En wellicht houden ze rekening met de mogelijkheid dat de NAVO niet militair in gaat grijpen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, zoals ik al zei: Russen zijn een combinatie van testosteron en Vodka.
Cognitieve vaardigheden zijn zeer ver te zoeken bij deze mensen.
Ze kunnen ook ver gaan denk dat ze ook makkelijk weg kunnen komen met het annexeren van de Krim. Maar ik vraag me af of ze er mee weg gaan komen als ze verder Oekraïne in zouden trekken. Het zou in ieder geval enorm gezichtsverlies worden voor de EU die daar massaal op bezoek was vorige week.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus: wat willen ze er dan aan gaan doen?
Als Rusland daar binnen wil walsen, dan doen ze dat gewoon. Geloof er niks van dat WO 3 ontketend gaat worden omdat er Russen rondlopen ergens op een vlakte in de Oekraine.
Klopt, maar het westen/de NAVO en de VS blijven altijd samenwerking.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:48 schreef Djibril het volgende:
[..]
Mensen onderschatten te veel Rusland.
Duitsland gaat geen oorlog beginnen tegen Rusland. Ze hebben net pas hen zaakjes op orde en ze nemen Economisch Europa over.
GB heeft een leuk leger tegen Argentinie of zo maar Rusland is een heel andere koek. En dit keer zal het over land worden gevochten en niet over zee(waar de Engelsen ook tegenwoordig ingehaald zijn door VS). GB had in de tweede wereldoorlog ook geluk dat er een zee tussen hen en de Duitsers zat anders waren ze ook geen match.
Frankrijk? Surrender please. Leuk tegen Afrikaanse landjes maar that’s it.
Turkije heeft een grote leger maar die zitten al 30 jaar te proberen om een rebellengroep uit te schakelen wat hen niet lukt.
VS is nog steeds oppermachtig, maar daar achter komt zeker weten Rusland (Met Israel waarschijnlijk op 3). Laten we gewoon eerlijk blijven en onze Westerse bril af en toe afzetten.
Niet onoverwinnelijk; het heet niet voor niets 'Mutual assured destruction'.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar het westen/de NAVO en de VS blijven altijd samenwerking.
En daardoor zijn wij onoverwinnelijk.
De vraag is natuurlijk of ze verder gaan. Het annexeren van Krim lijkt mij redelijk risicoloos, in de zin van dat ze daarmee geen NAVO-bommen om de oren krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:09 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ze kunnen ook ver gaan denk dat ze ook makkelijk weg kunnen komen met het annexeren van de Krim. Maar ik vraag me af of ze er mee weg gaan komen als ze verder Oekraïne in zouden trekken. Het zou in ieder geval enorm gezichtsverlies worden voor de EU die daar massaal op bezoek was vorige week.
Nee zitten ze niet bij.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef MouzurX het volgende:
Zit Oekraïne eig bij de navo? Zoniet dan gaat dit conflict echt niet escaleren in meer dan een "oorlog" in Oekraïne hoor.
Nee, die zitten niet bij de NAVO. En wat hier al werd gezegd: de EU is al half failliet, dus om nu een kostbare oorlog te gaan voeren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef MouzurX het volgende:
Zit Oekraïne eig bij de navo? Zoniet dan gaat dit conflict echt niet escaleren in meer dan een "oorlog" in Oekraïne hoor.
heel veel geld verdienen; het is een land met veel potentieelquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik snap sowieso niet wat de EU met Oekraïne moet. Kost een hoop geld terwijl de helft van de EU failliet is.
Er is altijd genoeg geld voor oorlog.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, die zitten niet bij de NAVO. En wat hier al werd gezegd: de EU is al half failliet, dus om nu een kostbare oorlog te gaan voeren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de VS.
Voordeel is wel dat vrouwelijke vluchtelingen uit de Oekraine vaak lekkerder zijn dan wijven uit Somalie en S. Leone.
De vraag is of dat potentieel (wat wordt beheerd door een incompetente en corrupte bende) een conflict met de Russen waard is. Ik denk eigenlijk haast van niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:12 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
heel veel geld verdienen; het is een land met veel potentieel
in tegenstelling tot hier waar alles al ontwikkeld is
Potentieelquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:12 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
heel veel geld verdienen; het is een land met veel potentieel
in tegenstelling tot hier waar alles al ontwikkeld is
Het punt is wel, stel dat Rusland buiten de Krim doorgaat en het westen doet niets, dan is dat echt enorm gezichtsverlies.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vraag is of dat potentieel (wat wordt beheerd door een incompetente en corrupte bende) een conflict met de Russen waard is. Ik denk eigenlijk haast van niet.
Ach mbt Syrië sloeg de VS en EU de plank ook compleet mis.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:14 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het punt is wel, stel dat Rusland buiten de Krim doorgaat en het westen doet niets, dan is dat echt enorm gezichtsverlies.
Ik moest echt lachen om de triestheid waarmeequote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:14 schreef DeJori het volgende:
Nu op RT: It's not an invasion, it's a liberation
Voor wie ?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:14 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het punt is wel, stel dat Rusland buiten de Krim doorgaat en het westen doet niets, dan is dat echt enorm gezichtsverlies.
Dan word je er een beetje ingeduwd inderdaad. Anders is het een vrijbrief om aan het volgende land te beginnen. Zie voor een voorbeeld ook Duitsland in de jaren 30.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:14 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ja maar de VS en de EU zijn er niet komen binnenvallenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ach mbt Syrië sloeg de VS en EU de plank ook compleet mis.
Dan maar nog een keer gezichtsverlies. Zou niet de 1e keer zijn. Eigenlijk is elk ingrijpen sinds WO2 achteraf gezichtsverlies gebleken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:14 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |