abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137195301
Als de bijbel klopt zal er een moment komen dat de opname van de gemeente komt, ineens miljoenen mensen die verdwenen zijn, is er voor de achtergebleven mensen dan een 2e kans?
JA
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:47:50 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137195370
Er is altijd een 2e kans.
The End Times are wild
pi_137195556
is er ook een 2e keus
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:47:12 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_137197357
Welke achtergebleven mensen....?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_137197421
Welke opname?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137197551
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:46 schreef jotpio het volgende:
Als de bijbel klopt zal er een moment komen dat de opname van de gemeente komt, ineens miljoenen mensen die verdwenen zijn, is er voor de achtergebleven mensen dan een 2e kans?
Nergens staat er iets over de Rapture in de bijbel, dat is een verhaal dat in de VS bedacht is zonder enig echt fundament in de bijbel.

Als de laatste dagen komen zullen de Gristenen net zo hard lijden als de rest })
pi_137199414
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:46 schreef jotpio het volgende:
Als de bijbel klopt <...>
Dat vind ik nogal een 'als'.

Op dit moment zijn er meer dan genoeg redenen om aan te nemen dat de bijbel niet klopt. In elk geval is een letterlijke interpretatie van de bijbel wetenschappelijk gezien onhoudbaar.

Wat er na de 'als' komt is dan nauwelijks nog interessant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_137199526
Waar staat dat in de bijbel dan? Van die verdwenen miljoenen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:06:46 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137200322
Als de bijbel klopt, waren we allemaal christenen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137200425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:50 schreef capricia het volgende:
Waar staat dat in de bijbel dan? Van die verdwenen miljoenen?
Pas las ik in een sportbijbeltje deze tekst

40 Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten. 41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten. 42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.

JA
pi_137200699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:09 schreef jotpio het volgende:

[..]

40 Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten. 41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten. 42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.

[ afbeelding ]
En wie zijn er volgens jou dan de verdwenen mensen. Zij die op aarde blijven of zij die met god mee gaan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_137201031
Mensen die klaar zijn voor de opname worden weggenomen van de aarde, imho.

Als je googled op rapture pictures krijg je deze fotoos

JA
pi_137201055
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Alleen is dit niet te rijmen met het standaard rapture verhaal waarbij de "echte christenen" worden opgenomen voordat het ergste begint, daar is geen sprake van in de tekst voor deze quote. daarnaast lijken de christelijke geleid naar een plek op aarde.
En iedereen zal Jezus zien waardoor het duidelijk is wat er aan de hand is.

Bij de rapture worden christenen plotseling en zonder waarschuwing opgenomen.
denk aan auto's die ineens zonder bestuurder zitten, vage hoopjes kleren die op straat liggen.

ook wordt voor die twee passages het verhaal van Noach aangehaald

37 But as the days of Noah were, so shall also the coming of the Son of Man be.
38 For as in the days that were before the flood they were eating and drinking, marrying and giving in marriage, until the day that Noah entered into the ark
39 and knew not until the flood came and took them all away, so shall also the coming of the Son of Man be.
40 Then shall two be in the field; the one shall be taken and the other left.
41 Two women shall be grinding at the mill; the one shall be taken and the other left.

in dit geval lijkt het er dus op dat het niet de christenen zijn die van de aarde verdwijnen maar de ongelovigen die plotseling vernietigd worden.
pi_137237319
de ongelovigen blijven in dit geval achter.
Jezus haalt dan de gemeente op in zijn "ark" de hemel dus.
Dus de uitverkoren worden weggenomen en de uitverkorenen zijn dan iedereen die in Jezus gelooft.
en hem heeft aangenomen als zijn redder en dus ok zijn liefde kent.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137237710
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
de ongelovigen blijven in dit geval achter.
Jezus haalt dan de gemeente op in zijn "ark" de hemel dus.
Dus de uitverkoren worden weggenomen en de uitverkorenen zijn dan iedereen die in Jezus gelooft.
en hem heeft aangenomen als zijn redder en dus ok zijn liefde kent.
Hmm... kun je het een ongelovige kwalijk nemen dat hij niet gelooft in de christelijke god? En zo ja, waarom?
pi_137238250
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm... kun je het een ongelovige kwalijk nemen dat hij niet gelooft in de christelijke god? En zo ja, waarom?
Zoals ik God ken wel denk ik en ook gewoon het idee van dat Jezus ook mijn zonden gedragen heeft toen hij aan het kruis stierf en deze zonden dus meegenomen heeft de dood in en ze daar heeft achtergelaten en toen weer is opgestaan omdat de dood geen vat op hem kon hebben aangezien Jezus zonder zonden geleefd heeft

Maar wat ik mij dan afvraag is waarom hij/ zij niet in God gelooft.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137238485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:29 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zoals ik God ken wel denk ik en ook gewoon het idee van dat Jezus ook mijn zonden gedragen heeft toen hij aan het kruis stierf en deze zonden dus meegenomen heeft de dood in en ze daar heeft achtergelaten en toen weer is opgestaan omdat de dood geen vat op hem kon hebben aangezien Jezus zonder zonden geleefd heeft
De geschiedenisboeken staan vol met gruwelijk leed. Dat heeft an sich niets te maken met goden en al zeker niet de christelijke god.

quote:

Maar wat ik mij dan afvraag is waarom hij/ zij niet in God gelooft.
'Waarom wel?' is een veel interessanter vraag.

Wil je de ongelovige iets kwalijk kunnen nemen dan zul je moeten veronderstellen dat hij had moeten of kunnen weten dat die christelijke god bestaat. Hoe zou de ongelovige dat moeten weten? Geloof gaat over geloof, toch? Niet over kennis?
pi_137242401
quote:

[..]

Zoals ik God ken [...]
Ehhh, je bedoeld zoals jij in God gelooft. Kennen en geloven moet je niet met elkaar verwarren.
pi_137243221
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

De geschiedenisboeken staan vol met gruwelijk leed. Dat heeft an sich niets te maken met goden en al zeker niet de christelijke god.

[..]

'Waarom wel?' is een veel interessanter vraag.

Wil je de ongelovige iets kwalijk kunnen nemen dan zul je moeten veronderstellen dat hij had moeten of kunnen weten dat die christelijke god bestaat. Hoe zou de ongelovige dat moeten weten? Geloof gaat over geloof, toch? Niet over kennis?
Je kunt weten dat er een God bestaat door de bijbel te lezen, door te bidden tot God(kan op verschillende manieren: bijvoorbeeld door te zeggen van God ik weet niet of U bestaat, maar wilt u mij een teken geven als het wel zo is.) Zo'n teken komt niet altijd direct maar soms ook wel.

Verder door bijeenkomsten te bezoeken waar een christelijke spreker komt spreken. Er zijn er die ook gericht zijn op mensen die of God nog niet kennen of Hem beter willen leren kennen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137243469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Je kunt weten dat er een God bestaat door de bijbel te lezen, door te bidden tot God(kan op verschillende manieren: bijvoorbeeld door te zeggen van God ik weet niet of U bestaat, maar wilt u mij een teken geven als het wel zo is.) Zo'n teken komt niet altijd direct maar soms ook wel.
Voor sommige mensen komt dat teken na het lezen van de Koran en/of het bidden tot Allah. Voor weer anderen komt dat na het bestuderen van hierogliefen en het bidden tot de zonnegod Ra. Voor nog weer anderen komt dat teken na het lezen van the book of Mormon.

Hoe verifieer ik als ongelovige welke van deze geloven het bij het juiste eind heeft, als dit soort 'openbaringen' feitelijk in alle religies wel is terug te vinden?

Anders gezegd: hoe zegt het vermogen van mensen om helemaal te verzuipen in een religie iets over het bestaan van goden?

quote:

Verder door bijeenkomsten te bezoeken waar een christelijke spreker komt spreken.
Want? Heeft zo'n christelijke spreker een bijzonder soort kennis of autoriteit? Op basis waarvan dan? Als dat persoonlijke openbaringen betreft kan ik je zo 10 andere religies noemen waarin dat evengoed gebeurt.

quote:

Er zijn er die ook gericht zijn op mensen die of God nog niet kennen of Hem beter willen leren kennen.
Als daar mogelijkheden toe bestonden dan lijkt me dat zeer interessant.

Wat me echter niet interessant lijkt is een indoctrinatiepraatje van iemand die intens gelooft dat in het bijzonder zijn god de enige ware god is: ik heb namelijk geen enkele mogelijkheid om dat te verifieren.

Waarom zou ik wel naar een christelijke spreker moeten gaan luisteren en niet naar, zeg, een Imam?

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 28-02-2014 19:15:04 ]
pi_137245494
Iemand heeft het een en ander grafisch uitgelegd, het is nogal complex met meerdere hiernamaalsen, hellen en oordelingen
http://www.bible.ca/raptu(...)brown-ministries.jpg
Te groot om hier direct af te beelden.
Dus na de rapture is er nog een kans om je te bekeren voordat het laatste oordeel komt.

Als je daarin gelooft, ten minste.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 1 maart 2014 @ 01:23:15 #22
224960 highender
Travellin' Light
pi_137261887
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:23 schreef jotpio het volgende:
Mensen die klaar zijn voor de opname worden weggenomen van de aarde, imho.

Als je googled op rapture pictures krijg je deze fotoos

[ afbeelding ]
_O-
pi_137266746
quote:

[..]

Verder door bijeenkomsten te bezoeken waar een christelijke spreker komt spreken. Er zijn er die ook gericht zijn op mensen die of God nog niet kennen of Hem beter willen leren kennen.
Ten eerste ga je vanuit dat geloven in goden een keuze is. Maar dat is eigenlijk heel vreemd, want hoe kun je jezelf dwingen te geloven wat in je eigen wereldbeeld niet bestaat. Andersom natuurlijk hetzelfde. Iemand die wel in goden gelooft, kan er niet zomaar vanaf stappen. Voor die mensen bestaan goden ook daadwerkelijk.

Ten tweede kun je mensen niet kwalijk nemen dat ze in een andere religie geloven. Niet iedereen komt in aanraking met het christendom en voor hen is hun eigen religie de waarheid. Als de christelijke God echt wilde dat we allemaal in hem gingen geloven, had hij wel wat beter zijn best moeten doen. Nu kan hij van te voren mensen/zielen uitkiezen door te zorgen dat ze later in hem gaan geloven en die mensen in de juiste omgeving laten opgroeien.
ROBODEMONS..................|:(
pi_137270688
quote:

[..]

[
Wie is deze dief? Is dat misschien een ufonaut?
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_137273066
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor sommige mensen komt dat teken na het lezen van de Koran en/of het bidden tot Allah. Voor weer anderen komt dat na het bestuderen van hierogliefen en het bidden tot de zonnegod Ra. Voor nog weer anderen komt dat teken na het lezen van the book of Mormon.

Hoe verifieer ik als ongelovige welke van deze geloven het bij het juiste eind heeft, als dit soort 'openbaringen' feitelijk in alle religies wel is terug te vinden?

Anders gezegd: hoe zegt het vermogen van mensen om helemaal te verzuipen in een religie iets over het bestaan van goden?

[..]

Want? Heeft zo'n christelijke spreker een bijzonder soort kennis of autoriteit? Op basis waarvan dan? Als dat persoonlijke openbaringen betreft kan ik je zo 10 andere religies noemen waarin dat evengoed gebeurt.

[..]

Wat me echter niet interessant lijkt is een indoctrinatiepraatje van iemand die intens gelooft dat in het bijzonder zijn god de enige ware god is: ik heb namelijk geen enkele mogelijkheid om dat te verifieren.

Waarom zou ik wel naar een christelijke spreker moeten gaan luisteren en niet naar, zeg, een Imam?
Volgens mij is het christendom de enige waar je een relatie op kan bouwen met God en is het ook de enige waar God mensen inspireert door middel van de Heilige Geest. En gebeuren er ook wonderen binnen de islam? Volgens mij verschijnt Jezus niet bij christenen om te vertellen dat ze de verkeerde religie aanhangen terwijl andersom wel geregeld gebeurd.
pi_137273602
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:34 schreef Calhoun84 het volgende:

[..]

Volgens mij is het christendom de enige waar je een relatie op kan bouwen met God en is het ook de enige waar God mensen inspireert door middel van de Heilige Geest. En gebeuren er ook wonderen binnen de islam? Volgens mij verschijnt Jezus niet bij christenen om te vertellen dat ze de verkeerde religie aanhangen terwijl andersom wel geregeld gebeurd.
Dan moet Jezus nog maar eens naar India, daar zijn nog een miljard hindoes.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:57:31 #27
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_137277862
quote:

[..]

Volgens mij is het christendom de enige waar je een relatie op kan bouwen met God en is het ook de enige waar God mensen inspireert door middel van de Heilige Geest.
Het christendom is niet de enige religie waarin men gelooft een relatie met een god op te bouwen, noch is het de enige religie waarin die relatie zover verifieerbaar een volslagen illusie is.

quote:

En gebeuren er ook wonderen binnen de islam?
:')

Dat is nogal afhankelijk van wat je verstaat onder 'wonder'. Maar validatie door schijnbaar onverklaarbare gebeurtenissen zie je inderdaad ook in zo'n beetje alle religies. En in al die gevallen is het een elementaire drogreden, geen echte validatie.

Overigens vallen Christendom en Islam samen met het Jodendom gewoon in dezelfde familie van religies.

quote:

Volgens mij verschijnt Jezus niet bij christenen om te vertellen dat ze de verkeerde religie aanhangen terwijl andersom wel geregeld gebeurd.
Jezus die verschijnt aan moslims en hindu's om ze te vertellen dat ze beter christenen kunnen worden? _O-

Maar even zonder dollen.. alls het puur gaat om succes in de vorm van groei is de Islam op dit moment zonder enige twijfel de meest succesvolle religie.
pi_137279296
quote:

[..]

Sorry hoor, maar dat ik vind ik nogal een bekrompen gedachten. Er is niet één manier waarop God de mensen kan inspireren of een relatie kan opbouwen en niet bij alle religies zijn goden op de zelfde manier.

En over dat laatste wat je post, daar mag je wel met wat voorbeelden komen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een god zegt dat zijn/haar aanhangers de verkeerde religie aanhangen.
pi_137291023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het christendom is niet de enige religie waarin men gelooft een relatie met een god op te bouwen, noch is het de enige religie waarin die relatie zover verifieerbaar een volslagen illusie is.

[..]

:')

Dat is nogal afhankelijk van wat je verstaat onder 'wonder'. Maar validatie door schijnbaar onverklaarbare gebeurtenissen zie je inderdaad ook in zo'n beetje alle religies. En in al die gevallen is het een elementaire drogreden, geen echte validatie.

Overigens vallen Christendom en Islam samen met het Jodendom gewoon in dezelfde familie van religies.

[..]

Jezus die verschijnt aan moslims en hindu's om ze te vertellen dat ze beter christenen kunnen worden? _O-

Maar even zonder dollen.. alls het puur gaat om succes in de vorm van groei is de Islam op dit moment zonder enige twijfel de meest succesvolle religie.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:50 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Dan moet Jezus nog maar eens naar India, daar zijn nog een miljard hindoes.
Ter jou informatie, Jezus heeft bij de monniken in India zich de kunst van het genezen eigen gemaakt.
  Moderator zaterdag 1 maart 2014 @ 23:55:46 #30
236264 crew  capricia
pi_137291891
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:33 schreef Begripvol het volgende:

[..]

[..]

Ter jou informatie, Jezus heeft bij de monniken in India zich de kunst van het genezen eigen gemaakt.
En waar kan ik dat lezen in de bijbel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_137292252
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]

En waar kan ik dat lezen in de bijbel?
Dat kun je niet terugvinden in de Bijbel. Je kunt ook niet terugvinden waar Hij was vóór zijn 30e jaar. Bepaalde dingen in het leven vallen jammer genoeg onder de mystiek waar alleen ingewijden er de toegang tot hebben, totdat de wetenschap zelf met bewijzen komt.
pi_137295352
quote:

[..]

[..]

goed lezen:
Dan moet Jezus nog maar eens naar India
:Y
pi_137325747
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat ik vind ik nogal een bekrompen gedachten. Er is niet één manier waarop God de mensen kan inspireren of een relatie kan opbouwen en niet bij alle religies zijn goden op de zelfde manier.

En over dat laatste wat je post, daar mag je wel met wat voorbeelden komen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een god zegt dat zijn/haar aanhangers de verkeerde religie aanhangen.
http://www.isaruhallah.nl/ voor getuigenissen.
pi_137326251
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:38 schreef Calhoun84 het volgende:

[..]

http://www.isaruhallah.nl/ voor getuigenissen.
Dat zijn eerder persoonlijke ervaringen dan bewijs.
pi_137326507
quote:
12s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat zijn eerder persoonlijke ervaringen dan bewijs.
Je vroeg om voorbeelden, niet om bewijs. :)
pi_137329008
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:54 schreef Calhoun84 het volgende:

[..]

Je vroeg om voorbeelden, niet om bewijs. :)
Ah snap, je hebt gelijk. :P Toch heb je me niet overtuigd.
pi_137331128
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 02:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

goed lezen:
Dan moet Jezus nog maar eens naar India
:Y
Maar dat zeg ik toch? Hij is daar al geweest gedurende Zijn leven hier op aarde.
pi_137334291
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:08 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik toch? Hij is daar al geweest gedurende Zijn leven hier op aarde.
De ene keer was dus niet genoeg, want zowat heel india is nog steeds hindoe
  Eindredactie Games maandag 3 maart 2014 @ 01:23:37 #39
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_137334411
quote:

[..]

[..]

Je quote Molurus hier maar je reageert niet op hem. Ga je dat alsnog doen?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_137344661
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:32 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ten eerste ga je vanuit dat geloven in goden een keuze is. Maar dat is eigenlijk heel vreemd, want hoe kun je jezelf dwingen te geloven wat in je eigen wereldbeeld niet bestaat. Andersom natuurlijk hetzelfde. Iemand die wel in goden gelooft, kan er niet zomaar vanaf stappen. Voor die mensen bestaan goden ook daadwerkelijk.

Ten tweede kun je mensen niet kwalijk nemen dat ze in een andere religie geloven. Niet iedereen komt in aanraking met het christendom en voor hen is hun eigen religie de waarheid. Als de christelijke God echt wilde dat we allemaal in hem gingen geloven, had hij wel wat beter zijn best moeten doen. Nu kan hij van te voren mensen/zielen uitkiezen door te zorgen dat ze later in hem gaan geloven en die mensen in de juiste omgeving laten opgroeien.
God Heeft het liefst dat iedereen in de hemel komt.
Maar het gaat er juist om dat de mens ook voor hem kiezen.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 3 maart 2014 @ 14:45:00 #41
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_137345935
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God Heeft het liefst dat iedereen in de hemel komt.
Maar het gaat er juist om dat de mens ook voor hem kiezen.
Dan zijn er nog steeds 2 vragen:

1) waarom zou iemand voor hem kiezen? En in samenhang daarmee:
2) kun je het een mens kwalijk nemen wanneer hij die keuze niet maakt? Zo ja, dan ga je er vanuit dat die persoon van zijn bestaan had kunnen en moeten weten. Hoe moet iemand dat weten?
  maandag 3 maart 2014 @ 14:47:00 #42
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_137346010
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:08 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Het idee dat hij in India geweest zou zijn is op zijn best zeer speculatief. Er is op dat punt geen consensus onder historici. Als hij daar is geweest heeft hij nauwelijks indruk gemaakt.

Los daarvan is het niet interessant voor de vraag hoe dat werkt voor hedendaagse hindoes, dat is waar mijn reactie over ging. Tenslotte is Jezus, als hij uberhaupt heeft bestaan, 2000 jaar geleden overleden.
pi_137346729
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zijn er nog steeds 2 vragen:

1) waarom zou iemand voor hem kiezen? En in samenhang daarmee:
2) kun je het een mens kwalijk nemen wanneer hij die keuze niet maakt? Zo ja, dan ga je er vanuit dat die persoon van zijn bestaan had kunnen en moeten weten. Hoe moet iemand dat weten?
Ik dacht dat ik punt 2 al een keer had aan gegeven ;), maar als herhaling zal ik dus even aan geven dat diegene van zijn bestaan kan af weten door de bijbel en doordat meer dan genoeg mensen op deze wereld hem hebben aan genomen.
Dus de hand die God al naar iedereen uitsteekt heeft aangepakt.
En door met zulke mensen te praten kun je Het bestaan dus weten.
Door dat je misschien ook meer rust in je hart krijgt als je op De Heer gaat vertrouwen.
Dus doordat men al van God hoort door anderen zoals ik nu dus ook doe kun je weten dat er een God is. Dus als iemand de keus maakt om hem niet te volgen is dat zijn/ haar probleem en zijn eventuele gevolgen ook voor hem/ haar.

punt 1: Omdat God de enige is waar je echt op kunt vertrouwen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137346877
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]
Tenslotte is Jezus, als hij uberhaupt heeft bestaan, 2000 jaar geleden overleden.
Dat is maar amper de helft ;)
Hij is na 3 dagen ook nog opgestaan en met hemelvaart naar de hemel gegaan en daarna de Heilige Geest uit gestort.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 3 maart 2014 @ 15:23:58 #45
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_137347049
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:13 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik punt 2 al een keer had aan gegeven ;)

<..>

punt 1: Omdat God de enige is waar je echt op kunt vertrouwen.
Mijn tegenwerpingen van 28 februari, 17:07, had je nog niet op gereageerd. Maar mogelijk heb je die gemist. ;)

Voor punt 1 gelden exact dezelfde bezwaren.
  maandag 3 maart 2014 @ 15:25:29 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_137347100
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat is maar amper de helft ;)
De helft van wat?

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

Hij is na 3 dagen ook nog opgestaan en met hemelvaart naar de hemel gegaan en daarna de Heilige Geest uit gestort.
Dat is een geloof waar ik zelf geen enkele waarde aan hecht.
pi_137348062
Ik sta altijd op na ongeveer 8 į 9 uur. Aanbid mij.
pi_137348286
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

[..]

zo'n spreker geeft geen indoctrinatie praatje, maar zou je uit kunnen leggen hoe bepaalde dingen in elkaar steken vanuit een bijbels oogpunt en dat eventueel in vergelijk met hoe het er nu aan toe gaat op deze aarde, want als het op de eind tijd aankomt zijn er best veel bewijzen of vergelijkingen tussen de bijbel en nu en hoe het ook vroeger ging.
Voor hem is de Bijbel de waarheid en hij praat niet uit autoriteit maar inderdaad op basis van de kennis die hij/ zij heeft van de bijbel.

En het grootste verschil tussen het christelijk geloof en welk een andere religie is dat christenen geloven dat Jezus de zoon van God is en alles wat Hij dus heeft gedaan, (Dus dat God ook een zoon heeft) en daarbij dus ook de genade waaronder een christen dan leeft. Dat kom je bij geen enkele andere religie tegen.

Bij al die andere religies komt het allemaal op je zelf aan, dus hoe beter je leeft of meer goede daden je hebt gedaan hoe hoger je plek of hoe meer kans je hebt om in het hiernamaals/ hemel te komen.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 3 maart 2014 @ 16:09:27 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_137348542
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

zo'n spreker geeft geen indoctrinatie praatje, maar zou je uit kunnen leggen hoe bepaalde dingen in elkaar steken vanuit een bijbels oogpunt en dat eventueel in vergelijk met hoe het er nu aan toe gaat op deze aarde, want als het op de eind tijd aankomt zijn er best veel bewijzen of vergelijkingen tussen de bijbel en nu en hoe het ook vroeger ging.
Voor hem is de Bijbel de waarheid en hij praat niet uit autoriteit maar inderdaad op basis van de kennis die hij/ zij heeft van de bijbel.
Het is niet bewust als indoctrinatie bedoeld, maar dat maakt het niet minder een indoctrinatiepraatje. En hij spreekt wel degeljk vanuit autoriteit. Een autoriteit die hij zelf toekent aan de Bijbel en de inhoud daarvan.

Als buitenstaander zeg ik: ik verwerp die autoriteit van de Bijbel. Maak eerst maar eens aannemelijk dat de Bijbel betrouwbare informatie bevat. Dat zo iemand de Bijbel heeft gelezen vind ik niet zo heel spannend. Als dat het enige is dat hij weet lijkt zo'n toespraak me alles behalve interessant.

quote:

En het grootste verschil tussen het christelijk geloof en welk een andere religie is dat christenen geloven dat Jezus de zoon van God is en alles wat Hij dus heeft gedaan, (Dus dat God ook een zoon heeft) en daarbij dus ook de genade waaronder een christen dan leeft. Dat kom je bij geen enkele andere religie tegen.
Sja, Ganesha kom je ook in maar 1 religie tegen. Wat is nu je punt? Waarom is Jezus geloofwaardiger dan Ganesha?

quote:

Bij al die andere religies komt het allemaal op je zelf aan, dus hoe beter je leeft of meer goede daden je hebt gedaan hoe hoger je plek of hoe meer kans je hebt om in het hiernamaals/ hemel te komen.
Dat geldt niet voor alle religies. Er zijn een aantal religies waarin de goden niet worden gezien als morele wezens. Er zijn ook meer dan genoeg religies die het hele idee van een hiernamaals niet kennen.

Dat terzijde, er rest nog steeds de vraag: wat maakt het christendom nu geloofwaardiger dan alle andere religies? Kun je dit beargumenteren zonder je te beroepen op de autoriteit van de Bijbel (die ik in elk geval niet zonder meer aanvaard)?
pi_137349320
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is niet bewust als indoctrinatie bedoeld, maar dat maakt het niet minder een indoctrinatiepraatje. En hij spreekt wel degeljk vanuit autoriteit. Een autoriteit die hij zelf toekent aan de Bijbel en de inhoud daarvan.

Als buitenstaander zeg ik: ik verwerp die autoriteit van de Bijbel. Maak eerst maar eens aannemelijk dat de Bijbel betrouwbare informatie bevat. Dat zo iemand de Bijbel heeft gelezen vind ik niet zo heel spannend. Als dat het enige is dat hij weet lijkt zo'n toespraak me alles behalve interessant.

[..]

Sja, Ganesha kom je ook in maar 1 religie tegen. Wat is nu je punt? Waarom is Jezus geloofwaardiger dan Ganesha?

[..]

Dat geldt niet voor alle religies. Er zijn een aantal religies waarin de goden niet worden gezien als morele wezens. Er zijn ook meer dan genoeg religies die het hele idee van een hiernamaals niet kennen.

Dat terzijde, er rest nog steeds de vraag: wat maakt het christendom nu geloofwaardiger dan alle andere religies? Kun je dit beargumenteren zonder je te beroepen op de autoriteit van de Bijbel (die ik in elk geval niet zonder meer aanvaard)?
Hoe zou ik dat zonder bijbel moeten doen, want dat is een wezenlijk onderdeel van het christelijk geloof.
Jezus is het fundament.

maar:
Ik kwam net deze site tegen, die andere nieuws punten publiceert die je niet op het NOS journaal tegen komt, misschien dat je daar iets aan hebt?

http://xandernieuws.punt.nl/home
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')