je hebt de links dus niet gelezen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
oke laten we het anders vragen, hoe krijg je het snelst een lantaren paal uit de grond?
ben ik nog mee bezig, maar dat was mijn vraag niet.quote:
Gevalletje van foute dingen uitgaan kan zorgen dat je tot foute conclusies komt...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:29 schreef El_Matador het volgende:
Omgeknakte lantaarnpalen en Pentagon"getuigen" versus een fysiek niet passende impact, gepulveriseerde motoren en een ongeschonden gazon.
Het is wel jammer dat theguyver ineens alle gevoel voor realiteit heeft verloren.
btw heb je de hele lijst doorgelezen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:29 schreef El_Matador het volgende:
Omgeknakte lantaarnpalen en Pentagon"getuigen" versus een fysiek niet passende impact, gepulveriseerde motoren en een ongeschonden gazon.
Het is wel jammer dat theguyver ineens alle gevoel voor realiteit heeft verloren.
whaha, die vleugels zijn van diamant gemaakt ofzo? 6 stalen lantaarnpalen raken met dunne aluminium vleugels, maar zero damage, ik geloof niet meer in sinterklaas.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:43 schreef theguyver het volgende:
mooi filmpje tower en united 92 en pentagon animatie en security cam
Vergeet je nu even voor het gemak dat lantaarnpalen ontworpen zijn om af te breken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, die vleugels zijn van diamant gemaakt ofzo? 6 stalen lantaarnpalen raken met dunne aluminium vleugels, maar zero damage, ik geloof niet meer in sinterklaas.
maar ze waren niet afgebrokenquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vergeet je nu even voor het gemak dat lantaarnpalen ontworpen zijn om af te breken?
Uit de grond geplukt en neer gelegd?quote:
staat in mijn links die ik hierover hebt gepost.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Uit de grond geplukt en neer gelegd?
Zo ziet het er wel uit op de foto's.quote:
owja omgeslepen met een haakse slijper, je weet dat er bramen aan komen he..quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
staat in mijn links die ik hierover hebt gepost.
Valt ook heul nie op, zo langs de snelwegquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
owja omgeslepen met een haakse slijper, je weet dat er bramen aan komen he..
Dat, heb ik ook al uitgelegd, maar niemand kan aantonen dat alles voor die tijd was afgesloten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Valt ook heul nie op, zo langs de snelweg
Er waren ook echte sterke vleugels op de vliegtuigen bij de twin toren- lekker makkelijk door gesneden 36cm2 hardened steel balken.quote:
Het is dan ook 1 van de sterkste onderdelen van het vliegtuig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er waren ook echte sterke vleugels op de vliegtuigen bij de twin toren- lekker makkelijk door gesneden 36cm2 hardened steel balken.
Anders zou hij met een beetje airpocket val gelijk afbreken als snij koek.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er waren ook echte sterke vleugels op de vliegtuigen bij de twin toren- lekker makkelijk door gesneden 36cm2 hardened steel balken.
nee, dat zijn de motorenquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is dan ook 1 van de sterkste onderdelen van het vliegtuig.
Kan je aub 'n link naar je quote erbij doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Anders zou hij met een beetje airpocket val gelijk afbreken als snij koek.
wings are made of thin metal skins, which overlays a system of machined or pultruded sections of metal, called spars. Sometimes there are many smaller ones, sometimes one or two larger ones. These effectively provide the strength in the wing. The outer skin (the thin metal) is mainly there to provide the correct aerodynamic shape around which the air will flow.
Its a little like the way a bridge is built, look at the Golden Gate Bridge. It COULD have been made just as strong if it were one enormous concrete block, but it would have been too heavy and inpractical to construct, so it is made of smaller components which are designed to transfer and spread load stresses throughout the structure rather than concentrating them in one place.
If those loads are spread, the strength of each individual component can be less, as the components work together.
The use of composite materials (eg carbon fibre, kevlar, boron) is becoming more common, and monocoque structures of such material can have great strength and low weight (like a racing car body) but at a high financial cost.
Ow en tingo waar zijn de balken afgeknapt? verbogen misschien maar afgeknapt bij de las niet als pinnetjes doormidden.
Dus alle filmpjes van de omstanders zijn bewerkt met perfecte trucage, en zoiets zien ze over het hoofd? Waar blijven alle natuurkundigen die je verklaring ongetwijfeld zullen bevestigen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:22 schreef Tingo het volgende:
[..]
Kan je aub 'n link naar je quote erbij doen.
Ligt eraan het material maar veel van de tijd is het las sterker dan de base material zelf.
Het kan gewoon niet dat t is zo gebeuren en daarom zijn de beelden CGI.
Licht,lege alu buizen gaat niet door hardened steel balken.
link naar quotequote:Op donderdag 13 maart 2014 17:22 schreef Tingo het volgende:
[..]
Kan je aub 'n link naar je quote erbij doen.
Ligt eraan het material maar veel van de tijd is het las sterker dan de base material zelf.
Het kan gewoon niet dat t is zo gebeuren en daarom zijn de beelden CGI.
Licht,lege alu buizen gaat niet door hardened steel balken.
Begrijpend lezen blijft lastig hè?quote:
Motoren zijn niet de meest stevige onderdelen, gooi een struisvogel in de motor en vliegtuig valt wel naar beneden.quote:
Maar waar haalt je de tekst vandaan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
link naar quote
01. Boeing (USA)
02. Airbus (FRA)
03. Bombadier (CAN)
04. Embraer (BRA)
alstu en enjoy.
wow je hebt een link aan geklikt, world first... goedzooo!!!quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:51 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar waar haalt je de tekst vandaan?
Loose Change kan je beter niet kijken,nee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:38 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb gister avond met 3 kwart oog een uur lang gekeken naar een docu van truthers, die schijnbaar in 2014 uit is gekomen en gezien word als het document dat alles zou verklaren. Ik wou het een kans geven namelijk.
Wát een suggestieve bullshit komt daarin voor zeg . Bij elke zin dat de narator kon ik in mijn hoofd al wel 20 andere theorieën, die veel logischer waren dan zijn theorie, naar voren schuiven (in gedachten dus).
Mijn conclusie; ik ga nooit weer een uur van mijn tijd besteden aan zoveel onzin op YouTube.
Deze docu was het trouwens; Kwam hem tegen op Twitter van Danny Dyer (de hooligan uit Football Factories )
Staat ook al in OP zie ik net
Nogmaals - jij weet niet waar ik ga voor info dus je hebt geen recht op commentaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
wow je hebt een link aan geklikt, world first... goedzooo!!!
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100420204026AAELNrC
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100821163525AAt6p0l
de vorige links bevestigen het verhaal dat zijn swereld's grootste vliegtuigbouwers,
no offence , maar iedereen hier weet waar jij heen gaat voor info.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nogmaals - jij weet niet waar ik ga voor info dus je hebt geen recht op commentaar.
Klopt- de motoren zijn de zwaarste deel dus die kunnen wel veel schade maken op zo'n gebouw.....en misschien de landing gear.quote:
en aluminium vs staalquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Klopt- de motoren zijn de zwaarste deel dus die kunnen wel veel schade maken op zo'n gebouw.....en misschien de landing gear.
dat filmpje is gewoon een hersenspinsel van iemand, presenteer dat a.u.b. niet als een feit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Motoren zijn niet de meest stevige onderdelen, gooi een struisvogel in de motor en vliegtuig valt wel naar beneden.
Gooi die zelfde struisvogel tegen de vleugel en de vleugel blijft gewoon heel hoor.
btw bijlmer ramp, al lag dat meer aan de ophang beugels, en elektronica kan stuk he.
en als je filmpje goed gezien had, was je er achter gekomen dat een motor door de lantarenpaal aan het roken was.
geen verder commentaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat filmpje is gewoon een hersenspinsel van iemand, presenteer dat a.u.b. niet als een feit.
Dit heeft helemaal niks te maken met holle alu tegen hardened steel balken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
no offence , maar iedereen hier weet waar jij heen gaat voor info.
maar goed verder on-topic.
vleugel testen
klopt, ging er om hoe sterk een vleugel was,quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niks te maken met holle alu tegen hardened steel balken.
Ik heb weleens een demonstratie gezien van hoe iemand een kaars door een houten deur heenschoot.. Het is maar net hoe snel iets gaat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niks te maken met holle alu tegen hardened steel balken.
Dat voorbeeld maakt niets uit voor Tingo, want het is geen alu vs staal. Een houten balk door een massief betonnen stoeprand was ook niet overtuigend.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb weleens een demonstratie gezien van hoe iemand een kaars door een houten deur heenschoot.. Het is maar net hoe snel iets gaat.
Niets is ooit overtuigend. Elke poging daartoe is eigenlijk zonde van de energie.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat voorbeeld maakt niets uit voor Tingo, want het is geen alu vs staal. Een houten balk door een massief betonnen stoeprand was ook niet overtuigend.
waarom gebruiken ze dan in tanks geen houten granaten? als het zo goed gaat?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat voorbeeld maakt niets uit voor Tingo, want het is geen alu vs staal. Een houten balk door een massief betonnen stoeprand was ook niet overtuigend.
Dat is om zoveel redenen een slechte vergelijking... Niemand zegt bijvoorbeeld dat het bijzonder goed of efficient gaat. Een dikke solide laag tank pantser is ook totaal niet te vergelijken met een open stalen frame zoals in de wtc torens.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom gebruiken ze dan in tanks geen houten granaten? als het zo goed gaat?
Ik denk dat 'n lcht alu race auto tegen 'n staal paal zou 'n veel beter voorbeeldje zijn. Je hoeft alleen te voorstellen wat zal gebeuren - er zijn geen filmpjes nodig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb weleens een demonstratie gezien van hoe iemand een kaars door een houten deur heenschoot.. Het is maar net hoe snel iets gaat.
Nee, dat is geen goed voorbeeld, gezien de verhoudingen daar compleet anders zijn, en de snelheden veel lager.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat 'n lcht alu race auto tegen 'n staal paal zou 'n veel beter voorbeeldje zijn. Je hoeft alleen te voorstellen wat zal gebeuren - er zijn geen filmpjes nodig.
Oh hoe is dan 'n massief stuk hout tegen 'n baksteen muur 'n beter voorbeeld dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, dat is geen goed voorbeeld, gezien de verhoudingen daar compleet anders zijn, en de snelheden veel lager.
Omdat die door een solide blok kan vliegen, wat nog veel moeilijker is dan door een open constructie met veel lucht. Een auto tegen een paal verliest zijn energie aan het vervormen rond de paal. Als die auto met een paar honderd kph tegen meerdere paaltjes naast elkaar zou klappen zit je al dichter in de buurt, maar dat is iets wat je niet zomaar correct voor kan stellen zonder experimenten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh hoe is dan 'n massief stuk hout tegen 'n baksteen muur 'n beter voorbeeld dan?
Dat totaal verschillende materialen.
Oh so jij denkt dat de massief hout tegen baksteen is 'n beter voorbeeld want dat past bij je eigen meningen maar is toch helemaal niks te maken met de materielen van de vleigtuig en gebouw.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat die door een solide blok kan vliegen, wat nog veel moeilijker is dan door een open constructie met veel lucht. Een auto tegen een paal verliest zijn energie aan het vervormen rond de paal. Als die auto met een paar honderd kph tegen meerdere paaltjes naast elkaar zou klappen zit je al dichter in de buurt, maar dat is iets wat je niet zomaar correct voor kan stellen zonder experimenten.
Nee, dat schrijf ik toch niet Het is een beter voorbeeld omdat dat daadwerkelijk moeilijker is!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh so jij denkt dat de massief hout tegen baksteen is 'n beter voorbeeld want dat past bij je eigen meningen maar is toch helemaal niks te maken met de materielen van de vleigtuig en gebouw.
Dat is bad science man!
quote:Het kan gewoon niet dat t is zo gebeuren en daarom zijn de beelden CGI.
Omdat je de impact zo groot mogelijk wil hebben, hoe harder het materiaal en hoe stijver de constructie, hoe minder kinetische energie deze opneemt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom gebruiken ze dan in tanks geen houten granaten? als het zo goed gaat?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niks te maken met holle alu tegen hardened steel balken.
Leuk.Nu probeer dan 'n geharde staal balk te snijden met 'n holle alu buis.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is harder en wat heeft meer massa? Een elleboog of een stapel dakpannen?
Hoe kan iemand door steen heenslaan dan?
En nee, dit is geen CGI. Er zijn boeken uit de jaren 70 van de vorgie eeuw waarin dergelijke foto's afgedrukt staan. geavanceerde trucages waren toen nog niet aan de orde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |