Hopelijk niet. Tataren genieten veel autonomie en een respectabele positie binnen de Russische samenleving. (i.t.t. andere centraal-aziaten)quote:Op zondag 2 maart 2014 18:36 schreef De_Guidance het volgende:
CNN heeft het wel veel over Tataren, geen goed teken.
Hoop niet dat ze als stok gebruikt gaan worden.
Het is nogal naïef deze uitspraak. Het is namelijk gewoon bijna onmogelijk dat RT nooit een onwaarheid zal vertellen al zou het een fout zijn. Ga je dan ook stoppen met kijken naar die nieuwsbron? Mijn punt is dat elke bron gekleurd is. Dat hoort gewoon bij het discours, dat hoort bij menszijn bijna. Maar bij RT artikelen ligt die gekleurdheid er dik bovenop. Bij CNN eigenlijk hetzelfde op bepaalde momenten. Ik zou me niet zo focussen op één nieuwsbron als ik jou was..quote:Op zondag 2 maart 2014 18:34 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CNN, BBC en NOS (zenders die ik nu helemaal niet meer volg) heb ik RT nooit betrapt op het verschaffen van onwaarheden/onjuistheden/leugens. Helaas geldt dat voor de eerdergenoemde zenders wel. RT geeft een zeer gekleurd en een pro-Russisch beeld, maar de feiten die zij presenteren kloppen altijd. Als dat niet zo is hoor ik dat graag zodat ik mijn beeld kan bijstellen.
Beide kanten hebben daar zo als het nu lijkt geen enkele interesse in. Vooral het pro-EU westen van Oekraïne niet omdat in het oosten en zuiden veel van de economie ligt.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:39 schreef Qi1 het volgende:
Is Oekraïne eigenlijk duidelijk verdeeld in een pro-Westers en een pro-Russisch gebied? (Er waren in elk geval wel gebieden die sowieso pro-Russisch waren begreep ik). Want is het dan geen optie om het land in tweeën te splitsen? Zowel intern als extern zou dat toch de problemen redelijk op kunnen lossen lijkt me.
Ik had niet gezegd of ik voor of tegen ben. Alleen dat de situatie anders. Alleen al dat russen een natiestaat hebben waar ze naar toe kunnen en Kosovaren niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Albanezen wouden onafhankelijk worden net als de inwoners van de Krim. Wat is het verschil?
Tot 195x was de Krim onderdeel van Rusland.
Gebaseerd op opgeklopte nonsens wat de anti homo-propaganda op kinderen gericht- wet betrof.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja hele goede banden, bleek wel uit het Nederland Rusland jaar.
Ah okquote:Op zondag 2 maart 2014 18:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Beide kanten hebben daar zo als het nu lijkt geen enkele interesse in. Vooral het pro-EU westen van Oekraïne niet omdat in het oosten en zuiden veel van de economie ligt.
Bij de Wolga-Tataren is de Hizb ut Tahrir schijnbaar in opkomst...quote:Op zondag 2 maart 2014 18:40 schreef De_Guidance het volgende:
Volgens mij zijn Tataren ook niet echt religieus. Degene die ik ken niet in ieder geval.
Maar goed, geweld leidt tot radicalisering.
Denk dat de huidige locatie veel strategischer is.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar Rusland grenst zelf toch ook aan de zwarte zee? Is het niet mogelijk dat ze op hun eigen grond dan een marinebasis gaan opzetten (of waarom hebben ze dat daar nooit gedaan?)
Ukraine: The Haze of Propagandaquote:Op zondag 2 maart 2014 18:39 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het is nogal naïef deze uitspraak. Het is namelijk gewoon bijna onmogelijk dat RT nooit een onwaarheid zal vertellen al zou het een fout zijn. Ga je dan ook stoppen met kijken naar die nieuwsbron? Mijn punt is dat elke bron gekleurd is. Dat hoort gewoon bij het discours, dat hoort bij menszijn bijna. Maar bij RT artikelen ligt die gekleurdheid er dik bovenop. Bij CNN eigenlijk hetzelfde op bepaalde momenten. Ik zou me niet zo focussen op één nieuwsbron als ik jou was..
Het kan als voorbeeld dienen hoe Poetin met minderheden omgaat. Maar inhoudelijk is het zinloos te bespreken inderdaad.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:43 schreef De_Guidance het volgende:
laten we die achterlijke homowet van Poetin nu niet hier bespreken.
Anders gaat de discussie straks alleen maar daar over
Het grootste deel van de Oekraïnische marine marine is op de Krim gestationeerd, en ook die basis die nu is omsingeld behoort tot de marine (mariniers). Ben benieuwd of die zullen 'overlopen'.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:32 schreef expans het volgende:
[ afbeelding ]
Admiraal die overloopt naar de Russen. bevolking van de Krim.
Wat een zelfbeheersing van die militairen. Amerikanen hadden die journalist allang gepeppersprayed en afgevoerd wegens 'obstruction of justice'.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:39 schreef remlof het volgende:
Hehe, een Oekraïense journalist probeert Russische militairen te provoceren:
Oh, maar het bleef bij CNN, NOS ook niet bij die ene keer.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:39 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het is nogal naïef deze uitspraak. Het is namelijk gewoon bijna onmogelijk dat RT nooit een onwaarheid zal vertellen al zou het een fout zijn. Ga je dan ook stoppen met kijken naar die nieuwsbron? Mijn punt is dat elke bron gekleurd is. Dat hoort gewoon bij het discours, dat hoort bij menszijn bijna. Maar bij RT artikelen ligt die gekleurdheid er dik bovenop. Bij CNN eigenlijk hetzelfde op bepaalde momenten. Ik zou me niet zo focussen op één nieuwsbron als ik jou was..
Nooit gehoord van het land Albanië?quote:Op zondag 2 maart 2014 18:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik had niet gezegd of ik voor of tegen ben. Alleen dat de situatie anders. Alleen al dat russen een natiestaat hebben waar ze naar toe kunnen en Kosovaren niet.
OT
Het gratis uitdelen van Russische paspoorten maakt dat Poetin ook wel weet dat hij de soevereiniteit van het land schendt. Anders is zo'n actie niet nodig.
Ze balen vooral dat ze gefilmd worden, kennelijk.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:45 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Wat een zelfbeheersing van die militairen. Amerikanen hadden die journalist allang gepeppersprayed en afgevoerd wegens 'obstruction of justice'.
Polen... Kunnen zij ook eens hun fabrieken uit. Weer eens wat anders.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:42 schreef RamboDirk het volgende:
Polen is zijn troepen ook aan het mobiliseren richting de grens met Oekraïne
[ afbeelding ]
http://www.kresy.pl/wydar(...)ryzysem-na-ukrainie-
Rusland gaat alleen de Krim "bezetten" en dat wil de bevolking daar. Ik geloof niet dat Rusland verder het land in gaat. Eerst gaat hij de verkiezingen wel afwachten, lijkt me.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:43 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Ah okmaar als het alternatief een oorlog of zelfs Russische bezetting is?
als rusland in de oekraine niets te vertellen heeft dan kunnen ze de verkiezingen niet beinvloedenquote:Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rusland gaat alleen de Krim "bezetten" en dat wil de bevolking daar. Ik geloof niet dat Rusland verder het land in gaat. Eerst gaat hij de verkiezingen wel afwachten, lijkt me.
Wat wil je daarmee nou zeggen? Heeft niks met mijn post te maken.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als rusland in de oekraine niets te vertellen heeft dan kunnen ze de verkiezingen niet beinvloeden
Net zoals de Egyptenaren een staatsgreep wilden en de VS het geen staatsgreep noemde.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef SadPanda het volgende:
Rusland gaat alleen de Krim "bezetten" en dat wil de bevolking daar.
Dan meld ik me morgen nog voor het Finse legerquote:Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Polen... Kunnen zij ook eens hun fabrieken uit. Weer eens wat anders.![]()
Eigenlijk moet Putin een deal sluiten met Merkel en gewoon teruggaan naar de Molotov-Ribbentrop grenzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |