golfer | zondag 2 maart 2014 @ 00:01 |
Hoe te posten in dit topic Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd. Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken . Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd. Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze Vorige topics. OP topicreeks | |
golfer | zondag 2 maart 2014 @ 00:02 |
Topic moet nog opgehoogd worden met de juiste Romeinse cijferreeks. | |
golfer | zondag 2 maart 2014 @ 00:06 |
La vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (2013) - IMDb Terechte winnaar van de Gouden Palm van Cannes in 2013. Prachtig gespeeld verhaal over meisje die er achter komt lesbische gevoelend te hebben. Eerste ontdekkingstocht op dat gebied met een iets oudere studente Kunst. Beetje 'coming of age'-film, maar wel herkenbaar qua emoties en teleurstellingen. Soms, wat mij betreft, iets te lang durende bijna pornografische, seksscènes. Wordt ruimschoots gecompenseerd door het naturel spelen van de hoofdpersonen. IMDb:8,0 Ik: 8,0 | |
Halcon | zondag 2 maart 2014 @ 08:16 |
The Lone Ranger. Voorspelbaar verhaaltje. Acteerwerk was ok, evenals de beelden van de omgeving e.d. Verder allemaal net wat te gelikt voor een "western"-achtige film. IMDB: 6,6 Ik: 5,0 | |
Falco | zondag 2 maart 2014 @ 11:34 |
Pitch Perfect (2012) Doh, had niet gedacht dat dit zo tenenkrommend irriterend zou zijn. Een gemiddelde aflevering van Spangas heeft meer diepgang en is gaver om te zien. De a capella-zang deed me niets, terwijl daar een film zoals deze nog enige pluspunten kan uithalen. De karakters over de gehele linie waren heel matig met als triest dieptepunt die walvis-uit-de-PLUS-look-a-like. Anna Kendrick kan volgens mij veel beter dan dit, maar ja ze moet dan wel betere filmkeuzes gaan maken. Cijfer: 4 Lo imposible (2012) Dit mag dan gebaseerd zijn op een waargebeurd verhaal, maar wanneer het gewoonweg slecht en oversentimenteel geschreven is, dan blijft er toch een teleurstellende film over. Al gauw zijn de kaarten geschud en is het de vraag wanneer en hoe een door een tsunami verscheurd gezin elkaar weer terug vindt. Dit gaat gepaard met drakerige dialogen, waarbij vooral de rol van de oudste zoon slecht uitpakt. Wat was dat acteren matig van Tom Holland... Cijfer: 5 Moby Dick (1956) In de jaren '50 was Moby Dick vast een heel spektakel, maar nu komt het nogal verouderd over. De hoogdravende dialogen inclusief de continu aanwezige christelijke ondertoon helpen nou ook niet bepaald mee. Alleen de walvis Moby Dick zelf is de moeite waard om te zien. Met Jaws en alle technische uitdagingen daarvan in het achterhoofd zag dit er ook nog relatief goed uit. De strijd tegen hem aan het einde van de film is dan ook het hoogtepunt. Cijfer: 6 Rush (2013/I) Heej, wat een toffe film is dit! Rush toont de rivaliteit tussen de Formule 1-coureurs James Hunt, een Britse playboy die er op los leeft en Niki Lauda, een berekende Oostenrijker, die recht voor zijn raap is. Beide rollen worden erg overtuigend en knap ingevuld door Hemsworth en Brühl. Qua productie zag het er ook nog eens erg seventies en dus goed uit. En dat voor een film van Ron Howard, die ik toch niet een heel geweldig regisseur vind... Anyway, ben niet zo thuis in de Formule 1 en wist ook niks van het seizoen dat gevolgd werd. Dus dat maakte de film nog eens extra boeiend en spannend om te volgen. Het viel me op dat het er toentertijd wel wat anders aan toegaat dan nu denk ik. Het waren toen toch meer een stel gemotoriseerde cowboys die met gevaar voor hun leven de racebaan opgingen. Het clubje rond de Formule 1 kwam ook wat minder professioneel maar wel hecht over. Misschien heeft dat geschetste beeld iets teveel last van de race-romantiek toentertijd, maar goed dat terzijde. Cijfer: 8 | |
shiNinG_staR | zondag 2 maart 2014 @ 13:56 |
Oscar-weekend 12 Years a Slave (2013) - IMDb Ja, het was allemaal ingrijpend wat er in deze film gebeurde en ook het acteerwerk was goed, dat zag ik wel. Maar toch was het geen film die me bijblijft, wat ik absoluut wel had verwacht door het thema. Ik zag 'm thuis, misschien is dit zo'n film die je in de bios moet zien. Er zaten ook veel onprettige scènes in, noem me een watje maar ik kan daar niet te lang naar kijken. Goede film, maar ik had er meer van verwacht. Lastig om uit te leggen waar het aan ligt... American Hustle (2013) - IMDb Zeer vermakelijke film met ook weer goed acteerwerk. Christian Bale ben ik nooit zo'n fan van, hij speelt ook een beetje een vlak karakter. Geen echte slechterik, maar sympathie wekte hij ook niet bij me op. Wel heb ik genoten van Bradley en Jennifer, die twee kunnen weinig verkeerd bij me doen. Maar ook deze film verdient wat mij betreft geen Oscar voor beste film. Die mag van mij toch naar The Wolf of Wall Street. | |
Karstman | zondag 2 maart 2014 @ 23:23 |
Hasta la Vista (2011) - IMDb 3 jonge Belgische gasten houden van wijn en vrouwen. Er is alleen een dingetje ze zijn gehandicapt. Op zoek naar liefde en avontuur willen ze een reis maken. Het doel is een wijnreis, althans dat vertellen ze de familie, het eigenlijke doel een Spaans bordeel gericht op gehandicapten. Bijzonder verhaal over een bijzonder en voor sommigen gevoelig onderwerp. Ze brengen het met humor en relativering. Hierdoor wordt het een prima roadmovie. Het voelt allemaal heel natuurlijk aan, inclusief het ongemakkelijke gevoel dat je krijgt als een van hen zich als een complete klootzak gedraagt ondanks of dankzij zijn handicap. Als kijker zit je dan wel even in dubio, mag ik me aan hem ergeren of is dat sociaal niet geaccepteerd... Moeilijke vragen in een redelijk makkelijk jasje is misschien wel een mooie conclusie. IMDb: 7,4 Ik: 7,5 The World's End (2013) - IMDb Deel 3 in de Pegg/Frost trilogie. Dit deel gaat over een stel 40-ers die een pubcrawl uit hun jonge jaren gaan overdoen omdat een van hen niet in staat is om op te groeien. De avond verloopt niet zoals ze dachten, terwijl de een bezig is om het verleden op te rakelen en de ander bezig is het te ontkennen lijkt er het een en ander niet in de haak in het dorp... Op zich is het best aardig als je van moderne Britse comedy houdt, een genre waar Pegg en Frost best een belangrijke rol spelen. Het grote probleem hier is eigenlijk dat het meer een Simon "kijk eens hoe leuk ik ben" Pegg vehicel is geworden. En dat werkt helaas niet zo best. Het is allemaal te makkelijk te onlogisch en te flauw. Voor een doordeweekse dag is het best nog wel een aardige 1 uur 45 vermaak maar zo goed als Shaun of the Dead wordt het nergens. IMDb: 7,1 Ik: 5,5 | |
JDx | zondag 2 maart 2014 @ 23:37 |
Amelie Al eens gezien, maar m'n vriendin had hem nog nooit gezien, dus vandaar. Blijft wel vermakelijk, ben geen fan van films in andere talen, maar dit is wel te doen. 8. | |
ZodiaX | maandag 3 maart 2014 @ 00:25 |
12 Years a Slave (2013) - IMDb In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery. De groote naam bij de oscars, waarschijnlijk diegene die de oscar weer net voor Leonardo Dicaprio's neus weghaald. Nou dat zou een beste film moeten zijn....niet echt. Laat ik als eerste zeggen dat het geen slechte film is, zeker niet, het is een prima film. Maar er zitten wel wat minpunten aan, met name de dode momenten...een minuut of 2 lang kijken naar een gezicht wat her en der wat beweegt is nou niet is leuk, er zitten zoveel dode momenten in wat waarschijnlijk dramatisch bedoeld is maar dat komt niet echt over, in het begin heb ik een paar keer gedacht om gewoon te kappen met de film en iets anders te kijken, het enige wat me deed blijven kijken was dat dit de grote oscar winnaar zou zijn. Ik heb er geen spijt van, het is een goede film en zal vast historisch accuraat zijn. Maar toch was het niet zo bijzonder als dat ik had gehoopt, flink aantal saaie momenten in. En ben bang dat deze film veel oscars binnen gaat halen omdat het een serieuze film is over de slavernij. Imdb: 8,3 Ikke: 7,0 | |
casper019 | maandag 3 maart 2014 @ 11:48 |
Recep Ivedik 3 Nu was deel 1 leuk, was deel 2 redelijk, is deel 3 ZWAAR matig.. Het verhaal inde recep ivedik films was altijd al dun, maar door de leuke groffe humor was het prima.. Echter heeft deel 3 0,0 verhaal lijn, het kabbelt maar voort... Ook de scenes met de lekkere groffe humor ontbreken, ipv grof had ik het gevoel naar een puur stomme man te kijken... Die de meest domme niet grappige dingen deed. Jammer... ECHT een tegenvaller..... 4 | |
HostiMeister | maandag 3 maart 2014 @ 12:53 |
Oscardaggie gisteren dus wat films gekeken in deze volgorde: The Wolf of Wall Street (2013) - IMDb Jordan Belfort heeft de manier gevonden om gebakken lucht te verkopen en er royal geld voor te vangen op de beurs. Beetje de rise and fall van een iemand die teveel geld heeft dan goed is voor iemand, door Scorsese. En het is precies wat je verwacht dat het is. Over de top, met een laagje cocaïne. Heerlijk om naar te kijken, af en toe een beetje absurd maar nergens belachelijk. Lekkere muziek, maar dan om een of andere reden klopte die niet met de scenes waarin ze voorkwamen. Leo doet wat ie meestal wel doet; goed, maar niet goed genoeg voor een Oscar. En Jonah Hill was de gangmaker wmb. Had misschien paar kwartier korter gekund, maar ach, Scorsese-dus dan weet je dat en neem je dat voor lief. Ik : 8 Imdb: 8.5 Dallas Buyers Club (2013) - IMDb Ron Woodroof neukt en zuipt veel en krijgt onverwachts HIV, terwijl hij te horen krijgt nog 30 dagen te leven wordt er een nieuw medicijn getest als antwoord op de hedendaagse HIV epidemie. Omdat de effecten van dit medicijn op zijn zachts gezegd ongunstig zijn voor de patienten, neemt Ron het heft zelf in handen en gaat zo zijn eigen cocktail aan 'illegale' drugs verkopen aan HIV patienten. Ik ben zelf sowieso een beetje fan van McConaughey de laatste jaren, zeker met True Detective nu op HBO en dat hij dan een oscar voor deze film als beste acteur krijg snap ik wel . Net als Leto trouwens, die twee zagen er allebei fucked up ziek uit, plus ze brachten dat ook goed over, vooral de onmacht waar ze tegenaan lopen is frustrerend. Zo eentje waarvan je gaat juichen als het wel een keertje voor ze meezit. Netjes. Ik: 8+ Imdb: 8 12 Years a Slave (2013) - IMDb Vrije man Solomon wordt door een stelletje kidnappers verkocht als slaaf. Daarna, tja, slaven shit. Ejiofor als Solomon, goed. Had verwacht dat die een Oscar zou winnen, maar niet teleurgesteld dat het niet zo was. De plaatjes waren mooi, het onderwerp niet zo. Prima van films dat er tegen dat zere punt aan wordt getrapt, zeker in Amerika, maar maak het niet meer dan het is. Het is een bijzonder verhaal, had sterk acteerwerk, maar zonder die bonuspunten voor white-guilt had ie imho niet de Oscar voor beste film mee naar huis moeten nemen. Ik: 7+ Imdb: 8.3 American Hustle (2013) - IMDb Irving Rosenfeld is een husselaar die samen met zijn maîtresse gepakt wordt door een sullige politieagent. Om onder een straf uit te komen moeten ze nog wat kopstukken erin luizen. Maar door de roekeloze ambitie van de agent en Irvings labiele vrouw wordt dat een gevaarlijk spelletje. Degelijke film, voornamelijk omdat ik het zo te doen had met Irving. Prima werk van de hele cast trouwens want ik had aan het einde van de film een schijthekel aan Jennifer Lawrence en Bradley Cooper en ontzettend medelijden met Jeremy Renner. Lekker vlot script, maar niet veel meer dan dat. Gewoon degelijk, niets heel bijzonders maar wel met een heerlijke soundtrack. Ik: 7.5 Imdb: 7.6 Her (2013) - IMDb Ted is een schrijver die verliefd wordt op het AI van zijn operating system. Ted is ook een beetje een emo bitch. En de computerstem is van ScarJo. dus dat is dat. Een hipsterfilm pur sang. Maar goed, Spike Jonze, dus tja. Joaquin Phoenix speelt Ted goed, als het dus een whiney emo bitch moest voorstellen. Maar het verhaal is daarentegen wel bijzonder en ontzettend verfrissend. Een beetje sci-fi, een beetje emotie en dat in een mooie wereld met bijzondere kleurmotiefjes en lekkere hipster muziek. Enige wat me niet aanstaat is dat een hoop whiny emo hipsters zich gaan identificeren met het gejank van Ted en het het daardoor als legitiem gedrag gaan zien. Ik: 8+ Imdb: 8.3 Philomena (2013) - IMDb Philomena heeft 50 jaar geleden gedwongen haar zoon afgestaan aan een stelletje nonnen en gaat samen met journalist Martin op zoek naar haar zoon. Ontzettend aandoenlijke film. Ik wist niet dat Steve Coogan ook normaal kon acteren, maar dat dame Dench nog steeds een baas is, blijft mooi om te zien. En ze hebben goede chemie, dat is misschien nog wel belangrijker aangezien alle sterke dialogen tussen hun zijn. Misschien komt het gewoon omdat ik momenteel een zwak heb voor lieve oude vrouwtjes. In mijn ogen, zeker nu ik er weer over nadenk misschien wel mijn favoriet van deze dag. Ik: 8.5 Imdb: 7.8 (Eerder al eens gezien, maar mijn medekijkers nog niet.) Gravity (2013) - IMDb Ryan Stone is een engineer ofzo, zit in de ruimte en shit gaat mis en moet dus weer zorgen veilig op aarde te landen. Top prestatie van Sandra Bullock, was ook erg verbaasd dat Blue Jasmine, euhm, Blanchett ermee aan de haal ging, maar dat is een andere review. Tja, Alfonso Cuaron, lange shots, ruimte, beklemmend gevoel en natuurlijk geile plaatjes. Begrijpelijk dat deze zoveel prijzen (voornamelijk de ' technische') Oscars heeft gewonnen. De reden waarom ik erbij zet dat ik hem eerder als eens gezien had, heeft te maken met sfeer, als je niet meegezogen wordt kan ik me voorstellen dat het niet voor iedereen even boeiend is. Zo zie je ze niet vaak. Ik: 8,5 Imdb: 8,2 | |
Individual | maandag 3 maart 2014 @ 13:20 |
Nachtrit (2006) - IMDb Er zijn goede en slechte NL films en deze was nogal meh. Het verhaal gaat over de Amsterdamse taxiwereld. Amsterdamse taxichauffeurs zijn (vaak) vervelende mensen en de film erover is ook niet aan te raden. 4/10 | |
Buitendam | maandag 3 maart 2014 @ 13:28 |
Jagten (2012) - IMDbGeweldige film. Script zit zo goed in elkaar om juist de andere kant van het mogelijke verhaal te laten zien. Dader is in dit geval slachtoffer, maar wordt niet zo behandeld. Geeft een heel naar gevoel om te zien dat iemand in zo'n benarde positie zit. Het einde is wat mij betreft het sterkste moment van de film. 8,5. IMDB: 8,3 | |
Ceased2Be | maandag 3 maart 2014 @ 13:39 |
Helemaal mee eens. Geweldige beklemmende film. | |
Soury | maandag 3 maart 2014 @ 21:43 |
Wat een kutfilm | |
Karstman | maandag 3 maart 2014 @ 21:50 |
The Last Stand (2013) - IMDb Bejaarde Arnie in de bocht. Soms kan volkomen pulp heerlijk zijn. Het verhaal (drugsbaas ontsnapt aan de FBI en moet langs Arnie cs om Mexico te bereiken) is ongeloofwaardig (beetje prijzige hobby dat ontsnappen op deze manier) maar wel lekker makkelijk en ik vind dat dat hoort in pulp als deze. Wel bijzonder om te zien dat Arnie nog steeds niets heeft geleerd sinds Commando in 1985 maar dat alles in de film nog steeds gewoon om hem draait. IMDb: 6,4 Ik: 7 Invasion of the Saucer Men (1957) - IMDb Ik denk dat ik sorry tegen mezelf moet zeggen dat ik deze gezien heb... Sommige films doorstaan de tand des tijds, sommige, deze dus, niet. Hij duurt 1 uur en 9 minuten en dat is het enige positieve aan de film. Daarnaast stelt het verhaal niks voor, is het acteerwerk nog bordkartonner dan de decors en de aliens... IMDb: 5,4 Ik: 3 | |
habitue | maandag 3 maart 2014 @ 22:02 |
Her (2013) - IMDb Ik kan me voorstellen dat mensen deze film saai vinden. Ik hou echt van films die me aan het denken zetten. 8.5/10 | |
Individual | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:14 |
Gisteravond gekeken en idd een Arnie film zoals ik ze ken uit de 90s. Voor geloofwaardigheid moet je geen Arnie films kijken. 7/10 prima entertainment, maar niet echt kwaliteit | |
planethugo | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:19 |
Blood in Blood Out / Bound by Honor Jeugdsentiment van een paar vrienden die vonden dat ik dit echt eens moest gaan kijken. Nou dat heb ik geweten, de film duurt namelijk 3uur en een kwartier. En dat is natuurlijk veel te lang voor een b-film. Ondanks de bij vlagen matige acteerprestaties en alles dat over de top gebracht wordt is het wel een vermakelijke film over 3 vrienden die in een jeugdbende alles voor elkaar over hebben maar daarna uit elkaar groeien. Vermakelijke jaren 90 pulp die niet altijd even goed is maar ondanks de lange speelduur (ik heb hem in 2 etappes gekeken) niet verveelt. Holmes 7.0 The Counselor Super cast, goede regisseur en een misdaadverhaal dus dat zal wel een epische film worden. Helaas valt het allemaal nogal tegen, warrig verhaal waar cruciale stukken zich achter de schermen afspeelt en je maar moet raden waarom iets gebeurt, vreemde en te lange dialogen en een speelduur van 135 minuten waar minstens een half uur af had gemogen. Kortom, een tegenvaller van Ridley Scott. Toch is het ook weer geen baggerfilm want uiteindelijk zijn er toch genoeg geslaagde stukken maar wat achteraf toch blijft hangen is het gevoel dat er veel meer in gezeten had. Ohja en wat is die Cameron Diaz toch een lelijk gedrocht geworden met dat opgespoten gezicht, verschrikkelijk. In tegenstelling tot Cruz die er nog steeds naturel uitziet. 6.5 | |
PBateman1978 | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:32 |
Als je m nog niet hebt gezien kijk dan ook naar American Me! | |
planethugo | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:38 |
Die werd me ook aangeraden, ook binnenkort maar eens kijken | |
PBateman1978 | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:41 |
Zeker doen! | |
Individual | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:41 |
Ik heb hem ontmoet in LA. Topgozer! Topfilm ook. | |
golfer | dinsdag 4 maart 2014 @ 13:15 |
Teveel, letterlijk? | |
Scarface88 | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:01 |
En waarom is het dan een kutfilm in jouw ogen? Ik vond het een goede film. Ja er zit veel naakt en seks in, maar juist het feit dat de film niks aan de verbeelding over laat maakt het "realistischer" ofzo. Je hebt echt het idee dat je met het karakter mee leeft in plaats van dat je naar een Hollywood personage kijkt waar in preuts Amerika een tepel al voor ophef zorgt. Heb een aantal jaren terug ook Cachorro (Bear Cub) gezien waar je een aantal homo's seks ziet hebben. Prima film ook als je daar doorheen kunt kijken. (no homo btw) | |
golfer | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:11 |
Als je nog meer homo-erotiek in een 'gewone' film wilt zien kan ik je nog L'inconnu du lac aanraden. | |
Scarface88 | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:16 |
Bedankt maar ik vind het wel prima zo | |
Panthera. | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:17 |
De seks is in mijn ogen ook redelijk functioneel in dat het zeker in het begin de grootste reden van de aantrekkingskracht is. Het past bij Adele die zich overal obsessief op richt. Ik vond het verder na alle ophef ook nog wel mee (tegen )vallen qua lengte enzo, de film werd afgeschilderd als een halve pornofilm en dat is het allesbehalve. | |
Timo20 | dinsdag 4 maart 2014 @ 22:48 |
Gisteren in de bioscoop gezien: Halfweg Een pas gescheiden man koopt een groot vrijstaand huis dat al lange tijd leeg staat. Hij hoopt er tot rust te komen maar dan verschijnt er opeens een wild vreemde man die zegt dat hij de rechtmatige eigenaar is van het huis. Enig probleem: hij is al twee jaar dood. Leuke maar op sommige punten wat onevenwichtige Belgische horror comedy. Hij weet de hele tijd de aandacht vast te houden, wat vooral komt door het originele verhaal in combinatie met de chemie die tussen de zo verschillende hoofdrolspelers aanwezig is. Die is erg goed en zorgt voor de nodige lachwekkende momenten. Wel vond ik het een beetje jammer dat het in het begin een echte horror film leek te worden maar daarna meer comedy werd. Op sommige momenten lijkt het alsof de makers niet weten welke kant ze op moeten gaan. Buiten dat is dit wel een aanrader, een leuke avond gegarandeerd. IMDB Cijfer: 6,9/10 Mijn Cijfer: 7,0/10 | |
speknek | woensdag 5 maart 2014 @ 00:00 |
Captain Phillips (2013) - IMDb Rauwe film over Tom Hanks als kapitein van een containerschip dat gekaapt wordt door Somalische piraten. Wat volgt is een zenuwslopende twee uur waar je rondgegooid wordt tussen hoop en vrees, met mooie reversals in macht en groot naar klein en klein naar groot (het is duidelijk als je het ziet hehe). Uitermate goede film zonder overtollig vet, die als thriller toch nog redelijke diepgang in de karakters krijgt, met een van Hanks beste rollen in een toch al niet onaardig oeuvre. 9. [ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 05-03-2014 12:39:42 ] | |
Ama | woensdag 5 maart 2014 @ 12:36 |
The Lone Ranger (2013) - IMDb Toffe film, ik wist niet wat ik kon verwachtten want ik kende het verhaal niet. Mooie actie scenes, goed geacteerd weer door Johnny Depp en veel momenten die erg tof/leuk waren om te zien Cijfer: 8 | |
ThePlaneteer | woensdag 5 maart 2014 @ 14:59 |
Jij gaat ipv Oscar films nu maar wat Razzie films kijken? | |
portie | woensdag 5 maart 2014 @ 15:05 |
Als dat haar ding is, is het toch goed? Het gaat er om of je vermaakt wordt. Ik denk ook dat een 12 years a slave minder haar ding zal zijn. | |
Godtje | woensdag 5 maart 2014 @ 15:07 |
Hoezo? Als je The Lone Ranger kijkt heb je toch ook het gevoel dat je 12 jaar lang dwangarbeid moet verrichten? | |
ThePlaneteer | woensdag 5 maart 2014 @ 15:08 |
Het was ook niet helemaal serieus bedoelt. | |
Asskicker14 | woensdag 5 maart 2014 @ 15:11 |
HER (Spike Jonze, 2013} 10/10 Theodore Twombly is een introverte, eenzame man die net is gescheiden en op zoek is naar liefde. Op een dag installeert hij zijn nieuwe Operating System; haar naam is Samantha en zij is een kunstmatig intelligente schepsel die in staat is om net als mensen emoties te voelen. Theodore en Samanta bouwen een relatie op en raken verliefd. Dit gaat niet geheel zonder problemen. Spike Jonze weet onconventionele ideeen om te zetten in prachtige films, in Her zien wij wellicht de toekomst van liefdes-relatie in de nabije toekomst, in een samenleving waar heel veel mensen meer tijd doorbrengen achter computers/smartphones dan met mensen is zo'n scenario niet ondenkbaar. Ik was diep onder de indruk van deze film, Joaquin Phoenix weet angst en hopeloosheid zo goed te verbeelden in zijn karakter Theodore dat ik een intense verbondenheid voelde met hem. De eenzaamheid van Theodore, het verlangen naar een connectie met een ander maar niet weten hoe daar te geraken. Op een gegeven moment begint Amy Adams' karakter over het loslaten van angst. We zijn maar hier op aarde voor een korte periode. Zolang ik besta, wil ik mijzelf plezier permitteren. 'So fuck it'. Deze film is een paar dagen na het zien nog steeds vers in mijn geheugen en ik kan mij niet herinneren wanneer een film voor het laatst daar in geslaagd is. Spike Jonze heeft het weer voor elkaar gekregen. Dit is een meesterwerk. | |
Asskicker14 | woensdag 5 maart 2014 @ 15:14 |
BTW; de orginele soundtrack score van Arcade Fire voor 'HER' is de beste soundtrack die ik gehoord heb sinds Clint Mansell's soundtrack voor Requiem For A Dream. | |
Karboenkeltje | woensdag 5 maart 2014 @ 19:05 |
Dit is het leukste filmcommentaar dat ik in jaren heb gezien! En nog waar ook. | |
casper019 | woensdag 5 maart 2014 @ 20:29 |
La vie d'Adèle Sterkte film die ondanks zijn lengte niet gaat vervelen! Film is een beetje een coming of age film, film gaat over een meisje die aan het afstuderen is/kijken wat ze in het leven wil die na een ontmoeting van een ''speciaal'' meisje helemaal overdetop verlieft word. En dan.... Er zitten inderdaad wat uitgebreide seks scenes in, maar die gaven de film juist extra kracht, het acteerwerk is werkelijk SUPER, de emoties, de blikken, het acteerwerk werkelijk helemaal top. geweldige film 8 | |
pokkerdepok | woensdag 5 maart 2014 @ 20:41 |
niet om weer een hele discussie te beginnen, maar ik vond lone ranger ook best leuk. | |
Karstman | donderdag 6 maart 2014 @ 10:08 |
Dank u vriendelijk, mede namens Arnie | |
HostiMeister | donderdag 6 maart 2014 @ 10:12 |
Kon jij je toevallig ook erg met de hoofdpersoon identificeren? | |
planethugo | donderdag 6 maart 2014 @ 10:20 |
Zowel bij Requim als bij Her ja | |
HostiMeister | donderdag 6 maart 2014 @ 10:22 |
Nou, ik had het eigenlijk over Ted in Her, maar ik zie dat ik zijn verkeerde post heb gequote. | |
planethugo | donderdag 6 maart 2014 @ 10:34 |
Ik had het wel een aparte combinatie gevonden als je je kan identificeren met een heroine junk die bevriend is met een computer | |
Asskicker14 | donderdag 6 maart 2014 @ 14:25 |
Wie is Ted in Her? Er is geen Ted in Her. | |
HostiMeister | donderdag 6 maart 2014 @ 15:18 |
Theodore, dacht dat ze hem af en toe Ted noemde, kom op joh, wie anders? | |
eefje801 | vrijdag 7 maart 2014 @ 00:04 |
About time Van Richard Curtis (oa Four weddings and a funeral en Love Actually) dus bereid jezelf voor Ik vond de film verrassend leuk! Hij heeft het toch voor elkaar gekregen om een heel grappige en bij vlagen ontroerende film over tijdreizen te maken. Je moet geen film zoals The Butterfly Effect verwachten het is allemaal heel degelijk Engels en ook veel minder zwaar op de hand. Maar in zijn genre best wel een goede film! Verhaal gaat over zoon Tim (Domhnall Gleeson, ook wel bekend van Harry Potter, goede acteur trouwens) die op zijn 21ste van zijn vader hoort dat hij door de tijd kan reizen. Hij gaat er enthousiast mee aan de slag want eigenlijk is zijn belangrijkste wens om een leuke vriendin te vinden. Dat is Mary (Rachel McAdams in een rol die zij vaker heeft gespeeld maar ze doet het weer heel leuk). Zitten weer erg grappige bijrollen in. De situaties waarin het niet gaat om een fout te herstellen maar om iemand nog een keer te zien of andere heftige levens veranderende gebeurtenissen geven de film ook wat meer diepgang. Imdb geeft een 7,8. Ik een 7. Children of men Ooit eens gedeeltelijk gekeken maar niet de rest kunnen zien. Zonde, het is echt een hele sterke apocalyptische film vond ik. Clive Owen (Theo) is de accidental hero in deze film. Als soort van overheidsmedewerker en ex-activist in een tijd waar de wereld zich vasthoudt aan de "jongste mens" op aarde omdat alle vrouwen onvruchtbaar zijn geworden door epidemiën (als ik het goed heb begrepen) die door zijn exvriendin (Julianne Moore) die nog steeds als activiste actief is wordt gevraagd een immigrante die zwanger blijkt naar een veilige plek te begeleiden om de toekomst van de mensheid veilig te stellen. Nou is dit op zich een vaak gebruikt scenario, al dan niet met een andere epidemie of achtergrond. Maar in deze film is het gewoon ontzettend goed gefilmd, spannend en best realistisch. Daarnaast wordt (bijna) niemand gespaard en is het als kijker ontzettend moeilijk om überhaupt een kant te kiezen. Vind ik vaak een teken dat het een goede film is. Ondanks dat er zoiets nog niet kan gebeuren kun je je voorstellen dat de mens zichzelf dan alsnog om zeep helpt door de ontstane paniek. Vond het een heel boeiende film. Imdb: 7,9 Ik: 8 [ Bericht 5% gewijzigd door eefje801 op 07-03-2014 02:40:06 ] | |
Lonewolf2003 | vrijdag 7 maart 2014 @ 10:16 |
Precies, die seksscené's passen juist goed bij de ontzettende passie van de relatie tussen de twee. | |
Rosario | vrijdag 7 maart 2014 @ 11:56 |
Je hebt het niet helemaal goed begrepen, want er waren geen epidemieën hoor. Ze wisten niet waarom vrouwen plotseling onvruchtbaar waren. Maar heel sterke film, ja. | |
FANNvanhetlaatsteuur | zaterdag 8 maart 2014 @ 11:57 |
Mystery Road In de trailer lijkt het nog wel wat maar het is de film is langdradig en verder niks nieuws onder de zon, drugs en moord Geen zak aan deze film.. http://www.moviemeter.nl/film/94684 | |
Falco | zaterdag 8 maart 2014 @ 13:43 |
12 Years a Slave (2013) Geen instant-klassieker, maar een goede film is dit zeker. In het begin vond ik de muziek van Zimmer wel irriterend aanwezig, maar na een tijdje word je toch de film ingezogen. Het slavernijverleden wordt erg expliciet en overtuigend neergezet. Hoe het onderwerp aangepakt wordt in dit verhaal, blijft continu boeiend en het acteerwerk over de gehele linie is ook dik in orde. Een absolute topper vond ik het alsnog weer net niet. Daarvoor zijn er toch teveel van dit soort aangrijpende films de laatste twee decennia gemaakt. Beetje matig excuus wellicht, maar een film met schokkende scenes is niet nieuw en heeft daardoor ook minder impact op mij dan in ieder geval... Cijfer: 8 Gangster Squad (2013) Ziet er gelikt uit en het kijkt ook wel prettig weg, maar een hoogvlieger in het genre is Gangster Squad niet. Vooral Sean Penn vond ik treurig. Hij is geen mafia-baas, hij acteert het maar. En dan op zo'n dik aangezette manier, dat het totaal niet overtuigt. Verder heeft deze film de gebruikelijke verwikkelingen in een film zoals deze zonder dat iets je weet te verbazen. Cijfer: 6,5 Limelight (1952) Limelight is één van Chaplins latere werken en heeft een en al melancholie en nostalgie. Het is een ontroerend gebeuren, omdat Chaplin een en al vergane glorie is als clown. En dan neemt ie ook nog eens de zorg op van een jonge balletdanseres die net komt kijken in de showwereld. Meestal trek ik dat sentimentele van hem niet, maar hier vond ik het zowaar redelijk oke. Tegen het eind is er nog een bijzondere act van Chaplin samen met... Buster Keaton. Hoe geniaal is dat! Cijfer: 6,5 Side Effects (2013/I) Puike thriller van Soderbergh over een interessant thema uit de medische/psychische wereld. Ik kan wel een heel betoog hierover houden, maar ben bang dan dat ik teveel verklap en dat is zonde uiteraard! Even doorbijten in het begin, maar als het eenmaal loopt, is er een genietbare thriller over die je wel even doet denken over het een en ander. Cijfer: 7,5 | |
speknek | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:27 |
12 Years a slave Steve McQueen is compromisloos in zijn aanklacht tegen de Amerikaanse slavernij. Dat werkt een beetje tegen de film. De plantagehouders waren ongetwijfeld het kwaad, en de film censureert zichzelf dan ook niet om dat duidelijk te maken, maar daardoor blijven de tegenstanders meer een soort karikaturen, en het lot van de hoofdrolspeler dat van iemand in een natuurramp. Dit is een film die waarschijnlijk beter werkt in de VS, waar de culturele geschiedenis de broodnodige uitleg van de andere kant overbodig maakt. De film op zichzelf beschouwd bevat goed acteerwerk (vooral van Fassbender, opvallend genoeg gezien zijn rol) maar niet heel veel meer wat er bovenuit steekt. 7. [ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 08-03-2014 23:36:26 ] | |
Dawnbreaker | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:57 |
12 years a slave Ik vond dat brad pitt zichzelf een verkeerd rol had toegekend, vond zijn personage niet overtuigend. Daarnaast had de film een aantal cliche puntjes. wel een goede film, dat zeker, maar op dit moment erg overrated. ik: 7 | |
RubenSosa | zondag 9 maart 2014 @ 00:12 |
Is 12 years a slave in de bios ofzo? | |
Tim86 | zondag 9 maart 2014 @ 00:13 |
Al een tijdje in prima kwaliteit te downloaden, maar na de Oscars nog wel wat populairder | |
RubenSosa | zondag 9 maart 2014 @ 00:14 |
Ik heb hem al ruim een maand geleden gezien via die kanalen, maar ik zie nu ineens 3 recensies ,dus vandaar mijn vraag... | |
Tim86 | zondag 9 maart 2014 @ 00:18 |
Oscars afgelopen week dan lijkt me dus | |
danos | zondag 9 maart 2014 @ 09:45 |
Gister ook maar eens bekeken, eens met jou recensie, teveel karikaturen.. | |
Panthera. | zondag 9 maart 2014 @ 12:33 |
Is nog maar een paar weken hier in de bios toch? | |
RubenSosa | zondag 9 maart 2014 @ 12:35 |
Ja vandaar mijn vraag of hij net in de bios draait... | |
Panthera. | zondag 9 maart 2014 @ 14:30 |
Ja dus volgens mij sinds eind februari. | |
casper019 | zondag 9 maart 2014 @ 19:59 |
HET DINER Ik heb het boek gelezen en vond het een vrij sterk boek, Nu keek ik uit naar de film, en heb die niet vergeleken met het boek (ondanks ik natuurlijk wel de oveneenkomsten zag) Maar de film is erg matig, als film komt het verhaal toch minder spannend en minder lekker eruit. Het is maar veel gepraat en oewehoer zonder dat je echt de drama voelt of dat het spannend word.. Ook de acteerprestaties waren zeer matig, en het einde tja... Troep..... 5je | |
Soury | zondag 9 maart 2014 @ 20:01 |
Ook gezien, en boek gelezen. Het boek had meer impact. Dat is meestal zo, maar dit klopt niet helemaal. Eens met je cijfer. Jammer gemiste kans | |
golfer | maandag 10 maart 2014 @ 00:55 |
Over boek en film gesproken: het boek Kvinden i buret (de vrouw in de kooi) van Jussi Adler-Olsen is nu dus ook verfilmd en krijgt de rare naam 'The Keeper of Lost Causes' . Binnenkort ook in Nerland te zien Kvinden i buret (2013) - IMDb Verfilming geeft niks van de spanning van het boek weer. Jammer. IMDb:7,1 Ik: 5 | |
FANNvanhetlaatsteuur | maandag 10 maart 2014 @ 01:02 |
Ik heb hem zojuist gezien, érg leuke film vond ik het toch wel | |
Dale. | maandag 10 maart 2014 @ 12:05 |
The Girl Next Door Nee, niet 'the girl next door' maar een drame horror. Een vriendin vertelde mij dat ze deze film heel erg vond, zo erg dat ze er van moest gaan huilen. Dat verbaasde mij gezien zij ook veel films kijkt en ook wat gewend is. Dus toen ook maar deze film gaan kijken. Het is inderdaad een wrede film, het verhaal vind ik vrij dunnetjes. Ik vind dat de moeder haar rol goed vertolkt. Toch vraag je je af waar haar opvattingen, gedrag vandaan komen. De film is gedeeltelijk gebasseerd op ware gebeurtenissen. | |
Timo20 | maandag 10 maart 2014 @ 23:15 |
True Detective - Season 1 Ook het nieuwste parade paard van HBO voldoet weer aan alle kenmerken die werk van de Amerikaanse betaalzender zo herkenbaar maakt. Het belangrijkste is natuurlijk het verhaal. In deze op dat gebied unieke serie (de hele reeks werd door slechts één schrijver geschreven en door één regisseur geregisseerd) is het verhaal erg spannend en goed opgebouwd. Het gebruik van flashbacks werkt verrassend goed. Het tempo en de zuidelijke sfeer gaan goed samen. Het duurt dan wel even voordat je je echt "thuis voelt" in de serie maar door dat tempo en die sfeer wil je steeds weer terug gaan naar de wereld van Marty Hart en Rust Cohle. Die rollen worden op onnavolgbare wijze vertolkt door Woody Harrelson en Matthew McConaughey (die de in Hollywood heersende trend voortzetten van film acteurs die in kwalitatief hoogstaande tv series spelen). Vooral laatstgenoemde is subliem, in iedere scene is het genieten van z`n ingetogen acteerwerk en het personage dat hij van Cohle maakt. "Helaas" (want eigenlijk is het juist één de sterke punten) duurt de reeks maar acht afleveringen en ben je er doorheen voor je er erg in hebt. HBO zet haar zegereeks van de afgelopen jaren voort met dit crime drama (dat trouwens één van de mooiste credit sequences ooit heeft!) waar de kwaliteit aan alle kanten van af druipt. IMDB Cijfer: 9,5/10 Mijn Cijfer: 9,5/10 | |
JDx | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:25 |
Ook gezien, gisteravond afgerond. Het begon voor mij als een 9, maar toch vond ik veel afleveringen wat warrig en niet alles werd even goed uitgelegd. Daarom zwakte het langzaam af tot een 8. Laatste aflevering was wel weer spannend. 8. | |
SnuggLe | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:44 |
Je vergeet Cliff Martinez zijn soundtrack voor Drive. Of de soundtrack van Garden State en 500 days of Summer. | |
turance | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:10 |
300: Rise of an Empire (2014) - IMDb Deze film speeld zich voor, tijdens en na de gebeurtenissen af van 300 uit 2006. Als je je hebt vermaakt met de eerste film, en van series zoals Spartacus houdt, dan moet je deze film ook zien! Net zoals de eerste film gaat het om geweld, slow motion en vette gevechtsscenes. 300 speelde zich af in Thermopylae, The Hot Gates en 300: Rise of an Empire gaat voornamelijk over de zeeslagen die tijdens en na de val van King Leonidas van Sparta zich afspelen. Het hoofdpersonage, Themistokles, leidt de Griekse vloot waar Sparta nog niet bij hoort. Hij probeert Sparta bij de Griekse vloot te verenigen, maar Queen Gorgo gaat hier niet mee akkoord. Themistokles gaat daardoor zonder de Spartaanse vloot het gevecht aan tegen het Perzische rijk. Net zoals 300 heeft 300: Rise of an Empire hele mooie (slow motion) (CGI) beelden, met veel actie. Ik heb me de hele film vermaakt! Natuurlijk is het allemaal wel heel erg over de top, maar goed, het is maar net met welke instelling en verwachting je een film gaat kijken. Dikke 8 omdat het puur vermaak was! IMDB cijfer: 7,2 Mijn cijfer: 8 | |
ohnikua | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:19 |
Mooie soundtracks zijn dat inderdaad. Die van Pulp Fiction blijft ook legendarisch en van de indiehoek staan mij ook Juno en 50/50 nog bij. | |
FireFox1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:41 |
Geheel mee eens. | |
Yi-Long | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:44 |
Je vergeet de films van Wong Kar Wai. | |
Yi-Long | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:46 |
Ik zie dat Daan Schuurbanaan erin zit, en dat vind ik sowieso eigenlijk altijd een waardeloze acteur, dus op basis daarvan zou ik die film al niet eens een kans geven. Zo oppervlakkig ben ik wel | |
Buitendam | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:52 |
Niet te verwarren met Wong Gam Ma | |
Yi-Long | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:53 |
| |
Gray | woensdag 12 maart 2014 @ 09:33 |
Veel, veel, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwwww moooooooooooooooooooooooootiooooooooooooooooonnnnnnnn............. 5; het verhaal is weinig interessant, de personages boeien niet en zijn nauwelijks ontroerd door bijvoorbeeld de dood van een familielid, iedereen schreeuwt "freedom!", de volgorde van de scenes voelt rommelig, en de meest interessante figuur uit deze film, Xerxes, krijgt te weinig screentime. Oh, en de grootte van de vloten en de tactische inzet hiervan zijn onvoldoende duidelijk in beeld gebracht. En blubberbloed. | |
Falco | woensdag 12 maart 2014 @ 18:05 |
Los Angeles Plays Itself (2003) - IMDb Filmprofessor Thom Andersen geeft een bijna 3 uur durend college over hoe Los Angeles in films afgebeeld wordt. Ik vond het echt bere-interessant! Hij heeft niet de beste vertelstem, tikkeltje zeurderig, maar het past wel bij de sfeer van deze docu. Niet altijd komt Los Angeles namelijk goed naar voren in de Hollywood-films volgens hem. Andersen laat dat haarfijn en met wat cynisme zien in allerlei korte filmfragmenten die vervolgens gebundeld zijn in de onderwerpen, die hij behandelt. Zo worden de typische landmarks getoond en ook op welke manier ze gebruikt worden in de diverse films. Erg leuk om te herkennen of te zien, zeker als je zelf eens in deze stad bent geweest. Ook het buitenproportiele voorkomen van al dan niet corrupte L.A.-Cops (iets wat mij altijd opvalt) wordt ook behandeld. Cijfer: 7,5 I Confess (1953) - IMDb Een ruime voldoende voor deze Hitchcock, waarin hij zijn typische stijlkenmerken loslaat op een aardige thriller. Een priester wordt ongemerkt verdacht van een moord, terwijl hij tijdens een biechtsessie al gehoord heeft wie de daadwerkelijke moordenaar is. Grote vraag is hoe dit allemaal tot een einde komt. Het loopt allemaal volgens de regeltjes en daardoor is het niet heel uitzonderlijk, maar prima vermaak blijft dit wel. Cijfer: 7 A Face in the Crowd (1957) - IMDb Dit werk van Elia Kazan is niet heel bekend, maar het mag er zijn! A Face in the Crowd is een kruising tussen Network (wat betreft invloed van de media) en Being There (wat betreft omhoogvallende personages). Lonesome Rhodes is een klaploper die per toeval ontdekt wordt door een radiopresentatrice. Hij is een onbevangen kerel die recht voor zijn raap is en vol humor zit. Dit zorgt ervoor dat hij een geliefd bekend figuur wordt door heel Amerika. Dit kan natuurlijk niet goed gaan en het tweede deel vond ik dan ook het beste deel van de film. Prachtig hoe maniakaal Andy Griffith zijn personage laat worden, echt een wereldrol. Qua pluspunten blijft het daar niet bij, want de dialogen zijn ook hip en vlot. Tot slot verrast Kazan de kijker met toffe scenes, waarbij een reclame waarin Rhodes een rol speelt van een of andere energiepil hilarisch gaaf is. Cijfer: 8 | |
ohnikua | donderdag 13 maart 2014 @ 16:11 |
Gisteren gezien en ja: dit is een prachtfilm. Zeer origineel, geweldig plot en zet aan tot tot denken. Zeer actueel en relevant. Regelmatig is de film ook erg grappig. Wel voelde ik niet erg mee met de personages, ik vond het voornamelijk interessant om de ontwikkelingen te volgen. Geen brok-in-keelmomenten, maar toch de beste film die ik tot dusver zag in 2014. Qua thematiek, gevoel en personages deed Her mij trouwens erg denken aan Eternal Sunshine Of The Spotless Mind. | |
vinnypassy | donderdag 13 maart 2014 @ 18:08 |
Qua thematiek? Het zijn allebei fantastische films en persoonlijke favorieten van me en ja, ze hebben een hele belangrijke rol weggelegd voor liefde. Maar ESOTSM gaat over onuitwisbare liefde en Her veel meer over eenzaamheid in combinatie met liefde. Qua gevoel en thematiek zie ik veel meer verband met Lost in Translation, zie ook dit bijvoorbeeld. Verder wel eens met je (ook geen brok in de keel, wel een constante glimlach), de review op frontpage is dan ook van mij afkomstig. | |
ohnikua | donderdag 13 maart 2014 @ 19:28 |
Je hebt gelijk, bij thematiek bedoelde ik eigenlijk de combinatie liefde/science fiction. Qua gevoel bedoel ik de kalmte met onderliggende spanning. De bijzondere wereld, de muziek etc. Lost in Translation heeft er ook wel wat van weg, ja. | |
dumble | donderdag 13 maart 2014 @ 21:15 |
Short Term 12 (2013) Indie filmpje. Best wel heavy, het geeft je een realistisch kijkje in het leven van probleem jongeren in een jeugdzorg tehuis. Een film die je maakt lachen en huilen. Must see. En hoewel de vele awards vind ik het vreemd dat er geen oscar nominatie is. IMDB: 8.1 Ik: 9 | |
voederbietel | donderdag 13 maart 2014 @ 22:30 |
The Day (2011) - IMDb Omdat ik door The Road (2009) - IMDb de smaak aardig te pakken had nog maar eens een film in dit genre gekeken. Misschien waren daardoor m'n verwachtingen te hoog gespannen. Op imdb wordt The Walk laag gewaardeerd en dat doe ik ook. Het verhaal is niet heel goed en bovendien slecht uitgewerkt. Het acteer werk is matig maar stoort niet op de vervulling van één rol na: de domme vrouw. Er zit één vrouw in de film die werkelijk alles wat ze doet fout doet en bovendien wordt deze rol slecht gespeeld. In het eerste half uur zitten wel wat interessante beelden verwerkt en het filter dat gebruikt wordt maakt de film lekker rauw. 5.5/10 --> geen afrader Reasonable Doubt (2014) - IMDb Recht toe recht aan verhaal: jongeman met ambitie tot officier van justitie doet iets stoms en verpest hiermee mogelijk zijn carrière. Hieruit voortkomend ontwikkeld zich een spel tussen hem en zijn tegenspeler (Samual L Jackson). Alhoewel de rol die Jackson hierin speelt hem op het lijf geschreven staat vind ik dit niet zijn beste prestatie als acteur. Desondanks vind ik het wel een vermakelijke film. 6.5/10 --> aanrader als je een keer niks te doen hebt. The Departed (2006) - IMDb Fijne gangster film met als extra toevoeging een interessant uitgewerkt kat en muisspel tussen undercovers in zowel het gangsterkamp als in het politiekamp. Acteerwerk is goed, verhaal is goed uitwerkt, geen bijzonder camera werk. Film is spannend en ik heb met veel plezier gekeken. 8/10 --> aanrader [ Bericht 8% gewijzigd door voederbietel op 13-03-2014 22:45:06 ] | |
Alpha_X | donderdag 13 maart 2014 @ 23:00 |
Was idd een prima film, boeit van begin tot einde ! | |
FireFox1 | donderdag 13 maart 2014 @ 23:43 |
Het einde was fenomenaal geacteerd door Tom Hanks | |
Alpha_X | donderdag 13 maart 2014 @ 23:47 |
absoluut! kwam zeer realistisch over | |
HostiMeister | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:31 |
The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb Gustavo H is de conciërge van het Grand Budapest Hotel en de geheime liefde van Madame D. Als zij om het leven komt en hij genoemd wordt in het testament moet hij samen met zijn maatje Zero uitzoeken hoe ze om het leven is gekomen, en wie er achter haar fortuin aanzit. Wes Anderson die na Moonrise Kingdom deze keer kiest voor een detective (achtige) film. En het is precies wat je er van verwacht, namelijk geweldige shots, mooi kleurgebruik, top muziek en humor. Lang geleden dat ik zo veel gelach heb gehoord in een bioscoopzaal. Ralph Fiennes is in topvorm voor deze film, maar dat kan eigenlijk voor iedereen in de film gezegd worden. De rol van Adrien Brody als 'slechterik' vond ik top, evenals Willem Dafoe die rücksichtslos katten uit ramen pleurt Ik: 8.5 Imdb: 8.4 | |
PBateman1978 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:44 |
The Counselor Men neme top-regisseur Ridley Scott en een topcast met Michael Fassbender, Cameron Diaz, Penelope Cruz, Javier Bardem en Brad Pitt, en maakt er dan een enorme kutfilm van. Onbegrijpelijk... Fassbender speelt een advocaat die om onduidelijke redenen in geldproblemen zit en met zijn rug tegen de muur staat, hierdoor gaat ie via een kennis/vriend/oude cliënt/wat dan ook (ook onduidelijk) de drugshandel in. De deal gaat mis en het drugscartel gaat zich ermee bemoeien. Vooraf leek me dit echt een topfilm, maar ik heb zelden zo'n matige film gezien, zeker als je de regisseur en cast meeneemt in de beoordeling. 2-3 aardige scenes, verder ruim 2 uur geen reet aan. 3/10 | |
FANNvanhetlaatsteuur | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:49 |
Het Diner Twee echtparen gaan een avond uit eten in een restaurant. Ze praten over alledaagse dingen, dingen waar mensen tijdens etentjes over praten: werk, de laatste films, de oorlog in Irak, vakantieplannen, et cetera. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben: hun kinderen. De twee vijftienjarige zoons van beide echtparen, Michel en Rick, hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten. Tot dusver zijn alleen vage beelden van de twee in Opsporing verzocht vertoond en zit het onderzoek naar hun identiteit vast. Maar hoe lang nog? Twee mannen, twee vrouwen, twee zoons – wie durft een beslissing te nemen over de toekomst van zijn eigen kind? Wat het nog ingewikkelder maakt is dat de vader van een van de jongens de beoogde nieuwe minister-president van Nederland is. Eh...... ja best wel een aardige film voor tussendoor... http://www.moviemeter.nl/film/90394 | |
ohnikua | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:32 |
Een heerlijke Wes Anderson weer ja. Ook ik moest het hardst lachen bij de kat uit het raam Topfilm om alle redenen die jij noemt, helemaal mee eens, al zou ik de film zelfs wel een 9 willen geven. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:42 |
Tegen beter weten in Grown Ups 2 gekeken. Deel 1 was al niks (zoals elke film met Adam Sandler), maar ook nu is het hem weer gelukt om een schijtfilm te produceren. 2 / 10. The Social Network ook maar eens gekeken. Acteerwerk redelijk, verhaallijn was al bekend... Verder niet heel erg boeiend allemaal. 5/10 | |
casper019 | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:51 |
MANNENHARTEN Redelijk vermakelijke feel good film, Verhaal is simpel, het gaat over een aantal mannen die hun liefdesleven nou niet helemaal 'perfect'' hebben.. De acteerprestaties zijn redelijk (wel een paar zeer irritante, zoals Georgina die kan dus ECHT niet acteren!). De humor is redelijk, komt en gaat... Vermakelijk om een keer te zien, meer niet 6- | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:40 |
The Vikings (1958) The Vikings is een amusante en ouderwetse avonturenfilm over een strijd tussen Vikingen en Engelsen. De Vikingen worden als een stel lompe horken afgeschilderd, de Engelsen als wat slimmer en meer ontwikkeld. Baas van het stuk is de eenogige (knappe make-up!) Kirk Douglas met een heldhaftige en rol. Voor de rest is het ietwat soaperige ontwikkelingen en heeft het wat gevechten her en der. Die komen knullig, maar desalniettemin charmant over. Cijfer: 7 Don Jon (2013) Hmm, had van Joseph Gordon-Levitt als regisseur een veel intellectueler debuut verwacht . Vond het in het begin erg puberaal en quasi-hip, maar gelukkig verbetert dat wel gedurende de film. Echt gewaagd is het qua onderwerpkeuze (vanwege Shame) echter ook niet, dus er blijft eigenlijk een net-niet film over. Anyway, het was okee in elkaar gezet met toffe montage. Schamele voldoende dan maar ! Cijfer: 6 The Ugly Truth (2009) - IMDb Aan dit soort voorspelbaar formulewerk ga ik niet teveel woorden aan vuil maken . Dit was in alle opzichten een bijzonder matige film. Cijfer: 4,5 Inside Llewyn Davis (2013) - IMDb Hmm, ik weet het nooit zo goed met folkmuziek. Ik vind het wel lekker wegluisteren, maar tegelijkertijd is het vaak ook niets meer dan voortkabbelend gezemel over simpele akkoordenschema's, zoals John Goodman uitlegde. Van de liedjes moet deze film over een aan lager wal geraakte singer-songwriter het dan ook niet hebben. Waar dan van wel? Van de situaties die Llewyn Davis min of meer over zichzelf roept. Het is tragisch en tegelijkertijd ook komisch. Sommige dialogen/discussies werden erg tof afgekapt door gortdroge antwoorden, maar echt heel briljant hilarisch werd het nooit. Anyway net als bij folkmuziek, kijkt deze film wel lekker weg. Ruime voldoende voor Llewyn Davis! Cijfer: 7 | |
Abed | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:27 |
| |
speknek | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:44 |
La vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (2013) - IMDb Film over jonge middelbare scholiere Adele (Exarchopoulos) die opslag verliefd wordt op de oudere Emma (Seydoux). Schuchter meisje uit arbeidersgezin dat wat wil met een out-and-proud grrl van zeer goede komaf. Een tijdlang lijkt het goed te gaan. Vooral berucht om de expliciete seksscenes, en die zijn ook zeker... prettig (voor mannen dan tenminste), maar wat vooral opvalt is het uitstekende acteerwerk van Adele Exarchopoulos, die van mij zo de oscar mag krijgen en als ze de overstap weet te maken naar Hollywood zullen we hopelijk nog veel van d'r zien. De film zelf heeft mooie beelden en veel thematiek, zowel in tekst (thema's genoemd in de schoolklas komen later terug in de gebeurtenissen) als in beeldtaal. Ook het thema van de film zelf, de eerste liefde die enorm heftig is maar uiteindelijk meer op hormonen is gestoeld dan overeenkomsten in interesses, zal voor veel mensen een gevoelige snaar raken. Toch wordt de film nooit echt meer dan de losse delen. De gebeurtenissen blijven te alledaags, een aantal van de tijdssprongen waren niet zo goed weergegeven, en ik miste denk ik muzikale begeleiding. Hierdoor blijft alles vrij mechanisch, en alleen het imposante blubberwerk van Adele genoeg om echte empathie op te brengen. 7. | |
Apotheose | zondag 16 maart 2014 @ 12:14 |
uiteraard kan ik niet achterblijven: 12 Years a Slave (2013) - IMDb Ik heb ademloos zitten kijken. Heftige, sterke film! Ik geef een 9 | |
speknek | zondag 16 maart 2014 @ 17:01 |
Hmkay. | |
Leafeon672 | zondag 16 maart 2014 @ 23:02 |
Ook gezien onlangs, maar toch
| |
speknek | zondag 16 maart 2014 @ 23:16 |
Ja okay, ik wist al dat het dus heel spannend was dat niet voor mij. | |
Godtje | maandag 17 maart 2014 @ 09:19 |
i Wish
Wat een heerlijke Japanse film. Zo vrolijk kon ik worden van de twee mannetjes die een mooi verhaal neerzetten. Een verhaal van een uit elkaar gerukte familie en de keuzes die ze hebben. Luchtig met humor en diepgang. Een combinatie die je niet al te vaak ziet. ik: 7,5 | |
habitue | maandag 17 maart 2014 @ 09:22 |
Nieuwe film met ben stiller. Iets met mitty in de titel. Ik viel na een half uur in slaap. Niet mijn ding. 4/10 | |
PBateman1978 | maandag 17 maart 2014 @ 09:28 |
Need for Speed Tobey Marshall (Aaron Paul) heeft samen met wat vrienden een eigen customs garage waar ie aan auto's sleutelt en daarbij racet ie in zijn vrije tijd op straat voor wat extra poen. Een oude rivaal komt terug naar het stadje waar Paul zijn garage heeft en die heeft een klusje voor m, het afmaken van de Shelby versie van een Ford Mustang. Als er daarna iets goed mis gaat tijdens een race met die rivaal moet Tobey de gevangenis in en als ie daar een paar jaar later uitkomt zint ie op wraak. Het verhaal is zoals je waarschijnlijk al had verwacht bij een NFS film niet al te ingewikkeld en de dialogen zijn dat ook niet. Wat je wel kunt verwachten zijn ontzettend vette race-scenes waarbij alleen CGI is gebruikt om de op de auto's gemonteerde camera's te verbergen. Ik ben geen echte auto-fanaat maar kon wel genieten van al het race-geweld in deze film, sterker nog, ik heb zelden tot nooit zulke vette race-scenes in films gezien! Verder vond ik zowaar veel corny grappen stiekem best leuk en mag actrice Imogen Poots wat mij betreft vaker in films spelen, hele mooie vrouw. Al met al heb ik mij dus ruim 2 uur uitstekend vermaakt. 8/10 | |
Timo20 | maandag 17 maart 2014 @ 22:33 |
De afgelopen dagen gezien: Gambit Redelijke heist film met Colin Firth en Cameron Diaz die twee zeldzame, dure schilderijen willen ontfrutselen van een stinkend rijke kunstverzamelaar (Alan Rickman). Een typisch middle of the road sterren vehicle dat af en toe best vermakelijk is en leuke stukken bevat maar overall toch te weinig haalt uit het verhaal. IMDB Cijfer: 5,7/10 Mijn Cijfer: 6,0/10 Veronica Mars De lang verwachte, via crowdfunding mogelijk gemaakte vervolg film op de serie. Eindelijk krijgen we te zien hoe het Veronica vergaat nadat ze Neptune heeft verlaten: ze is druk opzoek naar een baan als advocaat bij grote advocaten kantoren in New York, maar dan ziet ze op tv dat een oude bekende van haar in de problemen zit. Ze kan het niet weerstaan om te helpen en keert terug naar Neptune om te helpen, waarbij ze alle oude bekenden weer tegen komt. De serie, vooral de eerste twee, vond ik erg leuk. Vind het dan ook erg leuk dat de film er nu is en de rare nasmaak van het derde seizoen kan worden weg gespoeld. Dat lukt boven verwachting goed. De sfeer is weer als vanouds, alle bekende karakters komen voorbij en het verhaal is opnieuw lekker luchtig maar wel interessant genoeg om de aandacht vast te houden. Kortom: een goede comeback van onze favoriete P.I., met nu wel een bevredigend einde dat zelfs ruimte laat voor een vervolg. Het is alsof Veronica Mars is terug van eigenlijk nooit weg geweest. IMDB Cijfer: 7,9/10 Mijn Cijfer: 7,8/10 To Be Or Not To Be Eén van de beste films van Lubitsch die ik tot nu toe gezien heb. In productie gegaan net voordat Amerika ging deelnemen aan WOII, is dit een briljante satire op die oorlog. Een perfecte mix tussen (zwarte) comedy, humor en prachtig drama met sterk acteerwerk over de hele linie. Maar in de redelijk kleine rol die hij heeft is het Felix Bressart als Greenberg die met de show gaat lopen. Een ontroerende rol. Genieten van de eerste tot en met de laatste seconde, dit is een zo goed als perfecte film die je helaas nog maar veel te weinig tegen komt. IMDB Cijfer: 8,3/10 Mijn Cijfer: 9,0/10 [ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 17-03-2014 22:41:05 ] | |
Individual | dinsdag 18 maart 2014 @ 13:49 |
Traffic (2000) - IMDbIMDB: 7,7/10 Ik: 5,5/10 Beetje meh, maar heb hem wel afgekeken.. | |
Rosario | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:22 |
Nymphomaniac Vol I. & II. Ken niet veel van Von Trier buiten z'n Dogme-films, ik heb Antichrist en Melancholia (samen met deze film vormen zij blijkbaar zijn "Depression Trilogy") dan ook niet gezien. Ik vond deze film(s) echter verrassend fris. Joe (Gainsbourg/Martin) is een nymfomane die haar levensverhaal deelt met de vrijgezelle Seligman (Skarsgård). Alles wat zij op seksueel gebied beleeft koppelt hij aan de algemene kennis die hij kent uit de vele boeken die hij leest. Ik vond 't een vrij misogyne film aanvankelijk, maar dat draait uiteindelijk bij en er zit zowaar een boodschap(je) in. Prima acteerwerk van vrijwel iedereen, met uitzondering van Gainsbourg die in de raamvertelling haar best lijkt te doen om lachwekkend te spelen (misschien wel expres gedaan door Von Trier?). Jamie Bell en vooral Uma Thurman hebben puike bijrollen. Het verhaal is verder erg interessant, helaas zit er veel te veel expliciete en onsmakelijke seks in. Maar wat wil je met zo'n titel. IMDb: 7,5/7,2 Ik: 8,5 [ Bericht 0% gewijzigd door Rosario op 18-03-2014 17:29:43 ] | |
Lemans24 | dinsdag 18 maart 2014 @ 19:03 |
Waarom vond je hem meh? Ik heb hem destijds in de bios gezien en vond hem geweldig, 9/10 Misschien nu nog eens,kijken, kan het tijdsbeeld geweest zijn. | |
Individual | dinsdag 18 maart 2014 @ 19:34 |
Het was niet mijn film. Na de Escobar novela ben ik veel kritischer geworden voor dat soort film. Gaat misschien wel weer over.. -edit: geen tips-topic - [ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 18-03-2014 19:55:04 ] | |
Karstman | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:06 |
Ik doe er ook nog eens een paar: 12 Years a Slave (2013) - IMDb Het verhaal is genoegzaam bekend. Een hartverscheurend verhaal. Bij vlagen meeslepen, nooit saai maar om eerlijk te zijn raakte het me nooit echt diep. Waarschijnlijk moet je of Amerikaans zijn of niet veel van onze eigen slavernij geschiedenis weten om je echt te laten raken hierdoor. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een slechte film is, in tegendeel. De beelden prachtig met af en toe hele mooie stille (bijna verstikkende) shots. Het acteerwerk is af en toe verontrustend goed. Vooral van de bijrollen zoals Fassbender en Lupita Nyong'o, het optreden van Pitt vond ik daarentegen eerder plichtmatig en Cumberbatch ronduit vlak. Er had wat mij betreft ook wel iets meer van de zwarte muziek in gemogen die er nu echt te weinig in zit. Een goeie film? Dat zeker. Het meesterwerk waar het voor wordt versleten, nee dat niet. IMDb: 8,3 Ik: 8,1 Her (2013) - IMDb Een hipsterfilm pur sang, keurig gestileerd en aangekleed maar dat keurige geheel leidt niet af van het verhaal over een (on)mogelijke liefde. Ik vind het een fijne denk oefening over de vervaging van de grens tussen virtualiteit en werkelijkheid. De karakterontwikkeling van Samantha voelt ook heel natuurlijk aan. Een van de knappe dingen vind ik dat het in een onduidelijk moment in de nabije toekomst geplaatst is en je dat zonder duidelijke aanwijzingen moeiteloos gelooft en dat bevrijdt de kijker (mij althans) van het me afvragen of het allemaal wel kan en op welke termijn. Fantastisch gespeeld door de zeer veelzijdige Phoenix die er voor zorgt dat het geen enkel moeite kost om je in de hoofdpersoon te verplaatsen. Scarlet Johansson laat zien (of eigenlijk horen) dat je echt niet meer dan haar stem nodig hebt, de rest is bonus. Ook ben ik blij dat Amy Adams hier weer opduikt want ze is èn goed èn lief Iemand in een eerdere post roemde de score van de film al en daar ben ik het mee eens, prachtige passende muziek. IMDb: 8,3 Ik: 8,5 Over Scarlet Johansson gesproken Don Jon (2013) - IMDb Ik hoorde laatst een vriendin over een scharrel zeggen; "hij was niet slecht in bed maar had duidelijk teveel porno gekeken." Wat ik denk is dat Joseph Gordon-Levitt dat ook gehoord heeft en dacht, daar moet ik een film over maken. Nou en dat heeft ie gedaan met dit verhaal over een loyaal arbeidersventje zonder veel diepgang die na zijn eerste echte aanraking met "de liefde" onbewust een zoektocht naar zichzelf met een redelijk verrassende en bevredigend einde tot gevolg. JGL zelf is hier echt een typetje, zijn vrienden bewegend behang en Scarlet Johansson weliswaar gruwelijk lekker maar verder even interessant als haar obligate kauwgom. Het was wel een feest om Tony Danza weer eens te zien ook al was hij zo simpel als zijn zondagse bord spaghetti. Oh en een plusje voor het stille spel van de aan haar telefoon vergroeide Brie Larson (serieus, Brie, ik noem mijn kind toch ook geen Beemster of Maaslander...). De film is wel lekker snel, compact genoeg om te blijven boeien en heeft de nodige humor. IMDb: 6,8 Ik: 6 PS ik las ergens dat JGL zelf de vertoonde porno heeft uitgezocht, ik vind dat getuigen van betrokkenheid bij je project | |
Halcon | woensdag 19 maart 2014 @ 16:02 |
Snowpiercer. Onverwacht een best leuke film eigenlijk. Hoewel allemaal redelijk voorspelbaar, is de verhaallijn wel aardig. Het einde is onverwacht. Benieuwd of er nog een deel 2 komt. 7 / 10. | |
Falco | woensdag 19 maart 2014 @ 20:46 |
Mulan (1998) - IMDb Oef, wat zag die animatie er verouderd en ook niet zo mooi eruit, eerder simpel en lui. Dat viel de hele film op en dat is toch jammer. Zeker in combinatie met een verhaal dat van een Chineze legende helemaal verdisneyd is, waardoor er niet zo heel veel spannends overblijft. Het draakje Mushu (Eddie Murphy) redt alsnog de film, want die was gewoonweg continu grappig. Cijfer: 6 De lift naar het schavot (1958) - IMDb Oeeeh, wat een supergave en mooi gefilmde thriller is dit! Een kerel met een oorlogsverleden vermoordt in opdracht van zijn maitresse zijn eigen baas, die weer de echtgenoot is van die maitresse. Hier houdt het niet bij op! Een hele reeks onverwachte verwikkelingen volgt, waarbij een opsluiting in een lift een belangrijke rol speelt en een jong puberaal stel dat met een flinke vinger in de pap de boel misleidt. Je kunt zeggen dat het plot van toevalligheden aan elkaar hangt, ik vond het echter wel erg tof in elkaar gezet. Wat meehelpt is dat er van allerlei dingen te genieten is. Elk personage is raak en boeiend, het bevat mooi gefilmde scenes en niet te missen is de chille nachtelijke jazz-soundtrack met trompetgeschal. Anyway, dit is een aanrader voor Hitchcock-fans die eens een Franse vlotte en modern aandoende thriller willen zien. Cijfer: 8,5 Her (2013) - IMDb Nogal awkard natuurlijk om een relatie te starten met je OS. In Her weet Spike Jonze dit an sich geloofwaardig te brengen, al kreeg ik wel na een tijdje het idee dat het OS iets te menselijk gekarakteriseerd werd. Ik hoop zelf dat ik in de toekomst toch wat meer controle over je OS kan houden. Maar tegen het slot wordt die menselijke illusie weer netjes recht gezet en dat is dan ook meteen het sterkste gedeelte van de film. Goeie rol van Joaquin Phoenix trouwens, werd wel wat kriegel door zijn nerveuze tic om zijn bril te pas en te onpas aan te raken . Cijfer: 7,5 Frances Ha (2012) - IMDb Een Kate Winslet-look-a-like genaamd Frances Ha is het onderwerp van deze indie-film. Ze bitcht weliswaar over haar tekort aan geld, maar verder leek ze me wel een sympathieke dame. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk ook weer niets. Het is gewoon de lastige levenswandel van een late twintiger dat je hier te zien krijgt. Samen met een intellectueel sfeertje en een hippe soundtrack was het best genietbaar, maar heel denderend grappig zeker niet. Net als Baumbachs Squid and the Whale (die vond ik wel goed!) rook dit naar een Woody Allen, maar hij had een film zoals deze wel beter geschreven en in elkaar gezet. Cijfer: 6,5 | |
Yi-Long | woensdag 19 maart 2014 @ 20:53 |
Wil ik ook al een poosje zien, maar helaas nog niet de kans gehad. Was laatst wel eens op TV, maar daar kwam ik pas halverwege achter, dus dat had weinig zin. Nobody Knows, van dezelfde maker, is ook een aanrader. Al is die iets 'donkerder', alhoewel het verhaal waar het op gebaseerd is eigenlijk nog een stuk triester is dan de film. Gisteravond trouwens The Ides of March bekeken. Geweldige cast (Clooney, Hoffman, Gosling, Giamatti, etc), volwassen verhaal, en alhoewel geen geweldige climax op het eind maar meer een realistisch treurig einde, toch een prima film. 7,5/10 | |
casper019 | donderdag 20 maart 2014 @ 17:29 |
ENDERS GAME Wow wat een drol van een film, Echt geen zak aan... Het lijkt een beetje op een harry potter poging maar dan in de ruimte.... Het verhaal gaat over dat de aarde door buitenaardse wezens is aangevallen en nog net is gered, en daarom NU getalenteerde kinderen trained... Die gaan dan in ''teams'' werken en die werken weer tegenelkaar op om uiteindelijk het ''beste'' team te worden... Het verhaal is totaal niet meeslepend en erg voorspelbaar, ook de acteerprestaties zijn erg matig (ook die van H. Ford.) de Special effects zijn opzich wel mooi, maar die kunnen deze troep film niet redden. 3 | |
planethugo | vrijdag 21 maart 2014 @ 11:13 |
Anchorman: The Legend Continues Ik hou wel van Will Ferell en zijn onnozele humor dus ik toen dit vervolg aangekondigd werd was ik benieuwd wat ze er van gingen maken want de eerste was weliswaar niet Ferell's grappigste film maar toch wel erg geinig. En dat is dit vervolg ook wel, ergens blijft na afloop hangen dat er meer in gezeten had maar al met al een prima komedie als je deze humor kan waarderen. En leuke cameo's tegen het eind van de film. Minpunt is het simpele karakter van Steve Carell dat meer tijd krijgt dan in het eerste deel en maar lukraak wat onsamenhangende teksten bralt, dat gaat na een tijdje wel vervelen. Deel 1 een 8, dan is deze een 7.5 Veronica Mars Leuk om alle bekende nog eens terug te zien maar hier had meer in gezeten. Als alle seriekarakters even voorbij moeten komen om de fans te pleasen blijft er weinig tijd over om een goed verhaal te vertellen en daar schort het ook aan. Het mysterie wordt al vrij snel opgelost en veel verrassingen biedt deze film dan ook niet. Kortom, leuk voor de seriekijkers maar als je die niet gezien hebt dan zul je hier weinig plezier aan bleven, verwacht ik. 7.0 [ Bericht 5% gewijzigd door planethugo op 21-03-2014 11:24:52 ] | |
FANNvanhetlaatsteuur | vrijdag 21 maart 2014 @ 12:21 |
Geen film, maar een TV serie... 17 afleveringen gezien achter elkaar, nou jah... binnen een week ofzo , maar nu is het een week wachten op de volgende Hier staat het verhaal beter beschreven dan dat ik zelf zou kunnen doen. http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Americans Zéér de moeite waard... Gisteravond de laatste aflevering gezien die al te downloaden was, dat was deze "The Americans" A Little Night Music (2014) - Synopsis Serie heeft 26 afleveringen en ik kan niet wachten op de volgende aflevering | |
Individual | vrijdag 21 maart 2014 @ 12:30 |
Interessant! Ga t maar eens proberen. | |
FANNvanhetlaatsteuur | vrijdag 21 maart 2014 @ 12:36 |
Ga je vast geen spijt van krijgen... | |
DrDarwin | zaterdag 22 maart 2014 @ 00:07 |
Wat een gave film. Zelfs de 'route' door de trein was een reis door de tijd. Ik vond 'm geweldig. 8.5 / 10 | |
dumble | zaterdag 22 maart 2014 @ 00:25 |
The Host (2006) (aka Gwoemul) Goede film. Snel tempo, humor, horror en actie. Leuke personages, origineel monster en de film draagt ook nog eens een kleine boodschap aan de maatschappij. Stop dumping toxic waste! Ik: 8 IMdb: 7 [ Bericht 1% gewijzigd door dumble op 22-03-2014 20:34:08 ] | |
dumble | zaterdag 22 maart 2014 @ 10:48 |
Primer (2004) Dit is een film die je meerdere keren kan kijken, bij de eerste keer heb je namelijk het gevoel hem niet helemaal begrepen te hebben. Volgens mij is het ook niet de bedoeling van de regisseur om je de film daadwerkelijk te laten begrijpen, dat is ook vrij onmogelijk aangezien het hier over timetravel gaat, wat bij voorbaat al een onbegrijpelijk mind numbing iet is. Maar dit doet niet onder dat het wel een interessante en leuke film is om te zien. Zou het nou zo zijn dat in real life 4 jongens in een garage een time travel machine uitvinden dan is dit een zeer realistisch kijk over het dan zou aflopen. En dat alles gemaakt met een budget van 7000$, best knap. Ik: 8 IMdb: 7 [ Bericht 1% gewijzigd door dumble op 22-03-2014 20:35:35 ] | |
Price | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:12 |
| |
Karstman | zaterdag 22 maart 2014 @ 13:52 |
What Maisie Knew (2012) - IMDb Een modern echtscheidingsdrama gefilmd vanuit het perspectief van het kind. Soms zelfs letterlijk, een deel van de ruzies maak je mee vanaf de ooghoogte van Maisie. Het begint als een standaard echtscheidingsdrama en het mondt uit in een bij vlagen hartverscheurend verhaal over puur egoïsme en hoe ouders zich volledig kunnen verliezen in hun haat voor elkaar... Voor mij een van de onderbelichte pareltjes van het afgelopen jaar. De film trekt je naar binnen en het is soms bijna te pijnlijk om te zien hoe de ouders in hun haat voor elkaar het kind letterlijk het kind van de rekening laten worden... IMDb: 7,5 Ik:8,5 | |
casper019 | zaterdag 22 maart 2014 @ 20:14 |
THE WOLF OF WALL STREET Zwaar overschatte film, hij was goed... maar meer ook niet. Het acteerwerk is wel ERG sterk... en dat maakt deze film toch net wat beter dan hij eigenlijk is, Want de film zelf was eigenlijk gewoon TE lang, zonder echt heel veel spanning of momenten die me echt zijn bijgebleven en qua verhaal eigenlijk vrij simpel. ik zou de film zelf 7 geven, maar vanwege het acteerwerk geef ik hem 7.5 | |
Klopkoek | zondag 23 maart 2014 @ 10:53 |
Mag ik vragen hoe "lift naar het schavot" te verkrijgen is? Hij is amper op DVD verkrijgbaar en streaming diensten hebben hem ook niet. http://www.canistream.it/ | |
FANNvanhetlaatsteuur | zondag 23 maart 2014 @ 11:08 |
Ow ... die vond ik wel leuk hoor deze film soms erg grappig ook... | |
Falco | zondag 23 maart 2014 @ 12:44 |
The Crow (1994) Wauw, wat leek deze wraakfilm veel op Blade Runner! Ben niet een grote fan van die hele gothic-look, maar het past hier natuurlijk wel en het is nou eenmaal mooi geproduceerd. Op andere punten verder erg gemiddeld, maar soit. Cijfer: 7 Rio Grande (1950) In het begin is dit nog wel het zien waard is door spectaculaire stuntscenes met paarden. Maar daarna vervalt Rio Grande in een routineuze western met opvallend veel liedjes. Karakters met een verleden, een romance en wat actiescenes met indianen, ik heb het wellicht iets teveel gezien. De combinatie Ford-Wayne is niet altijd een garantie tot succes. Cijfer: 5 Before Midnight (2013) Blijf geen grote fan van de Before-films, maar laat ik maar beginnen met de positieve dingen. Het acteerwerk tussen Hawke en Delpy is natuurlijk knap. De ellenlange shots waarin die dialogen plaats vinden maken het alleen maar verbluffender. Ook was ik natuurlijk benieuwd wat er nou in die 9 jaar gebeurd is. Heel wat! Maar dat stelde me ook teleur. Hawke en Delpy zijn behoorlijk onsympathiek geworden ! In de hotelkamer vloeien de frustaties er uit, terwijl zoals bij de meeste ruzies de aanleiding meestal maar onzinnig en onbegrip is. Al die quasi-intellectuele dialogen (het slaat gewoon in dit soort situaties) en een suf einde helpen dan ook niet mee om deze film echt goed te kunnen waarderen. Cijfer: 6 | |
Mirel | zondag 23 maart 2014 @ 13:19 |
I Saw The Devil Een moordenaar vermoord het verkeerde meisje nadat blijkt dat ze getrouwd was met een geheim agent. De geheimagent kan snel genoeg achter de identiteit van de moordenaar komen en zoekt hem ook vrij snel op. Maar ipv snel wraak te nemen besluit de moordenaar tot op het randje van de dood te slaan, schoppen of martelen en laat hem weer los. Echter plant hij een GPS apparaatje in de maag van de moordenaar om hem zo te volgen. Iedere keer als de moordenaar op het punt staat iets slechts te doen, schiet de geheimagent naar hem toe en doet hem weer erg veel pijn. Gaandeweg begin je een beetje te twijfelen of je uberhaupt voor de geheimagent moet zijn, want hij wordt net zo'n gewelddadig beest als de moordenaar. De actiescenes zijn -ontzettend- gewelddadig, maar niet op zo'n manier dat het extreem of overbodig aanvoelt, het past precies bij de psyche van de geheimagent. Op een gegeven moment draaien de rollen zich om als de moordenaar erachter komt hoe hij gevolgd wordt door de geheim agent, en vanaf dat punt is het voor mij de meest spannendste film die ik ooit heb gezien. IMDB 7.8/10 - 47,383 votes Rotten Tomatoes: 80% Mijne: 8,5 | |
RogerFederer_17 | zondag 23 maart 2014 @ 14:19 |
Lijkt me vet, nu aan het downen.... | |
RogerFederer_17 | zondag 23 maart 2014 @ 14:19 |
Dat kindje speelde "Awesome" | |
Klopkoek | zondag 23 maart 2014 @ 15:44 |
Iemand? | |
Falco | zondag 23 maart 2014 @ 15:46 |
Via de welbekende torrent-kanalen . | |
habitue | zondag 23 maart 2014 @ 18:12 |
The Internship (2013) - IMDb Man man man wat een flutfilm. Zeker volledig gesponsord door Google? Glorified promotiefilmpje. Saai, nergens echt grappig en voorspelbaar. 3/10 | |
El_Matador | zondag 23 maart 2014 @ 18:20 |
Escape Plan (2013) Voor een film met Stallone en Schwarzenegger nog niet eens zo slecht. Lekker spannend en hoewel wat foutjes best vermakelijk. Een 7,0 | |
Smash-it | maandag 24 maart 2014 @ 09:11 |
Ben heel erg benieuwd. Ga hem meteen kijken! | |
planethugo | maandag 24 maart 2014 @ 12:14 |
Fruitvale Station Waargebeurd verhaal over een jongen van 22 die zijn leven wil beteren maar op het eind van de dag door agenten neergeschoten wordt. En nee dat is geen spoiler want daar draait de hele film om. Vooral het laatste half uur is erg sterk en dankzij de 90 minuten speelduur wordt het ook nergens langdradig. Complimenten voor de hoofdrolspeler, bij mij vooral bekend als Wallace uit The Wire, die bezig is met z'n grote doorbraak. 8.0 | |
RogerFederer_17 | maandag 24 maart 2014 @ 12:30 |
(I Saw The Devil) Brute film.... Mijn cijfer: 8 | |
jogy | maandag 24 maart 2014 @ 13:11 |
Frozen gekeken. Ik wil mijn tijd terug. . Een Disney film die over komt alsof het zielloos met clichés aan elkaar geplakt is. Clichés zijn op zich niet erg en te verwachten bij Disney maar deze mistte gewoon te veel om als leuk bestempeld te worden. 4,5 | |
Godtje | maandag 24 maart 2014 @ 13:55 |
Blackfish (2013)
Samen met The Cove een must see voor iedereen. Ik ben niet zo snel van het protest en zie ook nog wel enig nut in dierentuinen voor het fokken en opvoedkundige taken. Maar deze dieren vast houden in een zwembad is mishandeling en zou snel mogelijk moeten stoppen. Elke bezoeker minder is een verbetering. Een goed verhaal deze docu. Een verhelderend kijkje in de leugenachtige praktijken van seaworld. | |
casper019 | maandag 24 maart 2014 @ 17:11 |
HER Zoooo wat een ontzettend mooie film! Een hele mooie mix, heb heel hard moeten lachen, een beetje drama, een beetje romantiek en ook een beetje feel good! Het verhaal is erg orgineel, Het gaat over een man die een beetje eenzaam is en een relatie krijgt met een ''computer''. Het acteer werk is echt SUPER, Joaquin Phoenix speelt echt super en tilt de film nog naar een net wat hoger niveau. Vanwege het orginele verhaal, top acteerprestaties.. en overal mooie film.. een hele dikke 9.5 waard, dikke aanrader! | |
destillegetuige | maandag 24 maart 2014 @ 17:31 |
The Book Thief Tenenkrommend engels met duits accent, leeghoofdige kindsterretjes, WW2 is slechts een decor om liefdevol sneeuwballetjes naar elkaar te gooien, alle oorspronkelijk aspecten uit het boek doen verloren aan, niks komt uit de verf, joodse onderduiker lijkt eerder een student die de kelder huurt en last heeft van een buikgriepje dan een persoon die doodziek is en deportatie wacht als hij door de nazi's zou worden ontdekt. Kansloze film. 1/10 | |
Ace1 | maandag 24 maart 2014 @ 17:35 |
Ik vond het ook een zware tegenvaller | |
ChickenMan | maandag 24 maart 2014 @ 17:44 |
Snowpiercer (2013) Eerste Engelstalige film van dezelfde regisseur als The Host en Memories of Murder. De hele setting van de film is vrij awesome. Een trein met de laatste overgebleven mensen op aarde die de hele wereld doorrijdt. Achterin heb je de paupers die in opstand komen en voorin leven de rijken. De hele tocht die de opstandelingen door allerlei verschillende wagons maken is al vet, tel daarbij op de gave actiescenes en een vleugje maatschappijkritiek en je hebt een hele puike film. Absoluut de moeite waard. 8 | |
Yi-Long | maandag 24 maart 2014 @ 18:01 |
Welke cut van Snowpiercer is nu uitgekomen en hebben jullie gezien, want er was veel ophef over het feit dat Weinstein de hele film weer eens compleet wilde verknippen...!? I saw the Devil heb ik trouwens ook nog steeds niet gezien, ook omdat er gewoon een aantal verschillende cuts is, en het onduidelijk is wat nou DE cut is. Daarnaast schijnt het ERG bruut te zijn , en ik weet niet in hoeverre ik dat serieus moet nemen of niet, aangezien men destijds hetzelfde riep over bijvoorbeeld Battle Royale, die ik erg mee vindt vallen qua geweld enzo. | |
Roces18 | maandag 24 maart 2014 @ 18:20 |
Snowpiercer vind ik anders matig. Veel potentie. Ze konden er zelfs meerdere films van maken, maar met de slechte cast en een simpel verhaal hebben ze het goed verpest. | |
vinnypassy | maandag 24 maart 2014 @ 18:34 |
Ik vond I Saw the Devil ook weer niet zó bruut, ik denk dat jij dat ook wel mee vindt vallen. Vooralsnog is er maar één cut van Snowpiercer in omloop voor zover ik weet. Ik heb hem ook al op de HD staan, maar ik denk toch dat ik wacht op de bioscooprelease. | |
ChickenMan | maandag 24 maart 2014 @ 18:50 |
De film duurde iets meer dan 2 uur dacht ik. | |
Halcon | maandag 24 maart 2014 @ 19:21 |
Heb 'm gezien. Aardige film, maar had natuurlijk zoveel beter kunnen zijn. Enerzijds wel leuk als je niet het gebruikelijke riedeltje acteurs hebt, maar als de alternatieven dan bagger zijn... | |
Timo20 | maandag 24 maart 2014 @ 22:55 |
Vorige week weer gezien, bij het begin van de lente (zoals ieder jaar): Dazed and Confused Bij iedere kijkbeurt wordt ie beter, hij is inmiddels dan ook uitgegroeid tot m`n favoriete coming-of-age film. Een heerlijke losse sfeer in een film die toch heel gestructeerd is met coole karakters en een briljante soundtrack. Ik kan Dazed and Confused oneindig vaak kijken, hij zal nooit gaan vervelen en ik zal er ook nooit wat negatiefs aan ontdekken. Heerlijk, het is lente!! IMDB Cijfer: 7,7/10 Mijn Cijfer: 10/10 | |
MrBanaan1 | maandag 24 maart 2014 @ 22:56 |
Superfilm. Oh en dan jouw UI En koempel; je bent een held! | |
Timo20 | maandag 24 maart 2014 @ 23:40 |
| |
V. | dinsdag 25 maart 2014 @ 06:59 |
En de tv-reclame prees het nog zo aan met de tekst: "Van de studio van Life Of Pi" V. | |
V. | dinsdag 25 maart 2014 @ 07:00 |
V. [ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 25-03-2014 13:03:15 ] | |
Ryan3 | dinsdag 25 maart 2014 @ 09:59 |
Capote - 2005 Wat ik niet wist, toen ik aan de film begon, was dat In Cold Blood het laatste boek was van Truman Capote. Waarom dat dit het laatste boek was, dat wordt in feite uitgelegd in deze film. Nou ja, ik zal me er nog eens verder in verdiepen, want ik vond de film en de theorie een bij elkaar geraapt zootje. Vond dat de film verder ook de gehele geschiedenis in behoorlijk grove penseelstreken schetste eigenlijk, heel anders dan het minutieus geschreven boek, dat een aanrader is voor wie van true-crime houdt. Niettemin kwam de onlangs overleden PSH redelijk overtuigend over, hoewel ik weer geen echt concrete info heb om dat volledig te staven. Mijn cijfer: 7 Imdb geeft een: 7,4 [ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 26-03-2014 20:04:37 ] | |
turance | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:05 |
[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 25-03-2014 13:03:29 ] | |
Timo20 | dinsdag 25 maart 2014 @ 22:20 |
City Lights De laatste stomme film die Chaplin maakte was tevens de laatste waarin zijn iconische personage Little Tramp de hoofdrol speelt. Dit keer wordt hij door een blinde bloemenverkoopster per abuis aangezien voor een rijke man. Slim als hij is probeert de Tramp dat vol te houden, met alle problemen van dien. Het is weer net zo`n charmante en goede film als al z`n andere (tenminste, die ik tot nu toe gezien heb). De Little Tramp is weer aandoenlijk en Chaplin is wederom geniaal met z`n pantomime spel. Elk stapje, elk detail precies uitgedacht en uitgevoerd tot in perfectie. Ook het personage van de bloemenverkoopster en de echte excentrieke miljonair passen perfect in het Chaplin universum. Toch vond ik het niet de beste van de Chaplin films die ik tot nu toe gezien heb: vooral in het midden, tijdens het boks gedeelte, kakt het allemaal nogal in. Het tempo gaat er uit en dit stuk duurt veel te lang. Gelukkig is het niet funest en is het laatste deel weer heel aangenaam. IMDB Cijfer: 8,7/10 Mijn Cijfer: 7,5/10 | |
FireFox1 | dinsdag 25 maart 2014 @ 22:26 |
Ik ben het helemaal met je eens, maar wij zijn niet de doelgroep wat Disney voor ogen had. Mijn kinderen van bijna 8 vinden hem fantastisch, net als alle kinderen rond die leeftijd die ik ken. | |
V. | woensdag 26 maart 2014 @ 07:08 |
Beide ZEKER aanraders. V. | |
Roces18 | woensdag 26 maart 2014 @ 08:18 |
Oke. Maar wat is het verschil tussen Frozen en Rapunzel, gewoon precies hetzelfde alleen een andere setting en andere karakters. | |
Ceased2Be | woensdag 26 maart 2014 @ 08:34 |
Rapunzel was WEL leuk (in het engels iig) goede humor en leuke liedjes en beide waren (imo) ver te zoeken in Frozen. | |
JDx | woensdag 26 maart 2014 @ 08:59 |
Dit dus, laatst ook gezien, Frozen is geen review waard, Tangled (Rapunzel) was echt super, daar hebben wij ons echt mee vermaakt. | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 09:00 |
The Cove is echt een droevig stukje cinema, vond het zeer amateuristisch. Daarnaast vond ik de boodschap die ze probeerde te brengen ook vrij slecht. | |
destillegetuige | woensdag 26 maart 2014 @ 16:40 |
Helemaal mee eens. | |
destillegetuige | woensdag 26 maart 2014 @ 16:47 |
Wat er amateuristisch aan is weet ik niet, en dat boodschap slecht zou zijn? Eerder die domme japanners die al die dolfijnen om zeep helpen dat is droevig. | |
golfer | woensdag 26 maart 2014 @ 16:58 |
Wat begreep je er niet aan? | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 17:22 |
Men probeerde duidelijk te maken dat het slachten van dolfijntjes nogal zielig is. De spectaculaire beelden van de slacht zelf en het bijbehorende bloedbad waren het ultieme middel om die boodschap duidelijk te maken. Echter ging de film van teveel kwik in het vlees naar een soort Mission Impossible achtige invasie in de baai met verborgen camera's en weet ik veel wat. Dat vond ik persoonlijk een beetje amateuristische cinema. Dat hele sentimentele gedoe was ook totaal onnodig gezien de aansprekende beelden die men had. Inhoudelijk vond ik bijv. vrij storend dat men de dolfijnenjacht zo erg afkeurde 'want dit zijn zulke intelligente beestjes'. Ten eerste is het onderscheiden van dieren op basis van intelligentie nogal cru, alsof domme beesten (zijn dat dan koeien?) minder recht hebben op een normaal bestaansrecht. Het feit dat dolfijnen bijv. geen bedreigde diersoorten zijn (dan heb ik het over tuimelaars) staat men eigenlijk niet bij stil. Liever probeert men ons duidelijk te maken dan dolfijnen net zo waardevol zijn als zwarte neushoorns en albino tijgers. Helemaal leuk wordt het als men dan beelden laat zien van vrolijke vissen die koddig achter hun eigen luchtbelletjes aanzwemmen. Laat dan iig wat zien wat die beesten zo speciaal maakt. Als je een docu alleen gaat beoordelen op basis van de boodschap kom je idd al snel op een cijfer, maar het hele sentimentele sausje van The Cove is al zodanig mierezoet dat ik het als documentaire zelf ook een vreselijk wanproduct vond. Wat is er zo zielig aan een volk dat massaal dieren slacht ter consumptie? Dan kun je voor elk land wel een soortgelijke documentaire maken waar een filmploeg een stal in Noord-Holland infiltreert met infrarood camera's om de zinloze dood van honderden kalfjes te documenteren. | |
Falco | woensdag 26 maart 2014 @ 17:39 |
Jack Reacher (2012) - IMDb Wederom zo'n ijdelheidsprojectje van de heer Cruise. Ik word er een beetje moe van dat ie tegenwoordig enkel onaantastbare types kan spelen. Het heeft ook iets narcistisch om weer es te laten zien hoe geweldig je personage (in dit geval de ongrijpbare Jack Reacher) is en hoe je dat speelt. Naja, het is dat het geen strontvervelende thriller is en Robert Duvall-baas ook nog es een leuke rol heeft. Een voldoende dan maar... Cijfer: 6 Hoop Dreams (1994) - IMDb Hoop Dreams is een enorm goed gewaardeerde documentaire die het leven van twee jongens toont die de NBA willen halen. De twee donkere jongens komen niet uit de beste wijken van Chicago en presteren op school ondermaats. Het wordt voor hen daardoor een grote uitdaging om die grote droom te verwezenlijken. Anyway, hoge verwachtingen vooraf en ze worden wat mij betreft ingelost. Hij duurt bijna 3 uur en blijft eigenlijk ook continu boeiend. Best knap! Een groot deel bestaat gelukkig uit basketbalbeelden waar ik meesupporterde met de teams van de twee hoofdpersonen. Maar dat is niet het enige waar deze docu op focust. Ook het college-systeem en het wel en wee van de families komt uitgebreid aan bod. Al met al een topper in het docu-genre . Cijfer: 8 American Hustle (2013) - IMDb Ik trek die Scorsese-achtige mafia-films maar met moeite. Het is dat de over-the-top decadentie eraf spat en daardoor American Hustle nog aardig is om te zien. Jeremy Renner en Jennifer Lawrence in dit soort rollen is wel even wennen, maar gaandeweg overtuigt het wel. Bij het aanzicht van Bale moest ik telkens denken aan een jongere versie van Lee Towers . Ook het plotselinge opduiken van Robert DeNiro was een feestje! Verder wel een tikkeltje te lang en te grotesk. Cijfer: 6,5 | |
planethugo | woensdag 26 maart 2014 @ 18:00 |
The Fifth Estate Weinig van verwacht aangezien de meeste recensies nogal negatief waren maar hij viel me mee. Het verhaal is in grote lijnen wel bekend en het zal voor de film hier en daar wat spectaculairder gemaakt zijn dan het was en de IT dingen worden zoals gebruikelijk in films versimpeld maar verder heb ik me wel vermaakt met deze film over de opkomst van WikiLeaks. Zonder Cumberbatch was ik hier waarschijnlijk nooit aan begonnen, en gelukkig maar want hij zet weer een goede rol neer. Zijn tegenspeler Daniël Bruhl (niki lauda in rush) kon me net als in Rush niet echt bekoren, geen idee waarom maar ik kan er niks bijzonders in ontdekken. En Carice doet ook nog even mee. Al met al een vermakelijke thriller zonder echte hoogte en dieptepunten. 6.8 | |
Karzai | woensdag 26 maart 2014 @ 19:09 |
Ik vond er niet veel aan op de helft afgezet, ga het nog wel een keer proberen om hem uit te kijken | |
V. | woensdag 26 maart 2014 @ 19:59 |
Ik niet. V. | |
dumble | woensdag 26 maart 2014 @ 21:47 |
Captain America: The Winter Soldier (2014) Best leuke film met een goed verhaal. Niet zo 'snel' als zijn voorgangers maar zeker niet minder leuk, er worden een hoop hints gegeven die we waarschijnlijk terug gaan zien in de volgende film 'Avengers: Age of Ultron'. Het is dus wel aan te raden om de vorige films ook te kijken of tenminste de vorige Captain America, die bij lange na niet zo goed was als deze btw maar wel nodig voor het verhaal. Tip, als je hem gaat zien in de bios, blijf dan zitten tot het allerlaatste einde, je krijgt eerst credits, dan een scene, dan weer credits, dan nog een scene | |
Karstman | woensdag 26 maart 2014 @ 21:55 |
Klassiek.. Thor2 had ook 3 stingers... | |
Hoogstaande | woensdag 26 maart 2014 @ 22:24 |
Meeste Marvel films | |
destillegetuige | donderdag 27 maart 2014 @ 10:51 |
La mujer sin cabeza Engelse titel, The Headless Woman, een film van Argentijnse regisseuse Lucrecia Martel gaat over een vrouw die na een feest terug naar huis een botsing maak met....wat is het een hond, een persoon? Veronica, zoals de vrouw, heet lijkt er danig van overstuur en rijdt door. Ze heeft het daarna niet allemaal meer op een rijtje een blijft de rest van de film uiterst labiel. Of was ze dat al, de familieverhoudingen beloven in ieder geval niet veel goeds. Erg veel komen we niet te weten in deze film want het blijft vooral bij registreren en er wordt niet veel uitgelegd. Mooi is de doorgevoerde stijl van filmen waarbij veel shots net even anders staan wat de onzekerheid van het hoofdpersonage versterkt. Al met al een zware film, die wel iets weg heeft van een detective maar dan zonder een heldere verhaallijn. Moet je van houden. 7/10 | |
pokkerdepok | donderdag 27 maart 2014 @ 12:48 |
gisteren gekeken, ik vond hem ook tof. het is geen oscar film natuurlijk, maar dat hoeft ook niet. het idee was prima uitgewerkt, de actie was goed, het acteren niet slecht. vond alleen het eind iets te gemakkelijk. | |
planethugo | donderdag 27 maart 2014 @ 13:39 |
300: Rise of an Empire Meer van hetzelfde, met deze twist dat het merendeel van de gevechten zich op zee afspelen. De manier hoe het eerste deel erin verwerkt is hebben de makers goed gedaan, evenals Eva Green die heerlijk is als de gestoorde schurk. Maar waar de eerste nog origineel was en het leger spartanen echt indruk maakte doet dit vervolg dat eigenlijk nooit. Prima wegkijker als je even een hersenloze actiefilm wilt kijken maar dit is zo een vervolg dat nergens in de buurt komt van het origineel. De actie waar deze film het toch van moet hebben is aardig maar nergens indrukwekkend. Het lijkt wel alsof Zack Snyder eigenlijk geen tijd meer hiervoor had door Man of Steel en deze er even snel bij heeft gemaakt. Jammer maar was te verwachten. 6.2 | |
Dr.Mikey | donderdag 27 maart 2014 @ 19:40 |
Atlantis The Lost Empire, Als kind al eens gezien toen ben ik in slaap gevallen. Nu als volwassene toch maar een tweede kans gegeven. Eerste stuk is inderdaad weer langdradig omdat ze weer iedereen moeten introduceren en alles moeten uitleggen. Tweede stuk is erg leuk, Dit experiment van Disney om wat duistere films te maken heeft voor de kassa slecht uitgepakt maar deze ondisney film verdient eigenlijk wel beter. Erg leuk zijn de verwijzingen naar dingen voor volwassen zo als Wiskey en een personage dat elke keer een peuk paft. Tijdens het kijken van de film vroeg ik me toch af hoe dit er als live action film uit zou hebben gezien. Want een kinderfilm die leuk is voor volwassen trekt toch vaak het grote publiek niet. Ik zou dit een tweede kans geven als live action movie. Al heeft James Cameron dat ook gedacht,, Ik dacht dat Pocahontas en de Smurfen de inspiratie was voor Avatar maar hier is ook goed van gejat. Maar toch in deze film zit wel wat. geef dit een 6. | |
#ANONIEM | donderdag 27 maart 2014 @ 22:08 |
300: rise of an empire Wel vette film, al vind ik dat vooral van de eerste helft, de tweede helft vd film vind ik het imo niet waar maken. Ze laten het dan ook een beetje liggen betreffende de '300 filmtechnieken'. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2014 22:11:02 ] | |
FANNvanhetlaatsteuur | donderdag 27 maart 2014 @ 22:28 |
Vond ik juist wel een mooie film, dat meisje dat zoveel troost vond in haar boeken in zo'n tijd... | |
PiaRCK | donderdag 27 maart 2014 @ 22:50 |
A Winter's Tale, viel zwaar tegen | |
Bosbeetle | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:38 |
The Best Years of Our Lives (oscar best picture 1946) Een film over de moeite die veteranen hebben om terug te keren in de maatschappij. Deze film volgt 3 WOII veteranen die alledrie kampen met andere problemen. 1 mist zijn handen en wil wel voor vol aangezien worden. De andere krijgt een hogere positie terug in de bank dan hij voorheen had maar kan er niet mee omgaan om weer strikt met leningen te zijn en grijpt naar de drank. De derde kan niet meer aan een baan komen en is vervreemd van zijn vrouw. De enige plek waar ze zich thuis lijken te voelen is met zijn 3en in de kroeg. Opzich mooie film. 7 A gentlemans agreement (oscar best picture 1947) deze film gaat over antisemitisme in amerika en toch leuk dat ze daarbij dus vlak na de oorlog nog geen associatie met de oorlog bij hadden dat is pas later gekomen. Het wordt in deze film dan ook gebracht als een amerikaans probleem. De thematiek is verder ook wel okay het komt er op neer dat de meelopers eigenlijk net zo erg zijn voor de instanthouding van het probleem als de extreme exponenten. Leuk om te vergelijken met de huidige immigranten standpunten. Het wordt bekeken vanuit een journalist die zich voordoet als jood (door het gewoon her en der enpassant te zeggen dat hij joods is) en ondervind zo zelf de antisemitisme 6.5 the hobbit: the desolation of smaug Een paar dwergen een hobbit en tovenaar proberen de berg terug te krijgen die een paar generaties eerder is overgenomen door een (blijkbaar nogal praatgrage) draak. Het boek vond ik saai toen ik het gelezen had, de film is het ook. Wel vind ik het leuk hoe het integreert met de Lotr films wat het boek niet doet (want de hobbit was geschreven voor Lotr) het lijkt er ook op of jackson veel dingen uit het latere boek de silmarillion incorporeert in deze film. Opzich leuk maar naar mijn mening had dit niet in 3 films gehoeven. | |
casper019 | vrijdag 28 maart 2014 @ 20:06 |
SNOWPIERCER wOW wat een tegenvallende film! ik snap echt de ''hoge'' cijfers van deze film niet, Het verhaal is flinterdun en klopt van geen kant, en kent ook geen enkele diepgang De acteerprestaties waren opzich redelijk, op een aantal uitschieters na dat het acteerwerk even lachwekkend slecht werd. Wel zaten er nog een aantal orgineel bedachte scenes in, maar omdat de rest niet klopte kon dat de film niet redden. Zeer zwakke film, 4 | |
ohnikua | zaterdag 29 maart 2014 @ 10:59 |
Suzanne Erg leuke en vlotte film over een jonge vrouw die niet de meest handige keuzes maakt. Gefilmd in een stijl die mij deed denken aan La Vie d'Adele. Toffe soundtrack ook. Imdb: 6.9 Ik: 8 Spies & Glistrup Nog een film die erg doet denken aan een recente bioscoophit. Dit kan je zien als de Deense bizarre versie van de Wolf of Wallstreet, met 2 ontzettende anti-helden in de hoofdrol. Bijna net zo goed als Scorpose zelf. Imdb: 6.8 Ik: 8 Twee in mijn ogen wat onderschatte aanradertjes die nu draaien in de filmhuizen! | |
pokkerdepok | zaterdag 29 maart 2014 @ 11:08 |
The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013) L'extravagant voyage du jeune et prodigieux T.S. Spivet (2013) - IMDb leuke, Wes Anderson-achtige film over een 10 jarig genietje die een perpetual motion machine uitvindt en wordt uitgenodigd om een award in ontvangst te nemen, ver weg in washington. vervolgens pakt ie zn koffer en gaat, alleen. mooi gefilmd, goed geacteerd, leuk verhaal, een 8! p.s.: de film is gewoon in het engels hoor, ondanks de franse IMDB titel. de regisseur is frans. | |
RubenSosa | zaterdag 29 maart 2014 @ 11:33 |
Ik lees en zie veel van jouw recensies maar ik lees nooit waar de film over gaat... is dit bewust? | |
One_conundrum | zaterdag 29 maart 2014 @ 11:41 |
| |
casper019 | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:34 |
Ik wou niet tevel spoilen! Maar ikzal er voor bij zetten waar het over gaat. Die film gaat over dat de aarde is vergaan door een superkoud klimaat.. Maar dat de enige overgebleven mensen nog leven in een trein die nonstop doorrijd.. In de train leven achteraan de ''arme'' mensen die onderdrukt worden en aan de andere kant mensen die het goed hebben en de baas spelen... de film begint zonder echt een verhaal te vertellen, maar direct bij het feit dat de mensen achteraan in opstand komen.... | |
RubenSosa | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:10 |
Oke duidelijk. Was trouwens geen verwijt he | |
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:18 |
Nebraska Vrij confronterende film waarbij er zowel pijnlijke als grappige momenten zijn. Sterke karakters ook. Aanrader! 8.2/10 | |
FANNvanhetlaatsteuur | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:22 |
Red Riding: In the Year of Our Lord 1983 Over machtsmisbruik bij de politie en kindermisbruik. Heftige film... een 8 Red Riding: In the Year of Our Lord 1983 (2009) - IMDb | |
casper019 | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:34 |
Nee zo vatte ik het ook niet op | |
Tim86 | zondag 30 maart 2014 @ 11:47 |
Malavita (2013) - IMDb Luc Besson is een van mijn favoriete regisseurs en heeft een mooie lijst aan toffe films op zijn naam staan. Vaak films met erg veel actie en humor, maar Malavita/The Family is weer eens heel iets anders van hem. De Manzoni familie komt via witness protection terecht in een klein dorpje in Normandië. Het hoofd van de familie, gespeeld door Robert De Niro, was een notoire maffiabaas die eigenlijk zijn hele "family" de bak in heeft gesnitched. Daar achtervolgd zijn verleden hem en zie je eigenlijk hoe die zeer aparte familie omgaat met de grote aanpassingen daar, terwijl ze ook nog in de gaten worden gehouden door een groep FBI agenten met o.a. Tommy Lee Jones in de gelederen. Voor mij was dit echt weer een topfilm. De vreemde familie Manzoni, met naast de al genoemde De Niro bestaat verder nog uit Michelle Pfeiffer, een zoon en een dochter en ze hebben allemaal hun eigen vermakelijke verhaallijn. Geen film die vervalt in overdreven sentiment, maar gewoon een erg leuk verhaal met vreemde, maar toch sympathieke karakters die me qua stijl erg deed denken aan het door mij al vaak genoemde City Island (2009) - IMDb. Prima cast en acteerwerk, een sterke soundtrack (met o.a. een paar Gorillaz nummers), maar vooral de karakters zelf maakten voor mij echt de film. De 6.4 op IMDB is voor mij echt onbegrijpelijk en ik zou minimaal een punt hoger gaan zitten hier. | |
sjeppert | zondag 30 maart 2014 @ 11:55 |
dank je voor de tip Tim. City Island vond ik ook een pareltje | |
Sejt | zondag 30 maart 2014 @ 12:04 |
Open Grave (2013) Ik verwachtte vrij weinig van de film, maar m'n vrouw en ik hadden zin in een thriller/horror. Uiteindelijk was het een verassend goede film met een setting, die zelden goed uitgewerkt is. Pas na 1 of 1,5 uur heb je écht door wat er aan de hand is. Ik hou daar wel van - een film die je na laat denken. De film is redelijk traag, en er zijn een paar onwaarschijnlijkheden, maar dat mag de pret niet drukken. Verwacht geen explosieve actie film of gore horror film. Daarentegen kan ik hem aanraden als je van psychologische thrillers houdt met goede atmosfeer. De film is, helaas, vrij onbekend, maar doet niet onder (misschien integendeel) voor de grotere budget films. IMDb: 6,3 Ik: 7,2 | |
Falco | zondag 30 maart 2014 @ 13:05 |
A Night to Remember (1958) - IMDb Indrukwekkend verslag van de ondergang van de Titanic.Deze film komt uit 1958 en dat is er niet vanaf te zien. Alle scenes (inclusief het zinken!) zien er overtuigend uit. Al gauw in de film ramt het schip de ijsberg en wordt vanuit diverse personages hun pogingen om te overleven gevolgd. De film heeft wat weg van documentaire, die vlot verteld wordt. Het scheelt ook dat hier een romantisch plotlijntje ontbreekt . Cijfer: 8 Withnail & I (1987) - IMDb Geslaagde film die over twee late twintigers, die als een Peppi en Kokki zich worstelen door hun lamlendige ongestructureerde leven. Ze leven in een krotterige woning midden in de stad en trekken erop uit naar een cottage op het platteland. Ze maken van alles mee, wat eigenlijk niet goed samen te vatten is, maar het levert een aantal geinige grappen op. Helaas wordt dat goede niveau niet overal volgehouden, maar vooruit. Wat de film extra vermakelijk is hoe de setting eind jaren '60 in Engeland) neergezet wordt. Die woning zag er lekker ranzig uit vol met ouwe filmposters en het platteland was gewoon typisch Brits (incl. veel plensbuien). Cijfer: 7,5 American Reunion (2012) - IMDb Stifler-baas is degene die deze film nog de moeite waard maakt . Het blijft tragisch en hilarisch tegelijk hoe ie zich weer door deze American Pie-episode heen baant. De andere castleden doen voornamelijk aan melancholisch gedweep met het verleden. Sommige scenes ontstegen nauwelijks het sitcom-niveau qua humor en phoney acteerwerk, dus echt geweldig is het niet. Gelukkig wel nog een paar spaarzame grappige momenten, dat dan weer wel. Cijfer: 5,5 Taken 2 (2012) - IMDb De rollen zijn omgedraaid in deze actiefilm met een en al cliches. Nu is het de dochter van Liam Neeson die in eerste instantie de heldin van het verhaal door haar ontvoerde ouders te bevrijden. De ingeslagen weg van de eerste Taken-film gaat gewoon vrolijk verder. Het is af en toe hemeltergend wat voor ridicule en ongeloofwaardige gebeurtenissen je te zien krijgt. Vreemd dieptepunt is een dolle autorit door een druk Istanbul van die dochter die net gezakt is voor haar rijbewijs. Liam Neeson als actieheld vind ik ook niet zo geweldig. Cijfer: 5 | |
-Strawberry- | zondag 30 maart 2014 @ 13:15 |
Wel diepgang, maar misschien dat jij die hebt gemist. Wat klopte er volgens jou niet? Ik geef de film een 8/10 | |
YellowBlacks | zondag 30 maart 2014 @ 17:33 |
Ik vond de film ook niet zo goed. Geef hem ook een 4. Het idee is heel interessant, maar in deze film kwam het er niet goed uit. | |
YellowBlacks | zondag 30 maart 2014 @ 17:39 |
Captain America: The Winter Soldier Steve Rogers, oftewel Captain America, is uit de jaren veertig rechtstreeks de eenentwintigste eeuw ingestapt. Dat is flink wennen voor de superheld: "the world has changed and none of us can go back." Rogers is gerekruteerd door de veiligheidsdienst S.H.I.E.L.D., maar begint steeds meer te twijfelen aan de bedoelingen, intenties en handelswijze van de schimmige organisatie en hoge pief Alexander Pierce. Al snel is niet meer duidelijk wie een vriend en wie een vijand is: 'vertrouw niemand' is het devies. Dan duikt er ook nog eens een nieuwe, mysterieuze vijand op: de levensgevaarlijke Winter Soldier. Gelukkig staat het Avengers-lid er niet alleen voor, want zowel oude bekende Black Widow als nieuwkomer The Falcon schieten te hulp. IMDB: 8,4 Mijn cijfer: 7 Film met goeie special effects en voldoende actie scenes. Soms een beetje voorspelbaar en vond zelf het einde niet helemaal mijn ding. Blijf aan het einde wel zitten voor de laatste scene. | |
SandyZuko | zondag 30 maart 2014 @ 18:31 |
Achorman 2 De meest bizarre film die ik in lange tijd gezien heb. Raar, soms grappig, maar eigenlijk te lang en niet grappig genoeg. | |
Timo20 | zondag 30 maart 2014 @ 20:56 |
Afgelopen week in de bios gezien: Non-Stop Liam Neeson als actie held leverde de afgelopen jaren een aantal vermakelijke films op. Deze kan zonder moeite aan dat rijtje worden toegevoegd. Hij zet een toffe rol neer als alcoholistische airmarshal die zelf wordt verdacht verdacht van het kapen van het vliegtuig waar hij zelf aan boord is. Het is een leuke whodunnit waarbij de verdenkingen steeds worden verschoven en je voor jezelf ook de nodige oordelen velt. Het einde is dan wel wat over the top en vergezocht, de uitleg is wel redelijk belachelijk. Maar tot dan toe is het een wat mij betreft geslaagde film waarin Neeson dus opnieuw toont goed als actieheld te kunnen dienen. IMDB Cijfer: 7,3/10 Mijn Cijfer: 7,0/10 | |
speknek | zondag 30 maart 2014 @ 21:43 |
Prisoners (2013) - IMDb en American Hustle (2013) - IMDb Twee goede films die net geen uitstekende films worden vanwege tegenovergestelde problemen. Een ding delen ze in ieder geval wat het kijken meer dan waard maakt. Uitstekend acteerwerk van de cast. In Prisoners is het met name Jake Gyllenhaal die de rol van een verbeten smalltown detective overtuigend inneemt, tics en al. Het plot over twee kinderen die gekidnapt worden, met de detective die het volgens de wet wil oplossen en de vader die buiten de wet omgaat, is niet verheffend maar wel scherp en heeft genoeg twists. De cinematografie is echter wat vlak en de vertelling rechtdoorzee, wat het vooral een degelijke thriller maakt zonder dat je er echt ingezogen wordt. Flair heeft American Hustle daarentegen in overvloed, elk shot is prachtig geframed met een mooi zeventiger jaren korrel en vintage belichting; half instagram zonder dat het stoort. Flair ook in de kostuums van de hoofdrolspelers, ik wou dat ik half die garderobe had. Een hele ensemblecast aan bekende acteurs doet mee, en tussen al het acteergeweld is het uitgerekend Jeremy Renner die elke scene steelt (maar dat doet niet af aan puik werk van Christian Bale als sjofele con man en Jennifer Lawrence als zijn bipolaire vrouw). Hier is echter het plot wat slecht gepaced, en de film narreert teveel, zeker in het begin. Dat maakt de film prettig om naar te kijken, maar uiteindelijk geeft het niet helemaal de emotionele payoff die je zou willen. Beiden een 7. | |
Rogan | zondag 30 maart 2014 @ 22:15 |
Dat is standaard. | |
Piet__Piraat | zondag 30 maart 2014 @ 22:36 |
Escape Plan Schwarzenegger en Stallone in een geinige, simpele actiefilm. Niet letten op de plotholes, maar gewoon lekker wegkijken, dan is het prima vermaak voor een 'verloren' avondje. | |
DrDarwin | zondag 30 maart 2014 @ 23:14 |
Ik begrijp het ook niet zo goed, Ik vond het een geweldig goede film. Een tour van post-industrieel naar de decadentie van nu en van de toekomst. Echt heerlijke nonsens. | |
Joeri. | maandag 31 maart 2014 @ 01:02 |
Disconnect (2012) - IMDb Disconnect (2012) Verrassend goed. Volgens mij is het niet een erg bekende film en mijn verwachtingen waren (obv. een 7.6 IMDb score) dat het een film zou zijn die lekker weg zou kijken maar verder niet veel voorstelde. Ik kwam er al snel achter dat dit niet zo was. Het script en de personages (acting en acteurs) zijn perfect. De film kwam op precies het moment dat het wat druilerig en langdradig werd in een stroomversnelling en werkte in één boeiende en meeslepende adem naar het einde toe. De uiteindelijke confrontatie waar de film op gebaseerd is, is op een geweldige manier uitgewerkt. Het einde had ik zelf niet beter kunnen verzinnen, veel open eindes, die er eigenlijk niet toe doen, maar toch achter gelaten met een goed gevoel. Het minpunt van de film zijn toch de clichés die boven komen drijven na het einde van de film. Mijn cijfer: 8+ (IMDb 7.6) | |
planethugo | maandag 31 maart 2014 @ 13:20 |
Battle Royale 2 Anders dan het eerste deel, waar kinderen op een eiland gedropt worden om elkaar af te maken, wordt deze keer een klas naar een eiland gestuurd om terroristen af te maken. Het resultaat is meer iets dat lijkt op Saving Private Ryan dat wel vermakelijk is maar na een uurtje toch wel vervelend begint te worden. De kills van de kids worden keer op keer emotioneel benadrukt terwijl ze amper screentijd gehad hebben en het achterliggende verhaal, volwassenen vs kinderen, slaat eigenlijk helemaal nergens op. Het eerst uur is nog prima te doen en redelijk in de stijl van het eerste deel maar daarna slaat de film de plank mis en is het einde ook onbevredigend. Jammer want hier was meer mee te doen. 5.5 The Internship Vince Vaughn en Owen Wilson verliezen hun baan als verkoper en lezen dat google de ideale werkgever is en melden zich aan voor een stage. Alhoewel stage... stagairs worden in 10 ofwat teams ingedeeld en krijgen een aantal opdrachten, het team met de beste resultaten krijgt een baan en de rest kan oprotten. En zelfs 2 verkopers die 0 ervaring met computers hebben maken kans op een baan. Idioot verhaal natuurlijk met 2 uur lang reclame voor google maar ondanks de negatieve recensies viel het me nog mee. Een beetje feelgood komedie die minder scherp of grof is als het eerdere werkt van dit komische duo. Het verhaal kan je vantevoren al uittekenen en ongeveer alle cliches komen voorbij en het einde is zelfs tenenkrommend slecht maar toch, ik heb me wel vermaakt. Maar dat kan ook komen doordat ik deze nog opzette toen het het na middernacht was en ik niet zo scherp meer was om me te irriteren. Kortom, een feelgood film waar je ook in een feelgood stemming voor moet zijn, vermoed ik. 6.3 | |
Dr.Mikey | maandag 31 maart 2014 @ 14:44 |
Walking With Dinosaurs Wat ik verwachte : Een documentaire film zo als het tv programma of de oudere series . Wat ik kreeg was een soort Platvoet tekenfilm verhaal over een bijzondere dino die van kluns groeit naar de nieuwe leider van de kudde. Ik denk dat dit voor kinderen best een leuke film is maar niet voor mij. Volgende keer maar beter de beschrijving lezen, Visueel zat de film verder goed in elkaar. animaties etc zag er prachtig uit en was weinig mis mee. cijfer laat ik deze keer maar achterwegen. [ Bericht 27% gewijzigd door Dr.Mikey op 31-03-2014 15:46:50 ] | |
ChickenMan | maandag 31 maart 2014 @ 15:38 |
Met titel en werkend plaatje zou tof zijn. | |
Timo20 | maandag 31 maart 2014 @ 22:54 |
Monsters University Van de pr(s)equel op Monsters Inc. had ik niet zo`n hele hoge verwachtingen maar gelukkig viel het goed mee. Natuurlijk is het niet zo goed als het origineel maar het grootste deel van de humor is overeind gebleven. Het verhaal vond ik goed gevonden en uitgewerkt, leuk om te zien wat er vooraf ging en om alle personages in hun jonge jaren te zien. Na Cars 2 waren m`n verwachtingen van deze Pixar pr(s)equel redelijk getemperd maar dat was dus nergens voor nodig. Nergens wordt het zo goed als bijvoorbeeld de tweede Toy Story maar desondanks is dit zeker een kijkje waard. IMDB Cijfer: 7,5/10 Mijn Cijfer: 8,0/10 | |
Joeri. | woensdag 2 april 2014 @ 01:12 |
Snowpiercer (2013) - IMDb Snowpiercer Begint veel belovend, maar zwakt op één derde van de film af naar een druilerig einde. De film dooft wat dat betreft als een nachtkaars uit. Plot/einde is totaal ongeloofwaardig en zeker teleurstellend na de hoge kwaliteit op het begin van de film. Tot en met de tunnel scene vind ik de film een 8, vanaf dan (dus de wagon met eieren) een 3. Ik kom uit op een 6, erg teleurstellend. Er wat wel wat meer ingezeten. Mijn cijfer: 6 IMDb: 7.2 | |
JimmyJames | woensdag 2 april 2014 @ 11:45 |
School of Rock The School of Rock (2003) - IMDb Het gaat over een loser die onbevoegd invalt op een school en in het geniep een rock band begint met de leerlingen. Het is een soort ode aan de rockmuziek met een maffe jack black die zijn aanstekelijke rockpassie op een nogal extraverte manier toont. Ik heb flink moeten lachen tijdens de film (E = mc² ) , en ook al ben ik niet de grootste rockfan, heb ik er muzikaal ook van genoten. Ik kan eigenlijk nauwelijks een echt minpunt bedenken. imdb: 7,1 mijn cijfer: 8 | |
FANNvanhetlaatsteuur | donderdag 3 april 2014 @ 21:20 |
The Keeper of Lost Causes Een wat vreemd politieduo, zijn werkzaam op de afdeling die zich bezighoudt met zaken die bijna verjaren. Ze raken betrokken bij een vijf jaar oude zaak in verband met een vermiste vrouw. Ze zijn zeer gedreven om de vrouw te vinden en al gauw bevinden ze zich in de meest duistere uithoeken van Scandinavië op zoek naar een psychopatische moordenaar. Maar de waarheid is nog erger dan ze zich konden inbeelden. Echt gruwelijk eigenlijk wel waar ze achter komen. Ik geef de film een 8 Kvinden i buret (2013) - IMDb | |
FANNvanhetlaatsteuur | zaterdag 5 april 2014 @ 18:40 |
The Take (2009) Freddie Jackson verlaat in 1984 de gevangenis, na 4 jaar te hebben gezeten voor een overval. Zijn loyale vrouw Maggie wacht hem buiten op, met de illusie dat hij nu het rechte pad op wil. Maar Freddie wil niets anders dan opnieuw de koning van de onderwereld in East End, Londen worden. Zijn neef Jimmy volgt in zijn voetsporen en beklimt snel de ladder van de misdaadorganisatie. Tegen de achtergrond van de socio-politieke veranderingen van het Thatcherisme naar New Labour bestrijkt het verhaal 10 jaar van een groep criminelen. Een verhaal over een ware psygopaat Ik heb me daarom ook prima vermaakt was hartstikke spannend vond ik wel Een 9 http://www.moviemeter.nl/film/61064 | |
FANNvanhetlaatsteuur | zaterdag 5 april 2014 @ 18:41 |
Die heb ik niet meer samen gezien sinds de film Twins | |
Mike | zaterdag 5 april 2014 @ 18:48 |
Da's knap, want ze werkten voor het eerst samen in 2010 in The Expendables. Twins was Schwarzenegger samen met DeVito. | |
FANNvanhetlaatsteuur | zaterdag 5 april 2014 @ 18:51 |
o jah... je hebt gelijk foutje ik kijk te veel films ... | |
Piet__Piraat | zondag 6 april 2014 @ 11:13 |
| |
Falco | zondag 6 april 2014 @ 20:20 |
The Last Picture Show (1971) - IMDb Vond het wat lastig inkomen met deze film, maar na een tijdje valt alles op zijn pootjes terecht en blijft er een mooie rauwe schets over van een Texaans plaatsje waar de gloriedagen langzamerhand wegwaaien en het vervalt in een stoffige troosteloze bende. De personages zelf en hoe ze met elkaar omgaan heeft ook wat mistroostigs. Twee vrienden zijn duidelijk zoekende in hun leven, het knapste meisje doet aan hoerig gedrag en een ouwe vent mijmert over hoe mooi het vroeger was. Dat soort dingen krijg je dus te zien. Had trouwens niet door dat een jonge Jeff Bridges een van de hoofdrollen vervulde. Al dacht ik op een gegeven moment "ehm, waar herken ik die blik van die gast nou van?" Achteraf kan ik daarvan de link leggen met The Dude . Anyway okeeje film dus en ben benieuwd naar meer werken van Peter Bogdanovich. Zijn stijl van film bevalt me wel. Cijfer: 7 Batman: The Movie (1966) - IMDb Holy Sardine! Wat heb ik in een deuk gelegen om de 1966-versie van Batman. Waarschijnlijk was het toen al kinderachtig door al die kleurrijke decors en naar idioterie neigende dialogen. Anno begin 2014 is dit regelrecht cult te noemen. En daardoor kan ik het erg goed waarderen! Alleen dat Robin de hele film in zijn onderbroek rondloopt vond ik een minpuntje. Cijfer: 8 The Sword in the Stone (1963) - IMDb Vond deze Disney wel een olijke film. Er gebeurt werkelijk heel weinig in deze film: Merlijn de tovenaar draagt wat wijze leven over aan een jong jochie met behulp van wat tovenarij. Dit kan de pret niet drukken desalniettemin, want het is toch gaaf om getransformeerd te worden naar een vis of vogeltje. De eindbattle tussen Merlijn en Madam Mikmak is tenslotte nog episch te noemen! Animatie valt wat tegen, maar soit. Cijfer: 7,5 | |
vinnypassy | zondag 6 april 2014 @ 20:24 |
Snowpiercer (2013, Joon-Ho Bong) Aan het begin was te zien dat de film ergens op gebaseerd werd, maar ik kreeg niet precies mee waarop. Tijdens het zien van de film kreeg ik sterk het idee dat het een comic zou zijn, samen met het gevoel dat een goede graphic novel het nog wel eens sterker kan uitbeelden dan dit. Maar ik heb ook het idee dat ik films in de bioscoop lang niet meer zo optimaal beleef als thuis... Qua geluid had ik er bijvoorbeeld nog wel wat meer van verwacht. En ik had stiekem gehoopt op een scène als in Oldboy, geschoten vanaf de zijkant waarin er genadeloos wordt ingehakt op een grote groep mensen. Natuurlijk was dat niet geheel origineel geweest, maar dat is tegenwoordig toch lastiger en júist bij deze film en de gevechten had dat zo goed gepast. Maar goed, verder vond ik het vooral een lekkere film. Keek prima weg, actie steekt goed in elkaar, de donkere kant van de film beviel me wel. Hoewel ik de naargeestigheid/het compromisloze van de situatie niet optimaal vond uitgewerkt, was het wel interessant, vooral op het moment dat men verder kwam in de trein en het klassenverschil langzaam steeds groter werd. Het einde vond ik dan weer een kleine tegenvaller, het cliché dat het als een nachtkaars uitging is hier wel van toepassing. Het was veel beter geweest als . Maar dan nog: als ik eraan terugdenk is het vooral positief en de BD zal er denk ik ook wel van gaan komen. | |
Soury | zondag 6 april 2014 @ 20:34 |
3D middagje. Shrek 2 Shrek 2 (2004) - IMDb Onwijs leuke film, net als deel één. De 3D effecten zijn er niet echt te merken. Despicable Me (2010) - IMDb Despicable Me Heerlijke film, 3D is erg leuk. Geinige grapjes vooral Een top film die ik al jaren had liggen Dikke 8 | |
Arcee | zondag 6 april 2014 @ 20:37 |
Frozen (2013) - IMDb Geen enkele animatiefilm bracht ooit meer geld op dan deze film. Voor kinderen wellicht leuk, maar ik vond er niks aan. Te veel liedjes en vooral vreselijke liedjes. Overmatig blije princessenmusical. De animatie vond ik ook al niet erg indrukwekkend. Twee sidekicks waren nog enigszins leuk, maar die konden de film helaas niet redden. Cijfer: 5.5 IMDb: 7.9 | |
Timo20 | zondag 6 april 2014 @ 21:08 |
Afgelopen week gezien: Vampire Academy Het is nogal duidelijk dat ik niet tot de beoogde doelgroep hoor maar dat het gericht is op tiener meisjes. Met momenten was het wel vermakelijk maar het was wel heel erg voorspelbaar. Door de leuke rol die Zoey Deutch neerzet en de chemie die ze heeft met Lucy Fry`s karkater komt het nog net boven de middelmaat uit maar veel scheelt het niet. Mijn Cijfer: 5,8/10 IMDB Cijfer: 6,6/10 300: Rise of an Empire Wat mij betreft had een vervolg niet per se gehoeven, het nieuwe van de stijl is er inmiddels natuurlijk al lang af. Maar achteraf gezien was het toch wel een leuke toevoeging op het eerste deel. Het verhaal vond ik goed in elkaar zitten, het feit dat het eerste en tweede deel tegelijk plaats vinden vond ik goed gedaan. De stijl is het zelfde als in het eerste deel en ziet weer goed uit. Eva Green trekt alle aandacht op acteer gebied naar zich toe, ze is perfect gecast als de evil leading lady. Heerlijk. Overall wordt het niveau van het eerste deel niet gehaald maar ik vond het opnieuw een hele stoere film die zeker geen slap aftreksel van het eerste deel is. Mijn Cijfer: 7,5/10 IMDB Cijfer: 6,8/10 Lucia de B. De verfilming van één van de grootste gerechterlijke dwalingen van de afgelopen jaren: de zaak rond Lucia de Berk, de vanwege moord en poging tot moord veroordeelde verpleegkundige die jarenlang onterecht vast zat. Het is een goede film geworden, waarbij het uiteraard jammer is dat de afloop al bekend is. Desondanks blijft het spannend en maakt zich vooral ongeloof van je meester als je ziet hoe de zaak in elkaar zit en wat voor een blunders er gemaakt zijn door Justitie. Blunder op blunder op leugen wordt gestapeld, alles om Lucia maar veroordeeld te krijgen. De onmacht die iemand kan worden aangedaan wordt sterk uitgebeeld door Ariane Schluter die een glansrol als Lucia neerzet. Natuurlijk wordt wel heel erg op de emotie gespeeld en ligt de boodschap ("er zit in ons allen een goede kant en het recht zegeviert") er wel heel dik bovenop. Maar buiten dat is dit gewoon een heel degelijk Nederlands drama. Mijn Cijfer: 7,7/10 IMDB Cijfer: 7,5/10 | |
Karstman | zondag 6 april 2014 @ 21:16 |
Trance (2013) - IMDb Vlotte Danny Boyle thriller over een kunsthandelaar die in de problemen komt met een setje kunstdieven. Een hypnotherapiste moet uitkomst bieden maar misschien maakt die het alleen nog maar ingewikkelder. Het is een druk en bij vlagen nogal warrig verfilmd gebeuren maar zeker interessant. IMDb: 7 Ik: 7 The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) - IMDb Wie verzint dit soort ellende... Verhaal zo dun als de muren in de hoofdpersoon z'n japanse huisje. Het acteerwerk is serieus nog dunner dan de rook van de banden, de hoofdpersoon voorop maakt alleen maar onlogische en onmogelijke keuzes... oh en in het obligaat lekkere wijf is niet eens lekker... IMDb: 5,9 (hoe dit cijfer tot stand is gekomen is mij een raadsel) Ik: 2 (zitten nog best een paar mooie auto's in da's wel een puntje waard) Frozen (2013) - IMDb Ik lees hier best een hoop negatieve verhalen over deze speelse Disney animatie. Ik vond het wel meevallen. Veel vrolijke liedjes, mooi gezongen. Niet beste animatie die ik de laatste tijd heb gezien maar wel ruim voldoende. Toegegeven, het verhaal is wat simpel en er zitten in tegenstelling tot andere animaties, niet veel lagen in zodat het voor alle leeftijden interessant genoeg is. Maar ik heb me wel vermaakt die anderhalf uur. IMDb: 7,9 Ik: 7 | |
TLC | zondag 6 april 2014 @ 21:38 |
Need For Speed Film naar de gelijknamige game met in de hoofdrol o.a. Aaron Paul, die dit keer geen meth in een aftands busje zit te maken midden in de woestijn Verhaal in het kort ; een straatracer die aardig aan dure bolides kan knutselen belandt geheel buiten zijn schuld in de gevangenis na een ongeval tijdens een straatrace, dus na zijn vrijlating is hij pissed off en wilt ie wraak nemen op de persoon die hem dit geflikt heeft. En die wraak wilt Tobey nemen door Dino te verslaan tijdens de ultieme straatrace, de DeLeon, de Superbowl der illegale straatraces ----------------------------- Tsja, wat kan ik er van zeggen, ik heb totaal niks met auto's en de standaard Hollywood cliches vliegen je om de oren tijdens deze film, maar dat weerhield me er toch niet van om met enig vermaak ruim 2 uur lang in de bioscoopstoel te zitten Leuke film om de avonduren een beetje mee te vullen imdb cijfer : 7,3 mijn cijfer ; 6,5
[ Bericht 0% gewijzigd door TLC op 06-04-2014 21:43:39 ] | |
casper019 | zondag 6 april 2014 @ 22:32 |
BROS BEFORE HOS Niet super, niet slecht.. Gewoon goed en leuk filmpje. Film gaat over 2 broers (1 geadopteerd) die jongs af aan vaste relaties afzweren, maar wel van een lekkere one night stand houden... Maar dan worden ze beide verlieft op deze meid... Acteerwerk is prima, zeker voor een NL komedie voelde nergens vervelnd geforceerd aan. Wel had er net wat meer humor ingemogen, film kijkt lekker weg en is vermakelijk maar echt HEEL grappig nee.. afentoe kunnen glimlachen. Leuk om gezien te hebben, meer niet 7- | |
waaromniet1988 | zondag 6 april 2014 @ 22:35 |
Voor jouw spelling geef ik een 6- | |
Karstman | zondag 6 april 2014 @ 22:58 |
Ben je Karstman en heb je een avond niks te doen, dan kijk je wat er voorbij komt op HBO. Dat blijkt dan het volgende te zijn: Olympus Has Fallen (2013) - IMDb Een van de twee "het gaat volledig mis in het Witte Huis"-films van afgelopen jaar. Ik heb de andere niet gezien maar deze is best ok wat een doorsnee knokfilm betreft. Het handelt om Mike Banning een ex secret service medewerker die in het Witte Huis vast komt te zitten terwijl er een nogal behoorlijke terroristiche actie bezig is. Banning in van het type ruwe bolste blanke pit maar wel gecombineerd met eerst nadenken dan pas schieten. Met dat schieten komt overigens best goed hier. Niet hoogdravend maar vermakelijk genoeg. IMDb: 6,5 Ik: 7 Texas Chainsaw 3D (2013) - IMDb Het vervolg op / rehash van de klassieker uit de jaren 70. Tig jaar na de originele Texas Chainsaw Masacre erft een vrij nietszeggend studerend meisje (die een baby was laat jaren 70 en nu begin 20 ) een huis midden buttfuck nowhere usa. Met haar vrienden gaat ze er heen om te partyen maar het huis heeft een geheim. En al gauw vallen de eerste doden. Het is pure, slecht geacteerde pulp. Enige aardige is de originele take op de mindset van de slasher in een slasherfilm. Van de 3D was zelfs in 2D te zien dat het slecht was en vooral voor de goedkope "bukken, er komt een kettingzaag naar je hoofd" effecten gemaakt. IMDb: 4,8 Ik: 3 6 Souls (2010) - IMDb (ook wel bekend als Shelter) Een Paranormale thriller met Julianne Moore en Jonathan Rhys Meyers. Moore is een forensisch psychiater die niet gelooft in het principe van Meervoudige Persoonlijkheids Syndroom. Daarnaast is ze diep gelovig. Door haar vader (ook psychiater) maakt ze kennis met een geval dat haar aan het twijfelen zet, op meer fronten dan 1. En daar ligt ook de kracht van het concept van deze film, het twijfelen aan je eigen geloof en overtuigingen. Daarnaast speelt de kracht van het paranormale en tradionele gebruiken en geloven een grote rol. Het verhaal is redelijk standaard en heeft niet veel diepgang maar Rhys Meyers is geknipt voor deze rol en Moore speelt prima. Prima niet nadenken wegkijkvoer. IMDb: 6,1 Ik: 6 | |
Bosbeetle | zondag 6 april 2014 @ 23:19 |
Hamlet (oscar beste film 1948) Kortgezegd niet mijn ding, ik snap dat het mensen aanspreekt maar het is mij iets te theatraal/toneelstukkerig. | |
Geerd | maandag 7 april 2014 @ 01:59 |
The legend of Hercules. Wow wtf, iedereen die Rome totale war kent dan wel grijs heeft gespeeld, kent deze scene, dikke 10 ik zit op 2min 17. Beetje weg van the 300 !! Heerlijk dit. Och nee toch 11 min, begint op een roman te lijken. Wordt er niet veel beter op na 20min 8- En verder na een -7 wat een slechte stukken, Opening was zo gaaf ik hou nog even hoop. Ja hoor we gaan knallen zo kan niet anders!!! Yep stront hits the fan The Legend of Hercules (2014) - IMDb [ Bericht 8% gewijzigd door Geerd op 07-04-2014 12:27:25 ] | |
destillegetuige | maandag 7 april 2014 @ 12:37 |
Anchorman 2 Ron Burgundy wordt ontslagen, werkt tijdelijk als presentator bij Sea World, alvorens weer in dienst te treden bij het nieuwe 24-hour news network GNN. Tijd om het oude nieuwsteam weer van stal te halen. Minpunten aan de film zijn de lengte (te lang), het slot (slap), de constant schreeuwende Brick Tamland (Steve Carell als oliedomme weerman) en het feit dat de film naar de 80's is verplaatst maar daar eigenlijk niet heel veel mee doet (gemiste kans). Maar wat overblijft is een over het algemeen toch wel vermakelijke vreemde grappen parade zoals alleen Ferrell ze kan maken. Voor liefhebbers van het origineel zeker de moeite. | |
Bosbeetle | maandag 7 april 2014 @ 23:28 |
All the king's men (oscar winnaar beste film 1949) Aardige film over 'de kleine man' die aan de macht komt, en dan langzaam veranderd in dezelfde soort persoon als waar hij ooit tegen vocht. (alleen het is iets te duidelijk, hij is eigenlijk in de hele film maar een kleine 20min 'goed' en daarna is het al wel duidelijk welke kant het op gaat. | |
casper019 | dinsdag 8 april 2014 @ 12:24 |
Maar als je het orgineel mwamwa vond niet echt een aanrader dus? | |
planethugo | dinsdag 8 april 2014 @ 12:43 |
wat denk je zelf? | |
planethugo | dinsdag 8 april 2014 @ 13:30 |
Captain America: The Winter Soldier Veel vrienden mijden deze omdat ze deel 1 matig vonden en Captain zelf de minste Avenger. Fout! Want dit is een heerlijke blockbuster met spectaculaire actie en een prima verhaal. De villain (Winter Soldier) vond ik (itt vele recensies) dan weer niet zo spectaculair maar ach dat doet er verder weinig aan af. Robert Redford was ook wel vermakelijk. Dit is eigenlijk gewoon een Avengers 1,5, want het draait net zoveel om Black Widow, Fury en SHIELD dan om Steve Rogers. 8.5 Snowpiercer Captain America heeft niet kunnen voorkomen dat de aarde bevriest en reist samen met de rest van de mensheid op een warme trein de wereld rond. Het klassenverschil is echter groot en een opstand kan niet uitblijven. Wat volgt is een lange tocht door de trein. Apart verhaal, afwisselend genoeg met actie, spanning en drama. Plus dat er een apart sfeertje hangt met af en toe over de top karakters. Een vriend van me vond het een vreselijke film. Ik denk dat het vooral door dat eerder genoemde sfeertje komt waardoor je deze film haat of goed vindt en hoewel niet alle stukken even sterk waren schaar ik me onder de positieve kijkers. 7.8 | |
destillegetuige | dinsdag 8 april 2014 @ 20:01 |
Het is meer van hetzelfde en zeker niet beter. | |
V. | dinsdag 8 april 2014 @ 20:13 |
"Don't you threaten me with a dead fish" V. | |
ohnikua | woensdag 9 april 2014 @ 11:00 |
Ida Het grote risico van arthousefilms: ze kunnen soms dodelijk saai zijn. En dan kunnen ook 80 minuten ineens erg lang duren. IMDb: 7,6 Ik: 4. | |
Bosbeetle | woensdag 9 april 2014 @ 11:07 |
BALLS! Here hare here! toffe film inderdaad..... | |
RogerFederer_17 | woensdag 9 april 2014 @ 12:46 |
Ride Along (2014) - IMDb Niet een origineel concept maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Het verhaal is flinterdun dus verwacht geen spektakel. Verder zijn sommige grappen niet echt uit de verf gekomen. Al met al een leuke wegkijker.... IMDb cijfer: 6.3 Mijn cijfer: 7 | |
Soury | woensdag 9 april 2014 @ 18:38 |
Ik vond het wel een leuke film, ik moest keihard lachen om de laatste paar minuten. Die film scenes | |
Jungle_Jim | woensdag 9 april 2014 @ 18:55 |
je moet die aflevering kijken waar hij een surfwedstrijd gaat doen tegen the Joker, geniale humor. | |
Tim86 | woensdag 9 april 2014 @ 18:58 |
Echt geniaal was dat ja Ik vond de hele film ook echt leuk. Denk wel dat het zo'n typische film is waarbij de setting erg belangrijk is. Groot verschil of je hem met een drankje en wat vrienden op de bank kijkt of in je eentje | |
Jungle_Jim | woensdag 9 april 2014 @ 18:58 |
Beste recensie ooit. Ik ga meteen kijken. | |
Tim86 | woensdag 9 april 2014 @ 19:00 |
Deze scène zat er dus in? | |
FANNvanhetlaatsteuur | woensdag 9 april 2014 @ 19:21 |
True Detective Twee contactgestoorde rechercheurs gaan op zoek naar de dader van een van bizarre rituele moord. Een moordenaar die in 1995 een meisje dood achterliet, naakt, getooid met een hertengewei en rituele tekens op haar huid gekrast De film verloopt in een héél traag tempo, de stemmen van de rechercheurs zijn zelfs traag Het verhaal maakt flashforwards naar 2012 waar beide mannen zichtbaar ouder zijn geworden. Zij worden verhoord over een nieuwe, soortgelijke moordzaak. Hebben beide zaken met elkaar te maken? Is de man die nu vast zit voor de moord uit 1995 onschuldig? En wat is de rol van de rechercheurs zelf? Je moet er wel even inkomen maar toch uiteindelijk wel een goeie film. Ook wel mooi om te zien is hoe de mannen in het begin een hekel aan elkaar hebben, maar op het einde van de film is daar niets meer van over. True Detective (TV Series 2014– ) - IMDb | |
Tim86 | woensdag 9 april 2014 @ 19:21 |
Film? | |
FANNvanhetlaatsteuur | woensdag 9 april 2014 @ 19:22 |
Nou ja... serie bedoel ik eigenlijk. | |
Falco | woensdag 9 april 2014 @ 20:16 |
Ja, dit was wel een (maar zeker niet de enige) bazenscene | |
Timo20 | donderdag 10 april 2014 @ 22:22 |
Lek Politie thriller uit 2000 van Jean van de Velde met Cas Jansen en Victor Löw. Op zich best een redelijke film maar het is jammer dat een deel van het acteerwerk zo over the top (van Löw en Acda, met name) en het script zo voorspelbaar is. Je ziet al ongeveer vanaf het begin aankomen hoe het verhaal gaat aflopen. Dat haalt een groot deel van de spanning weg uit deze verder wel leuke film. Zeker geen hoogvlieger maar dat had ik ook niet verwacht van Van de Velde. IMDB Cijfer: 7,1/10 Mijn Cijfer: 7,0/10 | |
casper019 | donderdag 10 april 2014 @ 22:25 |
BLACKBIRD Film begon heel sterk, sterke acteerprestaties en goed neergezette sfeer. Verhaal gaat over een alternatieve jongen die verlieft word op een ''hot''meisje, dat vele ''hotte'' vrienden heeft.. en het is wederzijds, maar dan word de jongen opgepakt vanwege het plannen van moorden op jongeren van de school.. De film is tot 3/4 erg goed en ook spannend, maar het einde... dat is gewoon zo slappe hap... Jammer dat doet echt af in de kracht van de film eerst 7.5, vanwege het einde 7 | |
PeterRusso | vrijdag 11 april 2014 @ 09:04 |
Gisteren Ride Along gekeken. Had er geen hoge verwachting van, maar ik vond hem verassend leuk! Hier en daar heb ik erg moeten lachen om met name Kevin Harte. | |
davako | vrijdag 11 april 2014 @ 14:08 |
Was je op de hoogte van het feit dat de originele director overleed tijdens het filmen van Battle Royale 2. Waarna geloof ik zijn zoon het stokje heeft overgenomen. Ik had namelijk precies hetzelfde. Het eerste deel van de film was leuk en het tweede gedeelte van de film was totaal anders. | |
destillegetuige | zaterdag 12 april 2014 @ 10:10 |
Snowpiercer De wereld is door toedoen van de mensheid in een post-apocalyptische ijstijd terechtgekomen en de enige overlevenden zitten in een trein die met een rotgang cirkeltjes rijdt rond de wereld. Binnen heerst een klassenmaatschappij. Vooraan de elite met aan het hoofd Wilford, uitvinder van The Engine, achteraan de 99%. Maar revolt is op handen en die laatste groep pikt het niet meer. Ze hebben geen zin meer in louter proteïne blokken vreten. Film heeft vanaf het begin een mooi duister sfeertje. Het gaat van licht drama, naar actie, naar sciencefiction en terug. Met telkens weer een nieuwe (visuele) vondsten. Snowpiercer dendert eigenlijk net als de trein door zonder al te veel achterom te kijken, plotgaten, goedkope sfx en een hoop onwaarschijnlijkheden je moet er niet al te veel bij stilstaan. Want wat doet het er toe, doel heiligt de middelen en er is toch altijd wel weer een volgende coupe. 7,5/10 | |
casper019 | zaterdag 12 april 2014 @ 16:59 |
ANCHORMAN 2 Dat een goeie en leuke cast niet betekent dat de film leuk is bewijst deze film helemaal, De film gaat over dat Ron en zijn team (nadat ron ontslagen is) bij een nieuwe zender gaan maken en dan bekendheid gaan werven. Maar het verhaal stelt niets voor, en het gaat daar maar losjes om. De film is één opstapeling van flauw geforceerde momenten die nergens grappig zijn en waar je je afvraagt waar kijk ik naar? Echt een waardeloze film, 3.5 | |
Smash-it | zaterdag 12 april 2014 @ 21:57 |
Naar aanleiding van deze post heb ik ook net What Maisie Knew gekeken. Wow, die blijft me nog wel even bij! Het is niet zozeer een echtscheidingsdrama, maar meer een oorlog over wie het ouderlijk gezag krijgt over Maisie. De altijd afwezige en werkende vader of de warrige, egoistische, verslaafde moeder? Of toch geen beiden..? | |
Falco | zaterdag 12 april 2014 @ 22:08 |
La vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (2013) Tsja, weer een coming-of-age-film die ontzettend omhoog gepraat is door iedereen. Het is best aardig (maar zeker niet bere-interessant of origineel) wat je te zien krijgt, maar voor wat de film wil vertellen is drie uur echt teveel van het goede. Neemt niet weg dat het acteerwerk sterk is en de expliciete scenes stijlvol. Cijfer: 6,5 Jalsaghar (1958) Een aan lager wal geraakte edelman probeert koste wat kost de schijn hoog te houden. Hij pronkt met zijn rijkdom en dan met name met feestjes die hij organiseert in zijn muziekkamer (Jalsaghar). Daar chillt ie hem hard met zijn makkers op Indiase muziek, die je wel eens hoort in een Indisch restaurant. Al waande ik me soms ook op een kinderboerderij met al dat gemekker. Hoe dan ook, dit is een film over vergangelijkheid en veel muziek. Eigenlijk teveel, want het verhaal is karig te noemen. Meeleven met het hoofdpersonage zat er door de afstandelijkheid van de film ook nauwelijks in. Dit was overigens de tweede film die ik zag van Ray (de eerste was het zeurderige Pather Panchali) en geweldig vind ik het wederom niet, laat staan dat ik het geniale van zijn regie zie. Cijfer: 6,5 Jungfrukällan (1960) Deze Bergman neigt qua vertelling naar een sprookje, maar dan wel een zeer naargeestig sprookje. Twee jonge meisjes (de één miskend en zwanger, de ander een knappe maagd) zijn op pad om kaarsen te brengen naar een kerk. Tijdens hun reis gebeurt er iets gruwelijks, wat deze film vervolgens een bittere smaak geeft, zoals je dat van Bergman gewend kunt zijn. Het thema geloof komt vanzelfsprekend aan bod en je merkt weer de alom aanwezige worsteling die Bergman hiermee heeft. Vond die twee dames niet heel overtuigend acteren, maar gelukkig is er een jonge Max von Sydow die de film toch nog naar een goed oordeel trekt. Cijfer: 7,5 | |
casper019 | zaterdag 12 april 2014 @ 23:00 |
vond het ook een geweldige film, geef hemzelf een 9 | |
Karstman | zondag 13 april 2014 @ 01:04 |
Ik was al benieuwd wat je er van vond. Fijn dat je ervan genoten hebt, nou ja genoten is in deze context misschien niet de goeie term | |
DeHovenier | zondag 13 april 2014 @ 04:02 |
Pathfinder Dit is een remake, en een slechte. Het verhaal: Het speelt zich af in Amerika, toen Columbus het continent nog niet ontdekt had maar de Vikingen wel. De zoon van een groot Vikingkrijger wordt ontdekt in een scheepswrak door een Native American, en hij wordt grootgebracht in haar stam. Maar dan! Vikingen! Ze vallen elk indianendorp aan die ze tegenkomen, moorden alles en iedereen uit met als doel om zelf een nederzetting te stichten. Onze held is degene die ze moeten stoppen, en met zijn kennis van de natuur, omgeving en jaargetijden lukt hem dat ook. Denk maar aan een Rambo die dmv vallen en spectaculaire gevechten in zijn eentje ongeveer 70 vikingen uitschakelt. Ok, later wordt ie wel geholpen door z'n meisje en een stomme indiaan. Ik vond het wel leuk om naar te kijken vanwege de sfeer en de mooie beelden (veel CGI). Wat dan weer nergens op slaat is dat er in de film een lawine voorkomt en dat ze daarvoor een bestaand filmpje ergens van internet ervoor hebben gebruikt. En die Indianen zelf stellen niks voor qua vechten. Dat valt me wel wat tegen. | |
Karzai | zondag 13 april 2014 @ 08:15 |
Enders Game, sciencefiction film De wereld heeft ternauwernood een aanval van aliens afgeslagen en bereid zich voor op de volgende aanval. Hiervoor zoeken ze jong talent. Een jochie wordt uitverkoren om de aarde te redden en mag naar de battleschool alwaar ze door middel van simulatie computerspellen worden opgeleid. Nogal een kinderfilm, ik geef em een zesje, IMDB 6,8 [ Bericht 0% gewijzigd door Karzai op 13-04-2014 08:35:18 ] | |
JDx | zondag 13 april 2014 @ 10:28 |
Date and Switch (2014) - IMDb Wat een slechte film met veel te oude acteurs. 3. Ride Along (2014) - IMDb Wel grappig, niet bijzonder (meteen next Friday weer opgezocht). 6. | |
TargaFlorio | zondag 13 april 2014 @ 19:36 |
The Conspiracy (2012) Aardige samenzweringsfilm, maar ook niet meer dan dat. 6.5/10 | |
casper019 | zondag 13 april 2014 @ 22:20 |
DABBA (THE LUNCHBOX) Mooie film, film gaat over een man die bijna met pensioen gaat en een vrouw waarvan de man vreemd gaat en probeert het hart van haar man weer terug te krijgen met lekker eten, maar dan krijgt de verkeerde man het eten en ontstaat er wat... FIlm geeft een mooi beeld van India, na het zien van de film heb je echt van wauw die cultuur wil ik met eigen ogen zien! De sfeer heeft een hele fijne sfeer en ook het acteerwerk is erg goed. De film mist misschien net even ''iets'' om echt een TOPPER te zijn, maar is nu een sterke drama film met een beetje feel good. Zeker een aanrader om te zien dikke 8 | |
HostiMeister | maandag 14 april 2014 @ 09:26 |
The Machine (2013) - IMDb In de nabij toekomst, als het Westen in een nieuwe koude oorlog verwikkeld is met China, zijn twee geleerden bezig met het ontwikkelen van een autonome AI onder leiding van het Ministerie van Defensie in de UK. Voor een low budget Britse film vond ik het verrassend goed. Caity Lotz als Ava doet het heel goed, kende haar verder niet. Er zit een goed sfeertje in de film, zelfs een soort van retro-futuristische soundtrack di eme wel aanstond. Ik gok dat ze veel Blade Runner hebben gekeken. Er had meer in gezeten, maar ik ben niet teleurgesteld, maar dat kan ook aan het genre film liggen. Ik: 7+ Imdb: 6.3 Easy A (2010) - IMDb Olive liegt tegen haar beste vriendin Rhinannon over het verliezen van haar maagdelijkheid. Haar leugen heeft verstrekkende gevolgen op haar middelbare school. Een van mijn guitly pleasures. Omdat Emma Stone hilarisch is. De muziek perfect bij de film past. De dialoog is zoals elke Diablo Cody film zou moeten zijn en omdat Stanley Tucci elke scene waar hij in speelt steelt. Gewoon een leuke luchtige film. Imdb: 7.3 Ik: 8- [ Bericht 14% gewijzigd door HostiMeister op 14-04-2014 09:37:35 ] | |
ohnikua | maandag 14 april 2014 @ 11:48 |
Ik begrijp helemaal niets van alle goede recensies, vond dit een Indische versie van You've Got Mail Een 4 en dan ben ik coulant. | |
planethugo | maandag 14 april 2014 @ 13:18 |
Ride Along Standaard buddy-cop komedie met Ice Cube en Kevin Hart. Hart wil trouwen met de zus van Ice Cube en wil ballen tonen door een dag met hem op pad te gaan als agent. Goed wordt het nergens, echt slecht ook niet. Niet echt een komedie waar je dubbel van ligt maar er zijn slechtere. Het wordt wel weer duidelijk dat Ice Cube maar een matig acteur is die beter in bijrollen uit de verf komt ipv een hoofdrol. 5.9 47 Ronin Een actiespektakel met veel fantasie beesten verwacht na het zien van de trailer. Maar die fantasie viel best mee en de actie viel tegen. En dan blijft er niet zoveel over. Het is over het geheel genomen helemaal niet zo slecht, maar 47 Ronin weet zich nergens in te onderscheiden. 5,8 Grudge Match De Niro en Stallone zijn 2 voormalige bokskampioenen die in een 3 luik jaren geleden uit zouden maken wie de beste was. Na 2 gevechten (stand 1-1) kapt Stallone er abrupt mee. Nu worden de rivalen door een bokspromoter overgehaald om dat gevecht er alsnog te laten komen. Ook dit is een film zonder echte uitschieters en natuurlijk met de nodige cliches maar hij kijkt wel lekker weg. De Niro en Stallone doen het goed en het uiteindelijke gevecht is prima gemaakt, petje af voor die 2 op deze leeftijd. De leukste rol is trouwens voor Alan Arkin. Vermakelijke feel good komedie. 7.0 | |
casper019 | maandag 14 april 2014 @ 22:44 |
Grzeli nateli dgeebi Erg tegenvallende film, De sfeer in de film is erg sterk.. Maar de film kent te weinige ''echte'' diepgang, de personages leer je niet echt kennen en blijven vlak en ook het achtergrond verhaal word te onduidelijk vertelt.. je blijft maar een beetje gissen... Waardoor het ooit nergens spannend word, en daarnaast kabbelt het verhaal maar voor zonder dat er echt iets gebeurd. Verhaal gaat ''ongeveer'' over het leven in een ''soort'' oorlog, en dan vooral van 1 meisje en haar familie, waarvan haar vader in de oorlog zit.. Er had veel meer ingezeten want de sfeer en het acteerwerk was goed.. maar de verhaal en uitwerking dramatisch slecht 4 afrader | |
ohnikua | dinsdag 15 april 2014 @ 11:40 |
Wow, totaal niet mee eens, vond In Bloom echt een prachtige film over hoe het is om op te groeien in een land in burgeroorlog. Ik vond het juist spannend om te gissen naar wat er precies aan de hand is, je wist eigenlijk net zo veel/weinig als de meisjes zelf. 9, aanrader! | |
ZodiaX | dinsdag 15 april 2014 @ 20:14 |
Ik vond hem erg tegenvallen, hooguit een keer een glimlach maar meer ook niet. Ice cube vond ik irritant, die kan niets anders dan boos kijken en 'tough gangstah' zijn ook al zit die bij de politie. Kevin ging nog wel, maar die twee samen? nee, dat klikte gewoon niet. Verder leek al het budget in de begin scene te zitten met de achtervolging, de rest was bijna geen actie en allemaal vrij saai. | |
Falco | woensdag 16 april 2014 @ 17:53 |
W.R. - Misterije organizma (1971) Eeh, wtf heb ik nou gezien ? Deze Joegoslavische ratjetoe van alles begint met een verhandeling over de miskende psychiater Reich, die seksuele uitspattingen als oplossing zag voor allerlei problemen, bijvoorbeeld tegen kanker. Hier gebruikte hij de Orgone voor, een of ander device die me deed denken aan de Excessive Machine uit Barbarella. Verder was as geëmigreerd naar Amerika, was een nogal vreemde kwibus en werd als communist gezien in de jaren '50. Ik heb nu de eerste twintig minuten samengevat. Anyway dan maakt de film een radicale omslag en krijg je o.a. stock footage van een orerende Stalin te zien, elektroshocktherapieën, her en der onfunctioneel bloot, twee Joegoslavische dames die een Russische kunstrijder verleiden en verder wat commentaar op het communisme. Het een heeft (denk ik) niet noodzakelijkerwijs verband te houden met het ander. Echt sterk en boeiend vond ik het over het algemeen niet. Al waren sommige stukjes an sich nog wel aardig om te zien, maar meestal overheerste bij mij het gevoel van verbazing. Cijfer: 6 Casino Royale (1967) Had met deze onofficiële Bond-film gehoopt op een lollige campy-film. En met een cast met grote namen zoals Peter Sellers, Orson Welles, een jonge Woody Allen en andere toppers zou je daarop wel mogen hopen. Maar nee, dit is een draak van een film geworden, die bijzonder niet-grappig is en een grote ongebreidelde chaos is. Na een tijdje ben ik maar afgehaakt met het volgen van wat voor het verhaal moet doorgaan. Enig lichtpuntje was de jolige soundtrack, die me deed denken aan Barbarella. Dat is nou wel een komische en geslaagde cult-film uit de jaren '60, waarmee je genoeg lol kunt hebben. Cijfer: 4 True Grit (1969) Solide western waarvan de remake van de gebroeders Coen wel wat beter is. Met horten en stoten komt het avontuur op gang en sowieso denk ik dat het verhaal wat beknopter of in ieder geval vlotter had kunnen zijn, maar goed dat terzijde. Een jongedame (Kim Darby) is vastberaden om de moord op haar vader te wreken en trekt met o.a. John Wayne erop uit om dat voor elkaar te krijgen. Het levert echt heel mooie plaatjes op van de Amerikaanse natuur en John Wayne als ouwe rot heeft in zijn western rollen er nog steeds plezier in. Cijfer: 7 | |
casper019 | woensdag 16 april 2014 @ 22:46 |
JOE Ik snap persoonlijk de hoge ratings van deze film niet, vind het maar een erg matige film. Het verhaal is dun, voorspelbaar en erg cliche: Cage is een man met een '''verleden'' (waar je weinig over te weten komt) heeft een drank en vrouwen probleem, maar komt dan een heel optimistische jongen van 15 tegen en gaat hem helpen.. hup knuffel einde verhaal... Tja, het word nergens echt spannend, echte diepgang zit er ook niet in, heel voorspelbaar en cliche.. Misschien enige plus dat de sfeer wel goed was, en dat cage voor t eerst in een serie films weereens aardig goed speelt.. maar dat helaas het verhaal bagger is 5- afrader... | |
planethugo | donderdag 17 april 2014 @ 13:30 |
Dat wist ik niet, maar ik naam aan dat het script daardoor niet veranderd is. En dat was ook vrij matig. Filth Aparte film waarbij je in eerste instantie een komedie voorgeschoteld krijgt maar gaandeweg kom je erachter dat het eigenlijk allemaal niet zo grappig is waarom de uitblinkende James McAvoy eigenlijk constant naar de klote is en op jacht is naar de promotie binnen zijn politieafdeling. Aparte film waarin er genoeg te lachen valt maar ook genoeg drama in zit. 8.0 | |
davako | donderdag 17 april 2014 @ 14:08 |
Hate it or love it. Denk vaak dat er bij films van Will Ferrel geen middenweg is. Persoonlijk vond ik de film hilarisch. De droge manier van grapjes maken kietelt mij op de juiste manier . | |
PBateman1978 | donderdag 17 april 2014 @ 14:16 |
Lees vooral het boek, nog vele malen leuker! | |
planethugo | donderdag 17 april 2014 @ 15:36 |
buiten de krant, de vi en wat voetbalboeken ben ik niet zo een boekenlezer. Dus bedankt voor de tip maar helaas | |
HostiMeister | donderdag 17 april 2014 @ 16:12 |
Van de week gezien: Close Encounters of the Third Kind (1977) - IMDb Er gebeuren rare dingen; zo worden en tweede wereldoorlog vliegtuigen gevonden in de woestijn, vermiste boten in India en ziet kabelmonteur Roy Neary vreemde vliegende objecten voorbij razen, hij wordt obsessief om er achter komen wat het allemaal betekend. Deze film is er een zoals ze niet meer gemaakt kunnen worden, in een tijd voor internet, waar alle kennis aan je vingertoppen ligt met je smartphone overal en altijd, waar elk kiekje binnen no-time op elke site staat zodat een eventuele UFO door miljoenen mensen in plaats van tientallen mensen gezien wordt. Een film met belachelijk veel extra's voor kleine scenes. Tegenwoordig is een film een aaneenschakeling van tropes en clichés, deels omdat goede films ze de wereld in hielpen en deels omdat het makkelijk is, maar deze film is verfrissend juist omdat er destijds andere tropes waren. Toffe film. Imdb: 7.7 Ik: 8,5 | |
casper019 | donderdag 17 april 2014 @ 20:26 |
L'envahisseur goed, Film gaat over een vluchteling die op zoek is naar een beter leven, maar wat hij eerst tegenkomt is bedrog en oplichting.. En dat doet hem veranderen.... Film is redelijk spannend, en bouwt de spanning langzaam steeds meer op... Het acteerwerk is erg sterk en ook de sfeer is prima. Goeie film 7 | |
Prego | donderdag 17 april 2014 @ 21:15 |
één van mijn favoriete films | |
endy123 | donderdag 17 april 2014 @ 21:51 |
The Boy in the Striped Pyjamas (2008) Imdb Rating: 7.8 from 89.032 users Set during World War II, a story seen through the innocent eyes of Bruno, the eight-year-old son of the commandant at a concentration camp, whose forbidden friendship with a Jewish boy on the other side of the camp fence has startling and unexpected consequences. | |
habitue | vrijdag 18 april 2014 @ 00:11 |
en wat vond je ervan | |
Robby87 | vrijdag 18 april 2014 @ 00:35 |
Naked (1993), Mike Leigh Geweldige film, heel erg rauw en ruw, ook wel wat depressief. Karakters zijn enorm opgeblazen, het hoofdpersonage is eigenlijk een enorme klootzak, maar ook zeer charismatisch en interessant. Subliem gespeeld. Het filosofisch gemijmer is fascinerend en zet je aan tot denken. De muziek vond ik ook erg mooi en krachtig. | |
jogy | vrijdag 18 april 2014 @ 00:46 |
Lone survivor gekeken In het kort, goede film. En ik wilde me nog afvragen wat er met hun gebeurd is maar gelukkig hebben ze die meegenomen in hun after text. . Traantje gelaten aan het eind . 8. ps, het heeft aardig wat propaganda trekjes maar het laat ook wel zien dat techniek niet zonder gebreken is en dat er verkeerde beslissingen genomen worden in de structuur (gevechtshelikopters terug halen, geen communicatie mogelijk etc). Afgezien van het aantal kogels dat die soldaten kunnen opvangen denk ik dat het wel realistisch is. | |
mschol | vrijdag 18 april 2014 @ 00:53 |
Rio 2 Niet veel bijzonders aan, gewoon een vermakelijke film die doorborduurt op deel 1. Deel 1 vond ik wel sterker maar dat is vaak met vervolgen 7/10 Noah De film moet het hebben van het spektakel, het verhaal is niet echt boeiend te noemen; Ik vond hem entertaining maar niet meer dan dat, ergerde met vlagen zelfs aan russell crowe 6.8/10 | |
El_Matador | vrijdag 18 april 2014 @ 04:38 |
Noah (2014) Wat is dit? Darren Aronofsky, een van mijn helden met The Fountain (1) en Requiem for a Dream (top25), Pi, Black Swan, allemaal films waar de boodschap diep in zat. Noah is een film van Jerry Bruckheimer waar Aronofsky wat effecten in mocht zetten (de "Requiem"snelle beelden met de steen en de slang). Het evolutiegedeelte was dan ook leuk gedaan. Maar verder? Russel Crowe speelt een of ander karakter dat onbegrijpelijk is, onbegrijpelijke keuzes maakt en onbegrijpelijke dingen zegt. Naast hem vinden we Jennifer Connelly die gewoon haar best staat te doen slecht te acteren, iemand voor haar standaard zwaar tegenvallend. Het is gewoon van alles niks; geen bijbelverhaal, geen fantasy, geen boodschap, geen toffe actiefilm... Clint Mansell die zoveel films (al dan niet van Aronofsky) wist te ondersteunen met prachtige oorstrelende muziek, en hier is het allemaal maar middelmaat. Waar die rare stenen beesten vandaan komen, ook een raadsel. Dramatisch dat Aronofsky dit op zijn naam heeft gezet, een misser in alle opzichten. 5.0/10 (IMDB: 6.5/10) | |
habitue | vrijdag 18 april 2014 @ 08:30 |
waarom dan nog een 5? Dit bevestigt mijn voorgevoel bij de trailer dat het een ongelooflijke kutfilm zou zijn. | |
davako | vrijdag 18 april 2014 @ 12:27 |
Ik denk dat ik deze film een 20 jaar geleden voor het laatst heb gezien. Ik herken ook werkelijk waar niets van wat jij verteld. Tijd om de film maar weer eens te bekijken | |
Leafeon672 | vrijdag 18 april 2014 @ 15:25 |
Mulholland Drive - 2001 Een vrij vage film, waarin sommige dingen op verschillende dingen geïnterpreteerd kunnen worden. De film bestaat eigenlijk uit twee delen: een droom en de werkelijkheid. Al met al een originele film, alhoewel de lesbische scènes misschien een beetje overdreven waren . Mijn score - 75% Metacritic - 81% Dancer in the Dark - 2000 Een film die je laat twijfelen of karma wel echt bestaat; goede mensen maken ook veel slechte dingen mee en in dit geval werd er geen genade getoond. Het was wel te merken dat het budget niet al te groot was, want sommige dingen werden wel erg amateuristisch gedaan: bij een scène zie je eerst een knal, en een paar seconden later hoor je pas het geluid . Ook vond ik de musicalstukjes nou niet echt veel toevoegen. Mijn score - 70% Metacritic - 61% | |
FireFox1 | vrijdag 18 april 2014 @ 16:18 |
Sommige klassiekers zijn tijdloos, en dit is er één van. En dat is in zijn genre best knap. | |
Buitendam | vrijdag 18 april 2014 @ 16:28 |
Vandaag de laatste aflevering van het eerste seizoen gezien wat ik er in 3 dagen doorheen heb gestompt. Ongelofelijk goede serie met alleen maar interessante personages, plottwists en waarbij je sympathie krijgt voor de bad guys en de sympathieke mensen vanzelf watjes vindt. IMDB en ikzelf beide een 9,0. | |
Manke | vrijdag 18 april 2014 @ 16:31 |
Now you see me Erg vermakelijk, 7.9/10 | |
Lonewolf2003 | vrijdag 18 april 2014 @ 16:34 |
Klopt natuurlijk dat toen dat soort nieuws nieuws zich niet zo snel verspreidde als nu en maar een paar mensen ervan af zouden weten. Maar het probleem van de film is dat de kijker het wel al heel snel weet. Daarom mist het mysterie in de film elke vorm van spanning. En is ook de ontwikkeling van Dreyfus, als iemand die zijn verstand aan het verliezen is, een stuk minder interessant. | |
HostiMeister | vrijdag 18 april 2014 @ 17:45 |
Dat vind jij. Juist omdat hij het wel gezien heeft en zijn vrouw en kinderen niet, de onmacht die daar bij komt kijken. En als kijker is het een beetje om het even, 9 van de 10 keer blijkt achteraf toch wel dat het om aliens gaat. Dat bedoel ik dus met die andere tijdsgeest, in het huidige filmklimaat (om het maar een naam te geven) is het altijd zus of zo, omdat dit een film is waar het er destijds totaal anders aan toe ging hoeft dat dus niet. Dan is het ok dat je binnen de eerste tien minuten van de film weet, 'ah aliens, ok, en nu?' Maar goed, is natuurlijk maar hoe ik er tegenaan kijk. Kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet. [ Bericht 23% gewijzigd door HostiMeister op 19-04-2014 12:54:02 ] | |
Falco | zaterdag 19 april 2014 @ 11:58 |
Cold Mountain (2003) Ik weet het niet zo met Minghella. Het neigt naar kitsch, wat ie hier met Cold Mountain heeft gemaakt. Het ziet er erg gelikt en mooi uit en er is volop drama aanwezig. Best aardig zou je zeggen. Maar tegelijkertijd heeft deze film ook zoveel gezemel en duurt ie gewoonweg erg lang. Heb ook het idee dat het een herhalingsoefening is van The English Patient. Cijfer: 6,5 The Last Temptation of Christ (1988) Een biopic dus over het leven van Jezus, maar dan wel een slag anders. Dit is namelijk niet gebaseerd op de bijbel, maar op een boek van de Griekse schrijver Nikos Kazantzakis. Het karakter Jezus wordt door Willem Dafoe wel wat rauwer neergezet in plaats van die vredelievende man had ik het idee. Sommige bijbelse episodes herkende ik en dat is ook altijd wel leuk, maar aan het eind van de film wordt het pas echt interessant met de weg die ingeslagen wordt. Zo'n draai en einde had ik niet aan zien komen. Cijfer: 7,5 Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution (1965) Dit uitstapje naar SF van Godard start erg matig. Eerst moet je maar geloven dat alles wat hij filmt maar door moet gaan voor andere planeet. Nergens proef je iets van de sfeer van een SF-film, het zijn gewoon buitenwijken van Parijs ofzo die je ziet. Echter na een tijdje wordt dit allemaal te doen door de 1984-achtige setting, waarin een journalist afkomstig van de aarde zich bevindt en de verschillende kwesties die dat bij hem oproept. Voor de rest veel gebruikelijke filosofische Godard-bullshit maar ook weer Anna Karina. Het valt niet mee en uiteindelijk is deze film toch wel een lichte tegenvaller. Cijfer: 6 Wat is er toch van Baby Jane terechtgekomen? (1962) Intense film hoor. Twee oudere acteerkanonnen (Bette Davis en Joan Crawford) zijn hier op hun best als twee zussen, waarvan hun omgang is afgegleden naar een triest niveau. Crawford zit in een rolstoel en wordt verzorgd door Davis, die een en al gestoord is en haar eigenlijk mishandelt. De spanning is voelbaar en wordt alsmaar sterker tussen hen. Spannende en goede film dus, zeker qua afloop! Cijfer: 8 | |
Halcon | zaterdag 19 april 2014 @ 12:07 |
Deel 1 vond ik al niet veel. Qua cijfer een 5. Meestal kun je dat dan bij deel 2 door twee delen. | |
casper019 | zaterdag 19 april 2014 @ 17:46 |
OMAR Sterke en goed gemaakte film, film gaat over een jongeman die steeds over de muur klinkt tussen Israël en Palestina om zo zijn jeugdvrienden EN zijn liefde te bezoeken... Als hij en zijn vrienden een soort vrijheidsstrijders worden, maar hij word opgepakt... Komt hun vriendelijk, zijn liefde, geloof, afpersing en manipulatie aan bod.. De sfeer is erg goed neergezet en ook de acteerprestaties zijn erg sterk. Een sterke film, echt een aanrader 8- | |
Dr.Mikey | zaterdag 19 april 2014 @ 18:06 |
Frozen Leuke Animatie film die erg veel leentje beur speelt bij Shrek (Only a true loves kiss will break the cure. De persoon die de princes brengt is dat juist) En iets teveel muziek wel ja Wreck it Ralph de bestr disney film in jaren (Veel beter dan Tangled en Brave) Cijfer een 7. | |
Karstman | zaterdag 19 april 2014 @ 18:20 |
Small Apartments (2012) - IMDb Kleine "misdaad"comedy rond een zwaar verlopen klein appartementencomplex in een niet nader genoemde Amerikaanse stad. Matt Lucas speelt de hoofdrol in een verdacht Little Brittan aandoend typetje. Het uiterlijk en mimiek van Lucas worden perfect gebruikt om de raarheid van het karakter weer te geven. Maar de film leunt toch vooral daarop en daardoor is het net wat te oppervlakkig en makkelijk allemaal. Ondanks het lage budget zit de film vol met redelijk grote namen en opkomende sterren. De hoogtepunten zitten vooral in wat losse scenes; bijvoorbeeld een met de radio meezingende Matt Lucas en in een paar dialogen (Knoxville en Temple en oude rotten Caan en Crystal). IMDb: 6,1 Ik: 6- Nebo zovyot (1959) - IMDb (US Version: Battle beyond the sun) Amerikaanse re-cut uit 1960 van Russische SF film uit 1959. De basis van het verhaal is; na de laatste wereldoorlog is de aarde verdeeld in de noordelijke en zuidelijke helft (lees Navo en Warschaupact). Beiden zijn zonder het van elkaar te weten bezig een Marsraket te maken. Het Russische origineel is langer dan de Amerikaanse versie en bevat (naar verluid, heb hem niet gezien) meer Russische propaganda. Deze versie is verknipt en door een zeer jonge Francis Ford Coppola zijn er 2 aliens toegevoegd die niets met het verhaal te maken hebben. Hij duurt iets meer dan een uur en dat is maar goed ook want het heeft de tand des tijds niet heel goed doorstaan en de Amerikaanse montage inc aliens is niet heel best. Alleen leuk als tijdsbeeld. IMDb: 4,6 Ik:3,5 | |
Postbus100 | zaterdag 19 april 2014 @ 22:23 |
Zojuist was de film Kuifje ervoor, oftewel The adventures of Tintin. Ik had het niet verwacht, maar ik bleef hangen en moest blijven kijken. Geniale film, zeer dynamisch, goed verhaal, leuke personages. En als ik dan zie dat Steven Moffat heeft meegeschreven aan het scenario, dan snap ik mijn waardering voor de film. Cijfer: 7. (omdat het toch een kinderlijke film blijft) | |
Roces18 | zondag 20 april 2014 @ 22:18 |
The Railway Man Alweer een beste tijd geleden dat ik hier gepost heb omdat er niet zoveel boeiends uitkwam.The Railway Man trok echter mijn aandacht. Het gaat over de Engelsen die gestationeerd zijn in Singapore tijdens de 2e wereldoorlog wanneer hun kamp wordt overgenomen door de Japanners. Hierop geven ze zich zelf over als krijgsgevangene en worden ze naar Thailand gestuurd om te werken aan een spoorlijn naar Birma. Deze keuze hebben ze gekregen omdat ze engineers zijn en anders mogen ze naar het front. Lomax (Colin Firth) wordt gemarteld in de oorlog omdat ze zijn radio hebben gevonden. Tientallen jaren later woont hij weer in Engeland maar heeft nog dagelijks last van PTSS. Zijn oorlogsvriend weet de hoofdschuldige op te sporen en Lomax besluit een tripje te doen naar het buitenland. Oordeel = 7 De film heeft namelijk vaak last (zeker op het thuisfront) van dode momenten omdat het allemaal niet zo interessant is. Je komt met een doel dat je een confrontatie wilt zien en het achtergrondverhaal stelt het alleen maar uit. Kidman voegt ook erg weinig toe en uiteindelijk kan het allemaal net niet de verwachtingen volbrengen. Het is een aanrader als je niet veel te doen hebt, anders heb je genoeg aan de trailer | |
golfer | zondag 20 april 2014 @ 23:27 |
Spies & Glistrup (2013) - IMDb Briljant geestige Deense film gebaseerd op grotendeels waargebeurde feiten. De Deense luchtvaartpionier en levensgenieter Simon Spies raakt tijdens zijn studietijd bevriend met Mogens Glistrup, die op zou groeien tot een controversiële advocaat nadat hij op nationale televisie zijn bewondering uitsprak voor belastingontduikers en hen de vrijheidsstrijders van zijn tijd noemde. De film pikt het excentrieke tweetal op in 1965, wanneer ze elkaar na vijftien jaar, voor het eerst sinds hun studietijd weer ontmoeten. Na deze ontmoeting begint hun vriendschap wederom op te bloeien, gestimuleerd door hun succesvolle samenwerking binnen het luchtbedrijf van Spies. Het geld begint te stromen, en terwijl Spies zijn nieuw verworven rijkdom gebruikt om de grenzen van zijn persoonlijke vrijheid op te zoeken, ontwikkelt Glistrup zijn radicale 'zero tax' wetgeving, waarmee hij probeert de staat op z'n kop te zetten De film volgt het tweetal in de zeven jaar na hun hereniging: een wonderbaarlijke periode vol met psychedelische experimenten en revolutionaire ideeën. Veel vrije seks van vooral Spies. De rol van Simon Spies wordt vertolkt door een bijna onherkenbare Pilou Asbæk (Kasper Juul in Borgen) en de rol van de rare echt bestaand hebbende rechts-radicale, racistische Glistrup wordt eng realistisch gespeeld door Nicholas Bro. IMDb: 6,8 Ik (omdat ik veel herken uit die tijd): 7,8 | |
Ang3l | maandag 21 april 2014 @ 02:43 |
Ook mijn guilty pleasure. Want idd de scherpe dialogen en one liners, de sarcastische emma stone, de heerlijke Stanley Tucci en de immer briljante en zwaar underrated Patrica Clarkson (mijn favoriete actrice of all time) De quotes zijn inmiddels ingeburgerd in onze vriendengroep. "Spell it with your peas!!!" | |
El_Matador | maandag 21 april 2014 @ 03:17 |
vol |