Nergens staat er iets over de Rapture in de bijbel, dat is een verhaal dat in de VS bedacht is zonder enig echt fundament in de bijbel.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:46 schreef jotpio het volgende:
Als de bijbel klopt zal er een moment komen dat de opname van de gemeente komt, ineens miljoenen mensen die verdwenen zijn, is er voor de achtergebleven mensen dan een 2e kans?
Dat vind ik nogal een 'als'.quote:
Pas las ik in een sportbijbeltje deze tekstquote:Op donderdag 27 februari 2014 14:50 schreef capricia het volgende:
Waar staat dat in de bijbel dan? Van die verdwenen miljoenen?
En wie zijn er volgens jou dan de verdwenen mensen. Zij die op aarde blijven of zij die met god mee gaan?quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:09 schreef jotpio het volgende:
[..]
Pas las ik in een sportbijbeltje deze tekst
40 Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten. 41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten. 42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.
[ afbeelding ]
Alleen is dit niet te rijmen met het standaard rapture verhaal waarbij de "echte christenen" worden opgenomen voordat het ergste begint, daar is geen sprake van in de tekst voor deze quote. daarnaast lijken de christelijke geleid naar een plek op aarde.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:09 schreef jotpio het volgende:
[..]
40 Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten. 41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten. 42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.
[ afbeelding ]
Hmm... kun je het een ongelovige kwalijk nemen dat hij niet gelooft in de christelijke god? En zo ja, waarom?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
de ongelovigen blijven in dit geval achter.
Jezus haalt dan de gemeente op in zijn "ark" de hemel dus.
Dus de uitverkoren worden weggenomen en de uitverkorenen zijn dan iedereen die in Jezus gelooft.
en hem heeft aangenomen als zijn redder en dus ok zijn liefde kent.
Zoals ik God ken wel denk ik en ook gewoon het idee van dat Jezus ook mijn zonden gedragen heeft toen hij aan het kruis stierf en deze zonden dus meegenomen heeft de dood in en ze daar heeft achtergelaten en toen weer is opgestaan omdat de dood geen vat op hem kon hebben aangezien Jezus zonder zonden geleefd heeftquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm... kun je het een ongelovige kwalijk nemen dat hij niet gelooft in de christelijke god? En zo ja, waarom?
De geschiedenisboeken staan vol met gruwelijk leed. Dat heeft an sich niets te maken met goden en al zeker niet de christelijke god.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Zoals ik God ken wel denk ik en ook gewoon het idee van dat Jezus ook mijn zonden gedragen heeft toen hij aan het kruis stierf en deze zonden dus meegenomen heeft de dood in en ze daar heeft achtergelaten en toen weer is opgestaan omdat de dood geen vat op hem kon hebben aangezien Jezus zonder zonden geleefd heeft
'Waarom wel?' is een veel interessanter vraag.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar wat ik mij dan afvraag is waarom hij/ zij niet in God gelooft.
Ehhh, je bedoeld zoals jij in God gelooft. Kennen en geloven moet je niet met elkaar verwarren.quote:
Je kunt weten dat er een God bestaat door de bijbel te lezen, door te bidden tot God(kan op verschillende manieren: bijvoorbeeld door te zeggen van God ik weet niet of U bestaat, maar wilt u mij een teken geven als het wel zo is.) Zo'n teken komt niet altijd direct maar soms ook wel.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
De geschiedenisboeken staan vol met gruwelijk leed. Dat heeft an sich niets te maken met goden en al zeker niet de christelijke god.
[..]
'Waarom wel?' is een veel interessanter vraag.
Wil je de ongelovige iets kwalijk kunnen nemen dan zul je moeten veronderstellen dat hij had moeten of kunnen weten dat die christelijke god bestaat. Hoe zou de ongelovige dat moeten weten? Geloof gaat over geloof, toch? Niet over kennis?
Voor sommige mensen komt dat teken na het lezen van de Koran en/of het bidden tot Allah. Voor weer anderen komt dat na het bestuderen van hierogliefen en het bidden tot de zonnegod Ra. Voor nog weer anderen komt dat teken na het lezen van the book of Mormon.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je kunt weten dat er een God bestaat door de bijbel te lezen, door te bidden tot God(kan op verschillende manieren: bijvoorbeeld door te zeggen van God ik weet niet of U bestaat, maar wilt u mij een teken geven als het wel zo is.) Zo'n teken komt niet altijd direct maar soms ook wel.
Want? Heeft zo'n christelijke spreker een bijzonder soort kennis of autoriteit? Op basis waarvan dan? Als dat persoonlijke openbaringen betreft kan ik je zo 10 andere religies noemen waarin dat evengoed gebeurt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
Verder door bijeenkomsten te bezoeken waar een christelijke spreker komt spreken.
Als daar mogelijkheden toe bestonden dan lijkt me dat zeer interessant.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
Er zijn er die ook gericht zijn op mensen die of God nog niet kennen of Hem beter willen leren kennen.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:23 schreef jotpio het volgende:
Mensen die klaar zijn voor de opname worden weggenomen van de aarde, imho.
Als je googled op rapture pictures krijg je deze fotoos
[ afbeelding ]
Ten eerste ga je vanuit dat geloven in goden een keuze is. Maar dat is eigenlijk heel vreemd, want hoe kun je jezelf dwingen te geloven wat in je eigen wereldbeeld niet bestaat. Andersom natuurlijk hetzelfde. Iemand die wel in goden gelooft, kan er niet zomaar vanaf stappen. Voor die mensen bestaan goden ook daadwerkelijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je kunt weten dat er een God bestaat door de bijbel te lezen, door te bidden tot God(kan op verschillende manieren: bijvoorbeeld door te zeggen van God ik weet niet of U bestaat, maar wilt u mij een teken geven als het wel zo is.) Zo'n teken komt niet altijd direct maar soms ook wel.
Verder door bijeenkomsten te bezoeken waar een christelijke spreker komt spreken. Er zijn er die ook gericht zijn op mensen die of God nog niet kennen of Hem beter willen leren kennen.
Wie is deze dief? Is dat misschien een ufonaut?quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:09 schreef jotpio het volgende:
[..]
[
Volgens mij is het christendom de enige waar je een relatie op kan bouwen met God en is het ook de enige waar God mensen inspireert door middel van de Heilige Geest. En gebeuren er ook wonderen binnen de islam? Volgens mij verschijnt Jezus niet bij christenen om te vertellen dat ze de verkeerde religie aanhangen terwijl andersom wel geregeld gebeurd.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor sommige mensen komt dat teken na het lezen van de Koran en/of het bidden tot Allah. Voor weer anderen komt dat na het bestuderen van hierogliefen en het bidden tot de zonnegod Ra. Voor nog weer anderen komt dat teken na het lezen van the book of Mormon.
Hoe verifieer ik als ongelovige welke van deze geloven het bij het juiste eind heeft, als dit soort 'openbaringen' feitelijk in alle religies wel is terug te vinden?
Anders gezegd: hoe zegt het vermogen van mensen om helemaal te verzuipen in een religie iets over het bestaan van goden?
[..]
Want? Heeft zo'n christelijke spreker een bijzonder soort kennis of autoriteit? Op basis waarvan dan? Als dat persoonlijke openbaringen betreft kan ik je zo 10 andere religies noemen waarin dat evengoed gebeurt.
[..]
Als daar mogelijkheden toe bestonden dan lijkt me dat zeer interessant.
Wat me echter niet interessant lijkt is een indoctrinatiepraatje van iemand die intens gelooft dat in het bijzonder zijn god de enige ware god is: ik heb namelijk geen enkele mogelijkheid om dat te verifieren.
Waarom zou ik wel naar een christelijke spreker moeten gaan luisteren en niet naar, zeg, een Imam?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |