Je mag best verwachten dat je in zo'n eerste ronde ingezet wordt en dus waarschijnlijk een medaille krijgt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:21 schreef Jane het volgende:
"Ik word gebruikt voor noodgevallen"
Wat aan het woord 'reserve' zou hij niet snappen?
Ik denk niet dat het misgunnen is. Koops heeft gewoon voor het sterkste team gekozen, maar onderschat dat dat wel eens wrevel zou kunnen opwekken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat idd. Iemand een medaille misgunnen, dan snap ik heel goed dat hij nu ook zegt: zoek het maar lekker zelf uit.
En dan gaat het mis, en dan valt heel Nederland er weer over dat ze het niet serieus aangepakt hebben. Wát een gezeik!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je mag best verwachten dat je in zo'n eerste ronde ingezet wordt en dus waarschijnlijk een medaille krijgt.
Ik heb het geluid uitgezet. Kan het niet meer aanhoren.quote:
Als je Bergsma er in de eerste ronde in had gezet tegen een team wat hier niks te zoeken had zou de kans op doorgaan misschien 98% zijn ipv 99%, tja..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:23 schreef Jane het volgende:
[..]
En dan gaat het mis, en dan valt heel Nederland er weer over dat ze het niet serieus aangepakt hebben. Wát een gezeik!
Op zich is de kans, zo kort voor de start, niet meer zo groot dat iemand een ziekte of blessure krijgt. Aan de andere kant vind ik het onprofessioneel. Een beetje van: "als ik mijn zin niet krijg, ga ik jullie voor het blok zetten." Maak het bespreekbaar, zeg na de spelen af voor je reserverol ofzo... Maar om dat uitgerekend nu te doen... Vind ik gewoon niet de houding die past bij een prof. Al vind ik ook wel dat hij best een rit had mogen rijden (tegen Frankrijk kon dat prima). Maar de andere drie moeten de basis vormen. Die zijn het beste op elkaar ingespeeld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:09 schreef Van_Poppel het volgende: [..] het volgende schaatsrelletje
![]()
Ik kon even niet op zijn naam komen, Wopke, vandaag de dag toch kootsj van de skieers? Nog niks van gezien die man. Ook geen ruggegraat, wel strakke coupequote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:24 schreef snellejelle het volgende:
Zelfs Wopke de Vegt had dit beter gemanaged
Inderdaad, dat blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:25 schreef pfaf het volgende:
Kleuterklas.
Teamsport blijkt toch wat anders te zijn dan individuele sport.
Als iemand in het voortraject te weinig commintment toont, neem hem dan ook niet mee als reserve.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het misgunnen is. Koops heeft gewoon voor het sterkste team gekozen, maar onderschat dat dat wel eens wrevel zou kunnen opwekken.
En Bergsma en Jillert hebben in het voortraject ook al weinig commitment getoond.
Vanaf moment 1 is er gezegd dat hij reserve zou zijn en alleen in noodgevallen ingezet zou worden. Dus die hoop dat hij mee mocht doen is hem niet echt gegeven of zo...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je Bergsma er in de eerste ronde in had gezet tegen een team wat hier niks te zoeken had zou de kans op doorgaan misschien 98% zijn ipv 99%, tja..
Van wat we weten heb ik eerder medelijden met Bergsma.
Ze zijn allemaal kinderachtig.. Zowel de schaatsers dat Bergsma niet tegen Frankrijk mee deed als Bergsma zelf dat hij nu geen reserve meer wilt zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:26 schreef Zorro het volgende:
Nou dat is het dus. Bergsma en Anema mogen van mij iedere wedstrijd op hun bek gaan. Dat kinderachtig gedoe kan ik niet uitstaan. Al moeten ze tegen een duitser of fransoos, ik ben voor hun tegenstander. Ok, misschien niet bij een fransoos, dat gaat wel ver.
Niet dat het hun wat interesseert wat ik vind, maar toch.
Als dat vanaf het begin is gezegd dan ligt het inderdaad aan Bergsma nu, en is dit enorm zwak te noemen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Vanaf moment 1 is er gezegd dat hij reserve zou zijn en alleen in noodgevallen ingezet zou worden. Dus die hoop dat hij mee mocht doen is hem niet echt gegeven of zo...
Of je hem uberhaupt dan wel moet vragen als reserve is een ander punt, maar hij wist het heus wel toen hij 'ja' zei dat hij geen gegarandeerde medaille zou krijgen...
Of je het hem alsnog niet had moeten 'gunnen' door hem een ronde mee te laten doen: misschien wel ja. Maar Bergsma heeft eerder in het seizoen ook al die trainingen overgeslagen door z'n eigen plan te trekken, dus heeft ook weinig toegevoegd aan de ploegenachtervolging zelf...
Ten eerste is het geen spelletje van 'laten we iedereen een medaille gunnen'. Daarnaast wil je op dit ijs al je basisteam testen en eextra ervaring opdoen voor het moment dat het echt nodig is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je Bergsma er in de eerste ronde in had gezet tegen een team wat hier niks te zoeken had zou de kans op doorgaan misschien 98% zijn ipv 99%, tja..
Van wat we weten heb ik eerder medelijden met Bergsma.
Dit is topsport. Geen klasje waarbij iemand een snoepje moet krijgen om hem tevreden te houden. Je moet je rol accepteren. Je weet dat je reserve bent, leg je daar dan bij neer. Bergsma en Anema zijn hier fout. Niet de anderen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:27 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal kinderachtig.. Zowel de schaatsers dat Bergsma niet tegen Frankrijk mee deed als Bergsma zelf dat hij nu geen reserve meer wilt zijn.
Inderdaad. Als je niet van plan bent om hem te gebruiken, neem hem dan ook niet mee of geef dat duidelijk aan. Waarschijnlijk had hij gewoon het idee dat hij, zoals je kon verwachten, de eerste ronde mocht rijden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:26 schreef Zorro het volgende:
Dat kinderachtig gedoe kan ik niet uitstaan.
Hij heeft idd een zeurstem en dat geeft hem in de publieke beeldvorming geen pluspunten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:24 schreef Uccie het volgende:
Bergsma heeft wel gelijk dat hij genaaid wordt, maar hij brengt het zo zeikerig.
QFTquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is topsport. Geen klasje waarbij iemand een snoepje moet krijgen om hem tevreden te houden. Je moet je rol accepteren. Je weet dat je reserve bent, leg je daar dan bij neer. Bergsma en Anema zijn hier fout. Niet de anderen.
Gast wat snap je niet van het concept 'reserve' ?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je niet van plan bent om hem te gebruiken, neem hem dan ook niet mee of geef dat duidelijk aan. Waarschijnlijk had hij gewoon het idee dat hij, zoals je kon verwachten, de eerste ronde mocht rijden.
Als de afspraken zijn geweest dat hij echt alleen in actie zou komen bij een blessure dan is dit inderdaad zo. Maar je weet niet wat er allemaal afgesproken is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is topsport. Geen klasje waarbij iemand een snoepje moet krijgen om hem tevreden te houden. Je moet je rol accepteren. Je weet dat je reserve bent, leg je daar dan bij neer. Bergsma en Anema zijn hier fout. Niet de anderen.
Dan hadden ze Tuitert moeten vragen, maar Tuitert opstellen is een te groot risico.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je niet van plan bent om hem te gebruiken, neem hem dan maar niet mee.
Dat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen spelletje van 'laten we iedereen een medaille gunnen'. Daarnaast wil je op dit ijs al je basisteam testen en eextra ervaring opdoen voor het moment dat het echt nodig is.
Vandaar ook al bijna volle bak tegen de Polen. Als je pas in de finale maximaal gaat, dan is dat een nieuwe situatie en kunnen er weer dingen mis gaan.
Dames moeten nog 2x aan de bak, wellicht om te sparen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:30 schreef Cliffy het volgende:
Waarom wordt Leenstra vandaag wel ingezet eigenlijk? Zodat zij ook met een medialle naar huis kan?
Bert Maalderink zit overal vuistdiep in hoor!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:30 schreef heywoodu het volgende:
(...). En die zitten niet hier en ook niet in de media
Nee, omdat het niet handig is Van Beek (middenafstand-rijdster) 2 keer een ploegenachtervolging na elkaar te laten rijden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:30 schreef Cliffy het volgende:
Waarom wordt Leenstra vandaag wel ingezet eigenlijk? Zodat zij ook met een medialle naar huis kan?
En dat had Koops moeten bulderen zodat Bergsma met staart tussen benen als reserve op de tribune zou zitten. Koops is hier de schuldige, heeft totaal niet gemanaged, je ziet dit mijlenver aankomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Precies dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:31 schreef Montov het volgende:
Leenstra was trouwens de hele tijd bij het team, tot aan de start aan toe.
Bergsma zat de hele dag op de tribune.
Dan zie je al de verhoudingen en dat reken ik Bergsma ook al aan. Leenstra was in het voortraject ook altijd paraat en Bergsma niet.
Oftewel Jillert verneukt bewust Bergsma's kansen door hem af te melden. Neemt de gok dat de KNSB wel terug komt op hun beslissing, maar die zijn eindelijk eens standvastig en consequent en houden vast aan een (succesvol) en ingesleten basisteam en dan zou het aan de KNSB / Kramer liggen in deze zaak...quote:Anema vindt het jammer voor Bergsma dat de ploegenachtervolging bij de Spelen nu aan zijn neus voorbij lijkt te gaan, maar houdt desondanks hoop. "Ja, dat is het wel, maar ik kan me niet voorstellen dat Arie, op het moment dat Jorrit de sterren van de hemel rijdt, hem niet op zal stellen."
Precies! Al begrijp ik niet waarom hij überhaupt reserve was. Hadden ze daar niet nog een ander voor kunnen klaarstomen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Precies dit.
En dan vinden mensen het arrogant van Kramer dat hij Bergsma niet even een medaille 'gunt'. Terwijl die bewust de ploegenachtervolging heeft laten vallen en genegeerd eerder, zie: http://www.schaatsen.nl/n(...)team-nederland-gezet
Tuitert was de enige andere optie. Maar die is een stuk minder stabiel dan Bergsma.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Precies! Al begrijp ik niet waarom hij überhaupt reserve was. Hadden ze daar niet nog een ander voor kunnen klaarstomen?
omdat ze lekker isquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:30 schreef Cliffy het volgende:
Het is ook niet handig om iemand met een rugblessure 2 keer op een dag te laten rijden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee, omdat het niet handig is Van Beek (middenafstand-rijdster) 2 keer een ploegenachtervolging na elkaar te laten rijden.
Wel een betere mentaliteit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tuitert was de enige andere optie. Maar die is een stuk minder stabiel dan Bergsma.
Hij is beter dan Tuitert...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Precies! Al begrijp ik niet waarom hij überhaupt reserve was. Hadden ze daar niet nog een ander voor kunnen klaarstomen?
ja, dat zal de rest echt van kramer accepteren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kramer wil gewoon als enige (man) terug in Nederland komen met twee gouden medailles.
Is Kramer niet juist degene die nog geblesseerd zou kunnen afhaken? Had Bergsma zijn plaats kunnen innemen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kramer wil gewoon als enige (man) terug in Nederland komen met twee gouden medailles.
Wat een rare aanname.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geloof eerder dat hij zelfs geen half procentje risico wil nemen om goud te missen. Dus alleen met het sterkste team, al is het verschil nog zo klein.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Dat zal het inderdaad zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valt wel mee. Kramer zit nog vol in de frustratie dat Bergsma 'zijn' gouden medaille op de tien heeft gewonnen. Er zal hem wel het een en ander aan gelegen zijn om toch als meest succesvolle sporter (naast Wust) terug te keren uit Sochi.quote:
Je bent psycholoog? Of Marcella Mesker? Die weet ook altijd op basis van tv-beelden de complete psyche van een sporter te ontleden...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Kramer zit nog vol in de frustratie dat Bergsma 'zijn' gouden medaille op de tien heeft gewonnen. Er zal hem wel het een en ander aan gelegen zijn om toch als meest succesvolle sporter (naast Wust) terug te keren uit Sochi.
Serieus?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Kramer zit nog vol in de frustratie dat Bergsma 'zijn' gouden medaille op de tien heeft gewonnen. Er zal hem wel het een en ander aan gelegen zijn om toch als meest succesvolle sporter (naast Wust) terug te keren uit Sochi.
Dit is echt een geval van 'Zoals de waard is, ...'quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt Kramer wat mij betreft van alles verwijten, maar niet dat ´t zo´n onproffesionele lul is dat hij zijn eigen al dan niet zeer sterke revanchegevoelens voor het ploegenbelang laat gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
twitter:rintjeritsma twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 10:42:04Na de spelen zal dit ongetwijfeld een vervolg krijgen hoe en waarom bergsma zich afmelde voor de ploegenachtervolging. reageer retweet
twitter:rintjeritsma twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 10:44:31Ben wel bang dat we van arie koops nooit het ware verhaal boven krijgen. reageer retweet
Vergeet Otter-gate nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:47 schreef -0- het volgende:
Toch nog een rel, het kon ook niet de hele spelen goed gaan.
Keuze van Bergsma om er een rel van te maken. Als hij gewoon mokkend op de tribune was gaan zitten, had niemand wat gemerkt. De gouden medaille is hem naar z'n kop gestegen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:47 schreef -0- het volgende:
Toch nog een rel, het kon ook niet de hele spelen goed gaan.
om de plaatsen 5,6,7 en 8 te bepalen. Heeft met het olympisch diploma te maken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:47 schreef Sotchi2014 het volgende:
Wat wil dat finale A,B,C,D nu zeggen?
Van de vier halve finalisten strijden de winnaars van iedere wedstrijd toch om zilver en goud, en de verliezers in de 'verliezersfinale' om brons? Van de 4 halve finalisten zijn er toch sowieso 3 medaillewinnaars?
Wat is finale C en D dan?
Die medaille kreeg hij ook wel als hij tegen Frankrijk had overgeslagen. Één rit aan Bergsma gunnen had gekund. Maar Kramer lijkt me iemand die totale controle wil houden (niet zozeer arrogant maar wil niks uit handen geven lijkt het) en dat lukt niet als je de rit aan een ander overlaat. Het is een typische kramer-beslissing om beide keren zelf te starten maar of het nou nodig was? Lijkt me niet. Maar goed, is maar een wilde gokquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Zijn dat dan de afvallers van de kwartfinales?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:49 schreef hole1988 het volgende:
[..]
om de plaatsen 5,6,7 en 8 te bepalen. Heeft met het olympisch diploma te maken.
jupquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:50 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Zijn dat dan de afvallers van de kwartfinales?
quote:Bergsma loopt 48.500 euro mis
Geld kan een motief zijn voor Bergsma. KPN heeft een aparte premiepot voor de achtervolgingsploegen (m/v) gevuld. Goud levert 150.000 euro op per team, zowel bij de mannen als de vrouwen. Gedeeld door vier komt dat neer op 37.500 euro per schaatser.
Dat bedrag komt nog bovenop de 11.000 euro die de sporters minimaal ontvangen van NOC*NSF voor een gouden plak op de achtervolging.
Lijkt me niet, want de 1e 8 krijgen een olympisch diploma.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:49 schreef hole1988 het volgende:
[..]
om de plaatsen 5,6,7 en 8 te bepalen. Heeft met het olympisch diploma te maken.
Ja, is echt onzin!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:51 schreef roos85 het volgende:
Toch apart dat Kramer hier als dader wordt neergezet![]()
Bergsma is zelf niet komen opdagen bij een trainingsweekend..
Beetje zoals vroeger op het schoolplein waar het groepje bepaalde wie er wel en niet bijhoorde.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Keuze van Bergsma om er een rel van te maken. Als hij gewoon mokkend op de tribune was gaan zitten, had niemand wat gemerkt. De gouden medaille is hem naar z'n kop gestegen.
Medaille krijg je niet als je niet hebt gereden, maar hoe zit het met de premie?quote:
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Interessant dat jij wegpesten en en misgunnen loopt toe te juichen.
Koops heeft Bergsma aan het begin van het seizoen uit de pleg gezet. Alleen Nederland had een reserve nodig voor dit toernooi...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:53 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, is echt onzin!
Het ligt aan de coach, die maakt afspraken met zijn atleten.
En over dat niet opdagen, eigenlijk moet je zo iemand op dat moment aanpakken danwel eruit zetten.
Die koops is gewoon een slappe hap.
Wil je er over praten?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Beetje zoals vroeger op het schoolplein waar het groepje bepaalde wie er wel en niet bijhoorde.
Het beste jongetje van de klas werd dan uiteraard buitengesloten en omdat die sociaal wat minder begaafd was werd het pesten nog geaccepteerd ook door de buitenwereld.
Interessant dat jij wegpesten en en misgunnen loopt toe te juichen.
Ik vind het juist een hele goede stap om schaatsen aantrekkelijker te maken voor de kijker.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:57 schreef Cliffy het volgende:
Ben ik trouwens de enige die van een individuele sport teamsport maken een beetje idioot vind?
Oh ok, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:55 schreef Montov het volgende:
[..]
Koops heeft Bergsma aan het begin van het seizoen uit de pleg gezet. Alleen Nederland had een reserve nodig voor dit toernooi...
Ja, nogmaals, het is nog tof dat ze hem die reserveplek gegund hebben. Eigenlijk had hij die natuurlijk allang niet meer verdiend. Dat ze hem toch gekozen hebben boven teamplayer Tuitert, geeft aan dat ze de TP dit keer wel serieus hebben genomen. Maar ja, als je dan zo gaat huilebalken als Jorrit vandaag.... (al geloof ik ook dat dit vooral een Anema-actie is)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:55 schreef Montov het volgende:
[..]
Koops heeft Bergsma aan het begin van het seizoen uit de pleg gezet. Alleen Nederland had een reserve nodig voor dit toernooi...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |