quote:
Dat zijn vrij fikse woorden. Maar goed het garanderen van de VS heeft zich in Syrie ook al bewezenquote:Op zondag 2 maart 2014 15:58 schreef superworm het volgende:
15.55 uur: 'Rusland, gedraag je als G8-land!'
The Guardian heeft Kerry's toespraak getranscribeerd. Enkele citaten: "Het is een ongelooflijke daad van agressie. Het is een werkelijk verbijsterende, opzettelijke keuze van president Poetin om een ander land binnen te vallen. Rusland schendt daarmee de soevereiniteit van Oekraïne. Rusland schendt ook haar internationale verplichtingen."
"Er zullen serieuze repercussies zijn als dit voortduurt. De president vertelde meneer Poetin al dat het noodzakelijk is om een ander pad te vinden en de invasie af te blazen."
Kerry gaf aan dat de G8-landen 'bereid zijn om tot het uiterste te gaan om Rusland te isoleren middels een breed scala aan opties.' "Ze zijn bereid om sancties in te stellen, ze zijn bereid Rusland economisch te isoleren, de roebel zakt al in waarde. Rusland heeft grote economische uitdagingen."
"We proberen dit geen strijd tussen het Oosten en Westen te maken, noch hier een Koude Oorlog om te ontketenen. Niemand wil dit soort acties en er zijn veel manieren om dit soort problemen op te lossen. Als Rusland een G8-land wil zijn, moet het zich ook als G8-land gedragen. Ik garandeer u dat iedereen van plan is dat als dit niet op een redelijke, moderne, 21ste-eeuwse manier kan worden opgelost, er repercussies zullen zijn."
Inderdaad behoorlijk stevige uitspraken, dit is gewoon volop koude oorlog starten hoor.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:00 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dat zijn vrij fikse woorden. Maar goed het garanderen van de VS heeft zich in Syrie ook al bewezen
Dat zou erg dom zijn van de Turken , tenzij ze steun van America krijgen ofzoquote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
Isoleren, isoleren. Ik lees theorieën over het afsluiten van de Bosporus voor de Russische vloot.
Dan zitten ze wel trapped in de Zwarte Zee.
Dat zou Turkije dan toch echt moeten doen ,denk niet dat die het risico op een Istanbul in puin willen lopen.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
Isoleren, isoleren. Ik lees theorieën over het afsluiten van de Bosporus voor de Russische vloot.
Dan blijft het nog steeds dom.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat zou erg dom zijn van de Turken , tenzij ze steun van America krijgen ofzo
In dat scenario zou de VS Turkije "dwingen" of overhalen natuurlijk.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Er komen geen repercussies, de landen hebben er dan zelf net zo goed last van.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik denk dat Poetin de gok neemt, met die repercussies. Voorlopig kan Rusland zichzelf wel bedruipen zonder hulp, met eigen grondstoffen enzo, en met de tijd dat het echt wat begint te knellen, zullen die repercussies wel weer zijn afgezwakt.
Slimquote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
Uiteraard, ze zitten beide in de NAVO. Als de Russen daar iets tegen zouden doen, komt heel de NAVO in actie (althans, in theorie.)quote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet een reële optie nee.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:08 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat zou Turkije dan toch echt moeten doen ,denk niet dat die het risico op een Istanbul in puin willen lopen.
Zou een mooie actie zijnquote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
Dat lijkt me erg onverstandig, hebben ze ook geen belang bij.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:09 schreef arjan1112 het volgende:
Ja Sonny het lijkt er meer op dat Oekraine de Krim wilt terug veroveren ofzo
Linkje?quote:Op zondag 2 maart 2014 16:07 schreef De_Guidance het volgende:
een goede economische strategie en de roebel wordt gedecimeerd, zou een optie kunnen zijnquote:Op zondag 2 maart 2014 16:00 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dat zijn vrij fikse woorden. Maar goed het garanderen van de VS heeft zich in Syrie ook al bewezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |