ahja, logisch. en verstandig ook, om info op te zoeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mignonne, het is met name dat de arts verbaasd reageert als ik in zo'n gesprek aangeef liever niet zo vroeg ingeleid te willen worden als er geen medische reden tot ingrijpen is. Daarom komt het een beetje op mij over alsof het heel normaal is om te doen. In mijn geval gaat het om inleiden bij 38 weken, maar ik heb het dus echt liever niet. Natuurlijk weet ik nu nog niet hoe het er dan voor staat want dat duurt nog 1,5 week, maar ervan uitgaande dat de situatie ten opzichte van nu niet anders is wil ik eigenlijk op dat moment nog geen inleiding. En als dat inhoudt dat ik desnoods dagelijks voor een ctg/echo/controle whatever moet heb ik dat er graag voor over.
Omdat ik afgelopen afspraak de boot flink afhield en omdat het gewoon prima ging met mij en kindjes gaf de gyn aan er volgende afspraak verder naar te kijken. Vandaar dat ik nu even op zoek was naar informatie, want ik wil graag weten waar ik aan toe ben voor ik een dergelijk gesprek in ga.
Vind ik best een lullig vooroordeel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:56 schreef Dot. het volgende:
Onbegrijpelijk iddIk heb stiekem ook een beetje het idee dat dat dezelfde vrouwen zijn die lekker doorroken, want dan is de baby lekker klein
Maar hoe kun je daar nu bij met die buik? Heel onhandig lijkt me.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:05 schreef Kimpossible het volgende:
Zelf strippen, serieus ja. Ook hier eens ontdekt en met open mond topics gelezen vol met dat soort geiten. Like really?
Ik begrijp de gevoelens heel goed, maar er ook naar handelen niet echt nee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Vind ik best een lullig vooroordeel.
Een zwangerschap kan gewoon hels zijn en echt heel zwaar en dan zijn dat soort gevoelens best begrijpbaar imho.
Die zijn er zeker tussen. Maar er zijn er ook veel tussen die gewoon wel redenen hebben om ingeleid te willen worden. Een zware zwangerschap moet je niet onderschatten qua impact, fysiek maar ook mentaal. Zeker een prenatale depressie kan echt 9 maanden hel zijn, ook als je geen enkel lichamelijk kwaaltje hebt. En als je dan weet dat,zodra die placenta eruit is, de kans zeer aannemelijk is dat je depressie voorbij is, dan kan ik me wel wat voorstellen bij die wens om in te leiden. Want het leven is echt niet leuk voor die damesquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:56 schreef Dot. het volgende:
Onbegrijpelijk iddIk heb stiekem ook een beetje het idee dat dat dezelfde vrouwen zijn die lekker doorroken, want dan is de baby lekker klein
Klap, zolang jij je er goed bij voelt is het toch prima. Het is jouw lijf, jouw zwangerschap, jouw gevoel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:07 schreef klaprooss het volgende:
Ik voel me na jullie berichtjes een beetje verdrietig en stom dat ik me heb laten strippen afgelopen woensdag..
Niet doenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:07 schreef klaprooss het volgende:
Ik voel me na jullie berichtjes een beetje verdrietig en stom dat ik me heb laten strippen afgelopen woensdag..
Ik denk dat het zonder een extreem zware zwangerschap ook moeilijk te bevatten is. Je lichaam kan goed tegenwerken. En dan zijn 9 maanden heel erg lang.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik begrijp de gevoelens heel goed, maar er ook naar handelen niet echt nee.
Maar ik heb dan idd ook een heel makkelijke zwangerschap moet ik zeggen.
nouja ik was destijds gewoon compleet overdondert door haar mededeling. Het werd ook echt als een mededeling, een feit gebracht. Ik had er helemaal niet op gerekend en het ging ook allemaal nog zo goed en lekker. Ik had gewoon zoiets van nou vandaag nog maar ff niet hoor, laat nog maar even. En dat bleek utieindelijk ook niet nodig. Ze moest wel lachen toen ze langskwam in mn kraambed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Misschien ben ik ook wel een beetje een bijzonder geval als het gaat om inleiden. En inderdaad, als die gyns allerlei verzoeken tot inleiden gewend zijn en dan mij voor zich krijgen is het misschien best even een vreemde situatie voor ze.Ik hoop dat ik het gesprek van aankomende donderdag gewoon zwanger en wel haal en dan zie ik wel wat het voorstel is en tot welk compromis we eventueel kunnen komen indien nodig.
Die rust wordt denk moeilijk, maar ik doe mijn best. Ik zit nu al twee uur op de bank.
Knap dat je destijds niet wilde strippen ondanks overtijd. Dat doen vast ook niet veel zwangeren J e na. Bij mij zou er destijds met 41 weken eventueel gestript worden, maar dat was meer omdat ik per se thuis wilde bevallen. Gelukkig is L. gewoon met 40+3 vanzelf gekomen.
Wat geeft je dat gevoel?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:13 schreef klaprooss het volgende:
Maar het lijkt nu net alsof ik niet 'goed' voor m'n kindje ben. Alsof ik niet het beste voor mijn kindje over heb..
Welnee joh! Je hebt zelfs al 3cm! En als het kan en jij vind het prettig waarom.dan niet, en daarbij zet strippen niet altijd door in bevalling...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:13 schreef klaprooss het volgende:
Maar het lijkt nu net alsof ik niet 'goed' voor m'n kindje ben. Alsof ik niet het beste voor mijn kindje over heb..
Ik tel echt mijn zegeningen met mijn zwangerschap, dus het was idd een erg generaliserende opmerking van me. Sorry daarvoorquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:13 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik denk dat het zonder een extreem zware zwangerschap ook moeilijk te bevatten is. Je lichaam kan goed tegenwerken. En dan zijn 9 maanden heel erg lang.
Vandaag viel mee, maar de afgelopen 2 avonden zat ik te steunen en kreunen dat mijn man het ook zat raaktequote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Is die kleine van jou ook zo allejemig druk??![]()
Sinds 2 dagen hier vooral voor het slapen gaan is het hier raak, mijn man zei nog:
Halloooo... Zo kan die wel weer!![]()
De posts hierboven, komt bij mij nu een beetje over alsof strippen geen goede keuze is voor je kindje en je niet het beste voor je kindje over hebt(en ja natuurlijk is dat persoonlijk maar voel me er wel een beetje sip doorquote:
Neeee! Dat hoeft helemaal niet. Jouw lijf is zelf al onderweg, met je 3 mooie CM's. Ik vind dat echt anders dan vrouwen die potdicht zitten. Daarbij is strippen echt iets heel anders dan met de hele reutemeteut weeën opwekken, vind ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:07 schreef klaprooss het volgende:
Nee joh, zo moet je echt niet denken. Je had sowieso al 3 cm ontsluiting.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:13 schreef klaprooss het volgende:
Amen!!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Neeee! Dat hoeft helemaal niet. Jouw lijf is zelf al onderweg, met je 3 mooie CM's. Ik vind dat echt anders dan vrouwen die potdicht zitten. Daarbij is strippen echt iets heel anders dan met de hele reutemeteut weeën opwekken, vind ik.
En Pvoess, ik snap dat niet iedere zwangerschap hetzelfde is, maar ik vind dat eeuwige gezanik ook wel een beetje muh. En dan heb ik het niíet over vrouwen die alleeeeen maar spugen, 9 maanden lang. Of vrouwen die er dusdanig depressief van worden dat ze liever voor een trein springen. Want volgens mij is het niet verantwoord om hen veel langer dan noodzakelijk zwanger te laten zijn. Ik heb het over de standaard klachten die ik zelf eerder noemde (had ik m'n rug en bekken ook al toegevoegd?). Dat vind ik gewoon gezemel en dat is juist het gezemel op basis waarvan ik dit soort vrouwen om inleidingen heb zien zeuren op de bekende websites. Die klachten horen erbij, je weet het van te voren, je doet het voor je kind. En dat valt weleens tegen. Ik heb ook verre van een zonnige zwangerschap gehad wat dat betreft, maar om hier nu elke dag in detail te komen vertellen wat ik nu weer mankeer? No thanks. Het gaat goed met mij, want ik heb een kindje in mijn buik. Ons kindje. En dat er weleens minder zonnige dagen tussen zitten zij zo en ventileer ik hier heus, maar om er dan ten koste van je kindje voor te kiezen om het eerder dan 37 weken te forceren? Ik vind het raar.
Nogmaals: Los van de werkelijk psychische problemen, de spugerts, de zwangerschapsvergiftigingen en wat voor ellende meer.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:15 schreef klaprooss het volgende:
en ja waarschijnlijk komt t morgen misschien anders over als ik dit lees, even de hormonen op scherp op dit moment
Hm ja tsja... lastig onderwerp. Wie bepaalt wanneer een klacht een inleiding rechtvaardigt? Tussen 'het gewoon zat zijn' en 'voor de trein willen springen' zit nogal een grijs gebied. En de impact van spugen of bekkeninstabiliteit is ook voor iedereen anders.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:
Nogmaals: Los van de werkelijk psychische problemen, de spugerts, de zwangerschapsvergiftigingen en wat voor ellende meer.
Ja!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klaprooss zeker met de angstige gevoelens die je deze week beschreef snap ik heel goed dat je het liefste nu al je kindje veilig en wel in je armen zou houden. Uiteindelijk is het heel fijn dat je VK met je meedacht en de strippoging ondernam. En ik denk dat je ervan mag uitgaan dat als het niet verantwoord zou zijn ze ook niet zou strippen. Ik hoop echt voor je dat je ondanks de angst ook nog kunt genieten van de laatste zwangere dagen/weken.
Knuffelse met vriendje.![]()
En nog even iets anders. Bij mij 'knakken' de babies soms. Het is een beetje zo'n soort geluid als je krijgt als je elleboog knakt, maar dan iets zachter en het komt echt uit mijn buik. Zouden de babies dan ook al knakkende gewrichtjes hebben in je buik? Het gebeurt gewoon als ik zelf op de bank zit, dus ik ben het echt niet zelf.
Sterkte joh. Die angst is denk ik voor een heel deel de impact van de hormonen en het grote onbekende dat je te wachten staat. Goed slapen helpt en lekker huilen ook. Maar het meest helpt de bevalling. Nog heel even!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:48 schreef klaprooss het volgende:
Het verschilt een beetje per dag, merk dat het een beetje om de dag gaat. Een goede dag en nacht en daarna weer onwijs slecht.
Ik baal er zelf gewoon zo van en vind het zelf ook zo gek! Want ik ben zo niet bang voor de bevalling, ik kijk er zo naar uit! Maar waarom dan toch die angst dat het daarvoor al fout gaat? Ik snap het niet en misschien is dat nog wel het vervelende, ik kan het niet verklaren dus ook moeilijk uitzetten.
Ik ga zo maar even met vriend knuffelen en hopelijk een goede nacht pakken!
Bedankt iigwaarschijnlijk ben ik morgen weer weer wat redelijker!
Vanmiddag gelezen: "ik vroeg de vk mij alvast te strippen omdat ik heel graag op 8 oktober wilde bevallen. Mijn vriend en ik waren die datum namelijk precies 2,5 jaar samen".quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:54 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hm ja tsja... lastig onderwerp. Wie bepaalt wanneer een klacht een inleiding rechtvaardigt? Tussen 'het gewoon zat zijn' en 'voor de trein willen springen' zit nogal een grijs gebied. En de impact van spugen of bekkeninstabiliteit is ook voor iedereen anders.
Daarmee pak je een heel makkelijk voorbeeld van een geval waarin er totaal geen medisch/psychische reden is om de bevalling op te wekken. Da's geen vergelijk met iemand die in eigen ogen niet langer door kan lopen i.v.m. klachten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vanmiddag gelezen: "ik vroeg de vk mij alvast te strippen omdat ik heel graag op 8 oktober wilde bevallen. Mijn vriend en ik waren die datum namelijk precies 2,5 jaar samen".
Klopt, en dat bedoel ik ook te zeggen. Dit is idioot, de rest is wmb ter interpretatie van een ieder afzonderlijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:02 schreef Cantare het volgende:
[..]
Daarmee pak je een heel makkelijk voorbeeld van een geval waarin er totaal geen medisch/psychische reden is om de bevalling op te wekken. Da's geen vergelijk met iemand die in eigen ogen niet langer door kan lopen i.v.m. klachten.
Dat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, en dat bedoel ik ook te zeggen. Dit is idioot, de rest is wmb ter interpretatie van een ieder afzonderlijk.
Oh getver echt? Ik kan niet tegen t geluid van knakkende gewrichten....quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klaprooss zeker met de angstige gevoelens die je deze week beschreef snap ik heel goed dat je het liefste nu al je kindje veilig en wel in je armen zou houden. Uiteindelijk is het heel fijn dat je VK met je meedacht en de strippoging ondernam. En ik denk dat je ervan mag uitgaan dat als het niet verantwoord zou zijn ze ook niet zou strippen. Ik hoop echt voor je dat je ondanks de angst ook nog kunt genieten van de laatste zwangere dagen/weken.
Knuffelse met vriendje.![]()
En nog even iets anders. Bij mij 'knakken' de babies soms. Het is een beetje zo'n soort geluid dat je krijgt als je elleboog knakt, maar dan iets zachter en het komt echt uit mijn buik. Zouden de babies dan ook al knakkende gewrichtjes hebben in je buik? Het gebeurt gewoon als ik zelf op de bank zit, dus ik ben het echt niet zelf.
Oh ongetwijfeldquote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja echt GM. Maar het hoeft echt niet te gebeuren bij jou hoor. Bij L. heb ik het nooit gehoord. En het is ook maar heel soms, dus mocht het toch gebeuren, dan overleef je het vast wel.![]()
Ik heb vandaag toch baby A wel goed gevoeld gelukkig. Ik heb me er even wat meer op gefocust en ik voel hem niet schoppen, of nouja dat geschop kan ik niet uit elkaar houden, maar wel regelmatig draaien en wriemelen onderin mijn buik. Hij ligt ingedaald in mijn bekken en volgens mij geeft hij af en toe ook mijn blaas een boks of misschien een schop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |