Nee, ik vind nog steeds dat de bevolking mag kiezen.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:16 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ja klopt dat gebeurt dus ook. De Krim is ook een autonoom gebied dus in die zin is het prima. Maar SadPanda vind ook dat niet genoeg.
quote:Op zondag 2 maart 2014 22:14 schreef MagicIsland1 het volgende:
Kerry: 'You don't invade another country on phony pretexts'
De hypocrisie
In theorie en een idealistische wereld heb je helemaal gelijk in je betoog. In de praktijk is dat echter totaal anders en zal het niet veranderen. De machtigste landen bepalen zelf onder welke voorwendselen zij ingrijpen goedkeuren, en zolang er geen andere landen zijn die hen daarvoor (militair) op de vingers gaan tikken zoals bij Rusland valt er niets aan te doen. In die zin is Rusland helemaal niet de enige, zijn nog wel wat andere landen te bedenken die dezelfde streken uithaalden in de moderne geschiedenis en/of nog steeds doen. Het is dus een wijze les voor landen om te zorgen dat je of militair gezien goed van je af kan slaan of een slimme alliantie slaat met een (regionale) supermacht. Oekraiene (of een deel) wilde het laatste met Europa maar kan zich niet aan de Russische macht onttrekken.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:01 schreef Roarzcorp. het volgende:
Nee jongens en meisjes ik denk dat men toch wel goed heeft nagedacht over internationaal recht en de soevereiniteit van landen...
Duh of Syrië of Libiëquote:Op zondag 2 maart 2014 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je doelt zeker op Afghanistan en Irak?
Of je kunt gewoon geen enkele etniciteit benadrukken...quote:Op zondag 2 maart 2014 22:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een minderheid kan best een land besturen, denk aan Assad's Syrië, Saddam's Irak.
En mochten ze niet naar Moskou willen luisteren, dan zorg je ervoor dat de Russische meerderheid in actie komt, net als nu.
Nou dan verwijs ik naar mijn argumenten over de problemen moet hoe je jouw praktijk dan wil toepassen op het internationaal recht. Dat wordt chaos.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik vind nog steeds dat de bevolking mag kiezen.
Daar had ik al op gereageerd, namelijk dat grootmachten daar schijt aan hebben.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:20 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Nou dan verwijs ik naar mijn argumenten over de problemen moet hoe je jouw praktijk dan wil toepassen op het internationaal recht. Dat wordt chaos.
Ik ben het met je eens het blijft een politiek spel - maar vanuit internationaal recht en het oogpunt stabiliteit is Rusland niet handig bezig. Zoals de VS ook niet handig bezig is geweest. Ik denk dat het Internationaal Recht in de basis kleine landen het beste zou kunnen dienen. Helaas is de veiligheidsraad een redelijk mank instrument en wordt internationaal recht niet altijd consistent gewaarborgd. Maar de principes zijn wel goed.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In theorie en een idealistische wereld heb je helemaal gelijk in je betoog. In de praktijk is dat echter totaal anders en zal het niet veranderen. De machtigste landen bepalen zelf onder welke voorwendselen zij ingrijpen goedkeuren, en zolang er geen andere landen zijn die hen daarvoor (militair) op de vingers gaan tikken zoals bij Rusland valt er niets aan te doen. In die zin is Rusland helemaal niet de enige, zijn nog wel wat andere landen te bedenken die dezelfde streken uithaalden in de moderne geschiedenis en/of nog steeds doen. Het is dus een wijze les voor landen om te zorgen dat je of militair gezien goed van je af kan slaan of een slimme alliantie slaat met een (regionale) supermacht. Oekraiene (of een deel) wilde het laatste met Europa maar kan zich niet aan de Russische macht onttrekken.
Dat doe ik toch? Ik geef nog meer voorbeelden, Libië en Syriëquote:Op zondag 2 maart 2014 22:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier valt toch serieus op te reageren?
Internationaal recht gaat dan ook meestal over (de belangen van) staten, niet van de bevolking. Ik vind niet dat je persé Int. recht boven (democratische) belangen van de bevolking moet stellen.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:12 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Klopt maar ik reageer op de redenatie van Sadpanda die vindt dat als een gebied wil dat de buurland hun te hulp schiet dat zomaar mag. Dit zijn genoeg redenen waarom dat niet okay en nogal problematisch is in het internationaal recht.
Maar de Krim is nog steeds een onderdeel van Oekraïne, waar zowel de Russen als de Tataren een minderheid vormen. Moskou moet duidelijk maken aan Kiev dat ze een prijs moeten betalen als ze niet willen luisteren naar de orders vanuit het Kremlin.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:20 schreef IPA35 het volgende:
Of je kunt gewoon geen enkele etniciteit benadrukken...
Je hebt nu een Rus aan het roer, een Tataarse vice-premier en met Russisch en Tataars erkend als talen.
Massavernietigingswapens iemand?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:14 schreef MagicIsland1 het volgende:
Kerry: 'You don't invade another country on phony pretexts'
De hypocrisie
Referendum afwachten?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Maar de Krim is nog steeds een onderdeel van Oekraïne, waar zowel de Russen als de Tataren een minderheid vormen. Moskou moet duidelijk maken aan Kiev dat ze een prijs moeten betalen als ze niet willen luisteren naar de orders vanuit het Kremlin.
quote:While military intervention is off the table, Foreign Affairs Minister John Baird is not ruling out any other possible sanctions against Russia America over its military involvement in Ukraine Iraq.
Russian American President Vladimir Putin George Bush recently mobilized troops in Ukraine’s Crimean Peninsula, a Russian-speaking region where Russia’s Black Sea naval fleet is stationed Iraq.
Putin Bush has said the intervention was necessary to protect Russian American interests after protesters in the Ukrainian capital, Kyiv, overthrew the Russian-backed President Viktor Yanukovych Saddam was suspected of possessing weapons of mass destruction.
Onzin, er zijn zelfs landen zonder leger.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In theorie en een idealistische wereld heb je helemaal gelijk in je betoog. In de praktijk is dat echter totaal anders en zal het niet veranderen. De machtigste landen bepalen zelf onder welke voorwendselen zij ingrijpen goedkeuren, en zolang er geen andere landen zijn die hen daarvoor (militair) op de vingers gaan tikken zoals bij Rusland valt er niets aan te doen. In die zin is Rusland helemaal niet de enige, zijn nog wel wat andere landen te bedenken die dezelfde streken uithaalden in de moderne geschiedenis en/of nog steeds doen. Het is dus een wijze les voor landen om te zorgen dat je of militair gezien goed van je af kan slaan of een slimme alliantie slaat met een (regionale) supermacht. Oekraiene (of een deel) wilde het laatste met Europa maar kan zich niet aan de Russische macht onttrekken.
Ik ben sufgebeukt.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat doe ik toch? Ik geef nog meer voorbeelden, Libië en Syrië
Ja en nee - het gebied internationaal recht is enorm gegroeid en zeker de afgelopen jaren met IGO's en die hebben vaak het beste met bevolkingen voor. Ik denk dat het systeem voor het huidige systeem. Dus het anarchistische model van voor de tweede wereld oorlog meer minderheden en bevolkingen zou marginaliseren dan nu het geval is. Het perfecte systeem is niet uitgevonden nog.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Internationaal recht gaat dan ook meestal over (de belangen van) staten, niet van de bevolking. Ik vind niet dat je persé Int. recht boven (democratische) belangen van de bevolking moet stellen.
Wat is er mis mee als de bevolking stemt over de status van hun land?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben sufgebeukt.
Je moet me nu die ene vraag stellen, iets met bevolking en stemmen en je hebt me knockout. Do it, finish me
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
https://en.wikipedia.org/(...)without_armed_forcesquote:Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, er zijn zelfs landen zonder leger.
Wel onder valse voorwendselen.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Alleen Irak. Afghanistan was toch niet illegaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |