Slechte oplossing... Die mensen wonen daar al hun hele leven...quote:Op zondag 2 maart 2014 21:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De mensen in Oekraïne die pro Russisch zijn een Russisch paspoort geven en ze een goed welkom geven (wat ook al relatief grootschalig gebeurt trouwens).
Er is wat dat betreft geen enkele reden om de Krim te bezetten. Al begrijp ik dat wel om hele andere redenen.
Ik dwing ze toch ook niet om te verhuizen?quote:Op zondag 2 maart 2014 21:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Slechte oplossing... Die mensen wonen daar al hun hele leven...
Er moeten nog wel wat mensen overblijven.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De mensen in Oekraïne die pro Russisch zijn een Russisch paspoort geven en ze een goed welkom geven (wat ook al relatief grootschalig gebeurt trouwens).
quote:Op zondag 2 maart 2014 21:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er moeten nog wel wat mensen overblijven.
Maar waar trek je die grens. Ik weet zeker dat jij daar geen oplossing voor hebt. Daarnaast bestaan er ook gewoon succesvolle stadsstaten dus ik zie er geen argumenten tegen per se. Of bepaal jij wat een goede basis is ?quote:Op zondag 2 maart 2014 21:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
1 stad is geen goede basis voor een land of deel van een land.
Waarom?quote:Op zondag 2 maart 2014 21:58 schreef Charismatisch het volgende:
In 1897 bestond bijna 36% van de bevolking van de Krim uit Tataren, in 1959 was hun aandeel in de bevolking gedaald naar 0%. Na de val van de Sovjetunie keerde een deel van hen terug naar de Krim. In 2001 bestond 12% van de bevolking in de Krim uit Tataren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimea#Demographics
De enige manier voor de Russen om het goed te maken met de Tataren is door de onafhankelijke staat Tataristan op te richten in de Krim, middelvinger richting Kiev.
Nee, maar je geeft dat als oplossing voor al die mensen die bij Rusland willen horen. Dat is de meerderheid van de Krim. Verhuizen is geen optie. Oekraïne moet niet zo zeiken ze hadden de Krim pas sinds 195x, en gezien ze het Sovjet-verleden toch haten kunnen ze dat ook gewoon teruggeven.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik dwing ze toch ook niet om te verhuizen?
Waarom zouden de Russen het goed willen maken met de Tataren?quote:Op zondag 2 maart 2014 21:58 schreef Charismatisch het volgende:
In 1897 bestond bijna 36% van de bevolking van de Krim uit Tataren, in 1959 was hun aandeel in de bevolking gedaald naar 0%. Na de val van de Sovjetunie keerde een deel van hen terug naar de Krim. In 2001 bestond 12% van de bevolking in de Krim uit Tataren.
De enige manier voor de Russen om het goed te maken met de Tataren is door de onafhankelijke staat Tataristan op te richten in de Krim, middelvinger richting Kiev.
Dat lijkt me vrij recent, en met al het gedoe daarna lijkt me dat aantal eerder toegenomen dan afgenomen, ik zou niet weten waarom Oekrainers bij Rusland zouden willen horen, in de vorm van annexatie, dus.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
12 november 2013...
Daarbij, vraag ik mij sowieso af hoe betrouwbaar zo,n grafiekje is.
Want?quote:Op zondag 2 maart 2014 21:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar je geeft dat als oplossing voor al die mensen die bij Rusland willen horen. Dat is de meerderheid van de Krim. Verhuizen is geen optie. Oekraïne moet niet zo zeiken ze hadden de Krim pas sinds 195x, en gezien ze het Sovjet-verleden toch haten kunnen ze dat ook gewoon teruggeven.
Een minderheid de baas laten worden?! Ze hebben nu een autonome republiek waarin hun rechten gerespecteerd worden, het maakt weinig uit tot welk staat deze autonome republiek behoort...quote:Op zondag 2 maart 2014 21:58 schreef Charismatisch het volgende:
Iedereen heeft daar volgens mij het idee dat ze "de meerderheid" vormen, aangezien het ongeveer 50/50 verdeeld is. Dus dat zorgt voor frustratie.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom stemde in 2010 dan de meerderheid op pro-Russen?
Nou ja, van mij mag ieder dorp onafhankelijk worden maar dat gebeurt toch niet omdat iedereen inziet dat het een slecht idee is.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:58 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Maar waar trek je die grens. Ik weet zeker dat jij daar geen oplossing voor hebt. Daarnaast bestaan er ook gewoon succesvolle stadsstaten dus ik zie er geen argumenten tegen per se. Of bepaal jij wat een goede basis is ?
Dit dus. Gekker moet het niet worden.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Een minderheid de baas laten worden?! Ze hebben nu een autonome republiek waarin hun rechten gerespecteerd worden, het maakt weinig uit tot welk staat deze autonome republiek behoort...
1: Misschien, maar misschien ook niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij recent, en met al het gedoe daarna lijkt me dat aantal eerder toegenomen dan afgenomen, ik zou niet weten waarom Oekrainers bij Rusland zouden willen horen, in de vorm van annexatie, dus.
So what?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ze daar al heel lang wonen.. En er moeten ook nog mensen overblijven.
quote:Op zondag 2 maart 2014 22:00 schreef expans het volgende:
Verhuizen is wel een optie. Net zoals de Tataren deporteren naar Siberië.
Ze zijn toch zo pro-Rusland, vinden ze vast niet erg.
En daar ga je al een oplossing heb je niet. Internationaal heeft wel een oplossing dat heet de soevereine staat en dat is nou net in deze zaak geschonden.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou ja, van mij mag ieder dorp onafhankelijk worden maar dat gebeurt toch niet omdat iedereen inziet dat het een slecht idee is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |