abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137083238
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:49 schreef Piye het volgende:

[..]

Misschien wel ja, maar tot nog toe heb ik alleen mensen die ook FB hebben horen klagen. :P
Ik heb geen FB hoor. En wil het ook niet.
pi_137083276
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:49 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

O jeetje, friendrequests van whatsapp contacten. Eng hoor.
Right.. Je slaat de plank mis :')

Ik heb het over profiling
  maandag 24 februari 2014 @ 10:53:30 #104
351780 Piye
King of Kush
pi_137083309
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb geen FB hoor. En wil het ook niet.
Ik ook niet. *O* Maar ben net overgestapt op WA, dus ik hou het nog even. Als men massaal over gaat stappen ga ik weer gewoon sms'en. Ik heb weinig zin om elke paar jaar op een nieuwe hype over te gaan stappen.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_137083323
quote:
12s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ben je zo fapbaar dan? Ik bedoel, met meer dan 400 miljoen gebruikers per maand moet je natuurlijk wel van uitzonderlijk niveau zijn. _O-
Haha volgens vriendjelief zijn bepaalde foto's van mij wel erg fapbaar en mag hij ze alleen zien :P
Alleen vermoed ik dat helaas andere mensen het ook zien, aangezien de meeste via whatsapp worden verstuurd :P
  maandag 24 februari 2014 @ 10:55:37 #106
351780 Piye
King of Kush
pi_137083357
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:53 schreef Cinderellaaa het volgende:

[..]

Haha volgens vriendjelief zijn bepaalde foto's van mij wel erg fapbaar en mag hij ze alleen zien :P
Alleen vermoed ik dat helaas andere mensen het ook zien, aangezien de meeste via whatsapp worden verstuurd :P
Je beseft je dat het doornemen van persoonlijke informatie gewoon geautomatiseerd is en dat er dus geen kamertje is met duizend man die één voor één alle verstuurde foto's en berichten doornemen?
pi_137083358
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:51 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Right.. Je slaat de plank mis :')

Ik heb het over profiling
Ow ja joh? :')

Nou, fucking, en. Als ze dat willen doen ze dat wel icm. je Google zoekresultaten, en via je andere apps die op je Google telefoon staan. Heb je geen Android bellen ze wel aan bij Apple.

Als iedereen zo naïef is om te denken dat ze onderling niet allang informatie uitwisselen dan heb je er sowieso weinig van begrepen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_137083383
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nou, fucking, en. Als ze dat willen doen ze dat wel icm. je Google zoekresultaten, en via je andere apps die op je Google telefoon staan. Heb je geen Android bellen ze wel aan bij Apple.

Als iedereen zo naïef is om te denken dat ze onderling niet allang informatie uitwisselen dan heb je er sowieso weinig van begrepen.
Sorry... maar een :') is hierbij de enigste gepaste reactie...
pi_137083406
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:56 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Sorry... maar een :') is hierbij de enigste gepaste reactie...
Ah je werkt in de IT, hebt er meer verstand van dan een gemiddelde gebruiker, of waar doel je op met je uitgesproken reactie?
pi_137083410
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:55 schreef Piye het volgende:

[..]

Je beseft je dat het doornemen van persoonlijke informatie gewoon geautomatiseerd is en dat er dus geen kamertje is met duizend man die één voor één alle verstuurde foto's en berichten doornemen?
Niet? Daar gaat m'n droombaan :'(
pi_137083431
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Maar dat betekent toch niet dat je je overal zo maar bij neer hoeft te leggen? Wat is dat voor makke schapen mentaliteit?
pi_137083447
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:57 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ah je werkt in de IT, hebt er meer verstand van dan een gemiddelde gebruiker, of waar doel je op met je uitgesproken reactie?
Ik werk inderdaad in de IT, durf ook wel rustig te stellen dat ik er meer van weet dat de gemiddelde gebruiker....

Waar ik vooral op doel is dat jij denkt dat de bedrijven die hun winst / geld halen uit profiling deze data met elkaar gaan uitwisselen :')
pi_137083458
quote:
5s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar dat betekent toch niet dat je je overal zo maar bij neer hoeft te leggen? Wat is dat voor makke schapen mentaliteit?
Klopt, maar dan wordt het een afweging. Ga je jouw gedrag bewust aanpassen met de illusie dat het iets uithaalt, of blijf je gewoon je eigen ding doen en het ze (misschien) wat makkelijker maken?
  maandag 24 februari 2014 @ 11:00:00 #114
351780 Piye
King of Kush
pi_137083461
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:57 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Niet? Daar gaat m'n droombaan :'(
Volgens mij zou zo'n baantje een beetje zijn als een dagje chatroulette: heel veel beelden van piemels.
pi_137083481
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:59 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Ik werk inderdaad in de IT, durf ook wel rustig te stellen dat ik er meer van weet dat de gemiddelde gebruiker....

Waar ik vooral op doel is dat jij denkt dat de bedrijven die hun winst / geld halen uit profiling deze data met elkaar gaan uitwisselen :')
Jij denkt niet dat er bakken geld te verdienen is met deze data? Jij denkt niet dat Google/Apple/Facebook/Microsoft of andere partijen handelen in die data?
pi_137083487
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:00 schreef Piye het volgende:

[..]

Volgens mij zou zo'n baantje een beetje zijn als een dagje chatroulette: heel veel beelden van piemels.
Ja, dan train je toch lekker je reflexen... En kan je soms toch lachen wat voor gedaante's er voorbij komen :D
pi_137083517
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:00 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat er bakken geld te verdienen is met deze data? Jij denkt niet dat Google/Apple/Facebook/Microsoft of andere partijen handelen in die data?
Waarom zou FB WhatsApp overnemen dan? :') Waarom zou Google Google+ starten? Waarom heeft Mircosoft dan Skype gekocht? :')
pi_137083529
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:42 schreef Apekoek het volgende:
Nerds die denken dat ze belangrijk zijn en bang worden van privacy gegevens te delen met facebook, lekker boeiend allemaal. Je bent helemaal niet belangrijk.
Klopt Obama checkt elk half uur wat ik zeg omdat ik zo'n ziek leven heb :o .

Gaat erom dat er een database van de gebruikers wordt aangelegd grapjurk }:|
Soms
pi_137083565
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:02 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Waarom zou FB WhatsApp overnemen dan? :') Waarom zuo Google Google+ starten? Waarom heeft Mircosoft dan Skype gekocht? :')
Investeren heet dat, je koopt iets waardoor je je platform kan uitbreiden. Jouw naam komt ineens bij een marktdeel te liggen dat voorheen weinig met je te maken had. Dat heeft niet alleen met profiling te maken.

Hoe breder je platform wordt, hoe hoger je marktpenetratie wordt. Is niet zo ingewikkeld hoor :o
pi_137083613
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:04 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Investeren heet dat, je koopt iets waardoor je je platform kan uitbreiden. Jouw naam komt ineens bij een marktdeel te liggen dat voorheen weinig met je te maken had. Dat heeft niet alleen met profiling te maken.

Hoe breder je platform wordt, hoe hoger je marktpenetratie wordt. Is niet zo ingewikkeld hoor :o
Right... Whatsapp is een heel ander deel van de markt dan FB :')

MS had inderdaad ook eerst MSN niet...

Je zegt het toch zelf. Er is bakken met geld te verdienen door profiling. Dus waarom ga je je hoofd asset verkopen voor een knaak aan de concurent? _O- Je hebt vast geen eigen bedrijf... Ik zou het ook maar zo houden _O_
pi_137083685
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:59 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Klopt, maar dan wordt het een afweging. Ga je jouw gedrag bewust aanpassen met de illusie dat het iets uithaalt, of blijf je gewoon je eigen ding doen en het ze (misschien) wat makkelijker maken?
Ik heb helemaal geen illusies, maar ik heb jarenlang FB bewust ontweken en wil gewoon niet meewerken aan hun datamine business. Dat een Whatsapp alternatief niet perfect is en wellicht een andere partij aan informatie helpt, so be it. Daarnaast is je risico's spreiden altijd een goed idee :).
pi_137083710
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:06 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Right... Whatsapp is een heel ander deel van de markt dan FB :')

MS had inderdaad ook eerst MSN niet...

Je zegt het toch zelf. Er is bakken met geld te verdienen door profiling. Dus waarom ga je je hoofd asset verkopen voor een knaak aan de concurent? _O- Je hebt vast geen eigen bedrijf... Ik zou het ook maar zo houden _O_
Prima jochie, doe lekker uit de hoogte. ^O^

Blijkbaar heb jij een duidelijke marktanalyse gedaan van het draagvlak van whatsapp en fb platform. Er is ook zoiets als selectief je data verkopen. Maar hou het lekker zwart-wit, staat je goed. :)
pi_137084053
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Prima jochie, doe lekker uit de hoogte. ^O^

Blijkbaar heb jij een duidelijke marktanalyse gedaan van het draagvlak van whatsapp en fb platform. Er is ook zoiets als selectief je data verkopen. Maar hou het lekker zwart-wit, staat je goed. :)
Ik doe uit de hoogte? :')

Het is toch duidelijk dat dit directe concurenten zijn/waren en daarom is het opgekocht. Niet omdat het een ander deel van de markt beslaat zoals jij beweerde in je vorige post.

En verder op je ander punt van data sharing:

http://www.infoworld.com/(...)ver-data-sharing-833

http://blog.whatsapp.com/index.php/2012/06/why-we-dont-sell-ads/

http://googleblog.blogspo(...)-privacy-policy.html

https://www.facebook.com/help/152637448140583

Pro tip: Trek je mond pas open als je weet waar je over praat...
  maandag 24 februari 2014 @ 11:22:15 #124
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_137084069
Mensen die wanhopig overstappen op Telegram maar ondertussen wel gewoon actief zijn/blijven op FB :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_137084132
Eens met de klacht, al was het. maar om die 19 miljard investering van dat klote facebook waardeloos te maken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 24 februari 2014 @ 11:25:53 #126
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_137084174
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Eens met de klacht, al was het. maar om die 19 miljard investering van dat klote facebook waardeloos te maken.
Wat een bitterheid zo op de niet meer zo vroege morgen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_137084268
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:21 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Ik doe uit de hoogte? :')

Het is toch duidelijk dat dit directe concurenten zijn/waren en daarom is het opgekocht. Niet omdat het een ander deel van de markt beslaat zoals jij beweerde in je vorige post.

En verder op je ander punt van data sharing:

http://www.infoworld.com/(...)ver-data-sharing-833

http://blog.whatsapp.com/index.php/2012/06/why-we-dont-sell-ads/

http://googleblog.blogspo(...)-privacy-policy.html

https://www.facebook.com/help/152637448140583

Pro tip: Trek je mond pas open als je weet waar je over praat...
Niveautje, wij van WC eend. Natuurlijk worden er concurrenten opgekocht, zoals ik al zei, bekijk het lekker zwart-wit. En geloof vooral alles wat je leest op openbare websites.

Maar als jij het denkt beter te weten prima. Ik denk er het mijne van, jij het jouwe. Je staat sowieso niet echt bekend om je brede visie. :)
pi_137084342
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen illusies, maar ik heb jarenlang FB bewust ontweken en wil gewoon niet meewerken aan hun datamine business. Dat een Whatsapp alternatief niet perfect is en wellicht een andere partij aan informatie helpt, so be it. Daarnaast is je risico's spreiden altijd een goed idee :).
Klopt. Helemaal mee eens, blijf nog steeds een afweging. :)
pi_137084352
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:29 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Niveautje, wij van WC eend. Natuurlijk worden er concurrenten opgekocht, zoals ik al zei, bekijk het lekker zwart-wit. En geloof vooral alles wat je leest op openbare websites.

Maar als jij het denkt beter te weten prima. Ik denk er het mijne van, jij het jouwe. Je staat sowieso niet echt bekend om je brede visie. :)
En nu graag een reactie op de punten? :') En verder ben je vergeten je alu-hoedje in je UI te zetten...
pi_137084527
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:31 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

En nu graag een reactie op de punten? :') En verder ben je vergeten je alu-hoedje in je UI te zetten...
Welke punten? Dat jouw artikelen aanhalen dat (de meeste bedrijven) geen data delen? Zou ik ook zeggen als ik in de PR werkte.

Dat jij aanhaalde dat Microsoft Skype had gekocht om de concurrentie met msn uit te schakelen? Of wat wilde je niet dat punt maken? Skype was/is een van de populairste gratis VOIP oplossingen, ook met oog op Videochat. Niet zo raar dat je die wil hebben, zeker als Apple op al zijn telefoons iChat/Facetime heeft en jij geen goed alternatief in je Windows Mobile heb zitten als je van plan bent Nokia te kopen en Windows 8 gaat uitbrengen (dat (toevallig) toegespitst is op touchscreen/tablet hardware).

Maar inderdaad, ik begrijp het niet.
pi_137084659
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:37 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Welke punten? Dat jouw artikelen aanhalen dat (de meeste bedrijven) geen data delen? Zou ik ook zeggen als ik in de PR werkte.

Dat jij aanhaalde dat Microsoft Skype had gekocht om de concurrentie met msn uit te schakelen? Of wat wilde je niet dat punt maken? Skype was/is een van de populairste gratis VOIP oplossingen, ook met oog op Videochat. Niet zo raar dat je die wil hebben, zeker als Apple op al zijn telefoons iChat/Facetime heeft en jij geen goed alternatief in je Windows Mobile heb zitten als je van plan bent Nokia te kopen en Windows 8 gaat uitbrengen (dat (toevallig) toegespitst is op touchscreen/tablet hardware).

Maar inderdaad, ik begrijp het niet.
OK, dus bedrijven liegen gewoon in de EULA en komen daar mee weg... Goed, staat genoteerd :')

Skype hebben ze ten eerste al vet voor Windows 8 zelfs nog maar in Alpha fase was gekocht. Daar komt bij dat MSN/Skype exact dezelfde soort overname was als FB/WhatsApp nu. Ten eerste om marktaandeel te vergroten in je huidige core business en ten tweede data mining / big data / profiling. Want dat kan je dus niet kopen bij de concurent :')

Daar komt bij dat als andere jouw visie niet delen het niet betekent dat ze geen brede visie hebben. Het betekent dat ze anders tegen dingen aankijken. Ik probeer het dan teminste nog met argumenten en duidelijke website's / artikelen te onderbouwen. Jij roept maar wat in de lucht :')

[ Bericht 2% gewijzigd door TangleFuZZ. op 24-02-2014 11:49:30 ]
pi_137084706
Als Telegram een groot succes wordt, wordt het ook wel weer opgekocht door Facebook of een andere gigant zoals Google of Microsoft. Ik vind het allemaal een beetje paniekerig, hoe mensen hiermee omgaan...
pi_137084986
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:42 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Skype hebben ze ten eerste al vet voor Windows 8 zelfs nog maar in Alpha fase was gekocht. Daar komt bij dat MSN/Skype exact dezelfde soort overname was als FB/WhatsApp nu. Ten eerste om marktaandeel te vergroten in je huidige core business en ten tweede data mining / big data / profiling.
Hoe is dit anders dan wat ik zeg? Neemt niet weg dat het nu één voorbeeld is, dat maakt nog niet dat het altijd zo is.

Ik heb geen zin in een verpiswedstrijdje met een of andere newbie KLB'er die websites (van desbetreffend bedrijf) aanhalen als betrouwbare bron en denkt dat vrouwen in dienst van de man staan.

Met een portie gezond verstand kom je ook een eind. Jij kan blijkbaar stellig beweren dat je gelijk hebt, vind ik prima. Ik denk dat ik het niet zeker weet, maar ik heb een vermoeden, aangezien ik niet alle feiten ken. Daarom noem ik mijn visie breed(er), jij bent (ongeacht of je alle feiten hebt) overtuigt van je gelijk. Dat noem ik kortzichtig.

En tevens is dit behoorlijk off topic.
pi_137085167
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Hoe is dit anders dan wat ik zeg? Neemt niet weg dat het nu één voorbeeld is, dat maakt nog niet dat het altijd zo is.

Ik heb geen zin in een verpiswedstrijdje met een of andere newbie KLB'er die websites (van desbetreffend bedrijf) aanhalen als betrouwbare bron en denkt dat vrouwen in dienst van de man staan.

Met een portie gezond verstand kom je ook een eind. Jij kan blijkbaar stellig beweren dat je gelijk hebt, vind ik prima. Ik denk dat ik het niet zeker weet, maar ik heb een vermoeden, aangezien ik niet alle feiten ken. Daarom noem ik mijn visie breed(er), jij bent (ongeacht of je alle feiten hebt) overtuigt van je gelijk. Dat noem ik kortzichtig.

En tevens is dit behoorlijk off topic.
Volgens mij ben jij degene die off topic is gegaan door te stellen dat ik geen brede visie heb en niet op de punten in te gaan. Dat mag je dus lekker bij jezelf zoeken.

Ik zie dit verder niet als een verpiswedstrijd. Ik zie dat als een user te wijzen dat hij over dingen praat zonder onderbouwing.

Verder is waren het niet alleen artikels van de bedrijven zelf.

En wat ga je ineens een totaal andere discussie erbij betrekken? :') Hoe een facking droeftoeter ben je dan? Lijkt wel een persoonlijke vete ofzo? :') Verder als je daar alles goed had gelezen stel ik juist dat ik vind dat mannen en vrouwen gelijk zijn Alleen was ik met mijn brede visie aan het uitleggen waarom andere mensen het anders konden zien :')

Man man... Jij bent... zielig :')
pi_137085195
ik haleb na 48 uur nu ook telegram registreren gaat moeilijk
pi_137085215
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:58 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die off topic is gegaan door te stellen dat ik geen brede visie heb en niet op de punten in te gaan. Dat mag je dus lekker bij jezelf zoeken.

Ik zie dit verder niet als een verpiswedstrijd. Ik zie dat als een user te wijzen dat hij over dingen praat zonder onderbouwing.

En wat ga je ineens een totaal andere discussie erbij betrekken? :') Hoe een facking droeftoeter ben je dan? Lijkt wel een persoonlijke vete ofzo? :') Verder als je daar alles goed had gelezen stel ik juist dat ik vind dat mannen en vrouwen gelijk zijn Alleen was ik met mijn brede visie aan het uitleggen waarom andere mensen het anders konden zien :')

Welkom op FOK! :*
pi_137085238
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Welkom op FOK! :*
Haha, uitgeluld? :Z
pi_137085273
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Haha, uitgeluld? :Z
Jup. :) Je hebt me. Je hebt gewonnen, je kunt je internetpunten ophalen bij je lokale moderator/FA.
pi_137085285
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:01 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Jup. :) Je hebt me. Je hebt gewonnen, je kunt je internetpunten ophalen bij je lokale moderator/FA.
*O*
pi_137086621
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:25 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Wat een bitterheid zo op de niet meer zo vroege morgen.
BItter? Nee hoor. Elke wraak op facebook is zoet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_137086658
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:58 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Een discussie proberen te winnen van hostimeister :')

Hosti altijd +1 man }:|
pi_137086679
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een discussie proberen te winnen van hostimeister :')

Hosti altijd +1 man }:|
"proberen" :')
pi_137086708
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:35 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

"proberen" :')
Daar gaat het niet om. Het gaat om de persoon en niet om de discussie. Hosti is werkelijk meister. Daar ga je niet eens een discussie mee aan, laat staan om te proberen deze te winnen.
pi_137086753
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om de persoon en niet om de discussie. Hosti is werkelijk meister. Daar ga je niet eens een discussie mee aan, laat staan om te proberen deze te winnen.
Heb je al fan posters?
pi_137086763
Damn, dat mensen nu ineens overstappen op dingen met encryptie... hoe achterlijk laat wil je zijn.

Ik heb inderdaad een facebook account, dit is eigenlijk alleen om kansloze grappenmakers tegen te houden een account voor me te maken, er staat dan dus ook niks op.

en ik heb inderdaad ook WhatsApp, maar zoals jullie (hopelijk) weten is de encryptie van WhatsApp ongeveer null.....

Privacy in deze twee kun je dus ook voor de volle 100% vergeten.

Echter, als je kijkt naar wat Facebook doet om aan jouw interformatie te komen versus wat WhatsApp doet zie je het verschil bijzonder eenvoudig.

Een simpele facebook sessie, laten we eens inloggen op Facebook, en we krijgen natuurlijk alle bij elkaar gejatte data netjes te zien.

Laten we in onze browser nog eens een tab open trekken, en daar wat debug tools in los laten.
Dit leert ons al dat Facebook deze gegevens loopt te scrapen.
Gegevens waar ze uiteraard geen recht op hebben.

Mochten we nou ook nog eens zo gek zijn om een website met zo'n fijn Facebook duimpje te bezoeken? dan linkt dat meteen aan je sessie.

En wat nou als ik uitlog? nou, dan onthoud facebook je wel op IP basis, en tracken ze vrolijk door.

In de tussentijd deed WhatsApp tenminste geen actieve moeite om je informatie bij elkaar te krijgen, maar probeerde ze vooral een bedrijf draaiende te houden.

Echter, als je zo'n zak geld van de duivel krijgt, is de kans gewoon heel groot dat je wel overstag MOET gaan, omdat je anders een zooi maffiapraktijken op je dak krijgt waar je helemaal niet lekker van wordt.

Gelukkig zijn er nu mensen die overstappen naar een app die gebouwd word door een social-media site uit rusland.

Ja hier kleven ook wel enkele nadelen aan, zoals het zijn van een sociaal netwerk, echter is het in dit geval een voordeel dat ze wat meer capaciteit hebben dan een andere "chat" dienst.

Verder staan er geen servers in de US, ergo de data staat minimaal een stuk veiliger.
de verbinding tussen mijn telefoon en die van de persoon in kwestie die ik wens te contacteren kunnen tenminste een encryptie benutten, hoe goed of slecht deze encryptie is valt altijd over te discusieren, maar gezien ze 200,000 amerikaanse pietermannen overhebben voor de eerste sjaak die het encryptie systeem weet te kraken ( https://telegram.org/crypto_contest ) denk ik dat ze er wel vertrouwen in hebben.

Ik hoop dan ook dat mensen een gaan nadenken over wat hun privacy nou precies waard is, en niet alles afdoen met slappe argumenten als "ik heb niks te verbergen"
pi_137087015
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Echt he? 8)7
pi_137087725
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:37 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Heb je al fan posters?
Boeeee! Saaie Tanglefuzz!
pi_137087773
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:06 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Boeeee! Saaie Tanglefuzz!
Als je ff je stopcontacten weer schoon gaat maken heb je weer wat spanning in je leven :o
pi_137087819
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:38 schreef HalveZware het volgende:

Ik hoop dan ook dat mensen een gaan nadenken over wat hun privacy nou precies waard is, en niet alles afdoen met slappe argumenten als "ik heb niks te verbergen"
Ik heb niks te verbergen moet het argument niet eens zijn. Je hebt bij mij niets te zoeken is waar het om gaat.
pi_137087923
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik heb niks te verbergen moet het argument niet eens zijn. Je hebt bij mij niets te zoeken is waar het om gaat.
Exact
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')