abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137244731
Hallo, als eerste wil ik even aangeven dat ik nieuwe ben op het forum dus misschien doe ik wat dingetjes fout...maar goed

Ik zit met het volgende ik ben in December aangehouden door een agent omdat mijn uitlaat lek was.
De agent heeft me een stop teken gegeven en ik volgde netjes.
Eenmaal aangekomen op de controle plaats..vroeg de agent naar mijn rijbewijs en zei direct dat mijn uitlaat lek was.
Op het moment dat ik me rijbewijs wil pakken uit me portomonee zegt de agent dat hij een sterke wiet lucht uit me auto vind komen.
Waarop ik antwoord; Dat kan meneer er ligt hier een opgerookte joint in de asbak "was nog geen centimeter groot op de tip na dan".
Hij vroeg mij direct of ik de joint had genuttigd, Waarop ik antwoorden; Nee meneer ik heb een paar uur geleden 1 hijs op van een joint. Dus daar bedoelde ik niet de opgerookt joint mee lijkt mij...Dus de agent vraagt mijn rijbewijs.. ik denk oke dat hoofdstuk is afgesloten en begin over de uitlaat. Ik geef de agent mijn rijbewijs waarop hij direct antwoord "Zoooo deze wordt bij deze ingevorderd" Waarop ik verschrikt op kijk en zeg dat kan helemaal niet. Ik wordt verzocht mee te lopen naar de controle bus en daar wordt het formulier ingevuld waarop staat dat mijn rijbewijs is ingevorderd. Ik vraag nog aan de des betreffende agent; Heeft u geen speeksel test of een bloedtest nodig om het vast te kunnen stellen waarop hij antwoord; nee dus vraag ik; hoe kunt u dan zien dat ik dan geblowed heb.
Daarop had de agent geen antwoord en ging vrolijker door met de formulier.
Ze hebben mij niet eens meer aangesproken of een bekeuring gegeven voor het feit waarvoor ze mij aanhielden, wat ik ronduit raar en vreemd vind.
Dus ben na huis gegaan

Ik heb ook verschillende klachten brieven verzonden naar het CBR, en de politie.
Ik heb de agent ook verschillenden keren willen bereiken maar hij was altijd of aan het werk of met vakantie..:S
Wel gaat het cbr mij bellen op 5 maart om telefonisch een verhoor af te leggen.

Nu zit het zo, ik heb dus een sanctie opgelegd gekregen van het cbr voor een onderzoek naar mijn rijbevoegdheid. Een bloedtest, urinetest, en een psychiatrisch onderzoek.
Verder houd ik wel van een biertje dus zit nu ook te twijfelen of ik niet meer kan drinken...omdat dan tijdens het onderzoek daarop wordt gegooid dat ik niet meer bevoegd ben om te rijden
Met blowen ben ik gestopt 2 weken na het incident.
En zal ik graag willen weten of iemand van jullie dit ook heeft meegemaakt.
En hoe het cbr deze testen doet,?

mvg Tilly 013
pi_137246589
Wees blij dat ze je niet aangehouden hebben.

Tilburg de gekste :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_137246591
ik ben ook mijn rijbewijs kwijt geweest voor een jaar en moet dus ook aan een bloedtest en pshychatrisch onderzoek deelnemen, echter had ik veel te veel gedronken en niet geblowd

ik moest na 1 jaar bloedtesten en had veel gegoogled en een hoop mensen hielden 3maanden alcohol vrij aan om zo de bloedtest te doorstaan, wat ook lukte. volgens velen was 3maanden ook vrij lang als je alleen maar een gezelligheidsdrinker bent, maar als de test niet goed was moet je een jaar recidiefvrij zijn om de test weer opnieuw af te mogen leggen en moet je ook je rijbewijs weer inleveren dus. dus ik ging liever 3maanden alcohol vrij dan weer me rijbewijs in te moeten leveren

toen 2jaar later weer een test, drie jaar later weer een en nu ben ik weer 2jaar onderweg voor de laatste test die over 3 jaar plaatsvind. in totaal dus 10jaar later de laatste test en dan ben ik overal vanaf.

het stomme is eigenlijk dat je gewoon de datum te horen krijgt wanneer je weer aan de beurt bent, en dus gewoon ff kunt stoppen.

ook maakt het veel uit of je dagelijks gebruikt/drinkt, bij bijv een alcholist duurt het veel langer voordat het bloed weer ok is dan bij iemand die 1x in de week in de kroeg staat te zuipen

ik rookte in die tijd ook wel eens een jointje en daar hebben ze niet op getest.

kennis van mij was zijn rijbewijs kwijt voor rijden onder invloed van harddrugs en die dronk ook gewoon nog waar ze ook niets van hebben getest/gezegd. hij moest echter urine afstaan

maar dit is wel ongeveer 7 jaar geleden.

en jij zegt dat je bloed en urine moet afstaan dus ik weet niet of ze dan beide gaan controleren, dus better safe then sorry.

zou ff veel gaan googlen op jou situatie, genoeg mensen met hetzelfde probleem.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:12:12 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_137247025
Je hebt je eigen graf gegraven met je verklaring :')

Uit je bloedtest gaat alcohol misbruik blijken (volgens het CBR dan) , qua blowen was ook nog erg lang zichtbaar in bloed. Ik weet niet of ze met het ene onderzoek het andere mogen 'ontdekken'

Doe je verhaal eens op flitsservice.nl en vraag daar om advies
Dum de dum
pi_137247063
http://www.cbr.nl/10872.pp

Ben je al aan het sparen:
quote:
Hoeveel kost het onderzoek?

Het bedrag voor dit onderzoek wordt jaarlijks geïndexeerd door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en bedraagt dit jaar ¤1020,00.
pi_137247131
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:49 schreef tilly013 het volgende:
Nee meneer ik heb een paar uur geleden 1 hijs op van een joint.
Oeps.
pi_137247182
quote:
hoe kunt u dan zien dat ik dan geblowed heb
Grapjas, door jouw verklaring nog eens te lezen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:31:13 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137247834
Het schijnt dat blowen hersencellen kost.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_137248182
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:13 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.cbr.nl/10872.pp

Ben je al aan het sparen:

[..]

lekker duur geworden, ik moest toen geloof ik 70 voor bloedtest en 150 voor pshychiater betalen en dat was bij 2 en 3e test nog hetzelfde.

ben beniewd of dit bedrag alleen voor de 1e test geld en niet voor de vervolg testen die je zelf moet aanvragen bij cbr.

ze weten het wel lekker duur te maken, waar je helemaal niks van leert, je maakt het over en doet 2 dagen pijn en je denkt er nooit meer aan. door weer en wind op je fietsje naar je werk leer je veel meer van.
pi_137248601
Ja het klopt dacht zelf ook dat door mijn verklaring ik de fout ben in gegaan alleen heeft de agent het verkeerd begrepen heb die joint niet gerookt...heb het helaas al moeten betalen.. en idd door weer en wind op het fietske toch bedankt voor de tips zal mijn verhaal is bij flitsservice vertellen!
pi_137248695
die 1020 moeten aftikken?, en voor hoelang ben je hem dan kwijt?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:52:58 #12
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137248756
Dure grap al die keuringen

Het cbr zit nu trouwens met een probleem, omdat artsen stoppen met keuren voor het cbr, had ik van een cbr psieg.

Zij moeten trouwens bewijzen dat je onder invloed was.
Een keer moest ik blazen, agent zei "u mag doorrijden", ik "maar ik heb gedronken" moest doorrijden
pi_137248928
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:49 schreef tilly013 het volgende:
het verkeerd begrepen heb die joint niet gerookt...
Dat hoeft dus ook niet, dat je toegaf een joint gerookt te hebben was voldoende. Die andere joint maakt het ook nog eens aannemelijk dat je wel joints rookt in de auto want hoe komt die daar anders.
pi_137249050
Ja 986 euro in totaal moeten betalen, Mag het hopen dat ze stoppen want vind het CBR ook waardeloos.
Ze krijgen van de pliesie iets opgelegd en zonder er naar te kijken hoe het eigelijk is gegaan gaan ze hun gang om je geld afhandig te maken.
Als ik nu iets heel verkeerds had gedaan oké.. maar een opgerookte joint die in de asbak ligt ( die ik zelf niet heb gerookt) heeft me nu gewoon 986 euro gekost.. jammer
pi_137249408
Als er een joint is gerookt in jouw auto en je hele auto meurt naar de wietlucht, dan heb je wel meer binnen gekregen dan die ene hijs.
pi_137249584
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:52 schreef Manke het volgende:
Dure grap al die keuringen

Het cbr zit nu trouwens met een probleem, omdat artsen stoppen met keuren voor het cbr, had ik van een cbr psieg.

Zij moeten trouwens bewijzen dat je onder invloed was.
Een keer moest ik blazen, agent zei "u mag doorrijden", ik "maar ik heb gedronken" moest doorrijden
ja omdat ze geen max 240euro meer mogen vragen, 78euro per kwarier vinden ze te weinig :') wat je ook nog alleen maar contant kunt betalen.

http://www.nieuws.nl/alge(...)htlijsten-psychiater
pi_137249759
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:00 schreef tilly013 het volgende:
maar een opgerookte joint die in de asbak ligt ( die ik zelf niet heb gerookt) heeft me nu gewoon 986 euro gekost..
Je begrijpt het nog steeds niet...
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:24:14 #18
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137249885
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:15 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

ja omdat ze geen max 240euro meer mogen vragen, 78euro per kwarier vinden ze te weinig :') wat je ook nog alleen maar contant kunt betalen.

http://www.nieuws.nl/alge(...)htlijsten-psychiater
en ze beunen het, bij allemaal werkt de pin automaat niet, ik was ¤215 kwijt voor 10 minuten en hij keek meer naar zn scherm dan naar mij

"van schaal 1 tot 10, hoe voel je je?" :')
pi_137250096
pinnen was zowiezo geen spraken van stond geloof ik zelfs in de brief dat alleen contant mogelijk was.

''hoe gaat het het met je''
''hoeveel drink je nog''
''hoe gaat het op je werk''

oke goedgekeurd ff lappe
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:42:08 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137250468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:30 schreef Urnotindangr het volgende:
pinnen was zowiezo geen spraken van stond geloof ik zelfs in de brief dat alleen contant mogelijk was.

''hoe gaat het het met je''
''hoeveel drink je nog''
''hoe gaat het op je werk''

oke goedgekeurd ff lappe
haha dat dus
werd ook lichamelijk gekeurd en dat mocht ook niet gepind worden, dat ging rechtstreeks naar z'n portemonnee.
pi_137251664
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je begrijpt het nog steeds niet...
Ik begrijp het wel, maar als je niet fout zit op dat moment en je de schijn tegen hebt.. wordt het lastig om dus onschuld te bewijzen.
En vooral omdat de agent net 1 streep had.. die is dus bang om in gesprek te gaan en om fouten toe te geven.. een test had meer duidelijk gegeven.
pi_137252118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:08 schreef tilly013 het volgende:
maar als je niet fout zit op dat moment en je de schijn tegen hebt
Ehhh.....

quote:
Nee meneer ik heb een paar uur geleden 1 hijs op van een joint.
pi_137252252
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ehhh.....

[..]

Jaa van un joint... PAAR uur, zit dus heel wat tijd tussen.. space hem niet van 1 hijsje waar op dat moment 4 of 5 uur tussen zit, of wel?
pi_137253217
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:20 schreef tilly013 het volgende:

[..]

Jaa van un joint... PAAR uur, zit dus heel wat tijd tussen.. space hem niet van 1 hijsje waar op dat moment 4 of 5 uur tussen zit, of wel?
Leg dat dan maar even aan het CBR uit.
pi_137253762
Ben je vaker aangehouden voor rijden onder invloed, of verdenking daarvan?

Over waarom je rijbewijs is ingevorderd:

Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht. Artikel 8 Wegenverkeerswet

Met andere woorden. De agent vond dat jij/je auto naar wiet stonk, en hij zag een opgerookte joint in je asbak liggen (nog even afgezien van hoe je er zelf uitzag :P). Hier komt geen bloed- of speekseltest bij kijken. Dit is afhankelijk van het inzicht van de agent.

quote:

[..]

Je moet gewoon niet blowen als je daarna achter het stuur gaat zitten. En slappe smoesjes zoals dat die joint niet van jou was daar heb je sowieso niks aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wijnand_Bierenstein op 02-03-2014 21:48:14 ]
pi_137255001
nee klopt ook, heb 1 x een lema cursus gehad voor drank.. maarja was alleen nieuwschierig over het onderzoek omdat ik over het algemeen best wel van un biertje hou.. niet dat ik daar ga zitten en zeggen ze ja alles is in orde maar we verdenken je van alcohol misbruik en dat ik daardoor een rij ontzegging krijg ..
pi_137255024
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leg dat dan maar even aan het CBR uit.
zal ik doen
pi_137255473
Gebeurd zoiets standaard bij iedereen die er van verdacht wordt onder invloed van alcohol of drugs te rijden of alleen bij drugs?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137256419
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gebeurd zoiets standaard bij iedereen die er van verdacht wordt onder invloed van alcohol of drugs te rijden of alleen bij drugs?
Nee gebeurt niet bij iedereen, het kan bij alcohol en bij drugs. Alcohol is nu wel beter meetbaar dus bij drugs/medicijnen is het meer subjectief.
pi_137256649
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:13 schreef tilly013 het volgende:

[..]

zal ik doen
Doe dat vooral niet want dan ben je tolerant in de ogen van het cbr. Op internet staat ergens de hele vragenlijst die je krijgt. Hoe dan ook alles met nee beantwoorden 2 of 3 keer ja is afkeur. Waarschijnlijk krijg je alleen een urine test als je niet vertelt dat je veel drinkt.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:56:46 #31
154052 RobertVH
I am your father
pi_137256947
quote:

[..]

Nou een voorbeeldje, van de agent z'n kant:

- Wiet lucht in de auto
- Bijna opgerookte joint zichtbaar in de asbak
- Bestuurder die toegeeft wiet te hebben gerookt,

dat je er dan nog achteraan gooit 'ja maar 1 hijsje een paar uur geleden' zet ook geen zode aan de dijk. Waar kwam die wietlucht dan vandaan in je auto... Zelfde als mensen die zegggen ''1 of 2 bier'' te hebben gedronken als ze half dronken een fuik in rijden, die agent is ook niet gek..

Je had gewoon je mond moeten houden, dan had een of andere gehaaide advocaat er misschien nog wat van kunnen maken (waarschijnlijk niet), maar gezien je zelf tegen die agent al verklaard dat je hebt zitten smoken is het: 1+1=2, rijbewijs weg ermee!
pi_137256964
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:49 schreef Sjemmert het volgende:
Waarschijnlijk krijg je alleen een urine test als je niet vertelt dat je veel drinkt.
Na die lema cursus eerder weet het CBR nu vast nog niet dat er bij TS mogelijk iets breder gekeken moet worden, als hij maar Nee invult komt het vast wel goed. Wat is uw naam: Nee.
pi_137257123
aaah oke dan ga ik even kijku of wat ik kan vinden.. en zal het zowiezo niet doen hecht veel waarde aan me rijbewijs thnx voor de tips
pi_137257419
Onder invloed rijden en dan ook nog een OP met "me" ipv mij of mijn :') Kansloos dus, volkomen en geheel kansloos, beide.
Ik zeg: storneren dat rijbewijs :+

Edit: en kijku is geen woord. Neem even eerst wat lessen Nederlands Schrijven als je een verweerschrift wilt kúnnen schrijven. Het is slechts een tip :X

[ Bericht 17% gewijzigd door knoblaucha6 op 28-02-2014 23:13:16 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_137257848
kwam hier met de vraag hoe zon onderzoek gaat. en er komen hier een aantal geschoolde mensen het grammatisch afkeuren... niks beters te doen?
pi_137258442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:17 schreef tilly013 het volgende:
kwam hier met de vraag hoe zon onderzoek gaat. en er komen hier een aantal geschoolde mensen het grammatisch afkeuren... niks beters te doen?
Jouw verhalen zijn gewoon erg vermakelijk. Deze vond ik ook leuk gevonden:
quote:
De agent heeft me een stop teken gegeven en ik volgde netjes.
Eenmaal aangekomen op de controle plaats..
Komt helemaal goed met dat rijbewijs gewoon jezelf zijn.
pi_137258762
ben nu 1 dag aanwezig op dit forum heb nu al een hekel aan sommigen mensen die je hele verhaal niet lezen en alleen naar fouten zoeken dus ik laat het hierbij kerel.. komt helemaal goed met mijn rijbewijs
pi_137260674
Welkom op Fok!

En nee, het is hier de TMF-chat niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_137261127
Eigenlijk best een schokkend verhaal. Als je meld een paar biertjes gedronken te hebben en vervolgens een P blaast is er niks aan de hand.

Iemand die gesnoven heeft of een paar pillen neemt ruikt je ook niks aan maar die wietlucht en een halve verklaring is genoeg bewijs om het rijbewijs in te nemen.

Zelfs 50km te hard, krijg je hem sneller terug.
.
pi_137263604
Leuk, een tokkietopic!
PWBF
pi_137267533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:43 schreef Fer het volgende:
Eigenlijk best een schokkend verhaal. Als je meld een paar biertjes gedronken te hebben en vervolgens een P blaast is er niks aan de hand.

Iemand die gesnoven heeft of een paar pillen neemt ruikt je ook niks aan maar die wietlucht en een halve verklaring is genoeg bewijs om het rijbewijs in te nemen.

Zelfs 50km te hard, krijg je hem sneller terug.
Ja wat snap je daar niet aan? Het is verboden om een auto te besturen onder invloed van een stof.
pi_137268100
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ja wat snap je daar niet aan? Het is verboden om een auto te besturen onder invloed van een stof.
Als een paar bier drink en blaas een P is er niets aan de hand, doch ben ik onder invloed. Ik mag weer verder rijden.

Als 10 bier drink en sterke drank en ik blaas een A of F, krijg ik een bloedcontrole en kom ik er vanaf met een boete in de meeste gevallen, of alcohol cursus.

Als er echter een vermoeden is van drugsgebruik, in dit geval een wietlucht en een gedoofde peuk in de asbak is het vermoeden van de agent al voldoende om de CBR in te schakelen. Niks meeting of en hoe erg in onder invloed ben.

Vervolgens het onderzoek van CBR. Als ik dagelijks alcohol drink is er niets aan de hand zolang ik niet (meer) drink als ik moet rijden.

Echter in het geval van drugs, moet je een urine check doen en gesprek met een psychiater. Als blijkt dat je regelmatig drugs gebruikt, mag je nooit meer rijden.

Het is meten met 2 maten en de bewijsvoering klopt gewoon niet.
.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:38:41 #43
45722 Dromer
pi_137268279
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:30 schreef Fer het volgende:

Als er echter een vermoeden is van drugsgebruik, in dit geval een wietlucht en een gedoofde peuk in de asbak is het vermoeden van de agent al voldoende om de CBR in te schakelen. Niks meeting of en hoe erg in onder invloed ben.
Verschil is, denk ik, dat de limiet voor wiet 0 is en TS zelf al toegaf minstens een hijs genomen te hebben.
pi_137268364
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:38 schreef Dromer het volgende:

[..]

Verschil is, denk ik, dat de limiet voor wiet 0 is en TS zelf al toegaf minstens een hijs genomen te hebben.
Ik denk het inderdaad ja. Maar het blijft erbij, dat als je een goede smoes hebt je ermee weg komt. "Ik ga straks naar mijn vriendin, die woont hier verderop en houdt niet van wietlucht in haar huis. Ik ga er lopend heen"

Als TS op een afgelegen parkeerterrein stond is ie fucked.
.
pi_137268456
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik denk het inderdaad ja. Maar het blijft erbij, dat als je een goede smoes hebt je ermee weg komt. "Ik ga straks naar mijn vriendin, die woont hier verderop en houdt niet van wietlucht in haar huis. Ik ga er lopend heen"

Als TS op een afgelegen parkeerterrein stond is ie fucked.
TS reed in een auto en gaf toe dat hij wiet gerookt heeft, en er ligt nog een gebruikte joint in de asbak.

TS is de lul, ongeacht waar hij stond.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137268524
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

TS reed in een auto en gaf toe dat hij wiet gerookt heeft, en er ligt nog een gebruikte joint in de asbak.

TS is de lul, ongeacht waar hij stond.
Heb ff gegoogled en er zijn er genoeg die er zwaar stoned mee wegkomen. Zolang je maar een logische verklaring hebt dat je niet meer gaat rijden.

TS reed toen de agent hem staande hield, vervolgens rook die een wietlucht en verklaarde TS te hebben gerookt.
.
pi_137268656
Onder invloed: Ga maar lekker fietsen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:06:25 #48
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137268923
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:38 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is eigenlijk wel 'n beetje krom want volgens mij is zelfs met 'n heel klein beetje alcohol op achter het stuur gaan zitten al gevaarlijker dan dat je 'n hijs van een joint gehad hebt en gaat rijden...
Hallon!
pi_137269010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:06 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Is eigenlijk wel 'n beetje krom want volgens mij is zelfs met 'n heel klein beetje alcohol op achter het stuur gaan zitten al gevaarlijker dan dat je 'n hijs van een joint gehad hebt en gaat rijden...
ligt eraan... ik ben een vrij stevige drinker en moet echt tig bier op hebben om iets te voelen... daarentegen de laatste keer dat ik een flinke hijs nam van een joint begon even later alles te draaien en werd alles geel voor de ogen...
PWBF
pi_137269033
quote:

[..]

Hier hebben we een bepaalde ondergrens om misverstanden i.v.m. een hapje of medicijnen uit te sluiten.

Lekker snoepen kan je door de werking van het lichaam al boven de 0,0 uit doen komen.

Want een joint betreft, zou ik niet weten hoe je THC anders dan door zelf te gebruiken binnen kan krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137269055
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:36 schreef tilly013 het volgende:
ben nu 1 dag aanwezig op dit forum heb nu al een hekel aan sommigen mensen die je hele verhaal niet lezen en alleen naar fouten zoeken dus ik laat het hierbij kerel.. komt helemaal goed met mijn rijbewijs
Laat ik het dan even samenvatten:
* Je bent eerder gepakt met alcohol. Dermate veel dat ze je een cursus hebben laten doen;
* Je bent nu aangehouden terwijl je auto stonk naar wiet;
* Je hebt tegen de agent toegegeven een trekje te hebben genomen.

Dat laatste (het toegeven), is op zich al meer dan genoeg bewijs voor de politie. Gecombineerd met de wietlucht in de auto (die er niet zomaar komt) en het restant van de joint in de asbak resulteert in de conclusie dat je de sjaak bent.

Ga er maar vanuit dat je je rijbewijs voorlopig niet terugkrijgt.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:40:13 #52
45722 Dromer
pi_137269720
quote:

[..]

Hm, naar de gevolgen van alcohol is al veel meer onderzoek gedaan, denk ik. Dus de uitwerking van een bepaalde hoeveelheid is beter in te schatten dan bij marihuana. Wellicht is uit onzekerheid gekozen voor de nullijn. Bestaat er verder al een betrouwbare meetmethode die verschil ziet tussen een hijs en een hele joint?
pi_137269749
Maar als we respecteren dat de ondergrens 0,0 invloed van THC mag zijn.

Blijft het raar, dat als je tijdens je alcohol cursus leert, dat je je ieder weekend mag klemzuipen, zolang je maar niet gaat rijden, er niets aan de hand is.

Echter als de urinetest/psych besluit dat je een regelmatig gebruiker bent van wiet, kun je ondanks dat je inmiddels begrijpt niet te mogen rijden onder invloed toch je rijbewijs kwijtraken.
.
pi_137270498
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:12 schreef Fe2O3 het volgende:
Je hebt je eigen graf gegraven met je verklaring :')
Dit.
Niet zeggen dat de vriend die je naar huis gebracht had die joint heeft gerookt. :')
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_137273445
ja idd ik had het slimmer kunnen aanpakken..op dat moment had ik niet verwacht dat het zo zou lopen... van 1 hijs werd ik niet eens meer stoned..maar goed.
Heb nu wel me les geleerd dus iedereen kijk er mee uit! ben nu me rijbewijs 16 weken kwijt.. het cbt vertelde me dat ik nu nog eens 10 weken kan gaan wachten..
pi_137273665
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef tilly013 het volgende:
van 1 hijs werd ik niet eens meer stoned..
Bij het CBR maakt zo'n opmerking je een notoire drugs gebruiker met alle gevolgen van dien.
pi_137273867
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij het CBR maakt zo'n opmerking je een notoire drugs gebruiker met alle gevolgen van dien.
Blijft raar, als je meld iedere week een paar biertjes te drinken maar daarna niet achter het stuur stapt is er geen probleem. Ook als je meld dat je niet zoveel merkt van die paar biertjes.
.
pi_137274119
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Blijft raar, als je meld iedere week een paar biertjes te drinken maar daarna niet achter het stuur stapt is er geen probleem. Ook als je meld dat je niet zoveel merkt van die paar biertjes.
Als je dat meldt in het kader van het onderzoek naar rijgeschiktheid is de kans groter dat je ongeschikt bent of een alcoholslot in de auto moet. Per week een paar is natuurlijk ook niet echt heel veel maar als je al vaker bent betrapt bij rijden onder invloed zullen dergelijke teksten niet positief worden opgevat.
pi_137276949
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

ja dat snap ik zelf ook wel, ben niet achterlijk..
maar bedoel ermee te zeggen dat je wel 2 biertjes mag drinken en als je nooit drinkt voel je daar ook iets van.
pi_137277249
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef tilly013 het volgende:
ja idd ik had het slimmer kunnen aanpakken..op dat moment had ik niet verwacht dat het zo zou lopen... van 1 hijs werd ik niet eens meer stoned..maar goed.
Heb nu wel me les geleerd dus iedereen kijk er mee uit! ben nu me rijbewijs 16 weken kwijt.. het cbt vertelde me dat ik nu nog eens 10 weken kan gaan wachten..
Is het nou echt zo moeilijk om 'mijn' (of m'n) te schrijven in plaats van 'me'? Het staat echt zo ontzettend dom en tokkie.
PWBF
pi_137277295
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:28 schreef tilly013 het volgende:

[..]

ja dat snap ik zelf ook wel, ben niet achterlijk..
maar bedoel ermee te zeggen dat je wel 2 biertjes mag drinken en als je nooit drinkt voel je daar ook iets van.
Ach als je een agent vertelt dat je een joint hebt gerookt en je hebt een peuk van een joint in de auto liggen dan vraag ik me af in hoeverre jij beseft dat jou drugsgebruik in de ogen van onze overheid excessief is. "maar bedoel ermee te zeggen dat je wel 2 biertjes mag drinken " dat is waar maar of je dan nog een auto mag besturen is een heel andere vraag of jij het denkt te merken of niet is niet erg relevant. Uit jouw teksten blijkt m.i. dat je de ernst van jouw gedrag en jouw uitlatingen niet goed inschat.
pi_137278252
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is het nou echt zo moeilijk om 'mijn' (of m'n) te schrijven in plaats van 'me'? Het staat echt zo ontzettend dom en tokkie.
ga huilen, schrijf je naam gewoon zoals op je id
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:17:31 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137278433
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:09 schreef k_man het volgende:
Als er een joint is gerookt in jouw auto en je hele auto meurt naar de wietlucht, dan heb je wel meer binnen gekregen dan die ene hijs.
Bron?

En hoe veel dan? En bij welke grens is ts zijn rijvaardigheid in het gevaar?
pi_137279155
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach als je een agent vertelt dat je een joint hebt gerookt en je hebt een peuk van een joint in de auto liggen dan vraag ik me af in hoeverre jij beseft dat jou drugsgebruik in de ogen van onze overheid excessief is. "maar bedoel ermee te zeggen dat je wel 2 biertjes mag drinken " dat is waar maar of je dan nog een auto mag besturen is een heel andere vraag of jij het denkt te merken of niet is niet erg relevant. Uit jouw teksten blijkt m.i. dat je de ernst van jouw gedrag en jouw uitlatingen niet goed inschat.
bij die lema cursus is mij vertelt dat 2 biertjes je heel misschien (meestal krijg je gewoon een Ptje) een rijverbod van 1 a 2 uur geven dus daar is wel een soort van regel bij wat maximaal wel mag.. mijn gedrag en uitlatingen zijn anders dan als ik met een agent praat of dat ik hier op het forum loop te lullen. en ik denk dat de overheid al helemaal geen flikker om jou of mij geeft... zolang we maar zoals zovelen in het systeem passen
pi_137279359
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:17 schreef Life2.0 het volgende:
Bron?

En hoe veel dan? En bij welke grens is ts zijn rijvaardigheid in het gevaar?
Dat maakt niet eens uit. De wettelijke grens is nul. Rijden onder invloed van drugs is altijd verboden.
pi_137279908
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:44 schreef tilly013 het volgende:
en ik denk dat de overheid al helemaal geen flikker om jou of mij geeft... zolang we maar zoals zovelen in het systeem passen
En binnenkort gaat het CBR dus testen of jij in het systeem past mbt de rijvaardigheid dus je mag hier lullen wat je wil maar als je wilt dat wij je helpen kunnen je beter lullen zoals je straks wil doen. Persoonlijk denk ik niet dat dan de politiek correcte antwoorden geven de juiste manier is, dan zul jij al snel als leugenaar door de mand vallen.
pi_137280245
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heb er ook moeite mee op fora en messengers. Hier in het westen is het vrij gebruikelijk om me te zeggen, ook voor beschaafde mensen. Dus zolang ik geen nette brieven aan het schrijven ben, heb ik wel de neiging om me te schrijven ipv mijn.

Tokkie is pas een tekst van 10 regels zonder punten, komma's en hoofdletters.
.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:40:43 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137281221
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat maakt niet eens uit. De wettelijke grens is nul. Rijden onder invloed van drugs is altijd verboden.
Aaaaah, en hoe heb jij toen bepaald dat ts onder invloed was?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:48:24 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137281581
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:12 schreef justanick het volgende:

[..]

Laat ik het dan even samenvatten:
* Je bent eerder gepakt met alcohol. Dermate veel dat ze je een cursus hebben laten doen;
* Je bent nu aangehouden terwijl je auto stonk naar wiet;
* Je hebt tegen de agent toegegeven een trekje te hebben genomen.

Dat laatste (het toegeven), is op zich al meer dan genoeg bewijs voor de politie. Gecombineerd met de wietlucht in de auto (die er niet zomaar komt) en het restant van de joint in de asbak resulteert in de conclusie dat je de sjaak bent.

Ga er maar vanuit dat je je rijbewijs voorlopig niet terugkrijgt.
is ts uberhaupt cautie gegeven, dat je zo veel waarde heeft aan zijn verklaring?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:52:16 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137281771
quote:

[..]

Waarbij het natuurlijk wel zo is dat TS al een keer een LEMA heeft gehad, dus hij al een keer onder invloed van alcohol gepakt was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137281894
voor de duidelijkheid ben 21 dus beginnende bestuurder dus dan krijg je al bij 0.6 promille een lema
pi_137282159
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:56 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Nou een voorbeeldje, van de agent z'n kant:

- Wiet lucht in de auto
- Bijna opgerookte joint zichtbaar in de asbak
- Bestuurder die toegeeft wiet te hebben gerookt,

dat je er dan nog achteraan gooit 'ja maar 1 hijsje een paar uur geleden' zet ook geen zode aan de dijk. Waar kwam die wietlucht dan vandaan in je auto... Zelfde als mensen die zegggen ''1 of 2 bier'' te hebben gedronken als ze half dronken een fuik in rijden, die agent is ook niet gek..

Je had gewoon je mond moeten houden, dan had een of andere gehaaide advocaat er misschien nog wat van kunnen maken (waarschijnlijk niet), maar gezien je zelf tegen die agent al verklaard dat je hebt zitten smoken is het: 1+1=2, rijbewijs weg ermee!
Nja, het is gewoon terecht. Je hebt ook al een cursus tbv de drank gehad begrijp ik en je rijdt rond met een lekke uitlaat.

Tokkie alert... je bent zeker zon petje dat met zijn arie bovenop de versnellingspook zit?

Iig terecht, wat mij betreft nemen ze je rijbewijs nog wat langer in ook.
Whatever...
pi_137282216
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef tilly013 het volgende:
voor de duidelijkheid ben 21 dus beginnende bestuurder dus dan krijg je al bij 0.6 promille een lema
Des te ernstiger dat je nu al die cursus hebt gehad en gepakt bent met een joint.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:10:56 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137282561
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef tilly013 het volgende:
Ja en? Boeien dat je "al" bij 0.6 promille een LEMA krijgt, dat was 3 keer zoveel als toegestaan in jouw situatie.

Daarbij ben je 21 en ben je dus in de afgelopen 3 jaar al een keer met alcohol op gepakt, en nu ook met een joint in de asbak terwijl je vrolijk tegen oom agent roept dat je een paar uur geleden een hijs genomen hebt?

De wereld heeft weinig te winnen met jou achter het stuur van een auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137282762
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Aaaaah, en hoe heb jij toen bepaald dat ts onder invloed was?
Dat heeft TS zelf verklaard.
pi_137282769
TS is gewoon aan het trollen en verzint elke keer weer iets om het nog erger te maken.
pi_137282802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, het is gewoon terecht. Je hebt ook al een cursus tbv de drank gehad begrijp ik en je rijdt rond met een lekke uitlaat.

Tokkie alert... je bent zeker zon petje dat met zijn arie bovenop de versnellingspook zit?

Iig terecht, wat mij betreft nemen ze je rijbewijs nog wat langer in ook.
Tokkie alert...? jij bent stoer internet gangster, kijk dat het terecht is of niet zal allenmaal wel..maar kwam hier met de vraag hoe zon onderzoek in werking gaat.
Nu worden er reacties geplaats dat ik een tokkie met een petje ben..
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:17:12 #78
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137282918
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat heeft TS zelf verklaard.
voor of na de cautie?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:17:50 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137282953
k_man mag zich aanmelden voor mijn beginnerscursus; moeilijke zinnen voor beginners
pi_137282979
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en? Boeien dat je "al" bij 0.6 promille een LEMA krijgt, dat was 3 keer zoveel als toegestaan in jouw situatie.

Daarbij ben je 21 en ben je dus in de afgelopen 3 jaar al een keer met alcohol op gepakt, en nu ook met een joint in de asbak terwijl je vrolijk tegen oom agent roept dat je een paar uur geleden een hijs genomen hebt?

De wereld heeft weinig te winnen met jou achter het stuur van een auto.
geloof me de wereld zou beter worden met mij achter het stuur van een auto dan met jou. Merk nu dus ook dat hier weinig mensen zitten die blowen.. en zich daardoor niet kunnen inbeelden dat een blower beter rijd met een stickie op dan zonder maar goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')