Goh, dit is inmiddels algemeen bekend hoor.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Mensen zouden toch wel eens moeten stoppen met het gelul dat Oekraïne pro het westen zou zijn. Wat het land is daarin zo verdeeld als maar kan.
Het westen van Oekraïne is over het algemeen Pro Europa/het westen, maar Oosten en volgens mij ook in het Zuiden zit dat weer heel anders.
Sterker nog, daar worden grote Pro Rusland demonstraties/protesten gehouden.
Waarom is de mening van de gemiddelde inwoner van UKR dan relevanter dan de mening van de gemiddelde inwoner van het NAVO grondgebied?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen geen oorlog willen, op welk grondgebied dan ook.
Je bent tot inkeer gekomen of zat je eerst te trollen? Eerst beweerde je nog dat de meerderheid van de bevolking pro-EU was.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Mensen zouden toch wel eens moeten stoppen met het gelul dat Oekraïne pro het westen zou zijn. Wat het land is daarin zo verdeeld als maar kan.
Het westen van Oekraïne is over het algemeen Pro Europa/het westen, maar Oosten en volgens mij ook in het Zuiden zit dat weer heel anders.
Sterker nog, daar worden grote Pro Rusland demonstraties/protesten gehouden.
Oekraïnse identiteit bestaat niet. Het bestaat slechts in het katholieke westen waar mensen alles haten wat anders isquote:Op zondag 2 maart 2014 13:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onderschat de Oekrainers niet, volk wat niet opgeeft en knokt voor hun land
Nou, kennelijk denken er nog hele volksstammen dat ze zich in de UKR elke avond massaal afrukken op dat blauwe vlaggetje met die gele sterretjes...quote:Op zondag 2 maart 2014 13:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Goh, dit is inmiddels algemeen bekend hoor.
Volgens veel mensen nog niet. Ook hier op het forum doen mensen alsof Rusland de boeman is.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Goh, dit is inmiddels algemeen bekend hoor.
Waar heb jij het over? Je hebt een situatie waarin Rusland de soevereiniteit van Oekraïne schendt en militairen inzet op hun grondgebied. Dat vind jij prima? Het afsplitsen van Krim zou moeten gebeuren middels de democratische weg. Dit is gewoon een oorlogsverklaring.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom mag de bevolking van de Krim niet zelf beslissen waarbij ze horen?
Zat eerst te trollen.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je bent tot inkeer gekomen of zat je eerst te trollen? Eerst beweerde je nog dat de meerderheid van de bevolking pro-EU was.
Zo logisch is het niet.. Volgens mij bemoeit Rusland zich onrechtmatig met de aangelegenheden van een soevereine staat.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het is volstrekt logisch dat Rusland dit doet.
Rusland wil zich namelijk ook ontwikkelen op economisch gebied. Als Oekraïne serieus naar het westen trekt, dan zou dat zomaar eens een flinke tegenslag voor de handel kunnen zijn.
Let op: hiermee zeg ik niet dat ik het goed vind dat ze nu de Krim bezetten, maar het is allemaal niet zo zwart/wit.
Nee, maar het is de beste weg. Als de Krim zich onafhankelijkheid had verklaard zou Oekraïne er troepen heen sturen.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:22 schreef Ravvie het volgende:
Het is wel sneu dat we niets kunnen doen nu de soevereiniteit van Oekraine zo wordt aangetast.
[..]
Waar heb jij het over? Je hebt een situatie waarin Rusland de soevereiniteit van Oekraïne schendt en militairen inzet op hun grondgebied. Dat vind jij prima? Het afsplitsen van Krim zou moeten gebeuren middels de democratische weg. Dit is gewoon een oorlogsverklaring.
Dat doen zoveel landen, de VS doet vrijwel niet anders.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo logisch is het niet.. Volgens mij bemoeit Rusland zich onrechtmatig met de aangelegenheden van een soevereine staat.
Ah ok maar watskeburt in de tweede wereldoorlog dan? Daar heeft men geknokt voor wat het waard wasquote:Op zondag 2 maart 2014 13:21 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Oekraïnse identiteit bestaat niet. Het bestaat slechts in het katholieke westen waar mensen alles haten wat anders is. De reden dat het land überhaupt bestaat is omdat het administratief een republiek was binnen de USSR. Voor de rest heeft Oekraïne nooit echt bestaan zoals een echt land als Nederland of Zwitserland.
Klopt, maar dat doet de VS veel meer.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo logisch is het niet.. Volgens mij bemoeit Rusland zich onrechtmatig met de aangelegenheden van een soevereine staat.
twitter:jamesmatesitv twitterde op zondag 02-03-2014 om 13:18:25Surrounded #ukraine troops at Perevalne look young, frightened, hopelessly ill-equipped vs Russians. #crimea http://t.co/DVuNoHvX4j reageer retweet
Ja en dan veroordelen we dat ook. Je haalt nu legitimiteit voor deze oorlogsverklaring uit het feit dat de VS in conflicten waar Oekraine niets mee te maken heeft gehad ook fouten heeft gemaakt?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar dat doet de VS veel meer.
Ik las ergens "En toch voelt het aanblik van Russische soldaten in Oekraïne natuurlijker aan dan die van Amerikaanse in Irak".quote:Op zondag 2 maart 2014 13:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar dat doet de VS veel meer.
Doel je op de west-Oekraïense nazi-collaborateurs die het werk van de einsatzgruppen maar al te graag overnamen?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ok maar watskeburt in de tweede wereldoorlog dan? Daar heeft men geknokt voor wat het waard was
Dat mag, beetje hypocriet alleen dat je de acties tijdens de Joegoslavië-oorlog dan bagatelliseert want Kroatië, Slovenië, Bosnië en later ook Kosovo besloten dat ze niet meer bij Joegoslavië wilden horen.... Dan mag de bevolking dat toch ook zelf beslissen?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom mag de bevolking van de Krim niet zelf beslissen waarbij ze horen?
Oorlogsverklaring?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:25 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ja en dan veroordelen we dat ook. Je haalt nu legitimiteit voor deze oorlogsverklaring uit het feit dat de VS in conflicten waar Oekraine niets mee te maken heeft gehad ook fouten heeft gemaakt?
blijkbaar.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:26 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Doel je op de west-Oekraïense nazi-collaborateurs die het werk van de einsatzgruppen maar al te graag overnamen?
Wie zijn we? De Nederlandse regering veroordeelt dat niet. De VS maakt geen "fouten" dat is gewoon haar beleid.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:25 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ja en dan veroordelen we dat ook. Je haalt nu legitimiteit voor deze oorlogsverklaring uit het feit dat de VS in conflicten waar Oekraine niets mee te maken heeft gehad ook fouten heeft gemaakt?
Amerikanen kunnen dan ook raketten/raketschild in Oekraïne neerzettenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het is volstrekt logisch dat Rusland dit doet.
Rusland wil zich namelijk ook ontwikkelen op economisch gebied. Als Oekraïne serieus naar het westen trekt, dan zou dat zomaar eens een flinke tegenslag voor de handel kunnen zijn.
Let op: hiermee zeg ik niet dat ik het goed vind dat ze nu de Krim bezetten, maar het is allemaal niet zo zwart/wit.
Dat zouden ze kunnen doen inderdaad.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:27 schreef Romanus het volgende:
[..]
Amerikanen kunnen dan ook raketten/raketschild in Oekraïne neerzetten
Ja, natuurlijk. Ik bagatelliseert dat helemaal niet? Ik verwerp alleen dat Milosevic zo verschrikkelijk was, ieder land zou helaas hetzelfde als hem hebben gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag, beetje hypocriet alleen dat je de acties tijdens de Joegoslavië-oorlog dan bagatelliseert want Kroatië, Slovenië, Bosnië en later ook Kosovo besloten dat ze niet meer bij Joegoslavië wilden horen.... Dan mag de bevolking dat toch ook zelf beslissen?
quote:Op zondag 2 maart 2014 13:28 schreef Automatisch het volgende:
13.22 - Russen omsingelen basis
In Privolnoje is een Oekraïnse legerbasis omsingeld door Russische troepen, meldt onder anderen persbureau AP. Oekraïense soldaten kunnen er niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |