abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137003470
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:28 schreef Miljenik het volgende:
Je hele leven ligt over hoop... maar wel volwsasen genoeg om het te doen dus vast ook om kind te krijgen ;)
13.gif
pi_137005815
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:18 schreef Leandra het volgende:

Makkelijk gezegd, maar besluiten niet zwanger te worden is iets compleet anders dat tot een abortus besluiten als je zwanger bent.

Het een heeft helemaal niets met het ander te maken.
Hear hear!
Mannen beseffen dit vaak echt niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137005833
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:43 schreef Forbry het volgende:
Ik vind zijn/hun financiële situatie niet bepaald florrisant te noemen,
Zij heeft een fulltime baan, hij kan deze zomer afstuderen en werk zoeken en hebben 3000 euro schuld (bij familie! Dus niemand hijgt in je nek als het afbetalen iets langer duurt omdat er een kindje komt) :D :D Driekwart van Nederland zou willen maar 3000 euro schuld te hebben _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 februari 2014 @ 08:45:00 #179
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137005866
Gefeliciteerd TS *O* Kids O+ Geniet ervan om papa te zijn. En niet bang zijn.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_137006004
Echt zorgelijk dit. Slechts een half jaar samenwonen, een roerige privesituatie, geen spaargeld, wel wat schuld en mevrouw is niet alleen meermaals! de pil vergeten, maar heeft dit ook meermaals niet verteld, ook niet toen er condoomloos gebatst werd. Dat is zo'n ongelofelijke schending van vertrouwen dat ik me kan voorstellen dat een relatie er niet meer in zit
TS de vraag is dus niet zozeer of ze het expres deed, maar meer waarom ze jou niet op de hoogte gesteld heeft.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:06:55 #181
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_137006009
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:49 schreef TimMer1981 het volgende:
Kort samengevat: fucked for life. Ze heeft je mooi te pakken.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_137006264
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 08:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zij heeft een fulltime baan, hij kan deze zomer afstuderen en werk zoeken en hebben 3000 euro schuld (bij familie! Dus niemand hijgt in je nek als het afbetalen iets langer duurt omdat er een kindje komt) :D :D Driekwart van Nederland zou willen maar 3000 euro schuld te hebben _O-
Dit inderdaad. Ik heb stelletjes zich door zwaardere omstandigheden zien slaan bij een onverwachte zwangerschap. En die verhalen dat ze "expres de pil zou zijn vergeten" hier neem ik ook maar met een korreltje zout.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:31:51 #183
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_137006266
Ik ben er ook eentje die mogelijk een vrouw zwanger heeft gemaakt. Mogelijk omdat ik 2 maanden een seksrelatie had en soms na hevig drinken er niet aan dacht om een condoom te gebruiken, maar ze heeft me misleid door te zeggen dat ze aan de pil zat, wat dus niet waar was. Daarbij heeft ze ook nog met een ander persoon onveilige seks gehad in de laatste 2 weken dat ik het met haar deed.

Wanneer ik het nu terug bekijk ben ik echt zo ongelofelijk dom geweest, roekeloos. Te veel gedronken om na te denken over de daad toentertijde. Nu is ze 11 weken zwanger, ze wil een invasieve test gaan doen om te kijken wie de vader is. Ze zei voorheen dat ze het weg zou laten halen als het van mij is, maar gisteren zei ze: "Ik weet het niet meer, ik denk dat ik al te ver heen ben. Ik kan niet meer normaal denken".

Echt fucking lekker, heb haar al lang gezegd dat ik geen kind wil. En kan mij niet voorstellen dat haar huidige vriend bij haar blijft als het van mij is. Mogelijk zie ik haar dit weekend weer, na al die tijd. Vele ruzies zijn er vooraf gegaan. Maar nu probeer ik al mijn woede aan de kant te leggen om normaal een gesprek met haar te kunnen voeren, wat de afgelopen dagen redelijk gaat. Ik heb gezegd dat ik haar wel wil steunen als ze een abortus kiest en dat ik er dan ook echt voor haar ben, maar ik kan niet normaal met haar omgaan wanneer ze hiermee doorgaat en onze levens tekent.
pi_137006297
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik heb stelletjes zich door zwaardere omstandigheden zien slaan bij een onverwachte zwangerschap. En die verhalen dat ze "expres de pil zou zijn vergeten" hier neem ik ook maar met een korreltje zout.
of het vergeten uit slordigheid is of om erin te luizen weten we niet, maar ik vind het heel erg kwalijk dat ze meermaals de pil vergeten is en hem pas bij een positieve test op de hoogte stelt. Das genoeg reden om uit elkaar te gaan lijkt me.
pi_137006356
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

of het vergeten uit slordigheid is of om erin te luizen weten we niet, maar ik vind het heel erg kwalijk dat ze meermaals de pil vergeten is en hem pas bij een positieve test op de hoogte stelt. Das genoeg reden om uit elkaar te gaan lijkt me.
De schuld volledig bij haar leggen vind ik anders zwaar overdreven. Ieder verstandig mens weet dat de pil geen 100% bescherming biedt en dat iets vergeten gewoon menselijk is. Meneer had ook een condoom kunnen gebruiken natuurlijk.

Sowieso, één van hen de schuld geven in deze situatie zorgt niet voor een oplossing, integendeel zelfs. Ze dienen beiden samen te kijken hoe te handelen in deze situatie. Niet naar elkaar wijzen en zeggen dat hij/zij maar moet doen waar ze zin in hebben.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137006405
Daarom zeg ik ook, vergeten is een ding, dat niet vertellen een tweede en dat meermaals zo doen maakt het kwalijk. In een goede relatie zeg je, 'lieverd oh nee ik ben de pil vergeten!' 'ach, dan doen we toch even wat anders?'
Dat ze er samen uit moeten komen is zo maar staat hier los van.
pi_137006540
Drie opties:

1) Je praat net zolang op haar in tot ze akkoord gaat met een abortus. Grote kans dat ze zich de rest van haar leven schuldig voelt. Wellicht wordt ze zelfs onvruchtbaar en zal ze haar hele leven lang spijt hebben. Je relatie is sowieso over.

2) Je laat de zwangerschap op zijn beloop en gaat nu direct bij haar weg. Kans is heel groot dat je jarenlang alimentatie moet betalen maar denk maar niet dat ze je dan nog zal betrekken bij het kind.

3) You man up. Blijf bij haar, maak je studie af, ga werken en zorg voor dat kind. Zo moeilijk is het niet.

Alle andere discussies over de pil vergeten, al dan niet bewust, en over de "schuldvraag" doen er compleet niet toe. Denk na over je toekomst, niet over het verleden.
PWBF
pi_137006585
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Drie opties:

1) Je praat net zolang op haar in tot ze akkoord gaat met een abortus. Grote kans dat ze zich de rest van haar leven schuldig voelt. Wellicht wordt ze zelfs onvruchtbaar en zal ze haar hele leven lang spijt hebben. Je relatie is sowieso over.

2) Je laat de zwangerschap op zijn beloop en gaat nu direct bij haar weg. Kans is heel groot dat je jarenlang alimentatie moet betalen maar denk maar niet dat ze je dan nog zal betrekken bij het kind.

3) You man up. Blijf bij haar, maak je studie af, ga werken en zorg voor dat kind. Zo moeilijk is het niet.

Alle andere discussies over de pil vergeten, al dan niet bewust, en over de "schuldvraag" doen er compleet niet toe. Denk na over je toekomst, niet over het verleden.
Inderdaad. Als je daar over na blijft denken wordt de kans op een oplossing waar beiden blij mee zijn alleen maar kleiner. En daar zijn zowel TS als zijn vriendin plus kind niet bij gebaat.
pi_137006632
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je daar over na blijft denken wordt de kans op een oplossing waar beiden blij mee zijn alleen maar kleiner. En daar zijn zowel TS als zijn vriendin plus kind niet bij gebaat.
Mooie toevoeging inderdaad.

Bovendien, als optie 1 geen optie is voor jouw vriendin en optie 3 voor jou niet, dan blijft optie 2 over. Zo makkelijk is het ook nog eens.
PWBF
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:09:03 #190
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137006750
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De schuld volledig bij haar leggen vind ik anders zwaar overdreven. Ieder verstandig mens weet dat de pil geen 100% bescherming biedt en dat iets vergeten gewoon menselijk is. Meneer had ook een condoom kunnen gebruiken natuurlijk.
Vergissen is menselijk, maar de aanstaande vader pas vertellen dag je de pil regelmatig vergat nadat je zwanger blijkt te zijn is gewoon een hoerenstreek :r
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137006769
Die vriendin is laks geweest en stelt hem bovendien pas op de hoogte als het al te laat is. Het is niet de onbetrouwbaarheid van de pil die hier het probleem is, maar die van de vriendin. Je ziet het de volgende dag als je er eentje vergeten bent en als je toch al aan de hormonen zit, kan de morning-afterpil er ook wel bij. Maar ze kiest ervoor om te zwijgen en te doen alsof er niets aan de hand is. Je mag er als man (helemaal in een relatie van zes jaar) toch wel van uitgaan dat je op dat gebied je eigen vriendin kunt vertrouwen? Hoewel ik dus wel van mening ben dat het geheel haar fout is, kun je haar niet dwingen een ingreep te ondergaan. Ik vind het daarom des te meer ontzettend egoïstisch van haar, ik zou het kind zelfs een minder groot probleem vinden (helemaal omdat je aangeeft dat het in betere omstandigheden wel had gekund) dan het feit dat je dan met zo iemand door moet gaan. Hoe dan ook, klotesituatie TS, ik zou samen met haar rond de tafel eens goed de verschillende opties bespreken, ik hoop dat jullie er samen uit komen.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:11:36 #192
28167 matthijst
pi_137006791
TS familie heeft ie weinig aan, ben wel benieuwd wat haar familie van de situatie vindt. Staan dr ouders al te juichen bij het idee opa en oma te worden?
pi_137006792
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Megara op 22-02-2014 10:12:27 (per ongeluk mezelf gequote) ]
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_137007021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:11 schreef matthijst het volgende:
TS familie heeft ie weinig aan, ben wel benieuwd wat haar familie van de situatie vindt. Staan dr ouders al te juichen bij het idee opa en oma te worden?
Ze zijn 25, geen 16 :') Stel je niet zo aan.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:34:13 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_137007299
Ja het ergste wat TS gaat meemaken is dat ze hun buggaboo van marktplaats moeten halen, voor de rest is dat kind niet zo'n probleem. Het probleem zit hem meer in de vertrouwensband met zijn vriendin.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_137007356
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Drie opties:

Nu nog kiezen :7
pi_137007519
Man up, klinkt alsof hij eigenlijk niet moet zeuren. Net of dit een goede basis is voor een relatie met kind.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:52:51 #198
28167 matthijst
pi_137007750
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zijn 25, geen 16 :') Stel je niet zo aan.
Misschien dat die zn vriendin nog een beetje terug in de realiteit kunnen krijgen. Maar goed, ik begrijp dat bij de treehuggertjes hier het ongeboren kind heilig is en het dan niet uitmaakt of je als ouders geen cent te makken hebt, je vriendin niet te vertrouwen is en je heel andere plannen had tot de dag dat ze je een koter aannaaide.

Beschuit met muisjes zal er komen, want kinderen zijn zo fijn :r
pi_137008013
Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend, TS?
pi_137008097
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef speknek het volgende:
Ja het ergste wat TS gaat meemaken is dat ze hun buggaboo van marktplaats moeten halen, voor de rest is dat kind niet zo'n probleem. Het probleem zit hem meer in de vertrouwensband met zijn vriendin.
Precies. In tegenstelling wat mensen vaak roepen, zijn kinderen de eerste 2 jaar niet zo duur. Vriendin stopt (hopelijk) met roken en drinken. Ts misschien ook wel. De kinderkamer kan ook 2de hands gekocht, en Kruidvatluiers ipv pampers schelen ook al een hoop.
Een paar jaartjes werken en dan mét kind emigreren. Kleine volgordeverandering

Volgens mij komen er veel kinderen ongepland ter wereld. Of de vriendin van Ts stiekum bewust zwanger is geworden weet ik niet, Ik vermoed van niet. En het is lullig, maar het is het eind van de wereld niet. Jullie zijn geen werkeloze pubers die een kind op de wereld schoppen.

Al zou ik niet graag in de schoenen van de vriendin van TS staan. Met een vriend die vorig jaar nog alcohol en gokverslaafd was.[quote]0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:44 schreef clouds88 het volgende:

Zelf ben ik ook verslaafd geweest aan gokken en alcohol al was ik dus tot gisteren al meer dan een jaar gestopt.
.
[/quote]
en bij de eerste de beste tegenslag meteen terugvalt in oude gewoontes
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')