abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137030887
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mignonne, het is met name dat de arts verbaasd reageert als ik in zo'n gesprek aangeef liever niet zo vroeg ingeleid te willen worden als er geen medische reden tot ingrijpen is. Daarom komt het een beetje op mij over alsof het heel normaal is om te doen. In mijn geval gaat het om inleiden bij 38 weken, maar ik heb het dus echt liever niet. Natuurlijk weet ik nu nog niet hoe het er dan voor staat want dat duurt nog 1,5 week, maar ervan uitgaande dat de situatie ten opzichte van nu niet anders is wil ik eigenlijk op dat moment nog geen inleiding. En als dat inhoudt dat ik desnoods dagelijks voor een ctg/echo/controle whatever moet heb ik dat er graag voor over.
Omdat ik afgelopen afspraak de boot flink afhield en omdat het gewoon prima ging met mij en kindjes gaf de gyn aan er volgende afspraak verder naar te kijken. Vandaar dat ik nu even op zoek was naar informatie, want ik wil graag weten waar ik aan toe ben voor ik een dergelijk gesprek in ga.
ahja, logisch. en verstandig ook, om info op te zoeken.

Het is ook een beetje gek, die gyns worden normaal doodgegooid met verzoeken om eerder in te leiden en dan bieden ze het een keer zelf aan en dan is het van nah, ik wacht liever af. Ik heb zelf destijds de boot zelfs afgehouden qua strippen bij 41 weken. Ze bood het zo stom zo routine-matig aan. Zo van nou je bent nu 40+6, we gaan even aan je buik voelen en daarna zal ik van binnen voelen of er ontsluiting is en of ik kan strippen.
Ehm... nee? de dag erna ben ik bevallen :)

Fijn dat je er zo in kunt staan en ik wens je een pracht van een bevalling toe tzt en ik hoop ook voor je dat je de komende dagen nog even de rust in je kont kunt vinden om even helemaal niets te doen. Genieten van het leven in je buik enz. :Y
:)
pi_137031052
Wat hebben jullie een grote tetten zeg :o
Mijn borsten zijn inmiddels al wel naar een B cup gegroeid deze weken, dus niks te klagen.

KP: Zelf strippen? Serieus? :o
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:04:58 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_137031087
Ik sta met liefde een beetje cupmaat af aan de minder bedeelden, maar dat geeft zo'n rommel ;(
disclaimer
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:05:41 #54
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137031107
Zelf strippen, serieus ja. Ook hier eens ontdekt en met open mond topics gelezen vol met dat soort geiten. Like really?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137031122
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:56 schreef Dot. het volgende:
Onbegrijpelijk idd :X Ik heb stiekem ook een beetje het idee dat dat dezelfde vrouwen zijn die lekker doorroken, want dan is de baby lekker klein :{
Vind ik best een lullig vooroordeel.

Een zwangerschap kan gewoon hels zijn en echt heel zwaar en dan zijn dat soort gevoelens best begrijpbaar imho.
pi_137031187
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:05 schreef Kimpossible het volgende:
Zelf strippen, serieus ja. Ook hier eens ontdekt en met open mond topics gelezen vol met dat soort geiten. Like really?
Maar hoe kun je daar nu bij met die buik? Heel onhandig lijkt me.
pi_137031199
Ik voel me na jullie berichtjes een beetje verdrietig en stom dat ik me heb laten strippen afgelopen woensdag :{ ..
♥ J & S
pi_137031253
Misschien ben ik ook wel een beetje een bijzonder geval als het gaat om inleiden. En inderdaad, als die gyns allerlei verzoeken tot inleiden gewend zijn en dan mij voor zich krijgen is het misschien best even een vreemde situatie voor ze. :D Ik hoop dat ik het gesprek van aankomende donderdag gewoon zwanger en wel haal en dan zie ik wel wat het voorstel is en tot welk compromis we eventueel kunnen komen indien nodig.

Die rust wordt denk moeilijk, maar ik doe mijn best. Ik zit nu al twee uur op de bank. ;)

Knap dat je destijds niet wilde strippen ondanks overtijd. Dat doen vast ook niet veel zwangeren J e na. Bij mij zou er destijds met 41 weken eventueel gestript worden, maar dat was meer omdat ik per se thuis wilde bevallen. Gelukkig is L. gewoon met 40+3 vanzelf gekomen. :)
pi_137031277
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:06 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Vind ik best een lullig vooroordeel.

Een zwangerschap kan gewoon hels zijn en echt heel zwaar en dan zijn dat soort gevoelens best begrijpbaar imho.
Ik begrijp de gevoelens heel goed, maar er ook naar handelen niet echt nee.

Maar ik heb dan idd ook een heel makkelijke zwangerschap moet ik zeggen.
pi_137031283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:56 schreef Dot. het volgende:
Onbegrijpelijk idd :X Ik heb stiekem ook een beetje het idee dat dat dezelfde vrouwen zijn die lekker doorroken, want dan is de baby lekker klein :{
Die zijn er zeker tussen. Maar er zijn er ook veel tussen die gewoon wel redenen hebben om ingeleid te willen worden. Een zware zwangerschap moet je niet onderschatten qua impact, fysiek maar ook mentaal. Zeker een prenatale depressie kan echt 9 maanden hel zijn, ook als je geen enkel lichamelijk kwaaltje hebt. En als je dan weet dat,zodra die placenta eruit is, de kans zeer aannemelijk is dat je depressie voorbij is, dan kan ik me wel wat voorstellen bij die wens om in te leiden. Want het leven is echt niet leuk voor die dames :X
Maar goed, feit is ook wel dat als het voor baby beter is om binnen te blijven datmoeder dan toch nog even met de tanden op elkaar moet.
pi_137031310
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:07 schreef klaprooss het volgende:
Ik voel me na jullie berichtjes een beetje verdrietig en stom dat ik me heb laten strippen afgelopen woensdag :{ ..
Klap, zolang jij je er goed bij voelt is het toch prima. Het is jouw lijf, jouw zwangerschap, jouw gevoel. :*
pi_137031351
quote:
Niet doen :*. Ik was en ben all for natuurlijk bevallen en voor mij viel strippen om het zetje te geven daar nog gewoon onder. Een inleiding vind ik iets heel anders - en het blijft altijd een subjectief iets hè? Wat voor de een geen goed idee lijkt, kan voor de ander juist fijn zijn.
Home is where the O+ is...
pi_137031378
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:10 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik begrijp de gevoelens heel goed, maar er ook naar handelen niet echt nee.

Maar ik heb dan idd ook een heel makkelijke zwangerschap moet ik zeggen.
Ik denk dat het zonder een extreem zware zwangerschap ook moeilijk te bevatten is. Je lichaam kan goed tegenwerken. En dan zijn 9 maanden heel erg lang.
pi_137031383
Maar het lijkt nu net alsof ik niet 'goed' voor m'n kindje ben. Alsof ik niet het beste voor mijn kindje over heb..
♥ J & S
pi_137031390
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Misschien ben ik ook wel een beetje een bijzonder geval als het gaat om inleiden. En inderdaad, als die gyns allerlei verzoeken tot inleiden gewend zijn en dan mij voor zich krijgen is het misschien best even een vreemde situatie voor ze. :D Ik hoop dat ik het gesprek van aankomende donderdag gewoon zwanger en wel haal en dan zie ik wel wat het voorstel is en tot welk compromis we eventueel kunnen komen indien nodig.

Die rust wordt denk moeilijk, maar ik doe mijn best. Ik zit nu al twee uur op de bank. ;)

Knap dat je destijds niet wilde strippen ondanks overtijd. Dat doen vast ook niet veel zwangeren J e na. Bij mij zou er destijds met 41 weken eventueel gestript worden, maar dat was meer omdat ik per se thuis wilde bevallen. Gelukkig is L. gewoon met 40+3 vanzelf gekomen. :)
nouja ik was destijds gewoon compleet overdondert door haar mededeling. Het werd ook echt als een mededeling, een feit gebracht. Ik had er helemaal niet op gerekend en het ging ook allemaal nog zo goed en lekker. Ik had gewoon zoiets van nou vandaag nog maar ff niet hoor, laat nog maar even. En dat bleek utieindelijk ook niet nodig. Ze moest wel lachen toen ze langskwam in mn kraambed. :P
pi_137031404
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:13 schreef klaprooss het volgende:
Maar het lijkt nu net alsof ik niet 'goed' voor m'n kindje ben. Alsof ik niet het beste voor mijn kindje over heb..
Wat geeft je dat gevoel? :)
pi_137031436
en ja waarschijnlijk komt t morgen misschien anders over als ik dit lees, even de hormonen op scherp op dit moment
♥ J & S
pi_137031496
quote:
Welnee joh! Je hebt zelfs al 3cm! En als het kan en jij vind het prettig waarom.dan niet, en daarbij zet strippen niet altijd door in bevalling...
:*
S. 2014
J. 2016
pi_137031528
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:13 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik denk dat het zonder een extreem zware zwangerschap ook moeilijk te bevatten is. Je lichaam kan goed tegenwerken. En dan zijn 9 maanden heel erg lang.
Ik tel echt mijn zegeningen met mijn zwangerschap, dus het was idd een erg generaliserende opmerking van me. Sorry daarvoor :)

En klaprooss, voel je vooral niet rot! Je vk zou het ook niet zomaar doen natuurlijk :*
pi_137031531
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Is die kleine van jou ook zo allejemig druk?? }:|

Sinds 2 dagen hier vooral voor het slapen gaan is het hier raak, mijn man zei nog:
Halloooo... Zo kan die wel weer! :') :o
Vandaag viel mee, maar de afgelopen 2 avonden zat ik te steunen en kreunen dat mijn man het ook zat raakte :')
Ik vind mijn buik nu ook iets lager, dus wellicht heeft meneer besloten dat het voor nu wel lekker zo ligt. Sowieso is hij 's avonds drukker dan overdag.
pi_137031555
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat geeft je dat gevoel? :)
De posts hierboven, komt bij mij nu een beetje over alsof strippen geen goede keuze is voor je kindje en je niet het beste voor je kindje over hebt(en ja natuurlijk is dat persoonlijk maar voel me er wel een beetje sip door :) )
♥ J & S
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:20:24 #72
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137031586
quote:
Neeee! Dat hoeft helemaal niet. Jouw lijf is zelf al onderweg, met je 3 mooie CM's. Ik vind dat echt anders dan vrouwen die potdicht zitten. Daarbij is strippen echt iets heel anders dan met de hele reutemeteut weeën opwekken, vind ik. :*

En Pvoess, ik snap dat niet iedere zwangerschap hetzelfde is, maar ik vind dat eeuwige gezanik ook wel een beetje muh. En dan heb ik het niíet over vrouwen die alleeeeen maar spugen, 9 maanden lang. Of vrouwen die er dusdanig depressief van worden dat ze liever voor een trein springen. Want volgens mij is het niet verantwoord om hen veel langer dan noodzakelijk zwanger te laten zijn. Ik heb het over de standaard klachten die ik zelf eerder noemde (had ik m'n rug en bekken ook al toegevoegd? :+ ). Dat vind ik gewoon gezemel en dat is juist het gezemel op basis waarvan ik dit soort vrouwen om inleidingen heb zien zeuren op de bekende websites. Die klachten horen erbij, je weet het van te voren, je doet het voor je kind. En dat valt weleens tegen. Ik heb ook verre van een zonnige zwangerschap gehad wat dat betreft, maar om hier nu elke dag in detail te komen vertellen wat ik nu weer mankeer? No thanks. Het gaat goed met mij, want ik heb een kindje in mijn buik. Ons kindje. En dat er weleens minder zonnige dagen tussen zitten zij zo en ventileer ik hier heus, maar om er dan ten koste van je kindje voor te kiezen om het eerder dan 37 weken te forceren? Ik vind het raar.

Nogmaals: Los van de werkelijk psychische problemen, de spugerts, de zwangerschapsvergiftigingen en wat voor ellende meer.
pi_137031613
quote:
Nee joh, zo moet je echt niet denken. Je had sowieso al 3 cm ontsluiting.

Weetje, ik wil waarschijnlijk geen bv. geven maar flesvoeding. Ook daarover heeft iedereen een eigen mening, maar maakt het mij een slechte of slechtere moeder dan iemand die wel bv. geeft, nee ik vind van niet. Iemand anders vind misschien van wel. Het gaat erom dat je doet waar jij je goed bij voelt en dat is voor iedereen anders. :)

:* zet je hormonen uit en leg het naast je neer. :)
pi_137031707
Inleiden met medicatie, ballonnen etc zie ik zelf ook niet zitten zeker niet voor de 39 weken zeg maar en het ook medisch niet nodig is.

Misschien lees/las ik het ook verkeerd maar het kwam bij mij over alsof strippen inleiden is. Voor mij voelt het net een beetje als wat Cwen zegt. Daarbij heb ik juist wel het beste voor met mijn kindje.
de angst is er nog maar door die cm en strip actie wel al iets minder

Zucht hormonen zijn echt stomme dingen :{
♥ J & S
pi_137031798
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Neeee! Dat hoeft helemaal niet. Jouw lijf is zelf al onderweg, met je 3 mooie CM's. Ik vind dat echt anders dan vrouwen die potdicht zitten. Daarbij is strippen echt iets heel anders dan met de hele reutemeteut weeën opwekken, vind ik. :*

En Pvoess, ik snap dat niet iedere zwangerschap hetzelfde is, maar ik vind dat eeuwige gezanik ook wel een beetje muh. En dan heb ik het niíet over vrouwen die alleeeeen maar spugen, 9 maanden lang. Of vrouwen die er dusdanig depressief van worden dat ze liever voor een trein springen. Want volgens mij is het niet verantwoord om hen veel langer dan noodzakelijk zwanger te laten zijn. Ik heb het over de standaard klachten die ik zelf eerder noemde (had ik m'n rug en bekken ook al toegevoegd? :+ ). Dat vind ik gewoon gezemel en dat is juist het gezemel op basis waarvan ik dit soort vrouwen om inleidingen heb zien zeuren op de bekende websites. Die klachten horen erbij, je weet het van te voren, je doet het voor je kind. En dat valt weleens tegen. Ik heb ook verre van een zonnige zwangerschap gehad wat dat betreft, maar om hier nu elke dag in detail te komen vertellen wat ik nu weer mankeer? No thanks. Het gaat goed met mij, want ik heb een kindje in mijn buik. Ons kindje. En dat er weleens minder zonnige dagen tussen zitten zij zo en ventileer ik hier heus, maar om er dan ten koste van je kindje voor te kiezen om het eerder dan 37 weken te forceren? Ik vind het raar.

Nogmaals: Los van de werkelijk psychische problemen, de spugerts, de zwangerschapsvergiftigingen en wat voor ellende meer.
Amen!! _O_

Ik heb een zwangerschap die heel anders is dan ik voorgesteld had, veel pijn, maagzuur en ander leed, maar heb ik al verteld dat ik een klein humpie bij me draag, dat ons kindje onder mijn hart groeit?
En ja ik spui mijn klachten hier, dat is makkelijker dan thuis :P maar ik loop met liefde door tot 42 weken als ukkie het goed heeft.

Kan mij overigens wel voorstellen dat als je dus idd 9 maanden ziek bent dat inleiding letterlijk verlossing is
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:26:57 #76
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137031803
Klap :*
pi_137031932
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:15 schreef klaprooss het volgende:
en ja waarschijnlijk komt t morgen misschien anders over als ik dit lees, even de hormonen op scherp op dit moment
:*
geeft niets. Laat het er lekker uit.
En welkom in de wereld van het moederschap, waarin iedere beslissing van een ander of ieder gesprek een aanleiding vormt om je onzeker te voelen over jezelf :') althans, daar had ik wel last van in het begin.

Het komt goed, en het hoort er ook een beetje bij, dat je je dit soort dingen aantrekt. Het gaat niet over zomaar iets, het gaat over je kind. Je hebt je kind nog niet eens gezien maar er is nu al, niemand voor wie je beter zou zorgen dan je kind, en met wie je meer het beste voor zou hebben dan jouw eigen kleine baby. En als er dan iets gezegd/gepost wordt over een keuze die afwijkt van jouw keuze dan komt dat best wel hard binnen, het raakt je, en dat geeft niets. Soms wel lastig om er je weg in te zoeken, blijf gewoon bij wat goed voelt voor jou en voor je kind. :*
pi_137032265
Dank je mignonne, het is niet zo zeer dat het niet mijn keuze zou zijn.. Het overvalt mezelf ook wel een beetje.
Ik heb me juist laten strippen omdat ik er bijna van overtuigd ben dat het anders mis gaat in m'n buik met de baby. Ik wil het niet denken en voelen etc maar het is er gewoon zo sterk. Zo relaxed en nuchter als dat ik was de gehele zwangerschap zo 'gestrest' ben ik nu of het wel allemaal goed zou gaan.

Als ik deze gevoelens niet had gehad had ik überhaupt nooit aan strippen gedacht. Het is misschien ook gewoon een domper en teleurstelling tegenover mezelf en de baby dat ik deze angsten heb.. En nu extra teleurgesteld misschien dat ik me toch heb laten strippen omdat de angst het wint van alle overige gevoelens.

Sorry Nikki, was niet m'n bedoeling om het onderwerp weer zo naar mij te trekken
♥ J & S
pi_137032426
Die gevoelens zijn ook gewoon heel erg naar, en zeker als ze zo allesomvattend worden dat het alles gaat overschaduwen. Goed dat je erover gepraat hebt met je verloskundige en je partner sowieso. Je vk heeft het vast al gezegd maar die ideeën zijn echt niet abnormaal.
Strippen is niet iets wat kwaad kan voor je baby. Het 'ergste' wat er kan gebeuren is dat het je veel harde buiken oplevert maar geen bevalling. En in het rotste geval slaap je daardoor een nacht niet maar zet het ook niet door. Maar het is niet zo dat je je baby nu hebt blootgesteld aan een risico.

Kun je wel slapen s nachts? Of pieker je dan veel?
pi_137032636
Het verschilt een beetje per dag, merk dat het een beetje om de dag gaat. Een goede dag en nacht en daarna weer onwijs slecht.

Ik baal er zelf gewoon zo van en vind het zelf ook zo gek! Want ik ben zo niet bang voor de bevalling, ik kijk er zo naar uit! Maar waarom dan toch die angst dat het daarvoor al fout gaat? Ik snap het niet en misschien is dat nog wel het vervelende, ik kan het niet verklaren dus ook moeilijk uitzetten.

Ik ga zo maar even met vriend knuffelen en hopelijk een goede nacht pakken!
Bedankt iig :* waarschijnlijk ben ik morgen weer weer wat redelijker!
♥ J & S
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:50:48 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137032735
Klap :*
KuikenGuppy
pi_137032826
Probeer goed je nachtrust te pakken, bijtijds naar bed, misschien iets van een warme douche of bad voordat je naar bed gaat, even ontspannen. Overdag ook even gaan liggen tussen de middag en goed blijven eten qua groente en fruit enz. Je hoofd draait overuren, je hormonen ook, en we weten allemaal hoe pms is als je slecht geslapen hebt en honger hebt. Do not try that at home als je hoogzwanger bent :+

en verder,
Ieder mens heeft zn verhaal, zn motivaties en zn achtergronden. En het is niet aan een ander om daarover te oordelen. Je mag ervan denken wat je zelf wilt, maar iemand veroordelen op basis van een half verhaal is niet fair. Jouw gevoelens en keuzes hebben bestaansrecht net als die van een ander. Wat voor jou de juiste weg is is die voor een ander helemaal niet en vice versa. Goed of slecht bestaat niet ;)
gechargeerd enzo, maar je snapt het wel :*
pi_137032871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:

Hm ja tsja... lastig onderwerp. Wie bepaalt wanneer een klacht een inleiding rechtvaardigt? Tussen 'het gewoon zat zijn' en 'voor de trein willen springen' zit nogal een grijs gebied. En de impact van spugen of bekkeninstabiliteit is ook voor iedereen anders.
pi_137032908
Klaprooss zeker met de angstige gevoelens die je deze week beschreef snap ik heel goed dat je het liefste nu al je kindje veilig en wel in je armen zou houden. Uiteindelijk is het heel fijn dat je VK met je meedacht en de strippoging ondernam. En ik denk dat je ervan mag uitgaan dat als het niet verantwoord zou zijn ze ook niet zou strippen. Ik hoop echt voor je dat je ondanks de angst ook nog kunt genieten van de laatste zwangere dagen/weken.

Knuffelse met vriendje. :)

En nog even iets anders. Bij mij 'knakken' de babies soms. Het is een beetje zo'n soort geluid dat je krijgt als je elleboog knakt, maar dan iets zachter en het komt echt uit mijn buik. Zouden de babies dan ook al knakkende gewrichtjes hebben in je buik? Het gebeurt gewoon als ik zelf op de bank zit, dus ik ben het echt niet zelf. :?
pi_137032981
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klaprooss zeker met de angstige gevoelens die je deze week beschreef snap ik heel goed dat je het liefste nu al je kindje veilig en wel in je armen zou houden. Uiteindelijk is het heel fijn dat je VK met je meedacht en de strippoging ondernam. En ik denk dat je ervan mag uitgaan dat als het niet verantwoord zou zijn ze ook niet zou strippen. Ik hoop echt voor je dat je ondanks de angst ook nog kunt genieten van de laatste zwangere dagen/weken.

En nog even iets anders. Bij mij 'knakken' de babies soms. Het is een beetje zo'n soort geluid als je krijgt als je elleboog knakt, maar dan iets zachter en het komt echt uit mijn buik. Zouden de babies dan ook al knakkende gewrichtjes hebben in je buik? Het gebeurt gewoon als ik zelf op de bank zit, dus ik ben het echt niet zelf. :?
Ja! :D
dat heb ik ook wel eens gehad bij mn oudste, toen ook aan mn vk gevraagd en die zei dat het de gewrichtjes van hte kindje waren, ik vond het zo bizar om me voor te stellen :D maar ik zou ook niet weten wat het anders zuo kunnen zijn.
Nu jij het zo omschrijft kan ik het me echt ook weer precies voor de geest halen. Bizar.

Het breken van mn vliezen voelde vergelijkbaar trouwens, alleen dan was de knak iets harder
pi_137032997
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:48 schreef klaprooss het volgende:
Het verschilt een beetje per dag, merk dat het een beetje om de dag gaat. Een goede dag en nacht en daarna weer onwijs slecht.

Ik baal er zelf gewoon zo van en vind het zelf ook zo gek! Want ik ben zo niet bang voor de bevalling, ik kijk er zo naar uit! Maar waarom dan toch die angst dat het daarvoor al fout gaat? Ik snap het niet en misschien is dat nog wel het vervelende, ik kan het niet verklaren dus ook moeilijk uitzetten.

Ik ga zo maar even met vriend knuffelen en hopelijk een goede nacht pakken!
Bedankt iig :* waarschijnlijk ben ik morgen weer weer wat redelijker!
Sterkte joh. Die angst is denk ik voor een heel deel de impact van de hormonen en het grote onbekende dat je te wachten staat. Goed slapen helpt en lekker huilen ook. Maar het meest helpt de bevalling. Nog heel even!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:58:24 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137033031
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:54 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hm ja tsja... lastig onderwerp. Wie bepaalt wanneer een klacht een inleiding rechtvaardigt? Tussen 'het gewoon zat zijn' en 'voor de trein willen springen' zit nogal een grijs gebied. En de impact van spugen of bekkeninstabiliteit is ook voor iedereen anders.
Vanmiddag gelezen: "ik vroeg de vk mij alvast te strippen omdat ik heel graag op 8 oktober wilde bevallen. Mijn vriend en ik waren die datum namelijk precies 2,5 jaar samen".

Verder moet iedereen het zelf beslissen, vind ik.
Ik mag morgen :o als het lukt :P. Heb nog maar weinig ontsluiting, dus we'll see...
KuikenGuppy
pi_137033050
Wat grappig! Ik heb het vorige keer niet gehad. Ik ben benieuwd welke van de twee het is en of hij dat na de geboorte ook blijft doen. :D
Oh, of ze doen het allebei natuurlijk, dat kan ook nog.
pi_137033189
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vanmiddag gelezen: "ik vroeg de vk mij alvast te strippen omdat ik heel graag op 8 oktober wilde bevallen. Mijn vriend en ik waren die datum namelijk precies 2,5 jaar samen".
Daarmee pak je een heel makkelijk voorbeeld van een geval waarin er totaal geen medisch/psychische reden is om de bevalling op te wekken. Da's geen vergelijk met iemand die in eigen ogen niet langer door kan lopen i.v.m. klachten.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:06:03 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137033341
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:02 schreef Cantare het volgende:

[..]

Daarmee pak je een heel makkelijk voorbeeld van een geval waarin er totaal geen medisch/psychische reden is om de bevalling op te wekken. Da's geen vergelijk met iemand die in eigen ogen niet langer door kan lopen i.v.m. klachten.
Klopt, en dat bedoel ik ook te zeggen. Dit is idioot, de rest is wmb ter interpretatie van een ieder afzonderlijk.
KuikenGuppy
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:09:07 #91
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137033444
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, en dat bedoel ik ook te zeggen. Dit is idioot, de rest is wmb ter interpretatie van een ieder afzonderlijk.
Dat.

Wat voor de een aanstelleritis is kan voor de ander de hel zijn. Ik denk dat de verloskundige dat best aan kan voelen, want je leert je pappenheimers en dramaqueens vast van een afstandje te herkennen. Ik snap gewoon niet dat het eigen belang in de hoofden van die dames die in mijn ogen dramaqueens zijn, zo sterk prevaleert boven het belang van hun kindje. Als zij zich vervolgens toch laten inleiden omdat het echt niet meer gahaahahahaat boehoe, met als hoofdargument dat hun mooiste pumps knellen, tsja, zelf weten, maar ik schud dan toch afkeurend mijn hoofd.
pi_137033766
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

En nog even iets anders. Bij mij 'knakken' de babies soms. Het is een beetje zo'n soort geluid dat je krijgt als je elleboog knakt, maar dan iets zachter en het komt echt uit mijn buik. Zouden de babies dan ook al knakkende gewrichtjes hebben in je buik? Het gebeurt gewoon als ik zelf op de bank zit, dus ik ben het echt niet zelf. :?
Oh getver echt? Ik kan niet tegen t geluid van knakkende gewrichten.... :@ en dan van binnen uit... *ril*
S. 2014
J. 2016
pi_137034044
Ja echt GM. Maar het hoeft echt niet te gebeuren bij jou hoor. Bij L. heb ik het nooit gehoord. En het is ook maar heel soms, dus mocht het toch gebeuren, dan overleef je het vast wel. ;)

Ik heb vandaag toch baby A wel goed gevoeld gelukkig. Ik heb me er even wat meer op gefocust en ik voel hem niet schoppen, of nouja dat geschop kan ik niet uit elkaar houden, maar wel regelmatig draaien en wriemelen onderin mijn buik. Hij ligt ingedaald in mijn bekken en volgens mij geeft hij af en toe ook mijn blaas een boks of misschien een schop.
pi_137034188
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja echt GM. Maar het hoeft echt niet te gebeuren bij jou hoor. Bij L. heb ik het nooit gehoord. En het is ook maar heel soms, dus mocht het toch gebeuren, dan overleef je het vast wel. ;)

Ik heb vandaag toch baby A wel goed gevoeld gelukkig. Ik heb me er even wat meer op gefocust en ik voel hem niet schoppen, of nouja dat geschop kan ik niet uit elkaar houden, maar wel regelmatig draaien en wriemelen onderin mijn buik. Hij ligt ingedaald in mijn bekken en volgens mij geeft hij af en toe ook mijn blaas een boks of misschien een schop.
Oh ongetwijfeld :D

Lijkt mij sowieso lastig te bepalen wie wat veroorzaakt... 4 voetjes en handjes.. Hoe hou je dat uit elkaar?
S. 2014
J. 2016
pi_137034264
NZ gefeliciteerd met je zoon! *O* beter laat dan niet :@

Ik ben benieuwd naar RFR, hopelijk is je meisje er al :*
Fijn dat je beide babies weer hebt gevoeld Nikki. :)

Strippen/Inleiden voelt nog als heel erg ver van mijn bed. De vk gaf me vorige keer folders mee over de bevalling e.d. en ik heb ze nog niet ingekeken :@ Ik hou me maar voor dat ik nog genoeg tijd heb.
Wel wat andere puntjes afgehandeld, op de 9 mnd beurs een wagen besteld :s), de babykamer staat in de verf, commode is opgehaald en vandaag stof uitgezocht voor in de wieg O+ ja hier ook zo'n mooie familie wieg :6 ;)
pi_137034739
GM, ze lagen eerst allebei aan een eigen kant, toen was uit elkaar houden goed te doen. Nu ligt baby A ingedaald en baby B ligt er dwars overheen met zijn hoofd bij de billen van baby A. Ik voel nu A echt onderin mijn buik wriemelen en bovenin mijn buik wordt er hard geschopt. Het gewriemel komt echt van A. Die harde schoppen komen sowieso van baby B, maar misschien doet A soms ook wel mee. Alleen kan ik dat dus niet meer plaatsen nu. Ik ben in ieder geval blij dat er wel plekken in mijn buik zijn nu waar ik echt zeker A of zeker B voel. Dat scheelt weer wat zorgen.

Fazz ik vind familiewiegjes. O+ Hoe lelijk ook, het heeft voor mij meer emotionele waarde. Tof dat jullie een kinderwagen hebben gekocht!
pi_137034934
Ik heb destijds bij de tweede gesmeekt om een inleiding met 39 weken. De eerste kwam met 41w4 en had een slechte placenta. Bij de tweede kon ik amper meer lopen doir bekkenklachten en was ik uitgerekend rond Pinksteren. Van de vk moest en zou ik de 40 weken halen voor strippen. Dat mocht ook absoluut niet in een weekend en een verwijzing kreeg ik pas na die strippoging. Uiteindelijk kwam ik bij de gyn die compleet verbaasd was dat ze me hadden laten doorlopen tegen advies in van fysio en afspraken tussen gyn en vk. Ik beviel na een geplande inleiding met 40w3. Placenta was weer helemaal op en we hebben het geluk gehad dat hij vrij groot was. Ik ben er echt boos om geweest en heb me zo niet begrepen gevoeld. Mijn gevoel gaf zo duidelijk aan dat het klaar en op was, maar ik mocht niet zeuren, want geen 40 weken. Het maakte die laatste dagen echt enorm zwaar. Niet lichamelijk, want dat was al tijden zo, maar mentaal.
Tuurlijk inleiden met 34 of 37 weken klinkt mij ook als onzin in de oren, maar soms wordt er ook wel heel makkelijk geoordeeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door mefke79 op 23-02-2014 00:01:11 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 23 februari 2014 @ 00:00:19 #98
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137035063
Mefke, t klinkt misschien makkelijk, maar ik vind dat dus een duidelijk ander verhaal dan k met mijn tirade ( :P ) bedoeld heb. In jouw geval is het m.i. Heel gemakkelijk medisch te verantwoorden/onderbouwen en vind ik het zelfs kortzichtig dat de vk daarin niet is meegegaan. Ik begrijp heel goed dat je na een ervaring met slechte placenta én een verrot bekken (al denk ik in je post te kunnen proeven dat die placenta echt wel het grootste ding was voor je) eerder ingeleid had willen worden.
pi_137035198
En toch kp, ik heb het ervaren als dat ik de zeurklant was waar mignonne het over had. Ik zag die feestdagen (Hemelvaart en Pinksteren) al tijden aankomen en heb weken ervoor al aangegeven dat ik afspraken wilde maken. Mij is letterlijk gezegd dat ze voor de 40 weken niet mochten doorsturen, terwijl dat niet zo bleek te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 23 februari 2014 @ 00:25:12 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137035634
Ik denk dat ik die post gemist heb :@

Al denk ik wel dat het gevoel een zeurpiet te zijn óók een beetje bij het zwangerzijn hoort. Voor mij in ieder geval wel. Ik ben heel nuchter en koest bij de gyn, terwijl ik me ook best weleens heel naar voel. Mijn zorgen, een beetje zoals die van klap, meld ik daarom niet of heel terloops. Om vervolgens op m'n sodemieter te krijgen van vriendlief, omdat die heel goed weet dat t een matter of time is voor ik weer hormonaal zit te piepen dat hij geen ideeheehee heeft wat er nog allemaal voor kan zorgen dat we zonder (ademende) baby naar huis gaan :'( :') ik ben heel vaak bang een aansteller gevonden te worden.

Net als dat ze me soms best goed zeer hebben gedaan met al die inwendige toestanden door gewoon onvoorzichtig en gehaast te zijn. Dan denk ik, als ik nu zeg dat hij me zeer doet dan lacht hij vast stiekem in z'n knuistje als ik weg ben. Want als ik dít al zeer vind doen, dan is het vast hilarisch om te bedenken wat die bevalling nog gaat doen. _O- Net als dat strippen misschien zeer doet, maar ik dat echt niet aan zou durven geven.

Maar eerlijk? Ik denk dat dat gevoel vast alleen tussen míjn oren zit. Veel woorden voor 1 boodschap. Ik zeg altijd zoveel en zo weinig tegelijk :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')