abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:10:31 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137126854
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in het vorige topic, gekaapt door Gym, klik dan O+ hier O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:10:43 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137126866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij hebt vast nog geen schoolgaand kind :+
Nee :P Ik had een hond die telkens alles wat ik van hem opruimde weer uit de bak trok. Maar het was geen aanval naar je hoor. Ik was het met je eens, 20 min over je ontbijt. Godsamme :o
pi_137126913
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee :P Ik had een hond die telkens alles wat ik van hem opruimde weer uit de bak trok. Maar het was geen aanval naar je hoor. Ik was het met je eens, 20 min over je ontbijt. Godsamme :o
Ik zag het ook niet als aanval, hoor, maar dat opruimen is echt iets lastiger met een kind en een kerel die beiden niet zo van het opruimen zijn :') Mijn hele huis krijg ik niet schoon en netjes in 20 minuten, en dan wonen we nu tijdelijk heel klein.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137126949
Ik zeg ook niet dat ik het zelf regelmatig als excuus gebruik, maar ik herken me wel in het patroon. De laatste x dat ik een diepvriespizza at was vorig jaar in het voorjaar (ow en nog een x met oppassen, maar goed, dat had ik niet echt zelf in de hand), en dat vind ik al een hele prestatie op zich. Maar ik probeer gewoon duidelijk te maken dat omstandigheden voor iedereen anders zijn, en dat het dus niet zo is dat omdat het jou lukt het voor iedereen doable is. Dat is net zoiets als een net opgeruimd huis, het lukt sommige gezinnen om met 2 fulltime banen, 3 kinderen en een hond altijd een opgeruimd en gestofzuigd huis te hebben, maar dat betekent niet dat het voor iedereen haalbaar is.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:14:25 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137126965
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zag het ook niet als aanval, hoor, maar dat opruimen is echt iets lastiger met een kind en een kerel die beiden niet zo van het opruimen zijn :') Mijn hele huis krijg ik niet schoon en netjes in 20 minuten, en dan wonen we nu tijdelijk heel klein.
Het was meer om aan te geven dat jij en ik veel meer in die 20 min doen dan ontbijt maken. En dat ontbijt maken echt geen 20 min hoeft te duren :)

Hier ook een kerel die alles achter zich laat slingeren. Bierflesjes op tafel, lege schaaltjes met yoghurt boven aan de trap, borrelglazen op het aanrecht, tafel na het eten niet afvegen :') :P
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:15:31 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137126989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:13 schreef Zeester het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik het zelf regelmatig als excuus gebruik, maar ik herken me wel in het patroon. De laatste x dat ik een diepvriespizza at was vorig jaar in het voorjaar (ow en nog een x met oppassen, maar goed, dat had ik niet echt zelf in de hand), en dat vind ik al een hele prestatie op zich. Maar ik probeer gewoon duidelijk te maken dat omstandigheden voor iedereen anders zijn, en dat het dus niet zo is dat omdat het jou lukt het voor iedereen doable is. Dat is net zoiets als een net opgeruimd huis, het lukt sommige gezinnen om met 2 fulltime banen, 3 kinderen en een hond altijd een opgeruimd en gestofzuigd huis te hebben, maar dat betekent niet dat het voor iedereen haalbaar is.
Ja nou ja, ook dat ben ik niet met je eens. Serieus niet. Je kan het er bij mij niet inkrijgen dat het gewoon niet haalbaar is om voor jezelf te koken. Of je dat wilt is een 2de. Maar haalbaar is het echt.
pi_137127088
Ik ken echt niemand die op gewicht is, een fulltime baan heeft en schoon huis heeft.
BEASTMODE
pi_137127219
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:18 schreef Awesome_ het volgende:
Ik ken echt niemand die op gewicht is, een fulltime baan heeft en schoon huis heeft.
Het is wel moeilijker om dat allemaal te hebben en te houden. En met kinderen wordt dat nog moeilijker, en in sommige opzichten ook gemakkelijker.
pi_137127226
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja nou ja, ook dat ben ik niet met je eens. Serieus niet. Je kan het er bij mij niet inkrijgen dat het gewoon niet haalbaar is om voor jezelf te koken. Of je dat wilt is een 2de. Maar haalbaar is het echt.
Sorry Q (lav ya), maar ik ga het alweer met je oneens zijn. Ik werk me de klere, kom daarna total loss thuis. No way dat ik na de kleine klusjes (was in de machine gooien, katten verzorgen, wc schoonmaken) nog de zin of de energie heb om uitgebreide maaltijden te koken of het hele huis schoon te baggeren. Sorry, maar gewoon geen energie voor met een fulltime job.

quote:
Nou dat dus. En dan is het keuzes maken. In mijn leven zijn dat vaak de ongezonde keuzes geweest. Gewoon.. omdat lekker eten een tractatie is (shoot me) en omdat ik gewoon geen flikker zin had om na een 10 uur durende werkdag + de nodige privéstress nog eens er aan moest denken om te shoppen bij de Appie voor wortelen. Een pizza bestellen (met extra kaas :+ ) was dan veel makkelijker.
pi_137127291
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:22 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Sorry Q (lav ya), maar ik ga het alweer met je oneens zijn. Ik werk me de klere, kom daarna total loss thuis. No way dat ik na de kleine klusjes (was in de machine gooien, katten verzorgen, wc schoonmaken) nog de zin of de energie heb om uitgebreide maaltijden te koken of het hele huis schoon te baggeren. Sorry, maar gewoon geen energie voor met een fulltime job.

[..]

Nou dat dus. En dan is het keuzes maken. In mijn leven zijn dat vaak de ongezonde keuzes geweest. Gewoon.. omdat lekker eten een tractatie is (shoot me) en omdat ik gewoon geen flikker zin had om na een 10 uur durende werkdag + de nodige privéstress nog eens er aan moest denken om te shoppen bij de Appie voor wortelen. Een pizza bestellen (met extra kaas :+ ) was dan veel makkelijker.
Ja, en mijn keuze is het om dan maar wat minder op te ruimen. En wat meer te betalen voor mijn eten en met HelloFresh drie gezonde, gevarieerde maaltijden in huis te maken, die ik nog wel moet maken, maar waarvoor de boodschappen compleet gedaan zijn en bij me thuis worden afgeleverd O+
pi_137127314
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, en mijn keuze is het om dan maar wat minder op te ruimen. En wat meer te betalen voor mijn eten en met HelloFresh drie gezonde, gevarieerde maaltijden in huis te maken, die ik nog wel moet maken, maar waarvoor de boodschappen compleet gedaan zijn en bij me thuis worden afgeleverd O+
Maar je maakt dus wel keuzes (en daar ging het me even om). :* Iets moet er lijden, helemaal perfect gaat het nooit.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:26:12 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137127331
quote:

[..]

Sorry Q (lav ya), maar ik ga het alweer met je oneens zijn.
NEE! DAT RECHT HEB JIJ NIET! FUCK YOU! :P

quote:
Ik werk me de klere, kom daarna total loss thuis. No way dat ik na de kleine klusjes (was in de machine gooien, katten verzorgen, wc schoonmaken) nog de zin of de energie heb om uitgebreide maaltijden te koken of het hele huis schoon te baggeren. Sorry, maar gewoon geen energie voor met een fulltime job.
Maar nogmaals : Wie heeft het over een uitgebreide maaltijd? Ik noem aardappels met vlees en groente niet uitgebreid.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:27:28 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137127365
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:25 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Maar je maakt dus wel keuzes (en daar ging het me even om). :* Iets moet er lijden, helemaal perfect gaat het nooit.
Agree, maar waarom zou dat dan in deze je gezondheid moeten zijn?

Waarom (om even terug te komen op het ontbijt) niet 10 minuten eerder opstaan om normaal ontbijt te maken? Of waarom niet 's avonds douchen ipv 's ochtends?
pi_137127407
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

NEE! DAT RECHT HEB JIJ NIET! FUCK YOU! :P
Whehehe.. *;
quote:
[..]

Maar nogmaals : Wie heeft het over een uitgebreide maaltijd? Ik noem aardappels met vlees en groente niet uitgebreid.
Ik eet zelden Hollandse pot (jeugdtrauma's van stukgekookte lof en andijvie, don't ask :X ). Dus dan moet ik al snel wat anders verzinnen. Überhaupt het verzinnen, is me soms al te veel moeite :+ Ja, dat is ongezond. Ja, dat kan best anders. Ja, het is een excuus. Maar ik ben (en we zijn) niet voor niets te dik. Het is niet zo dat we allemaal van die fantastische keuzes maken anders zaten we hier niet :P
pi_137127447
quote:

[..]

[..]

Ik kan me wel vinden in deze gedachtegang. Maar vergeet niet dat jij jezelf zo gedefinieerd hebt he, niemand anders. Jìj vindt dat je je dat niet kan en dat dat 'gekkenwerk' is om toch te doen. Niemand anders. Er zijn ook mensen die schijnbaar wel wegkomen met die rituelen. Nu we toch full psychologie gaan. :P
BEASTMODE
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:31:25 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137127488
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:28 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Whehehe.. *;

[..]

Ik eet zelden Hollandse pot (jeugdtrauma's van stukgekookte lof en andijvie, don't ask :X ). Dus dan moet ik al snel wat anders verzinnen. Überhaupt het verzinnen, is me soms al te veel moeite :+ Ja, dat is ongezond. Ja, dat kan best anders. Ja, het is een excuus. Maar ik ben (en we zijn) niet voor niets te dik. Het is niet zo dat we allemaal van die fantastische keuzes maken anders zaten we hier niet :P
Maar is het dan niet de bedoeling dat je jezelf daarin gaat trainen? Want hoe ver kom je anders als je straks de touwen losser moet laten?
pi_137127520
Lang leve HelloFresh, dus! En een weekmenu! Planning en boodschappen laten doen voor je :P
pi_137127531
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar is het dan niet de bedoeling dat je jezelf daarin gaat trainen? Want hoe ver kom je anders als je straks de touwen losser moet laten?
Doe ik toch :+ Anders zou er nu niet bijna 11kg af zijn. Maar het is een work-in-progress. En geen natuurlijke gewoonte. Ik verwacht ook niet dat dat het ooit gaat worden eerlijk gezegd.
pi_137127782
Voor mij is het ook nog steeds geen gegeven dat ik altijd persé goed zorg voor mezelf. Maar ik heb nu andere opties. Een pasta die 10 minuten kost om te maken, en dan 2 porties oplevert zodat ik het later in de week nog een x eet, of als de nood heel hoog is, soep uit een zak, met een boterham of een kleine salade erbij.
pi_137127863
Zeester, doe jij nog steeds WW?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_137128722
Yup.
pi_137129950
Mooie discussie.

Ik meld me ook even, met mijn eenpersoonshuishouden incl. katten wat ik niet netjes kan houden (puur mentaliteit en gebrek aan motivatie) en fulltime baan. Niet willen koken is zeer herkenbaar. Maar bij mij was het vooral het feit dat ik 5 jaar geleden mijn relatie verbrak en na 2 jaar samenwonen ineens voor mezelf moest koken. En ik haat(te) koken voor mezelf en alleen eten. Lekker makkelijk een maaltijd in de magnetron of een pizza in de oven, ook omdat ik te lui was om boodschappen te doen. Mijn oplossing zit 'm toch vooral in de wekelijkse boodschappen, vooraf bedenken wat ik wil eten en op zaterdag boodschappen in huis halen. En niet al te uitgebreid koken. Een pasta in 10 minuten, met een portie extra voor in de vriezer, of aardappels, vlees en groente in een 15-20 minuten. Gisteren nog een ovenschotel gemaakt (15 min voorbereiding, 40 min wachten) en nu 3 porties 'kant-en-klaar' in de vriezer.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:47:32 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137131482
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Het was meer om aan te geven dat jij en ik veel meer in die 20 min doen dan ontbijt maken. En dat ontbijt maken echt geen 20 min hoeft te duren :)

Hier ook een kerel die alles achter zich laat slingeren. Bierflesjes op tafel, lege schaaltjes met yoghurt boven aan de trap, borrelglazen op het aanrecht, tafel na het eten niet afvegen :') :P
Gelukkig is mijn kerel niet zo, maar ik snap oprecht niet hoe jullie in minder dan 20 minuten ontbijt, lunch en tussendoortjes klaar kunnen krijgen en ontbeten hebben... Maarja, iedereen is anders.

Verder heb ik net m'n diner op, vanavond een avondvergadering, dus moest op tijd eten. Dat lukt op een dag als vandaag prima. Voor morgen staan de zoete aardappel partjes al klaar, net als de vis. Morgen dus alleen even afbakken en sugar snaps roerbakken. Morgen ook lekker een dubbel uur paardrijden en dan nog een dagje werken en vakantie! :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_137131980
Interessante discussie, straks even teruglezen.
Vanmiddag naar diploma-uitreiking van vriendinnetje geweest O+ en een koekje afgeslagen om het ontopic te houden.
pi_137132206
quote:
Ik ook niet :D

Bijna op gewicht, fulltime baan, vrijwilligerswerk, huis, huisdieren die aardig wat verzorging nodig hebben, intensief muziekinstrument
- moet dit stuk voor eind juni even vlekkeloos onder de knie hebben ; de vioolpartij maar dan op harp :X - en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ook daar vind je je weg wel in. Zo zijn ovengerechten een prachtig moment om 45 minuten de tijd te hebben om de afwas te doen, het konijnenhok schoon te maken en te stofzuigen. Ontbijt plan ik gewoon. Ga ik 's ochtends douchen, brood uit de vriezer halen zodat het alvast ontdooit is zodra ik eruit kom. Maak ontbijt/lunch/tussendoor-spul in 1x klaar, want dat scheelt heen en weer lopen met dezelfde dingen. Ik plan mn boodschappen voor de drukke dagen in de week, maandag t/m donderdag.

En dan is het maar gewoon jammer dat er.... overal nu een laag stof ligt, een berg wasgoed om op te vouwen nog in de slaapkamer staat, de ramen nodig weer eens gelapt mogen worden, de badkamer weer aan een poetsbeurt toe is. Ik heb vandaag 2 jaar geleden de sleutels van dit huis gekregen en de rommelkamer, wc, keuken en badkamer zijn nog verre van af aan schilderwerk. Mn administratie is inmiddels een minder grote puinhoop gelukkig en het fotoalbum van Nepal moet ik ook nog afmaken. Hell, die van Marokko, Ierland 2x, Parijs, Barcelona.... :')
Maar lekker belangrijk. Ik ga zo sporten want dat is leuk :7
pi_137132302
Fulltime baan, druk leven, vrienden, ouders, altijd wel wat en ik begin te accepteren dat ik altijd chubby zal blijven, want alcohol.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_137132370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:55 schreef Vlinder88 het volgende:
Mooie discussie.

Ik meld me ook even, met mijn eenpersoonshuishouden incl. katten wat ik niet netjes kan houden (puur mentaliteit en gebrek aan motivatie) en fulltime baan. Niet willen koken is zeer herkenbaar. Maar bij mij was het vooral het feit dat ik 5 jaar geleden mijn relatie verbrak en na 2 jaar samenwonen ineens voor mezelf moest koken. En ik haat(te) koken voor mezelf en alleen eten. Lekker makkelijk een maaltijd in de magnetron of een pizza in de oven, ook omdat ik te lui was om boodschappen te doen. Mijn oplossing zit 'm toch vooral in de wekelijkse boodschappen, vooraf bedenken wat ik wil eten en op zaterdag boodschappen in huis halen. En niet al te uitgebreid koken. Een pasta in 10 minuten, met een portie extra voor in de vriezer, of aardappels, vlees en groente in een 15-20 minuten. Gisteren nog een ovenschotel gemaakt (15 min voorbereiding, 40 min wachten) en nu 3 porties 'kant-en-klaar' in de vriezer.
Dat was voor mij een mooi moment om een paar maanden niet te eten :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_137133097
Mooie discussie. Ga niet op alles reageren.

Maar om terug te komen op dat gezond eten meer tijd kost. Het ia ook iets wat je eigen moet worden he. Ik werk zeer onregelmatig. Ik kan 's ochtends gebeld worden of dat ik binnen een uur op een locatie wil werken. Soms betekent dat dan ik binnen een half uur echt weg moet zijn. Dan red ik het niet. En ik weiger het om elke dag om half 6 mijn bed uit te gaan om om 7 uur netjes klaar te zitten.
Mijn keuze.

Ik geloof ook echt wel dat wanneer je in een ritme zit het niet meer moeite kost. Maar voordat zon ritme je helemaal eigen is, dat duurt even.

Verder vind ik Awesome_ zijn post over conditionering en troostvoer/traktatie heel herkenbaar. En gaat voor mij zeker heel erg op.
Ook pushte mijn moeder mij vanaf jonge leeftijd al om te lijnen/diëten terwijl ik niet echt overgewicht had. Mijn moeder projecteren wel haar onzekerheden op mij.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_137133127
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat was voor mij een mooi moment om een paar maanden niet te eten :D
Haha, dat is ook een optie. Ik ontbeet met een reep chocola geloof ik :P En flessen Bacardi Razz met cola, ook zo'n heerlijk verdovende calorie-bom :')

Ik heb inmiddels ook geaccepteerd dat ik nooit aan de lichte kant van een gezond BMI zal zitten, maar op het randje binnen het groen moet vast ooit een keer lukken. En dan maar wat minder snel, met behoud van sushi en alcohol.
pi_137133276
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Gelukkig is mijn kerel niet zo, maar ik snap oprecht niet hoe jullie in minder dan 20 minuten ontbijt, lunch en tussendoortjes klaar kunnen krijgen en ontbeten hebben... Maarja, iedereen is anders.

Mij lukt het net, maar dan zijn het wel simpele maaltijden. Dus yoghurt met muesli, boterhammen met simpel beleg en fruit als tussendoortje. En terwijl ik mijn ontbijt wegwerk, voer ik alles in in de app. Als ik zin heb in een salade voor de lunch, gooi ik meestal alles in een broodtrommel en snij/smeer/meng ik op het werk, daar heb ik dan 's ochtends ook niet genoeg tijd voor.
pi_137133335
Ik zou zooo graag meer zelfdiscipline willen hebben. Het is lastig om dit te zeggen zonder beschuldigend te klinken, maar toch stamt een hoop helaas uit opvoeding. Ik heb als kind nooit gezond leren eten, en moest al vanaf m'n 15e zo ongeveer een gezin draaiend houden. En dan is afhalen of bestellen toch echt de makkelijkste optie, dus op een gegeven moment was het heel normaal om 's ochtend boterhammen met nutella te eten, tussen de middag iets in de kantine te halen en 's avonds langs de mac te gaan.

Als je daar dan nog eens een depressie overheen ontwikkelt, is gezond eten the last thing on your mind. Eten verdooft, en de deur opendoen voor de pizzakoerier is het maximale aan inspanning wat je wil verzetten. Klinkt belachelijk, dat weet ik (dat wist ik ook prima op dat moment) maar die kennis verhelpt het niet. Ik weet dat het heel normaal is dat iemand 's ochtends de energie heeft om uit bed te komen, te douchen, ontbijt te maken en naar buiten te gaan, maar voor mij was en is dat soms nog steeds niet normaal. Ik weet dat ik van sporten gelukkiger word, want nog afgezien van het afvallen komen er heerlijke endorfinen vrij. Maar op 'slechte' momenten is ernaartoe gaan, me onder mensen bevinden en iets doén ronduit onmogelijk, lijkt het. Dat is overigens niet alleen met eten en bewegen; met werken en studie heb ik op die momenten dezelfde issues. M'n (droom)studie gaat me makkelijk af, ik ben er intelligent genoeg voor. Maar als het slecht met me gaat is het het eerste wat ik laat vallen, na gezond eten.

Mind you, dat zijn geen redenen om er niet keihard aan te werken. Geen smoezen. Wat werkt is planning, en het mezelf zo makkelijk mogelijk maken. Dan maar wat meer betalen om Appie de boodschappen te laten bezorgen, dan maar een tientje meer betalen aan de sportschool als dat betekent dat iemand me maandelijks controleert op voortgang en dan maar een halve dag besteden aan het maken van weekmenu's.
pi_137133419
Emopost :').

IRL zit ik niet constant in de OHKIJKMIJDEPRESSIEFZIJN-modus hoor :P. Daar heb ik het er juist heel weinig over, maar ik besef me wel dat dáár mijn eetissues uit voortkomen dus sja :+

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2014 18:53:41 ]
pi_137133548
Hmm de discussie was toch minder interessant dan dat ie leek -O-
pi_137133622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:55 schreef Sarabi het volgende:
Hmm de discussie was toch minder interessant dan dat ie leek -O-
Want? Er zijn best nuttige dingen gezegd, vnl door Awesome.
pi_137133651
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Emopost :').

IRL zit ik niet constant in de OHKIJKMIJDEPRESSIEFZIJN-modus hoor :P. Daar heb ik het er juist heel weinig over, maar ik besef me wel dat dáár mijn eetissues uit voortkomen dus sja :+
:*
Zo'n patroon lijkt me ook heel lastig te doorbreken. Ik vind het ontzettend knap dat je toch een manier hebt gevonden om er mee om te gaan en als het op die manier werkt, goed toch? Altijd beter dan het maar helemaal niet proberen. En volgens mij zijn er genoeg die dit soort dingen laten vallen op momenten dat het slecht gaat. Is niet erg, als je jezelf er van bewust bent en het weer op kan pakken.

Ik voel me aan de andere kant soms echt weer zo'n mieperd als ik kijk naar waar veel van jullie vandaan komen en waar het bij mij om gaat. Maar goed, dat is een state of mind waar ik misschien van af moet.
pi_137133696
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zou zooo graag meer zelfdiscipline willen hebben. Het is lastig om dit te zeggen zonder beschuldigend te klinken, maar toch stamt een hoop helaas uit opvoeding. Ik heb als kind nooit gezond leren eten, en moest al vanaf m'n 15e zo ongeveer een gezin draaiend houden. En dan is afhalen of bestellen toch echt de makkelijkste optie, dus op een gegeven moment was het heel normaal om 's ochtend boterhammen met nutella te eten, tussen de middag iets in de kantine te halen en 's avonds langs de mac te gaan.

Als je daar dan nog eens een depressie overheen ontwikkelt, is gezond eten the last thing on your mind. Eten verdooft, en de deur opendoen voor de pizzakoerier is het maximale aan inspanning wat je wil verzetten. Klinkt belachelijk, dat weet ik (dat wist ik ook prima op dat moment) maar die kennis verhelpt het niet. Ik weet dat het heel normaal is dat iemand 's ochtends de energie heeft om uit bed te komen, te douchen, ontbijt te maken en naar buiten te gaan, maar voor mij was en is dat soms nog steeds niet normaal. Ik weet dat ik van sporten gelukkiger word, want nog afgezien van het afvallen komen er heerlijke endorfinen vrij. Maar op 'slechte' momenten is ernaartoe gaan, me onder mensen bevinden en iets doén ronduit onmogelijk, lijkt het. Dat is overigens niet alleen met eten en bewegen; met werken en studie heb ik op die momenten dezelfde issues. M'n (droom)studie gaat me makkelijk af, ik ben er intelligent genoeg voor. Maar als het slecht met me gaat is het het eerste wat ik laat vallen, na gezond eten.

Mind you, dat zijn geen redenen om er niet keihard aan te werken. Geen smoezen. Wat werkt is planning, en het mezelf zo makkelijk mogelijk maken. Dan maar wat meer betalen om Appie de boodschappen te laten bezorgen, dan maar een tientje meer betalen aan de sportschool als dat betekent dat iemand me maandelijks controleert op voortgang en dan maar een halve dag besteden aan het maken van weekmenu's.
Dan is het ook echt heel lastig voor je en des te knapper dat het nu steeds vaker wel goed gaat :*
pi_137133732
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Want? Er zijn best nuttige dingen gezegd, vnl door Awesome.
Ja maar geen nieuwe dingen, dus misschien was 'niet interessant' niet de juiste bewoording maar ik dacht toen ik stukjes snel las dat er wat nieuwe dingen tussen stonden.

Verder liggen er nu kaas'koekjes' in de oven :9
180 voor een paar stuks dus dat kan mooi als laatste tussendoortje.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:04:53 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137133836
Ik heb honger :( Mijn vent is laat :')

En cc :*
pi_137134119
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:59 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Ik voel me aan de andere kant soms echt weer zo'n mieperd als ik kijk naar waar veel van jullie vandaan komen en waar het bij mij om gaat. Maar goed, dat is een state of mind waar ik misschien van af moet.
Zonder alsnog als een stel Libellewijven te klinken :'), het is ieders eigen gevecht, en het met elkaar vergelijken heeft geen nut. Gewoon als een mofo ervoor gaan is het beste devies B-).

Lijstje voor vandaag, want hij is wel netjes :P
O: 250 ml melk met havermout en 100 gr kersen
L: 2 gebakken eieren met een half plakje kaas op 2 volkoren
T: havermoutkoekje
D: steak :9, 220 gr gekookte aardappels, 200 gr rode kool met appel
T:250 gram magere kwark met iets

En omdat ik later vanavond nog ga sporten (KT+ cardio) vanavond een speciaalbiertje :9.
pi_137134168
Een goed maar ook lekker lijstje cc!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:20:12 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137134380
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:13 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zonder alsnog als een stel Libellewijven te klinken :'), het is ieders eigen gevecht, en het met elkaar vergelijken heeft geen nut. Gewoon als een mofo ervoor gaan is het beste devies B-).

Lijstje voor vandaag, want hij is wel netjes :P
O: 250 ml melk met havermout en 100 gr kersen
L: 2 gebakken eieren met een half plakje kaas op 2 volkoren
T: havermoutkoekje
D: steak :9, 220 gr gekookte aardappels, 200 gr rode kool met appel
T:250 gram magere kwark met iets

En omdat ik later vanavond nog ga sporten (KT+ cardio) vanavond een speciaalbiertje :9.
Fuck you. JUst fuck you.

Steak. Speciaalbier :9

Ik had vrijdag Santa Paws van Brew Dog. Een Scotch ale _O_

Wilde binnenkort mijn Westvleteren 12 open maken. En ik heb ook nog Rochfort enzulks :9

En je lijstje is nice, babe! _O_
pi_137134882
Helpt het als ik zeg dat het een niet zo heel speciaal wijvenbiertje is? Kasteel Rouge, 8% B-).
Ik ben m'n biersmaak nog aan het ontwikkelen.
pi_137134889
Ik ga denk ik toch maar niet bodybalancen. Voel me niet 'zen' genoeg voor dat zweverige gedoe :') .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijstjee van vandaag is iig mooi, zo'n 1700 kcal dus nog ruimte voor een wijntje straks (hoewel ik eigenlijk niet meer doordeweeks drink ;( )
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_137134975
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:30 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ga denk ik toch maar niet bodybalancen. Voel me niet 'zen' genoeg voor dat zweverige gedoe :') .
SPOILER
Lijstjee van vandaag is iig mooi, zo'n 1700 kcal dus nog ruimte voor een wijntje straks (hoewel ik eigenlijk niet meer doordeweeks drink ;( )
Als je er over wilt praten staat mijn pm altijd open.
En helpt het misschien niet om juist te gaan bodybalancen? En anders werkt een wijntje vast ook :*
pi_137134991
Ik kom vandaag rond de 1400kcal uit.
Niet heel actief geweest, wel een half uurtje gehoepeld dus denk dat ik wel tevreden ben.
pi_137135056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je er over wilt praten staat mijn pm altijd open.
En helpt het misschien niet om juist te gaan bodybalancen? En anders werkt een wijntje vast ook :*
Thanks. :* Ik denk dat het óf totaal niet lukt, of dat ik daar een potje ga staan janken :') bovendien ben ik moe en moet ik mezelf vertellen dat 3x per week sporten ook best netjes is.

Dus wijn ^O^
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_137135165
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:33 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Thanks. :* Ik denk dat het óf totaal niet lukt, of dat ik daar een potje ga staan janken :') bovendien ben ik moe en moet ik mezelf vertellen dat 3x per week sporten ook best netjes is.

Dus wijn ^O^
Lekker op de bank dan :)
En je kan trots zijn dat je in ieder geval je eigen grenzen kent en aan kan geven.
En op de drie x per week sporten *O*
pi_137135372
Sterkte Pluis, en soms helpt ventileren wel, ook al is het op een forum :+.
pi_137135496
Wijs gesproken allemaal! En CC, mooi lijstje, en goede dag.

Ik heb net een hamburger naar binnen gewerkt. Maar het was wel een tartaartje op een hard broodje, met ketchup en mosterd en verder heel veel groenvoer. Nom, en gezond!
pi_137135732
quote:
Ik heb moeite om met alles in mijn leven een balans te vinden. Vaak werk ik aan 1 ding, en focus me daar dan volledig op. Waardoor ik andere dingen (zoals gezond leven) weer wegcijfer. En een ander moment focus ik me heel erg op dat gezond leven (eten, bewegen) en raakt het huishouden weer helemaal in verval. Etc -O- Waarom kan nou niet alles gewoon fijn in balans zijn! Hebben we daar dan allemaal een probleem mee en zijn we daardoor te dik (geworden)?! :D

het gezond leven is bijv opgeofferd door mijn aandacht voor mijn nieuwe baan, mijn hele ritme van sporten en koken lag plots op haar gat :') en ik heb er nog steeds geen balans in gevonden. Kook nu wel weer elke avond, dat is een begin!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')