heel wat anders dan hopen op een bezetting door de Russen en uiteindelijke aansluiting bij de Russische federatie. Welke aanwijzingen heb jij dat dat de wens is van de meerderheid van de bevolking van de Krim?
En nogmaals, een militaire bezetting was echt niet nodig geweest om de rechten van de Russische bevolking op de Krim te garanderen Men had dat in eerste instantie gewoon op diplomatie wijze moeten proberen.
quote:
quote:Op maandag 3 maart 2014 23:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jawel. Als Tsjetsjenië een deel van Rusland is, is de Krim een deel van Oekraïne. Dus of Rusland is nu een land binnen gevallen, of toen. Of zie jij een wezenlijk verschil?
Heb je me link niet bekeken? Maar 48,93% stemde op de Partij van de Regio's. Omdat de meerderheid ethische Russen zijn, 95% van de bevolking dagelijks Russisch spreekt en er grote demonstraties zijn. Maar ik vind dat geen zinnige discussie, er komt in maart een referendum en dan zien jullie mijn gelijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:27 schreef Basterds het volgende:
[..]
70% stemde op de partij van Janoekovitsj, de man die eerst nog afstevende op een associatieakkoord met de EU. Op die partij stemmen, is nog wel heel wat anders dan hopen op een bezetting door de Russen en uiteindelijke aansluiting bij de Russische federatie. Welke aanwijzingen heb jij dat dat de wens is van de meerderheid van de bevolking van de Krim?
En nogmaals, een militaire bezetting was echt niet nodig geweest om de rechten van de Russische bevolking op de Krim te garanderen Men had dat in eerste instantie gewoon op diplomatie wijze moeten proberen.
Weet ik, maar het is terecht in dit geval. Oekraïne onderdrukt de bevolking door ze een referendum te weigeren en ze te dwingen bij Oekraïne te blijven.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze forceren niets? Ze zijn gewoon een soeverein land militair binnen gevallen.
Zijn ze dan zo pro-referendum dat ze het referendum met militaire middelen willen verspreiden naar andere landen? Is Poetin bereid om een referendum te houden in de Kaukasus?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:29 schreef SadPanda het volgende:
Ze forceren een referendum die er anders niet mocht komen.
Ze forceren een referendum.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als ze niets forceren hoeft men ook niet met duizenden militairen binnen te komen.. Kom op zeg
En dat zouden ze moeten doen want...?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
het begint met dat Oekraïne niet luistert naar Rusland
Ja duh daar gaat het Poetin niet om. Maar dan is het nog wel terecht.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zijn ze dan zo pro-referendum dat ze het referendum met militaire middelen willen verspreiden naar andere landen? Is Poetin bereid om een referendum te houden in de Kaukasus?
Dan forceren ze toch? En dat tast de soevereiniteit aan van Oekraine. En dus gaan ze hun boekje te buiten. Want ze bemoeien zich met de interne zaken van Oekraine. Rusland heeft daar volgens internationaal recht zich aan te houden. Ze kunnen de beslissingen met politiek beinvloeden, maar militair ingrijpen is per definitie not done.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De VS legitimeerden dat met UN resoluties 660, 678, 1441, 1368, 1373, 1378, 1386, 1160, 1199, 1203, 1239 en 1244 respectievelijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:26 schreef SadPanda het volgende:
Dat boeit niet, elke grootmacht lapt dat aan zijn laars. Zoals de VS in Irak, Afghanistan en Servië.
Het zijn geen immigranten want ze wonen er al sinds hun geboorte. Hun ouders komen uit de Russische SSR tijdens de Sovjet-Unie.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:32 schreef Lagrinta het volgende:
Kan iemand wellicht mij kort uitleggen wat onder 'etnische Russen' wordt verstaan? Wat is het verschil tussen een Oekraïner en en etnische Rus in Oekraïne?
Ik vind het zo opvallend omdat je in Nederland of Duitsland het nooit hebt over etnische Duitsers in NL of etnische Nederlanders in Duitsland. Dat noemen wij gewoon immigranten.
Bij voorbaat dank!
Met zwaar militaair ingrijpen en onnodig bloedvergieten?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens het internationaal recht. Spanje mag ook voorkomen dat Catalonië onafhankelijk wordt.
Omdat de bevolking van de Krim een referendum wilt.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat zouden ze moeten doen want...?
Je CD hangt...quote:Op maandag 3 maart 2014 23:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat de bevolking van de Krim een referendum wilt.
Nogmaals internationaal recht boeit niet voor grootmachten.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:34 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dan forceren ze toch? En dat tast de soevereiniteit aan van Oekraine. En dus gaan ze hun boekje te buiten. Want ze bemoeien zich met de interne zaken van Oekraine. Rusland heeft daar volgens internationaal recht zich aan te houden. Ze kunnen de beslissingen met politiek beinvloeden, maar militair ingrijpen is per definitie not done.
Nee...quote:Op maandag 3 maart 2014 23:34 schreef speknek het volgende:
[..]
De VS legitimeerden dat met UN resoluties 660, 678, 1441, 1368, 1373, 1378, 1386, 1160, 1199, 1203, 1239 en 1244 respectievelijk.
Het weigeren van een referendum lijkt me niet iets wat een inval rechtvaardigt. In elk geval niet in internationale wetten. Er wordt geen genocide gepleegd. Er worden geen bevolkingsgroepen uitgemoord.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is terecht in dit geval. Oekraïne onderdrukt de bevolking door ze een referendum te weigeren en ze te dwingen bij Oekraïne te blijven.
Oke, ik vind het naïef om te denken dat Oekraïne niet luistert naar de EU en Rusland. En nu hou ik er ook mee op, dit is nutteloos.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je me link niet bekeken? Maar 48,93% stemde op de Partij van de Regio's. Omdat de meerderheid ethische Russen zijn, 95% van de bevolking dagelijks Russisch spreekt en er grote demonstraties zijn. Maar ik vind dat geen zinnige discussie, er komt in maart een referendum en dan zien jullie mijn gelijk.
Ik ga daar niet nog eens op reageren zoals ik al een miljard keer heb gedaan. Hint: het begint met dat Oekraïne niet luistert naar Rusland en de EU en de VS haar steunen.
Nee, dat is niet nodig omdat Catalonië geen buitenlandse steun krijgt.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:35 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Met zwaar militaair ingrijpen en onnodig bloedvergieten?
Ja exact. Maar dan worden dus even de stambomen gecheckt en worden paspoorten uitgedeeld bijvoorbeeld begrijp ik. Maar zo heb je ook mensen die in Moskou zijn geboren maar hun ouders komen uit de Oekraïnse SSR. En vaak hebben die mensen dan meer met Rusland. Het blijft ingewikkeld vindt ik.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het zijn geen immigranten want ze wonen er al sinds hun geboorte. Hun ouders komen uit de Russische SSR tijdens de Sovjet-Unie.
quote:Op maandag 3 maart 2014 23:34 schreef speknek het volgende:
[..]
De VS legitimeerden dat met UN resoluties 660, 678, 1441, 1368, 1373, 1378, 1386, 1160, 1199, 1203, 1239 en 1244 respectievelijk.
Rusland legitimeerden hun inval van Oekraiene met een hypothetische oproep van een onbekende vertegenwoordiger van niet nader genoemden pro-Rusland demonstranten.
Nogmaals internationale wetten boeien niet voor grootmachten.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het weigeren van een referendum lijkt me niet iets wat een inval rechtvaardigt. In elk geval niet in internationale wetten. Er wordt geen genocide gepleegd. Er worden geen bevolkingsgroepen uitgemoord.
blijkbaar boeit dat wel, want anders was er niet zo gereageerd met allerlei dreigingen van sancties etc. Geloof me, diplomatisch gezien kan ook een grootmacht volledig kapot gemaakt worden. Duurt wellicht wat langer, en kost meer, maar het is wel mogelijk als het unaniem gebeurt. En daar lijkt het toch wel op.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nogmaals internationaal recht boeit niet voor grootmachten.
Ik zeg juist dat Oekraïne luistert naar de EU, maar de EU luistert niet naar Rusland.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:36 schreef Basterds het volgende:
[..]
Oke, ik vind het naïef om te denken dat Oekraïne niet luistert naar de EU en Rusland. En nu hou ik er ook mee op, dit is nutteloos.
Netjes verwoord.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland legitimeerden hun inval van Oekraiene met een hypothetische oproep van een onbekende vertegenwoordiger van niet nader genoemden pro-Rusland demonstranten.
En dat referendum is lekker eerlijk wou je zeggen? Rusland heeft daar nu al een week Russische paspoorten lopen uitdelen om de Russische populatie groter te doen overkomen. Je zegt over internationale regels dat die hier niet belangrijk zijn, raar....quote:Op maandag 3 maart 2014 23:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wie deelt paspoorten uit? Poetin deelt nog geen paspoorten uit hoor, dat was een voorstel van een Russische oppositie partij.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja exact. Maar dan worden dus even de stambomen gecheckt en worden paspoorten uitgedeeld bijvoorbeeld begrijp ik. Maar zo heb je ook mensen die in Moskou zijn geboren maar hun ouders komen uit de Oekraïnse SSR. En vaak hebben die mensen dan meer met Rusland. Het blijft ingewikkeld vindt ik.
slaat als een tang op een varken. Rusland luistert niet naar Oekraine.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat Oekraïne luistert naar de EU, maar de EU luistert niet naar Rusland.
Ja.........maar Poetin is stoerder...der...derquote:
Maar wel een VN resolutie. En een geschiedenis van genocide. Weet je nog die gifgas-aanvallen op de Koerden?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nogmaals internationale wetten boeien niet voor grootmachten.
In Irak was er ook geen genocide.
RT...Geloof er geen snars van.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://rt.com/news/russia-dismiss-ultimatum-ukraine-644/
quote:Op maandag 3 maart 2014 23:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
blijkbaar boeit dat wel, want anders was er niet zo gereageerd met allerlei dreigingen van sancties etc.
In de Krim woonden Krim-Tarteren. Toen kwam Stalin, die deporteerde alle Krim-Tartaren naar strafkampen in Siberie en plantte daarvoor in de plaats etnische Russen neer zodat hij een marinebasis aan de Zwarte Zee kon hebben.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:32 schreef Lagrinta het volgende:
Kan iemand wellicht mij kort uitleggen wat onder 'etnische Russen' wordt verstaan? Wat is het verschil tussen een Oekraïner en en etnische Rus in Oekraïne?
Ik vind het zo opvallend omdat je in Nederland of Duitsland het nooit hebt over etnische Duitsers in NL of etnische Nederlanders in Duitsland. Dat noemen wij gewoon immigranten.
Bij voorbaat dank!
Ook Frankrijk en Nederland.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]Er werden geen chemische wapens gevonden, en als ze werden gevonden zouden Amerika Duitsland medeschuldig zijn omdat zij het verkocht hebben aan de Irakezen
Volgens mij heeft Poetin wellicht niet nu maar in het verleden toch zeker wel paspoorten uitgedeeld in de voormalige Sovjetstaten. Ik blijf het fascinerend vinden hoeveel invloed die Sovjetunie nog heeft op het dagelijkse leven.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wie deelt paspoorten uit? Poetin deelt nog geen paspoorten uit hoor, dat was een voorstel van een Russische oppositie partij.
Geen reden om het goed te praten natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nogmaals internationaal recht boeit niet voor grootmachten.
Ik snap niet wat de tweede zin met de eerste zin te maken heeft? De Russische populatie krijgt niet meer gewicht in het referendum hoor.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:39 schreef bombmannl het volgende:
[..]
En dat referendum is lekker eerlijk wou je zeggen? Rusland heeft daar nu al een week Russische paspoorten lopen uitdelen om de Russische populatie groter te doen overkomen. Je zegt over internationale regels dat die hier niet belangrijk zijn, raar....
Daar kun je over discussiëren.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, want het klopt niet. De Irakoorlog was illegaal.
wellicht. Dat is open ter discussie. Maar het lijstje van resoluties geeft aan dat het veel meer verantwoord was, dan wat er nu gebeurt door Rusland in de Krimquote:Op maandag 3 maart 2014 23:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Naar de ondemocratische regering ja.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
slaat als een tang op een varken. Rusland luistert niet naar Oekraine.
Dat is achteraf gepraat. Op dat moment vond Amerika (en haar coalition) het VN gesanctioneerd. Rusland heeft het sowieso nooit geprobeerd legitiem te doen. Dat is op het moment illegaal.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, naar de interim regering. Er komen nieuwe verkiezingenquote:Op maandag 3 maart 2014 23:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Naar de ondemocratische regering ja.
Dat is mij bekend hoe het met de Krim-Tartaren is gegaan. Maar dan zijn er dus Russen naar de Krim gebracht in de tijd van Stalin.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:40 schreef speknek het volgende:
[..]
In de Krim woonden Krim-Tarteren. Toen kwam Stalin, die deporteerde alle Krim-Tartaren naar strafkampen in Siberie en plantte daarvoor in de plaats etnische Russen neer zodat hij een marinebasis aan de Zwarte Zee kon hebben.
Toen ging Stalin dood en vond Chroetsjev dat wel wat barbaars, hij liet de Krim-Tartaren die het overleefd hadden weer terugkomen. Dat was niet erg, want het merendeel was nu toch Russisch.
De Soviet-Unie viel uit elkaar en de Krim werd bij Oekraine gevoegd. De Krim-Tartaren waren eindelijk vrij van de Soviet onderdrukking.
Poetin vindt dat Russen onderdrukt worden en onderwerpt de Krim.
Toen werd Irak nog gesteund door de VS. De oorlog was gewoon illegaal daar is iedereen het mee eens.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je nog die gifgas-aanvallen op de Koerden?
Dat rechtvaardigt deze inval nog steeds niet.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toen werd Irak nog gesteund door de VS. De oorlog was gewoon illegaal daar is iedereen het mee eens.
Maar wel een goede reden waarom het veel landen weinig meer uitmaakt, bijna elk land doet het.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Geen reden om het goed te praten natuurlijk.
Rusland heeft evenveel oppositiepartijen als dat Nederland tanks heeft.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wie deelt paspoorten uit? Poetin deelt nog geen paspoorten uit hoor, dat was een voorstel van een Russische oppositie partij.
Bewijs het maar in de Veiligheidsraad dat wat Rusland doet illegaal is. Oh nee, dat kan niet want Rusland beschikt over het vetorecht. Net als de VS en VK in het geval van Irak.quote:
Dat diktedrukte klopt niet, Stalin deporteerde ze omdat zouden collaboreren met Hitler.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:40 schreef speknek het volgende:
[..]
In de Krim woonden Krim-Tarteren. Toen kwam Stalin, die deporteerde alle Krim-Tartaren naar strafkampen in Siberie en plantte daarvoor in de plaats etnische Russen neer zodat hij een marinebasis aan de Zwarte Zee kon hebben.
Klopt niet helemaal. Chroetsjov gaf de Krim in 195x aan de Oekrainse SSR. Daarvoor was het 200 jaar onderdeel van Rusland. Bij het uiteenvallen van de SU was de Krim al onderdeel van Oekraine.quote:Toen ging Stalin dood en vond Chroetsjev dat wel wat barbaars, hij liet de Krim-Tartaren die het overleefd hadden weer terugkomen. Dat was niet erg, want het merendeel was nu toch Russisch.
De Soviet-Unie viel uit elkaar en de Krim werd bij Oekraine gevoegd. De Krim-Tartaren waren eindelijk vrij van de Soviet onderdrukking.
Nee, hij wil een referendum.quote:Poetin vindt dat Russen onderdrukt worden en onderwerpt de Krim.
Ik vind deze inval van Rusland moreel terechtquote:Op maandag 3 maart 2014 23:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Geen reden om het goed te praten natuurlijk.
Maar je bent het ermee eens dat Rusland hypocriet is omdat ze het referendum in eigen land niet toestaan?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
Ik vind deze inval van Rusland moreel terecht
Huh, op NU.nl stond dat China de inval steunt?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:46 schreef speknek het volgende:
UNSC debat afgelopen. Iedereen tegen Rusland, zelfs China, opvallend. Rusland accepteert VN waarnemers (uiteraard) en lijkt de Krim te behouden maar staat nu geisoleerd.
Poetin wint de slag, verliest de oorlog.
Nee, daar kun je niet over discussiëren. De VN zegt zelf dat het illegaal was.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kun je over discussiëren.
Echter, dan rechtvaardigt dat nog steeds deze inval niet.
Je kunt het een niet goedpraten met het ander.
Ja, tuurlijk. Waarom niet?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Maar je bent het ermee eens dat Rusland hypocriet is omdat ze het referendum in eigen land niet toestaan?
Ja maar later beseffen mensen dat dit juist wel legaal isquote:Op maandag 3 maart 2014 23:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is achteraf gepraat. Op dat moment vond Amerika (en haar coalition) het VN gesanctioneerd. Rusland heeft het sowieso nooit geprobeerd legitiem te doen. Dat is op het moment illegaal.
3 in het parlement https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_legislative_election,_2011quote:Op maandag 3 maart 2014 23:45 schreef Nintex het volgende:
[..]
Rusland heeft evenveel oppositiepartijen als dat Nederland tanks heeft.
Klopt. Daarom was de reactie van Kerry ook lachwekkend, kilo's boter op zijn hoofd..quote:Op maandag 3 maart 2014 23:44 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Maar wel een goede reden waarom het veel landen weinig meer uitmaakt, bijna elk land doet het.
En dat vind jij kennelijk een goede rechtvaardiging om een land binnen te vallen?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, daar kun je niet over discussiëren. De VN zegt zelf dat het illegaal was.
Mijn rechtvaardiging heb ik al een miljard keer genoemd. Een referendum werd verboden door de regering van Oekraïne, separatisme hard bestreden, Russisch zou geen officiële taal meer zijn en Russische TV zenders worden verboden.
Toen de Krim-Tataren terug naar de Krim mochten gaan, was Chroetsjev al lang overleden.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Toen ging Stalin dood en vond Chroetsjev dat wel wat barbaars, hij liet de Krim-Tartaren die het overleefd hadden weer terugkomen. Dat was niet erg, want het merendeel was nu toch Russisch.
Poetin vindt dat Russen onderdrukt worden en onderwerpt de Krim.
Dat weet ik.. Dat laat je wel duidelijk merken.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vind deze inval van Rusland moreel terecht
Ja, dat zeg ik toch.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat vind jij kennelijk een goede rechtvaardiging om een land binnen te vallen?
Ik ben gewoon verbaasd. Maar ik respecteer je mening hoor!quote:
Waarom is de Russische actie beperkt tot de Krim, worden de Russen in andere delen van Oekraïne niet onderdrukt?quote:
Ah ja verkeerd ingelicht :/quote:Op maandag 3 maart 2014 23:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Toen de Krim-Tataren terug naar de Krim mochten gaan, was Chroetsjev al lang overleden.
Dat moet je aan Poetin vragen.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:57 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom is de Russische actie beperkt tot de Krim, worden de Russen in andere delen van Oekraïne niet onderdrukt?
Oh, dus Poetin wil geen referendum in eigen land, en de Russen in de andere delen van Oekraïne kunnen de pot op, maar de Russische inval is moreel terecht.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:58 schreef SadPanda het volgende:
Dat moet je aan Poetin vragen.
De bevolking van de Krim wilde duidelijk bij Rusland.
Ja, heeft niks met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Oh, dus Poetin wil geen referendum in eigen land, en de Russen in de andere delen van Oekraïne kunnen de pot op, maar de Russische inval is moreel terecht.
Jij doet een bewering dus ondersteun het met goede bronnen.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, zoek zelf maar makkelijk te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |