Excuse me?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:58 schreef heiden6 het volgende:
Als je 6 weken zwanger bent door een ongelukje (lees: je eigen onzorgvuldigheid), en degene van wie je zwanger bent wil geen kind, dan heb je het maar weg te laten halen. Je kan iemand geen kind gaan opdringen.
Wanneer ze dat weigert, zou ik er zelf werk van maken en daarna weg wezen uit haar buurt, want ze respecteert je dan totaal niet.
Ik zit even terug te lezen en begrijp de verwarring. Je had het over dikgedrukt, dus ik ging er vanuit dat je refereerde aan hetgeen ik dikgedrukt had gepost.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is geen antwoord op de vraag. Jij zegt dat ze het maar weg heeft te laten halen als TS daar om vraagt en dat je er werk van zou maken als ze dat weigert. Mijn vraag is: 'wat bedoel je met 'er werk van maken''?
simpele vraag en ik vermoed dat er ook een simpel antwoord voor is. Grotere vraag is: waarom krijg ik dat antwoord niet gewoon?
Ga dit nu niet rondvertellen man. Als dit onder vrouwen bekend wordt kunnen wij straks weer een condoom omdoen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:28 schreef speknek het volgende:
In ieder geval, als ze alleen aan de pil is geweest, heeft ze naar waarschijnlijkheid al meerdere keren abortus gepleegd (de pil zorgt er namelijk voor dat o.a. eitjes niet innestelen); dus gezien dat ze nog niet heel lang zwanger is, moet ze daar niet op tegen zijn.
ja, daar was ik al bang voor. Een geweldsmisdrijf.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:16 schreef heiden6 het volgende:
Hoe je daar werk van kunt maken, tja, geen idee, beïnvloeden, piillen door haar yoghurt, breinaalden, andere opties. Ik zou datgene doen wat nodig is, hoe veel er nodig is ligt aan haar. Als iemand mij een kind zou proberen op te dringen zou ik dat onder geen beding accepteren. Iemand een paar flinke stoten tegen haar buik geven is niet netjes, maar lang niet zo erg als wat de vriendin van TS hem probeert te flikken.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:18 schreef Argento het volgende:
[..]
ja, daar was ik al bang voor. Een geweldsmisdrijf.
Je bent niet helemaal goed in je hoofd. Ik hoop dat TS wat stabieler in het leven staat.
Makkelijk gezegd, maar besluiten niet zwanger te worden is iets compleet anders dat tot een abortus besluiten als je zwanger bent.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:12 schreef matthijst het volgende:
Leuk al die pro life prietpraat, maar je besluit toch samen dat je geen kinderen wilt? Ik neem aan dat mevrouw niet aan de pil was om zwanger te worden. Beetje flauwtjes om TS dan nu te gaan verwijten dat hij dan maar niet had moeten neuken, of met condoom.
Volgens mij is het hele idee achter voorbehoedsmiddelen dat je geen kinderen wilt. Als je dan toch zanger raakt lijkt abortus me de simpelste oplossing. Waarom nu koste wat kost een ongewenst blaag op de wereld zetten?
En een ander tot abortus laten besluiten is nóg weer wat anders.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:18 schreef Leandra het volgende:
Makkelijk gezegd, maar besluiten niet zwanger te worden is iets compleet anders dat tot een abortus besluiten als je zwanger bent.
Je hebt al samen afgesproken dat je geen kind op de wereld wilt zetten, daarom neem je de pil.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een ander tot abortus laten besluiten is nóg weer wat anders.
Een klein duwtje bovenaan de trap is ook een veelgebruikt middel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zit even terug te lezen en begrijp de verwarring. Je had het over dikgedrukt, dus ik ging er vanuit dat je refereerde aan hetgeen ik dikgedrukt had gepost.
Hoe je daar werk van kunt maken, tja, geen idee, beïnvloeden, piillen door haar yoghurt, breinaalden, andere opties. Ik zou datgene doen wat nodig is, hoe veel er nodig is ligt aan haar. Als iemand mij een kind zou proberen op te dringen zou ik dat onder geen beding accepteren. Iemand een paar flinke stoten tegen haar buik geven is niet netjes, maar lang niet zo erg als wat de vriendin van TS hem probeert te flikken.
Je bedoelt dat ze ineens een fundamentalistisch standpunt mbt abortus heeft ingenomen, en TS die 6 jaar verkering nooit heeft geweten dat z'n vriendin pro-life was?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:39 schreef matthijst het volgende:
Wijf is gewoon ziek. Als ze het er vooraf over gehad hebben (en dat hebben ze, anders was ze niet aan de pil), dan moet ze niet nu ineens roepen dat ze toch dat kind wil houden. Anders had ze ueberhaupt die pil niet hoeven slikken en had TS d'r met condoom kunnen neuken. Als je met z'n tweeën overlegt dat je nog niet toe bent aan kinderen, dan vind ik het vrij ziek om dan in je eentje te beslissen om het toch te houden en tegen TS te roepen dat ie anders maar op moet zouten. En ja, het is haar lijf blablabla, maar ze zal dan wel weer niet stoer genoeg zijn om dat kind dan ook zonder financiële hulp op te voeden.
Misschien kun je me even uitleggen waarom die afspraak het zou winnen van de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt al samen afgesproken dat je geen kind op de wereld wilt zetten, daarom neem je de pil.
Zij hoort zich aan die afspraak te houden.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:44 schreef fathank het volgende:
Wat een trut, dit is gewoon een bewussie. Succes met de breinaald.
Nee, je hebt samen besloten dat je (nog) niet zwanger wilt worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt al samen afgesproken dat je geen kind op de wereld wilt zetten, daarom neem je de pil.
Zij hoort zich aan die afspraak te houden.
Onzin, het gaat om dezelfde vraag: wil je een kind of niet? En het antwoord op die vraag was nee, daarom slikte zij de pil. Zij kan niet zomaar in haar eentje op die afspraak terugkomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt samen besloten dat je (nog) niet zwanger wilt worden.
Als dat dan ondanks de voorzorgsmaatregelen toch gebeurt, moet je een ander besluit nemen, de zwangerschap voortzetten of afbreken, maar het feit dat je afgesproken hebt dat je (nog) niet zwanger wilde worden maakt niet automatisch dat je een bestaande zwangerschap ook afbreekt.
mwah, geen idee, TS heeft zo te lezen ook aardig wat issues om mee te werken, maar ik vind het wel verdacht dat ze samen hadden afgesproken dat ze nog niet aan kinderen toe waren en zij nu ze zwanger is opeens meldt dat ze de pil regelmatig vergat. Waarom zei ze dat niet toen ze hem vergeten was? Dan had TS een condoom kunnen gebruiken. Nu kreeg hij die optie niet en wordt hij met een koter geconfronteerd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze ineens een fundamentalistisch standpunt mbt abortus heeft ingenomen, en TS die 6 jaar verkering nooit heeft geweten dat z'n vriendin pro-life was?
Nee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Onzin, het gaat om dezelfde vraag: wil je een kind of niet? En het antwoord op die vraag was nee, daarom slikte zij de pil. Zij kan niet zomaar in haar eentje op die afspraak terugkomen.
Mee eens.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee.
In de eerste situatie voorkom je dat een zwangerschap ontstaat, dat kun je niet gelijkstellen met een lichamelijke ingreep, want dat is wat een abortus is.
Daarbij wist TS dat z'n vriendin een "abortus is moord" type was, dus hij wist ook wat de gevolgen waren als ze wel zwanger zou worden.
Niet zwanger worden is echt een andere keuze dan een zwangerschap afbreken.
Ik kan het niet beter verwoorden dan dit...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt samen besloten dat je (nog) niet zwanger wilt worden.
Als dat dan ondanks de voorzorgsmaatregelen toch gebeurt, moet je een ander besluit nemen, de zwangerschap voortzetten of afbreken, maar het feit dat je afgesproken hebt dat je (nog) niet zwanger wilde worden maakt niet automatisch dat je een bestaande zwangerschap ook afbreekt.
Ik vind zijn/hun financiële situatie niet bepaald florrisant te noemen, dus best een argument om mee te nemen en daarnaast lees ik ook nog andere dingen, die in mijn ogen echt wel zorgelijk klinken...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat loop je nou te miepen, pik. Je bent met de zomer klaar met je studie. Kan je lekker gaan werken. Dan beginnen de centjes wel te rollen. Echt een kul argument dat geld gedoe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |