Je slaat in je eerste toer, dus op de ketting van lossen, in het begin 3 lossen over als je stokjes haakt. Dat zijn je keerlossen, anders gaat je werk trekken. daarna, tenzij anders aangegeven, in iedere losse 1 stokje.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:11 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dit is geloof ik niet echt een patroon, meer uitleg over het principe? Ik weet het niet zeker hoor!
Maar in de uitlegtekst staat:
"Je hebt een basisketting van lossen. Maak eerst een omslag en steek vervolgens de haaknaald in de vierde losse vanaf de haaknaald.
Maak weer een omslag en trek de draad door de losse. Je hebt nu drie lusjes op je haaknaald.
Maak een omslag en trek de draad door de eerste twee lusjes. Je hebt nu nog twee lusjes op de haaknaald.
Maak weer een omslag en trek de draad door de laatste twee lussen."
Maar dat is dus voor 1 steek, of hoe je dat ook noemt. Er staat niets over hoe dan verder, dus ik nam aan weer drie overslaan, maar dat ziet er echt raar uit. Enorme gaten.
In het filmpje zegt ze: je slaat hem een keer om, en dan steek je hem niet in de tweede maar in de derde losse.
En het bijbehorende patroon voor een pannenlap zegt:
"Maak een opzetlus en haak 38 lossen.
Toer 1: begin te haken in de 4e
losse geteld
vanaf de haaknaald, haak de hele toer
stokjes.
Toer 2: haak 2 lossen, sla een steek over
en haak de hele toer verder stokjes. Let op
dat je het laatste stokje in de bovenste
losse haakt die aan het begin van de
vorige toer hebt gehaakt."
Misschien zijn het twee manieren van tellen ofzo? Ik vind het erg verwarrend. Ik ga even zoeken naar youtube filmpjes waar iemand het een tijdje doet.
leuk! wol hebben ze niet zo vaak bij Zeeman!quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:01 schreef CREADO het volgende:
voor degene die het willen weten zeeman den haag is gevuld met leuk wol!!
quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:15 schreef -Spring het volgende:
Mn knopen zijn binnen! Helemaal uit Hong Kong. En ze ruiken ook zo lekker. ♡
[ link | afbeelding ]
Nou...quote:
Maar als je het niet doet gaat ie dan niet 'krom' trekken?quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:12 schreef trui het volgende:
sarabi, volgens mij hoeven er geen lossen meer tussen de clusters. je kunt dat wel doen maar dan wordt het een wat losser geheel. Lucy heeft destijds van alles uitgeprobeerd en kwam toen hierop uit.
neehoor. 3 stokjes nemen best veel ruimte in.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar als je het niet doet gaat ie dan niet 'krom' trekken?
bij de eerste rij is 't meer een kwestie van persoonlijke voorkeur. het is in zo'n ketting van lossen best lastig om onder 2 lusjes door te haken, de ketting vervormt dan vaak tijdens het haken en je ziet al snel niet meer wat ook weer de 2 lusjes zijn die bij een steek horen. het kan wel hoor, en ik doe 't tegenwoordig vaak wel, maar je kunt ook kiezen voor 1, of de achterste 'bil' lus nemen van de ketting.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:13 schreef Dipkip het volgende:
Onder beide door?Oh ik doe nu steeds onder eentje door. Oeps. Is dat met dat simpele eerste randje ook zo?
Oja dat is natuurlijk ook wel zo....quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:16 schreef trui het volgende:
[..]
neehoor. 3 stokjes nemen best veel ruimte in.
hihiquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:17 schreef trui het volgende:
[..]
bij de eerste rij is 't meer een kwestie van persoonlijke voorkeur. het is in zo'n ketting van lossen best lastig om onder 2 lusjes door te haken, de ketting vervormt dan vaak tijdens het haken en je ziet al snel niet meer wat ook weer de 2 lusjes zijn die bij een steek horen. het kan wel hoor, en ik doe 't tegenwoordig vaak wel, maar je kunt ook kiezen voor 1, of de achterste 'bil' lus nemen van de ketting.
girlsfever.com. Ik kreeg afgelopen vrijdag een mailtje dat ze die dag uit Hong Kong verzonden werden en dat het 10 tot 17 werkdagen zou duren en vandaag kwamen ze binnen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:45 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
X Zo tof! Heb je die op Etsy besteld?
Oh, da's al vlot! Ben benieuwd!quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zal Kyles koppie maar eens af gaan maken.. Lijfje is al klaar![]()
Ik heb alleen geen wit vilt dus ik krijg het niet helemaal af vandaag
Gaafquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:15 schreef -Spring het volgende:
Mn knopen zijn binnen! Helemaal uit Hong Kong. En ze ruiken ook zo lekker. ♡
[ link | afbeelding ]
Ik ga morgen ff vilt halen. Heb alle onderdelen nu gehaakt. En ik moet van mijn vriend de andere poppetjes ook makenquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:51 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Oh, da's al vlot! Ben benieuwd!
Je zou het oogwit ook kunnen haken, maar ik vind dat zelf altijd minder mooi, omdat je dan geen effen vlak krijgt, en omdat de pupil niet midden in het oog zit. En in dit geval krijg je dan echt ronde ogen i.p.v. ovaal.
zeeman den haag en zoetermeer waren al ruim 3 weken schraars in wol assortiment en nu eindelijk gevuld vandaar! Zo leuk die kleurtjesquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:43 schreef trui het volgende:
geinig, TG!
geweldig die knopen, spring!
[..]
leuk! wol hebben ze niet zo vaak bij Zeeman!
hahahaquote:
jaaa graag! Ik stuur je even n pm!quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik wil wel wat opsturen. Hier lag vandaag nog.
Ja hoi! Daar zou je me een heel eind mee op weg helpenquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:16 schreef CREADO het volgende:
Wie zocht er nu royal van zeeman ecru color 3 lot 1292. Heb nog 2 bollen liggen. Moest de andere wol een plekkie geven en kwam deze tegen
waar woon je ergens?ik woon in zh.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:41 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja hoi! Daar zou je me een heel eind mee op weg helpen
Brabant, Breda/Boxtel.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:43 schreef CREADO het volgende:
[..]
waar woon je ergens?ik woon in zh.
foto maken een optie wellicht?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb mijn catania wikkel weggegooidgeen idee dus of het 210 is
50 ofzo? Ben gewoon doorgegaan tot ik nog 1 bol hadquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:02 schreef PriemGirl het volgende:
Skjoe, weet je nog hoeveel toeren je had voor de omslagdoek? In de beschrijving stond 38 en ben nu met mijn 37ste bezig en hij lijkt nog zo klein namelijk
Ok thxquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
50 ofzo? Ben gewoon doorgegaan tot ik nog 1 bol had
quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:48 schreef Dipkip het volgende:
Ik vind het zo leuk![]()
Ik heb nu een soort badjasceintuur
Ahquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb mijn catania wikkel weggegooidgeen idee dus of het 210 is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |