Even het woordje voorlopig aan toegevoegdquote:Op maandag 24 februari 2014 20:20 schreef snellejelle het volgende:
Tuitert, Leenstra, van Beek en Wust doen bij beide toernooien mee?
't is buiten, dus je bent nogal afhankelijk van de omstandigheden.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:22 schreef komrad het volgende:
Ben trouwens benieuwd of de ijskwaliteit een beetje redelijk is of dat de tijden dramatisch worden
dat is een punt maar het toch een tijdelijke baan?quote:Op maandag 24 februari 2014 20:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is buiten, dus je bent nogal afhankelijk van de omstandigheden.
Idd.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:23 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is een punt maar het toch een tijdelijke baan?
oh jammer. Ik had 't wel tof gevonden.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:21 schreef borisz het volgende:
[..]
Even het woordje voorlopig aan toegevoegd
Bronquote:KPN NK Allround en Sprint op primetime
Een week na de Olympische Spelen in Sotsji worden op de tijdelijke 400 meterbaan in het Olympisch Stadion in Amsterdam twee Nederlandse Schaatskampioenschappen verreden: die van de Sprint en van het Allround. De NOS zendt dit gecombineerde schaatsevenement in de open lucht, dat plaatsvindt van vrijdag 28 februari t/m zondag 2 maart, op televisie uit, deels live en deels in samenvatting.
Op NOS.nl is het merendeel van de ritten via de livestream te volgen en ook op Radio 1 wordt de luisteraar op de hoogte gehouden.
Tijdens dit toernooi verschijnen onder meer de Sotsji-deelnemers aan de start en de - hopelijk vele- olympische medaillewinnaars worden op vrijdagavond in het Olympisch Stadion gehuldigd. Voor de allrounders zijn tickets te verdienen voor het WK Allround in Heerenveen.
Schaatsanchor Dione de Graaff presenteert de schaatsuitzendingen vanaf de rand van de ‘Coolste Baan van Nederland’. Het commentaar bij de ritten op tv komt van Martin Hersman, Frank Snoeks en Herbert Dijkstra en op de radio is Sebastiaan Timmerman te horen.
Programma:
Vrijdag 28 februari
1e 500 m vrouwen Sprint, 1e 500 m mannen Sprint, 500 m mannen Allround, 500 m vrouwen Allround, 1e 1.000 m vrouwen Sprint, 1e 1.000 m mannen Sprint, huldiging Olympische medaillewinnaars.
NOS Studio Sport KPN NK Allround & Sprint, 20.30-22.30 uur, Nederland 3
Zaterdag 1 maart
3.000 m vrouwen Allround, 5.000 m mannen Allround, 2e 500 m vrouwen Sprint, 2e 500 m mannen Sprint, 3.000 m vrouwen Allround, 5.000 m mannen Allround, 2e 1.000 m vrouwen Sprint, 2e 1.000 m mannen Sprint, prijsuitreiking eindklassement
KPN NK Sprint vrouwen en mannen
NOS Studio Sport KPN NK Allround & Sprint, 20.30-22.30, Nederland 3
NOS Studio Sport met samenvatting KPN NK Allround & Sprint, 23.35-24.00 uur, Nederland 1
Zondag 2 maart
1.500 m vrouwen Allround, 1.500 m mannen Allround, 5.000 m vrouwen Allround, 10.000 m mannen Allround, prijsuitreiking eindklassement KPN NK Allround vrouwen en mannen.
NOS Studio Sport met KPN NK Allround & Sprint, 13.10-17.50 uur, Nederland 1
NOS Studio Sport met samenvatting KPN NK Allround & Sprint,18.10-18.55 uur, Nederland 1
Volgens mij valt dat wel mee en staan de tribunes er wel redelijk dicht op. Ze hebben VOOR de normale tribunes andere neergezet die gebruikt gaan worden.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn allemaal..
Valt me nu pas op, maar op de rechte stukken zit het publiek wel enorm ver weg lijkt het
Beetje als een voetbalveld met een atletiekbaan erom..
En ik verwacht wel wat baanrecords.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:44 schreef Karina het volgende:
Zover het negatieve gezeurMooie locatie natuurlijk denk ook wel dat het druk gaat worden.
haha ja ik heb al een tijd neergezet. Iets heel langzaamsquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:01 schreef Montov het volgende:
[..]
En ik verwacht wel wat baanrecords.
Luchtdruk is gelukkig wel gunstig (1006 mBar)quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:55 schreef Montov het volgende:
Wind, regen, niet al te koud. Dat zal geen goede ijskwaliteit geven denk ik.
Wordt gunstiger.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Luchtdruk is gelukkig wel gunstig (1006 mBar)
Daar zal het niet aan liggen.
Ik hoorde gisteren dat het was uitverkocht.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 01:25 schreef pietkanarie het volgende:
Mooi, lijkt me goed voor de populariteit van het schaatsen. Er worden veel toeschouwers verwacht en dat is wel eens anders.
Dacht ik ook! Maar op de website van de coolste baan staat dat je de laatste tickets kan bestellen. Maar goed, of het nou uitverkocht is of zo goed als uitverkocht... het wordt hoe dan ook drukquote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren dat het was uitverkocht.
Ow misschien nog wat terug gekomen van sponsors, ik hoorde het bij Humberto dacht ik. Zelf heb ik geen kaartjes, maar ik zal de muziek en zo wel horen uit de vertequote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:04 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dacht ik ook! Maar op de website van de coolste baan staat dat je de laatste tickets kan bestellen. Maar goed, of het nou uitverkocht is of zo goed als uitverkocht... het wordt hoe dan ook druk
Dat zou kunnen inderdaad. Jammer dat Bob de Jong en Blokhuijsen (koorts) zich hebben afgemeld. Maar het blijft een mooi NK denk ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Ow misschien nog wat terug gekomen van sponsors, ik hoorde het bij Humberto dacht ik. Zelf heb ik geen kaartjes, maar ik zal de muziek en zo wel horen uit de verte
nou nee, http://www.decoolstebaanvannederland.nl/kpn-nk/kpn-nk-tickets/quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren dat het was uitverkocht.
Ik las vandaag in de krant dat de omstandigheden op de marathon heel erg zwaar waren en het ijs nogal stroef. Wat dat betreft vind ik je tijden nog best optimistisch, maar ik kan zelf niet goed inschatten wat voor tijden er gereden kunnen worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:37 schreef komrad het volgende:
Ben erg benieuwd wat voor tijden er mogelijk zijn.
Heren:
500 35,5?
1000 1:10 laag?
5k 6:25?
1500 1:48?
10k 13:20?
Dames:
500 38 hoog?
1000 1:17?
3k 4:12?
1500 1:58?
5k 7:17?
Wat denken jullie?
Ah, dus toen hij zich aanmeldde zat er een goede klassering voor hem in. Ik ben benieuwd wanneer hij zich dan had aangemeld.quote:De Jong meldt zich af voor NK allround
Bob de Jong komt dit weekend niet in actie op het NK allround. De schaatser van de BAM-ploeg heeft zich vrijdag teruggetrokken uit het toernooi. Jeffrey van Norden is opgeroepen als vervanger voor de bronzen medaillewinnaar op de 10 kilometer tijdens de Spelen in Sotsji.
Volgens de woordvoerder van de BAM-formatie heeft De Jong lang getwijfeld voordat hij besloot af te zien van deelname. Het NK in het Olympisch Stadion in Amsterdam komt na een week vol huldigingen voor zijn prestatie in Sotsji niet goed uit in de voorbereiding op de komende wereldbekerwedstrijden in Inzell die volgende week plaatsvinden. Bovendien wil De Jong alleen schaatsen als er een goede klassering voor hem in zit en dat lijkt nu uitgesloten.
Bron: Volkskrant
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ah, dus toen hij zich aanmeldde zat er een goede klassering voor hem in. Ik ben benieuwd wanneer hij zich dan had aangemeld.
Het komt niet eens live op TVquote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:56 schreef Remzz het volgende:
De stream loopt al
http://nos.nl/sport/schaatsen/live/
Inderdaadquote:
Nu is het morgen ook een dag van volgensmij 1 tot 9. Dat is niet te doen livequote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:59 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Inderdaad
Wel verrassend dat ze het niet helemaal live uitzenden. Ze zullen het wel te lang vinden duren allemaal
Ja volgensmij krijg je er weinig van mee, zie ook nergens fatsoenlijke scoreborden staan.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:07 schreef Mansjester het volgende:
Publiek zit wel ver van de baan toch?
Bloedvorm?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lotte van Beek die Mayon Kuipers even op een halve sec rijdt op de 500.
Wat is dit
Die heb ik op de OS dan gemist.quote:
Da Lot is een beestquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lotte van Beek die Mayon Kuipers even op een halve sec rijdt op de 500.
Wat is dit
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heb ik op de OS dan gemist.
WAAR ZIJN DIE HANDJES?quote:
Na een opening van 10.3quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
van Riessen gaat voor een rondje 30.0
"JAAA OPNIEUW EEN NIEUW BAANRECORD!!"quote:
Klopt, lijkt me in potentie ook de beste schaatster van de 20 die hier startten, misschien is Wust iets sterker of iets minder sterk. van Beek heeft in ieder geval net wat minder duurvermogen dan Ireen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:19 schreef rajknier het volgende:
Van Beek is sterk. Lijkt me voordelig buiten.
Zo bijzonder is dat toch niet?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
van Beek 3 tienden langzamer dan Boer.
Veeg me op
van Beek d'r Calgary-PR is een halve seconde langzamer dan wat Boer 2x in Sochi reed.quote:
Mja, veel ijsbanen in dat lijstje zijn natuurlijk half overdekt. Dan is de wind een veel mindere factor.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:33 schreef Remzz het volgende:
Schaatsstatestieken heeft weer een lijstje gemaakt van de beste Nederlandse vrouwen op onoverdekte laaglandbanen:
http://www.schaatsstatistieken.nl/index.php?nieuws=20140228
Al is het natuurlijk wel zo dat als je de wind in de rug hebt op het eerste rechte stuk heb je hem 2x in de rug en maar 1x tegen
Klopt er zijn dan ook heel weinig totaal onoverdekte laaglandijsbanen. Hooguit de Jaap Eden baan.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Mja, veel ijsbanen in dat lijstje zijn natuurlijk half overdekt. Dan is de wind een veel mindere factor.
Lottequote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:19 schreef rajknier het volgende:
Van Beek is sterk. Lijkt me voordelig buiten.
Elke keer als Ronald nu een 1000 meter rijd, denk ik ook aan Mexicanobakkerquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:44 schreef Mansjester het volgende:
Ronald Mulder gaat dit winnen, aangezien hij ook goede 1000 meters kan rijden
Mexicano is het hier mee eens
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Elke keer als Ronald nu een 1000 meter rijd, denk ik ook aan Mexicanobakker
Waarom?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Elke keer als Ronald nu een 1000 meter rijd, denk ik ook aan Mexicanobakker
Coolstebaanrecord.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:51 schreef heywoodu het volgende:
HET IS WEER EEN FANTASTISCH NIEUW COOLSTEBAANBAANRECORD
Ah oke.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:52 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Omdat hij best vaak benadrukt dat Ronald niet zo'n heel goede 1000 meter rijder is
Vershoudbakjes en een parapluquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hallo
Heb je nog wat gekocht? Of alleen maar twee dagen naar je scherm lopen kijken?
http://nos.nl/sport/schaatsen/live/quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:55 schreef Uccie het volgende:
[..]
Vershoudbakjes en een paraplu
Waar zitten jullie te kijken, want ik zie een de Boer..die niet Margot is
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:57 schreef heywoodu het volgende:
En daarom moeten vrouwen geen wapens gebruiken.
Scheelt een DQ.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:57 schreef heywoodu het volgende:
En daarom moeten vrouwen geen wapens gebruiken.
En dezelfde kwaliteitquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:59 schreef Mansjester het volgende:
Die omroepers hebben ook altijd dezelfde stem
Ik zat thuis mee te schreeuwen hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dezelfde kwaliteit
"Wie van jullie heeft er allemaal naar de Spelen gekeken?!!?"
Herbert Dijkstra gaat hier inspiratie opdoen voor verdere toernooien.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dezelfde kwaliteit
"Wie van jullie heeft er allemaal naar de Spelen gekeken?!!?"
Dit is toch wel de eerste die klinkt als de kerstman "hohoho amsterdam"quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:59 schreef Mansjester het volgende:
Die omroepers hebben ook altijd dezelfde stem
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Joost vader zou worden, dan is er sprake van baby Born.
Ha.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Joost vader zou worden, dan is er sprake van baby Born.
Ha.
Dat is waarquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit is toch wel de eerste die klinkt als de kerstman "hohoho amsterdam"
En de snelste opening tot nu toe!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:10 schreef heywoodu het volgende:
JA HOOR SNELSTE TIJD EN HET BAANRECORD IS ERAAN!
Die ene doet me een beetje denken aan Edward van Cuilenborg, maar alleen bij wat halve zinnetjes af en toe en dan weer totaal nietquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:10 schreef Norrage het volgende:
Man wie zijn die omroepers echt, sjonge jonge jonge....
Sterker nog, de snelste opening ooit op deze baan!quote:
De co-speaker (quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die ene doet me een beetje denken aan Edward van Cuilenborg, maar alleen bij wat halve zinnetjes af en toe en dan weer totaal niet
Ja dus.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
De co-speaker () schijnt Geert Kuiper te zijn.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:31 schreef Montov het volgende:
10 ritten. Extra dweilpauze ingepland na de 5e rit.
Nergens voor nodig met de stadionspeakers.quote:
Bijnaquote:
twitter:jansmeekens twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 19:42:56aardige 500m in een hele gave atmosfeer nu voor de 1000 even naar huis met @kjeldnuis #coolstebaanvannederland #rijm #teambrandloyalty reageer retweet
Ik zit iig in #TeamJufAnouk.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:50 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Alleen die heeft weer goede tetten.
Nu weet ik niet voor wie ik ben...
20:08 komt Kramer.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:54 schreef heywoodu het volgende:
Oh, dat was het al![]()
Ik zat te wachten op de toppers![]()
Zometeen op NED 3 toch nog?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:54 schreef heywoodu het volgende:
Oh, dat was het al![]()
1500m top4 doet niet meequote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:54 schreef heywoodu het volgende:
Oh, dat was het al![]()
Ditquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die omroeper is wel echt sjanant
HOHOHOOOquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die omroeper is wel echt sjanant
Hij was sneller dan Voorhuis. Langzamer dan Boer.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:18 schreef heywoodu het volgende:
Zo'n Groeneveld die een 500 meter rijdt, genieten
Net als een echte afdaler op de ski's die een slalom doet
Nee.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:20 schreef Cootz het volgende:
Ff een vraag die vast al gesteld is, doen er ook schaatsers in beide toernooien mee?
Nou, neequote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:19 schreef Montov het volgende:
Kijken of Van der Kieft wel alle dames kan verslaan.
Combinatie van Thea en die ene van Plien en Bianca.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:22 schreef alors het volgende:
Ze klinkt een beetje als Thea van Theo en Thea.
Nu op Ned 3...semi-livequote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Komt dit ook nog op TV eigenlijk?
Je hebt Nederland 3 niet op staan?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze zijn bijna live volgens mijquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uh, nee. En als je buiten schaatst dan doe je dat toch niet op zo'n baan maar op de plassen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:25 schreef -0- het volgende:
Het was toch mooi geweest als het nu verrekte koud was met sneeuw enzo. Buiten schaatsen.
Er zijn Zwitserse fans?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:25 schreef Cee het volgende:
Die bel.Alsof er een malle koe langs de baan staat.
Geel ijs?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:26 schreef alors het volgende:
[..]
Uh, nee. En als je buiten schaatst dan doe je dat toch niet op zo'n baan maar op de plassen.
Uh jaquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:26 schreef alors het volgende:
[..]
Uh, nee. En als je buiten schaatst dan doe je dat toch niet op zo'n baan maar op de plassen.
Ook Verweij is zeker. Bij de dames zijn Wust en Nauta zeker.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:29 schreef Max23 het volgende:
Wie zijn er bij de mannen en vrouwen al zeker van het WK-Allround?
Bij de mannen Blokhuijsen en Verweij neem ik aan? Of alleen Blokhuijsen?
Dankquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook Verweij is zeker. Bij de dames zijn Wust en Nauta zeker.
Omdat hij het NK Allround rijdt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom rijdt van Alphen niet bij de sprint?
Neuhquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Verweij lijkt me nu de favoriet voor de titel.
XDquote:
Kut ik dacht dat dit al de 1000m wasquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:02 schreef Montov het volgende:
Nu weer niet de 1000m live. Wel op de stream nu.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:02 schreef Montov het volgende:
Nu weer niet de 1000m live. Wel op de stream nu.
Ze heeft wel het baanrecord punten in handen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
van der Brandt gaat haar topklassering niet vasthouden denk ik
Dat kan pas worden opgemaakt na vier races helaas.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Ze heeft wel het baanrecord punten in handen.
Haar ouders, denk ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:12 schreef Wombcat het volgende:
Leeyen? Wie noemt zijn/haar kind nou zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |