abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:42:49 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140037463
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:34 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als olierijk kennelijk het argument is waarom dan niet vergelijken met Dubai?
Omdat de vergelijking ligt in veel olie, arme bevolking, veel corruptie, veel geweld.

In Dubai zijn alleen de slaven arm. De 1e en 2e klasse mensen zijn rijk en vooral de 2e is een grote groep.
reset
pi_140041097
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Omdat de vergelijking ligt in veel olie, arme bevolking, veel corruptie, veel geweld.

In Dubai zijn alleen de slaven arm. De 1e en 2e klasse mensen zijn rijk en vooral de 2e is een grote groep.
Totaal onvergelijkbare landen.

Ik denk dat de beste vergelijking voor Venezuela in de wereld Iran is. Prachtige bevolking, keiveel olie, kutregime.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:19:59 #278
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140047493
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 23:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Totaal onvergelijkbare landen.

Ik denk dat de beste vergelijking voor Venezuela in de wereld Iran is. Prachtige bevolking, keiveel olie, kutregime.
Tuurlijk zijn er veel verschillen, maar de vergelijking ligt in veel olie, arme bevolking, veel corruptie, veel geweld.
reset
pi_140047505
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:19 schreef Individual het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er veel verschillen, maar de vergelijking ligt in veel olie, arme bevolking, veel corruptie, veel geweld.
Sorry, maar met Dubai geen vergelijking, echt niet. Dubai heeft geen cultuur, geen historie. Venezuela zeker wel...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 17 mei 2014 @ 09:26:39 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140047566
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry, maar met Dubai geen vergelijking, echt niet. Dubai heeft geen cultuur, geen historie. Venezuela zeker wel...
De vergelijking met Dubai ging het me niet om, maar het ging me om Nigeria. Dubai staat er mijlen van Venezuela af idd.
reset
pi_140047580
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:26 schreef Individual het volgende:

[..]

De vergelijking met Dubai ging het me niet om, maar het ging me om Nigeria. Dubai staat er mijlen van Venezuela af idd.
Nigeria ook.

Je kent Colombia. Venezolanen zijn veel dynamischer, opener, "Europeser"...

Echt een prachtig volk, net als Perzen... Beide verneukt door een kutregime....

zaterdag 17 mei 2014 @ 09:29:31 #282
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140047600
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

Nigeria ook.

reset
pi_140047609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:29 schreef Individual het volgende:

[..]

nee echt, met Nigeria gaat niet op. Ik ben er niet geweest maar veel met die lui gewerkt. Echt totaal anders dan Venezolanen, geloof me...

zaterdag 17 mei 2014 @ 09:33:20 #284
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140047637
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

nee echt, met Nigeria gaat niet op. Ik ben er niet geweest maar veel met die lui gewerkt. Echt totaal anders dan Venezolanen, geloof me...
Dus de eigenschappen 1. veel olie, 2. arme bevolking, 3. veel corruptie, 4. veel geweld gelden niet voor Nigeria of niet voor Venezuela? Welke niet en voor wie niet?
reset
pi_140047669
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:33 schreef Individual het volgende:

[..]

Dus de eigenschappen 1. veel olie, 2. arme bevolking, 3. veel corruptie, 4. veel geweld gelden niet voor Nigeria of niet voor Venezuela? Welke niet en voor wie niet?
Elk land heeft zijn eigen historie. Alleen om die redenen Nigeria en Venezuela vergelijk slaat nergens op, sorry, echt niet.

120 miljoen mensen in Nigeria (niet al te groot) versus ~25 miljoen Venezolanen in een land bijna zo groot als Colombia... Zeg maar 25+ keer Nederland...).

Nee, geen vergelijking echt niet. Ik ken ongeveer 100 Nigerianen en 1000 Venezolanen. Het is geen absolute macht ofzo, maar ik denk dat ik het wel redelijk kan inschatten... ;)

zaterdag 17 mei 2014 @ 09:38:17 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140047708
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Elk land heeft zijn eigen historie. Alleen om die redenen Nigeria en Venezuela vergelijk slaat nergens op, sorry, echt niet.

120 miljoen mensen in Nigeria (niet al te groot) versus ~25 miljoen Venezolanen in een land bijna zo groot als Colombia... Zeg maar 25+ keer Nederland...).

Nee, geen vergelijking echt niet. Ik ken ongeveer 100 Nigerianen en 1000 Venezolanen. Het is geen absolute macht ofzo, maar ik denk dat ik het wel redelijk kan inschatten... ;)
Daarom zei ik ook "verschillen", maar welke van de 4 eerdergenoemde punten kloppen niet?
reset
pi_140047718
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:38 schreef Individual het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook "verschillen", maar welke van de 4 eerdergenoemde punten kloppen niet?
Venezuela is vele malen meer ontwikkeld dan Nigeria... ;)

zaterdag 17 mei 2014 @ 09:42:13 #288
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140047762
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Venezuela is vele malen meer ontwikkeld dan Nigeria... ;)
Dat valt onder een "verschil".

Nog een keer..

1. veel olie
2. arme bevolking
3. veel corruptie
4. veel geweld

Verschillen en overeenkomsten. Welke van de 4 is geen overeenkomst?
reset
pi_140048467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat valt onder een "verschil".

Nog een keer..

1. veel olie
2. arme bevolking
3. veel corruptie
4. veel geweld

Verschillen en overeenkomsten. Welke van de 4 is geen overeenkomst?
te makkelijk, nee, geen vergelijking. Werken in Venezuela is meer zoiets als in de DDR. Je voelt de dictatuur, hoewel je "vrij" bent...

Daarom ook is de beste vergelijking Perzië. Daar had ik hetzelfde. Prachtig open, liberaal volk, en achterlijk regime. Precies zoals ik de Venezolanen ken.

Natuurlijk is de hoeveelheid historie onvergelijkbaar. De Perzen overweldigen de Venezolanen (die alleen uitblinken in Missverkiezingen en een beetje baseball) natuurlijk volkomen...

pi_140052251
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:34 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als olierijk kennelijk het argument is waarom dan niet vergelijken met Dubai?
Je mist het hele punt dat ik maakte dat het niet vanzelfsprekend is dat de bevolking op grote schaal meeprofiteert van de olieopbrengsten, dus maakte ik een vergelijking met een land waar dat niet zo is, meer niet. Je gaat hier echt onnodig lang op door..

quote:
6s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk naar Brazilië, Ecuador, Colombia. 3 landen in de buurt die prima draaien met/op veel minder olie.

Als je in je regeringstermijn 24 keer zoveel opbrengsten hebt (!!) -ga maar na; olieprijs is 6 keer zo hoog als in 1999 en 4 keer zoveel export- maar daarnaast weet je met wat slimme cadeautjes slechts een paar procent armoede uit het land te drijven, en 95% van je voedsel moeten IMporteren (waanzin en gevaarlijk) en de criminaliteitscijfers skyrocketing.

Misdadig, serieus.
De armoede bijna 3x kleiner maken, is een tamelijk bewonderenswaardig resultaat in 10 jaar tijd. Het is de regeringen vóór Chavez in ieder geval niet gelukt. Een heleboel mensen zijn uit de armoede getrokken, hebben een baan gekregen en veel betere sociale voorzieningen gekregen. Aan de andere kant is de inflatie torenhoog geworden en de criminaliteit fors gestegen, dat is slecht, maar daarmee hoef je nog niet blind te zijn voor de goede resultaten die hij ook geboekt heeft.

Wil je ook even mijn andere punten beantwoorden? Daarnaast ben ik benieuwd naar jouw achtergrond. Woon je in Zuid-Amerika of heb je een Zuid-Amerikaanse achtergrond of iets dergelijks?
pi_140052294
Ah de Chavez-propaganda. Zo kan je ook redeneren dat Nederland veul veiliger is dan 10 jaar geleden (onwaar).

Nee, er is geen enkel excuus voor zijn gedrag. Die belachelijke rijkdom van de olie (met name verkoop aan die 'duivelse' VS... :') ) gecombineerd met de miserabele toestand van het land is niet goed te praten.

Andere landen lossen armoede veel sneller op, met minder staatsapparaat en minder dictatuur.

zaterdag 17 mei 2014 @ 13:50:53 #292
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_140052321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:29 schreef Individual het volgende:

[..]

Zal ik je even in 1 grafiek geven waarom de vergelijking mank gaat.

http://www.google.nl/publ(...)n_US&dl=en&ind=false
pi_140052577
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:49 schreef El_Matador het volgende:
Ah de Chavez-propaganda. Zo kan je ook redeneren dat Nederland veul veiliger is dan 10 jaar geleden (onwaar).

Nee, er is geen enkel excuus voor zijn gedrag. Die belachelijke rijkdom van de olie (met name verkoop aan die 'duivelse' VS... :') ) gecombineerd met de miserabele toestand van het land is niet goed te praten.

Andere landen lossen armoede veel sneller op, met minder staatsapparaat en minder dictatuur.
Propaganda? Doe wat research en je komt overal bijna dezelfde statistieken tegen.

Nogmaals, adresseer mijn punten, waarin je kan aantonen dat de media volledig gecontroleerd wordt, dat werknemers geen rechten hebben, dat Chavez een militaire dictatuur heeft ingesteld en dat verkiezingen van 2013 totaal niet vrij waren.

Ach, als je zoveel waarde hecht aan levensomstandigheden, kun je denk ik beter even naar een land als Honduras kijken, het meest gewelddadige Latijns-Amerikaanse land en zelfs het land met de meeste moorden buiten een oorlogszone.

Mark Weisbrot omschreef het als volgt:
quote:
Imagine that an opposition organiser were murdered in broad daylight in Argentina, Bolivia, Ecuador or Venezuela by masked gunmen, or kidnapped and murdered by armed guards of a well-known supporter of the government. It would be front page news in the New York Times, and all over the TV news. The US State Department would issue a strong statement of concern over grave human rights abuses. If this were ever to happen.

Now imagine that 59 of these kinds of political killings had taken place so far this year, and 61 the previous year. Long before the number of victims reached this level, this would become a major foreign policy issue for the United States, and Washington would be calling for international sanctions.

But we are talking about Honduras, not Bolivia or Venezuela. So, when President Porfirio Lobo of Honduras came to Washington last month, President Obama greeted him warmly and said:

"Two years ago, we saw a coup in Honduras that threatened to move the country away from democracy, and in part because of pressure from the international community, but also because of the strong commitment to democracy and leadership by President Lobo, what we've been seeing is a restoration of democratic practices and a commitment to reconciliation that gives us great hope."
pi_140052610
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:04 schreef primaa het volgende:

[..]

Propaganda? Doe wat research en je komt overal bijna dezelfde statistieken tegen.

Nogmaals, adresseer mijn punten, waarin je kan aantonen dat de media volledig gecontroleerd wordt, dat werknemers geen rechten hebben, dat Chavez een militaire dictatuur heeft ingesteld en dat verkiezingen van 2013 totaal niet vrij waren.

Ach, als je zoveel waarde hecht aan levensomstandigheden, kun je denk ik beter even naar een land als Honduras kijken, het meest gewelddadige Latijns-Amerikaanse land en zelfs het land met de meeste moorden buiten een oorlogszone.

Mark Weisbrot omschreef het als volgt:

[..]

Ah, de ellende in Honduras praat Venezuela goed, lekker argument. :')

En ja, het is totale waanzin in Venezuela. Ga er es kijken, ik hoop dat je het overleeft.

zaterdag 17 mei 2014 @ 14:17:25 #295
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140052846
Laten we weer terug gaan naar de problemen van Venezuela, want eventuele vergelijkingen, hoe miniem ze ook zijn komen we hier niet uit.

Venezuela is een puinhoop en dat de regering er niet mee kan omgaan lijkt me duidelijk.
reset
pi_140052876
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, de ellende in Honduras praat Venezuela goed, lekker argument. :')

En ja, het is totale waanzin in Venezuela. Ga er es kijken, ik hoop dat je het overleeft.
Dat zeg ik toch niet. Er wordt altijd zo lekker met een vergrootglas naar Venezuela gekeken terwijl er landen zijn in die regio waar de omstandigheden vele malen slechter zijn, waar geen haan naar kraait. Dit zijn allemaal Centraal-Amerikaanse landen.

Oh en je noemt Colombia. Je weet dat Colombia de nachtmerrie is voor iedere werknemer die voor zijn rechten vecht? Meer dan 60% van alle vakbondenmoorden ter wereld zijn gepleegd in Colombia door het Colombiaanse leger of de paramilitaire troepen die nauwe banden hebben met de Colombiaanse overheid. Misschien dat het dan ook eens tijd wordt dat de VS deze militaire ondersteuning gaat afkappen, zoals Amnesty International al jaren wilt.

Nogmaals, toon aan dat de media volledig gecontroleerd wordt, dat werknemers geen rechten hebben, dat Chavez een militaire dictatuur heeft ingesteld en dat verkiezingen van 2013 totaal niet vrij waren.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 14:22:41 #297
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140052987
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:18 schreef primaa het volgende:

[..]

Nogmaals, toon aan dat de media volledig gecontroleerd wordt, dat werknemers geen rechten hebben, dat Chavez een militaire dictatuur heeft ingesteld en dat verkiezingen van 2013 totaal niet vrij waren.
Misschien ook eens de pagina over Venezuela openen bij Amnesty die jij net zelf aanhaalt.
http://www.amnesty.org/en/region/venezuela
Anti-Turkije
  zaterdag 17 mei 2014 @ 14:23:13 #298
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140053001
Het belangrijke voor Colombia en alle landen in Zuid Amerika de wereld is een einde aan de prohibitie en begin van regulatie van drugs.
reset
pi_140053014
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:18 schreef primaa het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet. Er wordt altijd zo lekker met een vergrootglas naar Venezuela gekeken terwijl er landen zijn in die regio waar de omstandigheden vele malen slechter zijn, waar geen haan naar kraait. Dit zijn allemaal Centraal-Amerikaanse landen.

Oh en je noemt Colombia. Je weet dat Colombia de nachtmerrie is voor iedere werknemer die voor zijn rechten vecht? Meer dan 60% van alle vakbondenmoorden ter wereld zijn gepleegd in Colombia door het Colombiaanse leger of de paramilitaire troepen die nauwe banden hebben met de Colombiaanse overheid. Misschien dat het dan ook eens tijd wordt dat de VS deze militaire ondersteuning gaat afkappen, zoals Amnesty International al jaren wilt.

Haha, jij weet het vast beter vanaf je zolderkamertje. :D

Werknemers werden ontslagen omdat ze op de oppositie stemden, de bloedhond was een militair en regeerde dictatoriaal en bij de laatste verkiezingen werd "per ongeluk" een overwinning van Capriles op TV getoond.

zaterdag 17 mei 2014 @ 14:24:48 #300
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140053044
Het grootste probleem van Venezuela is op dit moment de dictatuur.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')