Het gaat nergens over "ervoor flikkeren" hoorquote:Op woensdag 5 maart 2014 01:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op het moment dat jij hem ervoor flikkert en hij daarvoor in de remmen moet? Of als je te lang links blijft rijden? Ik snap echt niet hoe iemand zich nou kan ergeren aan iemand die doorrijdt op de snelweg. "Oeh, iemand rijdt me voorbij, nu heb ik er last van?"
Ja, de meningen verschillen nogal. Sommigen komen met 150 aanstormen en verwachten dat ik a la minute in de berm spring ofzo. Hihi, mijn koekblik kan niet springen joh! En effe doortrekken van 130 naar 150 ga ik niet aan beginnen, dus dan moet men toch even geduld hebben tot ik de auto(s) heb ingehaald.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:31 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het gaat nergens over "ervoor flikkeren" hoor
Te lang links rijden is een mening die voor veel mensen verschillend ligt blijkbaar.
Als ze met 150 komen aanstormen, en dan achter me gaan zitten zodat ik alleen hun gezicht zie in mijn achteruitkijkspiegel krijgen ze van mij de middelvinger en ga ik me perfect aan de snelheid houden en zo lang mogelijk links blijven rijden als wettelijk mag.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:38 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, de meningen verschillen nogal. Sommigen komen met 150 aanstormen en verwachten dat ik a la minute in de berm spring ofzo. Hihi, mijn koekblik kan niet springen joh! En effe doortrekken van 130 naar 150 ga ik niet aan beginnen, dus dan moet men toch even geduld hebben tot ik de auto(s) heb ingehaald.
Dat kan echt niet. Je lokt alleen maar meer agressie uit, zo.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:43 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Als ze met 150 komen aanstormen, en dan achter me gaan zitten zodat ik alleen hun gezicht zie in mijn achteruitkijkspiegel krijgen ze van mij de middelvinger en ga ik me perfect aan de snelheid houden en zo lang mogelijk links blijven rijden als wettelijk mag.
Zij spelen met levens. Ik hou me aan de snelheid.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:44 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat kan echt niet. Je lokt alleen maar meer agressie uit, zo.
Klopt, maar opgefokte mensen leren hier niks van, ze raken alleen maar nog opgefokter.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:45 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Zij spelen met levens. Ik hou me aan de snelheid.
Dus je moet jezelf halsoverkop maar tussen twee vrachtwagens drukken zodat die tokkie erlangs kan? Ik wil mezelf niet laten opfokken door zo'n sjonnie, door mensen aan de kant te rijden, daar komen pas ongelukken van.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:44 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat kan echt niet. Je lokt alleen maar meer agressie uit, zo.
Het ging hier over middelvinger opsteken, streepje 120 rijden (of wat de limiet is) en zo traag mogelijk naar rechts.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dus je moet jezelf halsoverkop maar tussen twee vrachtwagens drukken zodat die tokkie erlangs kan? Ik wil mezelf niet laten opfokken door zo'n sjonnie, door mensen aan de kant te rijden, daar komen pas ongelukken van.
Ja, nog een baan naar links.....quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:50 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor beetje opschieten, niks seinen en vlug (en veilig!!) naar links.
Thx, edit doorgevoerd.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:50 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Ja, nog een baan naar links.....
Ja ik ook, want ik ben een watje. En dan ga je eindelijk op een veilige plek naar rechts, nadat je een hele rits aan vrachtwagens hebt ingehaald, en dan word je beloond met een middelvingerquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:50 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het ging hier over middelvinger opsteken, streepje 120 rijden (of wat de limiet is) en zo traag mogelijk naar links.
Ik zou gaan voor beetje opschieten, niks seinen en vlug (en veilig!!) naar links.
Hoe vaak heb jij naar Koos Spee geluisterd... 150 rijden is compleet niet gevaarlijk. Knappe jongen trouwens die in goed vertekenend spiegeltje het verschil kan zien tussen 130 en 150.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:45 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Zij spelen met levens. Ik hou me aan de snelheid.
Hoe snel haal jij vrachtwagens in? Met 95 km/uur als je er 130 mag?quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ik ook, want ik ben een watje. En dan ga je eindelijk op een veilige plek naar rechts, nadat je een hele rits aan vrachtwagens hebt ingehaald, en dan word je beloond met een middelvingerof dat ze hun auto ook ineens naar rechts gooien en op de rem gaan. Zulke fijne mensen.
Trieste figuren, braketesten. Hoop altijd dat die een VROS tegen komen, hebben ze artikel 5 en invordering rijbewijs en eventueel EMG aan hun broek.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:51 schreef CherryLips het volgende:
of dat ze hun auto ook ineens naar rechts gooien en op de rem gaan.
Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hoe snel haal jij vrachtwagens in? Met 95 km/uur als je er 130 mag?
Het kan me niet schelen wat er aan de hand is. Je speelt niet met andersmans leven door 3 cm achter hem te gaan rijden en als een idioot aan te komen rijden. Je hebt je aan de regels te houden.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij naar Koos Spee geluisterd... 150 rijden is compleet niet gevaarlijk. Knappe jongen trouwens die in goed vertekenend spiegeltje het verschil kan zien tussen 130 en 150.
En ik heb het al vaker gezegd, je weet niet waarom iemand haast heeft. Wellicht een familielid dat op sterven ligt in het ziekenhuis?
Doe gewoon waarmee je al bezig was, inhalen op de snelheid. Je bent de grootst mogelijke schoolmeester als je anderen gaat wijzen op hun overtredingen, het meest kinderachtige persoon, juist omdat je daarbij zelf ook overtredingen begaat. En nee, dat een ander een overtreding begaat, geeft jou niet het recht om ook een overtreding te maken. Voorbeeld: Als ik tegen het verkeer in een 1 richtingsstraat in rijd en weer een weg op rijd en voor jou van rechts kom en jij mij geen voorrang geeft en het tot een aanrijding komt, ben jij schuldig.
Ik heb het grootste deel van mijn leven als een mongool gereden (ben de laatste jaren mijn leven aan het beteren). En ben afgezien van wat (domme) snelheidsboetes, nooit gepakt. Daar zijn de meeste van die lui veel te slim voor. Met goed opletten is een VROS of andere politie auto vrij gemakkelijk te spottenquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Trieste figuren, braketesten. Hoop altijd dat die een VROS tegen komen, hebben ze artikel 5 en invordering rijbewijs en eventueel EMG aan hun broek.
Gelukkig geldt dat ook voor jou. Je lijkt niet te beseffen dat je door je eigen gedrag jezelf indirect nog meer in gevaar brengt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:54 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Het kan me niet schelen wat er aan de hand is. Je speelt niet met andersmans leven door 3 cm achter hem te gaan rijden en als een idioot aan te komen rijden. Je hebt je aan de regels te houden.
Dat hoef je ook niet, maar je hoeft iemand die harder rijdt ook niet te treiteren door extra lang links te blijven en extra te gaan vertragen en extra traag naar rechts te gaan. Gewoon geven en nemen in plaats van de gedachte:"I am the law".quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:55 schreef CherryLips het volgende:
Als ik me moet gaan bezighouden met het hoe en waarom iemand 150 gaat rijden, dan kan ik net zo goed iedereen bij rotondes en stoplichten ook maar voorrang geven.
Waarom ? Ik hou me aan de snelheid, ik let op, ik mag inhalen bijvoorbeeld daar, ik doe dat echt niet als het niet verantwoord is.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig geldt dat ook voor jou. Je lijkt niet te beseffen dat je door je eigen gedrag jezelf indirect nog meer in gevaar brengt.
Nergens, daarom vraag ik het. Als je 'op snelheid' inhaalt, is er geen reden voor die vinger. Dus ik vermoed (maar weet echt niet zeker) dat je dit soort ellende kunt voorkomen door wat vlugger in te halen.quote:
Als iemand gewoon netje afstand houdt is dat ook helemaal niet nodig. Maar als ze gaan zitten duwen, seinen en god mag weten wat nog meer, dan hebben ze aan mij de verkeerde. Dan is die vrachtwagen 50 meter verderop ineens ook nog een mooi doel om in te halen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet, maar je hoeft iemand die harder rijdt ook niet te treiteren door extra lang links te blijven en extra te gaan vertragen en extra traag naar rechts te gaan. Gewoon geven en nemen in plaats van de gedachte:"I am the law".
Ik wil meestal gewoon zsm van die gastjes afquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet, maar je hoeft iemand die harder rijdt ook niet te treiteren door extra lang links te blijven en extra te gaan vertragen en extra traag naar rechts te gaan. Gewoon geven en nemen in plaats van de gedachte:"I am the law".
Als ik ga inhalen rij ik meestal harder dan de max snelheid. Afstandje creëren, gassen en naar links. Anders haal je toch niet in? Ik ben best spastisch met links blijven hangen, zie de scheiding tussen 'nodig' en 'onnodig' nooit zo. Dus links snel gassen en zsm weer naar rechts.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:57 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nergens, daarom vraag ik het. Als je 'op snelheid' inhaalt, is er geen reden voor die vinger. Dus ik vermoed (maar weet echt niet zeker) dat je dit soort ellende kunt voorkomen door wat vlugger in te halen.
Je doet precies het tegenovergestelde als ik. Ik wil zo'n hersenloze garnaal het liefst zo snel mogelijk kwijt. Ik ga wel even aan de kant, dan mag de garnaal zich ergens anders dood rijden.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:58 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Als iemand gewoon netje afstand houdt is dat ook helemaal niet nodig. Maar als ze gaan zitten duwen, seinen en god mag weten wat nog meer, dan hebben ze aan mij de verkeerde. Dan is die vrachtwagen 50 meter verderop ineens ook nog een mooi doel om in te halen.
Omdat je extra vertraagd en direct met middelvingers en dergelijke begint. Ik heb ook wel eens dat ik net niet lekker in schat en met uitrollen even een moment heel dichtbij komt om vervolgens, door het gas los, ook weer wat afstand te verzamelen. Als je dan meteen op je rem gaat staan (zoals ook wel eens gebeurt) of met middelvingers begint, ben je dan ook gewoon een volslagen debiel.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:56 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Waarom ? Ik hou me aan de snelheid, ik let op, ik mag inhalen bijvoorbeeld daar, ik doe dat echt niet als het niet verantwoord is.
Je weet dus niet dat je gewoon een seintje mag geven als je wilt gaan inhalen, zowel met licht als met geluidssignalen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:58 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Als iemand gewoon netje afstand houdt is dat ook helemaal niet nodig. Maar als ze gaan zitten duwen, seinen en god mag weten wat nog meer, dan hebben ze aan mij de verkeerde. Dan is die vrachtwagen 50 meter verderop ineens ook nog een mooi doel om in te halen.
Dan snap ik werkelijk niet waarom je braketesten en vingers te verduren krijgt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik ga inhalen rij ik meestal harder dan de max snelheid. Afstandje creëren, gassen en naar links. Anders haal je toch niet in? Ik ben best spastisch met links blijven hangen, zie de scheiding tussen 'nodig' en 'onnodig' nooit zo. Dus links snel gassen en zsm weer naar rechts.
Omdat ik een muts in een koekblik ben, denk ik. Omdat ik met 130 links reed en de sjonnie er met 150 aan kwam gassen en op mij moest wachten. Denk ik? Ik heb ook geen zin om me van de weg te laten drukken, ondanks groot licht.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dan snap ik werkelijk niet waarom je braketesten en vingers te verduren krijgt.
Ho, jij maakt nu aannames die niet kloppen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat je extra vertraagd en direct met middelvingers en dergelijke begint. Ik heb ook wel eens dat ik net niet lekker in schat en met uitrollen even een moment heel dichtbij komt om vervolgens, door het gas los, ook weer wat afstand te verzamelen. Als je dan meteen op je rem gaat staan (zoals ook wel eens gebeurt) of met middelvingers begint, ben je dan ook gewoon een volslagen debiel.
[..]
Je weet dus niet dat je gewoon een seintje mag geven als je wilt gaan inhalen, zowel met licht als met geluidssignalen.
Ik rij ook in een koekblik en heb nog nooit een braketest voor me neus gehad. Of een vinger.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat ik een muts in een koekblik ben, denk ik. Omdat ik met 130 links reed en de sjonnie er met 150 aan kwam gassen en op mij moest wachten. Denk ik? Ik heb ook geen zin om me van de weg te laten drukken, ondanks groot licht.
Wat vermoeiend rijden is dat voor die mensen zeg, de hele tijd opgefokt.
Ga het verdrag van Wenen maar eens nalezen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef ActualFantasy het volgende:
Een seintje geven... als er geen baan naar links meer is ?? Je mag alleen signalen geven als je KAN inhalen. En je mag niet toeteren hoor...
Dan zal het wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik rij ook in een koekblik en heb nog nooit een braketest voor me neus gehad. Of een vinger.
Ik lees in dit geval eerst de verkeerswet in Nederland en die zegt dat het niet mag. En als iemand zou gaan toeteren erbij, zou ik nog langer links blijven rijden. Doe ff normaal zeg..quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ga het verdrag van Wenen maar eens nalezen.
Verdrag van Wenen is door Nederland getekend en gaat boven nationale regelgeving.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:06 schreef ActualFantasy het volgende:
Ik lees in dit geval eerst de verkeerswet in Nederland en die zegt dat het niet mag. En als iemand zou gaan toeteren erbij, zou ik nog langer links blijven rijden. Doe ff normaal zeg..
Toeteren staat er niet in.....quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:08 schreef Buurpoes het volgende:
Voor de liefhebbers, het verdrag van Wenen
http://wetten.overheid.nl(...)-03-2014#VertalingNL
Hoofdstuk 2 Verkeersregels, Artikel 28 over waarschuwingen met geluid.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:09 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Toeteren staat er niet in.....
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar dit telt niet, want ik sta niet op het punt om te worden ingehaald, want dat KAN niet. Er is geen plek. Dus mag je ook niet toeteren. Er staat niet, toeteren mag als je WILT inhalen....quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hoofdstuk 2 Verkeersregels, Artikel 28 over waarschuwingen met geluid.
Lid 1: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:
(a) om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen;
(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.
De voortbrenging van geluid door deze apparaten mag niet langer duren dan noodzakelijk is.
Oftewel, als jij naar rechts kan, mag ik toeteren.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:14 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar dit telt niet, want ik sta niet op het punt om te worden ingehaald, want dat KAN niet. Er is geen plek. Dus mag je ook niet toeteren. Er staat niet, toeteren mag als je WILT inhalen....
Gewoon even voor mijn beleving, maar welke wet gebruikt de nederlandse politie in dit geval ?quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:14 schreef Buurpoes het volgende:
Maar toeteren op de snelweg doe ik alleen om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen. Bij inhalen is het m.i.i overbodig en komt het zeer agressief over.
In dat verdrag staat ook iets over vlug plaatsmaken... En ook dat je geen extra gas mag geven als iemand jou inhaalt. *grinnik* die zie ik wel regelmatig voorbij komen... "ik wil niet ingehaald worden door dat koekblik"quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:14 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar dit telt niet, want ik sta niet op het punt om te worden ingehaald, want dat KAN niet. Er is geen plek. Dus mag je ook niet toeteren.
Bijna. Als jij weet dat ik niet heb gezien dat jij mij in wil halen. Als ik allang weet dat jij wil inhalen, mag het niet meer. Zie lid 1b.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oftewel, als jij naar rechts kan, mag ik toeteren.
Nee, want jij weet niet wanneer ik naar rechts kan, want je zit met een opgefokte kop in je auto. Kun je mijn inziens geen gedegen beslissing nemen over de verkeerssituatie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oftewel, als jij naar rechts kan, mag ik toeteren.
Allemaal. En als Nederlands burger dien jij de wet te kennen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Gewoon even voor mijn beleving, maar welke wet gebruikt de nederlandse politie in dit geval ?
Degene die hun uitkomt. Overigens is de politie geen maatstaf, die zitten er vaak zat naast.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Gewoon even voor mijn beleving, maar welke wet gebruikt de nederlandse politie in dit geval ?
Onjuist. Als Nederlandse burger die jij je aan de wet te houden. Diezelfde wet hoef je echter niet te kennen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Allemaal. En als Nederlands burger dien jij de wet te kennen.Ga maar studeren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |