Daar heeft Turkije het lef niet voor. Vergeet niet dat Turkije voor 50% zijn gas uit Rusland importeert. Als de Russen de gaskraan dichtdraaien dan staat de helft van Turkije zonder gas/stroom/etc.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
Isoleren, isoleren. Ik lees theorieën over het afsluiten van de Bosporus voor de Russische vloot.
Dan zitten ze wel trapped in de Zwarte Zee.
Zie het ook zo'n vaart niet lopen. Maar op zich denk ik wel dat Turkije welwillend staat tegenover maatregelen tegen Rusland. Gezien de achtergrond van de Krim(bewoners) denk ik dat de publieke opinie flink op hand is van de Oekrainers, en gezien de populistische inslag van Erdogan zal het land zich door wel enigzins door laten leiden.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:08 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat zou Turkije dan toch echt moeten doen ,denk niet dat die het risico op een Istanbul in puin willen lopen.
Net zoals heel NAVO zich op Syrië stortte toen het Turkse toestellen begon neer te halen?quote:Op zondag 2 maart 2014 16:09 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Uiteraard, ze zitten beide in de NAVO. Als de Russen daar iets tegen zouden doen, komt heel de NAVO in actie (althans, in theorie.)
Nonsense. Erdogan's positie is erg penibel op het moment, en het laatste wat men in Turkije wilt doen is de Russen in het harnas jagen. Zie mijn eerdere reactie.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:15 schreef Westerling het volgende:
[..]
Zie het ook zo'n vaart niet lopen. Maar op zich denk ik wel dat Turkije welwillend staat tegenover maatregelen tegen Rusland. Gezien de achtergrond van de Krim(bewoners) denk ik dat de publieke opinie flink op hand is van de Oekrainers, en gezien de populistische inslag van Erdogan zal het land zich door wel enigzins door laten leiden.
Goed idee, dan heeft Rusland een mooi excuus om West-Armenië te bevrijden.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
Isoleren, isoleren. Ik lees theorieën over het afsluiten van de Bosporus voor de Russische vloot.
Niet echt. Poetin probeert de Oekraïners, met een eerder beproefde procedure, bang te maken (eventueel later nog met wat wapengekletter) zodat ze de Krim opgeven maar Poetin heeft absoluut geen ballen (vandaar al die macho plaatjes die hij van zichzelf, ter compensatie, laat maken) om echt door te zetten.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:08 schreef sonnyspek het volgende:
Ik lees overal dat Oekraïne zich voorbereidt op een aanval van Rusland...Maar de aanval op de Krim is toch allang bezig eigenlijk? Of gaan ze ook uit van Oost-Oekraïne?
Penibel in het binnenland? In dat geval zou t hem juist kunnen helpen.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nonsense. Erdogan's positie is erg penibel op het moment, en het laatste wat men in Turkije wilt doen is de Russen in het harnas jagen. Zie mijn eerdere reactie.
Dat geldt voor een groot deel van Europa ook. Maar het langetermijneffect zal wel zijn dat niemand meer iets zal betalen aan Rusland, zodat hun inkomsten opdrogen.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Daar heeft Turkije het lef niet voor. Vergeet niet dat Turkije voor 50% zijn gas uit Rusland importeert. Als de Russen de gaskraan dichtdraaien dan staat de helft van Turkije zonder gas/stroom/etc.
Niet echt. Dat zou erg doorzichtig zijn, en bovendien maakt de Turkse bevolking op het moment zich om veel andere zaken druk.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:17 schreef Westerling het volgende:
[..]
Penibel in het binnenland? In dat geval zou t hem juist kunnen helpen.
Precies daarom schreef ik dus "in theorie". Er is nog een groot verschil tussen militaire planning en of het daadwerkelijk zal uitgevoerd worden, het zijn de politici die daarover beslissen.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Net zoals heel NAVO zich op Syrië stortte toen het Turkse toestellen begon neer te halen?Als ze Syrië al niet durven aan te vallen, laat staan Rusland.
Niets meer betalen? Alsof dergelijke Europese landen een keuze hebben? Dacht je dat Turkije en andere Europese staten voor de bühne hun gas importeren uit Rusland? Er is simpelweg geen beter alternatief.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:17 schreef DarkAccountant het volgende:
Dat geldt voor een groot deel van Europa ook. Maar het langetermijneffect zal wel zijn dat niemand meer iets zal betalen aan Rusland, zodat hun inkomsten opdrogen.
Wellicht kunnen ze dan nog een tijdje de grote man uithangen, maar zo lang zal dat niet duren.
Syrie is een heel ander geval. Syrie is een wespennest, dit conflict is veel overzichtelijker.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Net zoals heel NAVO zich op Syrië stortte toen het Turkse toestellen begon neer te halen?Als ze Syrië al niet durven aan te vallen, laat staan Rusland.
Despite the disagreements of the past, relations between Turkey and Russia have improved and become exceptional under Russian President Dmitry Medvedev. In May 2010, a high level visit by the Russian President to Turkey saw the signing of numerous deals such as the lifting of visa requirements. The deals are also expected to make the current trade value of 38 billion dollars increase to as much as 100 billion dollars within the next five years. Both countries have found a mutual interest in shoring up large investments between the two states, especially in the energy sector, where Russia has shown significant interest. Turkey and Russia also signed a multi-billion dollar nuclear power plant deal which will be built by Russian company Atomstroyexport. It will be Russia's first built and owned foreign power plant. The project is expected to cost up to 20 billion dollars and investment in land, labour and capital will all be covered by Russia under the agreement, but will make this money back through electricity sales. The construction of the power plant in Akkuyu, Mersin, is expected to take up to several years to build, according to Prime Minister Erdoğan in a statement released shortly after the visit by the Russian leader.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:15 schreef Westerling het volgende:
[..]
Zie het ook zo'n vaart niet lopen. Maar op zich denk ik wel dat Turkije welwillend staat tegenover maatregelen tegen Rusland. Gezien de achtergrond van de Krim(bewoners) denk ik dat de publieke opinie flink op hand is van de Oekrainers, en gezien de populistische inslag van Erdogan zal het land zich door wel enigzins door laten leiden.
Dat zou gewoon een oorlogsverklaring zijn, hoorquote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
Weet ik. Ik pretendeer niet dat ik de Turkse situatie goed ken. Maar in het algemeen worden dit soort dingen nog wel eens aangegrepen door de machthebbers als afleiding van binnenlandse problemen. Maar goed we zullen t wel zien.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet echt. Dat zou erg doorzichtig zijn, en bovendien maakt de Turkse bevolking op het moment zich om veel andere zaken druk.
En andersom aangezien dat 80% van de inkomsten betreft.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niets meer betalen? Alsof dergelijke Europese landen een keuze hebben? Dacht je dat Turkije en andere Europese staten voor de bühne hun gas importeren uit Rusland? Er is simpelweg geen beter alternatief.
Europa zal de komende decennia van Rusland afhankelijk blijven wanneer het aankomt op gas.
Syrië zou juist heel makkelijk zijn om binnen te vallen, infrastructureel te verlammen en weer snel weg te gaan. Rusland aan de andere kant met haar honderden S-300 en S-400 installaties....quote:Op zondag 2 maart 2014 16:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Syrie is een heel ander geval. Syrie is een wespennest, dit conflict is veel overzichtelijker.
Of gewoon de komende jaren vol inzetten op alternatieve energiebronnen, neem je meteen een hele grote machtsfactor van de Russen weg.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:22 schreef JimmyJames het volgende:
Trouwens als je Rusland werkelijk economisch wilt straffen dan moet je gewoon zorgen dat de olieprijs onder druk komt te staan.
en rusland zou dan turkije de oorlog verklaren?quote:Op zondag 2 maart 2014 16:23 schreef Intellectueel het volgende:
En bovendien zou Turkije dat risico helemaal niet willen nemen. Dat is net zo dom als de Egyptenaren destijds die de Suez Kanaal blokkeerden, en Frankrijk, Israel en het VK Egypte de oorlog verklaarden.
Voor Europa geldt precies hetzelfde. Zonder Russische gas stort de Europese economie redelijk snel in.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:21 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
En andersom aangezien dat 80% van de inkomsten betreft.
Als de gasimport uit Rusland verboden is, stopt die. Dat is duidelijk. Uiteraard gaat dat gepaard met nadelige gevolgen, dat is logisch. Maar als je wilt (lees: het er voor over hebt) kun je Rusland wel degelijk flink in de problemen brengen.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niets meer betalen? Alsof dergelijke Europese landen een keuze hebben? Dacht je dat Turkije en andere Europese staten voor de bühne hun gas importeren uit Rusland? Er is simpelweg geen beter alternatief.
Europa zal de komende decennia van Rusland afhankelijk blijven wanneer het aankomt op gas.
Maar dat duurt nog minstens 50 tot 100 jaar.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Of gewoon de komende jaren vol inzetten op alternatieve energiebronnen, neem je meteen een hele grote machtsfactor van de Russen weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |