ze waren compleet kapot toen ik ze ophaalde na het bowlen .. afgelopen nacht hadden ze bij een vriendinnetje geslapen, waar ze om half drie vannacht hebben lopen spoken (!) .. dus ze waren al doodmoe toen ik ze bracht vanmorgenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:17 schreef TimeJumper het volgende:
Ohw ik ben ook heel benieuwd, wat leuk van die leiding dat dat mocht.
Dit ja. Gewoon zomaar ineens broek uit doen en dergelijk. Of als ze naar de wc is geweest de woonkamer inlopen en ook nog haar romper omhoog trekkenquote:Op zondag 23 februari 2014 09:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Waarom zouden die peuters van ons zo graag half naakt rondlopen?
Dan was jij het ipv danicquote:
Leuk! Na alle ervaringen hier gelezen te hebben denk ik dat wij dit jaar ook wel kunnen gaan, lekker in mijn verlof op een doordeweekse dag!quote:Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
kleien of iets met brooddeg maken??quote:Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:
Wat vinden jullie nog leuke dingen om te spelen/ knutselen voor een peuter?
Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
Oh tofquote:Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
Haha wat een heerlijk rustig kind, zullen we een dagje ruilen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
Grappig die verschillen TJ!! hier na het slapen wil ze echt echt geen broek en sokken aan! we gaan alleen in de ochtend uit dus. Na het slapen speelt ze vaak in haar romper thuis
Ik heb vandaag "hamertje tik" op de rommelmarkt gekocht. De spijkertjes zet ik er nog zelf in (die zijn te klein) maar hij timmert er vrolijk op losquote:Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:
Wat vinden jullie nog leuke dingen om te spelen/ knutselen voor een peuter?
Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
Wij zijn naar Bob de Bouwer geweest , hij heeft het er nu nog over.quote:Op zondag 23 februari 2014 15:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tally dat is leuk!
Wij zijn al 2 keer bij woezel en pip geweest en als het aan L. zou liggen dan zouden we nog een (paar) keer gaan.
Ik had ze van het kruidvat. Ja er zit een klein doekje bij, gewoon vochtig maken, daar die dingen effe opduwen en tegen elkaar plakken. Je moet niet vragen wat hij maaktquote:Op zondag 23 februari 2014 16:30 schreef Zana het volgende:
Ik heb het schaartje uit een EHBO doos gehaald, dat is een tussenformaat en heeft ronde punten, eerst had hij een gewone uit mijn kast, maar daarmee ging in zijn enthousiasme door de kamer rennen...nu dat vond ik niets.
Plakmais ken ik helemaal niet, ik heb wel eens van die gekleurde maisdingen gezien, maar dat je dit met water ook kunt plakken, daar was ik nog niet op gekomen. Hebben ze dat bij de Action?
Uh geen idee, ik ken die maisboogjes niet waar iedereen het steeds over heeftquote:Op zondag 23 februari 2014 16:47 schreef Shandaly het volgende:
Nu Femke hier helemaal helemaal fan is van de maisboogies, denk ik niet dat ik Lars met plakmais wil laten spelen... Veel te verwarrend welke je wel en welke niet kunt eten denk ikOf valt dat wel mee?
Ohw wat liefquote:
Kan je hier niet komen knutselenquote:Op zondag 23 februari 2014 19:13 schreef laziness het volgende:
Schaartjes hier van ikea. Werken erg goed.
Vraag aan O. wat hij wilt doen en hij zegt knutselen.
Dat is dan een sneeuwpop plakken van marshmallows, een robot van lege verpakkingen, je hand gipsen wordt een spin, van zoutdeeg en kralen maak je lichtvangers die je ophangt, lege eierdozen worden rupsen, spatten met bladeren uit het bos.
Knutselen van kosteloos materiaal in en om het huis is met behulp van google en pinterest voor iedereen haalbaar tegenwoordig toch? Ook als je zelf dus niet zo'n creatieve geest hebt.
Wij hebben daarnaast nog een kast gevuld met verf, lijm, karton, stroken, plakfiguurtjes, stempels en veel knutselboeken.
Een landschap tekenen wat hij volplakt met stickers van auto's en treinen is hier ook altijd leuk.
Nieuwe favoriet zijn de maxi strijkkralen van HAMA. Goed voor de fijne motoriek ook![]()
Grote kartonnen doos is hier laatst beschilderd. Het werd een poppenkast volgens O.
Nou prima, van een doos een poppenkast maken lukt prima. Bij de kringloop wat poppen gevonden en gaan.
Ik had dus eerst een schaartje van de action oid maar daar paste maar 1 vinger in het gat. Dan had hij nog niet genoeg kracht om de knipbeweging te maken.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Laziness
M is ook wel van het knutselen. Maar voorlopig nog vooral tekenen en verven. Maar ga binnenkort even naar Ikea voor die schaartjes. Goede tip. De rest trouwens ook
Mooie foto's Tally! Die krullen
LOLquote:Op maandag 24 februari 2014 10:28 schreef Susie het volgende:
En voordat ik zei niet in je mond stoppen, zei ze dat zelf al![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ah bedankt, die kleine was hier natuurlijk geen succes....quote:Op maandag 24 februari 2014 12:13 schreef laziness het volgende:
De maxi kralen vindt je bij de intertoys.
quote:Op maandag 24 februari 2014 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een fijne knutseltips komen hier voorbij! Ik ben zelf volkomen a-creatief, dus ik bookmark dit topic evenPlakmais klinkt ook goed, daar zal ik mij ogen eens voor open houden.
Wat een lieve foto's Tally en wat fijn dat ze zo genoten heeftIk heb een rondje zitten googlen naar theatervoorstellingen voor peuters en ga nu eens nadenken over de Peuterparade, en ik zag dat Dikkie Dik in mei in Utrecht is.
Oh, en wintersport met een peuter![]()
Zo leuk! Reis ging uitstekend, hij heeft zich nauwelijks verveeld onderweg. Hij geniet van het samenzijn met opa en oma en we zijn veel buiten. Lekker wandelen, boodschappen doen, sleeën. Gisteren samen wat heuvel als gesleed, gieren van de pret. Vandaag een klein stukje voorop mijn ski's, dat vond hij ook hilarisch (ik moet hem wel indoctrineren natuurlijk
) Nou ja, heel fijn dus
wat een heerlijke foto!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die dikkie dik is dat die met joes bonen? Dat is echt een leuke voorstelling!!!
Intertoys.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:42 schreef bitterend het volgende:
danic
Ohhh CSwat een genot!
Ik snap niks van die knutsel tipsgeen idee wat voor kralen het allemaal zijn
moet ik morgen naar de action?
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef As1981 het volgende:
Zijn die grote 3+?
Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
Inderdaad was een fiascoquote:Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.
Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Een net dreumes (als in net 1 jaar) zou ik dit dus echt nog niet geven!
Bij het kruidvat hebben ze ze ook vaak.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef bitterend het volgende:
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
quote:Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.
Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Een net dreumes (als in net 1 jaar) zou ik dit dus echt nog niet geven!
De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?
Als Yaro 100 en papa kan schrijven loopt hij wat fijne motoriek betreft juist erg voorquote:Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef As1981 het volgende:
[..]ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.
en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
Ik zou ze ook nog niet aanraden bij net twee maar het waren wel de kralen die ik noemde eerderquote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen....
Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).
Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is
Intertoys heeft ze ook voor 5 euro voor een pot. Bij de Action heb ik alleen maar kleine kralen gezien tot nu toe.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:22 schreef Kyara het volgende:
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hooren ook niet met die grotere variant.
Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
Wat fijn hè, dat er toch nog mensen zijn met oog voor kleine kinderen, ik word zelf ook altijd helemaal blij van dat soort dingenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day
Op 'onze' vuilniswagen rijden altijd drie stoere kerels (eentje met één oogquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |