abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137244731
Hallo, als eerste wil ik even aangeven dat ik nieuwe ben op het forum dus misschien doe ik wat dingetjes fout...maar goed

Ik zit met het volgende ik ben in December aangehouden door een agent omdat mijn uitlaat lek was.
De agent heeft me een stop teken gegeven en ik volgde netjes.
Eenmaal aangekomen op de controle plaats..vroeg de agent naar mijn rijbewijs en zei direct dat mijn uitlaat lek was.
Op het moment dat ik me rijbewijs wil pakken uit me portomonee zegt de agent dat hij een sterke wiet lucht uit me auto vind komen.
Waarop ik antwoord; Dat kan meneer er ligt hier een opgerookte joint in de asbak "was nog geen centimeter groot op de tip na dan".
Hij vroeg mij direct of ik de joint had genuttigd, Waarop ik antwoorden; Nee meneer ik heb een paar uur geleden 1 hijs op van een joint. Dus daar bedoelde ik niet de opgerookt joint mee lijkt mij...Dus de agent vraagt mijn rijbewijs.. ik denk oke dat hoofdstuk is afgesloten en begin over de uitlaat. Ik geef de agent mijn rijbewijs waarop hij direct antwoord "Zoooo deze wordt bij deze ingevorderd" Waarop ik verschrikt op kijk en zeg dat kan helemaal niet. Ik wordt verzocht mee te lopen naar de controle bus en daar wordt het formulier ingevuld waarop staat dat mijn rijbewijs is ingevorderd. Ik vraag nog aan de des betreffende agent; Heeft u geen speeksel test of een bloedtest nodig om het vast te kunnen stellen waarop hij antwoord; nee dus vraag ik; hoe kunt u dan zien dat ik dan geblowed heb.
Daarop had de agent geen antwoord en ging vrolijker door met de formulier.
Ze hebben mij niet eens meer aangesproken of een bekeuring gegeven voor het feit waarvoor ze mij aanhielden, wat ik ronduit raar en vreemd vind.
Dus ben na huis gegaan

Ik heb ook verschillende klachten brieven verzonden naar het CBR, en de politie.
Ik heb de agent ook verschillenden keren willen bereiken maar hij was altijd of aan het werk of met vakantie..:S
Wel gaat het cbr mij bellen op 5 maart om telefonisch een verhoor af te leggen.

Nu zit het zo, ik heb dus een sanctie opgelegd gekregen van het cbr voor een onderzoek naar mijn rijbevoegdheid. Een bloedtest, urinetest, en een psychiatrisch onderzoek.
Verder houd ik wel van een biertje dus zit nu ook te twijfelen of ik niet meer kan drinken...omdat dan tijdens het onderzoek daarop wordt gegooid dat ik niet meer bevoegd ben om te rijden
Met blowen ben ik gestopt 2 weken na het incident.
En zal ik graag willen weten of iemand van jullie dit ook heeft meegemaakt.
En hoe het cbr deze testen doet,?

mvg Tilly 013
pi_137246589
Wees blij dat ze je niet aangehouden hebben.

Tilburg de gekste :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_137246591
ik ben ook mijn rijbewijs kwijt geweest voor een jaar en moet dus ook aan een bloedtest en pshychatrisch onderzoek deelnemen, echter had ik veel te veel gedronken en niet geblowd

ik moest na 1 jaar bloedtesten en had veel gegoogled en een hoop mensen hielden 3maanden alcohol vrij aan om zo de bloedtest te doorstaan, wat ook lukte. volgens velen was 3maanden ook vrij lang als je alleen maar een gezelligheidsdrinker bent, maar als de test niet goed was moet je een jaar recidiefvrij zijn om de test weer opnieuw af te mogen leggen en moet je ook je rijbewijs weer inleveren dus. dus ik ging liever 3maanden alcohol vrij dan weer me rijbewijs in te moeten leveren

toen 2jaar later weer een test, drie jaar later weer een en nu ben ik weer 2jaar onderweg voor de laatste test die over 3 jaar plaatsvind. in totaal dus 10jaar later de laatste test en dan ben ik overal vanaf.

het stomme is eigenlijk dat je gewoon de datum te horen krijgt wanneer je weer aan de beurt bent, en dus gewoon ff kunt stoppen.

ook maakt het veel uit of je dagelijks gebruikt/drinkt, bij bijv een alcholist duurt het veel langer voordat het bloed weer ok is dan bij iemand die 1x in de week in de kroeg staat te zuipen

ik rookte in die tijd ook wel eens een jointje en daar hebben ze niet op getest.

kennis van mij was zijn rijbewijs kwijt voor rijden onder invloed van harddrugs en die dronk ook gewoon nog waar ze ook niets van hebben getest/gezegd. hij moest echter urine afstaan

maar dit is wel ongeveer 7 jaar geleden.

en jij zegt dat je bloed en urine moet afstaan dus ik weet niet of ze dan beide gaan controleren, dus better safe then sorry.

zou ff veel gaan googlen op jou situatie, genoeg mensen met hetzelfde probleem.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:12:12 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_137247025
Je hebt je eigen graf gegraven met je verklaring :')

Uit je bloedtest gaat alcohol misbruik blijken (volgens het CBR dan) , qua blowen was ook nog erg lang zichtbaar in bloed. Ik weet niet of ze met het ene onderzoek het andere mogen 'ontdekken'

Doe je verhaal eens op flitsservice.nl en vraag daar om advies
Dum de dum
pi_137247063
http://www.cbr.nl/10872.pp

Ben je al aan het sparen:
quote:
Hoeveel kost het onderzoek?

Het bedrag voor dit onderzoek wordt jaarlijks geïndexeerd door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en bedraagt dit jaar ¤1020,00.
pi_137247131
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:49 schreef tilly013 het volgende:
Nee meneer ik heb een paar uur geleden 1 hijs op van een joint.
Oeps.
pi_137247182
quote:
hoe kunt u dan zien dat ik dan geblowed heb
Grapjas, door jouw verklaring nog eens te lezen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:31:13 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137247834
Het schijnt dat blowen hersencellen kost.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_137248182
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:13 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.cbr.nl/10872.pp

Ben je al aan het sparen:

[..]

lekker duur geworden, ik moest toen geloof ik 70 voor bloedtest en 150 voor pshychiater betalen en dat was bij 2 en 3e test nog hetzelfde.

ben beniewd of dit bedrag alleen voor de 1e test geld en niet voor de vervolg testen die je zelf moet aanvragen bij cbr.

ze weten het wel lekker duur te maken, waar je helemaal niks van leert, je maakt het over en doet 2 dagen pijn en je denkt er nooit meer aan. door weer en wind op je fietsje naar je werk leer je veel meer van.
pi_137248601
Ja het klopt dacht zelf ook dat door mijn verklaring ik de fout ben in gegaan alleen heeft de agent het verkeerd begrepen heb die joint niet gerookt...heb het helaas al moeten betalen.. en idd door weer en wind op het fietske toch bedankt voor de tips zal mijn verhaal is bij flitsservice vertellen!
pi_137248695
die 1020 moeten aftikken?, en voor hoelang ben je hem dan kwijt?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:52:58 #12
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137248756
Dure grap al die keuringen

Het cbr zit nu trouwens met een probleem, omdat artsen stoppen met keuren voor het cbr, had ik van een cbr psieg.

Zij moeten trouwens bewijzen dat je onder invloed was.
Een keer moest ik blazen, agent zei "u mag doorrijden", ik "maar ik heb gedronken" moest doorrijden
pi_137248928
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:49 schreef tilly013 het volgende:
het verkeerd begrepen heb die joint niet gerookt...
Dat hoeft dus ook niet, dat je toegaf een joint gerookt te hebben was voldoende. Die andere joint maakt het ook nog eens aannemelijk dat je wel joints rookt in de auto want hoe komt die daar anders.
pi_137249050
Ja 986 euro in totaal moeten betalen, Mag het hopen dat ze stoppen want vind het CBR ook waardeloos.
Ze krijgen van de pliesie iets opgelegd en zonder er naar te kijken hoe het eigelijk is gegaan gaan ze hun gang om je geld afhandig te maken.
Als ik nu iets heel verkeerds had gedaan oké.. maar een opgerookte joint die in de asbak ligt ( die ik zelf niet heb gerookt) heeft me nu gewoon 986 euro gekost.. jammer
pi_137249408
Als er een joint is gerookt in jouw auto en je hele auto meurt naar de wietlucht, dan heb je wel meer binnen gekregen dan die ene hijs.
pi_137249584
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:52 schreef Manke het volgende:
Dure grap al die keuringen

Het cbr zit nu trouwens met een probleem, omdat artsen stoppen met keuren voor het cbr, had ik van een cbr psieg.

Zij moeten trouwens bewijzen dat je onder invloed was.
Een keer moest ik blazen, agent zei "u mag doorrijden", ik "maar ik heb gedronken" moest doorrijden
ja omdat ze geen max 240euro meer mogen vragen, 78euro per kwarier vinden ze te weinig :') wat je ook nog alleen maar contant kunt betalen.

http://www.nieuws.nl/alge(...)htlijsten-psychiater
pi_137249759
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:00 schreef tilly013 het volgende:
maar een opgerookte joint die in de asbak ligt ( die ik zelf niet heb gerookt) heeft me nu gewoon 986 euro gekost..
Je begrijpt het nog steeds niet...
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:24:14 #18
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137249885
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:15 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

ja omdat ze geen max 240euro meer mogen vragen, 78euro per kwarier vinden ze te weinig :') wat je ook nog alleen maar contant kunt betalen.

http://www.nieuws.nl/alge(...)htlijsten-psychiater
en ze beunen het, bij allemaal werkt de pin automaat niet, ik was ¤215 kwijt voor 10 minuten en hij keek meer naar zn scherm dan naar mij

"van schaal 1 tot 10, hoe voel je je?" :')
pi_137250096
pinnen was zowiezo geen spraken van stond geloof ik zelfs in de brief dat alleen contant mogelijk was.

''hoe gaat het het met je''
''hoeveel drink je nog''
''hoe gaat het op je werk''

oke goedgekeurd ff lappe
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:42:08 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137250468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:30 schreef Urnotindangr het volgende:
pinnen was zowiezo geen spraken van stond geloof ik zelfs in de brief dat alleen contant mogelijk was.

''hoe gaat het het met je''
''hoeveel drink je nog''
''hoe gaat het op je werk''

oke goedgekeurd ff lappe
haha dat dus
werd ook lichamelijk gekeurd en dat mocht ook niet gepind worden, dat ging rechtstreeks naar z'n portemonnee.
pi_137251664
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je begrijpt het nog steeds niet...
Ik begrijp het wel, maar als je niet fout zit op dat moment en je de schijn tegen hebt.. wordt het lastig om dus onschuld te bewijzen.
En vooral omdat de agent net 1 streep had.. die is dus bang om in gesprek te gaan en om fouten toe te geven.. een test had meer duidelijk gegeven.
pi_137252118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:08 schreef tilly013 het volgende:
maar als je niet fout zit op dat moment en je de schijn tegen hebt
Ehhh.....

quote:
Nee meneer ik heb een paar uur geleden 1 hijs op van een joint.
pi_137252252
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ehhh.....

[..]

Jaa van un joint... PAAR uur, zit dus heel wat tijd tussen.. space hem niet van 1 hijsje waar op dat moment 4 of 5 uur tussen zit, of wel?
pi_137253217
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:20 schreef tilly013 het volgende:

[..]

Jaa van un joint... PAAR uur, zit dus heel wat tijd tussen.. space hem niet van 1 hijsje waar op dat moment 4 of 5 uur tussen zit, of wel?
Leg dat dan maar even aan het CBR uit.
pi_137253762
Ben je vaker aangehouden voor rijden onder invloed, of verdenking daarvan?

Over waarom je rijbewijs is ingevorderd:

Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht. Artikel 8 Wegenverkeerswet

Met andere woorden. De agent vond dat jij/je auto naar wiet stonk, en hij zag een opgerookte joint in je asbak liggen (nog even afgezien van hoe je er zelf uitzag :P). Hier komt geen bloed- of speekseltest bij kijken. Dit is afhankelijk van het inzicht van de agent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:20 schreef tilly013 het volgende:

[..]

Je moet gewoon niet blowen als je daarna achter het stuur gaat zitten. En slappe smoesjes zoals dat die joint niet van jou was daar heb je sowieso niks aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wijnand_Bierenstein op 02-03-2014 21:48:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')