abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137409731
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nergens, daarom vraag ik het. Als je 'op snelheid' inhaalt, is er geen reden voor die vinger. Dus ik vermoed (maar weet echt niet zeker) dat je dit soort ellende kunt voorkomen door wat vlugger in te halen.
Als ik ga inhalen rij ik meestal harder dan de max snelheid. Afstandje creëren, gassen en naar links. Anders haal je toch niet in? Ik ben best spastisch met links blijven hangen, zie de scheiding tussen 'nodig' en 'onnodig' nooit zo. Dus links snel gassen en zsm weer naar rechts.
Tap tap tap
pi_137409747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:58 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Als iemand gewoon netje afstand houdt is dat ook helemaal niet nodig. Maar als ze gaan zitten duwen, seinen en god mag weten wat nog meer, dan hebben ze aan mij de verkeerde. Dan is die vrachtwagen 50 meter verderop ineens ook nog een mooi doel om in te halen.
Je doet precies het tegenovergestelde als ik. Ik wil zo'n hersenloze garnaal het liefst zo snel mogelijk kwijt. Ik ga wel even aan de kant, dan mag de garnaal zich ergens anders dood rijden. :Y
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 12:00:21 #228
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137409756
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:56 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Waarom ? Ik hou me aan de snelheid, ik let op, ik mag inhalen bijvoorbeeld daar, ik doe dat echt niet als het niet verantwoord is.
Omdat je extra vertraagd en direct met middelvingers en dergelijke begint. Ik heb ook wel eens dat ik net niet lekker in schat en met uitrollen even een moment heel dichtbij komt om vervolgens, door het gas los, ook weer wat afstand te verzamelen. Als je dan meteen op je rem gaat staan (zoals ook wel eens gebeurt) of met middelvingers begint, ben je dan ook gewoon een volslagen debiel.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:58 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Als iemand gewoon netje afstand houdt is dat ook helemaal niet nodig. Maar als ze gaan zitten duwen, seinen en god mag weten wat nog meer, dan hebben ze aan mij de verkeerde. Dan is die vrachtwagen 50 meter verderop ineens ook nog een mooi doel om in te halen.
Je weet dus niet dat je gewoon een seintje mag geven als je wilt gaan inhalen, zowel met licht als met geluidssignalen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137409762
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als ik ga inhalen rij ik meestal harder dan de max snelheid. Afstandje creëren, gassen en naar links. Anders haal je toch niet in? Ik ben best spastisch met links blijven hangen, zie de scheiding tussen 'nodig' en 'onnodig' nooit zo. Dus links snel gassen en zsm weer naar rechts.
Dan snap ik werkelijk niet waarom je braketesten en vingers te verduren krijgt.
Professioneel gifmenger.
pi_137409801
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:00 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan snap ik werkelijk niet waarom je braketesten en vingers te verduren krijgt.
Omdat ik een muts in een koekblik ben, denk ik. Omdat ik met 130 links reed en de sjonnie er met 150 aan kwam gassen en op mij moest wachten. Denk ik? Ik heb ook geen zin om me van de weg te laten drukken, ondanks groot licht.
Wat vermoeiend rijden is dat voor die mensen zeg, de hele tijd opgefokt.
Tap tap tap
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:03:17 #231
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_137409817
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat je extra vertraagd en direct met middelvingers en dergelijke begint. Ik heb ook wel eens dat ik net niet lekker in schat en met uitrollen even een moment heel dichtbij komt om vervolgens, door het gas los, ook weer wat afstand te verzamelen. Als je dan meteen op je rem gaat staan (zoals ook wel eens gebeurt) of met middelvingers begint, ben je dan ook gewoon een volslagen debiel.

[..]

Je weet dus niet dat je gewoon een seintje mag geven als je wilt gaan inhalen, zowel met licht als met geluidssignalen.
Ho, jij maakt nu aannames die niet kloppen.

Als je gelijk weer afstand neem, heb ik geen probleem met je. Wel als je je knipperlicht naar links aan doet, of met groot licht gaat zitten hannessen.

Ik rem niet. Daar schrikken mensen van. Ik zorg gewoon dat ik niet harder ga dan mag daar.

Een seintje geven... als er geen baan naar links meer is ?? Je mag alleen signalen geven als je KAN inhalen. En je mag niet toeteren hoor...
pi_137409822
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat ik een muts in een koekblik ben, denk ik. Omdat ik met 130 links reed en de sjonnie er met 150 aan kwam gassen en op mij moest wachten. Denk ik? Ik heb ook geen zin om me van de weg te laten drukken, ondanks groot licht.
Wat vermoeiend rijden is dat voor die mensen zeg, de hele tijd opgefokt.
Ik rij ook in een koekblik en heb nog nooit een braketest voor me neus gehad. Of een vinger.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 12:03:50 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137409830
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef ActualFantasy het volgende:
Een seintje geven... als er geen baan naar links meer is ?? Je mag alleen signalen geven als je KAN inhalen. En je mag niet toeteren hoor...
Ga het verdrag van Wenen maar eens nalezen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137409871
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik rij ook in een koekblik en heb nog nooit een braketest voor me neus gehad. Of een vinger.
Dan zal het wel aan mij liggen.
Tap tap tap
pi_137409883
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan zal het wel aan mij liggen.
Of het deel van het land waar je rijdt. :Y
Professioneel gifmenger.
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:06:35 #236
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_137409892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ga het verdrag van Wenen maar eens nalezen.
Ik lees in dit geval eerst de verkeerswet in Nederland en die zegt dat het niet mag. En als iemand zou gaan toeteren erbij, zou ik nog langer links blijven rijden. Doe ff normaal zeg..
pi_137409922
Voor de liefhebbers, het verdrag van Wenen
http://wetten.overheid.nl(...)-03-2014#VertalingNL
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 12:08:20 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137409927
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:06 schreef ActualFantasy het volgende:
Ik lees in dit geval eerst de verkeerswet in Nederland en die zegt dat het niet mag. En als iemand zou gaan toeteren erbij, zou ik nog langer links blijven rijden. Doe ff normaal zeg..
Verdrag van Wenen is door Nederland getekend en gaat boven nationale regelgeving.
The summer is magic!

woensdag 5 maart 2014 @ 12:09:55 #239
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_137409959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:08 schreef Buurpoes het volgende:
Voor de liefhebbers, het verdrag van Wenen
http://wetten.overheid.nl(...)-03-2014#VertalingNL
Toeteren staat er niet in.....

:(

Geluidsignalen alleen als het gaat om bijzondere voertuigen.

Claxoneren al helemaal niet.
pi_137410008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:09 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Toeteren staat er niet in.....

:(
Hoofdstuk 2 Verkeersregels, Artikel 28 over waarschuwingen met geluid.

Lid 1: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:

(a) om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen;

(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.

De voortbrenging van geluid door deze apparaten mag niet langer duren dan noodzakelijk is.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:14:38 #241
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_137410062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:12 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hoofdstuk 2 Verkeersregels, Artikel 28 over waarschuwingen met geluid.

Lid 1: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:

(a) om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen;

(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.

De voortbrenging van geluid door deze apparaten mag niet langer duren dan noodzakelijk is.
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar dit telt niet, want ik sta niet op het punt om te worden ingehaald, want dat KAN niet. Er is geen plek. Dus mag je ook niet toeteren. Er staat niet, toeteren mag als je WILT inhalen....
pi_137410072
Maar toeteren op de snelweg doe ik alleen om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen. Bij inhalen is het m.i.i overbodig en komt het zeer agressief over.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 12:16:06 #243
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137410099
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:14 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar dit telt niet, want ik sta niet op het punt om te worden ingehaald, want dat KAN niet. Er is geen plek. Dus mag je ook niet toeteren. Er staat niet, toeteren mag als je WILT inhalen....
Oftewel, als jij naar rechts kan, mag ik toeteren.
The summer is magic!

woensdag 5 maart 2014 @ 12:16:29 #244
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_137410112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:14 schreef Buurpoes het volgende:
Maar toeteren op de snelweg doe ik alleen om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen. Bij inhalen is het m.i.i overbodig en komt het zeer agressief over.
Gewoon even voor mijn beleving, maar welke wet gebruikt de nederlandse politie in dit geval ?
pi_137410116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:14 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar dit telt niet, want ik sta niet op het punt om te worden ingehaald, want dat KAN niet. Er is geen plek. Dus mag je ook niet toeteren.
In dat verdrag staat ook iets over vlug plaatsmaken... En ook dat je geen extra gas mag geven als iemand jou inhaalt. *grinnik* die zie ik wel regelmatig voorbij komen... "ik wil niet ingehaald worden door dat koekblik"
Professioneel gifmenger.
pi_137410140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bijna. Als jij weet dat ik niet heb gezien dat jij mij in wil halen. Als ik allang weet dat jij wil inhalen, mag het niet meer. Zie lid 1b. :7
Professioneel gifmenger.
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:18:12 #247
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_137410156
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, want jij weet niet wanneer ik naar rechts kan, want je zit met een opgefokte kop in je auto. Kun je mijn inziens geen gedegen beslissing nemen over de verkeerssituatie.

Plus, nog steeds zou het dan toeteren zijn omdat je WIL inhalen, niet omdat je me GAAT inhalen zoals ik net lees.
pi_137410162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Gewoon even voor mijn beleving, maar welke wet gebruikt de nederlandse politie in dit geval ?
Allemaal. En als Nederlands burger dien jij de wet te kennen. :Y Ga maar studeren!
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 12:18:54 #249
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137410172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:16 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Degene die hun uitkomt. Overigens is de politie geen maatstaf, die zitten er vaak zat naast.
The summer is magic!

FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 12:19:18 #250
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137410183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:18 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Allemaal. En als Nederlands burger dien jij de wet te kennen. :Y Ga maar studeren!
Onjuist. Als Nederlandse burger die jij je aan de wet te houden. Diezelfde wet hoef je echter niet te kennen.
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')