Laat ik het dan even samenvatten:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:36 schreef tilly013 het volgende:
ben nu 1 dag aanwezig op dit forum heb nu al een hekel aan sommigen mensen die je hele verhaal niet lezen en alleen naar fouten zoeken dus ik laat het hierbij kerel.. komt helemaal goed met mijn rijbewijs
Hm, naar de gevolgen van alcohol is al veel meer onderzoek gedaan, denk ik. Dus de uitwerking van een bepaalde hoeveelheid is beter in te schatten dan bij marihuana. Wellicht is uit onzekerheid gekozen voor de nullijn. Bestaat er verder al een betrouwbare meetmethode die verschil ziet tussen een hijs en een hele joint?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:06 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Is eigenlijk wel 'n beetje krom want volgens mij is zelfs met 'n heel klein beetje alcohol op achter het stuur gaan zitten al gevaarlijker dan dat je 'n hijs van een joint gehad hebt en gaat rijden...
Dit.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:12 schreef Fe2O3 het volgende:
Je hebt je eigen graf gegraven met je verklaring
Bij het CBR maakt zo'n opmerking je een notoire drugs gebruiker met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef tilly013 het volgende:
van 1 hijs werd ik niet eens meer stoned..
Blijft raar, als je meld iedere week een paar biertjes te drinken maar daarna niet achter het stuur stapt is er geen probleem. Ook als je meld dat je niet zoveel merkt van die paar biertjes.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij het CBR maakt zo'n opmerking je een notoire drugs gebruiker met alle gevolgen van dien.
Als je dat meldt in het kader van het onderzoek naar rijgeschiktheid is de kans groter dat je ongeschikt bent of een alcoholslot in de auto moet. Per week een paar is natuurlijk ook niet echt heel veel maar als je al vaker bent betrapt bij rijden onder invloed zullen dergelijke teksten niet positief worden opgevat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Blijft raar, als je meld iedere week een paar biertjes te drinken maar daarna niet achter het stuur stapt is er geen probleem. Ook als je meld dat je niet zoveel merkt van die paar biertjes.
ja dat snap ik zelf ook wel, ben niet achterlijk..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij het CBR maakt zo'n opmerking je een notoire drugs gebruiker met alle gevolgen van dien.
Is het nou echt zo moeilijk om 'mijn' (of m'n) te schrijven in plaats van 'me'? Het staat echt zo ontzettend dom en tokkie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef tilly013 het volgende:
ja idd ik had het slimmer kunnen aanpakken..op dat moment had ik niet verwacht dat het zo zou lopen... van 1 hijs werd ik niet eens meer stoned..maar goed.
Heb nu wel me les geleerd dus iedereen kijk er mee uit! ben nu me rijbewijs 16 weken kwijt.. het cbt vertelde me dat ik nu nog eens 10 weken kan gaan wachten..
Ach als je een agent vertelt dat je een joint hebt gerookt en je hebt een peuk van een joint in de auto liggen dan vraag ik me af in hoeverre jij beseft dat jou drugsgebruik in de ogen van onze overheid excessief is. "maar bedoel ermee te zeggen dat je wel 2 biertjes mag drinken " dat is waar maar of je dan nog een auto mag besturen is een heel andere vraag of jij het denkt te merken of niet is niet erg relevant. Uit jouw teksten blijkt m.i. dat je de ernst van jouw gedrag en jouw uitlatingen niet goed inschat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:28 schreef tilly013 het volgende:
[..]
ja dat snap ik zelf ook wel, ben niet achterlijk..
maar bedoel ermee te zeggen dat je wel 2 biertjes mag drinken en als je nooit drinkt voel je daar ook iets van.
ga huilen, schrijf je naam gewoon zoals op je idquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Is het nou echt zo moeilijk om 'mijn' (of m'n) te schrijven in plaats van 'me'? Het staat echt zo ontzettend dom en tokkie.
Bron?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:09 schreef k_man het volgende:
Als er een joint is gerookt in jouw auto en je hele auto meurt naar de wietlucht, dan heb je wel meer binnen gekregen dan die ene hijs.
bij die lema cursus is mij vertelt dat 2 biertjes je heel misschien (meestal krijg je gewoon een Ptje) een rijverbod van 1 a 2 uur geven dus daar is wel een soort van regel bij wat maximaal wel mag.. mijn gedrag en uitlatingen zijn anders dan als ik met een agent praat of dat ik hier op het forum loop te lullen. en ik denk dat de overheid al helemaal geen flikker om jou of mij geeft... zolang we maar zoals zovelen in het systeem passenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach als je een agent vertelt dat je een joint hebt gerookt en je hebt een peuk van een joint in de auto liggen dan vraag ik me af in hoeverre jij beseft dat jou drugsgebruik in de ogen van onze overheid excessief is. "maar bedoel ermee te zeggen dat je wel 2 biertjes mag drinken " dat is waar maar of je dan nog een auto mag besturen is een heel andere vraag of jij het denkt te merken of niet is niet erg relevant. Uit jouw teksten blijkt m.i. dat je de ernst van jouw gedrag en jouw uitlatingen niet goed inschat.
Dat maakt niet eens uit. De wettelijke grens is nul. Rijden onder invloed van drugs is altijd verboden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:17 schreef Life2.0 het volgende:
Bron?
En hoe veel dan? En bij welke grens is ts zijn rijvaardigheid in het gevaar?
En binnenkort gaat het CBR dus testen of jij in het systeem past mbt de rijvaardigheid dus je mag hier lullen wat je wil maar als je wilt dat wij je helpen kunnen je beter lullen zoals je straks wil doen. Persoonlijk denk ik niet dat dan de politiek correcte antwoorden geven de juiste manier is, dan zul jij al snel als leugenaar door de mand vallen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:44 schreef tilly013 het volgende:
en ik denk dat de overheid al helemaal geen flikker om jou of mij geeft... zolang we maar zoals zovelen in het systeem passen
Heb er ook moeite mee op fora en messengers. Hier in het westen is het vrij gebruikelijk om me te zeggen, ook voor beschaafde mensen. Dus zolang ik geen nette brieven aan het schrijven ben, heb ik wel de neiging om me te schrijven ipv mijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Is het nou echt zo moeilijk om 'mijn' (of m'n) te schrijven in plaats van 'me'? Het staat echt zo ontzettend dom en tokkie.
Aaaaah, en hoe heb jij toen bepaald dat ts onder invloed was?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat maakt niet eens uit. De wettelijke grens is nul. Rijden onder invloed van drugs is altijd verboden.
is ts uberhaupt cautie gegeven, dat je zo veel waarde heeft aan zijn verklaring?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:12 schreef justanick het volgende:
[..]
Laat ik het dan even samenvatten:
* Je bent eerder gepakt met alcohol. Dermate veel dat ze je een cursus hebben laten doen;
* Je bent nu aangehouden terwijl je auto stonk naar wiet;
* Je hebt tegen de agent toegegeven een trekje te hebben genomen.
Dat laatste (het toegeven), is op zich al meer dan genoeg bewijs voor de politie. Gecombineerd met de wietlucht in de auto (die er niet zomaar komt) en het restant van de joint in de asbak resulteert in de conclusie dat je de sjaak bent.
Ga er maar vanuit dat je je rijbewijs voorlopig niet terugkrijgt.
Waarbij het natuurlijk wel zo is dat TS al een keer een LEMA heeft gehad, dus hij al een keer onder invloed van alcohol gepakt was.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:06 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Is eigenlijk wel 'n beetje krom want volgens mij is zelfs met 'n heel klein beetje alcohol op achter het stuur gaan zitten al gevaarlijker dan dat je 'n hijs van een joint gehad hebt en gaat rijden...
Nja, het is gewoon terecht. Je hebt ook al een cursus tbv de drank gehad begrijp ik en je rijdt rond met een lekke uitlaat.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:56 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Nou een voorbeeldje, van de agent z'n kant:
- Wiet lucht in de auto
- Bijna opgerookte joint zichtbaar in de asbak
- Bestuurder die toegeeft wiet te hebben gerookt,
dat je er dan nog achteraan gooit 'ja maar 1 hijsje een paar uur geleden' zet ook geen zode aan de dijk. Waar kwam die wietlucht dan vandaan in je auto... Zelfde als mensen die zegggen ''1 of 2 bier'' te hebben gedronken als ze half dronken een fuik in rijden, die agent is ook niet gek..
Je had gewoon je mond moeten houden, dan had een of andere gehaaide advocaat er misschien nog wat van kunnen maken (waarschijnlijk niet), maar gezien je zelf tegen die agent al verklaard dat je hebt zitten smoken is het: 1+1=2, rijbewijs weg ermee!
Des te ernstiger dat je nu al die cursus hebt gehad en gepakt bent met een joint.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef tilly013 het volgende:
voor de duidelijkheid ben 21 dus beginnende bestuurder dus dan krijg je al bij 0.6 promille een lema
Ja en? Boeien dat je "al" bij 0.6 promille een LEMA krijgt, dat was 3 keer zoveel als toegestaan in jouw situatie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef tilly013 het volgende:
voor de duidelijkheid ben 21 dus beginnende bestuurder dus dan krijg je al bij 0.6 promille een lema
Dat heeft TS zelf verklaard.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Aaaaah, en hoe heb jij toen bepaald dat ts onder invloed was?
Tokkie alert...? jij bent stoer internet gangster, kijk dat het terecht is of niet zal allenmaal wel..maar kwam hier met de vraag hoe zon onderzoek in werking gaat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, het is gewoon terecht. Je hebt ook al een cursus tbv de drank gehad begrijp ik en je rijdt rond met een lekke uitlaat.
Tokkie alert... je bent zeker zon petje dat met zijn arie bovenop de versnellingspook zit?
Iig terecht, wat mij betreft nemen ze je rijbewijs nog wat langer in ook.
geloof me de wereld zou beter worden met mij achter het stuur van een auto dan met jou. Merk nu dus ook dat hier weinig mensen zitten die blowen.. en zich daardoor niet kunnen inbeelden dat een blower beter rijd met een stickie op dan zonder maar goedquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Boeien dat je "al" bij 0.6 promille een LEMA krijgt, dat was 3 keer zoveel als toegestaan in jouw situatie.
Daarbij ben je 21 en ben je dus in de afgelopen 3 jaar al een keer met alcohol op gepakt, en nu ook met een joint in de asbak terwijl je vrolijk tegen oom agent roept dat je een paar uur geleden een hijs genomen hebt?
De wereld heeft weinig te winnen met jou achter het stuur van een auto.
Hoezo? Over welke zinnen zou je uitleg willen hebben?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:17 schreef Life2.0 het volgende:
k_man mag zich aanmelden voor mijn beginnerscursus; moeilijke zinnen voor beginners
dan is die dus niet gegevenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo? Over welke zinnen zou je uitleg willen hebben?
TS geeft niet aan of en wanneer de cautie gegeven is, dus wellicht is daar inderdaad nog een opening. Al vrees ik dat het wel niet zo'n feest zal worden; als de agent verklaart dat de cautie direct gegeven is, ben je alsnog de lul.
Uit elk onderzoek blijkt dat je significant slechter gaat rijden als je geblowd hebt. Wel is het zo dat mensen die geblowd hebben denken dat ze beter rijden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:18 schreef tilly013 het volgende:
[..]
geloof me de wereld zou beter worden met mij achter het stuur van een auto dan met jou. Merk nu dus ook dat hier weinig mensen zitten die blowen.. en zich daardoor niet kunnen inbeelden dat een blower beter rijd met een stickie op dan zonder maar goed
ja hoor, jij welquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:18 schreef tilly013 het volgende:
[..]
en zich daardoor niet kunnen inbeelden dat een blower beter rijd met een stickie op dan zonder maar goed
Yeah right, jij maakt de komende 5 jaar nog niet zoveel kilometers als ik de afgelopen 30 jaar, dus verbeeld je vooral niets.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:18 schreef tilly013 het volgende:
[..]
geloof me de wereld zou beter worden met mij achter het stuur van een auto dan met jou. Merk nu dus ook dat hier weinig mensen zitten die blowen.. en zich daardoor niet kunnen inbeelden dat een blower beter rijd met een stickie op dan zonder maar goed
Waarom zou hij 'm niet geven? Lees de OP anders gewoon eerst.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan is die dus niet gegeven
waarom zou hij een cautie geven, lees de op anders gewoon eerst
Gewoon dit aan het CBR vertellenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:18 schreef tilly013 het volgende:
ze rijden WEL vele malen beter dan mensen die drinkenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Uit elk onderzoek blijkt dat je significant slechter gaat rijden als je geblowd hebt. Wel is het zo dat mensen die geblowd hebben denken dat ze beter rijden.
zie opquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom zou hij 'm niet geven? Lees de OP anders gewoon eerst.
Wel win-win voor TS hoor, eerst reed hij met drank op, nu met een stickie op, en dat met al zijn jaren rij-ervaring. Whoohoo.....quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze rijden WEL vele malen beter dan mensen die drinken
van mij mag ie, ts kan blijkbaar beter rijden dan gemiddeld autorijdend nederlandquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel win-win voor TS hoor, eerst reed hij met drank op, nu met een stickie op, en dat met al zijn jaren rij-ervaring. Whoohoo.....
als ts steeds onder invloed rijd en nog steeds leeft, rijd hij blijkbaar beter als gemiddeld nuchter nederland, all im sayingquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vindt TS zelf.... mits hij een stickie opheeft.
asociaal? nee zo rijd ik niet er wordt hier echt gedacht dat een blower als een debiel over de weg vlamt.quote:Op [url=http://forum.fok.et
nl/topic/2080861/4/25#137283232]zaterdag 1 maart 2014 20:22[/url] schreef Leandra het volgende:
[..]
Yeah right, jij maakt de komende 5 jaar nog niet zoveel kilometers als ik de afgelopen 30 jaar, dus verbeeld je vooral niets.
En je kunt in je gebrek aan ervaring wel denken dat je met een stickie op beter rijdt dan zonder, maar dat zegt dan waarschijnlijk vooral veel over je gebrekkige rijstijl in combinatie met je gevoel van onoverwinnelijkheid als je gerookt hebt.
Je bent niet alleen een onervaren bestuurder, maar ook nog een hele asociale.
thumbs up!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als ts steeds onder invloed rijd en nog steeds leeft, rijd hij blijkbaar beter als gemiddeld nuchter nederland, all im saying
dus hoe vaker je slecht rijdt, hoe beter je rijd?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:31 schreef tilly013 het volgende:
[..]
asociaal? nee zo rijd ik niet er wordt hier echt gedacht dat een blower als een debiel over de weg vlamt.
Ik heb ervaring genoeg ,heb denk al zeker meer als 150.000 km gereden dus weet best waar ik het over heb neem ik aan
Kan ook aan mij liggen dat 150.000 niks is hoor maar als je kijkt, een gemiddelde bestuurder rijdt 15.000 in een jaar.
Het euforische gevoel is na 3 jaar blowen wel aardig verdwenen.
Het is dan niet zoals in het begin naar een aantal hijsen in de wolken zitten met je kop.
wat bedoel je met slecht rijden?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus hoe vaker je slecht rijdt, hoe beter je rijd?
En toch al een paar keer staande gehouden in die paar jaar rijbewijs... kennelijk rijdt hij niet zo goed als hij denkt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als ts steeds onder invloed rijd en nog steeds leeft, rijd hij blijkbaar beter als gemiddeld nuchter nederland, all im saying
haha, nee vond het gewoon grappig.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nou moet je niet doen alsof het een prestatie is he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |