En de klokkenluiders werden direct ontslagen.quote:Op zondag 2 maart 2014 08:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ach, bij de bouw van de A2-tunnel in Maastricht gebeurt precies hetzelfde. Alleen geen haan die er naar kraait.
Dat is nog het meest schandalige jaquote:Op zondag 2 maart 2014 09:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
En de klokkenluiders werden direct ontslagen.
ging in dat geval om o.a. portugezen en als puntje bij paaltje komt.....dan laten we het bedrijf failliet gaan he.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat is nog het meest schandalige ja
WTF, een gevangenisstraf omdat je lonen te laag zijn?quote:Op zondag 2 maart 2014 08:46 schreef Halcon het volgende:
De verantwoordelijken hangt een gevangenisstraf van vijftien jaar boven het hoofd.
Mja, mits mensen er vrijwillig voor kiezen, zou het mogelijk moeten zijn natuurlijk. Als mensen voor een dergelijke prijs arbeid willen verrichten, wat is dan precies het probleem?quote:Op zondag 2 maart 2014 09:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
WTF, een gevangenisstraf omdat je lonen te laag zijn?
Die werknemers kiezen er toch zelf voor om daar te blijven werken?
Mja, liever dat ze voor 4 euro per uur in de autosector werken dan dat ze op straat gaan liggen bedelen of gaan skimmen.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik die rechter was zou ik die werknemers keihard uitlachen omdat ze zo dom zijn geweest om jarenlang tegen dat loon te blijven werken.
Er is niets mis met slavernij en uitbuiting.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, mits mensen er vrijwillig voor kiezen, zou het mogelijk moeten zijn natuurlijk. Als mensen voor een dergelijke prijs arbeid willen verrichten, wat is dan precies het probleem?
4 euro per uur is voor een Bulgaar toch wel geld.
Ze kunnen ook gewoon in Bulgarije blijven werken.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, liever dat ze voor 4 euro per uur in de autosector werken dan dat ze op straat gaan liggen bedelen of gaan skimmen.
Dit heet in onze rechtstaat uitbuiting, terecht dat werkgevers hiervoor verantwoordelijk gesteld worden.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
WTF, een gevangenisstraf omdat je lonen te laag zijn?
Die werknemers kiezen er toch zelf voor om daar te blijven werken?
Precies, en zolang onze eigen werkelozen een modaal inkomen krijgen van het UVW is er niets aan de hand.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, liever dat ze voor 4 euro per uur in de autosector werken dan dat ze op straat gaan liggen bedelen of gaan skimmen.
Kan ook. Mits het een keuze is van die werknemers, zou het wat mij betreft moeten kunnen.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon in Bulgarije blijven werken.
Uitkeringen gewoon afschaffen. Dan zullen er ook best wel ex-steuntrekkers zijn die voor 4 euro per uur willen gaan werkenquote:Op zondag 2 maart 2014 09:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, en zolang onze eigen werkelozen een modaal inkomen krijgen van het UVW is er niets aan de hand.
Ik hoop dat je een trol bent. Je snapt toch zelf ook wel dat je voor 4 euro per uur geen bestaan op kan bouwen. Dat inkomen ben je aan huur al bijna kwijt. Dit soort gastarbeiders doen dit veelal tijdelijk. Even afzien, onder erbarmelijke omstandigheden leven, en met wat het geld dat over is in thuisland wat opbouwen. Nederlanders die gewoon hun huur/hypotheek moeten betalen kunnen dat niet. Die slapen niet met 10 man in een caravan.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uitkeringen gewoon afschaffen. Dan zullen er ook best wel ex-steuntrekkers zijn die voor 4 euro per uur willen gaan werken
Dan moeten ze maar wat goedkoper wonen. Sociale zekerheid is op termijn veel te duur voor het vergrijzende Nederland. Mensen moeten dan toch eens afstappen van het idee dat ze het recht hebben om in een te dure Vinex-hut te wonen.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een trol bent. Je snapt toch zelf ook wel dat je voor 4 euro per uur geen bestaan op kan bouwen. Dat inkomen ben je aan huur al bijna kwijt. Dit soort gastarbeiders doen dit veelal tijdelijk. Even afzien, onder erbarmelijke omstandigheden leven, en met wat het geld dat over is in thuisland wat opbouwen. Nederlanders die gewoon hun huur/hypotheek moeten betalen kunnen dat niet. Die slapen niet met 10 man in een caravan.
Volgens mij rijden die polen en bulgaren in oude busjes, volgeladen met jouw spulletjesquote:Op zondag 2 maart 2014 09:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Daarnaast is dat werken tegen hongerloon alleen bedoeld als dekmantel voor hun duistere bijbeun klusjes.
Die Bulgaren rijden allemaal in een dikke Mercedes rond die je niet kunt financieren met een loon van 4 euro/uur.
ligt eraan in welk land he.. in India kunnen miljoenen mensen leven van 4 euro per uur..quote:Op zondag 2 maart 2014 09:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een trol bent. Je snapt toch zelf ook wel dat je voor 4 euro per uur geen bestaan op kan bouwen. Dat inkomen ben je aan huur al bijna kwijt. Dit soort gastarbeiders doen dit veelal tijdelijk. Even afzien, onder erbarmelijke omstandigheden leven, en met wat het geld dat over is in thuisland wat opbouwen. Nederlanders die gewoon hun huur/hypotheek moeten betalen kunnen dat niet. Die slapen niet met 10 man in een caravan.
Ik zie genoeg moderne S- en E-klasses rijden op Bulgaars kenteken.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:48 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Volgens mij rijden die polen en bulgaren in oude busjes, volgeladen met jouw spulletjes
Maar natuurlijk, mensen die weinig verdienen moet maar ergens in een doos onder de brug gaan slapen.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar wat goedkoper wonen. Sociale zekerheid is op termijn veel te duur voor het vergrijzende Nederland. Mensen moeten dan toch eens afstappen van het idee dat ze het recht hebben om in een te dure Vinex-hut te wonen.
Die hebben hoeren achter het raam gezet of doen aan uitkeringenfraude. Dat zijn niet de mensen die voor 4 euro per uur gaan zwoegen aan de lopende band.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik zie genoeg moderne S- en E-klasses rijden op Bulgaars kenteken.
Polen niet nee dat zijn echte armoedzaaiers.
Dit.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit heet in onze rechtstaat uitbuiting, terecht dat werkgevers hiervoor verantwoordelijk gesteld worden.
Euuh, de EU is het orgaan dat dit faciliteert, en dat bewust onvoldoende maatregelen getroffen om dit soort misstanden te voorkomen. Dit soort praktijken zijn aan de orde van de dag en slechts zelden wordt er hard opgetreden.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit.
Het is verder wel typisch om te zien dat op sites zoals nujij gelijk weer wordt beweerd dat dit is wat de EU wil. Eh, nee, het is illegaal en verwerpelijk en de daders worden keihard gestraft? Dat is nou net het hele nieuws.
Da's niet gezegd, maar in elk geval niet in een woning die ze niet kunnen betalen.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, mensen die weinig verdienen moet maar ergens in een doos onder de brug gaan slapen.
Voor nog geen 700 euro bij fulltime dienstverband, kan je in Nederland/België toch nergens een fatsoenlijk bestaan naar westerse maatstaven opbouwen? Het zou fijn zijn als je wel een beetje realistisch blijft.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's niet gezegd, maar in elk geval niet in een woning die ze niet kunnen betalen.
Dat kan best hoor, alleen moet je dan niet denken dat je in je eentje een huishouding kunt voeren en een huis met tuin kunt betrekken.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voor nog geen 700 euro bij fulltime dienstverband, kan je in Nederland/België toch nergens een fatsoenlijk bestaan naar westerse maatstaven opbouwen? Het zou fijn zijn als je wel een beetje realistisch blijft.
Reken even het plaatje voor dan, voor Nederland. Wat je zegt kan gewoon niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan best hoor, alleen moet je dan niet denken dat je in je eentje een huishouding kunt voeren en een huis met tuin kunt betrekken.
Als je met 4 ergens woont. 4x 700 euro. Kun je toch wel aardig van leven?quote:Op zondag 2 maart 2014 10:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Reken even het plaatje voor dan, voor Nederland. Wat je zegt kan gewoon niet.
De EU is eigenlijk nooit de uitvoerende instantie. Het zijn de nationale overheden die moeten handhaven. En dat kunnen ze ook best als ze maar willen, zoals België laat zien, zowel in dit geval als in dat geval over Nederlandse uitkeringstrekkers waar ook een topic over loopt.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Euuh, de EU is het orgaan dat dit faciliteert, en dat bewust onvoldoende maatregelen getroffen om dit soort misstanden te voorkomen. Dit soort praktijken zijn aan de orde van de dag en slechts zelden wordt er hard opgetreden.
quote:Op zondag 2 maart 2014 10:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je met 4 ergens woont. 4x 700 euro. Kun je toch wel aardig van leven?
Gezien de huidige situatie en de onbetaalbaarheid van de sociale zekerheid, moet je die maatstaven toch eens loslaten.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:29 schreef Ludd het volgende:
[..]Ik zei naar Westerse maatstaven. Er zijn genoeg voorbeelden van 3-kamer appartementen waar ze 5 volwassen Polen in zetten. Ik vind dat wanneer je fulltime werkt dat je gewoon recht hebt op zelfstandige woonruimte.
amen!quote:Op zondag 2 maart 2014 10:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gezien de huidige situatie en de onbetaalbaarheid van de sociale zekerheid, moet je die maatstaven toch eens loslaten.
Prima dat jij dat vindt en dat mag ook, maar ik vind niet dat iemand anders verplicht moet worden om dat voor jou te betalen.
Kinderarbeid is verboden in Nederland.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je met 4 ergens woont. 4x 700 euro. Kun je toch wel aardig van leven?
Wie heeft het over kinderen?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Kinderarbeid is verboden in Nederland.
Lijkt me logisch als je het over Nederlanders hebt die in Nederland voor een hongerloontje werken. Ook die mensen willen uiteindelijk een gezin.quote:
Je kunt toch ook met 2 stellen in 1 woning gaan wonen ? Of met bv. 4 vrienden ? Of met wat familieleden?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me logisch als je het over Nederlanders hebt die in Nederland voor een hongerloontje werken. Ook die mensen willen uiteindelijk een gezin.
Volgens mensen als TS hebben mensen die geen goedbetaalde baan hebben geen recht op een normaal gezinsleven.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me logisch als je het over Nederlanders hebt die in Nederland voor een hongerloontje werken. Ook die mensen willen uiteindelijk een gezin.
ik denk dat dat afhangt van de definitie van een normaal gezinsleven.. hetgeen in NL al snel neerkomt op een 4 kamer modelwoning met achtertuin en garage.. als je kleiner woont als dat.. ben je pauper arm.. ofzoietsquote:Op zondag 2 maart 2014 12:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mensen als TS hebben mensen die geen goedbetaalde baan hebben geen recht op een normaal gezinsleven.
Nee, het gaat om zelfstandige woonruimte. Als je met meerdere gezinnen onder 1 dak moet wonen, is dit geen normale gezinssituatie. Als je even reëel blijft, ben je het daar vast wel mee eens.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:17 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik denk dat dat afhangt van de definitie van een normaal gezinsleven.. hetgeen in NL al snel neerkomt op een 4 kamer modelwoning met achtertuin en garage.. als je kleiner woont als dat.. ben je pauper arm.. ofzoiets
Hier heb je nog niet inhoudelijk op gereageerd:quote:Op zondag 2 maart 2014 12:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, het gaat om zelfstandige woonruimte. Als je met meerdere gezinnen onder 1 dak moet wonen, is dit geen normale gezinssituatie. Als je even reëel blijft, ben je het daar vast wel mee eens.
gezien de omstandigheden die ik in mijn huidige woonplaats zie.. echt niet.. dat is pure luxe die we ons in Nederland hebben aangemeten.. en willen reflecteren naar de rest van de wereld als "gewoon" .. terwijl dat in heel veel landen niet zo is..quote:Op zondag 2 maart 2014 12:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, het gaat om zelfstandige woonruimte. Als je met meerdere gezinnen onder 1 dak moet wonen, is dit geen normale gezinssituatie. Als je even reëel blijft, ben je het daar vast wel mee eens.
Als je het niet kunt betalen moet je je inderdaad afvragen of het wel zo verstandig is om een gezin te starten ja.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mensen als TS hebben mensen die geen goedbetaalde baan hebben geen recht op een normaal gezinsleven.
ja.. net als die internet en computer vergoeding die ze kunnen claimen omdat het internet van levensbelang zou zijn.. oftewel omdat ze te lui waren om naar de bieb te wandelenquote:Op zondag 2 maart 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:
Best triest eigenlijk: van die mensen die allerlei rechten (huis met tuin, vakanties, flatscreen, etc) claimen, maar vertikken om het zelf te betalen.
Jij snapt het. Als enige hier. Verder alleen maar zielige figuren die maar wat roeptoeteren als een kip zonder kop en zonder enige inhoudelijke kennis.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:27 schreef Igen het volgende:
[..]
De EU is eigenlijk nooit de uitvoerende instantie. Het zijn de nationale overheden die moeten handhaven. En dat kunnen ze ook best als ze maar willen, zoals België laat zien, zowel in dit geval als in dat geval over Nederlandse uitkeringstrekkers waar ook een topic over loopt.
Al die zeikerds zouden dus eens bij Rutte moeten gaan aandringen dat ook in Nederland eindelijk eens gehandhaafd wordt.
Waar heb je het over? Als jij op vakantie gaat wordt dat indirect toch ook betaald door je werkgever? We hebben het hier niet over mensen met een uitkering, maar over mensen die fulltime werken. Daarnaast had ik het niet eens over vakanties, want dat vind ik geen basisrecht. Zelfstandige woonruimte, ziekenkostenverzekering en fatsoenlijk voedsel wel. Jij hebt het de hele tijd over sociale zekerheid, maar als de lonen hoog genoeg zouden zijn zou er geen aanspraak op sociale zekerheid gemaakt hoeven te worden.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:
Best triest eigenlijk: van die mensen die allerlei rechten (huis met tuin, vakanties, flatscreen, etc) claimen, maar vertikken om het zelf te betalen.
Bewust niet gedaan, omdat dit geen enkele zin heeft., We worden het hier toch niet over eens, bovendien gaat het dan weer te veel offtopic. Tevens verzandt het steevast in discussies over minimumloon v.s. werkgelegenheid. Dat is de redenen dat ik er aanvankelijk niet om in ging, en dat ik dat nu ook niet meer doe.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hier heb je nog niet inhoudelijk op gereageerd:
Jij gaat prijzen uit de guldentijd als maatstaf voor nu nemen?quote:Op zondag 2 maart 2014 10:28 schreef Parzival het volgende:
even denken.. mijn huur in Enschede voor een 2 kamer flat was volgens mij 700 gulden.. nou laten we er 400 euro van maken.. dan komt er nog huurtoeslag want we verdienen toch te weinig.. zeg 150 euro.. voila.. 250 euro voor housing.. en dan heb je nog 150 euro over.. 50 euro gas/water/licht (klein huis, etc).. en voila.. 100 euro voor de rest.. en dan hebben we het nog niet eens over de sociale voorzieningen waar je dan OOK nog eens recht op hebt.. en dan hebben we het idd over een royaal appartment..
als studenten het kunnen, waarom zou iemand anders dat niet kunnen? zelfs in Dubai wonen expats samen in een appartement om meer te kunnen sparen.. ook families.. waarom zou dat in NL niet kunnen?
Dan werk ik zelf voor dat geld ja, dus dan kan ik daarmee doen wat ik wil. Wat is dan precies het probleem?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Als jij op vakantie gaat wordt dat indirect toch ook betaald door je werkgever? We hebben het hier niet over mensen met een uitkering, maar over mensen die fulltime werken. Daarnaast had ik het niet eens over vakanties, want dat vind ik geen basisrecht. Zelfstandige woonruimte, ziekenkostenverzekering en fatsoenlijk voedsel wel. Jij hebt het de hele tijd over sociale zekerheid, maar als de lonen hoog genoeg zouden zijn zou er geen aanspraak op sociale zekerheid gemaakt hoeven te worden.
[..]
Bewust niet gedaan, omdat dit geen enkele zin heeft., We worden het hier toch niet over eens, bovendien gaat het dan weer te veel offtopic. Tevens verzandt het steevast in discussies over minimumloon v.s. werkgelegenheid. Dat is de redenen dat ik er aanvankelijk niet om in ging, en dat ik dat nu ook niet meer doe.
dat kan zo zijn.. maar als je bedenkt dat een proef onder de tuinbouw voor uitkeringsgerechtigden op niets uitliep omdat men "het werk niet zo leuk vond" .. moet je als uitbater baas toch iets.. we willen wel allemaal de aanbieding bij de AH maar zijn tegen goedkope arbeid..quote:Op zondag 2 maart 2014 12:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij snapt het. Als enige hier. Verder alleen maar zielige figuren die maar wat roeptoeteren als een kip zonder kop en zonder enige inhoudelijke kennis.
Niets mis met open grenzen voor arbeid. Totaal niets. Alleen die schijnconstructies buiten de MOElanders uit en maken de Nederlanders werkeloos. Dit alles ten kostte van de Nederlandse staatskas; Er komt minder in qua belastingen en het vliegt eruit voor uitkeringen.
Dat het een domino-effect heeft dat uiteindelijk ook deze roeptoeters keihard gaat raken snappen deze onnozelaars niet.
Ach, flikker toch op man. We hebben zat flats en maisonnette woningen in Nederland. Denk jij nu echt dat daar geen gezinnen in wonen?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:17 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik denk dat dat afhangt van de definitie van een normaal gezinsleven.. hetgeen in NL al snel neerkomt op een 4 kamer modelwoning met achtertuin en garage.. als je kleiner woont als dat.. ben je pauper arm.. ofzoiets
Dude, we hebben het hier toch over mensen die werken voor hun geld. Niet over mensen met een uitkering. Dat die ook vakantiegeld krijgen vind ik ook belachelijk, maar daar gaat het hier niet om.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan werk ik zelf voor dat geld ja, dus dan kan ik daarmee doen wat ik wil. Wat is dan precies het probleem?
Reageer gewoon eens inhoudelijk op die posting.
Ja en jij zegt dat sommige mensen naast hun salaris geld toegestopt moeten krijgen om bepaalde dingen te consumeren. Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dude, we hebben het hier toch over mensen die werken voor hun geld. Niet over mensen met een uitkering. Dat die ook vakantiegeld krijgen vind ik ook belachelijk, maar daar gaat het hier niet om.
Gezien de huidige situatie en de onbetaalbaarheid van de sociale zekerheid, moeten ze eens gaan handhaven op het minimumloon, uitbuiting en valse concurrentie door schijnconstructies. Dat gaat een enorme massa aan uitkeringen schelen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:22 schreef Halcon het volgende:
Gezien de huidige situatie en de onbetaalbaarheid van de sociale zekerheid, moet je die maatstaven toch eens loslaten.
Prima dat jij dat vindt en dat mag ook, maar ik vind niet dat iemand anders verplicht moet worden om dat voor jou te betalen.
Nee, dat scheelt niets. Ook met die handhaving gaan de huidige uitkeringstrekkers niet in de kassen werken. Of het moet zijn dat ze daar drie keer zoveel moeten gaan betalen, maar dan moet iedereen weer meer betalen voor z'n boodschappen en dat wil ook niemand.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gezien de huidige situatie en de onbetaalbaarheid van de sociale zekerheid, moeten ze eens gaan handhaven op het minimumloon, uitbuiting en valse concurrentie door schijnconstructies. Dat gaat een enorme massa aan uitkeringen schelen.
Dat heb ik niet gezegd, leer eens begrijpend lezen. Ik vind juist dat hun salaris hoog genoeg moet zijn zodat er geen extra geld toegestopt hoeft te worden.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja en jij zegt dat sommige mensen naast hun salaris geld toegestopt moeten krijgen om bepaalde dingen te consumeren. Daar ben ik het niet mee eens.
De crisis is begonnen in 2008.. Dus alle kinderen die voor 2008 geboren zijn maar nog niet zelfstandig kunnen leven... gooien we maar in zee met een paar rotsblokken om hen tot zinken te brengen gelijk een ongewenst nest kittens?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als je het niet kunt betalen moet je je inderdaad afvragen of het wel zo verstandig is om een gezin te starten ja.
Dan zou je dus fors meer moeten gaan betalen voor bepaalde producten. Ik denk niet dat heel veel mensen daar op zitten te wachten.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, leer eens begrijpend lezen. Ik vind juist dat hun salaris hoog genoeg moet zijn zodat er geen extra geld toegestopt hoeft te worden.
Als er wordt gedreigd met zo'n lange celstraf, dan zou ik als onderdelenfabriek ook direct de hele handel verplaatsen naar bv. Bulgarije.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:47 schreef Janneke141 het volgende:
En over een maand of drie maakt de volgende autofabriek in België bekend de deuren te gaan sluiten en de productie te gaan verplaatsen, en dan staat het land wederom op zijn achterste benen.
Wat een bullshit.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:
Yep. Als straks de aardbeien een tientje per bakje kosten moet je mensen hier eens horen klagen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:48 schreef Parzival het volgende:
dan is de onderliggende vraag.. ben jij / wij / jullie bereid om ineens veel meer te gaan betalen voor:
je voetbal kaartjes voor de UEFA cup omdat de arbeiders ineens op 10 euro per uur krijgen ipv 2, ineens 3x zoveel betalen voor je groente en fruit..
want uitbuiting of niet.. de gewone man profiteert er wel van..
en ja dat zijn ook de poolse schilders die we inhuren omdat die zoveel goedkoper zijn..
Best triest eigenlijk: van die mensen die zich ondernemer willen noemen en daar een zeer goed salaris voor claimen, maar vertikken om hun werknemers zelf te betalen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:
Als die mensen voor dat geld willen werken, dan zou dat moeten kunnen. Het is kennelijk interessanter voor hen dan in Bulgarije te blijven zitten.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Bovendien met de haren bijgesleept. Want we hebben het hier niet over de sociale zekerheid (waarbij die zogenaamde dreigende 'onbetaalbaarheid' ook slechts een bewuste politieke keuze betreft, maar dat terzijde).
Het gaat hier over mensen die werken voor een mensonwaardig inkomen. Ik ben van mening dat arbeid altijd lonend moet zijn. Jij schijnbaar niet?
Ik vind arbeid niet lonend als je voor 160 tot 180 uur werken per maand (of zelfs nog meer) krom moet liggen om je eerste levensbehoeften te kunnen bekostigen, zoverre dat al lukt met pakweg 700 euro per maand (4 euro per uur).
ja dan moet je terug naar een socialistische samenleving.. maar dat is ook niet allesquote:Op zondag 2 maart 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Best triest eigenlijk: van die mensen die zich ondernemer willen noemen en daar een zeer goed salaris voor claimen, maar vertikken om hun werknemers zelf te betalen.
Of sommige ondernemers, aandeelhouders, en multinationals zouden eens genoegen moeten nemen met slechts een paar honderd miljoen euro winst, in plaats van een paar miljard.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zou je dus fors meer moeten gaan betalen voor bepaalde producten. Ik denk niet dat heel veel mensen daar op zitten te wachten.
Kwestie van vraag en aanbod. Er zijn ook tijden geweest dat ondernemers zich blauw moesten betalen aan allerhande simpele arbeidskrachten.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Best triest eigenlijk: van die mensen die zich ondernemer willen noemen en daar een zeer goed salaris voor claimen, maar vertikken om hun werknemers zelf te betalen.
ja maar zo zit de wereld niet in elkaar..quote:Op zondag 2 maart 2014 12:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Of sommige ondernemers, aandeelhouders, en multinationals zouden eens genoegen moeten nemen met slechts een paar honderd miljoen euro winst, in plaats van een paar miljard.
Dan sluiten ze hun fabriekje in België en dan doen de Belgische vakbonden en politici ook weer huilie huilie.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Of sommige ondernemers, aandeelhouders, en multinationals zouden eens genoegen moeten nemen met slechts een paar honderd miljoen euro winst, in plaats van een paar miljard.
Ik zou dat graag doen inderdaad. Momenteel doe ik dat overigens niet, al verricht ik wel veel vrijwilligerswerk waardoor ik m'n steentje bijdraag.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:51 schreef Parzival het volgende:
[..]
ja maar zo zit de wereld niet in elkaar..
maar ik begrijp dat jij graag wat van je salaris inlevert als dat richting de voedselbank gaat?
Verantwoordelijkheden ontlopen voor puur eigen gewin dus. Maar daar bouw je geen evenwichtige samenlevingen mee op.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan sluiten ze hun fabriekje in België en dan doen de Belgische vakbonden en politici ook weer huilie huilie.
Het komt er de facto wel op neer dat je meer zou moeten gaan betalen voor dingen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zou dat graag doen inderdaad. Momenteel doe ik dat overigens niet, al verricht ik wel veel vrijwilligerswerk waardoor ik m'n steentje bijdraag.
Maar dit wordt weer zo'n bullshit argument "als je zelf niet je hele salaris weggeeft mag je ook niet klagen".
Dat bepaalt de bevolking van zo'n land zelf wel. Kunnen ze niet aan werknemers geraken, dan zal het inkomen omhoog moeten of ze moeten elders hun heil zoeken.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheden ontlopen voor puur eigen gewin dus. Maar daar bouw je geen evenwichtige samenlevingen mee op.
Bovendien heeft de bevolking in een land niets aan arbeid als de inhuurder weigert een inkomen uit te keren waar men fatsoenlijk van kan rondkomen.
Ik zou, persoonlijk, graag wat meer betalen als ik daarmee de garantie heb dat daarmee de arbeidsomstandigheden en arbeidsvoorwaarden zouden worden genormaliseerd naar 'menswaardig' (wat menswaardig is is uiteraard wel aan discussie onderhevig).quote:Op zondag 2 maart 2014 12:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het komt er de facto wel op neer dat je meer zou moeten gaan betalen voor dingen.
Eigenlijk zou je ook alles wat buiten West Europa wordt geproduceerd per definitie moeten boycotten.
Ah.. Weer dat broodje aap verhaal van de rechtse propaganda machine. Je weet echt niet hoe het zit of negeert het ware verhaal daarachter. Voordat je ooit weer eens dit zinloze sprookje neertypt: Ga eens solliciteren bi een bedrijf dat (bijna) alleen met MOElanders werkt. En kom daarna terug met je grote bek. Ik zal je voor het gemak 1 adres geven:quote:Op zondag 2 maart 2014 12:43 schreef Parzival het volgende:
dat kan zo zijn.. maar als je bedenkt dat een proef onder de tuinbouw voor uitkeringsgerechtigden op niets uitliep omdat men "het werk niet zo leuk vond" .. moet je als uitbater baas toch iets.. we willen wel allemaal de aanbieding bij de AH maar zijn tegen goedkope arbeid..
We hebben het over Nederland en de EU. Niet over Rusland en Rio.quote:hoe denk je dat die stadions in Rusland en het Rio worden gebouwd? voor 20 euro per uur loon arbeiders? denk het toch niet
Dat lijkt me sowieso niet verkeerd. We betalen momenteel bijvoorbeeld belachelijk weinig voor ons voedsel. Die lage prijs is alleen maar mogelijk door uitbuiting van mensen, dierenleed, milieuvervuiling, en roofbouw op de aarde.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het komt er de facto wel op neer dat je meer zou moeten gaan betalen voor dingen.
De UAE is daar een goed voorbeeld van.. zelf willen de inwoners niet zoveel doen.. althans niet voor het loon wat ze ervoor krijgen, dus halen ze met bakken externe werkers naar binnen.. en echt niet alleen voor het veegwerk hoor, ook midden en top posities worden bekleed door expats.. en ja er is een mega groot verschil tussen arm en rijk.. en ja sommigen wonen in een villa en anderen in een gedeelde kamer.. maar economisch gaat het goed, en de meeste armen die ik spreek zijn alsnog tevreden met het minimumloon en de voorzieningen.. al zijn er ook misstanden natuurlijkquote:Op zondag 2 maart 2014 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat bepaalt de bevolking van zo'n land zelf wel. Kunnen ze niet aan werknemers geraken, dan zal het inkomen omhoog moeten of ze moeten elders hun heil zoeken.
Iemand die wordt uitgebuit voor ¤4.- per uur om het loon van de werkgever nog verder omhoog te krikken werkt ook zelf voor dat schamele loontje minkukel.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:43 schreef Halcon het volgende:
Dan werk ik zelf voor dat geld ja, dus dan kan ik daarmee doen wat ik wil.
Dat gaat vast niet naar de slachtoffersquote:Op zondag 2 maart 2014 08:46 schreef Halcon het volgende:
Ook kunnen zij de zes miljoen aan illegale inkomsten, die zij verdienden door de lage lonen, kwijtraken.
Dat vakantiegeld gaat dan doorgaans op aan het vullen van de gaatjes. Het eigen risico bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dude, we hebben het hier toch over mensen die werken voor hun geld. Niet over mensen met een uitkering. Dat die ook vakantiegeld krijgen vind ik ook belachelijk, maar daar gaat het hier niet om.
Nee? Niet? Kinderopvang? HRA? Reiskosten vergoeding? Alleenstaande ouder toeslag? Huurtoeslag? Zorgtoeslag? Gaat alleen maar naar werkelozen?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja en jij zegt dat sommige mensen naast hun salaris geld toegestopt moeten krijgen om bepaalde dingen te consumeren. Daar ben ik het niet mee eens.
Da's jouw mening.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat lijkt me sowieso niet verkeerd. We betalen momenteel bijvoorbeeld belachelijk weinig voor ons voedsel. Die lage prijs is alleen maar mogelijk door uitbuiting van mensen, dierenleed, milieuvervuiling, en roofbouw op de aarde.
Yep en dat is een keuze. Diegene had ook in Bulgarije kunnen blijven.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Iemand die wordt uitgebuit voor ¤4.- per uur om het loon van de werkgever nog verder omhoog te krikken werkt ook zelf voor dat schamele loontje minkukel.
Dus minder pensioen voor iedereen?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Reiskostenvergoeding gaat naar degene die die kosten maakt. Verder gewoon al die toeslagen afschaffen. Onnozel om belasting te betalen aan een administratiekantoor en dit administratiekantoor dan weer sigaren uit eigen doos te laten betalen.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee? Niet? Kinderopvang? HRA? Reiskosten vergoeding? Alleenstaande ouder toeslag? Huurtoeslag? Zorgtoeslag? Gaat alleen maar naar werkelozen?![]()
oh ja.. want in de rest van de wereld hebben ze ook:quote:Op zondag 2 maart 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee? Niet? Kinderopvang? HRA? Reiskosten vergoeding? Alleenstaande ouder toeslag? Huurtoeslag? Zorgtoeslag? Gaat alleen maar naar werkelozen?![]()
Heb je liever dat de fabriek wordt verplaatst? Want het gaat niet zo zeer om winst, maar concurrentie met bv korea. En daar krijgen ze verre van 4 euro per uur...quote:Op zondag 2 maart 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
Iemand die wordt uitgebuit voor ¤4.- per uur om het loon van de werkgever nog verder omhoog te krikken werkt ook zelf voor dat schamele loontje minkukel.
Dan is het ook niet goed, want dan is het ook weer janken geblazen. Zouden ze veel meer gaan betalen en zouden die spullen daardoor veel duurder worden, dan zou niemand ze meer afnemen en gaat die fabriek ook weg, alleen dan door een faillissement en dan is het ook weer janken geblazen.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb je liever dat de fabriek wordt verplaatst? Want het gaat niet zo zeer om winst, maar concurrentie met bv korea. En daar krijgen ze verre van 4 euro per uur...
Dat er vanuit de aarde wordt geroofd moge wel duidelijk zijn.. maar dat is een fractie van de prijs.. arbeidsloon ed maken weldegelijk een groot gedeelte van de prijs uit..quote:
De helicopter view ontbreekt bij velen idd...quote:Op zondag 2 maart 2014 13:06 schreef Halcon het volgende:
Dan is het ook niet goed, want dan is het ook weer janken geblazen. Zouden ze veel meer gaan betalen en zouden die spullen daardoor veel duurder worden, dan zou niemand ze meer afnemen en gaat die fabriek ook weg, alleen dan door een faillissement en dan is het ook weer janken geblazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |