ja, daar was ik al bang voor. Een geweldsmisdrijf.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:16 schreef heiden6 het volgende:
Hoe je daar werk van kunt maken, tja, geen idee, beïnvloeden, piillen door haar yoghurt, breinaalden, andere opties. Ik zou datgene doen wat nodig is, hoe veel er nodig is ligt aan haar. Als iemand mij een kind zou proberen op te dringen zou ik dat onder geen beding accepteren. Iemand een paar flinke stoten tegen haar buik geven is niet netjes, maar lang niet zo erg als wat de vriendin van TS hem probeert te flikken.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:18 schreef Argento het volgende:
[..]
ja, daar was ik al bang voor. Een geweldsmisdrijf.
Je bent niet helemaal goed in je hoofd. Ik hoop dat TS wat stabieler in het leven staat.
Makkelijk gezegd, maar besluiten niet zwanger te worden is iets compleet anders dat tot een abortus besluiten als je zwanger bent.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:12 schreef matthijst het volgende:
Leuk al die pro life prietpraat, maar je besluit toch samen dat je geen kinderen wilt? Ik neem aan dat mevrouw niet aan de pil was om zwanger te worden. Beetje flauwtjes om TS dan nu te gaan verwijten dat hij dan maar niet had moeten neuken, of met condoom.
Volgens mij is het hele idee achter voorbehoedsmiddelen dat je geen kinderen wilt. Als je dan toch zanger raakt lijkt abortus me de simpelste oplossing. Waarom nu koste wat kost een ongewenst blaag op de wereld zetten?
En een ander tot abortus laten besluiten is nóg weer wat anders.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:18 schreef Leandra het volgende:
Makkelijk gezegd, maar besluiten niet zwanger te worden is iets compleet anders dat tot een abortus besluiten als je zwanger bent.
Je hebt al samen afgesproken dat je geen kind op de wereld wilt zetten, daarom neem je de pil.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een ander tot abortus laten besluiten is nóg weer wat anders.
Een klein duwtje bovenaan de trap is ook een veelgebruikt middel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zit even terug te lezen en begrijp de verwarring. Je had het over dikgedrukt, dus ik ging er vanuit dat je refereerde aan hetgeen ik dikgedrukt had gepost.
Hoe je daar werk van kunt maken, tja, geen idee, beïnvloeden, piillen door haar yoghurt, breinaalden, andere opties. Ik zou datgene doen wat nodig is, hoe veel er nodig is ligt aan haar. Als iemand mij een kind zou proberen op te dringen zou ik dat onder geen beding accepteren. Iemand een paar flinke stoten tegen haar buik geven is niet netjes, maar lang niet zo erg als wat de vriendin van TS hem probeert te flikken.
Je bedoelt dat ze ineens een fundamentalistisch standpunt mbt abortus heeft ingenomen, en TS die 6 jaar verkering nooit heeft geweten dat z'n vriendin pro-life was?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:39 schreef matthijst het volgende:
Wijf is gewoon ziek. Als ze het er vooraf over gehad hebben (en dat hebben ze, anders was ze niet aan de pil), dan moet ze niet nu ineens roepen dat ze toch dat kind wil houden. Anders had ze ueberhaupt die pil niet hoeven slikken en had TS d'r met condoom kunnen neuken. Als je met z'n tweeën overlegt dat je nog niet toe bent aan kinderen, dan vind ik het vrij ziek om dan in je eentje te beslissen om het toch te houden en tegen TS te roepen dat ie anders maar op moet zouten. En ja, het is haar lijf blablabla, maar ze zal dan wel weer niet stoer genoeg zijn om dat kind dan ook zonder financiële hulp op te voeden.
Misschien kun je me even uitleggen waarom die afspraak het zou winnen van de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt al samen afgesproken dat je geen kind op de wereld wilt zetten, daarom neem je de pil.
Zij hoort zich aan die afspraak te houden.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:44 schreef fathank het volgende:
Wat een trut, dit is gewoon een bewussie. Succes met de breinaald.
Nee, je hebt samen besloten dat je (nog) niet zwanger wilt worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt al samen afgesproken dat je geen kind op de wereld wilt zetten, daarom neem je de pil.
Zij hoort zich aan die afspraak te houden.
Onzin, het gaat om dezelfde vraag: wil je een kind of niet? En het antwoord op die vraag was nee, daarom slikte zij de pil. Zij kan niet zomaar in haar eentje op die afspraak terugkomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt samen besloten dat je (nog) niet zwanger wilt worden.
Als dat dan ondanks de voorzorgsmaatregelen toch gebeurt, moet je een ander besluit nemen, de zwangerschap voortzetten of afbreken, maar het feit dat je afgesproken hebt dat je (nog) niet zwanger wilde worden maakt niet automatisch dat je een bestaande zwangerschap ook afbreekt.
mwah, geen idee, TS heeft zo te lezen ook aardig wat issues om mee te werken, maar ik vind het wel verdacht dat ze samen hadden afgesproken dat ze nog niet aan kinderen toe waren en zij nu ze zwanger is opeens meldt dat ze de pil regelmatig vergat. Waarom zei ze dat niet toen ze hem vergeten was? Dan had TS een condoom kunnen gebruiken. Nu kreeg hij die optie niet en wordt hij met een koter geconfronteerd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze ineens een fundamentalistisch standpunt mbt abortus heeft ingenomen, en TS die 6 jaar verkering nooit heeft geweten dat z'n vriendin pro-life was?
Nee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Onzin, het gaat om dezelfde vraag: wil je een kind of niet? En het antwoord op die vraag was nee, daarom slikte zij de pil. Zij kan niet zomaar in haar eentje op die afspraak terugkomen.
Mee eens.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee.
In de eerste situatie voorkom je dat een zwangerschap ontstaat, dat kun je niet gelijkstellen met een lichamelijke ingreep, want dat is wat een abortus is.
Daarbij wist TS dat z'n vriendin een "abortus is moord" type was, dus hij wist ook wat de gevolgen waren als ze wel zwanger zou worden.
Niet zwanger worden is echt een andere keuze dan een zwangerschap afbreken.
Ik kan het niet beter verwoorden dan dit...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt samen besloten dat je (nog) niet zwanger wilt worden.
Als dat dan ondanks de voorzorgsmaatregelen toch gebeurt, moet je een ander besluit nemen, de zwangerschap voortzetten of afbreken, maar het feit dat je afgesproken hebt dat je (nog) niet zwanger wilde worden maakt niet automatisch dat je een bestaande zwangerschap ook afbreekt.
Ik vind zijn/hun financiële situatie niet bepaald florrisant te noemen, dus best een argument om mee te nemen en daarnaast lees ik ook nog andere dingen, die in mijn ogen echt wel zorgelijk klinken...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat loop je nou te miepen, pik. Je bent met de zomer klaar met je studie. Kan je lekker gaan werken. Dan beginnen de centjes wel te rollen. Echt een kul argument dat geld gedoe
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:28 schreef Miljenik het volgende:
Je hele leven ligt over hoop... maar wel volwsasen genoeg om het te doen dus vast ook om kind te krijgen
Hear hear!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:18 schreef Leandra het volgende:
Makkelijk gezegd, maar besluiten niet zwanger te worden is iets compleet anders dat tot een abortus besluiten als je zwanger bent.
Het een heeft helemaal niets met het ander te maken.
Zij heeft een fulltime baan, hij kan deze zomer afstuderen en werk zoeken en hebben 3000 euro schuld (bij familie! Dus niemand hijgt in je nek als het afbetalen iets langer duurt omdat er een kindje komt)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:43 schreef Forbry het volgende:
Ik vind zijn/hun financiële situatie niet bepaald florrisant te noemen,
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:49 schreef TimMer1981 het volgende:
Kort samengevat: fucked for life. Ze heeft je mooi te pakken.
Dit inderdaad. Ik heb stelletjes zich door zwaardere omstandigheden zien slaan bij een onverwachte zwangerschap. En die verhalen dat ze "expres de pil zou zijn vergeten" hier neem ik ook maar met een korreltje zout.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zij heeft een fulltime baan, hij kan deze zomer afstuderen en werk zoeken en hebben 3000 euro schuld (bij familie! Dus niemand hijgt in je nek als het afbetalen iets langer duurt omdat er een kindje komt)![]()
Driekwart van Nederland zou willen maar 3000 euro schuld te hebben
of het vergeten uit slordigheid is of om erin te luizen weten we niet, maar ik vind het heel erg kwalijk dat ze meermaals de pil vergeten is en hem pas bij een positieve test op de hoogte stelt. Das genoeg reden om uit elkaar te gaan lijkt me.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik heb stelletjes zich door zwaardere omstandigheden zien slaan bij een onverwachte zwangerschap. En die verhalen dat ze "expres de pil zou zijn vergeten" hier neem ik ook maar met een korreltje zout.
De schuld volledig bij haar leggen vind ik anders zwaar overdreven. Ieder verstandig mens weet dat de pil geen 100% bescherming biedt en dat iets vergeten gewoon menselijk is. Meneer had ook een condoom kunnen gebruiken natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
of het vergeten uit slordigheid is of om erin te luizen weten we niet, maar ik vind het heel erg kwalijk dat ze meermaals de pil vergeten is en hem pas bij een positieve test op de hoogte stelt. Das genoeg reden om uit elkaar te gaan lijkt me.
Inderdaad. Als je daar over na blijft denken wordt de kans op een oplossing waar beiden blij mee zijn alleen maar kleiner. En daar zijn zowel TS als zijn vriendin plus kind niet bij gebaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Drie opties:
1) Je praat net zolang op haar in tot ze akkoord gaat met een abortus. Grote kans dat ze zich de rest van haar leven schuldig voelt. Wellicht wordt ze zelfs onvruchtbaar en zal ze haar hele leven lang spijt hebben. Je relatie is sowieso over.
2) Je laat de zwangerschap op zijn beloop en gaat nu direct bij haar weg. Kans is heel groot dat je jarenlang alimentatie moet betalen maar denk maar niet dat ze je dan nog zal betrekken bij het kind.
3) You man up. Blijf bij haar, maak je studie af, ga werken en zorg voor dat kind. Zo moeilijk is het niet.
Alle andere discussies over de pil vergeten, al dan niet bewust, en over de "schuldvraag" doen er compleet niet toe. Denk na over je toekomst, niet over het verleden.
Mooie toevoeging inderdaad.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je daar over na blijft denken wordt de kans op een oplossing waar beiden blij mee zijn alleen maar kleiner. En daar zijn zowel TS als zijn vriendin plus kind niet bij gebaat.
Vergissen is menselijk, maar de aanstaande vader pas vertellen dag je de pil regelmatig vergat nadat je zwanger blijkt te zijn is gewoon een hoerenstreekquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De schuld volledig bij haar leggen vind ik anders zwaar overdreven. Ieder verstandig mens weet dat de pil geen 100% bescherming biedt en dat iets vergeten gewoon menselijk is. Meneer had ook een condoom kunnen gebruiken natuurlijk.
Ze zijn 25, geen 16quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:11 schreef matthijst het volgende:
TS familie heeft ie weinig aan, ben wel benieuwd wat haar familie van de situatie vindt. Staan dr ouders al te juichen bij het idee opa en oma te worden?
Nu nog kiezenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Drie opties:
1) Je praat net zolang op haar in tot ze akkoord gaat met een abortus. Grote kans dat ze zich de rest van haar leven schuldig voelt. Wellicht wordt ze zelfs onvruchtbaar en zal ze haar hele leven lang spijt hebben. Je relatie is sowieso over.
2) Je laat de zwangerschap op zijn beloop en gaat nu direct bij haar weg. Kans is heel groot dat je jarenlang alimentatie moet betalen maar denk maar niet dat ze je dan nog zal betrekken bij het kind.
3) You man up. Blijf bij haar, maak je studie af, ga werken en zorg voor dat kind. Zo moeilijk is het niet.
Alle andere discussies over de pil vergeten, al dan niet bewust, en over de "schuldvraag" doen er compleet niet toe. Denk na over je toekomst, niet over het verleden.
Misschien dat die zn vriendin nog een beetje terug in de realiteit kunnen krijgen. Maar goed, ik begrijp dat bij de treehuggertjes hier het ongeboren kind heilig is en het dan niet uitmaakt of je als ouders geen cent te makken hebt, je vriendin niet te vertrouwen is en je heel andere plannen had tot de dag dat ze je een koter aannaaide.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zijn 25, geen 16Stel je niet zo aan.
Precies. In tegenstelling wat mensen vaak roepen, zijn kinderen de eerste 2 jaar niet zo duur. Vriendin stopt (hopelijk) met roken en drinken. Ts misschien ook wel. De kinderkamer kan ook 2de hands gekocht, en Kruidvatluiers ipv pampers schelen ook al een hoop.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef speknek het volgende:
Ja het ergste wat TS gaat meemaken is dat ze hun buggaboo van marktplaats moeten halen, voor de rest is dat kind niet zo'n probleem. Het probleem zit hem meer in de vertrouwensband met zijn vriendin.
In de hele discussie gaan de meeste mannen er van uit dat het wel of niet zwanger worden een direct gevolg is van het wel of niet trouw de pil slikken. Feit is echter dat het wel of niet zwanger worden begint bij het wel of niet seks hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:52 schreef matthijst het volgende:
Misschien dat die zn vriendin nog een beetje terug in de realiteit kunnen krijgen. Maar goed, ik begrijp dat bij de treehuggertjes hier het ongeboren kind heilig is en het dan niet uitmaakt of je als ouders geen cent te makken hebt, je vriendin niet te vertrouwen is en je heel andere plannen had tot de dag dat ze je een koter aannaaide.
Een schuld van 3000 vind ik op zich geen ramp. Geen dubbeltje aan spaargeld echter (dus alleen maar die schuld) en hij nog geen vaste baan (in een tijd van crisis) vind ik verre van ideaal, maar op zich ook nog niet onoverkomelijk. Het is het hele plaatje! Nog maar een half jaar samenwonen, hij een jaar geleden nog verslaafd aan gokken en alcohol, op dit moment ook nog andere sores, een relatie met één of ander debiel wijf wat niet te vertrouwen blijkt als het om belangrijke zaken gaat (nee, dat zij dit bewust gepland heeft hoeft niet, maar méérdere keren de pil vergeten (laks zijn) én dat steeds niet vertellen... wat mij betreft genoeg reden om haar nooit meer te willen zien).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zij heeft een fulltime baan, hij kan deze zomer afstuderen en werk zoeken en hebben 3000 euro schuld (bij familie! Dus niemand hijgt in je nek als het afbetalen iets langer duurt omdat er een kindje komt)![]()
Driekwart van Nederland zou willen maar 3000 euro schuld te hebben
Als een van de twee thuisblijft niet. Wij gaan er echt heel flink op achteruit. Het zou juist fijn zijn als het ouder dan twee wordt omdat de staat dan de opvang betaaltquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:07 schreef seasushi het volgende:
Precies. In tegenstelling wat mensen vaak roepen, zijn kinderen de eerste 2 jaar niet zo duur. Vriendin stopt (hopelijk) met roken en drinken. Ts misschien ook wel. De kinderkamer kan ook 2de hands gekocht, en Kruidvatluiers ipv pampers schelen ook al een hoop.
Ligt eraan waar ze naar toe willen emigreren. In Thailand of zo zijn de kindermeisjes best te betalen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Als een van de twee thuisblijft niet. Wij gaan er echt heel flink op achteruit. Het zou juist fijn zijn als het ouder dan twee wordt omdat de staat dan de opvang betaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |